• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribuneliv mot RBK

Started by chris_henrik, October 05, 2006, 00:20:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...


Men allikevel er det folk som påstår det motsatte, på bakgrunn av tv-sendingen. 40 Moldesupportere overdøvde brannfansen på tv. Det sier alt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

rbk1985

Vel, de som påstår det motsatte på bakgrunn av TV-sendingen trenger også en reality-check; det er et velkjent faktum at mikrofonene foran bortesupporterne blir skrudd opp mye i forhold til TV-lyden.

Jeg var selv på stadion, og som jeg sa i mitt første innlegg så skapte dere fantastisk god stemning når dere første trykket til. Det hersker det absolutt ingen tvil om. På samme møte bør dere være storsinnet nok til å innrømme at vi, og særlig i forhold til antall tilskuere, imponerte mye mer enn dere totalt sett på søndag (og ja, dette er naturlig da vi hadde seriegullet i lomma igjennom store deler av kampen). Skjønner ikke at dette skal være så fryktelig mye å hisse seg opp over? Det er da til og med mange av dere her inne som har innrømmet dette?

Alzheimer/Silverspurs

Problemet mitt spesielt er jo at eg ikkje høyrte en drit av det dokke sang før etter 2-1 :) Vil det då seie at dokke var rævdårlege før 2-1 for så å seie at dokke var fantastiske etter det? Oh-ah Sapara. Einaste eg høyrte, faktisk. Og så Tørum klapp klapp.

krøvel vellevold

Quote from: "rbk1985"[
Hvor mange tilskuere hadde dere før dere begynte Ã¥ kjempe om seriegull igjen? Er det virkelig sÃ¥ utrolig imponerende av Brann, som eneste storlag i Norges nest største by, Ã¥ ha et snitt pÃ¥ mellom 10 og 12 tusen fra 1999-2003 for eksempel?  .


Tja, i 2001 kom Brann på 7.plass og hadde høyere snitt enn RBK på gull!

All-time tilskuerstatistikken fra 61/62 til i dag, viser at RBK har et samlet snitt på ca 100 mer enn Brann i denne perioden. Da snakker vi 20 seriegull vs 2 seriegull.

Bergen er større enn Trondheim, men RBK har minst like stort nedslagsfelt. (Brann: ca 400 000, RBK: 400 - 500 000).
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?
2.10.07-Gullet kom hem!

Vestkanten

Quote from: "rbk1985"
Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...


Tja, ikke på Lerkendal. Pleier jo å være stille som graven der oppe. Elendig publikum, hører jo stort sett alltid bortesupporterene bedre på Lerkendal, kanskje med unntak av når Odd besøker dere. Gullgrossister som rbk burde jo klart dette mye bedre. Hver enda cupfinale mellom Brann og rbk så har Brannfansen blitt kåret til de beste supporterne i alle landets medier. Med tanke på den sportslige suksessen dere har hatt så er jo det latterlig og patetisk.
Heia Brann!

arntf

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?


De allmektige tapte seg utover kampen, av forståelige grunner.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

kabelmann

Quote from: "Brannfrelst"Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?

De kan jo for eksempel si: Vi så _hele_ kampen, ikke bare 8,42 minutter hvorav over 6 minutter var fra før kampen og det resterende var rundt en straffesituasjon med tilhørende scoring.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

rbk1985

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Brannfrelst"Dette var jo helt rått! Hva sier dere nå dere som mener det var bedre liv blant Kjernens "1000 troll" enn Bergens 18.500 allmektige?

De kan jo for eksempel si: Vi så _hele_ kampen, ikke bare 8,42 minutter hvorav over 6 minutter var fra før kampen og det resterende var rundt en straffesituasjon med tilhørende scoring.

Og ved å sitere disse ordene trekker jeg meg ut av diskusjonen for denne gang.

Men bare for å gjøre dette klinkende klart også, så dere slipper å tro at vi trøndere mener noe annet: Stemningen på Brann Stadion gikk langt langt utenpå den vanlige "stemningen" på Lerkendal.

Snakkes i Royal League og lykke til neste år (særlig i Europa).

Stoffi

Quote from: "rbk1985"Vel, de som påstår det motsatte på bakgrunn av TV-sendingen trenger også en reality-check; det er et velkjent faktum at mikrofonene foran bortesupporterne blir skrudd opp mye i forhold til TV-lyden.

