• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

bortekamps billetter

Started by brann:), August 01, 2006, 12:44:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brann:)

kan noen finne ut kor mangen billeter vi har fått til resten av borte kampene og finne ut kor mangen det er solgt av de. i vertfall viking kampen det skal jo sendes båter bort, fly, enkelte reiser med egen transport og det er mangen som bur/er på ferie eller studerer der nede. Det hadde vert fint å få vite det.  :)
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Stalin


krøvel vellevold

Quote from: "brann:)"kan noen finne ut kor mangen billeter vi har fått til resten av borte kampene og finne ut kor mangen det er solgt av de. i vertfall viking kampen det skal jo sendes båter bort, fly, enkelte reiser med egen transport og det er mangen som bur/er på ferie eller studerer der nede. Det hadde vert fint å få vite det.  :)
Legg ned hele klubben!

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Ferguson

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "brann:)"kan noen finne ut kor mangen billeter vi har fått til resten av borte kampene og finne ut kor mangen det er solgt av de. i vertfall viking kampen det skal jo sendes båter bort, fly, enkelte reiser med egen transport og det er mangen som bur/er på ferie eller studerer der nede. Det hadde vert fint å få vite det.  :)


Vi får hele VG nedre på Ullevål på VIF og Lyn kampen. Den tar 2500.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Ut i fra kapasiteten å dømme, har vi rett på 1275 mot Lyn og VIF, 400 mot TIL, 550 mot LSK, 800 mot Viking og 350 mot Stabæk.

På Nadderud har vi også tilgang til de 297 billettene på sittefeltet nærmest svingen.

This Charming Man

billettluka/viking.no har fremdeles stengt salget av billetter til Viking - Brann. Har det seg likevel slik at Bataljonen har ubegrenset tilgang på billetter til borteseksjonen på Viking Stadion? Altså at dersom nok antall personer melder seg på Bataljonens busser og båter vil det ikke bli billetter til Brannsupportere som ikke er medlem av Bataljonen? Er en som Brannsupporter nødt å gå via Bataljonen for å få tak i billetter?

Viking sin hjemmeside kan kun fortelle følgende: "kontakt bortelagets supporterklubb for billetter". Håper Brann åpner for billettsalg på forhånd til feks partoutkortinnehavere, slik det forøvrig burde vært før hver bortekamp. Billettsalg til bortekamper bør i fremtiden gå gjennom klubben (slik som Branns opplegg før vif - Brann), ikke supporterklubben.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Bataljonen

Quote from: "Vicar in a Tutu"billettluka/viking.no har fremdeles stengt salget av billetter til Viking - Brann. Har det seg likevel slik at Bataljonen har ubegrenset tilgang på billetter til borteseksjonen på Viking Stadion? Altså at dersom nok antall personer melder seg på Bataljonens busser og båter vil det ikke bli billetter til Brannsupportere som ikke er medlem av Bataljonen? Er en som Brannsupporter nødt å gå via Bataljonen for å få tak i billetter?

Viking sin hjemmeside kan kun fortelle følgende: "kontakt bortelagets supporterklubb for billetter". Håper Brann åpner for billettsalg på forhånd til feks partoutkortinnehavere, slik det forøvrig burde vært før hver bortekamp. Billettsalg til bortekamper bør i fremtiden gå gjennom klubben (slik som Branns opplegg før vif - Brann), ikke supporterklubben.


Bataljonen har fått tilsendt ca 800 billetter til bortefeltet som utgjør den 5% andelen vi har rettsmessig krav på. I førsteomgang vil vi selge disse billettene i våre turopplegg og resterende billetter vil bli solgt med en slags fordelingsnøkkel.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

This Charming Man

Bataljonen skriver: "Bataljonen har fått tilsendt ca 800 billetter til bortefeltet som utgjør den 5% andelen vi har rettsmessig krav på."

Vicar in a Tutu spør: Hvem er disse "vi" som det blir referert til her? Er det slik at alle bortelagets supportere ("vi") = Bataljonen? Må en altså være medlem av Bataljonen for å kunne titulere seg "supporter av bortelaget", og må en melde seg inn i Bataljonen for å være sikret billett?

I teorien vil en altså kunne risikere at alle de 800 billettene bortelagets supportere har krav på  blir solgt før bortelagets supportere som ikke er medlemmer av supporterklubben "Bataljonen" får mulighet til å kjøpe dem.

