• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristian Jæger og sponsorer

Started by Kararay, October 09, 2006, 19:53:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Det er ikke snakk om prioritering. Det er snakk om kontraktsfestet rett til å ta ut billetter. Omtrent som når jeg nå ha kjøpt 2 seter på nye-tribunen. Da har jeg en kontraktsfestet rett til å kjøpe sesongkort på begge setene. Tror du ikke jeg hadde blitt sur om jeg plutselig bare fikk kjøpe på ett av setene fordi det jo var mange som stod i sesongkortkø i fjor?

Eller for den del forkjøpsrett til å fornye eksisterende sesongkort. Brann burde jo satt strek etter hver sesong og lagt alle sesongkort for åpent salg. Så det ikke bare er "Per Laksevåg og venn" som hvert år kan okkupere seter de likevel bare gir vekk til diverse fettere, kusiner og arbeidskollegaer.

Frem til retten til uttak blir fjernet fra sponsorkontraktene så er det slik fordelingen vil bli. Og supersupporter Krøvel, litt ydmykhet for ansatte i byens bedrifter? Det er jo overveiende sannsynlig at de fleste er genuint intressert i Brann...

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Du ser fortsatt ut til å ha vansker med å skjønne hvorfor mange av disse bedriftene sponser Brann. Hvorfor de bruker bedriftens penger på Brann. Penger som de kunne brukt på helt andre ting.

Bare de største sponsorene kan regne med å få noe videre profilering ut av samarbeidet. 80-90% av Brann sine sponsorbedrifter assosierer vi ikke med sponsing av Brann i det hele tatt.

Foruten å støtte Brann ut fra rent sportslige hensyn kan det jo tenkes at det er fordelene det gir de ansatte som er en viktig motivasjonsfaktor her. Rett å slett å gjøre noe gøy sammen en gang iblant. Noe du visstnok mener er uhørt av en eller annen grunn.

.


Ja, jeg syns det er synd at folk går på Stadion fordi de skal "gjøre noe gøy sammen", men egentlig ikke er så opptatt av selve kampen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ja, jeg syns det er synd at folk går på Stadion fordi de skal "gjøre noe gøy sammen", men egentlig ikke er så opptatt av selve kampen.


SÃ¥ det kan ikke kombineres?

Sånn som du opplever dette skulle man jo tro at man fløy inn bedrifter fra Oslo her...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Det er ikke snakk om prioritering. Det er snakk om kontraktsfestet rett til å ta ut billetter. Omtrent som når jeg nå ha kjøpt 2 seter på nye-tribunen. Da har jeg en kontraktsfestet rett til å kjøpe sesongkort på begge setene. Tror du ikke jeg hadde blitt sur om jeg plutselig bare fikk kjøpe på ett av setene fordi det jo var mange som stod i sesongkortkø i fjor?

Eller for den del forkjøpsrett til å fornye eksisterende sesongkort. Brann burde jo satt strek etter hver sesong og lagt alle sesongkort for åpent salg. Så det ikke bare er "Per Laksevåg og venn" som hvert år kan okkupere seter de likevel bare gir vekk til diverse fettere, kusiner og arbeidskollegaer.

Frem til retten til uttak blir fjernet fra sponsorkontraktene så er det slik fordelingen vil bli. Og supersupporter Krøvel, litt ydmykhet for ansatte i byens bedrifter? Det er jo overveiende sannsynlig at de fleste er genuint intressert i Brann...


Er disse 3300 EKSTRA billettene kontraktsfestet? Jæger sier jo at disse sponsorene kunne få så mange billetter de spurte om. Det står vel neppe i noen kontrakt! Sponsorene har en del p-kort som en del av sponsorpakken. Så lenge disse faktisk brukes, så er jo det helt greit. Men når disse sponsorene plutselig skal ha 3300 billetter EKSTRA, som de ikke benytter seg av resten av året, så reagerer jeg.

Er det overveiende sannsynlig at de fleste "ansatte i byens bedrifter" er genuint interessert i Brann? Er Brann-interessen større i byens bedrifter enn ellers i samfunnet? Det bor ca 340000 i bergensområdet.Nå kjenner ikke jeg den nøyaktige demografien,men la oss si at f.eks. 270000 av disse er gamle nok til å vurdere om de har lyst å se kampen eller ikke, og ikke så gamle/skrøpelige at de ikke kan komme seg avgårde uansett. La oss også si at 30000 av disse i utgangspunktet ønsker billett til kampen. I så fall er 1 av 9 bergensere over en viss alder (og heller ikke for gamle eller skrøpelige) interesserte i å se kampen. Er det ikke da merkelig hvis f.eks. alle eller 1 av 2 eller 1 av 3 eller 1 av 4 fra enkelte bedrifter kommer på kampen? Da sier det jo seg selv at det ikke bare er den (statistiske) niendedelen som faktisk ER interessert, som går på kamp! Skal 3300 billetter til disse sponsorene stemme overens med interessen generelt i samfunnet, så skal altså disse bedriftene ha ca 30000 ansatte til sammen. Det tviler jeg på at de har!