Jeg var selv på stadion, og som jeg sa i mitt første innlegg så skapte dere fantastisk god stemning når dere første trykket til. Det hersker det absolutt ingen tvil om. På samme møte bør dere være storsinnet nok til å innrømme at vi, og særlig i forhold til antall tilskuere, imponerte mye mer enn dere totalt sett på søndag (og ja, dette er naturlig da vi hadde seriegullet i lomma igjennom store deler av kampen). Skjønner ikke at dette skal være så fryktelig mye å hisse seg opp over? Det er da til og med mange av dere her inne som har innrømmet dette?


Ingen protesterer på at dere dominerte etter at gullet var i lommen. Piffen gikk ut av oss, og skuffelsen tok oss. Etter 3-1 var det nesten stille som i graven hos oss.
Men det er mange som skriver at selv når brannfansen sang, så hørte man trønderne. Vedkommende må jo ha en skrue løs hvis han ikke skjønner hvorfor.
Vi hørte dere litt etter 1-0, og mye etter 2-1. Men utenom det, så var det vanskelig å høre noe. Men nå satt jeg på motsatt side av kjernen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

The Boss

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Fyyy faen... Får helt gåsehud å frysninger av å høre dette opptakket.. hør på trøkket etter 1-1... Sykt...

slang

Quote from: "feltf"Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg


Hmm.. får bare spilt av 1/4 av videoen. Då stopper den bare. Noen som kan hjelpe?
ansa 08

Skumling

Alt tatt i betraktning konkluderer i hvert fall jeg at trønderne sang bedre og lagde mye mer liv enn de noengang har gjort i Bergen, mens trykket fra oss til tider var noe av det beste noensinne på Stadion. At Kjernen er blitt en nokså oppegående supportergjeng ser jeg på som utelukkende positivt, er det noe vi trenger mer av her på berget så er det stemning på kampene. Vi får se om de gjør like mye av seg på Stadda neste sesong!

Sumbuddy

Eksemplet på "brannsupportere" på brann stadion søndag kan ikke kalles supportere..! Er enig i at vi trønderne fikk bakoversveis da hjemmelaget satte straffen. Det trøkket som kom var helt fantastisk!

Bergen har produsert gull-kake, gull-øl og planlagt gullfeiringa i lang tid. Det eneste som gjensto var seier i de tre siste kampene i serien. Så hvorfor i all verden hjalp dere ikke spillerne til å ta seier i de tre siste kampene? Det er ikke en selvfølge at brann vinner, å spesielt ikke i kampen mot et RBK lag som vil ta seriegullet! 1000 trøndere hadde reist i flere timer for å HJELPE laget sitt mot seriegull. Derfor trenger laget deres ekstra støtte i kampen, selv om dere ligger under.

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.


1963, 1963 - lenge sia, lenge sia, 1963!!!
Bergen må vente 43 år til. Snakkes i 2049 :D
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"Eksemplet på "brannsupportere" på brann stadion søndag kan ikke kalles supportere..! Er enig i at vi trønderne fikk bakoversveis da hjemmelaget satte straffen. Det trøkket som kom var helt fantastisk!

Bergen har produsert gull-kake, gull-øl og planlagt gullfeiringa i lang tid. Det eneste som gjensto var seier i de tre siste kampene i serien. Så hvorfor i all verden hjalp dere ikke spillerne til å ta seier i de tre siste kampene? Det er ikke en selvfølge at brann vinner, å spesielt ikke i kampen mot et RBK lag som vil ta seriegullet! 1000 trøndere hadde reist i flere timer for å HJELPE laget sitt mot seriegull. Derfor trenger laget deres ekstra støtte i kampen, selv om dere ligger under.

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.


1963, 1963 - lenge sia, lenge sia, 1963!!!
Bergen må vente 43 år til. Snakkes i 2049 :D


Nå er vel for det første ikke RBK-publikum de som skal snakke om å gi laget verbal støtte i motgang. Det er jo dødstyst på Lerkendal når dere ligger under!

