• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slik tar Brann gull

Started by krøvel vellevold, July 23, 2006, 20:47:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Det de fleste reagerer på, inkludert meg, er hvordan du kan argumentere for at lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det, mens Brann, som heller ikke har spilt særlig bra i år men som har plukket poeng etter poeng skal gå på norsk tippeligas største smell og få en katastrofal statistikk på høsten uten å ha nevneverdige symptomer. Alt bunner i, ifølge deg, "om det er usansynlig" og "det har skjedd før" og du kommer med masse argumenter. Vel, ja, det er uhyre usansynlig for det er forskjellige mannskap det er snakk om. At Tromsø skal overbevise på høsten og plukke en del poeng ser jeg ikke på som noen "bombe" selv om de tar få poeng på våren, men at RBK og LSK, som ikke har tusen ganger bedre stall enn Brann, skal spille så bra, og Brann så dårlig, reagerer jeg på. Uansett hvor statistikken din fører oss.  .


Hvorfor et lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det? Tja, hvorfor skulle Brann etter 14 kamper lede serien suverent med 9-4-1 etter den elendige forsesongen vi hadde? Alle ville ledd om jeg påstod at det talentløse laget som holdt på i vinter, skulle få så god poengfangst! Du skriver at RBK ikke har vært spesielt gode i år, og i grunnen ikke Brann heller. Så hvis Brann ikke har vært spesielt gode i år, men likevel tatt 7 poeng mer enn RBK: Hvorfor skulle ikke da RBK (som heller ikke har vært spesielt gode i år), kunne ta 7 poeng mer enn oss på resten? Hvordan kan "ikke spesielt gode" Brann få 9-4-1 på de 14 første, mens "ikke spesielt gode" RBK ikke skal kunne få 8-1-2 eller 7-4-0 på de 11 siste?
Legg ned hele klubben!

Scally

Quote from: "krøvel vellevold"Du har altså ikke skjønt en dritt du heller... Jeg snakker fremdeles om FREMTIDEN. Det er uinteressant hva som KUNNE ha skjedd i fortid. Men jeg bruker gårsdagens kamp og Kvisvik-sjansen som EKSEMPEL på situasjoner vi vil komme i senere om vi fortsetter å lede med ett mål i sluttminuttene.


Amen. Da håper jeg at folk skjønner hva diskusjonen går ut på og hva godeste Krøvel mener.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Helt greit at folk ikke TROR Rosenborg vil gjøre det bra resten av sesongen. Det kan godt være at de driter seg ut. Men når folk kommer med at det er urealistisk at RBK kan få f.eks. 8-1-2 eller 7-4-0 siste 11, så blir det for dumt! De er tross alt nr.2 på tabellen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Her er du på ville veier Krøvel. Alle statistikker viser at Brann faktisk skulle vunnet mer enn 3-1, dog hadde Fredrikstad sjanser de også.  .


Du har altså ikke skjønt en dritt du heller... Jeg snakker fremdeles om FREMTIDEN. Det er uinteressant hva som KUNNE ha skjedd i fortid. Men jeg bruker gårsdagens kamp og Kvisvik-sjansen som EKSEMPEL på situasjoner vi vil komme i senere om vi fortsetter å lede med ett mål i sluttminuttene. Neste gang kan like gjerne en tilsvarende sjanse gå inn. Derfor er det bekymringsfullt at kamputfallet stadig skal være overlatt til marginer, når sånne situasjoner oppstår. Hadde vi skaffet oss en klar ledelse før den situasjonen, hadde utfallet marginer for/mot på det ene skuddet ikke hatt avgjørende betydning for om vi vant eller ikke. Men med ettmålsledelse har det avgjørende betydning. Og det er for jævlig at marginer skal være avgjørende for om vi vinner kamper der vi har klart overtak og der motstanderen er et bunnlag. Derfor er det også for jævlig at vi ikke punkterer kampen på alle de mulighetene vi får, og med alt det spilleovertaket vi hadde. Er dette jævlig vanskelig å forstå?



