• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristian Jæger og sponsorer

Started by Kararay, October 09, 2006, 19:53:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

fettnok

skjønner tankegangen til brann, men sponsorene legger igjen penger fordi vi supporterene kommer på stadion. lite publikum=lite sponsorpenger. dvs at brann må balansere littegranne med tanke på favoriseringen sin-
ette går aaaaaldri bra!

monzilla

Quote from: "Kararay"
hva med at de som kjøper partourkort alene (ikkje jobben som betaler) og de som kjøper enkle billetter er stille en hel omgang. Eller at vi kommer ti min for sent inn til kampen.


Kan du forklare dette i klartekst? Selvfølgelig er det patourkortinnehaverne og sponsorene som ligger igjen flest penger i idrettsveien, og selvfølgelig er det de som skal prioriteres? Patourkortinnehavere trenger jo ikke billetter? De har jo billett! De andre som ikke har patourkort får bare ta konsekvensene av det. Hva er poenget ditt her egentlig?

Kararay

for å si det slik. f.eks,

en brann drakt koster ca 600 kr.. og nor du selger noen tusen slike pluss andre effekter pr sesong så legger nok de ekte supporterene igjen en hel haug med penger...


og tror du det hadde vært like bra steming på cupfinalen 04 om de ekte supprterene hadde vært hjemme?

OG! hva hvis SS og Z felt holdet kjeft i ti min på stadion? jo da er det like stile som en lyn kamp på ullevaal...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Kararay

QuoteKan du forklare dette i klartekst? Selvfølgelig er det patourkortinnehaverne og sponsorene som ligger igjen flest penger i idrettsveien, og selvfølgelig er det de som skal prioriteres? Patourkortinnehavere trenger jo ikke billetter? De har jo billett! De andre som ikke har patourkort får bare ta konsekvensene av det. Hva er poenget ditt her egentlig?


Men koffor får sponsorer be om fler billetter da? hvis eg ville tatt med meg damen og ungen og bedt om en billett ekstra hadde eg neppe fått det...

begge gruppene sponsorer, og partourkort/enkeltbillett-kjøper, burdde stilles likt...

Men å gå ut og si at de prioriterer sponsorer er dødens budskap
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

jako

Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".

Så kan man selvsagt mene at det er galt, men det er nå engang slik at, money talks, ikke bare gjelder på banen, men også utenfor. Det er en hverdag man bare må vende seg til. Vi er på god vei mot engelse tilstander, hvor den fattige arbeideren mer og mer blir stengt ute av stadion grunnet høye billettpriser.

Men det viktigste er jo at Stadion blir fullt opp, sånn for stemningen sin skyld. De som ikke har råd driter vi, ikke sant Langhår?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Kararay"OG! hva hvis SS og Z felt holdet kjeft i ti min på stadion? jo da er det like stile som en lyn kamp på ullevaal...


For noe tull. Virker som du fullstendig overvurderer den harde kjerne sin rolle. Det er nok av liv andre steder også. Bergensere er langt mer entusiastiske enn Oslo-folk.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

QuoteMen det viktigste er jo at Stadion blir fullt opp


så hvis det kommer 16000 medgangere så er det greit for deg!?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Kararay

Quote from: "jako"Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".


for det første så sparer partourkortinnehavere penger på å kjøpe kortet enn de som kjøper billett til hver enkelt kamp..

og det andre er det at det er ingen fra brann som har spurt meg om eg ville ha en ekstra billett... hadde takket ja så eg ble kvitt han ene studenten fra sogndal som ser stygt på meg bare eg jubler for en brann scoring...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

paf

Quote from: "monzilla"
Kan du forklare dette i klartekst? Selvfølgelig er det patourkortinnehaverne og sponsorene som ligger igjen flest penger i idrettsveien, og selvfølgelig er det de som skal prioriteres? Patourkortinnehavere trenger jo ikke billetter? De har jo billett! De andre som ikke har patourkort får bare ta konsekvensene av det. Hva er poenget ditt her egentlig?

