• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

trener i Brann

Started by steinbygger, October 19, 2006, 21:59:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Nå vil ikke jeg at dette skal bli en ny Mjelde må gå/Mjelde er riktig mann tråd, men det er en ting som har slått meg i det siste. De siste 20-30 årene så har Brann stort sett alltid hatt minst 1-2 spillere som har gjort det bra enten i klubber de har kommet fra eller klubber de har gått til, mao spillere som har gjort seg bemerket i andre klubber enn Brann, men på trener siden virker det som at man av en eller annen grunn har nøyd seg med trenere som ikke hadde noe å vise til før de kom til klubben og heller ikke etter de forlot klubben. Unntaket er muligens Teitur.

Hvem har vel hørt om Arve Mokkelbost, Per Vold, Endre Blindheim, Ivar Hoff, Kjell Tennfjord, Kalle Bjørklund og Harald Aarbrekk sine mange tittler som trener. Personlig så mener jeg at trener er den viktigste i klubben, men for Brann virker det nesten motsatt. de har tatt trenere som kanskje ville lykkes, men som ikke taklet presset i Bergen.

Hardball, neste investeringsobjekt, en profilert trener?

KEA

En interessant tanke som sikkert har vært tenkt før, uten at man dermed hadde penger til å realisere den ønskelisten man eventuelt måtte ha.

Det er jo veldig lett å bare sette opp en lang ønskeliste uten hensyn til penger og hva som ellers ville være mulig. Blant mange navn på hjertet skal jeg i denne omgang nøye meg med bare ett: Guus Hiddink (og siden du selv ser tilbake i tid vil jeg nevne to som ikke lenger er blant oss: Rinus Michels og Valeri Lobanovsky). Men det var vel ikke dette du var ute etter. Og som du også legger opp til, tror jeg en en slik diskusjon blir vesentlig mer interessant om man diskuterer dette uten å relatere den til om man er for eller mot MIM (jeg er fortsatt for

steinbygger

Som du sier så er ikke meningen at vi skal sette opp en ønskeliste med mange fine navn, men ha en diskusjon rundt hvilke profiler vi trenger/ønsker. Er det "billige" lokale trenere, som kan bli bra, eller ønsker vi oss trenere som koster en del peng, men som har resultater å vise til. Går man for første alternativet så åpner muligheten seg for å bruke mer penger på spillere, men går man for andre alternativet så er spillerpengene brukt opp på treneren.

Jeg må innrømme at det laget som jeg føler har vært flinkest de siste årene med å skaffe seg profilerte trenere (og som har vært bevist på dette) er viking, nå har de jo ikke alltid lyktes med de trenerene de har fått tak i, men de fleste av de har hatt noen veldig fine CV'er

bulldog

Quote from: "steinbygger"Jeg må innrømme at det laget som jeg føler har vært flinkest de siste årene med å skaffe seg profilerte trenere (og som har vært bevist på dette) er viking, nå har de jo ikke alltid lyktes med de trenerene de har fått tak i, men de fleste av de har hatt noen veldig fine CV'er


dette viser jo at det ikke betyr en skitt om trener har et navn eller ikke. problemet er jo også at de gjerne får tilbud og hopper til større klubber med en gang de har sjangs.
bulldog

steinbygger

Quote from: "bulldog"
Quote from: "steinbygger"Jeg må innrømme at det laget som jeg føler har vært flinkest de siste årene med å skaffe seg profilerte trenere (og som har vært bevist på dette) er viking, nå har de jo ikke alltid lyktes med de trenerene de har fått tak i, men de fleste av de har hatt noen veldig fine CV'er


dette viser jo at det ikke betyr en skitt om trener har et navn eller ikke. problemet er jo også at de gjerne får tilbud og hopper til større klubber med en gang de har sjangs.


Jeg vil heller ha en trener som lykkes i klubben og blir landslagstrener for Finland enn en trener som mislykkes og blir konsulent hos Gaia (ref Per Vold)

runarnormann

Quote from: "steinbygger"

Hvem har vel hørt om Arve Mokkelbost, Per Vold, Endre Blindheim, Ivar Hoff, Kjell Tennfjord, Kalle Bjørklund og Harald Aarbrekk sine mange tittler som trener.


Ivar Hoff vant seriegull med LSK og mener Mokkel tok et par titler i Sverige, samt cupgull med Brann saa klart!
egenden Alf Dahl

Go Up