Dersom Vicar in a Tutus synsinger her medfører riktighet, er dette et rimelig skandaløst opplegg. Fzdzn.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Nixon

Quote from: "Vicar in a Tutu"I teorien vil en altså kunne risikere at alle de 800 billettene bortelagets supportere har krav på  blir solgt før bortelagets supportere som ikke er medlemmer av supporterklubben "Bataljonen" får mulighet til å kjøpe dem.

Dersom Vicar in a Tutus synsinger her medfører riktighet, er dette et rimelig skandaløst opplegg. Fzdzn.


Du skal ikke bli overrasket hvis dine synsinger medfører riktighet. For når Bataljonen skal bruke en "slags fordelingsnøkkel" vil jeg tro at medlemskap i BBB blir en viktig faktor. Som på cupfinalen.

Om dette er et skandaløst opplegg er jeg ikke enig i. Uten å vite det helt sikkert har jeg inntrykk av at en slik praksis er vanlig også hos andre supporterklubber.

Det er jo dette vi betaler for når vi melder oss inn i BBB. Gudene skal vite at det ikke er så altfor mange andre goder vi får for de pengene. Og er det mer rettferdig at medlemmer av BBB skal stå uten billett når de tross alt har betalt for en medlemsfordel?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

grei

Til BBB sitt forsvar må det sies at det er mer naturlig at supporterklubben håndterer disse billettene enn klubben - det er jo nettopp slike ting supporterkluber er til for. En annen ting er at hvis ikke medlemmer ikke har noen fortrinn når det gjelder å skaffe billetter osv vil det heller ikke være noen som melder seg inn. Dette er vel helt greit for alle som er mot prinsippet med interesseorganisasjoner, men ønsker vi egentlig at "motparten" (i form av klubber og NFF) skal diktere alle betingelsene?

Når dette er sagt hadde selvfølgelig det greieste vært om billettene ble lagt ut åpent, skjer ikke dette vil det raskt etableres alternative borteseksjoner. Det har nå engang blitt sånn at de fleste av oss foretrekker å være uorganisert.

Nixon

Quote from: "grei"Det har nå engang blitt sånn at de fleste av oss foretrekker å være uorganisert.


Det er helt greit. Men da må man ta konsekvensen av dette og også skaffe seg uorganiserte billetter. For det blir for dumt å være "motstander" av BBB, men likevel komme springende å forlange goder når det er noe å hente.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

This Charming Man

For meg personlig er ikke dette noe stort problem, da jeg skaffer billetter til bortekamper uten å gå via Bataljonen. Det kan likevel ikke stikkes under en stol at måten dette blir håndtert på før Viking-kampen er kritikkverdig.

Grei skriver at det er mer naturlig at supporterklubben håndterer disse billettene enn klubben - hvorfor det? "Fordi det er nettopp slike ting supporterklubber er til for"? Der er jeg uenig. Det skal og bør ikke være slik at tilgang på billetter skal være grunnen til at en melder seg inn i en supporterklubb.

Nixon spør om det er mer rettferdig at medlemmer av BBB står uten billett når man har betalt for en medlemsfordel. Mitt svar til dette er at om en er medlem av BBB eller ikke bør være irrelevant på tilgangen en har til å skaffe seg billetter.

Men når det nå engang er slik i supporternorge at det tilsynelatende er de forskjellige supporterklubbene som håndterer salg av billetter til bortekamper, er mitt forslag for forbedring følgende: En bør, for å bruke Bataljonens egne ord, bruke "en slags fordelingsnøkkel" slik at Bataljonen får tilgang til et visst antall av de 5% billetter bortelaget har tilgang til, mens resten av billettene bør håndteres av klubben - slik at for eksempel partoutkortinnehavere og andre som ikke er medlem, eller ikke ønsker å bli medlem av Bataljonen, kan få rettigheter og tilgang til disse.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

grei

En supporterklubb skal ikke være noen Kaptein Sabeltannklubb der man er med fordi man får en caps som viser at man er medlem. Det er en interesseorganisasjon for supportere. Supportere har interesse av ting som turer, bortebilletter, supporterutstyr, rettigheter i forhold til det som skjer på tribunen. Det beste er selvfølgelig om alle billetter selges åpent på nett, men gitt at det å få tilgang på billetter er et problem (hvilket det stort sett aldri er i Norge), er det en veldig grei løsning å la supporterklubben ta seg av billettene. Den som er interessert nok vil melde seg inn, og dermed sikres billetter. Grunnen til at flere i byen ikke innser at dette er grei løsning er nok den utbredte uviljen mot organisering, en uvilje noe som har mindre med hva supporterklubben faktisk driver med og mer med at de ulike supporterklubbene til Brann har slitt med et alvorlig imageproblem.