krøvel vellevold

Det som er interessant her, er jo at Jæger åpenbart mener at sponsorene GIR penger til Brann for å være SNILLE. Sannheten er jo at de INVESTERER i Brann i den tro at det vil gi firmaet deres PR og økt salg. Brann får penger - sponsoren får attraktiv reklameplass. De som har ansvaret for fordeling av sponsormidler i de aktuelle bedriftene må de gjerne bære på gullstol for min del. Men hva i helvete har en vanlig ansatt i Sparebanken Vest og hans familie å gjøre med disse sponsoravtalene? Hva i helvete har egentlig billetter å gjøre med disse sponsoravtalene i det hele tatt? Hvorfor skal disse bedriftene kunne bestille så mange billetter de ønsker, slik at de kan dele med gud og hvermann i bedriften, når vanlige folk som kamp etter kamp betaler av egen lomme for å se klubben bare kan glemme å få billett?

Og han glemmer helt tydelig at det er OSS - publikum - som er grunnen til at sponsorene strømmer til klubben. Uten publikum - ingen sponsorer. Nå kan man selvsagt si at sponsorne like gjerne henvender seg til tv-publikum som til stadionpublikum. MEN: Det entusiastiske og store publikummet til Brann er en viktig del av merkevaren Brann. Tror ikke det hadde vært like attraktivt å støtte Brann om det ikke hadde vært for publikum og stemning, selv om det skulle sitte en million å se firmalogoen på drakten gjennom tv-sendingen.

En annen ting er at Jæger gjennom sine gjentatte nedlatende uttalelser ovenfor publikum, gjør at publikum føler seg lite verdsatt. Over tid vil dette skade klubben. Nå har Brann gjennom flere år opparbeidet seg et mer folkelig image enn det arrogante imaget klubben hadde tidligere. Men så kommer denne Jæger og ødelegger alt. Blir ikke publikum mer verdsatt, så vil deler av dem vende klubben ryggen og aldri sette sine bein på Stadion igjen.
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "Chrisstah"
QuoteMen det viktigste er jo at Stadion blir fullt opp


så hvis det kommer 16000 medgangere så er det greit for deg!?


Jeg nei, men all de som har argumentert for at Stadion blir stor nok har jo brukt dette som argument hele veien. At det plutselig var de selv som ble igjen på utsiden hadde vel neppe slått dem.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Vi e di beste

Først og fremst vil jeg si Jægers utspill har en håpløs ordlyd og kommer på verst tenkelig tidspunkt.
Skjønner jo at sponsorene skal ha sitt, men han trenger da faen ikke å gni det inn.
Her står jeg uten billett til en av tidenes kanskje viktigste Brann-kamper og så skal markedssjefen nærmest juble over at de har klart å gi bort over 3000 billetter?

Roger Solheim i NFF har da i det minste vett nok til å se ned i bakken og pirke med skoen når han forklarer journalister at sponsorene DESSVERRE tar en stor del av billettene ved viktige kamper.

Chrisstah

glad hvertfall mjelde er glad at vi e der!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Jeg nei, men all de som har argumentert for at Stadion blir stor nok har jo brukt dette som argument hele veien. At det plutselig var de selv som ble igjen på utsiden hadde vel neppe slått dem.


Men hvem skal fylle opp et 25-30000-seters stadion ellers i året? Sponsorene som kun viser seg når det er fest på gang?
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "Kararay"
Quote from: "jako"Partour-kort innhavere blir da prioritet. Det er de som ikke har råd til å kjøpe p-kort som blir oversett. Og det er kanskje ikke overraskende, med tanke på at de bidrar med "minst".


for det første så sparer partourkortinnehavere penger på å kjøpe kortet enn de som kjøper billett til hver enkelt kamp...