Men hvem hadde grunn til å synge og feire i løpet av kampen? RBK hadde jo gullet halvveis nedi lommen allerede før kampen begynte. Brann måtte vinne kampen OG få hjelp i en av de to siste kampene OG sannsynligvis vinne begge de to siste. Og med den formen hhv RBK og Brann har vist i løpet av høsten, så er det .jo ikke tvil om at det skulle MYE til for at seriegullet hadde havnet i Bergen - selv med seier mot RBK. Når Brann da gjennom hele kampen må ha ett, to eller tre mål for å vinne denne kampen, så er det jo ikke tvil om at RBK gjennom store deler av kampen faktisk var så godt som seriemestere. Ikke bare at vi tapte gullet, men vi gjorde det mot dem som tok gullet fra oss, de som har vunnet 14 av 15 siste år, og som er erkefienden. Er det da rart folk får en avmaktsfølelse? Dere ikke bare vant gullet, men dere gjorde det borte mot nærmeste gullrival. Dere lever på en evig medgangsbølge som aldri tar slutt. Er det rart dere synger?

Ikke kom og fortell oss om hvordan man skal opptre i motgang, for dere vet ikke hva skikkelig motgang er for noe! (7.plass i fjor er ikke motgang. Det er et intermesso).
Legg ned hele klubben!

Sumbuddy

7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Utmedsnolken

Quote from: "Sumbuddy"7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!


Disse argumentene dine har da blitt brukt opptil flere ganger før i denne debatten. Kan vi ikke la det ligge snart?
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Sumbuddy"

80 minutter av kampen var det bare trønderne som hørtes på tribunene. Og skylda kan ikke legges på mikrofonene til tv2, for 18000 bergensere kunne bare åpnet munnen å de hadde overvunnet kjernen lett som bare det. Men da dere lå under 0-1 og 1-2 og spesielt 1-3 da dere gikk hjem viser at dere ville ikke ha gullet. Dere støttet ikke laget da de trengte det. men de måtte istede høre på trønderne som hoppet, sang og klappet for laget sitt.

For å få seriegullet og ei så stor feiring som hører med må man jobbe på forhånd. Mest jobb er det for spillerne og trenerteamet, men også støtten fra tribunene betyr mye for dem. 1000 trøndere skal ikke høres bedre enn 18000 bergensere, det sier seg selv. Men det gjorde de søndag..!! Og dermed vant RBK kampen og gullet kom dit det hører hjemme! I Trondheim.



Dere hørte nok dere selv i 80 minutter, ingen tvil. Sikkert de på TV også. Det gjorde 40 Molde-supportere også tidligere i sesongen, de 40 utsang hele Brann stadion når man så kampen på tv.
Nei, ærlig talt. Man kunne skille enkeltstemmer når man så kampen på tv.
Starten av kampen dominerte vi til de grader, dere kom litt da det ble 0-1, og tok over gradvis senere i kampen da vi så gullet glippe.
Stol IKKE på tv-sendinger. Hør heller noen av opptakene vi har fra Hovedtribunen, midt mellom felt Z, Store Stå og Kjernen.
Man hørte dere IKKE 80 min av kampen, 30-40 min er riktig.

Et annet bevis, når både Semb OG Riseth sier at lignende stemning i Norge har de aldri vært med på, så sier det sitt. Ikke tro på alt du ser på tv....
Og nei, de siktet ikke til trønderne som var der.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

På forskjellige nettsteder hvor de rappoterte direkte fra kampen ble det nevnt opp til flere ganger at Brann fansen lager fantastisk stemning då og då. Dersom RBK sang oss ut til de grader, hvorfor ble de aldri nevnt då?

Har sett ett sted hvor de ble nevnt, husker ikke hvor, men det stod noe slikt: "Mens Brann supporterne depper over tapt gull jubler og synger RBK fansen borti et hjørne av stadion"

En annen ting, hvorfor sang dere neste ikke under 1-1?
Dere hopper, klapper og danser hver gang dere synger, men ingenting av dette ble sett under 1-1.
Og at stemningen på lerkendal i 2 omgang i år mot oss var videre imponerende stemmer jo heller ikke. Dere rundspilte oss i 45min, i neste 45 min fikk vi overtaket, hvor ble dere utav då?

