• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribuneliv mot RBK

Started by chris_henrik, October 05, 2006, 00:20:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

rbk1985

Quote from: "Badegjest"En annen ting: Slutt å klapp!!

Hvorfor det?

Trommelom - klappklappklapp

;p

chris_henrik

I tumultene som oppstod da en rekke tilskuere fyrte opp livsfarlige håndholdte vulkaner, ble det også kastet et badekar ned mot RBK benken. Om hensikten var at Tørum skulle få muligheten til en katarsis nevnes ikke, men det illustrerer at vaktholdet var under enhver kritikk: http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1104028&Thread=Badekar+kastet+mot+RBK%2Dbenken%21&Page=-1

En årvåken fotograf fikk også festet karet til filmrullen like før ugjerningen fant sted: http://img233.imageshack.us/my.php?image=brannrbkio8.jpg
<BRANN> ..... DKFM

Badegjest

Klappingen får sangen til å drukne, i tillegg går sangene fortere.. La RævBK holde på med klappingen..

Men vi må seriøst gå i oss selv for å få bedre stemning..

Skumling

Ja, vi trenger flere sanger, det får vi forhåpentligvis gjort noe med i høst. Ja, det var ganske stille fra 1-2 og utover. Er det så fordømt rart? Alle skjønte jo hvor det bar hen, at vi for ørtende gang kom til å bli ydmyket av disse Rema 1000-folkene, og det på hjemmebane. Hvor motivert blir du til å synge når du atter en gang kjenner at håpet blir knust. Jeg driter i at RBK-folka dominerte på slutten, det skulle da bare mangle når de så å si har gullmedaljen rundt halsen. Det samme hadde skjedd på hvilken som helst arena med hvilke som helst lag i Norge.

Men å påstå at stemningen var bedriten, forekommer meg helt latterlig. Vidar Riseth uttaler til FXT: "Jeg har aldri opplevd bedre stemning på en fotballkamp i Norge. Det var så man fikk frysninger på ryggen da vi kom utpå der før kampen." I følge Storflor var det Champions League-nivå over atmosfæren, ja til og med Steffen Iversen skrøt av publikum.

Kruxleiven

Quote from: "Langhår"Herregud hvor mye idiotisk som står her inne idag. At Stadion ble sunget ut av kjernen er det reneste vissvass. Det er bare tull og noe folk skriver fordi de er inne i en kollektiv depresjon etter tapet igår.

Stemningen var slett ikke verst med tanke på kampbildet og når stadion "dro til" var det helt enormt og akkurat slik vi kjenner stadion på sitt beste.

Og til dere som fabler om at alt er så mye bedre i England? Pisspreik! Når stadion koker kan den måle seg med hvilken som helst engelsk stadion. De som tror at for eksempel Old Trafford koker i 90 minutter har ikke peiling på hva de preiker om. Til og med Anfield er ikke en sammenhengende heksegryte i 90 minutter.

Og ja, jeg har vært på begge nevnte arenaer.

Så vennligst slutt med selvpiskingen, jeg blir flau av å lese det. Rosenborg vant, vi tapte. Det er jævlig bittert, men en realitet. Selve kampen skal jeg komme tilbake til i en annen tråd.

Brann stadion var tidvis en skikkelig trykkkoker, men etterhvert som kampen spiltes ut ble det selvsagt roligere. Men er det ikke slik vi vil ha det? Vil vi stå å lalle i 90 minutter uten hensyn til hva som skjer på banen? Nei. Vi lever med kampen og lar spontaniteten styre. Det er det som er stadion! Det er det som er fotballkultur.


Stemningen er selvsagt best når vi spiller best, når vi leder og når folk ser håp. Imidlertid døde stemningen helt nesten når kampen begynte etter å ha vært fantastisk før kampen. Som så mange ganger før får man inntrykk av at folk er mye mer opptatt av å følge kampen enn å synge. Selvsagt er det vanlig for den jevne stadionpublikummer, men jeg etterlyser en gruppe som synger uansett, alltid. Ikke at Hansa skal gjøre det, eller BT eller alle som kune lar seg rive med i spontanitet, men noen burde gjøre det for å slippe at vi lar oss overkjøre av kjernen. For å markere at vi er glad i klubben likevel. For å vise at vi ikke gir opp. For å vise at vi er et stolt hjemmepublikum. Jeg synes vi gjør det motsatte og bare lar oss overkjøre. Sutrer.