Nei sier de det. Det var nytt for meg. :wink:  
Du vet jo like godt som meg at det er mange mennesker som ikke er flink nok med penger til å cashe ut for et partourkort selv om det lønner seg hvis du går på alle kampene. Du vet de som alltid overtrekker kontoen sin og bruker opp lønningen samme dag som de får den. Det er disse menneskene jeg snakker om. De er jo supportere de og.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Kararay

ja da er jeg med på hva du mener... ;)
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"[ Jeg nei, men all de som har argumentert for at Stadion blir stor nok har jo brukt dette som argument hele veien. At det plutselig var de selv som ble igjen på utsiden hadde vel neppe slått dem.


Men hvem skal fylle opp et 25-30000-seters stadion ellers i året? Sponsorene som kun viser seg når det er fest på gang?


Nei selvfølgelig, det er jo et problem. Jeg bare peker på bakdelene ved å ha for liten Stadion. Så får man selv velge hva som er viktigst.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Nå vet vi i hvert fall hvorfor Ham-Kam kampen ikke er lagt ut ennå. Sponsorene må få mulighet til å ta ut det de vil først, og de kan jo ikke vite om de gidder ofre en søndagskveld på Brann før de vet hvor avgjørende den kampen blir....

monzilla

For det første så representerer jeg ingen sponsor, jeg må da kunne få lov til å argumentere i mot uten at noen begynner å stille spørsmål til om jeg har skjulte motiver. Hadde jeg hatt andre motiver enn å vedlikeholde fritidsproblemene mine hadde jeg ikke hatt noen problemer å innrømme dette.

Det jeg vil frem til er at enkelte supportere må slutte å ta seg så jævlig selvhøytidelig. Det er ikke VI som er Brann. Vi kan like å tro at vi er en del av det, men tro ikke at klubben kun greier seg med oss alene. Vi bidrar med mye, men ikke med nok. Skal vi greie å konkurrere i toppen i Norge og prøve å skape oss et navn i Europa må vi følge trendene. Dette greier vi ikke uten å ha godt forhold til våre sponsorer. Det er ihvertfall min mening om saken, gjerne vær uenig, men respekter min mening.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Blir ikke publikum mer verdsatt, så vil deler av dem vende klubben ryggen og aldri sette sine bein på Stadion igjen.


Hehe det skjer nok aldri. Brann mister aldri sine tilhngere. Men bygger de ut Stadion så slipper du jo dette problemet. Men du er jo imot det også. Så her bæsjer du litt på leggen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Kararay

hva vaser du om no monzilla... har du i det hele tatt lest hva folk skriver?

uten at brann hadde hatt sine trofaste supportere som brenner for klubben så hadde merkevaren Brann aldri vært attraktiv som sponsor objekt... les hva f.eks PAF skrev om de tre faktorene som gjør suksess...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

monzilla

Hvis du tror at det er den harde kjerne sponsorene sikter seg inn mot så tar du grundig feil

jako

Quote from: "Kararay"hva vaser du om no monzilla... har du i det hele tatt lest hva folk skriver?

uten at brann hadde hatt sine trofaste supportere som brenner for klubben så hadde merkevaren Brann aldri vært attraktiv som sponsor objekt... les hva f.eks PAF skrev om de tre faktorene som gjør suksess...


Jo selvfølgelig, men skal klubben ekspandere trenger man mer enn bare trofaste tilhnegere. Mye lettere å håndtere en misfornøyd supporter enn en misfornøyd sponsor. Vi må nok bare akseptere vår plass i hierkiet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Quote from: "monzilla"Skal vi greie å konkurrere i toppen i Norge og prøve å skape oss et navn i Europa må vi følge trendene. Dette greier vi ikke uten å ha godt forhold til våre sponsorer. Det er ihvertfall min mening om saken, gjerne vær uenig, men respekter min mening.

