• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lyn - Brann

Started by Xminator, October 03, 2006, 11:40:24 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

La oss begynne å spekulere i hvilke midtbane Brann bør stille med mot Lyn.

Regner det som bankers at Knudsen tar høyrebacken. Trenger ikke gamble med helsen til Guntveit eller for den del nervene mine.

Høyrekanten står vel mellom Gashi og Miller.
Tror venstrekanten står mellom Winters og Huseklepp.

Siden Gashi er den eneste av de 4 nevnte med defensive gener, så tror jeg han starter, spesielt siden det er bortebane.

Opdal
Knudsen - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Gashi - Andresen - Bakke - Winters
Helstad - Sæternes

KEA

Der er allerede en Lyn-Brann-tråd med 28 svar hittil, så hvorfor opprette en ny?

Christian

Den tråden er druknet i turinfo/spørsmål. Greit nok med en ny om laget og selve kampen, spør du meg.

Blir overrasket om Winters blir trekt ned på venstrekant. Ser for meg at han starter på topp i lag med Sæternes. Når det gjelder kantene tenker eg at Miller fort kan få starte igjen, men Miller på høyre og Huseklepp på venstre er nok ikkje spesielt aktuelt. Miller på venstre? Han og PVM har byttet kant i løpet av noen kamper. Kanskje Gashi kan være med på det samme.

Et annet alternativ er å bruke både Knudsen og Guntveit; en på høyrebacken og en på venstre kant. Da kan Miller spiller på høyre kant.

I alle fall sikkert at Mjelde har litt å gruble på her.

Chrisstah

det blir hvertfall knudsen på backen! han har vært god de gangene han har spilt i år men vi mister en del offensiv kraft! men mjelde hadde gjort lurt i å kjøre miller over på venstre og inn med husekleppen på høyre! så vi hvertfall har noen som kan komme seg ned te linjen å legge inn på høyresiden og!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Bygdetulling

Limer inn mitt eget innlegg fra karantene-tråden.

At Gashi og Miller starter kampen på kantene, er jeg overbevist om. Spørsmålet er som nevnt hvem som skal spille hvor. Miller var vel en av mange som prøvde seg på venstre i fjor, uten at det nødvendigvis vakte stor begeistring hos folk. Samtidig vet vi ikke hva Gashi står for som venstre kant. Miller har spillt bedre som høyre kant enn hva Gashi har, og således kan man hevde at fallhøyden vil være større ved å sette Miller på venstre.

Likevel ville jeg satset på Miller på venstre, av den enkle grunn at Dahl ikke spiller. Slik jeg ser det, har Dahls ofansive løp vært noe av nøkkelen til Millers suksess på kanten. Enten Miller holder seg på kanten, eller trekker inn i banen, så vies han en del oppmerksomhet av motstanderene. Dette igjen, skaper en del rom på som Dahl har vært meget flink til å utnytte. Miller er flink til å "beskytte" ballen, for så å slå passning i akkurat rette tidspunkt. Uten Dahl på backen, vil nok noe av dette forsvinne, og Millers kantrolle blir mindre effektiv. Håpet i så måte, må bli at et samarbeid med Hanstveit kan fungere på noenlunde samme måte. Rett nok fungerte ikke dette alverdens i fjor, men da var det heller ikke mye annet som fungerte. Med den selvtilliten Miller og Hanstveit spiller med om dagen tror jeg dette kan være en god idè rent offansivt.

Ser man på det defansive, er det to ting som er viktig å tenke på.

1. Lyn stiller trolig med Espen Hoff på venstre kant. Med sin fart og driv, er han deffinetivt en trussel å regne med. Millers defansive jobbing er ikke alltid til å rope hurra for (verken innsatsen, eller kvaliteten på det han foretar seg). Knudsen alene mot Hoff kan bli skandale. Arbeidsjernet Gashi, kan således lette litt på trykket, og gjøre jobben tyngre for Hoff (samt Kevin Larsen, som trolig spiller venstre back)

2. Hanstveit er vant til å ha arbeidsjernet Vaagan Moen foran seg. PVM legger ikke bare ned en vanvittig innsats, men han er også glimrende i det han gjør. Norges beste på å nekte rom, i følge Hanstveit. Da spørs det jo hvor bra det går om han får den hovudsakelig offansive Miller foran seg.

Det siste punktet taler altså for Gashi på venstre, og kan fort bli det tyngstveiende argumentet for Mjelde. Personlig ville jeg altså valgt anderledes, rett og slett fordi det er vi som må vinne kampen. Jada, jeg forstår at vi ikke bare skal brase i angrep, men heler holde oss til planen for bortekamper. Men samtidig er dette en kamp vi nesten må vinne. Ellers er vi avhengig av hjelp fra Rønningen eller Raymond. Og med Viking borte i siste kamp, tror jeg en sier mot Lyn kan være nøkkelen. Og da mener jeg at det vil være en fordel å satse på å utnytte de fordelene vi kan få offansivt. Kombinasjoner mellom Hanstveit og Miller kan være nøkkelen i så måte. Et annet interesant moment, er jo at med Miller på venstre, vil nok mye av spillet foregå på vår venstre side. Det kan igjen skape rom på høyre, som Gashi og Knudsen kan utnytte når ballen en gang kommer dit (både Bakke, Miller og Andresen er flinke til å vende spillet kjapt)



Angående du som ville sette Miller på venstre og kjøre Huseklepp inn på høyre, så vil jeg si at jeg sitter med en liten følelse av at Huseklepp kanskje gjør seg best på venstrekanten. Noen andre som har samme følelsen? Han spillte i allefall langt bedre på venstre i fjor enn han har gjort på høyre i år. Spillte vel hovudsakelig på venstre i Fyllingen også?
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

Go Up