• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slik tar Brann gull

Started by krøvel vellevold, July 23, 2006, 20:47:19 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Quote from: "Xminator"
QuoteHvorfor er det slik at Krøvel, som faktisk har forutsett imponerende nøyaktig hvordan høsten utvikler seg plutselig er brann supporter? Hadde det virkelig vært noen forskjell om han hadde ropt etter gull og vært en strålene optimist og tipset om strake seiere til brann og tap til rosenborg? absolutt ikke... Krøvel gav sine tips slik han enten av erfaring, eller bare av ren og dyktig gjetting forutså at høsten skulle bli..


Krøvel har da ikke vert nøyaktig i det hele tatt. Av de 11 kampene som er spilt og som han tippet utfallet av, så har han truffet med 2. At han nå ringrunker over at RBK klarte å ta oss igjen på 4 kamper sier vel ganske mye om personligheten hans.

Og det er fortsatt ett langt stykke til 8-4-0. 5-4-0 på de siste 9 kampene er fortsatt rimelig usannsynlig. Med tanke på det siste døgnets tirader fra Krøvel bør jo gutten stå igjen som idiot etter første RBK-tap.

Når det er sagt, Brann ligger på 4. plass om to kamper.


Naar du begyner aa bruke vulgaere uttrykk som 'ringrunke' i en diskusjon, sier det vel mer om personligheten din enn om Kroevel.  Sier absolutt ikke at jeg er enig med ham, men han har jo pina meg rett i aa mene og si hva han vil her inne.
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Candyman"Og der fikk vi poenget ditt igjen, vi har fremdeles ikke skjønt noe som helst. Vil faktisk påstå at det er du som ikke skjønner noe. Vi har nå over ti sider prøvd å si til deg at vi mente ditt tips ikke var sannsynlig. Ikke at det ikke kunne skje, men at det var mer sannsynlig at Brann skulle klare å holde unna. Ditt svar blir da som vanlig: Jeg prøvde bare å vise at det var en mulighet for at Brann kunne bli tatt igjen.

??? Ehh......doh!! WE KNOW. Er rett og slett ordet sannsynlig som du sliter med. Slå det opp, Google det eller sjekk Wikipedia...for 945 gang, sannsynlig er ikke det samme som mulig.

Gratulerer forresten, med 4 innlegg etterhverandre i samme tråden...


Den eneste som kan "skryte" av å ha skrevet noe 100 ganger her er faktisk du, som har gjentatt deg selv ikke mindre enn 102 ganger så langt. Og hvis det fremdeles er noen som ikke skjønner hva du mener, hva med å bare gi opp å forklare det for de? For det blir litt slitsomt for oss andre som må høre på det. At det i serer tid har utviklet seg til å bli en drittslengingskonkurranse mellom deg og et par andre har mer med skuffelse over at dine dystre spådommer så langt har slått til, men kan du ikke heve deg over det? Må du alltid ha siste ordet?


Du får klandre dem som fremdeles ikke skjønner hva jeg mener. Xminator, f.eks.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
Akkurat ja. Nettopp det man venter fra RBK :) Jeg kan love deg en god del 0p i resten av kampene til RBK. For å være konstruktiv, slik tror jeg det går med RBK:
RBK:
LSK (h)------0p
VIF (h)------0p
Molde (b)---0p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--1p
TIL (h)------1p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)0p
Brann (b)---3p
Viking (h)---3p
FFK (b)------1p

Kjapt oppsummert 18 poeng og 39 totalt. VIF kommer over RBK på slutt-tabellen.

.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Fakta er likevel at du har bommet på tippingen din så det synger. Venter du skryt for flaksen?

Du minner meg om hvordan en del trønderer oppførte seg da det gikk som best der oppe, snørrhovne, selvgode og belærende. Og totalt uten evne til å se egne feil.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Fakta er likevel at du har bommet på tippingen din så det synger. Venter du skryt for flaksen?

Du minner meg om hvordan en del trønderer oppførte seg da det gikk som best der oppe, snørrhovne, selvgode og belærende. Og totalt uten evne til å se egne feil.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Skjønner ikke disse personangrepene på Krøvel. Han må få mene det han vil, og skrive det han vil. Gå heller etter ballen enn mannen. Kom dere inn i stadiondebatten og skambank ham der... :-) Der blottlegger han seg fullstendig, med sin naive tro på at 20.000 er nok for fremtiden, når våre konkurrenter i trøndelag tar inn 22.500 i 2006. Nei, ta heller en debatt med Krøvel på sak, og unngå personforfølgelse. Han leverer oss mye god info og finurligheter på mange felt, så vær heller positive til dette, selv om dere ikke alltid er enige med tipsene og hans måte å lese statistikk.

arntf

Quote from: "Xminator"Fakta er likevel at du har bommet på tippingen din så det synger. Venter du skryt for flaksen?

Du minner meg om hvordan en del trønderer oppførte seg da det gikk som best der oppe, snørrhovne, selvgode og belærende. Og totalt uten evne til å se egne feil.


Eneste forskjellen mellom oss trøndere og dere bergensere blir vel da at dere bare har anledning til og være snørrhovne i kortere perioder ;-)
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Så får heller Tormi & co irritere seg over at jeg måtte skrive dette nok en gang. Men når tullinger som Xminator ikke tar poenget på teskjemetoden engang, så får dere ha meg unnskyldt at det blir litt gjentagelser.


Du får si hva du vil Krøvel - det er ikke bare ALLE andre her som må ha ting inn med teskje. Det de fleste har sagt er ut du hadde PESSIMISTISKE tips. Om du så fikk rett så var de jo like pessimistiske for det.