Sumbuddy

Var på stadion og er enig i at vi ble overkjørt i de første 5 minuttene av kampen, og da det ble 1-1 helt til iversen skåret 1-2 målet. men resten av kampen dominerte trønderne stadion. Det har både spillerne, tv-titterne og andre som satt på andre siden av stadion enn kjernen selv sagt.
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Sumbuddy

vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.
rofast svart Ã¥ hvit te døden tar oss!!    

Seriemester 2006, Rosenborg Ballklubb

<3RBK<3  Ett lag, to stjerner

Ricky

Quote from: "Sumbuddy"vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.



Rablet ikke du nettopp noe om at det viktigste var å støtte laget når de trengte det?

Men for all del, en kjempeprestasjon av Kjernen å "gi alt" på stillingen 1-2 og 1-3 uti andre omgang..

Stoffi

Quote from: "Sumbuddy"Var på stadion og er enig i at vi ble overkjørt i de første 5 minuttene av kampen, og da det ble 1-1 helt til iversen skåret 1-2 målet. men resten av kampen dominerte trønderne stadion. Det har både spillerne, tv-titterne og andre som satt på andre siden av stadion enn kjernen selv sagt.



ForstÃ¥r du ikke norsk?  Jeg forklarte deg nettopp hvorfor TV-titterne ikke har NOE Ã¥ si. Dere har MIKROFON! 40 moldesupportere hørtes like bra tidligere i sesongen!!! Jeg fikk sjokk da jeg skrudde pÃ¥ tv'en og hørte moldesupporterne "dominere" pÃ¥ tribunen.

At dere "dominerte", gjorde dere sikkert på TV'en. Ikke en stor prestasjon. Men dominerte i virkeligheten, det gjorde dere virkelig ikke utenom når gullet var i lommen. Vi så klappingen og hoppingen, men hørte dere ikke. Dette var når vi IKKE sang. Men så er det sjeldent stille på stadion, som på lerkendal.
Vidar Riseth, som er en av "spillerne", sa selv at det var den beste stemningen han har opplevd i Norge. Det samme sa Semb. Hvor lenge skal du ignorere dette? Du produserer jo løgner på løpende bånn.

En gang til, vi hørte dere IKKE utenom når dere hadde gullet i lommen. Jeg står ikke på Store Stå, men på Felt Z.
Jeg har en oppfordring til deg, hør gjennom lydfilen som ligger her et eller annet sted. Ikke TV2 sending. Da får du høre hvordan det virkelig var. Gjør det før du uttaler deg om ting du ikke har greie på.

Forstår du nå?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"7. plass er for RBK motgang. seriemester uavbrutt i 13 år på rad, for så å gi gullet til vif og havne selv på 7. plass. det er motgang.
Men selv om vi fikk en 7. plass i fjor, steg tilskuertallet på lerkendal betraktelig i fjor høst. Trønderne er med i medgang og motgang.

Kaller forresten 7.plass for norges beste lag mer motgang, enn 2. plass for brann.
RBK har vunnet seriegullet i mange år, og havner på 7. plass.
Brann har i like mange år, aldri hatt muligheten til å ende bedre enn sølvplass i tippeligaen fordi rbk har hatt gullet.
2.plass i tippeligaen 2006 kan derfor ikke kalles motgang for brann!! det er den beste plasseringa de har hatt på lenge!!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Sumbuddy"vi forsøkte det vi kunne å synge også under 1-1. men vi ga oss, i og med at vi ikke hadde sjanse til å overdøve stemningen som da kom på stadion. vi ga heller alt da det ble 1-2 og resten av kampen.


Herreud for noen tapere! De SKRYTER av at de vant tribunekampen i en kamp der de tok gullet og slo nærmeste gullrival på bortebane! JOHOOOO!!! For en prestasjon! For noen overmennesker, dere! Ja, dette er jaggu guttene som kan stå på, altså! Tenk å synge som gale selv i en kamp som utvikler seg slik at det bare er 99% sjanse for at de tar gull!

Dere kan jo tenke dere hvordan det ville vært om situasjonen hadde vært motsatt: At Brann så godt som sikret gullet på Lerkendal. RBK-publikummet hadde holdt godt kjeft og vi hadde sunget enda høyere enn det RBK-fansen gjorde på Stadion på søndag. Og de hadde heller ikke laget den fantastiske stemningen vi hadde før kampen, på 0-0 og på 1-1. Ikke i nærheten engang!

