• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Odd Grenland

Started by Hansano, September 21, 2006, 18:57:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hansano

Har høstferie så må hjem igjen for å se denne kampen.
Skal ha med meg et par venner, men lurer da på billetter. Kan jeg vente og bare kjøpe på puben? (er medlem i BBB, kan jeg da kjøpe 3 stk billetter når ikke de andre er?)
Eller bør jeg bestille nå? :-)

Hansano.

Pondan

Jaja, hva med Sæternes og Migen på topp? Winters scorer jo ikke lengre.. Helstad? bakerst på benken.. trenger mye mer trening.

Marek

Quote from: "Pondan"Jaja, hva med Sæternes og Migen på topp? Winters scorer jo ikke lengre.. Helstad? bakerst på benken.. trenger mye mer trening.


Nå puttet jo Winters både mot Molde og Stabæk.
Helstad virker ikke bare dårlig trent, virker også lat og uintressert når han kommer innpå. Skuffende. Neste gang bør Mimelli innpå før han.
ons Ivar skal hem...

Gud

Ja, nå har jeg faktisk lyst til å se Migen igjen. Helstad har knapt vist en dritt i de kampene han har spilt i år for Brann. Forøvrig ser jeg helst at vi moser Odd noe så inn i svarteste helvete, det er bare det som kan ordne på humøret mitt. Tror ikke RBK klarer å vinne alle de tre kampene, kampen de skal spille på søndag om en uke vil i hvert fall bli tung med tanke på at de har spilt 2 kamper allerede samme uken.

Marek

ons Ivar skal hem...

tintin

Vi starter nok kampen mot Odd med Sæternes/Winters på topp. Eg vil mye heller se Helstad innpå en Migen, tror Helstad er på gang, og på hjemmebane med mer offensivt trøkk er han en bedre mann en Migen. Kan ikkje dømme Helstad nord og ned med tanke på kampen i nord, det blir for enkelt, han fikk ikkje akkurat mange baller å jobbe med. Og det er slett ikkje bare han som ikkje kan være fornøyd med spillet, det var flere underpari spillere på banen... Mot Odd starter vi med Bjørnsson som stopper samt Gashi på høyre, leder 3-0 når Helstad kommer inn kvarteret før slutt, og scorer målet vi alle venter på!!!

Yngve


bulldog

på hjemmebane skal vi vinne. helstad har vist gang på gang at han ikke er i form. migen må få sjangsen snart.
bulldog

Jonasbrann1

Mot Odd blir det 3-0 seier!

Har en utrolig god føelse før denne kampen
Blod e tjukkare enn vann

monzilla

det med migen vs helstad. To forskjellige spillertyper som er gode i to forskjellige situasjoner. Jeg mener at Migen og Bengt burde ha startet mot tromsø.

Xminator

La oss ta en kamp av gangen og glemme den mot RBK. Seriemesterskapet avgjøres minst like mye i de fire vi ikke spiller mot dem.

Opdal
Dahl - Bjarnason - Bjørnsson - Hanstveit
Knudsen - Bakke - Andresen - Vaagan Moen
Sæternes - Winters

Tror ikke Gashi blir kampklar til mandag. Helstad starter ikke før Winters er reist hjem.

KEA

At RBK spiller to hjemmekamper mot henholdsvis Tromsø og Lyn før vår kamp mot Odd gjør jo at vi vil vite hvordan vi ligger an før kampen. Dette bør likevel ikke ha noen betydning, for mot Odd er kun seier godt nok. I den TV-sendte kampen mot RBK var Odd skremmende dårlige. Om de fortsetter i samme sporet mot oss vil de i så fall være gledelig dårlige. Tommy Svindal Larsen var jo ikke akkurat konge utpå der, men det er likevel positivt at en så erfaren spiller er ute mot Brann. Jeg frykter at Odd i kjent stil tetter igjen det de kan og satser på at sjansen byr seg, hvorpå resten av kampen blir en endeløs uthaling av tiden med bårebæring og mye piping mot Jarstein. Jeg frykter en frustrerende opplevelse nå på mandag. Jeg håper på en tidlig Brannscoring og at man jager flere mål. Målforskjellen ser allerede dyster ut i forhold til RBK, noe som kan bli avgjørende helt til slutt.

Nixon

Jeg ville byttet ut Knudsen med Huseklepp. Når Miller er ute synes jeg at Mjelde bør gi sjansen til Huseklepp som er bedre og ikke minst mer villig til å utfordre enn Knudsen.