Jeg vet hvilken kultur som har dannet seg på Hansa. Der synger man i spontanitet og dikter gjerne opp korte rop om det passer seg til kampen. Det må gjerne fortsette, men det burde også være en annen gruppe som står for "unconditional support". Ja, det finnes kanskje enn grense for hvor mye man kan tape før støtten forsvinner helt, men så er det da mange år siden vi tapte for eksempel 0-6 hjemme. Tro meg på at det er vanlig enkelte steder, mange steder egentlig. Spesielt i Tyskland med Schalke og Dortmund. Der synger man uansett hvordan det går, ikke like mye om man taper som om man vinner, men nok til at man ikke blir overkjørt av bortefansen på hjemmebane. Og det ble Brann i går. Tro meg. 950 fra kjernen kjørte over 18500 bergensere (eller egentlig mer rett, de få på SS).

For øvrig skryter du på deg altfor mye liv i de første 15 minuttene og ved 1-1. Det var langt i fra bra nok da heller. Noen presterte å sammenligne kampen i går med Levski -kampen. Da er man ikke rent lite biased. Er det en ting Brann og vi trenger så er det da selvpisking. Vi har påpekt vår fortreffelighet en hel sesong og klandret alle andre enn oss selv (dommerhjelp til Rosenborg). Nå er det på tide å se på oss selv og inrømme at det ikke er så bra det vi gjør.

Igjen. Greit at man synger i forhold til kampbildet, men det er de syngende hardcore fansen som alltid er der uansett jeg etterlyser. At du og andre på Hansa, BT eller hovedtribunen ikke skaper liv i motgang er greit nok. At en hel stadion er med på at vi kun skal synge når vi vinner derimot, det synes jeg er skremmende dårlig.

Utmedsnolken

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "Langhår"Herregud hvor mye idiotisk som står her inne idag. At Stadion ble sunget ut av kjernen er det reneste vissvass. Det er bare tull og noe folk skriver fordi de er inne i en kollektiv depresjon etter tapet igår.

Stemningen var slett ikke verst med tanke på kampbildet og når stadion "dro til" var det helt enormt og akkurat slik vi kjenner stadion på sitt beste.

Og til dere som fabler om at alt er så mye bedre i England? Pisspreik! Når stadion koker kan den måle seg med hvilken som helst engelsk stadion. De som tror at for eksempel Old Trafford koker i 90 minutter har ikke peiling på hva de preiker om. Til og med Anfield er ikke en sammenhengende heksegryte i 90 minutter.

Og ja, jeg har vært på begge nevnte arenaer.

Så vennligst slutt med selvpiskingen, jeg blir flau av å lese det. Rosenborg vant, vi tapte. Det er jævlig bittert, men en realitet. Selve kampen skal jeg komme tilbake til i en annen tråd.

Brann stadion var tidvis en skikkelig trykkkoker, men etterhvert som kampen spiltes ut ble det selvsagt roligere. Men er det ikke slik vi vil ha det? Vil vi stå å lalle i 90 minutter uten hensyn til hva som skjer på banen? Nei. Vi lever med kampen og lar spontaniteten styre. Det er det som er stadion! Det er det som er fotballkultur.


Stemningen er selvsagt best når vi spiller best, når vi leder og når folk ser håp. Imidlertid døde stemningen helt nesten når kampen begynte etter å ha vært fantastisk før kampen. Som så mange ganger før får man inntrykk av at folk er mye mer opptatt av å følge kampen enn å synge. Selvsagt er det vanlig for den jevne stadionpublikummer, men jeg etterlyser en gruppe som synger uansett, alltid. Ikke at Hansa skal gjøre det, eller BT eller alle som kune lar seg rive med i spontanitet, men noen burde gjøre det for å slippe at vi lar oss overkjøre av kjernen. For å markere at vi er glad i klubben likevel. For å vise at vi ikke gir opp. For å vise at vi er et stolt hjemmepublikum. Jeg synes vi gjør det motsatte og bare lar oss overkjøre. Sutrer.

