• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking-Brann kamp start?

Started by BRANNFL, September 22, 2006, 15:53:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BRANNFL

Er det noen som vet om det er fastsatt dag og klokkeslett til denne kampen?
Brann e' Best

Pondan


BRANNFL

OK takk for det, jeg kommer uansett men trodde det var i dag det skulle fastsettes
Brann e' Best

Pondan

Bare følg med på forumet, så kommer det nok info når kampen er..

BRANNFL

OK litt krise hvis det blr lørdags kamp
Brann e' Best

dudo

Er da ingen grunn til at runden skulle flyttes? Alle kampene i siste runde skal jo spilles samtidig, og det er ingen norsk lag som skal ut i E-cup uken etter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bataljonen

Quote from: "dudo"Er da ingen grunn til at runden skulle flyttes? Alle kampene i siste runde skal jo spilles samtidig, og det er ingen norsk lag som skal ut i E-cup uken etter.


Desverre er det en mulighet for at hele runden kan flyttes til lørdag OM IKKE Molde klarer bragden mot Rangers og går inn i gruppespillet i Europacupen.
Vi var i kontakt med Brann tidligere idag vedrørende fastsetting av resterende kamper men de hadde ikke hørt noe.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Marek

ons Ivar skal hem...

grei


Nixon

Quote from: "Bataljonen"Desverre er det en mulighet for at hele runden kan flyttes til lørdag OM IKKE Molde klarer bragden mot Rangers og går inn i gruppespillet i Europacupen.
Vi var i kontakt med Brann tidligere idag vedrørende fastsetting av resterende kamper men de hadde ikke hørt noe.


Hvordan er det med å fremskynde fly og båter til lørdagen?
Er det mulig? Eller må vi begynne å tenke på egne løsninger?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bataljonen

Quote from: "Marek"Hvorfor er dette dessverre?


Nei, det har vel med at vi har organisert tur som består av 2 båter og et fly med rundt 400 personer som vil bli berørt ?

Og ikke minst de som reiser utenom Bataljonen som har bestilt flybilletter og evt annen transport vil bli berørt ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bataljonen"Desverre er det en mulighet for at hele runden kan flyttes til lørdag OM IKKE Molde klarer bragden mot Rangers og går inn i gruppespillet i Europacupen.
Vi var i kontakt med Brann tidligere idag vedrørende fastsetting av resterende kamper men de hadde ikke hørt noe.


Hvordan er det med å fremskynde fly og båter til lørdagen?
Er det mulig? Eller må vi begynne å tenke på egne løsninger?


Vi er i dialog med både fly og båtselskapet for å finne en løsning om kampen blir flyttet. Det vil komme mer info.

Snakket seinest med Jæger for 5 min siden og de hadde ikke hørt noe enda. Vi skulle få beskjed med engang det kom mer info.

Det bør komme mer info innen kort tid da det er en 3 ukers frist for fastsetting av tid/dato ift når kampen skulle vært spilt. Tenker da på Lyn kampen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Marek

Quote from: "Bataljonen"Nei, det har vel med at vi har organisert tur som består av 2 båter og et fly med rundt 400 personer som vil bli berørt ?

Og ikke minst de som reiser utenom Bataljonen som har bestilt flybilletter og evt annen transport vil bli berørt ?
ons Ivar skal hem...

Atlet Orvanger

Så Bataljonen skal betale for at 1 fly og 2 båter står ledige en dag før og en dag etter den oppsatte kampdato i tilfelle NFF skal finne på å bytte kampdato?

Marek

Quote from: "Atlet Orvanger"Så Bataljonen skal betale for at 1 fly og 2 båter står ledige en dag før og en dag etter den oppsatte kampdato i tilfelle NFF skal finne på å bytte kampdato?


Les igjen du.
ons Ivar skal hem...

xTaTic

Quote from: "Marek"
Dette er jo noe man vet kan skje og bør ta med i vurderingen.
Ved kontraktinngåelse med båter og fly så burde jo dere ha klausul om at turene kan måtte framskyndes en dag.


Det kan du ha rett i, men det viser seg at det ikke er fryktelig lett for meg som privatperson å forhandle frem en slik klausul når jeg har ordnet meg flytur til stavanger. Etterhvert som vi nærmer oss kamp datoen blir det ikke akkurat lettere å få booket om til dagen før.

