• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribuneliv mot RBK

Started by chris_henrik, October 05, 2006, 00:20:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

chris_henrik

Kampen mot RBK blir den viktigste kampen som er spilt på stadion i min levetid, ja kanskje den viktigste kampen i hele Branns historie. Seier betyr himmelen, Tap betyr katastrofe. Om Brann reiser poengløse fra Oslo neste helg, og Rbk tar tre poeng mot Ham-Kam, vil RBK kunne sikre seriemesterskapet tre runder før slutt. Og det på Stadion. Om Brann og Rbk tar like mange poeng i neste runde, vil Brann kunne plassere seg i førersetet til seriemesterskapet når det gjenstår 2 runder. Og det på Stadion.

Vi må rett og slett sørge for at det blir et leven uten like. Ikke bare på midten av store stå, og nedover felt Z på Hansa. Umbro, BT og Gamle-sitte må gi utløp for den enorme Brannrusen som kommer til å herske på stadion den dagen. Reiser du armene i været og synger med på "Berømte Brann fra Bergen" fra ditt sete på Umbro felt C, rad 7 plass 13, skal du være sikker på at David Disponent (57) og Turid Telefondame (42) stemmer i. Eller fra din plass på BT, ser du Hansa løfte skjerfene og synge "Byen er Bergen", ta et godt tak i sidemannen, rop KOMIGJEN! og Petter Playstation (13) kommer garantert til å være med. Ligger vi under 2-0 til pause, dropp pipekonserten og si til han på setet foran deg på hovedtribunen, Bjørn Dahl (58); At denne ene gangen snur vi det! Det er ikke typisk Brann å komme hardt tilbake når det gjelder som mest. Men denne ene gangen snur vi det!

Har du vært taus på stadion i 25 år og skulle ønske du kunne ta med deg ditt vante sete over til pølsevip, gi uttrykk for at du vet at nå står alt på spill. Før avspark er det mye som kan gjøres for bidra til at stemningen på tribunen blir av en helt annen verden. La pampene på Altanen få låne noen to-stangsflagg fra TIFO gruppen. Ha en gedigen felles oppvarming i sentrum da Foten blir for liten, når halvparten går opp på Stadion kan resten se kampen live på storskjermen. Er det 7 grader og regn og ditt eneste røde plagg er en T-skjorte hvor det står "Mallorca '97" ta den på utenpå Bergansjakken.

Når historien om sesongen 2006 skal gjenfortelles om ti år, kommer Brann - Rbk til å bli stående som nøkkelkampen. Tidspunktet hvor alt ble avgjort. Gi ditt bidrag til at denne kampen får et eget kapittel i boken "1908 - 2008: 100 år med Brann".
<BRANN> ..... DKFM


brann:)

E heilt me pÃ¥ dette, Felt Ã¥ hansa, vi skal skremme 3 poeng til oss.  Kom igjenn! Tenk heile stadion synger "byen e bergen og lage e brann"!!!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Mr_Soma

Jeg får min jomfrutur på BT denne kampen. Vanligvis finner du meg høyt oppe på Z.

Så skal ta med meg galskapen derfra over på motsatt side. Flere som har plass på felt E her inne? Det skal RUNGE opp i trøndelag!

La oss hive oss på alt som er av sanger.
Hørte jeg Hansa svare BT på "Vi er Brann, Bergens stolthet" ?

Pepto_I


Mr_Soma

Fantastisk!

Men hvor er felt E på den tribunen egentlig? La meg slippe å komme for nærmt trønderpakket.

Pepto_I

Felt E er midtfeltet på BT-tribunen. På billettkartet over Brann stadion står det at bortelaget har felt F og G. http://www.brann.no/dokumenter/oversikt%202006.htm
Så tror vi strengt tatt ikke kan komme nærmere bartene... Men hvem bryr seg, blir stille fra den kanten likevel. ;)

SirHelstad

FÃ¥ det innlegget ut i avisene!!! Genialt skrevet!