Det er neppe grunn til å tro at det er så annerledes i utlandet, når anglofile norske fotballfans skal på "bortekamp" i England får de vel billettene gjennom sin lokale supporterklubb, ikke gjennom "bortelaget".

En fotballklubb som har sin egen butikk å drive har liten interesse av å drive formidling for andre klubber.

This Charming Man

Det er mulig mange norske supportere som skal på "bortekamp" i England får sine billetter via en supporterklubb. Men det er da vitterlig slik at engelske supportere som skal på bortekamp med sin klubb kjøper billetter via klubben, og ikke via det utall supporterklubber som måtte finnes for den gjeldende klubb.

Det er klart at en som melder seg inn i Bataljonen sannsynligvis er interessert i å få tak i billetter samt reise på borteturer i Bataljonen-regi, dermed ikke sagt at det er riktig at Bataljonen skal sitte på alle billettene.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Glimten

Jeg er enig med Vicar in a tutu. Grei, du skriver at en supporterklubb er en interesseorganisasjon, og refererer til ulike samlede interesse. Men det som er interessen i dette tilfellet, er billetter til en borteseksjonen i en utekamp. Ikke noe annet. Jeg er ikke interessert i å melde meg inn i Bataljonen, av ulike grunner, men jeg har veldig stor interesse av å dra på bortekamper. Dette er sjelden et problem, fordi en kan kjøpe dette f.eks på kampdagen. Men mot Viking kan en risikere at denne veldig fort blir utsolgt. Hvorfor skal Bataljonen, med sannsynligvis maks 2000 medlemmer(korriger meg hvis jeg tar feil), ha utvidet rettigheter til disse billettene, fremfor 5000( det er vel enda flere enn dette?) partotukortinnehavere? Er bataljonen sine Supportere bedre eller mer engasjerte supportere enn alle partoutkortonnehavere?

Tenk deg en supporter som har hatt sesongkort i 20 år på stadion. Her vil en nylig innmeldt tilhenger i Bataljonen faktisk ha større mulighet til å skaffe seg billett til kampen mot Viking, hvor Brann kanskje endelig vinner serien(Bank i bordet), enn denne supporteren. Er det riktig?

Når supportere i England skal på bortekamp så kjøper de billetter gjennom klubben. Ikke gjennom noen supporterklubb, som skal ivareta alle supporteres interesse. Det er faktisk ikke så lett. De må være Club Member, altså medlem i klubben(dette er hvertfall den erfaringen jeg har fra bortekamp med Tottenham).

Dette tror jeg vil være den beste løsningen for Brann. Det er fullt mulig i dag å melde seg inn som klubbmedlem i Brann. Og det er Brann som bør tildeles billetter til borteseksjonen, ikke supporterklubben som langtfra representerer Brann sine supportere utfra antall medlemmer.

grei

Quote from: "Glimten"Hvorfor skal Bataljonen, med sannsynligvis maks 2000 medlemmer(korriger meg hvis jeg tar feil), ha utvidet rettigheter til disse billettene, fremfor 5000( det er vel enda flere enn dette?) partotukortinnehavere? Er bataljonen sine Supportere bedre eller mer engasjerte supportere enn alle partoutkortonnehavere?


Det er mange flere partoutkortinnehavere, og jeg vil tippe det er endel færre BBB-medlemmer. Det forandrer lite. Nei, medlemmer er ikke noe bedre supportere enn andre, partoutkortinnehavere er det heller ikke. En mann som har gått på Stadion siden 60-tallet er ikke nødvendigvis noen bedre supporter enn sønnen, som ikke er gammel nok til å ha gått der tidligere enn 80-tallet. Hvem som er best er i det hele tatt både umålbart og irrelevant. Poenget med å ha en interesseorganisasjon som Bataljonen er at man ved å melde seg inn kan signalisere "jeg er veldig interessert i Brann, faktisk så interessert at jeg er villig til å betale et par hundrelapper for å sikre meg førsterett på disse billettene" Da er det ikke verrre enn å gjøre det, dersom billetter er så viktig. Lar man være, får man betale prisen for å skaffe billetter på annet vis (det lar seg alltid gjøre), det gjorde jeg selv under sist cupfinale (jeg har partoutkort men er ikke medlem).