Jeg vet hvilken kultur som har dannet seg på Hansa. Der synger man i spontanitet og dikter gjerne opp korte rop om det passer seg til kampen. Det må gjerne fortsette, men det burde også være en annen gruppe som står for "unconditional support". Ja, det finnes kanskje enn grense for hvor mye man kan tape før støtten forsvinner helt, men så er det da mange år siden vi tapte for eksempel 0-6 hjemme. Tro meg på at det er vanlig enkelte steder, mange steder egentlig. Spesielt i Tyskland med Schalke og Dortmund. Der synger man uansett hvordan det går, ikke like mye om man taper som om man vinner, men nok til at man ikke blir overkjørt av bortefansen på hjemmebane. Og det ble Brann i går. Tro meg. 950 fra kjernen kjørte over 18500 bergensere (eller egentlig mer rett de få på SS).

For øvrig skryter du på deg altfor mye liv i de første 15 minuttene og ved 1-1. Det var langt i fra bra nok da heller. Noen presterte å sammenligne kampen i går med Levski -kampen. Da er man ikke rent lite biased. Er det en ting Brann og vi trenger så er det da selvpisking. Vi har påpekt vår fortreffelighet en hel sesong og klandret alle andre enn oss selv (dommerhjelp til Rosenborg. Nå er det på tide å se på oss selv og inrømme at det ikke er så bra det vi gjør.

Igjen. Greit at man synger i forhold til kampbildet, men det er de syngende hardcore fansen som alltid er der uansett jeg etterlyser. At du og andre på Hansa, BT eller hovedtribunen ikke skaper liv i motgang er greit nok. At en hel stadion er med på at vi kun skal synge når vi vinner derimot, det synes jeg er skremmende dårlig.


Hvis folk er så veldig opptatt av å synge hele tiden, så kan de vel starte et kor? Det går ikke an å være for opptatt av fotballkampen, det er jo derfor vi er der, er det ikke?
"og der snubler Sæternes igjen"

Kruxleiven

Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.

Utmedsnolken

Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.
"og der snubler Sæternes igjen"

oyjorem

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...

Utmedsnolken

Quote from: "oyjorem"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...


Yeye..Du er så flink så, supersupporter! Har sjelden vært så deprimert på fotballkamp som mot RBK, da blir det ingen synging.

edit: og uansett så tok du sitatet ut av konteksten sin. Var en annen som påstod at det var viktig med folk som sang og istedenfor å følge med på kampen. Da påpekte jeg at det er jo kampen jeg er der for å se, hvis det var syngingen som var det viktigste, haddde jeg startet i kor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "oyjorem"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Kruxleiven"Kanskje noen greier å være maks opptatt av kampen og synge samtidig da? Vi klarer det ihvertfall ikke.


Hadde vi hatt en "faen, nå ble vi nok en gang ydmyket av rosenborg i en avgjørende kamp" sang, så hadde jeg nok sunget med. Passer liksom ikke med kampsanger i en sånn situasjon.


KLarer ikke å følge med på kamp samtidig som du synger? Hmm, man synger med munnen og ser med øynene... Jeg har stått i Kjernen å sunget i nesten 7 år, og har aldri hatt noe problem med å gjøre begge. Og kampsanger bør spesielt synges når det går ned. Jeg så Sandefjordkampen på TV og det var fortsatt mye liv etter hvert som målene rant inn. Det er da man virkelig skal synge...

Merkelig...hørte ikke så mye synging fra dere når dere røk ut mot Hønefoss i cupen i fjor? Hva som skjedde da? Har du en forklaring på det og kanskje?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Jeg gidd i alle fall ikke synge "Vi vinner serien i år" når vi er laaangt unna å klare det (på 0-1 og 1-2 og 1-3), og det er den åpenbare seriemesteren vi spiller mot. Det blir bare pinlig!

I går var en sånn kamp der det på slutten bare var om å gjøre å få marerittet overstått og pine seg gjennom jubelscenene borti hjørnet før man kom seg ut av porten. Skjønner godt at folk ikke gidder å synge når alle er drittsure og forbanna skuffet!
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

På tide å få provoserende trøndere ut av forumet.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Vaseball

Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!

Pi_Meson

Quote from: "Skumling"Ja, vi trenger flere sanger, det får vi forhåpentligvis gjort noe med i høst. Ja, det var ganske stille fra 1-2 og utover. Er det så fordømt rart? Alle skjønte jo hvor det bar hen, at vi for ørtende gang kom til å bli ydmyket av disse Rema 1000-folkene, og det på hjemmebane. Hvor motivert blir du til å synge når du atter en gang kjenner at håpet blir knust.