Snublefot

eneste jeg kommer til å savne under denne kampen er muligheten til å synge:

Rosenborg rykker ned, rykker ned, rykker neeeeed..  vil jo ikke passe seg uansett hvor mye vi eventuelt vinner med..

slang

Quote from: "Snublefot"eneste jeg kommer til å savne under denne kampen er muligheten til å synge:

Rosenborg rykker ned, rykker ned, rykker neeeeed..  vil jo ikke passe seg uansett hvor mye vi eventuelt vinner med..


men vær sikker at noen 14-15åringer på ss kommer til å synge det...
ansa 08

RABALDER

ollocks!!!!!


tintin

samtidig hadde d vært en fordel om at den som skal synge nystemten, kunne dempe litt på lyden, så man faktisk kan høre stadion og!

chris_henrik

Flott å høre at halve Bergen og hele forumet er klar for å gi alt. Nå gjelder det bare å dra med seg de som ikke leser på forumet.

Quote from: "tintin"
har foreslått noe lignende i en annen tråd tidligere, men med "Målscorer Beeeengt......". Tilbakemeldingene der gikk på at alle var opptatt med generell jubling og at noe slikt ikke kunne gjennomføres. Men ditt forslag faller jo ikke for dette argumentet.

SS og Hansa har også noen triks som er blitt benyttet med litt suksess tidligere. Det er å enkelte ganger ta en "Reis opp hvis du..." etterfultgt av "Byen è Bergen", da blir de fleste på samtlige tribuner stående og synge med på sangen.

Denne tråden ble startet for å piske opp stemningen foran neste hjemmekamp, men det er for all del en viktig kamp i Oslo før den tid. Vi må klare å ha to tanker i hodet samtidig.
<BRANN> ..... DKFM

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

andreas4313

skal selvfølgelig gi alt fra ss dennne kampen å...
d blir gull i år,..
eriemester 2006!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

birki

genialt! få posten til å legge dette i alle bergenseres postkasser!
ed hjertet i Brann og Bergen!

Jonasbrann1

Utrolig bra skrevet! FÃ¥ den inn i avisen!
Blod e tjukkare enn vann

gkh

Det blir fantastisk. Gjett om eg skal ta med tromme. Det kommer til å bli skikkelig liv :lol:

RC

Quote from: "gkh"Det blir fantastisk. Gjett om eg skal ta med tromme. Det kommer til å bli skikkelig liv :lol:


Gjør det!

Chrisstah

tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

RC

Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!

slang

Det gjør flyttingen til hansa til neste år!
ansa 08

RC

Quote from: "slang"Det gjør flyttingen til hansa til neste år!


Klappingen?

Ser ikke hvordan det skal hindre det.

Chrisstah

Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

slang

Fordi flere her vil være bevisst på dette. Vi får vekk folk som ikkjekan sangene men bare klapper for å være med på livet. Sanggruppen vil også gjøre sitt for å få vekk klappingen
ansa 08

RC

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D

Chrisstah

Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "RC"
Quote from: "Chrisstah"tromme? fyfaen det ødelegger stemningen helt!


Hvis folk synger så dårlig og elendig stemt som nå ja. Hensikten med trommen er å få mer orden på syngingen, noe vi ikke har. Og kanskje det setter en stopper på den elendige klappingen etter hver sang!!!


faen i meg bedre med klapping enn tromming!! uansett så tror eg hvis du tar med deg den på stadion så tar det ikke så lang tid før det er skuddpremie på den:D


enig der! vil helst ikke ha noen av delene og hvertfall ikke tromming!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Northside

Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:

RC

Quote from: "NorthsideFCDH"Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:


Hvorfor er folk så bekjedne?
Har sittet på BT de siste kampene og blir sett ned på når jeg prøver på noe. Blir til og med sett ned på når jeg ikke er med på "hele stadion", eller klapper etter en sang.

SKB e BEST!!!

På RBK kampen får vi heller bare snu oss til de som knapper spørre om de ikke kan synge istedet. Noe annet hjelper sikkert ikke.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Mr_Soma

Quote from: "RC"
Quote from: "NorthsideFCDH"Hadde bare alle de som klapper heller sunget.... :roll:


Hvorfor er folk så bekjedne?
Har sittet på BT de siste kampene og blir sett ned på når jeg prøver på noe. Blir til og med sett ned på når jeg ikke er med på "hele stadion", eller klapper etter en sang.


Blir BT på meg mot RBK.
Kan love deg at det skal trøkkes til fra den "familie vennlige" tribunen i øst.