Men uansett: Hva om det neste nå blir at samtlige p-kort kan forhåndskjøpes av bedrifter? For å ta et eksempel: I teorien kunne Brann lett samlet 100 000 tilskuere til denne kampen. Formelen er som følger: Billettene måtte vært gratis eller veldig billig for brukeren. Men det holder ikke at billeten er gratis, for det eneste man tjener på det er at man får de (få) som gjerne VIL gå, men ikke har råd. Nei, trylleformelen er at alle bedrifter, idrettslag og skoler får tilbud om gratis billetter til alle sine ansatte/elever/medlemmer. Da kommer nemlig den SOSIALE biten inn. For hvis folk får et direkte tilbud til seg og sine om å gå på kamp og sitte sammen med en masse folk de kjenner fra jobben/idrettslaget/skolen, så kunne Brann lett mangedoblet tilskuertallene om kapasiteten var stor nok. I stedet for at normalt 10 av 100 ansatte hadde gått på kampen, ville kanskje 70 av 100 gått hvis det det var en sosial greie à la julebord eller blåtur. Hvis man fikk tilbudet til HVER kamp, ville sikkert 20 eller 30 ansatte av 100 dukket opp. Det samme kan sies skoleklasser og idrettslag. I stedet for at 3 av 30 bryr seg om å gå, så dukker det gjerne opp 20 eller 25 fra samme klasse/fotballlag. Hadde man måttet betale LITT selv, hadde kanskje tallet vært noe lavere. Bedrifter kunne jo fått tilbud om å kjøpe billetter til halv pris til alle sine ansatte, mens de solgte disse videre til halv pris av det igjen til sine ansatte, og lokket med at det ble middag eller bytur etter kampen. Da kunne bedriften tatt mellomlegget som "sosiale utgifter" på regnskapet.

Noen vil sikkert si at det ovenfor stående eksempelet hadde vært en drøm. Og det hadde sikkert vært stas med 40000-50000 på hver kamp og 100000 på de store kampene. MEN: Det hadde ikke vært moro hvis 9 av 10 tilskuere var der pga den sosiale greien, og brydde seg nada omkampen.

Poenget mitt med dette, er at Brann faktisk KAN fylle Stadion med 20000 sponsorer og folk som har fått billetter billig gjennom jobb/skole/idrettslag og kun går på Stadion pga den sosiale sammenkomsten. Og hva ville folk sagt da? Ville folk syntes det var greit at disse fikk forkjøpsrett da? Kanskje det ikke engang ville vært mulig å få p-kort etter at sponsorene hadde forsynt seg?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ja, jeg syns det er synd at folk går på Stadion fordi de skal "gjøre noe gøy sammen", men egentlig ikke er så opptatt av selve kampen.


SÃ¥ det kan ikke kombineres?

...



Nei.
Legg ned hele klubben!

bulldog

siste gullkorn fra brann leiren, sakset fra fxt.no: ser vi noen hjemmesupportere på bortefeltet kommer vi til å flytte dem til et annet sted på arenaen, sier sikkerhetsansvarlig på Brann Stadion, Knut Iversen.

kjernen sier at ca 350 bortebilletter kan ha havnet blandt brannsupportere. vil dette si at brann da har 350 ledige plasser et annet sted på stadion? og at det bare er å kjøpe bortebilletter så ordner knut iversen en annen plass til deg?
eller er det kanskje at de vet at alle sponsorene ikke kommer til å dukke opp, de sitter gode og fulle inne i vip området?
bulldog

Xminator

Enkelt, de flytter 350 trøndere fra andre steder på Stadion.

Utmedsnolken

Quote from: "Xminator"Enkelt, de flytter 350 trøndere fra andre steder på Stadion.


Denne er jo småartig http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8558326
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Pluss i margen til trønderfirmaet for at de i det minste selger til ordinær pris.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Er disse 3300 EKSTRA billettene kontraktsfestet? Jæger sier jo at disse sponsorene kunne få så mange billetter de spurte om. Det står vel neppe i noen kontrakt! Sponsorene har en del p-kort som en del av sponsorpakken. Så lenge disse faktisk brukes, så er jo det helt greit. Men når disse sponsorene plutselig skal ha 3300 billetter EKSTRA, som de ikke benytter seg av resten av året, så reagerer jeg.


Ja, det er i stor grad kontraktsfestet!

Selvsagt har bedriftene kontraktsfestet at de kan ta ut flere billetter enn partoutkortene sine. Det er jo et av hovedelementene i samarbeidet. Det kan du se på fordelsprogrammet de har der "billetter" og "partoutkort" er to ulike punkt. Så det er jo ikke snakk om 3300 EKSTRA billetter som de har fått helt ut av ingenting.

Og dette tallet gjelder jo ikke bare sponsorer. Jeg vil jo tro at alle som har en tå innenfor oppe på Stadion har tatt ut maks til denne kampen. Enten det er spillere, ansatte, styret, gamle spillere, frivillige, tirsdagsgjengen, fredagsgjengen og ellers alle småkonger som finnes.