Skjønner du dette?? Er det noe du har kapasitet til å forstå?

Jeg har forsøkt å diskutere det at du var negativ (Ergo fikk du ting som skaptrønder) - jeg og de fleste andre sa aldri at det var UREALISTISK at RBK skulle ta oss igjen i løpet av sesongen.

At de skulle klare det på 3 kamper tror jeg ikke en eneste person i Norge trodde - ergo sier folk det var UREALISTISK. Idag ser jo alle i Norge at det ikke var UREALISTISK, men med den kunnskapen vi hadde da du laget din tippeliste, DA var det lite sannsynlig.

QuoteDere som fremdeles kverulerer om hvor urealistisk det er at RBK skulle kunne ta igjen Brann på 12 kamper, når de faktisk (så godt som) har klart det på 3; gå hjem og legg dere! Dere fremstår som noen elendige tapere!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Du får si hva du vil Krøvel - det er ikke bare ALLE andre her som må ha ting inn med teskje. Det de fleste har sagt er ut du hadde PESSIMISTISKE tips. Om du så fikk rett så var de jo like pessimistiske for det.

Skjønner du dette?? Er det noe du har kapasitet til å forstå?

Jeg har forsøkt å diskutere det at du var negativ (Ergo fikk du ting som skaptrønder) - jeg og de fleste andre sa aldri at det var UREALISTISK at RBK skulle ta oss igjen i løpet av sesongen.

At de skulle klare det på 3 kamper tror jeg ikke en eneste person i Norge trodde - ergo sier folk det var UREALISTISK. Idag ser jo alle i Norge at det ikke var UREALISTISK, men med den kunnskapen vi hadde da du laget din tippeliste, DA var det lite sannsynlig.

------
Og om du ikke ser at du hoverer og virker faktisk å være oppriktig glad for at ditt tips har gått inn så er det faktisk minst like mye deg det er i veien med som alle oss andre. Du presterer faktisk å se på dette som en konkuranse der du stikker av med storeslem fordi RBK har tatt oss igjen.
----
Jeg mener faktisk at det meste av såkallte "personangrep" som har kommet i denne tråden har kommet pga din måte å diskutere på, da du aldri kan gi andre rett i noe, selv detaljer som ikke har noe med selve temaet å gjøre, du har ingen evne til å se kritisk på din egen måte å skrive innlegg på og du skal ALLTID ha siste ordet.

-------
. Du fikk rett Krøvel, RBK har tatt oss igjen. Hvor mange ganger må du høre dette da?
--------
Men om du ikke skjønner at du trakker folk på tærne når du kaller oss for idioter, naive, dumme ++++ da må du nok ta deg en "reality check".

"

Ja, tipsene var pessimistiske alle den tid vi ledet serien ganske klart. Men fasiten ble altså mye verre. Jeg også ville sagt at det ikke var kjempesannsynlig at RBK å ta oss igjen på 3 kamper, men det sa jeg da heller ikke. Det var at de skulle klare det på 12 kamper, folk mente var urealistisk. Og det var det altså så langt i fra, når de klarte det på 3. Og jeg skjønner fremdeles ikke hva som var så urealistisk at de skulle klare det på 12. Også ut ifra at vi den gang ikke visste at de ville klare det på 3.
---
Men det finnes minst en her inne på forumet (Xminator) som faktisk har klart å snu saken til at JEG tok feil. Hvor dustete er ikke det? Det er sånne folk som får meg til å hovere.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Dustete? Du har tippet riktig på 2 av 11 kamper. Du har tippet feil til nå. Det er fortsatt 27 kamper (+/-, innbyrdes etc etc) som står ubesvart.

Jeg skal strengt tatt klare å tippe bedre enn det med terninger.

En annen ting, ser man på Krøvels tips for de siste 9 RBK-kampene, så har han 8 seire og 1 uavgjort. Usannsynlig. Ikke umulig, men ekstremt usannsynlig. Men men, en gang treffer han vel med ett RBK-tips også. Det er ikke meg imot om han fortsetter med feiltippingen, det betyr jo maksimalt 11 nye RBK poeng :p

Argumentet mitt står fortsatt, det orginale innlegget er ett pessimistisk makkverk uten like. Det forutså ikke ekstremformen til RBK, det forutså heller ikke kollapsen for Brann. Det forutså ikke at Stabæk nå er en minst like het gullkandidat som RBK. I det hele tror jeg Krøvel gjør klokt i å ikke hovere for mye over at Brann nå har rotet bort serieledelsen.

Og nei Krøvel, jeg kommer ikke til å ta noen som helst debatt på private meldinger med deg. Det er totalt uaktuelt. Uavhengig om du refererer til meg med mitt virkelige navn. Kutt tullet og hold deg til sak.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Dere som fremdeles kverulerer om hvor urealistisk det er at RBK skulle kunne ta igjen Brann på 12 kamper, når de faktisk (så godt som) har klart det på 3; gå hjem og legg dere! Dere fremstår som noen elendige tapere!


Har Rosenborg tatt oss igjen sier du? Sist jeg sjekket ledet vi fortsatt tabellen.

Faktum er at Rosenborg har vunnet tre kamper på rad og vi har tapt tre på rad. Og likevel er de bak oss fremdeles.