Quote from: "Glimten"Og det er Brann som bør tildeles billetter til borteseksjonen, ikke supporterklubben som langtfra representerer Brann sine supportere utfra antall medlemmer.


Det er flere grunner til at det er få medlemmer, den første grunnen er det nevnte imageproblemet til BBB, det andre er at vi så å si aldri havner i en situasjon der det er rift om billettene, ergo er denne medlemsfordelen noe som bare eksisterer på papiret.

Men den dagen man kan dra nytte av fordelen, skal de som faktisk er betalende medlemmer måtte unngjelde for at ikke andre ikke gidder å betale noen hundrelapper for å forsikre seg? Det henger ikke på greip. At det ble kokt opp en fordelingsnøkkel som lot andre enn medlemmer få sjansen ville jeg satt pris på, men nei, jeg klarer ikke å bli så fryktelig moralsk indignert dersom det ikke skjer.

This Charming Man

Som nevnt tidligere er det ikke ofte billetter til bortekamper er et problem. Når det nå er en aktuell problemstilling er det på sin plass å diskutere hva som i fremtiden kan være den rette (og helst faste) prosedyren. Det mest rettferdige, etter mitt syn, er at alle partoutkortinnehavere får den samme tilgangen til billetter, som må kjøpes via klubben - hvor førstemann til møllen prinsippet gjelder. Så får en selv ta stilling til om en ønsker å reise uorganisert eller delta på de elleville turene til Bataljonen.

Går utifra at de fleste medlemmer av Bataljonen også har partoutkort, men for feks utenbys medlemmer kan det kanskje være en ordning med at Bataljonen har rett på en viss prosentandel av de billettene bortelagets supportere har rett på - slik kan utenbys medlemmer i Bataljonen og andre uten partoutkort kjempe om disse.

Slik jeg ser det har Bataljonen enten vært veldig flink, eller hatt griseflaks, som faktisk har tilgang på alle bortelagets billetter til denne kampen. Slik sett er det egentlig Branns lettvinte løsninger som burde fått kritikk, og ikke Bataljonen.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Nixon

Quote from: "Vicar in a Tutu"Slik jeg ser det har Bataljonen enten vært veldig flink, eller hatt griseflaks, som faktisk har tilgang på alle bortelagets billetter til denne kampen. Slik sett er det egentlig Branns lettvinte løsninger som burde fått kritikk, og ikke Bataljonen.


Det har du i alle fall rett i. Jeg var overbevist om at Brann ville sikre seg en god del av disse billettene for å dele ut til sine samarbeidspartnere. For dette kan jo bli vårt svar på cupfinalen i år, og da er som kjent ikke Brann gjerrige når det gjelder å dele ut billetter til folk de kjenner.

Enten tror ikke administrasjonen at Brann vil kjempe om noe som helst i Stavanger. Eller så har noen sovet i timen oppe i Idrettsveien...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

I og med at det vel er supporterklubbene som gjennom Norsk Supporter Allianse har arbeidet frem bortesupporternes rettigheter (som f.eks. mulighet til 5% av kapasiteten), så er det vel ikke urimelig at en medlemssupporterklubb av dem får førsteretten på billettene.  

Og kan ikke alle som sutrer og griner fordi BBB får billettene, bare til helvete ta å melde dere inn da? Er det noen som nekter dere? At dere ikke har lyst fordi det er så teit å være medlem, er da for faen deres eget problem! Og hadde Brann styrt billettsalget til bortetribunen på Viking - Brann, så kan du ta deg faen på at 600 av 800 billetter hadde gått til sponsorer og spillernes elskerinner.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Når vi er inne på dette med bortelagets billetter så kom jeg tilfeldigvis over denne artikken for ikke lenge siden...    

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article692601.ece

Undrer meg stort på hvor mange som tar turen ned til denne kampen.. eller noen som vet hva som skjer med de som har kjøpt billetter uten om BBB som ikke kommer inn?? ser ut som det kan bli litt bråk i stavanger den dagen der gitt :shock:

Glimten

Det kan virke som at ikke alle helt skjønner problemstillingen her. Alle som skriver her har til felles at de støtter Brann, men ikke alle støtter Bataljonen. Misforstå meg rett, personlig mener jeg Bataljonen gjør veldig mye bra og håper de vil fortsette med det. Men det skal ikke være nødvendig for meg å melde meg inn i en organisasjon jeg ikke vil være medlem av, for at jeg skal kunne se Brann mot Viking i Stavanger (og andre kamper i fremtiden også).