Jeg var sleivete der. Beklager det.
Det er ingen som er uenig i at vi skal pleie et godt forhold til sponsorene, eller at de er viktige eller at de bidrar med mye penger. Det mange av oss er uenige i er den ensidige vektleggingen på å tekkes sponsorer, mens supportere gang på gang går for lut og kaldt vann.
Rent økonomisk kan man se det sånn at supporterne bidrar med ganske mye vi også - gjennom billettinntekter og kjøp av forskjellige effekter. Man kan gjerne si at vi også er grunnlaget for millioninntektene fra TV2.
Viktigere for meg er det at supportere/publikum er den viktigste delen av det produktet sponsorene betaler for å assosieres med. Man trenger strengt tatt ikke se lenger enn Branns egen markedsføring. Hva er det man markedsfører seg med? Lidenskap! Hvor finner man den lidenskapen? På tribunene...
Her er det Kristian Jæger som skaper en motsetning mellom supportere og sponsorer. De aller fleste av oss er innforstått med at sponsorer også skal ha visse rettigheter, men jeg mener det er hårreisende tåpelig å samtidig håne supporterne slik han gjør.

jako

Han håner oss jo ikke. Han er jo bare ærlig, litt for ærlig kanskje.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Quote from: "monzilla"For det første så representerer jeg ingen sponsor, jeg må da kunne få lov til å argumentere i mot uten at noen begynner å stille spørsmål til om jeg har skjulte motiver. Hadde jeg hatt andre motiver enn å vedlikeholde fritidsproblemene mine hadde jeg ikke hatt noen problemer å innrømme dette.

Det jeg vil frem til er at enkelte supportere må slutte å ta seg så jævlig selvhøytidelig. Det er ikke VI som er Brann. Vi kan like å tro at vi er en del av det, men tro ikke at klubben kun greier seg med oss alene. Vi bidrar med mye, men ikke med nok. Skal vi greie å konkurrere i toppen i Norge og prøve å skape oss et navn i Europa må vi følge trendene. Dette greier vi ikke uten å ha godt forhold til våre sponsorer. Det er ihvertfall min mening om saken, gjerne vær uenig, men respekter min mening.


Bla, bla, bla. Prøv selv å regn ut hvor mange hjemmekamper Brann trenger å spille for å matche inntektene de får fra hovedsponsoren på et helt år.

Jeg tror du vil bli overrasket.

Brannmus

Se på kilden som sier dette. Det kommer fra Ibergen. Nettavisen som har prøvd å skape skandale ved hver eneste anledning. Leser du saken, så er den negativt ladet, og absolutt ikke nøytral i språket. Her skal man "ta" Brann og spille på følelsene til supporterne. De vet jo selvklart at dette er noe som kommer til å få publikum til å tenne på alle plugger. Og det gjør man også.

At jeg tidligere har konstatert min avsky for hva Ibergen skriver er velkjent her på forumet, så det er ikke overraskende at jeg kritiserer dem, men..

Kristian Jæger, ka i hel**** er det du sier?! Jeg håper han er blitt feilsitert, eller at Ibergen har satt dette på spissen, for mer idiotisk ting kan man nesten ikke si.

At det er en sannhet at sponsorene går foran er kanskje greit, men å si det på denne måten er jo helt tåpelig.

Sponsorene er viktige og Jæger tenker nok på dem først og fremst. Det er greit, men det er et fryktelig langt hopp fra å mene dette til og si det. Greit nok, sponsorene som leser dette syntes nok dette er kjempe og det frister nok dem til å forlenge samarbeidet, men man må skjønne såpass at man kan ikke si at supporterne ikke betyr noe.

Jeg sliter med å forstå noe av dette egentlig. Ibergen er absolutt ikke til å stole på, for de jakter på sensasjoner og skriver ekstremt spekulativt. Samtidig, så siteres Jæger på så mye at et korn av sannhet er det garantert her.

