• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgang vinteren 06/07

Started by Superjack, September 13, 2006, 22:34:35 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Skal vi se.

Venstreback. Bertelsen, Johnsen
Venstrekant. ?? Denne balteren? Eller forsvinner han med Per Ove?
Høyteback. Knudsen bør spille i Løvham neste sesong.
Høyrekant. Er Huseklepp god nok? I mine øyne nei.
Midtstopper. Det blir for tynt å gå til seriestart med 3 stoppere.
Spiss. Winters må erstattes. 4 klassespisser er ikke for mye. Noen vil alltid være ute av form.

Ikke i sortert rekkefølge, men dette er hullene i troppen med Miller og Winters ute.

tormi

Quote from: "Xminator"
Spiss. Winters må erstattes. 4 klassespisser er ikke for mye. Noen vil alltid være ute av form.


Trenger ikke mer enn 3 spisser. Mjelde benytter jo en fast 11 110% uavhengig av om spillere er ute av form. Blir kun bytter ved skade.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------


fortune

Koren åpner i dag for spill i Norge, amtidig som han regner emd at han er kalr for en ny klubb i løpet av et par dager.. Mitt tips er at RBK har fått seg en ny sentral midtbanespiller, håpet er selvsagt at POL trekker en ny kanin opp av hatten.
First is first, second is nothing

Snublefot

Quote from: "fortune"Koren åpner i dag for spill i Norge, amtidig som han regner emd at han er kalr for en ny klubb i løpet av et par dager.. Mitt tips er at RBK har fått seg en ny sentral midtbanespiller, håpet er selvsagt at POL trekker en ny kanin opp av hatten.


Tror ikke POL er mannen å forvente noe av nå.. han har jo faktisk gått av---

Falkman

Quote from: "KEA"I nederlagets time er sølv en dårlig trøst. Vi er latterliggjort av siddisene, men først og fremst av en glimrende fotballspiller: Peter Ijeh. Jeg ber om unnskyldning for den uhyrlige handling å sitere meg selv, men kan ikke la være:

Quote from: "KEA"I en annen tråd her (http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=124722#124722) stilte en Vikingsupporter følgende spørsmål:

Quote from: "airportrune"MEN hvilken Vikingspiller om noen kunne Dere tenkt dere og ha i Brann?

Slik jeg ser det, var svaret soleklart: Peter IjehPeter Ijeh... OK?

Mitt poeng er ikke å si "hva sa jeg", men rett og slett enda en gang å si at dette er mannen som burde stå øverst på listen når overgangsvinduet åpner. Men etter dagens kamp er vel prislappen så høy at selv ikke Hardball har baller nok.


Ijeh  har vært utrolig bra for Viking i høst..og han va fantastisk for Malmø i 2002.. men inninellom der, har  han hatt flere middelmÃ¥dige sesonger. dels pÃ¥ grunn  av skader riktignok, men eg e langtfra sikker pÃ¥ at han scorer 15 for Viking neste sesong.

fortune

POl fortsette så vidt meg bekjent i jobben inntil en ny mann er på plass.. Derfor jeg håper på en siste banker fra Per-Ove[/quote]
First is first, second is nothing

AtroZ

Av Ham-kam spillere virker både Abiodun, og Kienast bra. (spisser) Ramiro Corrales har sett solid ut. Tror han er venstreback, og bare det.

Molde har flere gode midtbanespillere, men enten har vi ikke bruk for dem, eller så er de uspiselige klubbhorer. Marcus Andreasson kunne vært intressant, men jeg synes ikke han er helt den midtstopper typen vi mangler. Har mer lyst på IAO.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

gunkar

rann, Brann og bare Brann

paf

Det kan se ut som Peddien vil spille oss alle et siste pek... Hoseth??? Måtte det begrense seg til å være et rykte....


Quote from: "www.stabaek.no"I Brann er Miller og Winthers ferdig - i alle fall om de får viljen sin. En annen som kan få viljen sin er Hoseth. Han skal i følge rykter vi har snappet opp fra Molde, være hyperaktuell for Brann

Candyman

Vi HADDE sjanse til gull. Og de hadde sikkert blitt skremt av stadiontrollet og løpt grinene hem hele gjengen.