Pluss at skal det være noen vits å ha Huseklepp i stallen bør han få starte en slik kamp. Det kan være viktig også når vi tenker litt frem i tid. Resten av årets kamper blir det verre å finne plass til Huseklepp.
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

Oppdal
Dahl - ørn1 - Bjørnsson - Hanstveit
Huseklepp - Bakke - Andresen - Vaagan Moen
Memelli - Winters
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

bulldog

bytt så lite som mulig
              opdal
dahl  smari   ørn  hanstveit
knudsen bakke martin pvm
    winters sæternes

så vil jeg se migen inn for sæternes om ikke bengt er på hugget.
bulldog

tormi

Vil helt klart ha huseklepp inn i stedet for Martin Knudsen. Vi må holde Husekleppen varm - han må spille neste kamp når PVM må stå over.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Henki

Denne må vi vinne. Vi er nødt. Sånn er det bare.
Ballen skal fremover!

bulldog

gashi er aktuell for denne kampen, da sier det seg vel hvem som starter på midtbanen. da gjennstår spissene
bulldog


jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Chrisstah

taper vi denne så er vel gullet gluppet! men det tror eg neppe at vi gjør! tror det skal gå greit med den bjørnsson har ikke han og ørn1 spilt sammen på landslaget då? hvis de har det så kjenner de hverandre hvertfall litt fra før + treningene.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

naitsirk

Quote


kan love deg at sandstø motiverer ekstra til denne kampen.

Xminator

Sandstø stiller aldri med ett umotivert Odd-lag på Stadion. Det blir høye albuer og rævvafotball i 90 minutter.

KennethS

Ser at Tommy Svindal Larsen har karantene mot Brann. Denne kampen skal Brann ta 3 poeng i.
tå på Brann

Pondan


moffy_

Då går vi for seks minutter tilleg om det står uavgjort ved nitti minutter.. Dette går veien karer!!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Alexåsane

Vinner ikke Brann i morgen så vet eg ikke ka eg gjør:(
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Pondan

I morgen må vi den 12 mann vise hva vi står for, lage et helvetes liv og røre.. Både SS og hansa bør gi alt de kan!

krøvel vellevold

Quote from: "Alexåsane"Vinner ikke Brann i morgen så vet eg ikke ka eg gjør:(


Da kan du roe ned nervene resten av sesongen, for da er det ikke engang en liten mulighet for gull.
Legg ned hele klubben!

Atlet Orvanger

Arne Sandstø:

- Det er en skandale om ikke Brann slår oss. Vi stiller med det som sannsynligvis er den yngste troppen som noensinne har vært på Stadion, hevder han.

Må si at Sandstø og Tørum etterhvert sniker seg opp i ryggen på Stavrum på listen over de største kvalmsekkene på trenersiden i TL.

Xminator

Quote from: "Alexåsane"Vinner ikke Brann i morgen så vet eg ikke ka eg gjør:(


Da kan du lete frem igjen rutinene fra ett halvt dusin tidligere sesonger; drømme om neste sesong. Starte kronerulling for å få skottene til å bli ett år til. Så vi kan starte sesongen 2007 for nye tribuner med ett superlag og tre tap på rad :p

Nei, jeg er spent. Nå er ikke serien avgjort om vi taper. Avgir vi poeng må RBK gjøre feil for at vi skal klare det. Det sier seg selv at det ikke er en gunstig situasjon. Med 3 poeng i kveld holder det fortsatt å gjøre det like bra - ogslå RBK på hjemmebane. Jeg tror det siste blir vanskeligere enn å matche RBKs resultater over 4 kamper. Det er ingen naturllov at RBK vinner de 4 siste kampene. Jeg nekter å tro at de klarer 12 seire på rad. Om de gjør det er det bare å gratulere med en avslutning langt over evne. Det er ikke en kollaps av Brann som nå gjør at vi ligger 5 poeng bak, men først og fremst ett RBK som har prestert over evne.

Nå får vi håpe guttene får ett tidlig mål i dag. Og deretter maler videre. Brann har de siste 2 sesongene manglet "viljen" til å ydmyke motstander. I år mer enn noensinne. Du ser det i kamper mot antatt svakere motstand. Spillerene er fornøyd med "godt nok". Viljen til å yte nok til å ydmyke med 6-7-8-10 mål er ikke tilstede.

Brann skal vinne. Samtidig møter vi ett lag som normalt kommer topp motivert til Stadion. Med en trener med en motivasjon for å ødelegge kampen. Som oftest misslykkes Sandstø. De gangene han lykkes er han jævlig flink til å fortelle om det.

Den helt store krisen blir om Bjørnsson klarer å bli syndebukk. Da ryker ikke bare poengene, men også en god fotballspiller. Det vil bli hengende ved ham på samme måte som Zavrl fikk ødelagt sin stadionkarriere. Om Bjørnsson går av banen i kveld med rødt kort og straffespark etter å ha felt Ornelas som sistemann på 1-1 er det bare å reise hjem til Island. Ikke fordi jeg mener det, men fordi Stadiontrollet da har dømt ham.

Jeg er utrolig spent. Nervøs og ukomfortabel med kampen. Det er strengt tatt mye bedre å gå på Brannkamp når Brann er langt ute av både topp og bunnstrid ...

krøvel vellevold

Sier mye rart denne Sandstø! Her forleden sa han jo at Brann kunne vinke farvel til gullkampen i kveld, fordi han trodde de kom til å slå oss. Og nå mener han plutselig at det er en skandale om vi ikke vinner....
Legg ned hele klubben!