Kararay

er enig med at ibergen.no ikkjer er den sikreste kilden, men når de siterer ledere i Brann må jo vi tro på det....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

paf

Quote from: "Brannmus"Kristian Jæger, ka i hel**** er det du sier?! Jeg håper han er blitt feilsitert, eller at Ibergen har satt dette på spissen, for mer idiotisk ting kan man nesten ikke si.

Joda, det er alltid en mulighet for feilsitering. Når ingen har tenkt på dette før deg tror jeg det henger sammen med at det passer så godt inn i hvordan unge Jæger har fremstått tidligere. Det er rett og slett troverdig at Kristian Jæger har sagt dette.

jako

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "monzilla"For det første så representerer jeg ingen sponsor, jeg må da kunne få lov til å argumentere i mot uten at noen begynner å stille spørsmål til om jeg har skjulte motiver. Hadde jeg hatt andre motiver enn å vedlikeholde fritidsproblemene mine hadde jeg ikke hatt noen problemer å innrømme dette.

Det jeg vil frem til er at enkelte supportere må slutte å ta seg så jævlig selvhøytidelig. Det er ikke VI som er Brann. Vi kan like å tro at vi er en del av det, men tro ikke at klubben kun greier seg med oss alene. Vi bidrar med mye, men ikke med nok. Skal vi greie å konkurrere i toppen i Norge og prøve å skape oss et navn i Europa må vi følge trendene. Dette greier vi ikke uten å ha godt forhold til våre sponsorer. Det er ihvertfall min mening om saken, gjerne vær uenig, men respekter min mening.


Bla, bla, bla. Prøv selv å regn ut hvor mange hjemmekamper Brann trenger å spille for å matche inntektene de får fra hovedsponsoren på et helt år.

Jeg tror du vil bli overrasket.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Quote from: "jako"Derfor blir det feil å si supportere bidrar med mer. Hadde de treng å tekkes hele tiden for å komme på Stadion så hadde de heller ikke vært supportere.

Så dess mindre lojal man er, dess mer bidrar man med, sier du? Litt for mange halve kaffekopper på deg i kveld tror jeg :-)

Brannmus

Quote from: "paf"
Quote from: "Brannmus"Kristian Jæger, ka i hel**** er det du sier?! Jeg håper han er blitt feilsitert, eller at Ibergen har satt dette på spissen, for mer idiotisk ting kan man nesten ikke si.

Joda, det er alltid en mulighet for feilsitering. Når ingen har tenkt på dette før deg tror jeg det henger sammen med at det passer så godt inn i hvordan unge Jæger har fremstått tidligere. Det er rett og slett troverdig at Kristian Jæger har sagt dette.

Joda, er enig jeg. Og sier senere i innlegget mitt at når han er sitert såpass mye som han er blitt - så er det nok sannhet i dette. Hvor mye er en annen sak, men at han har fremstilt saken på denne måten har han nok gjort.

Det som er mest utrolig er jo at han lar seg være åpen for et slikt "angrep". Han blir satt opp, av ikke spesielt smarte journalister, og går rett i fella. Det er amatørisk. De fleste her inne på forumet vet jo hva han burde sagt i denne saken.

Steffen_

Det e det siste svaret til Jæger eg reagerer sterkest på:

"- Uavhengig av om det da ikke ville vært flere billetter til salgs på de åpne markedet?

- Ja."

Jæger har altså ingen betenkligheter med å selge ut hele stadion til bare sponsorer...Det e SKANDALE det...

Uten oss supportere hadde Brann aldri vært en storklubb i Norge. Vi snakker tross alt om en klubb som ikke har vunnet serien siden 1963, og som inntil 2 år siden, ikke hadde vunnet en eneste tittel siden 1982. Hvorfor blir vi då omtalt som en storklubb. Svaret e enkelt; Supporteren. Tror vi hadde vært i nærheten av de sponsorinntektene uten den publikumsstøtten vi har? Ser vi genrelt i Norge, tror du Tv2 betalt en milliard for tvrettighetene av Tippeligaen hvis fotballinterressen i Norge hadde vært laber?