Når Brann har gitt en finger til så mange må det jo få konsekvenser i en slik kamp.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Er disse 3300 EKSTRA billettene kontraktsfestet? Jæger sier jo at disse sponsorene kunne få så mange billetter de spurte om. Det står vel neppe i noen kontrakt! Sponsorene har en del p-kort som en del av sponsorpakken. Så lenge disse faktisk brukes, så er jo det helt greit. Men når disse sponsorene plutselig skal ha 3300 billetter EKSTRA, som de ikke benytter seg av resten av året, så reagerer jeg.


Ja, det er i stor grad kontraktsfestet!

Selvsagt har bedriftene kontraktsfestet at de kan ta ut flere billetter enn partoutkortene sine. Det er jo et av hovedelementene i samarbeidet. Det kan du se på fordelsprogrammet de har der "billetter" og "partoutkort" er to ulike punkt. Så det er jo ikke snakk om 3300 EKSTRA billetter som de har fått helt ut av ingenting.

Og dette tallet gjelder jo ikke bare sponsorer. Jeg vil jo tro at alle som har en tå innenfor oppe på Stadion har tatt ut maks til denne kampen. Enten det er spillere, ansatte, styret, gamle spillere, frivillige, tirsdagsgjengen, fredagsgjengen og ellers alle småkonger som finnes.

Når Brann har gitt en finger til så mange må det jo få konsekvenser i en slik kamp.


Hvis det står i sponsorkontraktene at disse kan ta ut så mye de vil til de kampene de vil, så er dette enkelt og greit en skandale. Sånt tull må ut av sponsorkontraktene. Og ja; jeg tviler på at dette er avgjørende for om sponsorene investerer i SK Brann eller ikke.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Hvis det står i sponsorkontraktene at disse kan ta ut så mye de vil til de kampene de vil, så er dette enkelt og greit en skandale. Sånt tull må ut av sponsorkontraktene. Og ja; jeg tviler på at dette er avgjørende for om sponsorene investerer i SK Brann eller ikke.


Ingen har sagt at det står i kontraktene at e kan ta ut så mye de vil. Bare at de kan ta ut noen flere billetter om de vil. Hvor mange avhenger jo selvsagt på størrelsen på avtalen. Begrepet "så mye de vil" er det bare Jæger som dagdrømmer om.

Hvorfor tror du da at bedriftene sponser Brann?
Jeg satser på patriotisme og mulighet til billetter gjennom partoutkort og noen ekstra billetter ved behov for de aller fleste.
Profilering er viktigst bare for de største.
Rød makt på Hansa

2rB

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvis det står i sponsorkontraktene at disse kan ta ut så mye de vil til de kampene de vil, så er dette enkelt og greit en skandale. Sånt tull må ut av sponsorkontraktene. Og ja; jeg tviler på at dette er avgjørende for om sponsorene investerer i SK Brann eller ikke.


Ingen har sagt at det står i kontraktene at e kan ta ut så mye de vil. Bare at de kan ta ut noen flere billetter om de vil. Hvor mange avhenger jo selvsagt på størrelsen på avtalen. Begrepet "så mye de vil" er det bare Jæger som dagdrømmer om.

Hvorfor tror du da at bedriftene sponser Brann?
Jeg satser på patriotisme og mulighet til billetter gjennom partoutkort og noen ekstra billetter ved behov for de aller fleste.
Profilering er viktigst bare for de største.

Nixon

Quote from: "2rB"
Dette blir jo bare tull...

Profilering er vel så viktig for dei små bedriftene, som dei store.
Måten dei profilerer seg på er bare anderledes. Dei utnytter det nok for det det er verd.


Brann har flere hundre bedrifter som sponser de. Og det er klart at svært mange små drukner i mengden. Visste du at Skinnverkstedet, YND Transport, Midtun Dekk, Sartor Maskin, NTOS eller Boforum sponset Brann?
Neppe.

At de kanskje likevel får noe ut av samarbeidet i en viss profilering kan så være. Men jeg tviler sterkt på at det er hovedmotivasjonen for å støtte Brann.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "2rB"16.000 supportere er langt over 2.000.000 i inntekter på ein kamp i billettinntekter.
Betaler virkelig sponsorene så mykje, at det er verd å mista nokon av desse?

Her må jo du trekke fra sponsorbillettene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "2rB"16.000 supportere er langt over 2.000.000 i inntekter på ein kamp i billettinntekter.
Betaler virkelig sponsorene så mykje, at det er verd å mista nokon av desse?

Her må jo du trekke fra sponsorbillettene.


Hvor mange er det egentlig? Kan vel ikke være mer enn tusen for å ta hardt i?
"og der snubler Sæternes igjen"

monzilla

Brann Stadion er en merkevare, jeg tviler sterkt på at den blir solgt.

Utmedsnolken

Quote from: "monzilla"Brann Stadion er en merkevare, jeg tviler sterkt på at den blir solgt.