Marek

Quote from: "xTaTic"Det kan du ha rett i, men det viser seg at det ikke er fryktelig lett for meg som privatperson å forhandle frem en slik klausul når jeg har ordnet meg flytur til stavanger. Etterhvert som vi nærmer oss kamp datoen blir det ikke akkurat lettere å få booket om til dagen før.


Dette har du jo selvsagt helt rett i og jeg forstår deg godt. Men selv har jeg ikke bestillt noe pga jeg ikke vet hvilken dag kampen går. Du har valgt å gamble for å spare noen kroner. Jeg velger å ikke gamble og må betale litt mere.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Når det er sagt, så er det jo alt for få lørdagskamper i dette landet!


Bortekamper på lørdager er normalt sett en meget dårlig ide!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"Når det er sagt, så er det jo alt for få lørdagskamper i dette landet!


Bortekamper på lørdager er normalt sett en meget dårlig ide!


En meget GOD ide! Er noen som bør komme seg på jobb innen rimelig tid om mandagene.
ons Ivar skal hem...

Atlet Orvanger

La meg forklare:

Om Bataljonen skal ha mulighet til å fremskynde turen betyr det at selskapet må ha to båter klare lørdag for å dekke dette behovet i tilfelle NFF skal ombestemme seg. To båter de ikke kan leie ut til andre oppdrag før endelig kampdato er fastsatt. Skjønner du at dette kanskje blir litt vanskelig?

grei

En annen ting er at det ikke går fly fra Stavanger til Bergen etter 19:30 på lørdag. Dersom det hele avgjøres der nede og alt skulle flaske seg er det en smule viktig å kunne komme seg hjem foråsidetsånn.

Nixon

Quote from: "Marek"Dette har du jo selvsagt helt rett i og jeg forstår deg godt. Men selv har jeg ikke bestillt noe pga jeg ikke vet hvilken dag kampen går. Du har valgt å gamble for å spare noen kroner. Jeg velger å ikke gamble og må betale litt mere.


Siste runde har, såvidt jeg vet, aldri blitt flyttet før med mindre den har kollidert med europacup-kamper.

Og dette er vel litt mer komplisert enn å vente med å bestille et sete på et fly som du vet skal gå. Her er det snakk om å leie hele fly og båter. Utvalget er ikke allverden, og det kan være viktig å bestille så fort som mulig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Atlet Orvanger"La meg forklare:

Om Bataljonen skal ha mulighet til å fremskynde turen betyr det at selskapet må ha to båter klare lørdag for å dekke dette behovet i tilfelle NFF skal ombestemme seg. To båter de ikke kan leie ut til andre oppdrag før endelig kampdato er fastsatt. Skjønner du at dette kanskje blir litt vanskelig?


Og da får selskapene evt takke nei og be de komme tilbake når de vet tidspunktet. Men dette vil nok være såpass mye penger inni bildet at de er villige til å ta den sjansen.
Om kampen blir flyttet så har jo Bataljonen solgt et feilprodukt. Da foreslår jeg at dere sender regningen til NFF.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"Når det er sagt, så er det jo alt for få lørdagskamper i dette landet!


Bortekamper på lørdager er normalt sett en meget dårlig ide!


En meget GOD ide! Er noen som bør komme seg på jobb innen rimelig tid om mandagene.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

grei

Quote from: "Marek"
Du har valgt å gamble for å spare noen kroner. Jeg velger å ikke gamble og må betale litt mere.


Gamble og gamble, ingenting tydet pÃ¥ at denne kampen skulle bli flyttet. Dersom det er fly du har i tankene er det  vel egentlig du som har gamblet her, alle avganger til Bergen søndagskvelden er utsolgt, sÃ¥ den muligheten har du ikke lenger.

Bataljonen

Quote from: "grei"En annen ting er at det ikke går fly fra Stavanger til Bergen etter 19:30 på lørdag. Dersom det hele avgjøres der nede og alt skulle flaske seg er det en smule viktig å kunne komme seg hjem foråsidetsånn.


Tror at det lander fly helt frem til 21.30 den lørdagen uten at jeg skal si for sikkert. SAS er allerede satt på saken og sjekker med bla Avinor.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Marek

Quote from: "grei"
Quote from: "Marek"Du har valgt å gamble for å spare noen kroner. Jeg velger å ikke gamble og må betale litt mere.