De er så priviligerte at de ikke vet det selv engang. Det skal være en ære å spille for Brann. Har de ingen ære, så har de ikke noe her å gjøre!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

hanioslo

Quote from: "Xminator"Skal vi se.

Venstreback. Bertelsen, Johnsen
Venstrekant. ?? Denne balteren? Eller forsvinner han med Per Ove?
Høyteback. Knudsen bør spille i Løvham neste sesong.
Høyrekant. Er Huseklepp god nok? I mine øyne nei.
Midtstopper. Det blir for tynt å gå til seriestart med 3 stoppere.
Spiss. Winters må erstattes. 4 klassespisser er ikke for mye. Noen vil alltid være ute av form.

Ikke i sortert rekkefølge, men dette er hullene i troppen med Miller og Winters ute.


Hent inn Gazza som sportssjef. Da beholder vi i det minste en toppmotivert Miller... :)

Da får i tillegg tabloidene i Bergen skikkelig konkurranse når de engelske avisene åpner kontor i Bergen...
trandlien ut av Bergen!

monzilla

Ser rykter er ute om at Brann og RBK prøver å hente Koren :

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article794742.ece

Jatakk sier jeg.

Alexåsane

Vist han kan brukes som høyreving. trenger ikke flere sentrale midtbane spillere..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Chrisstah

Quote from: "Alexåsane"Vist han kan brukes som høyreving. trenger ikke flere sentrale midtbane spillere..


han kan spille på alle kanter! og han er ekstremt god fotball spiller!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

AtroZ

Quote from: "monzilla"Ser rykter er ute om at Brann og RBK prøver å hente Koren :

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article794742.ece

Jatakk sier jeg.


Sier Jatakk til koren, men jeg trodde ikke han var mulig å hente. Kan nesten virke som det er mulig nå, siden han legger opp til budkrig blandt norske klubber på lønn. Der bør vi matche alle i norge.

Takker ikke nei til mifsud heller. Han ville scoret betydelig flere mål i brann med det laget vi har. Spesiellt hvis vi får koren og.

Med mifsud, koren og olsen inn så har vi førsteelveren klar. Da mangler vi bare litt backup spillere :-D
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

monzilla

Brann bør prioritere å forsterke bakover. Keeperplassen er vi OK på. Vi har en utfordrer på landslaget. Thorstvedt har tidligere hevdet at Opdal kan bli bedre enn det han var.

Forsvaret må vi forsterke. Vi trenger backup i midtforsvaret. Olsen kommer til å signere før jul, det er jeg sikker på. Vi har forsåvidt backup på backene i Knudsen og Gunntveit, så der føler jeg meg trygg. Vi bør ha 4 klare midtstoppere i stallen som alle kan gå inn og gjør en god jobb på førstelaget.

Midtbanen trenger vi en spiller, og det er en klar høyreving. Når det gjelder spissplassen tror jeg vi er sikret. Kanskje en ung spiss som kan utvikle seg på treninger med gode spillere

Alt dette basert på at MIM holder seg til 4-4-2 og gir faen i å prøve å endre formasjon.

Marek

Quote from: "monzilla"Vi har forsåvidt backup på backene i Knudsen og Gunntveit, så der føler jeg meg trygg.


Men i alle dager, når så du sist Gunn Tveit på en fotballbane? Var vel kanskje innpå i uefacupkampene? At vi har tilfredstillende backup på backene er noe jeg vil bestride på det sterkeste.
ons Ivar skal hem...

palla

ka med å prøva å laga gull av dei me har. misforstå ikkje me terng å kjøpa inn nye men må da ve dei mest profilerte spelarane som er der ute. va jo etter alle kjøpene i sommar det sprakk, om det var grunnen vill eg ikkje svara på. men brann har mange gode spelarar, vis ein har ein down periode hjelper det ikkje å berre å erstatta han, må kunne tenke litt eigenutvikling og

monzilla

Quote from: "Marek"
Quote from: "monzilla"Vi har forsåvidt backup på backene i Knudsen og Gunntveit, så der føler jeg meg trygg.