Sjøl om det i disse tider e lett å tro noe annet, så e det supporterne som driver fotballen. Ingen kan drive en storklubb over tid uten publikumsinteresse. Publikum tiltrekker seg sponsorer, ikke omvendt. Sponsorer spyr ikke ut penger til en klubb for å være grei. De vil ha noe igjen, de vil rett og slett tjene på innvesteringen. For å klare dette trenger de noen å eksponere sin reklame til. Ergo de trenger et marked, altså oss supportere.

Når Jæger uttaler seg som han gjør, driver han et farlig spill. Problemet e at han vil aldri bli straffet for det. Til det e vi supportere for dum(les lojal, og bra e det). Vi vil alltid være. :wink:
immel eller helvete?

Vi e di beste

Kunne vært artig å samle alle tabber og uheldige uttalelser Jæger har stått bak gjennom årenes løp (og det er ikke få).

jako

Quote from: "paf"
Quote from: "jako"Derfor blir det feil å si supportere bidrar med mer. Hadde de treng å tekkes hele tiden for å komme på Stadion så hadde de heller ikke vært supportere.

Så dess mindre lojal man er, dess mer bidrar man med, sier du? Litt for mange halve kaffekopper på deg i kveld tror jeg :-)


Nei for de som må ha det inn med teskje. Sponsorer er mye vanskeligere å holde på enn supportere. Så slik sett kan du si at jo mindre lojal du er dess mer blir du hørt.

Kjipt at det er slik selvsagt, men det er fint lite vi kan gjøre med det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Her bør helt klart Bataljonen, som de organiserte supporternes offisielle talerør, fortelle Brann hva vi mener om slike medieoppslag. Aller helst invitere til åpen debatt i desember eller januar med klubbens tanker og strategier rundt billettsalg, tilskuere og supporterklubb som tema.
Nå vet ikke jeg hvilken verdi Bataljonen og dets medlemmer utgjør for Brann (skulle vært spennende å få satt et konsultbyrå på denne jobben), men tipper det er snakk om en del millioner.

Brann sier jo i dag rett ut at de ikke har noen betenkeligheter med å nedprioritere supporterne sine til fordel for firmaer som Sotra Fargehandel AS og Westland Elektro, som kanskje bruker noen tusen kroner i året på å annonsere i Branns programblad og den slags. Og slike utspill kan Bataljonen som offisiell supporterklubb umulig stilltiende akseptere; det nekter jeg å tro.

Foreslåtte deltakere i panelet:
Bjørn Dahl
Kristian Jæger
Henk'en
Sparebanken Vests ansvarlige for sponsorvirksomhet
En eller annen forståsegpåer fra media, type Knut Langeland eller Davy Wathne

jako

Quote from: "Steffen_"Når Jæger uttaler seg som han gjør, driver han et farlig spill. Problemet e at han vil aldri bli straffet for det. Til det e vi supportere for dum(les lojal, og bra e det). Vi vil alltid være. :wink:


Selvfølgelig er det kjipt å bli forbigått av sponsorer du føler kun møter opp i medgang. Og du har selvsagt rett i at uten supportere hadde ingen giddet å sponse Brann. Men nå er det slik at det er forskjell på sikre og usikre inntekter. Sponsormidler er usikre inntekter å helt avhengig av sportslig suksess og markedsføring. Derfor er vi bare nødt å akseptere at de får særbehandling selv om det føles urettferdig. I all fall hvis vi tenker på hva som er alternativet. 2002 grøss og gru.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

megleren

Både Dahl og Jæger ser på oss som et nødvendig onde.. Og i alle år siden jeg vokste opp er Brann kjent for å være en sosse klubb og for de som hadde penger og likte å vise seg under Brann fanen i 17 mai toget.. Men dere må gjerne drømme om at de er blitt bedre med årene.. De driter i oss supportere.. Kort og godt.. Og dere må gjerne tro at de kommer å dementerer det.. Nei aldri.. Men kjøp gjerne partoukort slik at de har fremdeles råd til å betale Jæger og co en feit lønn..
r og blir et sittesvin på Hansa

eriksen_30

Om to år går vi vel ikkje lenger på brann stadion men gaia stadion eller noe lignende tenker eg hvis de får det som de helst vill der oppe...