Gamble og gamble, ingenting tydet pÃ¥ at denne kampen skulle bli flyttet. Dersom det er fly du har i tankene er det  vel egentlig du som har gamblet her, alle avganger til Bergen søndagskvelden er utsolgt, sÃ¥ den muligheten har du ikke lenger.


Nå har jo sisterunden blitt flyttet før, så det ante meg at det kanskje kunne skje denne gangen også. Ser ikke det helt store problemet i å komme meg til Stavanger, og eksempelet ditt forutsetter jo at jeg reiser fra Bergen...
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Nixon"


På samme måte som du kommer deg hjem søndag vil jeg tro. � legge inn en overnatting er for meg en god ide.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"På samme måte som du kommer deg hjem søndag vil jeg tro.


Da tror du feil. Det slutter å gå fly og tog tidlig på lørdager. Du rekker det ikke etter kampen slik du gjør på søndager.

Quote from: "Marek"


Vel, enten er du rik og har god tid, eller så reiser du ikke på mange bortekamper...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Nixon"Da tror du feil. Det slutter å gå fly og tog tidlig på lørdager. Du rekker det ikke etter kampen slik du gjør på søndager.

Vel, enten er du rik og har god tid, eller så reiser du ikke på mange bortekamper...


Det kommer da helt an på når kampen spilles det! Og var det ikke Oslo som var eksempelet ditt? Tror du skal rekke nattoget med god margin.
Om jeg skal til Tromsø (noe jeg ikke skal) så ville jeg valgt å legge inn en overnatting ja. Tid? Hva annet har jeg å gjøre på en søndag?

Om kampene går kl 20 på en søndag så ser jeg ikke dette som en ideel tid for oss som skal prestere på jobben på mandag.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Det kommer da helt an på når kampen spilles det! Og var det ikke Oslo som var eksempelet ditt? Tror du skal rekke nattoget med god margin.
Om jeg skal til Tromsø (noe jeg ikke skal) så ville jeg valgt å legge inn en overnatting ja. Tid? Hva annet har jeg å gjøre på en søndag?


Kanskje du skulle sjekket fakta når du først skal være så påståelig.
Det går ikke nattog natt til søndag.

Tromsø er selvsagt en egen historie. Men vi snakker ikke om enkeltkamper. Men et generelt ønske. Noe i alle fall jeg ikke ønsker.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Nixon"Kanskje du skulle sjekket fakta når du først skal være så påståelig.
Det går ikke nattog natt til søndag.

Tromsø er selvsagt en egen historie. Men vi snakker ikke om enkeltkamper. Men et generelt ønske. Noe i alle fall jeg ikke ønsker.


Det har du selvsagt helt rett i. Eneste jeg kan si til mitt forsvar der er at om etterspørselen blir stort nok så vil det nok komme et nattog.
Men fly og buss vil du rekke fint.
Hvordan skal f.eks du komme deg på jobb tidsnok om du skal til Tromsø på søndag?
Selv ønsker jeg flere kamper lørdag, men aller helst litt forutsigbarhet. Nettopp det har hindret meg fra å dra mange ganger.
ons Ivar skal hem...

BRANNFL

Spørsmål til Bataljonen, skal alle kampene i siste serie runde spilles samtidig?

I så tilfelle er det vel ikke aktuelt å spille kl 20 verken lørdag eller søndag?
Brann e' Best

Nixon

Quote from: "Marek"Men fly og buss vil du rekke fint.
Hvordan skal f.eks du komme deg på jobb tidsnok om du skal til Tromsø på søndag?


Jeg tar fri på mandag. Men Tromsø kommer som sagt litt på siden i denne debatten.

Buss er relativt uaktuelt. Og rekke fly? Her må vi være litt realistiske og innse at TV-makten og NFF aldri kommer til å sette opp runden lørdag ettermiddag klokken fire. Det kommer aldri til å skje!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Nixon"Siste runde har, såvidt jeg vet, aldri blitt flyttet før med mindre den har kollidert med europacup-kamper.


Her er du inne på noe, hva er isåfall begrunnelsen for å flytte den.
Om vi skal gjøre det til en tradisjon å ha siste runde på lørdag (noe jeg er for og mener at bør være med cupfinalen også) så bør dette bestemmes før seriestart.
ons Ivar skal hem...

Bataljonen

Quote from: "BRANNFL"Spørsmål til Bataljonen, skal alle kampene i siste serie runde spilles samtidig?

I så tilfelle er det vel ikke aktuelt å spille kl 20 verken lørdag eller søndag?