Du skal aldri si aldri. Hadde ikke blitt forundret om de solgte navnet, forbannet kanskje, men ikke overrasket.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvis det står i sponsorkontraktene at disse kan ta ut så mye de vil til de kampene de vil, så er dette enkelt og greit en skandale. Sånt tull må ut av sponsorkontraktene. Og ja; jeg tviler på at dette er avgjørende for om sponsorene investerer i SK Brann eller ikke.


Ingen har sagt at det står i kontraktene at e kan ta ut så mye de vil. Bare at de kan ta ut noen flere billetter om de vil. Hvor mange avhenger jo selvsagt på størrelsen på avtalen. Begrepet "så mye de vil" er det bare Jæger som dagdrømmer om.

Hvorfor tror du da at bedriftene sponser Brann?
Jeg satser på patriotisme og mulighet til billetter gjennom partoutkort og noen ekstra billetter ved behov for de aller fleste.
Profilering er viktigst bare for de største.


Bedriftene sponser jo Brann fordi det gir dem en PR-gevinst å få navnet sitt vist frem. Selvsagt er det fint om penger kommer av veldedighet også, men forsvarer dette at de kan få så mange billetter de vil? Hva om en eller annen milliarder hadde gitt Brann 50 mill i gave: Burde denne personen da fått alle 20000 billettene selv?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Bedriftene sponser jo Brann fordi det gir dem en PR-gevinst å få navnet sitt vist frem.


Vist frem hvor da? De aller fleste får ikke vist navnet sitt frem i noe større grad. For noen dreier det seg om en liten logo i Programbladet som blir skumlest av de som leser det. Og hvor mange er det? Ingen der jeg sitter i alle fall. Opplaget kan ikke være stort. Og skal man tro brann.no er det en haug med sponsorer som ikke engang kommer i Programbladet. PR-gevinsten er er liten for de aller fleste!

Quote from: "krøvel vellevold"Selvsagt er det fint om penger kommer av veldedighet også, men forsvarer dette at de kan få så mange billetter de vil?


Nei.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Bedriftene sponser jo Brann fordi det gir dem en PR-gevinst å få navnet sitt vist frem.


Vist frem hvor da? De aller fleste får ikke vist navnet sitt frem i noe større grad. For noen dreier det seg om en liten logo i Programbladet som blir skumlest av de som leser det. Og hvor mange er det? Ingen der jeg sitter i alle fall. Opplaget kan ikke være stort. Og skal man tro brann.no er det en haug med sponsorer som ikke engang kommer i Programbladet. PR-gevinsten er er liten for de aller fleste!

Quote from: "krøvel vellevold"Selvsagt er det fint om penger kommer av veldedighet også, men forsvarer dette at de kan få så mange billetter de vil?


Nei.


De får bruke Brann supporter team logoen i egen reklame. Kanskje ikke så mye å skryte av, men de betaler jo bare 20 000kr i året og får en god del andre ting i tillegg (bare sesonkortet er vel verdt 2-3000)
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Quote from: jako
QuoteSitat1: At du ikke skjønner at man ikke kan sammenligne sekstitallet med nåtiden når det gjelder fotball er for meg ufattelig. Enten er du ikke spesielt smart eller så er du ufattelig arrogant. Dessuten ber du om bråk når det hele tiden trekker frem disse Loserpool sympatiene dine.


Man spilte nå fotball den gangen også. Shankly var forøvrig manager helt til 1974 så han var da med på pengegaloppen han også, i mindre skale selvsagt. Dum eller arrogant? Hmm den må du forklare nærmere. Det var faktisk tilfeldig at Shankly ble nevnt her, du har nok latt dine antipatier for LFC gå til hodet på deg. Jeg kunne like gjerne sitert en legendarisk Everton-manager. Dessverre finnes det ingen.

Loserpool? Før du belærer andre om historie bør du kanskje legge deg på minne at LFC er Englands mestvinnende lag gjennom tidene. Gled deg heller over ditt eget lag. Det ble jo nesten CL ifjor og greier! Oioi! Jeg blir nesten trist når du avslører dine mindreverdighetskomplekser. Et sitat til fra samme mann: Vi har de to beste lagene på Merseyside, Liverpool og Liverpool reserves.

QuoteMen hvem er disse som er klubben? Er det liksom meg og deg? Det er ingen som kan påberope seg å være Brann. Jeg liker jo selvsagt å identifisere meg med klubben jeg setter så høyt, men jeg har ikke et så stort ego, at jeg vil påberope å være klubbens identitet. Forøvrig er de aller fleste menneskene som får billett via firmaet glødende iteressert i Brann. Hvis ikke hadde de ikke gått på Stadion.
Quote� sammenligne dette med Wimbledon er så fjernt at jeg ikke gidder å kommentere det en gang. Det håper jeg for din egen del at du skjønner.