jako

Quote from: "Ricky"Nå vet ikke jeg hvilken verdi Bataljonen og dets medlemmer utgjør for Brann (skulle vært spennende å få satt et konsultbyrå på denne jobben), men tipper det er snakk om en del millioner.


Bataljonen har i underkant av 2000 medlemmer. Dvs ca litt over 10% av alle som går på Stadion. Det er ikke spesielt mye. Dessuten har de aller fleste av disse kjøpt p-kort om jeg ikke tar feil. Så jeg tviler på om disse er spesielt hardt rammet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Steffen_

Quote from: "jako"
Quote from: "Steffen_"Når Jæger uttaler seg som han gjør, driver han et farlig spill. Problemet e at han vil aldri bli straffet for det. Til det e vi supportere for dum(les lojal, og bra e det). Vi vil alltid være. :wink:


Selvfølgelig er det kjipt å bli forbigått av sponsorer du føler kun møter opp i medgang. Og du har selvsagt rett i at uten supportere hadde ingen giddet å sponse Brann. Men nå er det slik at det er forskjell på sikre og usikre inntekter. Sponsormidler er usikre inntekter å helt avhengig av sportslig suksess og markedsføring. Derfor er vi bare nødt å akseptere at de får særbehandling selv om det føles urettferdig. I all fall hvis vi tenker på hva som er alternativet. 2002 grøss og gru.


Joda, selvfølgelig. Sponsorene skal smiskes med. Men det bør settes visse grenser. Når supporterne til de grader nedprioteres i denne saken, då mener eg den grensen e nådd med skyhøye kneløft. Litt mer respekt for oss supportere e alt eg krever. Ved å si at han hadde fylt opp stadions kapasitet med sponsorer hvis det var ønskelig fra sponsorenes side, ja då kunne han like godt pisset oss i trynet...

At det e Ibergen som står bak disse sitatene, gjør at vi kanskje bør ta visse forbehold, men tviler på at de sitter å dikter opp sitatene sine. Så engelsk har vel de norske mediene tilgode å bli...
immel eller helvete?

jako

Quote from: "Steffen_"At det e Ibergen som står bak disse sitatene, gjør at vi kanskje bør ta visse forbehold, men tviler på at de sitter å dikter opp sitatene sine. Så engelsk har vel de norske mediene tilgode å bli...


Hehe du skal jo aldri si aldri. Kanskje det er Sjeik Farid som har vært på ferde her med skjult mikrofon og masse sort gull.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Blir ikke publikum mer verdsatt, så vil deler av dem vende klubben ryggen og aldri sette sine bein på Stadion igjen.


Hehe det skjer nok aldri. Brann mister aldri sine tilhngere. Men bygger de ut Stadion så slipper du jo dette problemet. Men du er jo imot det også. Så her bæsjer du litt på leggen.


Herregud! Vi snakker om den ene gangen hvert jubelår at Stadion er for liten og det virkelig er kamp om billettene. Da er det feil å prioritere at sponsorene kan få så mange billetter de vil til sine fotball-uinteresserte ansatte eller kunder/kontakter, mens det vanlige publikum ikke har sjans i havet til å skaffe seg billett. Vi kan ikke bygge et stadion ut i fra at vi hvert år skal spille gullfinale mot RBK i 3. siste serierunde! Men de få kampene stadion er for liten, må de som går ofte på Stadion ha førsteprioritet!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"


Tror ikke disse sponsoravtalene avgjøres av hvor mange billetter de (sponsorene) har tilgjengelig til storkamper. Sponsoravtalene avgjøres av hvor mye økt salg bedrifen kan få av å markedsføre seg på Stadion.