Alle kampene kommer til å bli spilt samtidig i siste serierunde.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Siste runde har, såvidt jeg vet, aldri blitt flyttet før med mindre den har kollidert med europacup-kamper.


Her er du inne på noe, hva er isåfall begrunnelsen for å flytte den.
Om vi skal gjøre det til en tradisjon å ha siste runde på lørdag (noe jeg er for og mener at bør være med cupfinalen også) så bør dette bestemmes før seriestart.


Siste runde vil alltid bli flyttet på avhengig av om det er norske lag med i de to europacupene. Man kan gjerne bestemme lørdag, men så blir det søndag fordi noen spiller UEFA-cup på en torsdag. Og hvis man bestemmer søndag blir den flyttet til lørdag hvis et lag spiller CL på en tirsdag.

Hvorfor de fabler om å flytte den nå når ingen lag er i CL vet jeg ikke. Men det er visstnok ett par TL-klubber som har lagt inn ønske.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Marek

Quote from: "Nixon"Hvorfor de fabler om å flytte den nå når ingen lag er i CL vet jeg ikke. Men det er visstnok ett par TL-klubber som har lagt inn ønske.


Har Rosenborg lagt inn dette ønsket så vil den nok bli flyttet...
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Nixon"Buss er relativt uaktuelt. Og rekke fly? Her må vi være litt realistiske og innse at TV-makten og NFF aldri kommer til å sette opp runden lørdag ettermiddag klokken fire. Det kommer aldri til å skje!


Jeg snakker ikke her om hele runder, men vil gjerne ha en kamp fast om lørdagen. (og da helst Brann sine bortekamper). Det siste jeg vil ha det er bortekampene om mandagen.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Hva i helvete er begrunnelsen for å flytte runden til en lørdag da? Og må ikke alle involverte klubber være enige i en flytting (med mindre den er gjort av praktiske årsaker som nevnte e-cup eller landskamper)?

Det er en del klubber som har bedt om dette, for det ble jo så festlig i fjor da siste serierunde ble flyttet til lørdag. Bare så det er sagt: NFF er ikke interessert i å flytte siste serierunde, men hvis klubbene gjennom NTF ber om det vil det kunne være aktuelt. Da er det altså opp til Brann å bruke sin makt innad i NTF for å stoppe idiotien.
Eventuelt kan vi andre håpe på Molde mot Glascow Rangers og Start mot Ajax. Går noen av de videre blir det søndagskamp i siste runde uansett.
Det at det ikke kom noen beskjed i går er urovekkende. Det tyder på at NFF avventer Moldes kamp, og flytter runden til lørdag dersom Molde og Start blir slått ut.

Nixon

Quote from: "paf"
Det at det ikke kom noen beskjed i går er urovekkende. Det tyder på at NFF avventer Moldes kamp, og flytter runden til lørdag dersom Molde og Start blir slått ut.


Men hva med kampen mot Lyn? NFF kan vel ikke vente til neste torsdag med å bestemme oppsettet på den runden?

Utålmodig!!!!!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bataljonen

Vi gjør det vi kan for å påvirke andre klubber til å si nei til flytting av siste serierunde til lørdag. Brann er med oss på dette og har dialog med Viking for å få de med oss. I tillegg har Brann skrevet brev til forbundet for å fronte sine synspunkter.
Vi har i tillegg gjennom NSA fattet et brev som ble sendt NTF hvor vi forklarte konsekvensene ved en eventuell flytting, ikke bare våres men andre klubbers konsekvenser.
Vi har også vært i kontakt med de fleste supporterklubber med anmodning om å sette press på sin klubb om ikke stemme ja for flytting. Desverre er det en del av klubbene som ikke ønsker å hjelpe oss i dette arbeidet.

Når det gjelder kamptidspunkt for Lyn kampen skulle denne vært avklart i går. Det er en 3 ukers frist for dette og her har ikke forbundet gjort jobben sin. Var i kontakt med Jæger i går kveld med de hadde ikke hørt noe. Og ja, det virker som om man venter til etter kampen som Molde spiller neste uke med å bestemme tidspunkt for Viking kampen.

Vi har fått indikasjoner fra Brann om at sjansen for flytting av siste seriekamp er meget stor da mange av klubbene ønsker flytting.

Så vi får be til høye makter om at ihvertfall Molde, som har best utgangspunkt, klarer bragden mot Rangers.