QuoteOg kan ikke alle som sutrer og griner fordi BBB får billettene, bare til helvete ta å melde dere inn da? Er det noen som nekter dere?


Det er vel heller organisasjonstvang slik det blir fremstilt her. Jeg er ikke interessert i å støtte Bataljonen. Jeg støtter Brann. Og jeg er enig at Brann selv sikkert ser på dette som den enkleste løsningen. Men denne løsningen er feil. Bataljonen representerer ikke alle Brann sine supportere. Hvorfor skal de da få alle rettighetene?

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er vel ikke Bataljonen medlem av Norsk Supporter Allianse heller. Mener hvertfall at BST ikke var medlem der. Igjen, korriger meg hvis jeg tar feil.


Straffe!!!

Forøvrig ser jeg ikke helt argumentene til de som er motstandere av at Bataljonen distribuerer "supporterbilletter".

Norsk Supporter Allianse har forhandlet frem at supporterne skal ha tilgang til minimum 5% av billettene til eliteseriekampene, dersom behov for dette.

Bataljonen er Branns suverent største enkeltstående interesseorganisasjon, og det er intet annet enn helt naturlig at Bataljonen da får ansvaret med å distribuere disse billettene.

Dette betyr ikke at andre, som ikke ønsker å være medlem i den største interesseorganisasjonen som støtter Brann, er avskåret fra å skaffe seg billetter til de omtalte kampene. Det betyr bare at de må skaffe seg disse billettene på annen måte.

For eksempel vil Brann uansett ha tilgang til noen billetter, som går utenom nevnte supporterkvote. Disse blir stort sett distribuert gjennom spillere, sponsorer etc, men er sjelden særlig rift om.

Det er også billetter tilgjengelig på det åpne markedet, i forkant av kampene.

This Charming Man

Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Yngve

kanskje er det organisasjonstvang, men det er no slik ein gong at skal den generelle suportar få nokre fordelar, så må ein ha ein organisasjon som står på og kjempar for dei. Og for å sleppe å lage for mange kompliserte reglar for korleis billettfordelinga skal skje, så har dei gjort det enkelt, nemlig at det er ein organisasjon (i dette høvet bat al jonen) som står for fordelinga. Og då er det ikkje utimeleg at fordelingsnøkelen seier at medlemmer i den nemde organisasjonen får foretten.

På denne måten viser ein styrke, og i neste instans så kan ein få andre fordelar om ein bruker det ein har av makt.

Hadde ikkje ein organisasjon som nsa kjempa for deg i denne saka, så kunne du ha risikert at viking sa i samband med siste seriekamp at denne er så populær at me vil kun selge billettar til vikingsuportarar. Ser for meg at Brann ville ha jobba etter denne modellen.

Når det går på kvem som bestemmer kvem som er suporterar, så er det enklare for Brann å forholde seg til ein organisasjon som kjemper for seg og sine med eit par tusen medlemmer kontra 16 342 mennesker står å hyler på utsida og vil ha sine meiningar fram. Berre sjå på dette forumet, 2800 ulike meiningar og ei evig syting.

Dess fleire medlemmar desse organisasjonane får, dess fleire fordelar vil den generelle suportar får. Er ein så vodsomt misnøgd, start ein eigen suportarklubb der du bestemmer reglane, få Brann til å akseptere den som jamnstilt med denne du les på forumet til, og jobb for deg og dine.

DJ_ADG

Det med at bortefeltet skal være minst 5% é et krav som også finnes i utlandet. Det NSA har vært flink til å klare i år é at på cup kamper skal borte laget ha krev på 10%, dette på grunn av at i cupen é alle kamper så viktig og de blir ikkje spilt hjemme/borte sådet gjør det mer rettferdig
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Glimten

Jeg kan for så vidt skjønne at du(Yngve) promoterer organisasjonsånden og dens ofte nødvendige tilstedeværelse i dagens samfunn. Arbeiderklassen er vel det beste eksempelet som viser at det å organisere seg gir sterk innflytelse i aktuelle saker og problemstillinger.

