• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva skjer med Brannspillerne for tiden ??

Started by EvenSteven, July 28, 2006, 10:47:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

EvenSteven

En ting som har slått meg under de siste 5 kampene....
Flere og flere av spillerne viser sine mørke, og til dels stygge sider....
Til og med ellers så sindige Moen og Sæternes viser et voldsomt temperament.....
Før alle misforstår meg her, må jeg presisere at jeg liker det litt, og liker at de har tenning og bryr seg, men det er også litt skummelt med hensyn på suspensjoner osv..

Et par eksempler:
Brann - IFK Gøteborg; Sæternes løper 50 meter bare for å ta tak i nakken til han støgge nr. 18 og så rive han i bakken.. For all del, jeg koste meg , men det er jo klart rødt kort om dommeren ser det..

Start- Brann: Her var det en hel haug med hendelser.. Sæternes er sur og grinete, løper etter en fyr og kniper han i nakken.....
Moen kaster jord/sand/gress på linjedommeren?
Miller er uvanlig grinete, gestikulerer til publikum og er hele tiden borte på startspilleren.. Skulle vært utvist, mener mange...

Brann-Glentoran: Miller tåler tydeligvis ikke å bli mobbet av bortesupportere.... Hva om han hadde spilt i et engelsktalende land??
Og selvfølgelig Mimelli, men han har vært mer eller mindre stygg siden dag 1, så det er ikke noe nytt og,
Andresen er som kjent litt psycko.
Men hvorfor denne plutselig Jekyll/hyde forandringen blant enkelte spillere??
Tror virkelig ikke at det har positiv innvirkning på seg selv, eller laget, at man driver på slikt...

Noen andre som har lagt merke til/tenkt det samme??

Brannmann rob

Ja det er litt temperament ute å går. Men det er jo forsåvidt underholdene til en viss grad. Men f.eks å gjøre som Mimelli og spytte en i trynet blir for drøyt... Mjelde må ta en go alvorspreik med spillerene og be de roe seg ned litt... Iallefall til ffk kampen, der kan d gå gale viss de begynner å hisse seg opp for mye.
Men at Miller er hissig sier jo seg selv, han er jo en skotte.


ole3000

Greit nok at de bør roe seg litt ned men dere virker veldig dramatiske. Det skal være litt temprament ute pÃ¥ banen og spillerne skal gi det de kan for Ã¥ vinne. Klart at spytting ikke skal skje, men sÃ¥ skal ikke glentoran spillere slÃ¥ Memelli i magen heller. De som har gule kort bør passe seg, men vi skal ikke bli alt for snille heller, da taper man jo som oftest de fleste dueller. Grunnen til Brannspillernes handlinger i Start-kampen var jo rett og slett fordi spillerne ble frustrert over at Start rundspillte Brann, men synes ikke Miller var noe gale. Som dere sikkert sÃ¥ prøvde han Ã¥  fÃ¥ dommeren til Ã¥ ikke gi gult kort til en av Startspillerne etter en stygg tackling. Miller er ikke typen til Ã¥ spille stygt selv om mange tror det.
i går for en til!

steinbygger

I mine øyne er det "greit" å få kort for å spille stygt (les hardt), det som bekymrer meg er kortene vi får på ting som er helt idiotisk. Hvis ikke jeg tar helt så har Bengt fått ett kort for munnbruk og ett for å sparke vekk ballen, mens Martin og Charlie har fått ett for munnbruk. Det er greit å bomme på en takling eller ta en spiller hvor det kan bli en stor målsjanse. Det er jo en del av spillet og det er derfor det finnes regler, men det er idioti å pådra seg kort for å kjefte på dommeren, spille vekk ballen eller gjøre andre ting hvor laget ikke tjener på at spilleren pådrar seg kort og det er i denne kategorien jeg føler Brann spillerene sine kort stort sett kommer.

Tom C

Litt av problemet til Miller er jo faktisk at motstanderne må ty til ufinheter for å stoppe ham. Han hadde for eksempel kloremerker nedover hele halsen etter kampen mot Glentoran. Og når dommeren i tillegg konsekvent lar vær å blåse hver gang Miller ble tatt og i tillegg presterer å gi ham gult kort for filming når han skulle hatt et soleklart straffespark, synes jeg faktisk det er ganske bra gjort av en temperamentsfull skotte å holde seg noenlunde i skinnet.