Du har fortsatt en lang vei å gå om du på rasjonelt vis har tenkt å vise at spådommene dine har noe annet ved seg enn selve underholdningsinteressen. Statistikken rundt dette har du klokelig gitt opp, men nå begynner jo til og med synsingen å ikke henge på greip heller. Men en ting skal du ha; på en fotballbane kan hvem som helst score når som helst.
Og en eller annen gang i fremtiden kan og vil dette enkle faktum både ramme og gagne Brann, Rosenborg, Lillestrøm og VIF, så vel som Fredrikstad. Marginer vil avgjøre alle samtlige fotballkamper som spilles herfra og til evigheten.

Det eneste rasjonelle argumentet for hvorfor dette skulle ramme Brann spesielt er jo at vi er det laget som oftest leder kamper, og således løper størst risiko for å miste en ledelse. Så kan man jo gjøre seg opp sine tanker om hvorfor dette skulle kunne telle til LSK og RBKs fordel utover høsten.

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor et lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det? Tja, hvorfor skulle Brann etter 14 kamper lede serien suverent med 9-4-1 etter den elendige forsesongen vi hadde? Alle ville ledd om jeg påstod at det talentløse laget som holdt på i vinter, skulle få så god poengfangst!


Jeg lo ikke av Andresen når han sa vi kunne ta gull. Samtidig har spillere som Dahl, Sigurdsson og Opdal stått frem som langt mer solide enn det vi turde håpe på. I tillegg fikk vi en god start på sesongen, noe som er alfa omega. Se bare på Start i fjor.

Hadde Rosenborg beholdt Helstad og Johnsen, i all fall en av de. Samtidig som Strand og Berg hadde holdt seg skadefri og Solli hadde tatt det siste steget så skulle jeg heller vært enig med deg. Men det har de ikke gjort. I stedet må de stole på usikre kort som Tettey, Skjelbred og Braaten. Det blir for tynt Krøvel. Samtidig har de fått en litt røblete strart på sesongen noe som kommer til å bli avgjørende når vi sier Oktober.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor et lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det? Tja, hvorfor skulle Brann etter 14 kamper lede serien suverent med 9-4-1 etter den elendige forsesongen vi hadde? Alle ville ledd om jeg påstod at det talentløse laget som holdt på i vinter, skulle få så god poengfangst!



Du skjønner åpenbart fullt ut at folk ville vært ytterst skeptiske til deg om du hadde gitt Brann 9-4-1 før sesongen.
..Men når du nå kommer med 9-1-2 for RBK steiler du og skjønner ingenting av at folk kan betvile dette.

steinbygger

jeg må desverre innrømme at når man ser på kampene til RBK så er det ikke umulig at krøvel har rett. I mine øyne har de to vanskelige kamper og det er borte mot Molde og Brann. Resten skal kunne være plankekjøring, men som flere har vært inne på så svinger RBK noe voldsomt i år, men at de har overkommelige kamper er det ikke noe tvil om.

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor et lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det? Tja, hvorfor skulle Brann etter 14 kamper lede serien suverent med 9-4-1 etter den elendige forsesongen vi hadde? Alle ville ledd om jeg påstod at det talentløse laget som holdt på i vinter, skulle få så god poengfangst!



Du skjønner åpenbart fullt ut at folk ville vært ytterst skeptiske til deg om du hadde gitt Brann 9-4-1 før sesongen.
..Men når du nå kommer med 9-1-2 for RBK steiler du og skjønner ingenting av at folk kan betvile dette.


Når Branns 9-4-1 har vist seg å være mulig til tross for en elendig forsesong, så er det rart at folk ikke ser at 9-1-2 til serietoeren er minst like mulig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Her er du på ville veier Krøvel. Alle statistikker viser at Brann faktisk skulle vunnet mer enn 3-1, dog hadde Fredrikstad sjanser de også.  .