De må ergo fremdeles vinne flere kamper enn Brann de siste ni rundene for å gå fobi oss. Og de spiller borte mot oss i tredje siste serierunde. Tror de skal få slite jeg. For Rosenborg kommer til å oppleve motgang de også i de resterende kampene, så om disse seirene kommer nå eller på slutten av sesongen spiller kinde rolle. Det er sluttsummen som avgjør og der er det fremdeles fordel Brann. Så rull inn den hoveringen din. For du kan virkelig bli høsten største klovn.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Har kastet terning for de siste kampene i gullkampen:
Hamkam (h)-3p
Start (b)-----3p
VIF (h)-------0p
MFK (b)------0p
Stabæk (h)--0p
Sandefj.(b)--0p
TIL (h)-------3p
Lyn (b)-------1p
Odd (b)------3p
Lyn (h)-------1p

Totalt 43p

RBK:
Stabæk (h)-1p
Sandfj.(b)--1p
TIL (h)------1p
Odd (b)-----1p
Lyn (h)------1p
Hamkam (b)-0p
Brann (b)---3p
Viking (h)---1p
FFK (b)------ 1p

Totalt 40p

Brann
Molde (h)---1p
Stabæk (b)-0p
Sandefj.(h)-3p
TIL (b)------1p
Odd (h)-----1p
Lyn (b)------3p
RBK (h)----- 1p
Hamkam(h)-- 1p
Viking (b)---0p

Totalt 42p

Stabæk
RBK - 1p
Brann - 3p
Viking - 3p
FFK - 1p
LSK - 3p
Start - 3p
VIF - 0p
Molde - 0p
Hamkam - 3p

Totalt 45p

Regner med å ha minst 67% feil ;) Skulle jeg derimot treffe med over 80% blir terningen pensjonert fra yatzy og overført til aktiv lotto-tjeneste.

Xminator

Jako, jeg ville ikke vært for bombesikker på at det og det skjer. De neste kampene spilles uavhengig av de foregående. Det deles ut poeng i hver enkelt kamp. Tilfeldigheter vil avgjøre. Og noen ganger slår man 6 på terningen 9 ganger på rad.

jako

Ja men alle lag møter motgang, og Rosenborg vil ikke ha margiene med seg for evig tid. Og vi vil mest sannsynlig ikke ha marginene mot oss til ev ig tid heller. Men vi må slå Molde i neste kamp det er jeg sikker på.

Men pass opp for Lillestrøm, de mener jeg er langt farligere enn Rosenborg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Dustete? Du har tippet riktig på 2 av 11 kamper. Du har tippet feil til nå. Det er fortsatt 27 kamper (+/-, innbyrdes etc etc) som står ubesvart.

Jeg skal strengt tatt klare å tippe bedre enn det med terninger.

En annen ting, ser man på Krøvels tips for de siste 9 RBK-kampene, så har han 8 seire og 1 uavgjort. Usannsynlig. Ikke umulig, men ekstremt usannsynlig. Men men, en gang treffer han vel med ett RBK-tips også. Det er ikke meg imot om han fortsetter med feiltippingen, det betyr jo maksimalt 11 nye RBK poeng :p

Argumentet mitt står fortsatt, det orginale innlegget er ett pessimistisk makkverk uten like. Det forutså ikke ekstremformen til RBK, det forutså heller ikke kollapsen for Brann. Det forutså ikke at Stabæk nå er en minst like het gullkandidat som RBK. I det hele tror jeg Krøvel gjør klokt i å ikke hovere for mye over at Brann nå har rotet bort serieledelsen.

Og nei Krøvel, jeg kommer ikke til å ta noen som helst debatt på private meldinger med deg. Det er totalt uaktuelt. Uavhengig om du refererer til meg med mitt virkelige navn. Kutt tullet og hold deg til sak.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er bare 9 kamper igjen, og svært lite tid å møte motgang på. Nå tok vel VIF 6 poeng på RBK i 2004 helt mot slutten av sesongen, men dette representerer vel mer en ekstremsituasjon. Det er vel en ekstremsituasjon vi ser nå også med tanke på Brann kontra RBK og Stabæk.

For Stabæk har gjort seg selv til en slags "dark horse" her. De skal spille mot alle de tre utfordrerene, de har 2 spisser som scorer så ofte som Branns spisser burde, de virker å ha en god balanse i laget og spiller nok med minimalt press etter å ha oppnådd sesongens mål - tippeligakontrakt. Tchoi har jo også vært en særdeles vellykket forsterkning for dem. Jeg skjønner særdeles godt at man ikke ønsker å selge spillere til Brann...

Man kan jo heller ikke utelukke Odd fra det gode selskap, men de virker ikke å ha samme kapasitet som Stabæk.

Xminator

QuoteNå syns jeg du skal kutte ut pisset og innse at jeg var mye nærmere fasiten enn du var!


Fasiten? Den kjenner vi etter 26. serierunde. Av tipsene dine er fortsatt 2 av 11 riktige. Så du bør rulle inn geipen og ikke snakke for høyt om fasiten.

All den tid jeg ikke laget noen "der og der tar vi poeng" (helt bevist fordi det er umulig), så har vi strengt tatt ikke en fasit å sammenligne med. Derfor rullet jeg terning så du får ett referansepunkt.

Jeg er ikke overrasket over behovet du har for å få "rett". Det har strengt tatt ligget i deg siden du begynnte å frekventere forumet.

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Dere som fremdeles kverulerer om hvor urealistisk det er at RBK skulle kunne ta igjen Brann på 12 kamper, når de faktisk (så godt som) har klart det på 3; gå hjem og legg dere! Dere fremstår som noen elendige tapere!