Men i alle dager, når så du sist Gunn Tveit på en fotballbane? Var vel kanskje innpå i uefacupkampene? At vi har tilfredstillende backup på backene er noe jeg vil bestride på det sterkeste.


Forsåvidt bra poeng.

Chrisstah

i midtforsvaret ved siden av sigurdsson kunne eg tenkt meg pasoja!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Radney

Haugen istede for Bakke?  Bakke er god nok for den elveren der ja!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Red Rabitt

Kanskje til neste år, men har spilt som en 5 div spiller så langt i år og det har ikke haugen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Quote from: "palla"ka med å prøva å laga gull av dei me har. misforstå ikkje me terng å kjøpa inn nye men må da ve dei mest profilerte spelarane som er der ute. va jo etter alle kjøpene i sommar det sprakk, om det var grunnen vill eg ikkje svara på. men brann har mange gode spelarar, vis ein har ein down periode hjelper det ikkje å berre å erstatta han, må kunne tenke litt eigenutvikling og


Hvorfor skal Brann gi seg selv ett handicap? Muskler på overgangsmarkedet er en av Branns klare styrker nå. Da må de utnyttes.

Xminator

Ser også at Rambekk er aktuell for Strømsgodset(!). Dahl på benken nå!

Xminator

Bernier er i samtaler med Start. Neppe aktuell for Brann pga feil pass.

Nixon

Husk på at vi neste år får Sissoko til Brann.
Eller var det bare en som lignet?:)

Vel, ligner han bare litt er han mer enn god nok for Brann slik de spiller nå!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Husk på at vi neste år får Sissoko til Brann.
Eller var det bare en som lignet?:)

Vel, ligner han bare litt er han mer enn god nok for Brann slik de spiller nå!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

naitsirk

Quote


enkelt burde tatt seg eit a-trenar kurset i det minste.
profiler og profiler det gir gull.
er det gitt at koren,mifsud,andresen,gashi,bakke etc fungerer ilag?

brann treng ikkje fleire spissar, men backup på venstrekant/back og midtstopper i fyrste omgang. forsvars spelet til brann i haust har vore langt unna pari. fortsetter dette til neste år så kan me gløyma gullet.
etter sommarpausen har brann sluppe inn 29 mål. før pausen 7 mål.

Kjell249

Nå må vi ikke sammenligne epler og elefanter:) Før pausen 11 kamper, etter 15 kamper.

Poenget står like bra det, men blir litt mer troverdig når man sammenligner likt antall kamper. Altså 11 mål 13 første, 25 mål 13 siste.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

naitsirk

det var jo ikkje antall kamper som var poenget mitt, men at brann har kollapsa i forsvar. det er her gullet glapp.
å begynne å mase om ny spiss og høgrekant blir berre dumt, når alle veit at det gode offensive spelet som regel starter med godt forsvar.

Chrisstah

hva med dette laget!

              opdal
dahl    sigurdsson  pasoja  hanstveit/corales

E Ruud/huseklepp  Andresen  gashi  Pvm
/tfl
              mifsud/helstad    sæternes/memelli
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

havste

Høyreving:

Her har vi Ludde. Hvis han nå blir skadefri og får hele sesong oppkjøringen sammen med gutta, blir han en hit på Stadion. Norges potensielt best høyreving.

havste

Sesongen 2007 vil dette være min beste første 11:

4-4-2

                                   Opdal

Dahl             Nilsson                  Sigurdsson           Hanstveit

Ludde           Bakke                   Andresen             Vaagan Moen

                  Bengt                    Helstad

monzilla

Så bra ut den siste der, men det som i det hele avgjør en sesong er bredden i stallen. Blir en god spiller skadet, og denne spilleren kan bli erstattet av en annen god spiller, da blir det gull!

Chrisstah

Quote from: "havste"Høyreving:

Her har vi Ludde. Hvis han nå blir skadefri og får hele sesong oppkjøringen sammen med gutta, blir han en hit på Stadion. Norges potensielt best høyreving.


pelle nillsson kommer til å bli dyr!! takket ikke odd nei tilet på 15 mill?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ajjah

Rambekk hadde vel værte en forsterkning? Kan vel brukes både i midten og på h-beck. Ser lillestrøm åpner for salg. Ellers er vel Essediri spennende. Men uten noen sjefsforhandler på stadion ser jeg for meg en stille vinter. Brann trenger en større og bedre administrasjon så fort som mulig.