I denne pengestyrte verden så kommer supporterne sist i rekken og har lite og si men Bataljonen vil intensivere sitt arbeid med å jobbe mot dette for at vi skal bli mer hørt i fremtiden.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Hva med å bruke media her? Det er jo en god sak at bekvemmelighetshensyn (og knapt nok det) skal ødelegge reiseopplegget for flere tusen Brannsupportere. Både de som reiser organisert og de som har bestilt billetter på egen hånd. Her vil mange tape penger på billetter som ikke kan refunderes.

Det kan umulig skade å ta kontakt med ulike medier.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Var vel en i Ba som tok dette opp i helgen så media er så vidt på banen.
Har forstått det slik at det er rbk som legger størst press for flytting til lørdagen pga at det passer bedre med gullfeiring om lørdagen.
Måtte de få null å niks å feire
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

The Boss

Hmm..Hva er galt med lørdagskamp i siste runde..? Da kan alle feste natten lang pluss hele søndagen etter vi har vunnet gullet.. Blir kampen spilt søndag skal folk på jobb neste dag, og det blir vel som etter cupfinalen, med en "markering" som friele har lovet og et folketomt sentrum ved midnatt..

Personlig har eg lenge håpet på at siste serierunde går lørdag!

Foresten, Tore Larsen skriver følgende:
"Vi har i tillegg gjennom NSA fattet et brev som ble sendt NTF hvor vi forklarte konsekvensene ved en eventuell flytting, ikke bare våres men andre klubbers konsekvenser. "

Hva er egentlig disse konsekvensene?

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Hmm..Hva er galt med lørdagskamp i siste runde..? Da kan alle feste natten lang pluss hele søndagen etter vi har vunnet gullet.. Blir kampen spilt søndag skal folk på jobb neste dag, og det blir vel som etter cupfinalen, med en "markering" som friele har lovet og et folketomt sentrum ved midnatt..

Personlig har eg lenge håpet på at siste serierunde går lørdag!

Foresten, Tore Larsen skriver følgende:
"Vi har i tillegg gjennom NSA fattet et brev som ble sendt NTF hvor vi forklarte konsekvensene ved en eventuell flytting, ikke bare våres men andre klubbers konsekvenser. "

Hva er egentlig disse konsekvensene?


Trengs det mye fantasi til å forestille seg at VELDIG mange mennesker allerede har bestilt reise til serieavslutningen i Stavanger, og at dette gjerne dreier seg om billetter som ikke kan refunderes?
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Folk har jo kjøpt flybilletter for lenge siden! I tillegg er det bestilt båt og fly for de organiserte reisende. Man kan ikke drive og flytte kamper hit og dit hele tiden. Litt respekt for supportere må man da ha

Quote from: "The Boss"Hmm..Hva er galt med lørdagskamp i siste runde..? Da kan alle feste natten lang pluss hele søndagen etter vi har vunnet gullet.. Blir kampen spilt søndag skal folk på jobb neste dag, og det blir vel som etter cupfinalen, med en "markering" som friele har lovet og et folketomt sentrum ved midnatt..

Personlig har eg lenge håpet på at siste serierunde går lørdag!

Foresten, Tore Larsen skriver følgende:
"Vi har i tillegg gjennom NSA fattet et brev som ble sendt NTF hvor vi forklarte konsekvensene ved en eventuell flytting, ikke bare våres men andre klubbers konsekvenser. "

Hva er egentlig disse konsekvensene?
"og der snubler Sæternes igjen"

Chrisstah

skjønner at folk har lyst til å være med på siste kampen, men alle visste jo at det ikke var helt fastsatt tidspunkt for kampen, at den kanskje blir flyttet til lørdag er jo ikke nytt!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

The Boss

Quote from: "Chrisstah"skjønner at folk har lyst til å være med på siste kampen, men alle visste jo at det ikke var helt fastsatt tidspunkt for kampen, at den kanskje blir flyttet til lørdag er jo ikke nytt!


Ja, det der det eg mener.. Alle vet at søndagen ikke er fastsatt, så at folk har kjøpt flybilletter som ikke kan refunderes er deres egen skyld.. Blir det samme som at eg planlagte å se Lyn-Brann for lenge siden, men kjøpte ikke flybilletter tilbake om søndagen fordi kampen kunne bli flyttet, noe den ble i dag.. Er samme saken..

Go Up