Hvorfor i all verden er det fjernt å bruke dette som eksempel? Det er tvert imot et godt eksempel på hvordan det kan gå dersom klubben gir faen i supporterne sine. Tilslutt gidder de ikke mer. Naivt å tro noe annet. Spør Gjelsten og co. Det er et grellt eksempel og Brann er selvsagt milevis unna og være der, men det kan være greit og ha i bakhodet at folk ikke finner seg i hva som helst.

QuoteSitat3: At sponsoerne ikke er der for billettene skjønner jeg selvfølgelig veldig godt. Jeg har da heller aldri påstått det. Så vennligst slutt å legg ord inn i munnen på meg. Men det er helt klart et frynsegode de kan bruke som velferd over sine egne ansatte. Jeg har selv jobbet hos en av Brann sine sponsorer og jeg kan fortelle deg at dette er et veldig populært tilbud til de ansatte. Men jeg er helt enig med deg at det ikke nødvendigvis er rettferdig. Men han turde vel ikke si, med tanke på at Brann tross alt har fått en en meget lukrativ avtale med sine hovedsponsorer.


Nettopp. I beste fall feig opptreden av Jæger, i verste fall har han så lite gangsyn at han synes det er helt ok å dele ut billetter i øst og vest til sponsorer og lar smuler bli igjen til resten.

QuoteSitat4: Jo dette har du indirekte uttalt. At du overhodet ikke har tenkt på konsekvensene av dette får stå for din egen regning. Det er jo alltid de med flest penger som stikker av med billettene. Så får heller sånne som meg ta til takke med puber. Jeg tok forøvrig opp en del av disse problemstillingene med deg i en annen tråd her, men arrogant nok overså du det fullstendig. I stedet gjentok du bare deg selv.


Mer vrøvl. "Indirekte uttalt". Du er rimelig vag i dine dokumentasjoner her. Jeg synes stadionplanene virker fornuftig med tanke på kapasitet, det har intet med billettskandalen og gjøre. Skandalen her er menneskelig svikt og intet annet. Det handler om fordeling.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: jakoLanghår

Quote


Det er forskjell på å sette foten ned og si fra til det å starte borgerkrig. Jeg mener (som sagt) at BBB burde tatt opp dette offentlig og ikke i et lukket møte slik jeg forstår BBB har planer om. At du sammenligner det med Borgerkrig føyer seg fint inn i dine noe, eh, morsomme ressonement.

QuoteBST burde være skrekkens eksempel på hva konfrontasjon og misbruk av medlemmer kan føre til i det offentlige rom. Angrepet på Helstad og Kvisvik i 2002 er for meg noe av det pinligste jeg har vært med på. Det verste var at de brukte mitt medlemskap til å få mere tyngde bak sine egne meninger. dette til tross for at jeg overhodet ikke var enig i deres uttalelser. Det samme kan tilegge den gangen spillerne fikk kutt i lønnen eller reaksjonene rundt Soltvedt saken. Alle gangene dret de seg ut i offentligheten på medlemenne sin regnig. Det er også en viktig grunn at jeg aldri igjen kommer til å melde meg inn i Brann sin supporterklubb igjen. Det er derfor jeg er sterkt skeptisk til at Bataljonen skal bli for høylytte ovenfor sin egen klubb. Det er ikke nødvendigvis en gjeng som drar i samlet flokk. Men jeg forstår selvsagt som ikke medlem at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt i denne sammenhengen.


Gud bedre! Rolig nå! Det handler om å komme med en VERBAL reaksjon på utalelser som:

- Vi prioriterer sponsorene våre. Det er dem som legger igjen mest penger hos oss over tid, sammen med partoutkortinnehavere. De sponsorene som spurte om ekstra billetter fikk kjøpe det antallet de ønsket, sier markedssjef i Brann Kristian Jæger til iBergen.no.

Hva i all verden har gammel BST-historikk med det å gjøre? Skal Bataljonen for all tid holde kjeft fordi BST gikk i demonstrasjonstog? Hvor er logikken i dette her? Du blander snørr og barter igjen.....

QuoteTil slutt vil jeg si at det er tåpelig av deg å trekke inn ordet fagforening her.


Dersom du kan norsk, vil du se at fagforeningsbegrepet var brukt i hermetegn.

Hentet fra BBB sin hjemmeside; "Hovedhensikten til de tre var å danne en organisasjon for å samle supporterne organisasjonsmessig, og å jobbe for å gi medlemmene de fordeler det er mulig å oppnå i forhold til saker som for eksempel forhold på Brann Stadion og på bortebane."
QuoteBrann bør være en politisk nøytral platform. Et sted vi kan samles uansett politisk tilhørighet eller religiøs oppfatning. Jeg har stor respekt for din politiske overbevisning, men jeg liker ikke infallsvinkelen du til tider bruker. Og ingen minoriteter bør heve seg over resten av klubbens supportere kun fordi de har organisert seg.