Blir litt småforundret av det jeg leser her inne. Det blir stille på tribunen når det butter imot på banen, og sånn synes dere det bør være? Er ikke det å resignere? Hva med slike ting som å støtte laget i motgang, å gi nytt håp og å egge til økt innsats?

BrannSupporter

Sto på SS og jeg hadde folk rundt meg på alle kanter som sang så høyt og mye at det faktisk var litt vanskelig å bedømme stemningen  på stadion for øvrig. Hadde f eks et par gutter, da snakker vi "før-stemmeskifte-alder" rett bak meg og har fremdeles pipelyder i ørene. Men det var i hvertfall en fantastisk stemning før kampen og jeg har aldri sett stadion være fyllt opp så tidlig som den ble i går. Trykket etter 1-1-scoringen var også bra, men etter 1-2 var syngingen stort sett fraværende ja.

Northside

Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Så, du mener det er Bataljonen sin feil at noen supportere gjør "gale" ting på Brann kamper? Ser ikke helt hvordan det skal bli bedre for din del ved å melde seg ut av Bataljonen, ser heller ikke grunnen, ettersom Bataljonen som organisasjon ikke er ansvarlig for alle supporterne på stadion.

Nixon

Kanskje man burde meldt seg INN i Bataljonen for å være med å motvirke slik oppførsel?
Rød makt på Hansa

Stoffi

Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Du er virkelig talentløs. Meld deg ut av Bergen samtidig, please.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

oddewo

Sann fotball glede og ekte lidenskap. Heia Brann og ut med pøbblene.
ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

eksilbergenser

lt for Brann!

Snublefot

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Vaseball"Ja, det stemmer. Vi har de beste supporterne, men nå må snart de idiotene som kaster ting på banen kastes ut, ellers melder jeg meg ut av BBB! Slike ting har ingenting med fotball og sportsånd å gjøre. Man skal støtte laget sitt, ikke lage bråk!! Idioter!!


Du er virkelig talentløs. Meld deg ut av Bergen samtidig, please.


og er det slik at det er bevist at disse såkalte "pøblene" er medlem i bataljonen?  

Bataljonen kan da for alvor ikke ta ansvaret for at noen av dems "mange" medlemmer gjør faenskap...  det er kun 1 sitt ansvar, og det er den personen som gjør det..  klarer ikke de personene ta ansvar for sin egen oppførsel blir det nok desverre slik Bjørn Dahl sier.. de slipper ikke inn på stadion mer..

BrannSupporter


BL

Hadde det blitt så mye mas om "pøbler", blussing og Felt-Z hvis Brann hadde vunnet...? :roll:
Hansa-
Felt Z

steinbygger

La oss komme tilbake til hva tråden egentlig handlet om. Trøkket på stadion i denne kampen. Jeg er enig i at under kampen var det for dårlig, men jeg tror at mye av dette kan tilskrives nervøsitet. Jeg kjente selv at jeg var skikkelig spent og ikke klarte å la meg rive helt med på syngingen under kampen. Men en ting er sikkert og det er det som skjedde de siste 30 min før kampen tror jeg ikke det er mange lag i skandinavia som har opplevd. Jeg har gått glipp av 6 hjemmekamper siden 82, vært på 5 cupfinaler og sett en del kamper i europa samt em og vm sluttspill, men har aldri opplevd at hele stadion står og synger 30 min før kampen starter. Det er uten tvil en av de sterkeste opplevelsene jeg har hatt på kamp uavhengig hvem som har spillt. Da var jeg stolt over å være Bergenser

Xminator

Quote from: "BL"Hadde det blitt så mye mas om "pøbler", blussing og Felt-Z hvis Brann hadde vunnet...? :roll:


Ja. Spesielt siden RBK da hadde tapt, med påfølgende behov for å få fokus på noe annet.

Brannfrelst

Noen som sitter på bilder og videoer fra kampen? Har noen link til Rune Nilsen sin Brann side?
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter

www.runenilsen.dk var siden hans før i hvertfall. Hva skjer med den egentlig?

chris_henrik

Forsøker alltid å komme meg tidlig opp på stadion, denne gangen var jeg inne 50 min før kampen startet og fikk sjokk når jeg så hvor mange som allerede da hadde presset seg inn på SS. Formaningene om å trekke sammen mot midten gav meg flashbacks til 90-tallet og jeg ser ikke bort i fra at mange av de som stod der også pleide å frekventere stadion på den tiden. Det var godt voksne folk over hele linjen, men mange har nok ikke vært faste stadiongjengere på en stund. Dette kan være noe av grunnen til at det ble så stille når det gikk oss imot.