Har Rosenborg tatt oss igjen sier du? Sist jeg sjekket ledet vi fortsatt tabellen.

Faktum er at Rosenborg har vunnet tre kamper på rad og vi har tapt tre på rad. Og likevel er de bak oss fremdeles.

De må ergo fremdeles vinne flere kamper enn Brann de siste ni rundene for å gå fobi oss. Og de spiller borte mot oss i tredje siste serierunde. Tror de skal få slite jeg. For Rosenborg kommer til å oppleve motgang de også i de resterende kampene, så om disse seirene kommer nå eller på slutten av sesongen spiller kinde rolle. Det er sluttsummen som avgjør og der er det fremdeles fordel Brann. Så rull inn den hoveringen din. For du kan virkelig bli høsten største klovn.


Klovn? Om RBK ikke tar oss igjen, men f.eks. havner et par poeng bak oss, så bestrider jo ikke det at det absolutt var mulig/sannsynlig at de kunne gått forbi oss. Det at de tok innpå fra 10 til 1 poeng på 3 kamper, og det er 9 kamper igjen, viser jo at det absolutt var mulig. Om jeg f.eks. sier at Brann-seier over VIF på forhånd var et sannsynlig utfall av den kampen, så betyr ikke det at det er feil siden VIF faktisk vant. Og det betyr heller ikke at det var noe mindre sannsynlig at kampen ville ende med VIF-seier eller uavgjort. Det er forskjell på "sannsynlig utfall" og "mest sannsynlig utfall". Brann-seier mot VIF var et sannsynlig utfall, men det betyr ikke at det nødvendigvis var det mest sannsynlige utfall. I min verden finnes det flere sannsynlige utfall av en kamp mellom to lag. Usannsynlig er mer i kategorien "Brann vinner 5-0 borte mot VIF".  
På samme måte har jeg aldri påstått at det er det mest sannsynlige utfall at RBK går forbi Brann. Jeg har påstått at det er et sannsynlig utfall i den forstand at det utmerket godt kan skje, uten at det dermed er sagt at det er det mest sannsynlige utfall. Tror folk misforstår litt hva jeg mener her, og at vi har ulike oppfatninger av ordet "sannsynlig".
Konklusjon: Om RBK ikke går forbi Brann på slutt-tabellen, så bestrider ikke det at det var sannsynlig at de kunne gå forbi.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteNå syns jeg du skal kutte ut pisset og innse at jeg var mye nærmere fasiten enn du var!


Fasiten? Den kjenner vi etter 26. serierunde. Av tipsene dine er fortsatt 2 av 11 riktige. Så du bør rulle inn geipen og ikke snakke for høyt om fasiten.

.


Ja, men her snakker vi forbi hverandre. Det jeg mente med "fasiten" var resultatet av de tre siste kampene til RBK
Legg ned hele klubben!

Tom C

Kor gammel e dokkar egentlig? tragisk diskusjon...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"Kor gammel e dokkar egentlig? tragisk diskusjon...


Hvor interessant er det egentlig å vite at DU syns det er en tragisk diskusjon?
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Quote from: "krøvel vellevold"


"Hei, jeg heter Krøvel, og jeg er den eneste som har beina plantet på jorden mens de andre 260 000 i Bergen allerede feirer gull."

Det er ingen som stiller spørsmål om utfallet av tippingen, vi stiller spørsmålet om motivet bak tippingen. Dette er jo bare latterlig.

edit: Jeg trilte nettopp terning på utfallet mellom Brann - Molde, og det ble 4-1 til oss.
Berømte Brann fra Bergen

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"



Les startinnlegget ditt. Det bærer null preg av å være et eksempel på noe som helst. Du la aldri opp til en debatt om hvorvidt RBK/LSK hadde muligheten ta igjen Brann, og det har du fått pepper for i 11 (!) sider á 40 innlegg nå.
Det har vært morsomt å se hvordan du innledningsvis forsøkte å forsvare startinnlegget ved hjelp av fiffig statistikktolkning. Deretter hvordan du har forsøkt å korrigere meningen av innholdet i startinnlegget, og også redusere dette innleggets betydning for den videre debatten.

At Brann tar sølv eller bronse har aldri på noe tidspunkt så langt denne sesongen vært usannsynlig; det er noe alle har vært klar over hele tiden. Men det var - dessverre for deg - ikke dette startinnlegget ditt handlet om. Det handlet om gjetting av resultater.
Deretter kom konklusjonen. LSK 50 poeng. RBK 49 poeng. Brann 48 poeng. Vi trenger 51 poeng eller mer for å vinne. Punktum.

Alle aspekter av tipping kansellerer du etterhvert som du ryker. Tippingen av kamputfall gjelder ikke lenger; du røk (selvfølgelig) raskt på en del kamper. Men tippingen av lagenes sluttpoengsummer står du fortsatt ved (ref. sitat). Med 99,9% sannsynlighet ryker du etterhvert der også. Da er antageligvis meningen med startinnlegget at RBK og/eller LSK vil komme foran Brann på tabellen.
Og skulle vi bli seriemestere allikevel, så var hele poenget at RBK/LSK kunne ha kommet foran Brann. De kunne ha greid hhv 50 og 49 poeng, og Lillestrøm kunne ha greid uavgjort på Lerkendal.

Og alle som ikke var enige i at det kunne ha gått akkurat slik du tippet, er "patetiske nisser".