Hæ? Hva i allverden i mine innlegg får deg til å svare på denne måten her? Hva har politikk og religion å gjøre med mine innlegg? Jeg mener at BBB bør opptre som organisasjon for alle branntilhenger, enten de er medlemmer eller ikke. Nettopp fordi det er den beste måten å tiltrekke seg flere medlemmer på. Når folk ser at BBB utgjør en positiv forskjell blir det mer fristende å melde seg inn. Skjønner at du har hengt deg opp i ordet "socialism" i signaturen min, men det får da være måte på. Er du redd for en rød revolusjon startet på Brann Stadion?

At du ikke liker innfallsvinkelen min bryr meg fiiiiint lite. Du bør konsentrere deg om dine egne innlegg, så kanskje de får et relevant innhold av og til.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: "Nixon"
Hvorfor tror du da at bedriftene sponser Brann?
Jeg satser på patriotisme og mulighet til billetter gjennom partoutkort og noen ekstra billetter ved behov for de aller fleste.
Profilering er viktigst bare for de største.


Det er vel de såkalte "Rævdilterne" som er disse småsponsorene det snakkes om. Ifølge Brann.no er dette de fordelene en slik avtale gir.

Billetter
Lagbilde
Annonse i Brann Avisen
Bruk av Brann Sponsorteam logo
Partoutkort
Nettverk
Julebord
Kurs og konferanse
Logoprofilering på brann.no
Brann sponsormesse
Kick Off
Egne web
Brann Sponsor Team + konsept (Brann Allmenningen)

Man får altså en god del profilering gjennom denne avtalen. Noe jeg antar er en viktig årsak til at disse sponser Brann. Spesielt at man får bruke logo i sin egen markedføring er nok mye verdt. Når det er sagt kan jeg nok si meg enig i at billetter nok også er en motivasjonsfaktor for sponsingen. Dette gir imidlertid ikke Jæger på noensomhelst måte rett i det han gjør. Når han uttaler at de ville fått kjøpe alt de ville på bekostning av vanlig salg er han helt på viddene. Kan ikke tenke meg at noen ville trukket seg om Brann hadde argumentert for at flest mulig supportere skulle få en reel sjanse til billett. Problemet til Jæger er at han overhodet ikke var inne på tanken av å ta hensyn til dette.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Northside

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5059&brann=f7ae11920fbe0945dde505ff62f081a9

QuoteVi ønsker å fylle Stadion, og det blir ekstra attraktivt å ha mye folk her på grunn av tilskuerbonusene fra Royal League, sier Kristian Jæger i Brann.


Kan han ikke bare invitere sponsorene til disse kampene då? De er jo viktige, så hvorfor ikke la de se RL? :)

fettnok

ette går aaaaaldri bra!

2rB

Quote from: "NorthsideFCDH"http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5059&brann=f7ae11920fbe0945dde505ff62f081a9

QuoteVi ønsker å fylle Stadion, og det blir ekstra attraktivt å ha mye folk her på grunn av tilskuerbonusene fra Royal League, sier Kristian Jæger i Brann.


Kan han ikke bare invitere sponsorene til disse kampene då? De er jo viktige, så hvorfor ikke la de se RL? :)
Slik eg forstår det kan det likegodt bli bortekamp i Sverige...

Håper brann gir ein fornuftig pris på disse billettene, og ikkje 180 som er nevnt over her.
Dersom publikums-premieringen fra RL er så bra som det er nevnt i div. nettaviser, så burde vel prisen ned for å trekke fleire folk?
Men dette går vel inn i rekken av ønsketenkinger fra Brann-leiren om at man ikkje _må_ senke prisen for å trekke fleire folk på kamper utenom serien.

jako

Quote from: "Langhår"
Quote from: "jako"
Sitat1: At du ikke skjønner at man ikke kan sammenligne sekstitallet med nåtiden når det gjelder fotball er for meg ufattelig. Enten er du ikke spesielt smart eller så er du ufattelig arrogant. Dessuten ber du om bråk når det hele tiden trekker frem disse Loserpool sympatiene dine.


Man spilte nå fotball den gangen også. Shankly var forøvrig manager helt til 1974 så han var da med på pengegaloppen han også, i mindre skale selvsagt. Dum eller arrogant? Hmm den må du forklare nærmere. Det var faktisk tilfeldig at Shankly ble nevnt her, du har nok latt dine antipatier for LFC gå til hodet på deg. Jeg kunne like gjerne sitert en legendarisk Everton-manager. Dessverre finnes det ingen.

Loserpool? Før du belærer andre om historie bør du kanskje legge deg på minne at LFC er Englands mestvinnende lag gjennom tidene. Gled deg heller over ditt eget lag. Det ble jo nesten CL ifjor og greier! Oioi! Jeg blir nesten trist når du avslører dine mindreverdighetskomplekser. Et sitat til fra samme mann: Vi har de to beste lagene på Merseyside, Liverpool og Liverpool reserves.


Ja det var jo virkelig pengegalopp på syttitallet.:) Og er tre ligagull og to cupgull på femten år nok til å bli legende? Det er jo ikke noe særlig bedre enn Howard Kendall! Shankley er jo en parantes i forhold til Ferguson og Paisley.