De tre gangene Rosenborg scoret forteller også mye om hvorfor stemningen ble som den ble. Har ikke med på en så stor kollektiv tristhet tidligere. Vanligvis er det mye banning, slag i reklameskilt og høylytt misshagsytring når motstanderen scorer. Denne gangen var det resignasjon og apati. Stemningen etter kampen i det alle var på vei ut porten, kan best sammenlignes med en begravelse. Hvor alle går stille i trengsel mot utgangen. Forskjellen var at denne gangen stod kjernen og danset på graven.

Vi er Brann, vi har opplevd det før og vi kommer til å oppleve det igjen.
<BRANN> ..... DKFM

Mr_Soma

Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.

Brann_ruler86

Herlig å høre "Byen e Bergen" overdøve trommelommene på slutten...
Gå ta banen!

krøvel vellevold

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Takk for link! Fy faen for et trøkk!!! Og det allerede før straffesituasjonen.

Flere lydlinker fra stillingen 0-0 og 1-1, takk! Finnes det lydlinker fra en eller annen gang før avspark? Eller noen som har filmet med mobil? Både "Byen e Bergen" og "Gje meg en B" (sistnevnte anført av Hanøy) var jo helt hinsides rett før innmarsj!
Legg ned hele klubben!

Langhår

Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Ser man det! Takk for dokumentasjon. Dette er mer slik jeg husker kampen. Trøkket var i lange perioder helt enormt. Selv i rolige perioder gikk det utenpå det meste du finner i Norge.

Og som man hører så tydelig her: Det er uendelig mye fetere med ekte engasjement med titusener som rabler gal, enn lalalalala i 90 minutter.

Spontaniteten på stadion er unik i Norge.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

arntf

Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

rbk1985

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Mr_Soma"Lyd-opptak fra TV2 sin sending:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=brannrbk1_1.wav

Skal se om jeg får bedret kvaliteten.


Ser man det! Takk for dokumentasjon. Dette er mer slik jeg husker kampen. Trøkket var i lange perioder helt enormt. Selv i rolige perioder gikk det utenpå det meste du finner i Norge.

Og som man hører så tydelig her: Det er uendelig mye fetere med ekte engasjement med titusener som rabler gal, enn lalalalala i 90 minutter.

Spontaniteten på stadion er unik i Norge.

Så spontanitet betyr å lage liv kun når laget "fortjener" det? Og ekte engasjement er å juble når laget vinner, og å holde kjeft når laget taper? Jeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har så mye kjennskap til dem - vi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.

Forøvrig er dette klippet fra under og like etter straffesituasjonen - selvfølgelig kokte det på stadion da. Jeg har tidligere også gitt dere skryt for de gangene da dere trykket til på stadion, for da var det virkelig en fantastisk stemning på stadion - aldri opplevd maken selv. Men dersom du hevder at det lydklippet der er representativt for hele kampen, så trenger du virkelig en reality-check.

Langhår

Quote from: rbk1985

QuoteSå spontanitet betyr å lage liv kun når laget "fortjener" det? Og ekte engasjement er å juble når laget vinner, og å holde kjeft når laget taper?
QuoteJeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har så mye kjennskap til dem - vi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Mr_Soma

Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Hvem tror du?

Geddi

Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...
vh
Geir Tonning

Northside

Langhår, nå må du ikke svare på akkurat samme måten som fyren over hvor du overdriver alt det positive på ditt eget lag.

QuoteEr det forresten ekte engasjement å rope Rooosenbooooorg likegyldig av hva som skjer på banen


Nå gjør jo ikke Rosenborg det når laget spiller dritt, er veldig få som synger på Lerkendal når laget spiller elendig og det ble plutselig veldig få som sang av RBK fansen etter vi scorte på søndag. Men, de har en større andel som synger når laget ligger under, dvs, når laget virkelig trenger støtten! De er flinkere enn oss til å dra med seg flere på sanger for å støtte laget, noe veldig mange andre norske supportere er også.