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"[ Les startinnlegget ditt. Det bærer null preg av å være et eksempel på noe som helst. Du la aldri opp til en debatt om hvorvidt RBK/LSK hadde muligheten ta igjen Brann, og det har du fått pepper for i 11 (!) sider á 40 innlegg nå.
Det har vært morsomt å se hvordan du innledningsvis forsøkte å forsvare startinnlegget ved hjelp av fiffig statistikktolkning. Deretter hvordan du har forsøkt å korrigere meningen av innholdet i startinnlegget, og også redusere dette innleggets betydning for den videre debatten.

At Brann tar sølv eller bronse har aldri på noe tidspunkt så langt denne sesongen vært usannsynlig; det er noe alle har vært klar over hele tiden. Men det var - dessverre for deg - ikke dette startinnlegget ditt handlet om. Det handlet om gjetting av resultater.
Deretter kom konklusjonen. LSK 50 poeng. RBK 49 poeng. Brann 48 poeng. Vi trenger 51 poeng eller mer for å vinne. Punktum.

Alle aspekter av tipping kansellerer du etterhvert som du ryker. Tippingen av kamputfall gjelder ikke lenger; du røk (selvfølgelig) raskt på en del kamper. Men tippingen av lagenes sluttpoengsummer står du fortsatt ved (ref. sitat). Med 99,9% sannsynlighet ryker du etterhvert der også. Da er antageligvis meningen med startinnlegget at RBK og/eller LSK vil komme foran Brann på tabellen.
Og skulle vi bli seriemestere allikevel, så var hele poenget at RBK/LSK kunne ha kommet foran Brann. De kunne ha greid hhv 50 og 49 poeng, og Lillestrøm kunne ha greid uavgjort på Lerkendal.

Og alle som ikke var enige i at det kunne ha gått akkurat slik du tippet, er "patetiske nisser".


Konklusjonen i det første inlegget viser at med høyst vanlige/normale resultater i resten av kampene, så skulle vi trenge minst 51 poeng for å vinne gull. Selvsagt går ikke alle resultatene inn. Det er jo ren tipping. Så ble innlegget latterliggjort av en del som påpekte at det var ingenting som tydet på at Brann ville sprekke, og at RBK ville komme på skinnene igjen. (Selv om Brann nesten hver sesong får 3 tap på rad og RBK lå på medaljeplass). I de 11 sidene etterpå har debatten handlet om dette - ikke om enkeltkamper. Det er ikke akkurat mange som har påpekt urealistiske enkeltresultater, bare at det var urealistisk at Brann skulle sprekke og at RBK ville komme susende. Dette har jeg vist over 11 sider her at ville være mulig, men ingen har villet ta det seriøst. Det er kun dette debatten har handlet om etter førsteinnlegget - ingen enkeltkamptips. Så skjer ting enda raskere enn jeg spådde, og da skal jeg liksom ha tatt feil... Som jeg sa her tidligere: Det er det samme som om jeg var den eneste som trodde at RBK kunne slå Brann, og tipper 4-0 til dem, og så skal folk etterpå latterliggjøre tipset fordi RBK faktisk vant 10-0. Det blir uansett talentløst av Xminator å latterliggjøre mitt tips, når han selv spådde 3 tap til RBK (jeg tippet 3 uavgjorte), og ikke trodde Brann ville få mer enn to poengtap på rad.
Legg ned hele klubben!

ostraume

QuotePå samme måte har jeg aldri påstått at det er det mest sannsynlige utfall at RBK går forbi Brann. Jeg har påstått at det er et sannsynlig utfall i den forstand at det utmerket godt kan skje,


I din verden er altså sannsynlig et annet ord for mulig. Ingen som sa at det ikke var mulig at RBK kunne ta oss igjen.I så fall har du ikke sagt en dritt og alle er enige (med unntak av deg og X som kaster sand på hverandre i sandkassen).

Som jeg har prøvd meg på før i denne tråden uten stort gehør, dette er 11 sider med begrepsforvirring av ordet sannsynlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Kor gammel e dokkar egentlig? tragisk diskusjon...


Hvor interessant er det egentlig å vite at DU syns det er en tragisk diskusjon?


Herlig å vite at du irriterer deg over innlegget mitt. Du har irritert meg i 120 innlegg så langt. Ikke pga dine meninger, men pga av din uvilje til å se ting fra andres synspunkt.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"[ I din verden er altså sannsynlig et annet ord for mulig. Ingen som sa at det ikke var mulig at RBK kunne ta oss igjen.I så fall har du ikke sagt en dritt og alle er enige (med unntak av deg og X som kaster sand på hverandre i sandkassen).

Som jeg har prøvd meg på før i denne tråden uten stort gehør, dette er 11 sider med begrepsforvirring av ordet sannsynlig.


Jeg har vært inne på det tidligere i tråden, jo. Det er bare å lete. Og jeg tror du har mye rett i at det handler om 11 sider med begrepsforvirring.

For meg er et sannsynlig utfall, noe som er godt mulig, men ikke nødvendigvis det som er mest mulig. Da hadde jeg skrevet "mest sannsynlig" eller "etter all sannsynlighet".

Når dere har skrevet "usannsynlig" eller "urealistisk", så oppfatter jeg det som om at det nesten er umulig at det kan skje,men det kan godt være at folk mener "usannsynlig" bare betyr at det er mindre sjanse for at det skjer, enn at ikke skjer.