Dessuten er det tull å påstå at publikum ikke vil vende Brann ryggen om de fortsetter med slik nedsettende oppførsel overfor publikum. Jeg snakker ikke om den harde kjernen på SS. Tror Brann har tapt en del publikum opp gjennom årene på sin arrogante og lite folkelige opptreden. Når folk så ser at sponsorer så til de grader blir prioritert foran vanlige folk, så skal det ikke mye til for at mange folk får klubben i vrangstrupen igjen.
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Den eneste løsningen for å sikre seg mot at sponsorer, medgangssupportere, Kristian Jæger og annet pakk stikker av med billettene til disse storkampene er å sikre seg partoutkort. Og det er jo akkurat dette den tidligere omtalte Jeger'n vil.

Kapasiteten neste år vil reduseres noe og med de to siste serierundene utsolgt og seriegull friskt i minne kan en nok vente at salget av partoutkort går som kebab på en sein lørdagskveld.

Xminator

Sponsorene må gjerne få med i avtalen at de skal ha x antall billetter, men i rettferdighetens navn, da burde de betale for dem i "vanlige" kamper også.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Sponsorene må gjerne få med i avtalen at de skal ha x antall billetter, men i rettferdighetens navn, da burde de betale for dem i "vanlige" kamper også.


Slik at det blir vanskelig for folk å få tak i billett til vanlige kamper også?

Det som er betenkelig her, er jo at Brann er sinte på billettluka.no for at de lot folk kjøpe opptil 25 billetter og dermed la forholdene til rette for svartebørs. Men samtidig kaster de billettene etter sponsorene. Sannsynligheten for at en god del av disse også havner på svartebørs, er stor.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nå er de ikke sinte på billettluka pga antall billetter til enkeltpersoner, men fordi systemene deres kræsjet og de tidligere har "glemt" å legge ut billetter for salg. Og nå også der systemet klarte å selge for mange billetter på enkeltfelt.

Brann hadde ikke brutt med billettluka om det var de 25 billettene som var saken. Tror ærlig talt ikke det hadde vært ett tema i det hele tatt.

Når det gjelder å "tvinge" sponsorene til å kjøpe kvoten hver kamp så vil det kanskje virke preventivt i forhold til at de samme sponsorene prøver å få en kvote bare til de store kampene?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nå er de ikke sinte på billettluka pga antall billetter til enkeltpersoner, men fordi systemene deres kræsjet og de tidligere har "glemt" å legge ut billetter for salg. Og nå også der systemet klarte å selge for mange billetter på enkeltfelt.

Brann hadde ikke brutt med billettluka om det var de 25 billettene som var saken. Tror ærlig talt ikke det hadde vært ett tema i det hele tatt.

Når det gjelder å "tvinge" sponsorene til å kjøpe kvoten hver kamp så vil det kanskje virke preventivt i forhold til at de samme sponsorene prøver å få en kvote bare til de store kampene?


Det kan slå begge veier.

MEN: Nå har vi altså fått de skandaløse tallene for dagen. Etter at det bittelille B-feltet på BT ble åpnet (dvs. der hvor Odd-fansen stod sist), så er det nå ca 15000 sitteplasser på Stadion. ca 8800 av disse er partoutkort, ca 950 har gått til RBK-fansen, ca 1500 har gått til bt.no og ca 3300 har gått til sponsorer, ansatte og spillere. I så fall har bare ca 450 sittebilletter blitt lagt ut for åpent salg!!! (ca 1950 om man tar med de på bt.no). Så er det 4000 ståplasser, og av dette er det ca 400 partoutkort. Dvs. at det ble solgt ca 3600 ståplasser åpent.
Legg ned hele klubben!

Go Up