Du har altså ikke skjønt en dritt du heller... Jeg snakker fremdeles om FREMTIDEN. Det er uinteressant hva som KUNNE ha skjedd i fortid. Men jeg bruker gårsdagens kamp og Kvisvik-sjansen som EKSEMPEL på situasjoner vi vil komme i senere om vi fortsetter å lede med ett mål i sluttminuttene. Neste gang kan like gjerne en tilsvarende sjanse gå inn. Derfor er det bekymringsfullt at kamputfallet stadig skal være overlatt til marginer, når sånne situasjoner oppstår. Hadde vi skaffet oss en klar ledelse før den situasjonen, hadde utfallet marginer for/mot på det ene skuddet ikke hatt avgjørende betydning for om vi vant eller ikke. Men med ettmålsledelse har det avgjørende betydning. Og det er for jævlig at marginer skal være avgjørende for om vi vinner kamper der vi har klart overtak og der motstanderen er et bunnlag. Derfor er det også for jævlig at vi ikke punkterer kampen på alle de mulighetene vi får, og med alt det spilleovertaket vi hadde. Er dette jævlig vanskelig å forstå?



Du har fortsatt en lang vei å gå om du på rasjonelt vis har tenkt å vise at spådommene dine har noe annet ved seg enn selve underholdningsinteressen. Statistikken rundt dette har du klokelig gitt opp, men nå begynner jo til og med synsingen å ikke henge på greip heller. Men en ting skal du ha; på en fotballbane kan hvem som helst score når som helst.
Og en eller annen gang i fremtiden kan og vil dette enkle faktum både ramme og gagne Brann, Rosenborg, Lillestrøm og VIF, så vel som Fredrikstad. Marginer vil avgjøre alle samtlige fotballkamper som spilles herfra og til evigheten.

Det eneste rasjonelle argumentet for hvorfor dette skulle ramme Brann spesielt er jo at vi er det laget som oftest leder kamper, og således løper størst risiko for å miste en ledelse. Så kan man jo gjøre seg opp sine tanker om hvorfor dette skulle kunne telle til LSK og RBKs fordel utover høsten.


Jammen da kan vi vel alle være enige om at en ettmålsledelse overhodet ikke er farlig, selv om motstanderen kommer til scoringssjanser og skyter skudd som like gjerne kan ende innenfor som utenfor. Brann vinner jo uansett, og har marginene på sin side fordi vi er så gode.

Skal huske på det neste gang vi leder med ett mål og motstanderen presser på for en utligning i sluttminuttene.
Legg ned hele klubben!

naitsirk

merkelig korleis enkelt må finna negative ting.
brann leder serien med 7 poeng og har spelt den beste fotballen til no i sesongen.

då må berre nokon leita fram negative ting korleis brann faktisk vinner kamper.
"ffk kunne ha utlikna dersom kvisvik hadde truffe innanfor stengene"
eg hadde vore millionær dersom siste lottotall hadde vore riktig!

drømmesituasjonen er jo at brann vinner 10-0 i kvar kamp og dreper all spenning før 30 min er gått, men sånn funker ikkje fotballen.

ta deg ein fri kveld frå tastaturet krøvel og nytt dagens situasjon. ikkje sikkert me får oppleve dette på mange år.

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Når Branns 9-4-1 har vist seg å være mulig til tross for en elendig forsesong, så er det rart at folk ikke ser at 9-1-2 til serietoeren er minst like mulig.



Hvis du ennå ikke har fått med deg forskjellen på mulig/umulig og sannsynlig/usannsynlig, så gir jeg opp. Noen andre får fortsette, for dette nytter ikke.

Candyman

Puh....vet ikke om jeg orker mer heller...

Sånn jeg ser det så tok Ricky deg med denne krøvel:
"Du skjønner åpenbart fullt ut at folk ville vært ytterst skeptiske til deg om du hadde gitt Brann 9-4-1 før sesongen.
..Men når du nå kommer med 9-1-2 for RBK steiler du og skjønner ingenting av at folk kan betvile dette."