Quote



Du kan ikke regner 43 år som motgang i denne sammenhengen. Er ingen som bryr seg hvor mye motgang vi hadde i fjor når vi ser en kamp i år. Det som teller er resultatet og det spillermessige i den kampen som spilles når du er på stadion, det er den som "bestemmer" hvor god stemning vi har. Selvsagt kan det skje av og til, at folk tenker "faen, vi roter det jo alltid til". Men det er ikke grunn nok til forsvare at vi faktisk er veldig dårlige fans når laget ikke gjør det bra. Den 12 Mann her er ikke den som støtter laget i tynt, vi støtter heller laget for fullt når laget spiller bra, og de gangene det er bra, då er vi norgesbeste også, uten tvil.

Ja, vi støttet laget fantastisk i Sandefjord kamen, og det var et liv uten like fra tribunen. Bare synd vi ikke har flere eksempler enn fra denne kampen. Og det viste vell samtidig hvor mye det kan ha å si med en 12 Mann i ryggen. Hadde vi klart noen lignende litt oftere kunne vi begynt å omtale oss som norgesbeste supportere igjen, også i motgang.

Har selvsagt litt å si om hva RBK fyren uttalte seg om her:

Quotevi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.


Det går ikke an å si det på den måten. Dere har fått gull og glitter i 15 år no, folk forsvinner ikke då etter kun 1år.
Rosenborg har kjørt på med billige billetter og snittet i hele Norge har steget de 2 siste årene, uavhengig av hvordan lagene har gjort det.

krøvel vellevold

Quote from: "rbk1985"[  Jeg vet ikke med deg, men i Trøndelag kaller vi slike folk for medgangssupportere... Ikke at vi har så mye kjennskap til dem - vi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.
.
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "Geddi"
Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...


Nei, det var det jeg tenkte. Tromma er jo ganske hørbar både før og etter utligningen. Lyden er veldig grøtete, så det er veldig vanskelig å si for sikkert, bortsett fra mot slutten der man hører ganske klart "Byen e Bergen...", men det kan like gjerne være Kjernen man hører synge. Da ser jeg selvfølgelig bort fra den delen av lydsporet som er rundt selve utligningen.

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

arntf

Quote from: "NorthsideFCDH"
Har selvsagt litt å si om hva RBK fyren uttalte seg om her:

Quotevi fylte stadion både da vi kjempet mot nedrykk i fjor, da vi levde midt på tabellen i vår og da vi begynte å kjempe om gullet i høst.


Det går ikke an å si det på den måten. Dere har fått gull og glitter i 15 år no, folk forsvinner ikke då etter kun 1år.
Rosenborg har kjørt på med billige billetter og snittet i hele Norge har steget de 2 siste årene, uavhengig av hvordan lagene har gjort det.


En annen måte å si det på, ville vært at Rosenborgpublikummet er bortskjemte etter så lang tid med suksess, at de er blitt kravstore og blaserte medgangssupportere. Det har ihvertfall mange her sagt.
Slike supportere ville selvfølgelig vært de første til å forsvinne når det buttet imot.

Men det skjedde ikke.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

slang

Quote from: "arntf"
Quote from: "Geddi"
Quote from: "arntf"Var det Kjernen sin tromme på det lydsporet, eller hadde Bataljonen en tromme også?


Bataljonen tromme? Nei, takk. Aldri...


Nei, det var det jeg tenkte. Tromma er jo ganske hørbar både før og etter utligningen. Lyden er veldig grøtete, så det er veldig vanskelig å si for sikkert, bortsett fra mot slutten der man hører ganske klart "Byen e Bergen...", men det kan like gjerne være Kjernen man hører synge. Da ser jeg selvfølgelig bort fra den delen av lydsporet som er rundt selve utligningen.

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.


Hørt om microfoner? TV2 skrur opp lyden på bortefansen!
ansa 08

Langhår

Quote
Quote from: NorthsideFCDHLanghår, nå må du ikke svare på akkurat samme måten som fyren over hvor du overdriver alt det positive på ditt eget lag.




QuoteNå gjør jo ikke Rosenborg det når laget spiller dritt, er veldig få som synger på Lerkendal når laget spiller elendig og det ble plutselig veldig få som sang av RBK fansen etter vi scorte på søndag. Men, de har en større andel som synger når laget ligger under, dvs, når laget virkelig trenger støtten! De er flinkere enn oss til å dra med seg flere på sanger for å støtte laget, noe veldig mange andre norske supportere er også.