By the way 3-0 og trygt plassert over the Shite på tabellen. Burde ikke tvile på hvem som er best Kopshite...:)

Over til saken så tror jeg vi egentlig er veldig enige. Men jeg synes du har en veldig aggresiv tone i innleggene dine. Mulig det er min feil i dette tilfellet. Uansett synes jeg du kraftig overdramatiserer denne avisartikkelen. Sponsorer er forresten også supportere vet du.

PS: Når jeg antyder at du er arrogant er det fordi du alltid "misforstår" hva jeg skriver. Det har ingenting med Shankley sitatene å gjøre.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone


tormi

Brann vet de må ned på billett prisene om de skal lokke mange folk til RL - mulig unntak med seriegull... men ellers vet de at de må senke prisene i år.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Langhår

Quote from: "jako"
Ja det var jo virkelig pengegalopp på syttitallet.:) Og er tre ligagull og to cupgull på femten år nok til å bli legende? Det er jo ikke noe særlig bedre enn Howard Kendall! Shankley er jo en parantes i forhold til Ferguson og Paisley.


Du skriver om ting du overhodet ikke har den ringeste anselse om. Igjen!
http://www.liverpoolfc.tv/lfc_story/1959.htm for nærmere informasjon.

QuoteBy the way 3-0 og trygt plassert over the Shite på tabellen. Burde ikke tvile på hvem som er best Kopshite...:)


Da dette ikke er et forum for engelsk fotball skal jeg nøye meg med følgende: Du har nok vært i trøndelag for lenge. Slå deg sammen med våre nye trønderske venner i mindreverdighetskompleksforeningen. Snart er dere kanskje stor nok til å søke statsstøtte!

QuoteOver til saken så tror jeg vi egentlig er veldig enige. Men jeg synes du har en veldig aggresiv tone i innleggene dine.


Aggressiv tone? Det var fra rette mannen! Var det ikke du som helst så undertegnede med flere bli voldtatt av "fremmedkulturelle" på Strandkaien, fordi vi etter ditt syn hadde vært for kritiske mot Miller i forbindelse med forrige overgangsvindu? Spar meg, Jako. Fei for din egen dør. Tål og bli imøtegått på de tingene du skriver, uten å grine. Problemet ditt er at du blir muggen når noen ettergår innleggene dine litt i sømmene og ikke lar løse påstander, tillegging av meninger og rene faktafeil stå uimotsagt.

QuoteMulig det er min feil i dette tilfellet. Uansett synes jeg du kraftig overdramatiserer denne avisartikkelen. Sponsorer er forresten også supportere vet du.



Joda noen sponsorer er nok også supportere, sikkert de aller fleste av dem. Andre er nok mer opptatt av egen vinning. Det blir likevel irrelevant slik jeg ser det. Det er feil å gi sponsorene forkjøpsrett på så mange billetter de ønsker til årets kamp i Bergen. Uttalelsene fra Jæger i etterkant er respektløse og vitner om total mangel på forståelse for hva Brann egentlig dreier seg om, hva det betyr for folk og ikke minst hva folk betyr for Brann.

QuotePS: Når jeg antyder at du er arrogant er det fordi du alltid "misforstår" hva jeg skriver. Det har ingenting med Shankley sitatene å gjøre.


Arrogant fordi jeg misforstÃ¥r? Hmm, skjønte ikke den heller. Hovedsaken i denne trÃ¥den er at jeg synes Jægers uttalelser og handlinger i denne saken er forkastelig. Jeg har ogsÃ¥ skrevet at jeg synes BBB burde uttalt seg offentlig om dette. Det er det hele. HvorpÃ¥ du kommer trekkende med religionsfrihet, borgerkrig, BST for ti Ã¥r siden,  og min pÃ¥stÃ¥tte politiske overbevisning.  Man mÃ¥ da fÃ¥ lov Ã¥ bli litt oppgitt over slikt? Hvis det er arrogant, sÃ¥ er jeg vel det da....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

paf

Quote from: "jako"BST burde være skrekkens eksempel på hva konfrontasjon og misbruk av medlemmer kan føre til i det offentlige rom. Angrepet på Helstad og Kvisvik i 2002 er for meg noe av det pinligste jeg har vært med på. [....]
Det er derfor jeg er sterkt skeptisk til at Bataljonen skal bli for høylytte ovenfor sin egen klubb.

Her er det nok delte meninger du. Akkurat som det var da Helstad og Kvisvik fikk blomster av BST da de forlot klubben. Det var derimot mange i BST som mente det var galt å gi blomster til noen som truet med å gå som Bosman og presset klubben til å selge. Det er imidlertid lenge siden... At du ikke ser behovet for en supporterklubb er helt ok. Jeg for min del synes det er greit med en supporterklubb som kan ivareta supporternes interesser overfor både Brann, NFF og andre. Så kan vi sikkert være uenige om hvor tydelige Bataljonen skal være i meningene og hva man skal mene noe om...

jako

Quote from: "paf"
Quote from: "jako"BST burde være skrekkens eksempel på hva konfrontasjon og misbruk av medlemmer kan føre til i det offentlige rom. Angrepet på Helstad og Kvisvik i 2002 er for meg noe av det pinligste jeg har vært med på. [....]
Det er derfor jeg er sterkt skeptisk til at Bataljonen skal bli for høylytte ovenfor sin egen klubb.