Sjakk matt.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Når Branns 9-4-1 har vist seg å være mulig til tross for en elendig forsesong, så er det rart at folk ikke ser at 9-1-2 til serietoeren er minst like mulig.



Hvis du ennå ikke har fått med deg forskjellen på mulig/umulig og sannsynlig/usannsynlig, så gir jeg opp. Noen andre får fortsette, for dette nytter ikke.


Det er rart hvordan enkelte klarer å la seg blende av trender som har vart en kort periode. RBK var knallgode i hele vinter/forsesongen og var gullfavoritt før sesongen, mens de nå har vært "dårlige" en stund (dvs. sølvplass...). Da er det plutselig helt utenkelig at de kan bedre seg og komme tilbake på nivået fra september-april. LSK var gode i vinter og helt til 16.mai, og var den andre gullfavoritten før sesongen. Så har de vært dårlige i noen kamper, og da er det plutselig utenkelig at de kan komme tilbake på nivået fra i vår. Brann derimot, var dårlige fra juni 05 til april 06, og ingen trodde på Brann før sesongen. Så har vi vært gode i 3 mnd, og da er det plutselig utenkelig at vi kan sprekke. Ser det i andre diskusjoner også: Har Brann hatt stigning i tilskuertallet noen år etter hverandre, vil det bare fortsette å stige år for år inn i evigheten. Har AaFK hatt høye publikumstall i 3-4 år, så vil de ha det for all fremtid. Og folk lærer heller ikke av historien: Ting som har skjedd flere ganger før, nemlig at lag sprekker eller lag som har vært helt udugelige plutselig kommer inn i en seiersstim, er også helt utenkelig i 2006. Serien er rett og slett avgjort; alt vil fortsette slik det har vært til nå.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hmmm, er det virkelig så mange som har brukt ordet utenkelig på noe som helst resten av denne sesongen?
Trodde kanskje det var..., vel..., ingen. Men da må mange ha brukt det i tide og utide. Og da stiller jo selvsagt denne saken seg i et helt annet lys!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"Hvorfor et lag som ikke har spilt særlig bra i år plutselig skal overbevise som bare det? Tja, hvorfor skulle Brann etter 14 kamper lede serien suverent med 9-4-1 etter den elendige forsesongen vi hadde? Alle ville ledd om jeg påstod at det talentløse laget som holdt på i vinter, skulle få så god poengfangst!



Du skjønner åpenbart fullt ut at folk ville vært ytterst skeptiske til deg om du hadde gitt Brann 9-4-1 før sesongen.
..Men når du nå kommer med 9-1-2 for RBK steiler du og skjønner ingenting av at folk kan betvile dette.


Når Branns 9-4-1 har vist seg å være mulig til tross for en elendig forsesong, så er det rart at folk ikke ser at 9-1-2 til serietoeren er minst like mulig.


Løft nå for helvete på brillene og se litt på hvilke spillere man stiller med i de to lagene. Brann har en knallgod førsteelver og kvalitet på benken. RBK bruker spillere under 20 år på førstelaget og har en benk som stinger verre enn 2003-utgaven av Brann. Det er like urealistisk å tro at RBK skal plukke 2.2 - 2.5 i snitt utover høsten. Det er slike ville drømmer som denne Galiatmyren på VG diskusjon har om Aalesund. Eller Grautahåve siklet om da Sogndal tilfeldigvis lå over Brann på tabellen en stund. Du kan ikke bruke 3-4-5-6-7-8 år gammel statistikk på årets utgave av RBK.

MEN! La oss nå la tvilen komme Krøvel til gode, og la nå Rosenborg få 8-1-2 på de siste 11 kampene (regner med at du ikke skal ha 9-1-1?) Det er ett poengsnitt på 2.27. Brann klarer seg da med 1.5 i snitt. Det er en kolaps som forutsetter skader på sentrale spillere og selv da blir det en liten prestasjon å tape så mange poeng. I motsetning til i fjor er det overhode ikke slike varseltegn for høstlaget Brann.