Her motsier du deg selv så det blir litt vanskelig å kommentere siden jeg ikke skjønner hva du egentlig mener. Først skriver du at  det var veldig få som sang etter Branns mål, så skriver du at de er veldig flink til å støtte når laget virkelig trenger støtten. Såvidt jeg husker fra fjoråret, så var det gang på gang innslag på Sporten av trøndere som marsjerte ut av Lerkendal et kvarter før slutt.


QuoteDu kan ikke regner 43 år som motgang i denne sammenhengen. Er ingen som bryr seg hvor mye motgang vi hadde i fjor når vi ser en kamp i år. Det som teller er resultatet og det spillermessige i den kampen som spilles når du er på stadion, det er den som "bestemmer" hvor god stemning vi har. Selvsagt kan det skje av og til, at folk tenker "faen, vi roter det jo alltid til". Men det er ikke grunn nok til forsvare at vi faktisk er veldig dårlige fans når laget ikke gjør det bra. Den 12 Mann her er ikke den som støtter laget i tynt, vi støtter heller laget for fullt når laget spiller bra, og de gangene det er bra, då er vi norgesbeste også, uten tvil.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stoffi

Quote from: "arntf"

Kanskje litt pirkete å henge seg opp i det, men likevel. Godt gjort av snaue tusen trøndere å være hørbare såpass umiddelbart etter at Brann har scoret.


Morsom? TV2 mikker opp lyden ekstremt. Jeg husker tidligere i år da vi spilte mot Molde. De var vel ca 40 stk eller noe. Så kampen på TV i ettertid, og ble sjokket over at 40 moldesupportere kunne høres samtidig som hele stadion sang.
Og da kunne jeg skille ENKELTSTEMMER blant moldefansen.

RBK fansen var kun hørbar i perioder, og da spesielt mot slutten. Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

feltf

Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg

Red Rabitt

Quote from: "feltf"Fant en video på 8 minutter fra søndag. Med før kampen og under. Litt tøft laget. Gje meg en b, nystemten er med, samt straffesituasjonen. Litt musikk før det begynner.



http://www.youtube.com/watch?v=qJHfjXcajhg


Rått!
Det var denne resten av norge skulle sett og ikke tv 2 s kjernen produksjon.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

rbk1985

Quote from: "krøvel vellevold"

Hvor mange tilskuere hadde dere før dere begynte å kjempe om seriegull igjen? Er det virkelig så utrolig imponerende av Brann, som eneste storlag i Norges nest største by, å ha et snitt på mellom 10 og 12 tusen fra 1999-2003 for eksempel? Og er det motgang å komme på tredjeplass og vinne cupen sesongen etter at dere endte på sjetteplass? Forøvrig handler ikke denne diskusjonen om trønderes skryting av "hvor trofaste vi er i motgang", men om at dere skuffet på tribunen da det gjaldt som mest.

rbk1985

Quote from: "Langhår"Hvor har jeg hevdet det? Er det forresten ekte engasjement å rope Rooosenbooooorg likegyldig av hva som skjer på banen? Tror du det inspirerer spillerne å høre monoton lalling?

(...)

Er det din påstand at dersom dere hadde hatt våre resultater de siste 40 årene så hadde dere hatt like mange tilskuere som dere har nå? Det åpenbare svaret er nei, noe som leder til den åpenbare konklusjon at trønderne stort sett er medgangsupporter feitet opp på seriegull og Champions Leauge.

1) Ja, det å heie på laget sitt uansett er ekte engasjement. Det sier noe om at man elsker laget sitt, uansett hva som skjer.
2) Vi hadde naturligvis ikke hatt like mange tilskuere - suksess og tilskuertall henger selvfølgelig sammen (imotsetning til supporterkjærlighet til laget og suksess!), men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skulle klart å matche Brann sin "fantastiske" tilskuerstatistikk.

rbk1985

Quote from: "Stoffi"Kjernen har null å stille opp mot på Brann stadion hvis vi først gidder å synge.

Dette gjelder vel strengt tatt på alle stadioner i Norge, i kampen mellom hjemmelagets tilskuere og bortelagets tilskuere...

Go Up