Christian

Sandstø er en klovn. I alle fall de gangene media lar han slippe til. Noe ønske om en god tone i forhold til Bergen og Brann har han i alle fall ikkje.

Når det gjelder kampen har eg mindre nerver i dag enn på lenge. Hvorfor? Si det. Har vel troen på at dette skal gå. Brakseier over Odd og en god start på uken. Skjønt etter som dagen går finner nok sommerfuglene nok en gang veien til magen, tenker eg...

dudo

Quote from: "Xminator"Den helt store krisen blir om Bjørnsson klarer å bli syndebukk. Da ryker ikke bare poengene, men også en god fotballspiller. Det vil bli hengende ved ham på samme måte som Zavrl fikk ødelagt sin stadionkarriere. Om Bjørnsson går av banen i kveld med rødt kort og straffespark etter å ha felt Ornelas som sistemann på 1-1 er det bare å reise hjem til Island. Ikke fordi jeg mener det, men fordi Stadiontrollet da har dømt ham.


Vel, nå er vel de Ornelas skadet, så dette scenarioet kan du legge fra deg... ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

28966mustang

Sandstø kommer med mye tull i media, han burde heller konse på eget lag, prate om det istedenfor å prøve og jazze opp motstandere hele tiden. Dette tullet er det flere trenere som holder på med. Det viser seg vel at de som kun snakker og fokuserer på egne prestasjoner gjør det best. Sandstø har nok alltid gått med en liten Branntrener i magen og er dødssjalu på MIM.
Hvil i fred- 1963!

atlascopo

Odd skal starte med en 18 åring sentralt. Har tilsammen 20 min som inbytter før i år. debutere fra start. Bør bli mat for Andresen og Bakke


Candyman

Quote from: "atlascopo"Odd skal starte med en 18 åring sentralt. Har tilsammen 20 min som inbytter før i år. debutere fra start. Bør bli mat for Andresen og Bakke

Ja stemmer det herr anleggsmaskin... :-)

Da får vi følgende lag: Jarstein - Hagen, Nilsson, Borchers, Könönen - Ruud, Lekven, Amundsen, Dale - Sørensen, Hvidèn-Watson.

Denne Lekven kommer inn for T. Svindal Larsen og bør kunne psykes totalt ut av våre ekstremt mer rutinerte karer. Når jeg ser på resten av laget, så skal disse slåes hjemme. Viss ikke så har vi ikke fortjent å lede serien heller. Tabellen lyger aldri sier jo Hoff'en.

Tipper 3-1 til Brann i dag. En typisk 3-1 kamp... :-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

lurkie

Gleder meg til å se Bjørnsson i kamp, vil bli spennende, ingenting som er bedre om han viser seg som en klasse stopper og gir Bjarnason konkurranse fremover.

Blir konge med en skikkelig høy midtstopper. At han er gammel spiss også er jo posetivt på dødball rundt motstanders 16 meter.



--

Jay Tee

mener og huske at han e meget god på hodet.. skårte vel 1 på hode mot LSK og 2 mot viking så vidt eg husker! kansje fler og.
eia brann

bulldog

vi trenger en overbevisende seier ikveld. kjør på! pynte på målforskjellen bør vi også gjøre. det hadde vært oh så deilig å vinne serien a poeng med rbk men med bedre målforskjell
bulldog

Candyman

Quote from: "Atlet Orvanger"Arne Sandstø:

- Det er en skandale om ikke Brann slår oss. Vi stiller med det som sannsynligvis er den yngste troppen som noensinne har vært på Stadion, hevder han.

Denne Magnus Lekven som skal spille sentral midt, er som sagt bare 18 år. Ser han ikke engang har egen bil og har julebrus som en klar favorittdrikke... Her skal vi lage hakkemat. Hmm, når jeg tenker meg om...har Bakke og Andresen egen bil??? ;-) Gashi? Hva er det med disse midtbanespillerne?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Jay Tee

de bruker kolektivtransport, det er lønnsomt for samfunnet..
eia brann

tj00m

bare et lite rart spørsmål inni det hele her.. første hjemmekampen eg skal på i år, er det enda gjærde sånn at bataljonen står for seg selv? for såg ut som om vanlig store stå går inn samme inngang som bataljonen.. :p
Brann Bergens Stolthet!


tj00m

Brann Bergens Stolthet!

guff1

Satser på en trepoenger idag:) Guttene er i form for tiden. Satser ihvertfall på en bra kamp. :)

guff1

Odd Tar seieren hjem til Skien :D

bulldog

dette er ikke bra nok. bakke er dårlig gashi løper mye men får det ikke til. spissene virker slappe,skjerping i pausen og kjør over pakket!
bulldog

Texas

jaaaaaaaaaaaa.....winters.

Go Up