Så da det kanskje ikke så rart at det har vært kranglet over 11 sider...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Bare for å ha det på det rene Krøvel: Du mente (for tre kamper siden) at RBK mest sannsynlig ikke vil ta oss igjen? Men at det var mulig (ikke usannsynlig, sannsynlig)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Klovn? Om RBK ikke tar oss igjen, men f.eks. havner et par poeng bak oss, så bestrider jo ikke det at det absolutt var mulig/sannsynlig at de kunne gått forbi oss. Det at de tok innpå fra 10 til 1 poeng på 3 kamper, og det er 9 kamper igjen, viser jo at det absolutt var mulig. Om jeg f.eks. sier at Brann-seier over VIF på forhånd var et sannsynlig utfall av den kampen, så betyr ikke det at det er feil siden VIF faktisk vant. Og det betyr heller ikke at det var noe mindre sannsynlig at kampen ville ende med VIF-seier eller uavgjort. Det er forskjell på "sannsynlig utfall" og "mest sannsynlig utfall". Brann-seier mot VIF var et sannsynlig utfall, men det betyr ikke at det nødvendigvis var det mest sannsynlige utfall. I min verden finnes det flere sannsynlige utfall av en kamp mellom to lag. Usannsynlig er mer i kategorien "Brann vinner 5-0 borte mot VIF".  
På samme måte har jeg aldri påstått at det er det mest sannsynlige utfall at RBK går forbi Brann. Jeg har påstått at det er et sannsynlig utfall i den forstand at det utmerket godt kan skje, uten at det dermed er sagt at det er det mest sannsynlige utfall. Tror folk misforstår litt hva jeg mener her, og at vi har ulike oppfatninger av ordet "sannsynlig".
Konklusjon: Om RBK ikke går forbi Brann på slutt-tabellen, så bestrider ikke det at det var sannsynlig at de kunne gå forbi.


Greit Krøvel da var vi ikke så uenige som jeg først trodde, selv om jeg finner dette innlegget litt i utakt med dine tidligere innlegg. Og jeg regner det fremdeles ikke som spesielt sannsynlig ar RBK kommer foran oss på tabellen. Til det er deres prestasjoner for ujevne i forhold til Brann.

For selv om Brann har tapt tre kamper på rad, betyr ikke det at de har prestert dårlig. Synes ikke de presterer noe dårligere nå enn de gjorde i vår.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Bare for å ha det på det rene Krøvel: Du mente (for tre kamper siden) at RBK mest sannsynlig ikke vil ta oss igjen? Men at det var mulig (ikke usannsynlig, sannsynlig)


At de mest sannsynlig ikke ville gjøre det, utelukker jo ikke at det var sannsynlig at kunne gjøre det. Vi hadde jo 10 poengs ledelse, tross alt. Men historien har vist at det ikke trenger å være nok. På samme måte som at jeg før VIF-kampen mente at vi mest sannsynlig ikke ville vinne (tap eller uavgjort), men at en Brann-seier likevel kunne være et sannsynlig utfall. Usannsynlig med seier, var det jo ikke!

Nå mener ikke jeg med dette at alt som er teoretisk mulig, også er sannsynlig. 7-0 til ett av lagene i VIF-Brann, eller at Brann taper alle kampene som er igjen, regner jeg f.eks. ikke som sannsynlig.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Jeg tolker det svaret som et "ja" og i så fall er vi enig. Og det er nok de fleste andre også her inne. Det får en si.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Les startinnlegget ditt. Det bærer null preg av å være et eksempel på noe som helst. Du la aldri opp til en debatt om hvorvidt RBK/LSK hadde muligheten ta igjen Brann, og det har du fått pepper for i 11 (!) sider á 40 innlegg nå.
Det har vært morsomt å se hvordan du innledningsvis forsøkte å forsvare startinnlegget ved hjelp av fiffig statistikktolkning. Deretter hvordan du har forsøkt å korrigere meningen av innholdet i startinnlegget, og også redusere dette innleggets betydning for den videre debatten.

At Brann tar sølv eller bronse har aldri på noe tidspunkt så langt denne sesongen vært usannsynlig; det er noe alle har vært klar over hele tiden. Men det var - dessverre for deg - ikke dette startinnlegget ditt handlet om. Det handlet om gjetting av resultater.
Deretter kom konklusjonen. LSK 50 poeng. RBK 49 poeng. Brann 48 poeng. Vi trenger 51 poeng eller mer for å vinne. Punktum.

Alle aspekter av tipping kansellerer du etterhvert som du ryker. Tippingen av kamputfall gjelder ikke lenger; du røk (selvfølgelig) raskt på en del kamper. Men tippingen av lagenes sluttpoengsummer står du fortsatt ved (ref. sitat). Med 99,9% sannsynlighet ryker du etterhvert der også. Da er antageligvis meningen med startinnlegget at RBK og/eller LSK vil komme foran Brann på tabellen.
Og skulle vi bli seriemestere allikevel, så var hele poenget at RBK/LSK kunne ha kommet foran Brann. De kunne ha greid hhv 50 og 49 poeng, og Lillestrøm kunne ha greid uavgjort på Lerkendal.

Og alle som ikke var enige i at det kunne ha gått akkurat slik du tippet, er "patetiske nisser".