Memelli virker litt overtent omtrent hver gang jeg ser ham, så jeg er ikke overrasket over at han rabler litt. Er enig at det er litt rart at rolige og beskjedne Sæternes har klikket et par ganger. Andresen er nå bare en gang Andresen..
Aldri mer Obos....

Luke Skywalker

et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

steinbygger

Det stemmer at rbk "alltid" vant fairplay statestikken når de var på sitt beste. Forklaringen til dommerene og rbk var at det skyldes at når de var best så hadde de ballen mye og det var motstanderene som måtte løpe etter rbk spillerene og lage frispark. Det er jo ett poeng i forklaringen. (Selv om antall gule kort i start-brann i cupen vel tilbakeviser den påstanden)

bulldog

det stemmer at sportslig suksess og fair play går hånd i hånd. ihvertfall var det slik med rosenborg da d var på topp. de fikk færrest kort og flest avgjørelser i sin favør. dommerne kvier seg for å blåse en serieleder ned av toppen, derfor blåser de for laget istedet for mot.
nå har brann ledet såpass lenge at jeg synes dommerne burde blåse straffe for oss hver gang
bulldog

Luke Skywalker

Så er dette fordi dommerne er "redde" for å dømme mot favoritten, eller fordi favoritten faktisk spiller fair play?
I så tilfelle har jo dommerne lagt en annen kurs i år.
Men når det kommer til landslaget er jo det en helt annen historie. Norge er et av de beste fair play lagene, men langt fra det beste sportslig.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Lurkin

De har sett for mye på VM.

Litt tenning er bare bra, så lenge det ikke blir for gale. Synes at når f.eks. Hulsker eller Friend hopper inn i dueller med albuene så er det mye verre enn litt lugging fra Bengt eller litt smårabiat kjefting fra Martin.

..når Helge eller Erlend begynner å bli aggressiv så er det grunn til bekymring. Memelli slapp forøvrig straff etter en prat med POL.
Berømte Brann fra Bergen

Superjack

Memelli har også en stygg tendens til å gå inn i dueller med albuen først.
Han spiller stygt, og jeg må innrømme at jeg ikke liker mannen.
Brannsupporter.

Mick

Jeg synes ikke at det er noe galt med litt tenning. Albuene til Memelli er unødvendige, men hvis Mjelde klarer å temme aggresiviteten hans uten å ta vekk det enorme engasjementet har vi en fighter av klasse. Om fotball kvalitetene hans er like bra får tiden vise, det er ihvertfall ingenting å si på utelingsprosenten hans i forhold til spilte minutter.
Jeg ser ingen grunn til å mislike vår albaner på det grunnlaget alene, men han burde legge en demper på albuer og spytting hvis han skal ha en fremtid i laget.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

tormi

Quote from: "ole3000"Som dere sikkert sÃ¥ prøvde han Ã¥  fÃ¥ dommeren til Ã¥ ikke gi gult kort til en av Startspillerne etter en stygg tackling. Miller er ikke typen til Ã¥ spille stygt selv om mange tror det.


Miller er en skikkelig luring - slenger mye dritt og latet som han prøvde å hjelpe startspilleren - han visste selvfølgelig at han skulle få kortet uansett.


men har selv sett denne utviklingen. Det er til en viss grad en positiv utvikling, men den må ikke gå for langt... Det er en knivsegg.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "ostraume"


Det er korrekt det du sier RBK vant jo både serien og fairplay i alle år. Men jeg mener og at RBK ble ubevisst favorisert av dommerne i lengre tid.

Synes det var rart at ikke media tok tak i dette. RBK sine spillere kan mange tjuvtriks og det er ikke få straffespark frode johnsen har filmet seg til f.eks. Holding var jo deres store spesialitet så at RBK vant fair play så ofte mener jeg er helt feil-
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Chrisstah

noen som vet om TFL snart er spilleklar igjen??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BRANN gutten fra Os!

trur han skulle være klar til Royal leage. Men håper før!
RANN<3

Go Up