Men det sier jo i grunn det meste at det RBK-fansen er mest opptatt av i uken etter at de tok gull, var at klarte å synge ut hjemmefansen da RBK ledet kampen og det så ut til at de ville sikre gullet... Hvis det var et gledessjokk for dem, så forteller vel det litt om deres mindreverdighetskomplekser angående stemning og patriotisme i forhold til oss.
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Dette irriterer meg utrolig mye!
Altså dette med lyden.
Brann Stadion koker og det følest som å være på fotballkamp i tyrkia, men på tv hører man det ikke!

Dette er helt latterlig og ødelegger den realistiske fantastiske stemningen for tv titterne.

Brann Stadion har alltid vært beryktet for sitt fantastiske trøkk, og her begynner faktisk tv seere å lure pga overplassering av mikrofoner hos bortefansen.
De spør seg: er Brann Stadion oppskrytt?

Her bør tv 2 og Brann kontaktes med klage fra oss supportere!
De bør bombes med mail og telefoner, så skjønner de muligens at de vil få en bedre pakke med syk stemning og ikke lerkendal stemning.

Visst vi supportere tar ansvar og klager på dette , vil det nok hjelpe, tv 2 elsker jo Brann og vil nok gjøre sitt for å bli elsket tilbake.
Noen som har mail adr?

Bare tenk for ett nydelig rykte Brann Stadion får, når folk får høre den virkelige stemningen!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Dette irriterer meg utrolig mye!
Altså dette med lyden.
Brann Stadion koker og det følest som å være på fotballkamp i tyrkia, men på tv hører man det ikke!

Dette er helt latterlig og ødelegger den realistiske fantastiske stemningen for tv titterne.

Brann Stadion har alltid vært beryktet for sitt fantastiske trøkk, og her begynner faktisk tv seere å lure pga overplassering av mikrofoner hos bortefansen.
De spør seg: er Brann Stadion oppskrytt?

Her bør tv 2 og Brann kontaktes med klage fra oss supportere!
De bør bombes med mail og telefoner, så skjønner de muligens at de vil få en bedre pakke med syk stemning og ikke lerkendal stemning.

Visst vi supportere tar ansvar og klager på dette , vil det nok hjelpe, tv 2 elsker jo Brann og vil nok gjøre sitt for å bli elsket tilbake.
Noen som har mail adr?

Bare tenk for ett nydelig rykte Brann Stadion får, når folk får høre den virkelige stemningen!


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Da Brann vant 8-1 mot Stabæk, ble vi overdøvet av 20 Stabæk-supportere. På tv. Jeg hadde hele mandagen gått og gledet meg til å se kampen om igjen og se alle målene og høre den gode stemningen. Så kom jeg hjem og det eneste jeg hørte var "å Stabæk, å-å" gjennom hele jævla kampen. Tror tv forsøker å fordele stemningen 50/50 mellom hjemme- og bortefansen, slik at 20 bortefans skal høres like bra som 15000 hjemmefans. Legg merke til at det stort sett er folk som har sett Brann- RBK på tv (eller som satt på eller rett ved bortefeltet) som påstår at vi ble sunget på ræv. Resten av Stadion har jo knapt hørt dem!
Legg ned hele klubben!

Snublefot

jeg skjønner heller ingen ting..

mine venner i oslo har mobbet meg fordi de nesten ikke hørte noe til oss mot rbk... men på stadion følte jeg at det virkelig svingte til tider..

stemningen før kampstart og på 1-1 var jo elektrisk!

Siggen

Det er en skandale når en direktesending på tv ikke gjengir virkeligheten. Dette gjelder uansett om det er snakk om fotballkamp eller i andre situasjoner. Se for deg en partilederdebatt i forkant av valgkampen med hundrevis av mennesker som tilskuere. Tenk om tv2 bestemte seg for å bare sette mikrofoner foran RV sine tolv tilhengere i salen som hemningsløst buet og jublet etter som politikerne snakket. Det ville gitt ett totalt skjevt bilde av virkeligheten og jeg tror til og med de ville blitt klaget inn til flere innstanser.

For min del er dette like dumt som og Tv2 hadde data-animert inn 25000 mennesker til på ullevaal stadion når lyn har hjemmekamper for å skape ett "bedre" bilde av produktet de har betalt en milliard for.