Det er likevel en ganske stor forskjell fra arbeidernes fagforeninger og Bataljonen sin supporterorganisajon.  Fagforeningene er mektige, det er ikke Bataljonen. Hvis Store Stå går ut i streik, så vil ikke det ha så veldig stor innflytelse på tilskuerantallet. Kanskje ikke på den velkjente "stemningen" heller, Hansatribunen er vel så aktive som Store Stå. Likevel ser jeg for meg ramaskrik i BA og full oppstandelse på fotballpuben. Poenget er at dere kanskje har rettigheter på noen billetter, men alle, slik det nå ser ut til at dere har fått i forhold til Viking-kampen, DET er en stor skandale.

Ser at billetter til bortekampen mot VIF er til salgs i Brannbutikken. Dette er jo en mye bedre løsning. Her vil den som har lyst til å dra på bortekamp få lov til nettopp dette, uten å bli tvangsorganisert i Bataljonen. Dog, ledige billetter til Ullevåll trenger enn ikke trylle frem.

Yngve

Poenget er jo dei gongene det er knappheit på eit gode, i dette døme, billettar til enkelte kampar. Men no er no uansett dette ikkje ei reell problemstilling her i landet, som du sjølv er inne på, med unntak av cupfinalen og eit par seriekampar i år.

Så strengt tatt så er det ei oppkonstruert problemstilling ein driv på å diskuterer her.

This Charming Man

Nå ser jeg for meg at Glimten blir kritisert for å sammenblande Store Stå og Bataljonen. Men alle skjønner hva han mener, så den diskusjonen er ikke nødvendig å ta.

Yngve hevder at "det er no slik ein gong at skal den generelle suportar få nokre fordelar, så må ein ha ein organisasjon som står på og kjempar for dei."

Vel, den generelle Brannsupporter er IKKE medlem i Bataljonen. Og om en ser på tilskuersnittet finner en at etter BST's fall og Bataljonens tilkomst har det også vist seg at den generelle Brannsupporter heller ikke har noe stort ønske om å være medlem i Bataljonen. Mao: Bataljonen representerer IKKE den generelle Brannsupporter.

Jeg forstår også at Yngve lovpriser organisasjoners påvirkningskraft,  men i dette tilfellet tror jeg faktisk at NFF eller klubbene selv faktisk hadde hatt innsikt nok til å innse at en viss kvote billetter til bortelagets supportere i Tippeligaen er en selvfølge. Jeg tror ikke noe på mantraet "uten NSA's arbeid ville det kanskje ikke vært noen billetter tilgjengelig i det hele tatt", blant annet fordi dette aldri var et problem før NSA's inntog i supporternorge. Men jeg er enig i at NSA har mange positive sider ved seg.

Yngve sier videre at "jo flere medlemmer Bataljonen får, jo større påvirkningskraft vil den ha". Ja, selvsagt vil den det. Men det er ikke det som er poenget her. Poenget her er billetter til Viking - Brann, og om det er riktig at en organisasjon som representerer en liten andel Brannsupportere skal ha krav på alle Brannsupporternes billetter.

Yngve insinuerer videre at Vicar in a Tutu er "voldsomt misfornøyd" med dette opplegget. Vel, personlig er han ikke det. Han reiser til Stavanger med billetter skaffet på annet vis. Han reiser også til Oslo i helgen på vif-kampen med billett til Branns borteseksjon kjøpt i Brannbutikken. En veldig grei ordning.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

DJ_ADG

Quote from: "Vicar in a Tutu"eg tror ikke noe på mantraet "uten NSA's arbeid ville det kanskje ikke vært noen billetter tilgjengelig i det hele tatt", blant annet fordi dette aldri var et problem før NSA's inntog i supporternorge. Men jeg er enig i at NSA har mange positive sider ved seg.


Uten de hadde det altid vært biltter, men i år har de fått til at i cupen har borte kravet blitt øket til 10% og de har fått økt biletter på cupfinalen i 2005.

Quote from: "Vicar in a Tutu"Han reiser også til Oslo i helgen på vif-kampen med billett til Branns borteseksjon kjøpt i Brannbutikken. En veldig grei ordning.


Dette é en veldig god ordning at man får kjøpt i Brann butikken. Det siste man vil é å resie til Oslo eller Stavanger og ikkje får bilett.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Quote from: "Vicar in a Tutu"Han reiser også til Oslo i helgen på vif-kampen med billett til Branns borteseksjon kjøpt i Brannbutikken. En veldig grei ordning.


Så da skal vi gå vekk fra at BBB selger til sine medlemmer til at hvem som helst kan kjøpe i Brannbutikken? Vet ikke om det er en grei ordning til en kamp som den i Stavanger.

Og er ikke det en ren invitasjon til svartebørshaier?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Go Up