Konklusjonen i det første inlegget viser at med høyst vanlige/normale resultater i resten av kampene, så skulle vi trenge minst 51 poeng for å vinne gull. Selvsagt går ikke alle resultatene inn. Det er jo ren tipping. Så ble innlegget latterliggjort av en del som påpekte at det var ingenting som tydet på at Brann ville sprekke, og at RBK ville komme på skinnene igjen. (Selv om Brann nesten hver sesong får 3 tap på rad og RBK lå på medaljeplass). I de 11 sidene etterpå har debatten handlet om dette - ikke om enkeltkamper. Det er ikke akkurat mange som har påpekt urealistiske enkeltresultater, bare at det var urealistisk at Brann skulle sprekke og at RBK ville komme susende. Dette har jeg vist over 11 sider her at ville være mulig, men ingen har villet ta det seriøst. Det er kun dette debatten har handlet om etter førsteinnlegget - ingen enkeltkamptips. Så skjer ting enda raskere enn jeg spådde, og da skal jeg liksom ha tatt feil... Som jeg sa her tidligere: Det er det samme som om jeg var den eneste som trodde at RBK kunne slå Brann, og tipper 4-0 til dem, og så skal folk etterpå latterliggjøre tipset fordi RBK faktisk vant 10-0. Det blir uansett talentløst av Xminator å latterliggjøre mitt tips, når han selv spådde 3 tap til RBK (jeg tippet 3 uavgjorte), og ikke trodde Brann ville få mer enn to poengtap på rad.



Med normale, vanlige resultater... Alle tenkelige kamputfall i Tippeligaen herfra og til november er jo "sannsynlige" utfall. Du valgte et sett med kamputfall som skulle gi Brann bronse. Det er jo greit nok, det.
Men først etter 50 innlegg med krangling over innholdet i startinnlegget, valgte du å "avsløre" at startinnlegget man hadde diskutert og latterliggjort, egentlig ikke gjaldt allikevel. Det var bare litt synsing, magefølelse og gjetting, og egentlig handlet alt om at Rosenborg kunne komme foran Brann. Sett i ettertid kan formålet med tråden umulig ha vært noe annet enn å provosere frem en krangel.

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"[ Les startinnlegget ditt. Det bærer null preg av å være et eksempel på noe som helst. Du la aldri opp til en debatt om hvorvidt RBK/LSK hadde muligheten ta igjen Brann, og det har du fått pepper for i 11 (!) sider á 40 innlegg nå.
Det har vært morsomt å se hvordan du innledningsvis forsøkte å forsvare startinnlegget ved hjelp av fiffig statistikktolkning. Deretter hvordan du har forsøkt å korrigere meningen av innholdet i startinnlegget, og også redusere dette innleggets betydning for den videre debatten.

At Brann tar sølv eller bronse har aldri på noe tidspunkt så langt denne sesongen vært usannsynlig; det er noe alle har vært klar over hele tiden. Men det var - dessverre for deg - ikke dette startinnlegget ditt handlet om. Det handlet om gjetting av resultater.
Deretter kom konklusjonen. LSK 50 poeng. RBK 49 poeng. Brann 48 poeng. Vi trenger 51 poeng eller mer for å vinne. Punktum.

Alle aspekter av tipping kansellerer du etterhvert som du ryker. Tippingen av kamputfall gjelder ikke lenger; du røk (selvfølgelig) raskt på en del kamper. Men tippingen av lagenes sluttpoengsummer står du fortsatt ved (ref. sitat). Med 99,9% sannsynlighet ryker du etterhvert der også. Da er antageligvis meningen med startinnlegget at RBK og/eller LSK vil komme foran Brann på tabellen.
Og skulle vi bli seriemestere allikevel, så var hele poenget at RBK/LSK kunne ha kommet foran Brann. De kunne ha greid hhv 50 og 49 poeng, og Lillestrøm kunne ha greid uavgjort på Lerkendal.

Og alle som ikke var enige i at det kunne ha gått akkurat slik du tippet, er "patetiske nisser".


Konklusjonen i det første inlegget viser at med høyst vanlige/normale resultater i resten av kampene, så skulle vi trenge minst 51 poeng for å vinne gull. Selvsagt går ikke alle resultatene inn. Det er jo ren tipping. Så ble innlegget latterliggjort av en del som påpekte at det var ingenting som tydet på at Brann ville sprekke, og at RBK ville komme på skinnene igjen. (Selv om Brann nesten hver sesong får 3 tap på rad og RBK lå på medaljeplass). I de 11 sidene etterpå har debatten handlet om dette - ikke om enkeltkamper. Det er ikke akkurat mange som har påpekt urealistiske enkeltresultater, bare at det var urealistisk at Brann skulle sprekke og at RBK ville komme susende. Dette har jeg vist over 11 sider her at ville være mulig, men ingen har villet ta det seriøst. Det er kun dette debatten har handlet om etter førsteinnlegget - ingen enkeltkamptips. Så skjer ting enda raskere enn jeg spådde, og da skal jeg liksom ha tatt feil... Som jeg sa her tidligere: Det er det samme som om jeg var den eneste som trodde at RBK kunne slå Brann, og tipper 4-0 til dem, og så skal folk etterpå latterliggjøre tipset fordi RBK faktisk vant 10-0. Det blir uansett talentløst av Xminator å latterliggjøre mitt tips, når han selv spådde 3 tap til RBK (jeg tippet 3 uavgjorte), og ikke trodde Brann ville få mer enn to poengtap på rad.



Med normale, vanlige resultater... Alle tenkelige kamputfall i Tippeligaen herfra og til november er jo "sannsynlige" utfall. Du valgte et sett med kamputfall som skulle gi Brann bronse. Det er jo greit nok, det.
Men først etter 50 innlegg med krangling over innholdet i startinnlegget, valgte du å "avsløre" at startinnlegget man hadde diskutert og latterliggjort, egentlig ikke gjaldt allikevel. Det var bare litt synsing, magefølelse og gjetting, og egentlig handlet alt om at Rosenborg kunne komme foran Brann. Sett i ettertid kan formålet med tråden umulig ha vært noe annet enn å provosere frem en krangel.