C@Bøe_79

Trommer er det skuddpremie på!!!!!!!!!!
Og han som har den med spiser den....
Ingen trussel, bare en hyggelig advarsel..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

gkh


kapteinen

Quote from: "C@Bøe_79"Trommer er det skuddpremie på!!!!!!!!!!
Og han som har den med spiser den....
Ingen trussel, bare en hyggelig advarsel..


Støttes!!
Z

Rasmus_brann

Er for tromme hvis den brukes kun for å holde takten og få vekk den jævla klappingen. Og dere kan vel ikke bestemme om han skal ta med tromme. Han må få gjøre ka han vil! hvis det får slutt på klappineg og det høye tempoet så gjerne. Men hvis den brukes som av kanari av og til, og dvs. andre ultras-grupper så til Helvete med det. Folk må begynne å tenke litt nytt for å få vekk negative ting! Men la nå ikke dette bli en endeløs diskusjon om trommer atter en gang. Sorry sporet litt av.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

pleb

Jeg finner og dasker den som bringer med seg tromme. Vil ikke havne på samme nivå som LSK- og B/G-folka.

klysa

Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for å holde takten og få vekk den jævla klappingen. Og dere kan vel ikke bestemme om han skal ta med tromme. Han må få gjøre ka han vil! hvis det får slutt på klappineg og det høye tempoet så gjerne. Men hvis den brukes som av kanari av og til, og dvs. andre ultras-grupper så til Helvete med det. Folk må begynne å tenke litt nytt for å få vekk negative ting! Men la nå ikke dette bli en endeløs diskusjon om trommer atter en gang. Sorry sporet litt av.


Det som er problemet er jo att det klappes til sanger der det ikke skal klappes, så hva er trommen godt for da? De eneste så sliter med tempoet pr dags dato er ss, men om 2 kamper kommer de over på hansa og da er problemet dems ang temo på sangene mest sannsynlig over.

krøvel vellevold

Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for Ã¥ holde takten og fÃ¥ vekk den jævla klappingen.  .


For å si det sånn: Er det noe som ville skapt klappeorgier, så er det jo nettopp tromme! Da hadde jo alle stått og klappet takten til trommen!
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rasmus_brann"Er for tromme hvis den brukes kun for Ã¥ holde takten og fÃ¥ vekk den jævla klappingen.  .


For å si det sånn: Er det noe som ville skapt klappeorgier, så er det jo nettopp tromme! Da hadde jo alle stått og klappet takten til trommen!


Helt riktig!
En tromme tar ikke vekk klappingen i det hele tatt!
Z

KEO

Felt C pÃ¥ UMBRO skal lage ett helvetes liv. Det skal jeg personlig sørge for.  Rad 5 13.
Nu kør vi!

chris_henrik

Ryktet sier at det blir storstilt tifo. Da er det bare for oss alle å følge opp underveis i kampen.
<BRANN> ..... DKFM

Sogningen

Felt M skal bidra til Dovre faller. Sitter kloss i altanen, me de skal få høre sang som faen!!

Badegjest

tromme vil dessuten bli å kopiere kanari fansen.. hadde vært genialt å fått Bergens stolthet sangen til å gått en stund mellom hansa og store stå.

vi skal synge til krampa tar oss på søndag!!!

Med hjerte i Brann

BT felt D er med! Var redd for at jeg mÃ¥tte sitte Ã¥ synge for meg selv pÃ¥ denne kampen ogsÃ¥. Veldig hyggelig Ã¥ lese at bl.a. Mr_Soma skal være pÃ¥ BT! Det blir bra!!  :D
Lykke til alle sammen, dette blir bra!
yen è Bergen og laget è Brann


Red Rabitt

Får innderlig håpe folk her inne gjør som de sier og bidrar, blir lett å se om de ikke gjør det, visst dere gjør det så vil det bli sinnsyk stemning!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Mr_Soma

Quote from: "Med hjerte i Brann"BT felt D er med! Var redd for at jeg mÃ¥tte sitte Ã¥ synge for meg selv pÃ¥ denne kampen ogsÃ¥. Veldig hyggelig Ã¥ lese at bl.a. Mr_Soma skal være pÃ¥ BT! Det blir bra!!  :D
Lykke til alle sammen, dette blir bra!


Regn med oss.... BT skal RUNGE i aften.

Ricky

Noen som aner når portene åpnes oppe på Stadion?

Go Up