Her er det nok delte meninger du. Akkurat som det var da Helstad og Kvisvik fikk blomster av BST da de forlot klubben. Det var derimot mange i BST som mente det var galt å gi blomster til noen som truet med å gå som Bosman og presset klubben til å selge. Det er imidlertid lenge siden... At du ikke ser behovet for en supporterklubb er helt ok. Jeg for min del synes det er greit med en supporterklubb som kan ivareta supporternes interesser overfor både Brann, NFF og andre. Så kan vi sikkert være uenige om hvor tydelige Bataljonen skal være i meningene og hva man skal mene noe om...


Joda jeg ser absolut behovet for en supporterklubb. Jeg var jo medlem for å vise det. Det jeg ikke likte var jo at BST gikk så sterkt ut mot spillere som forlot klubben og at de hadde en så fiendtlig holdning til spillere som benyttet seg av Bosman dommen. At en spiller som Helstad som hadde gitt oss så mange gleder skulle bli gjort til Judas fordi han ikke ville forlenge kontrakten med Brann falt meg tungt for brystet. Og jeg likte som sagt veldig dårlig at de kom med denne uttalesen på vegne av BST. Jeg tor også dette har vært noe av årsaken til at så få melder seg inn i klubben igjen.

Men jeg har stor respekt for det arbeidet dere legger ned for andre supportere. Og ikke minst måten dere riser landet rund å støøter Brann på. Det er faktisk beundringsverdig!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brodtkorb

Quote from: "jako"Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".

Så kan man selvsagt mene at det er galt, men det er nå engang slik at, money talks, ikke bare gjelder på banen, men også utenfor. Det er en hverdag man bare må vende seg til. Vi er på god vei mot engelse tilstander, hvor den fattige arbeideren mer og mer blir stengt ute av stadion grunnet høye billettpriser.

Men det viktigste er jo at Stadion blir fullt opp, sånn for stemningen sin skyld. De som ikke har råd driter vi, ikke sant Langhår?
---



Kor Fanen var du når kruttet ble oppfunnet ??????

Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".

Finne pÃ¥ Ã¥ lire av deg noen sÃ¥nne ord til det som er BRANN supportere og  prise de høye Herrer som kun tar med seg forretningsdforbindlerse sine ..... Du mener jo att alt er bare fryd og gammen,bare det blir fult ...... Ta med deg sossevennene dine til stabækk der har de bruk for sÃ¥nne som ....mener att bare stadda blir fullt opp

jako

Quote from: "Brodtkorb"
Quote from: "jako"Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".

Så kan man selvsagt mene at det er galt, men det er nå engang slik at, money talks, ikke bare gjelder på banen, men også utenfor. Det er en hverdag man bare må vende seg til. Vi er på god vei mot engelse tilstander, hvor den fattige arbeideren mer og mer blir stengt ute av stadion grunnet høye billettpriser.

Men det viktigste er jo at Stadion blir fullt opp, sånn for stemningen sin skyld. De som ikke har råd driter vi, ikke sant Langhår?
---



Kor Fanen var du når kruttet ble oppfunnet ??????

Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".

Finne pÃ¥ Ã¥ lire av deg noen sÃ¥nne ord til det som er BRANN supportere og  prise de høye Herrer som kun tar med seg forretningsdforbindlerse sine ..... Du mener jo att alt er bare fryd og gammen,bare det blir fult ...... Ta med deg sossevennene dine til stabækk der har de bruk for sÃ¥nne som ....mener att bare stadda blir fullt opp


Det var skrevet med en ironisk undertone. Jeg prøvde bare å understreke hva som ville bli konsekvensene av en for liten Stadion. Og den siste kommentaren var mer et spark til de som mente det var viktigst at Stadion var full på hverdagskampene. Så du får roe deg litt:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Tipper prisen på svartebørsbilletter fikk en kraftig nedgang i dag. Så kom det i hvert fall NOE godt ut at av løpet er kjørt!
Legg ned hele klubben!

Candyman

Quote from: "krøvel vellevold"Tipper prisen på svartebørsbilletter fikk en kraftig nedgang i dag. Så kom det i hvert fall NOE godt ut at av løpet er kjørt!

Bill.prisen får vel iallefall en trøkk etter en RBK seier i kveld (noe vi seff aldri ønsker....)
Lurer og på hvor mange som da stiller til "folkefest" og storskjerm utenfor portene på søndag....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"Tipper prisen på svartebørsbilletter fikk en kraftig nedgang i dag. Så kom det i hvert fall NOE godt ut at av løpet er kjørt!


men de som sitter på 350 RBK billetter koser seg sikkert....

Go Up