Xminator

Quote from: "ajjah"Rambekk hadde vel værte en forsterkning? Kan vel brukes både i midten og på h-beck. Ser lillestrøm åpner for salg. Ellers er vel Essediri spennende. Men uten noen sjefsforhandler på stadion ser jeg for meg en stille vinter. Brann trenger en større og bedre administrasjon så fort som mulig.


Både Rambekk og Essediri hadde vært flotte tilskudd til stallen, og dekket posisjoner der Martin Knudsen strengt tatt ikke bør spille. Sistnevnte kler dress bedre enn fotballsko og kappa-drakt ;)

Corran

Quote from: "havste"Høyreving:

Her har vi Ludde. Hvis han nå blir skadefri og får hele sesong oppkjøringen sammen med gutta, blir han en hit på Stadion. Norges potensielt best høyreving.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Marek

Quote from: "Xminator"Både Rambekk og Essediri hadde vært flotte tilskudd til stallen, og dekket posisjoner der Martin Knudsen strengt tatt ikke bør spille. Sistnevnte kler dress bedre enn fotballsko og kappa-drakt ;)


Rambekk er en spiller vi kunne hatt god nytte av ja, på flere plasser. Og selvsagt også som førstevalg.
Essediri er jeg litt mere usikker på, er vel voldsomt ustabil?
ons Ivar skal hem...

EPPY

begynn med og kast ut mjelde, steffensen, winters, miller og sæternes!!!

inn med elyounoussi, inge andre olsen og abiodun/ mifsud

------------opdal-------------

dalh----ørn2----IAO----hanstveit

------bakke-------andresen-----

Elyounoussi----gashi-------PVM

------------helstad---------------

Corran

Mener eg leste i en avis i dag at strømsgodset og Lsk var enige om rambekk
De selger ham for å finansiere nye kontrakter til koren og mifsud
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

hanioslo

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "havste"Høyreving:

Her har vi Ludde. Hvis han nå blir skadefri og får hele sesong oppkjøringen sammen med gutta, blir han en hit på Stadion. Norges potensielt best høyreving.


pelle nillsson kommer til å bli dyr!! takket ikke odd nei tilet på 15 mill?


De takket nei til 17 mill fra Sunderland.... De skal nok minst ha det samme for ham nå. Tror vi skal regne han for tapt og se etter andre...
trandlien ut av Bergen!

dudo

Vi kan jo vente og se hvordan det går i kvalikkampene, rykker Odd ned kan han fort bli billigere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Marek

Nå har jo Pelle Nilsson IKKE prestert når storklubber har kommet for å se på han og sist er han droppet fra landslaget.
Tror det ikke er umulig å få tak i han om Odd går ned, for han blir ikke med de ned.
Espen Ruud er en annen spiller jeg gjerne ser på høyrekanten på stadion.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"Nå har jo Pelle Nilsson IKKE prestert når storklubber har kommet for å se på han og sist er han droppet fra landslaget.
Tror det ikke er umulig å få tak i han om Odd går ned, for han blir ikke med de ned.
Espen Ruud er en annen spiller jeg gjerne ser på høyrekanten på stadion.


enig! tror heller ikke pelle nilsson går ned med odd men prislappen er nok fortsatt ganske høy! espen ruud er den spilleren som står høyest på listen min
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

hanioslo

Quote from: "Marek"Nå har jo Pelle Nilsson IKKE prestert når storklubber har kommet for å se på han og sist er han droppet fra landslaget.
Tror det ikke er umulig å få tak i han om Odd går ned, for han blir ikke med de ned.
Espen Ruud er en annen spiller jeg gjerne ser på høyrekanten på stadion.


Nå har vel aldri Nilsson vært på landslaget. det er vel derfor han sier at han må bort...

Espen Ruud er en annen sak. Han tar vi gjerne.
trandlien ut av Bergen!

dudo

Etter Mifsuds uttalelser på TV2-Sporten er det vel lov å håpe på at han er på vei hit óg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up