Vel, jeg vil ikke si at det er et sannsynlig utfall at TIL vinner alle sine 9 resterende kamper, at Brann taper sine 9, osv. Ser man på enkeltkamper (kamp for kamp) så er årets serie såpass jevn at det er ingen kamper der kamputfallet (h/u/b) er usannsynlig. Men jeg vil jo påstå at det er en rimelig god mulighet for at et lag på medaljeplass (RBK) vinner flesteparten av kampene som er igjen. Mer sannsynlig det enn at f.eks. TIL eller MFK gjør det.

Når det gjelder det med at jeg "først nå har avslørt" at det bare var synsing, så er det feil. Jeg (og ostraume) var inne på det langt tidligere i tråden. Men det var det visst ikke mange som fikk med seg. Og det er jo klart at det gikk en tid før det gikk opp for meg at kranglingen antagelig skyldtes ulik oppfatning av ordene "sannsynlig"/"usannsynlig".
Legg ned hele klubben!

windows22

at LSK tok poeng mot LYN var en strek i regningen. Brann prognoseres dog fortsatt til GULL. Formen til gutta våres er dog bedrøvelig, med dagens tap mot svensk 1. divisjonslag er selv prognosemesteren i sterk tvil.

Mulig det løser seg når undertegnede komer tilbake fra ferie til molde kampen. (ferien startet med bortekamp mot LSK)

Laget som vinner serien er vanligvis et lag i flytsonen, er ett lag som brenner 4 av 4 straffespark i flytsonen?

vi snur trenden mot Molde! kom igjen og støtt guttene på Søndag

hilsen
windows22
prognosetabellen 2006
www.gutterommet.com

Xminator

Registrerer at både terningene og Krøvel fikk rett i Lyn-kampen ;)

Xminator

Gratulerer Krøvel med to nye rette på kupongen.

Det som er greit med 3 poeng i dag er selvsagt at minst ett av lagene blir hektet litt av i kveld. Ikke mye, men litt. Uavgjort er det beste resultatet, Stabækseier klart det nest beste, og en RBK seier sender Stabæk litt ut av gullkampen igjen. Greit, de er tilbake i toppen etter at vi har møtt dem, men rent poengmessig betyr ikke resultatet i kveldens kamp for mye.

Chrisstah

like pessimistisk enno krøvel?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

windows22

Miller magi mot slutten og Brann beholdt toppen av Prognosetabellen 2006.

de 3 topplagene kom inn som prognosert og dermed ingen endringer i toppen: Brann vinner serien med 46 poeng!

For de med dårlig husk er det nå lagt ut bakgrunnsmateriale for prognosene (resultater for de gjenstående kampene i 2005 sesongen)

I neste runde prognoseres Lillestrøm til seier, Brann taper mot sandefjord og RBK spiller 1-1 mot tromsø ;-)

For mer info: www.gutterommet.com

arntf

For spenningens skyld får man håpe at den slår til!   :o
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Snublefot

Quote from: "arntf"For spenningens skyld får man håpe at den slår til!   :o


For spenningens skyld håper jeg den ikke slår til. Mer spenning nå så tar jeg snart repet her..  er så nervøs og i fyr og flamme om dagen...

krøvel vellevold

Quote from: "windows22"Miller magi mot slutten og Brann beholdt toppen av Prognosetabellen 2006.

de 3 topplagene kom inn som prognosert og dermed ingen endringer i toppen: Brann vinner serien med 46 poeng!

For de med dårlig husk er det nå lagt ut bakgrunnsmateriale for prognosene (resultater for de gjenstående kampene i 2005 sesongen)

I neste runde prognoseres Lillestrøm til seier, Brann taper mot sandefjord og RBK spiller 1-1 mot tromsø ;-)

For mer info: www.gutterommet.com


Hva er dette prognosetabell-tullet? En blåkopi av fjorårets resultater? Med andre ord: Hadde vi fulgt prognosetabellen fra seriestart av, så hadde VIF blitt seriemester, Brann kommet på 6.plass, RBK på 7.plass og AaFK rykket ned i år igjen? Hvor seriøst er dette???
Legg ned hele klubben!

Chrisstah

den prognose tabellen har ingenting å si den blir regnet ut fra fjorårets resultater!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

For å leke litt Krøvel: 3 seire til gir oss medalje, uansett utfallet av de andre kampene og lagene...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"For å leke litt Krøvel: 3 seire til gir oss medalje, uansett utfallet av de andre kampene og lagene...


16 poeng til gir oss gull. Uansett utfallet av de andre kampene.
Legg ned hele klubben!

naitsirk

ehhhh...
17 poeng.målforskjellen vinner sikkert rbk som dei gjorde i 2004

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"ehhhh...
17 poeng.målforskjellen vinner sikkert rbk som dei gjorde i 2004


Nei:Tar vi 16 poeng til, så betyr det at RBK taper poeng mot oss. Da hjelper det ikke om de vinner alle de andre kampene.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Dessuten er det vanskelig å ta 17 poeng på 6 kamper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Quote from: "ostraume"Dessuten er det vanskelig å ta 17 poeng på 6 kamper.


Jepp :D

Men det som det kan konkluderes med er at 46 poeng IKKE holder til seriegull i år! Tror 51 kan holde, men 52 er jeg sikker på holder :)
Brannsupporter.

Xminator

Hva som holder eller ikke holder avhenger jo litt av om Høgmo kommer tilbake på jobb i tide :p

Go Up