I teorien kan en eneste supporter (f.eks fra Pors) med en hÃ¥rete mikrofon i hÃ¥nden synge ut ett fullstappet Anfield pÃ¥ TV. Da hadde det hørt ut som om Liverpool faktisk "walked allone".  

Det er flere i denne tråden som sier at tv2 bør kontaktes etter denne gjentatte skandalen. Mitt spørsmål er om det er noen som har gjort virkelighet ut av dette, og hva svaret eventuelt var?

Dessuten skulle man tro at andre lags supportere også hadde reagert på dette. Det må da unektelig være litt irriterende for "scum" supporterne å bli sunget ut på Lerkendal av en håndfull supportere fra oddrane.

Haugen2

Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.

Ikognoti

Quote from: "Haugen2"Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.


Hvor får du tallet 5000 fra?

Tror du virkelig at blandt 18 000 bergensere på Stadion så synger bare 5000? Finn deg noe annet å drive med.

Forresten, er stjerneskudd tillatt på Stadion?

Haugen2

Jeg vet ikke hvor mange som synger på stadion deres, men 18000 synger ikke hele kampen igjennom.

Men vist det var det eneste du var uenig med meg i, så er vi ganske enige da.

Stoffi

Quote from: "Haugen2"Når man er på en stadion, er det vanskelig å få et riktig bilde av lydnivået, og hvem som lager mest lyd. De som sto blandt Kjernen, hørte lite til dere, mens dere hørte lite til de i Kjernen.

Jeg så kampen på tv. Det har nå gått en uke siden kampen gikk, og noen av detaljene begynner og falle bort. Men etter det jeg husker, så var det bra lydnivå fra dere da dere sang: "Vi e berømte Brann fra Bergen", og rundt straffen til Adresen, ellers var det labert i mine øyne/ører. Man kunne høre Kjernen synge hele kampen igjennom.

Min påstand er at 1000 syngende samlet på et lite område, skaper et bedre lydnivå enn 5000 syngende spredt rundt omkring på stadion. Er man spredt, blir det bare støy, eller elektrisk som dere kaller det.


Du sier jo selv at du ikke var der, sÃ¥ hvorfor prøver du Ã¥ argumentere? Du sier "dere hørte lite til de i kjernen". Du mener resten av stadion altsÃ¥? Leste du hva du skrev der eller???  Du skrev at resten av Stadion ikke hørte noe til Kjernen, men de hørte seg selv.

Når Semb og Riseth skryter hemningsløst av stemningen, ringer det ingen bjeller?
5000 syngende?? Er du morsom? I denne kampen sang store deler av stadion det meste av tiden da det var 0-0 og 1-1, og hele stadion sang en god del. Når jeg mener "deler av stadion", så er det kanskje 8000-10000 i den kampen.
Vi hørte ikke trønderne utenom når de hadde gullet i lommen og Stadion holdt kjeft.
Og at du kan bedømme stemningen etter å ha sett på TV, er latterlig. 20 Stabæksupportere overdøver stadion hvis du ser på tv! Det er lov å tenke!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SK Fire

Hør her...Grunnen til at det fra enkelte har virket stille, og at trønderbattaljonen har virket fremtredende, er følgende: På Bt-tribunen, hvor jeg selv satt, var det stort sett bare middelaldrende menn (og noen få unger) som mest sannsynlig hadde fått billett på jobben og som ellers aldri går på Stadion.

Disse sang aldri, jublet ekstremt lite og klappet nesten aldri....Ingen synging heller. Bt-tribunen er vanligvis ikke der hvor man har den aller beste stemningen, all den tid den er ment å være en familietribune.

Men i denne settingen, hvor bare få billetter ble solgt til de virkelige supporterne, ble derfor stemningen på bt-tribunen sterkt hemmet.

Og dermed virket det som om trønderpakket gjorde mer utav seg enn de egentlig gjorde (i forhold til de utplasserte mikrofonene).

Vi hørte godt de tre øvrige tribunene, spesielt umbro og hansa, og derfor var det ekstra flaut å se disse pent kledde middelaldrende mennene som satt der som byråkrater eller grå mus.

Det er årsaken!

Go Up