Og vinner vi onsdag, så klarer vi oss med 1.4 i snitt...Taper vi snakker vi om 1.6 poeng i snitt. Uavgjort og det er 1.5 i snitt som teller. Det er faktisk slik at om vi vinner på onsdag, så nærmer vi oss 2.0 i snitt for å holde RBK bak oss selv om de får 11-0-0 på de siste kampene.

I de siste regnestykkene er det kun matematikk, overhode ikke tatt hensyn til hva lagene står for på banen. Det er ikke tilfeldig at styrkeforholdet mellom Brann og RBK er slik som halvspilt serie viser. Og det er ingenting som tyder på at dette forholdet endrer seg utover.

Det er fortsatt Lillestrøm som er vår farligste utfordrer, men det brenner ett virkelig blått lys for deres kandidatur nå. Taper de mot oss onsdag må Brann gå på en skikkelig kollaps for å bli tatt igjen av dem også.

Etter seieren mot Fredrikstad begynner jeg å få virkelig tro på dette. En borteseier og ikke tape på hjemmebane kan faktisk holde... Dette kan faktisk bli avgjort allerede hjemme mot RBK. Om vi har litt stolpe inn og fortsetter å produsere sjanser.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"merkelig korleis enkelt må finna negative ting.
brann leder serien med 7 poeng og har spelt den beste fotballen til no i sesongen.

.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Ja men for faen da krøvel. Les gjennom postene dine. De inneholder ikke et eneste jævla argument. Kun "Hvorfor ikke" og "Er det usansynlig?" Vi har fortalt hvorfor ikke, og vi har sagt at "ja, det er usansynlig", og du bare fortsetter. Hva med å slenge med et argument en gang i blandt?
rannfasiten

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
Når Branns 9-4-1 har vist seg å være mulig til tross for en elendig forsesong, så er det rart at folk ikke ser at 9-1-2 til serietoeren er minst like mulig.



Hvis du ennå ikke har fått med deg forskjellen på mulig/umulig og sannsynlig/usannsynlig, så gir jeg opp. Noen andre får fortsette, for dette nytter ikke.


Det er rart hvordan enkelte klarer å la seg blende av trender som har vart en kort periode. RBK var knallgode i hele vinter/forsesongen og var gullfavoritt før sesongen, mens de nå har vært "dårlige" en stund (dvs. sølvplass...). Da er det plutselig helt utenkelig at de kan bedre seg og komme tilbake på nivået fra september-april. LSK var gode i vinter og helt til 16.mai, og var den andre gullfavoritten før sesongen. Så har de vært dårlige i noen kamper, og da er det plutselig utenkelig at de kan komme tilbake på nivået fra i vår. Brann derimot, var dårlige fra juni 05 til april 06, og ingen trodde på Brann før sesongen. Så har vi vært gode i 3 mnd, og da er det plutselig utenkelig at vi kan sprekke. Ser det i andre diskusjoner også: Har Brann hatt stigning i tilskuertallet noen år etter hverandre, vil det bare fortsette å stige år for år inn i evigheten. Har AaFK hatt høye publikumstall i 3-4 år, så vil de ha det for all fremtid. Og folk lærer heller ikke av historien: Ting som har skjedd flere ganger før, nemlig at lag sprekker eller lag som har vært helt udugelige plutselig kommer inn i en seiersstim, er også helt utenkelig i 2006. Serien er rett og slett avgjort; alt vil fortsette slik det har vært til nå.


Joda, men de har solgt fjorårets høstkomet og toppscorer Helstad, og årets poengsanker Frode Johnsen. Og de overpresterte sist høst. På toppen av det hele har det ikke akkurat vert sportslig ro rundt laget... Tiden vil vise hvem av oss som har rett, men den stabiliteten du tillegger dem er enkelt og greit sensasjonelt om de får til. Det er mer sannsynlig at de ryker på 2-1-8 enn 8-1-2, og resultatet blir noe ett sted imellom. Bare det at du må sette ett 1-tall på uavgjort bør strengt tatt ringe varselbjeller for deg som liker  å jobbe med tall. 5-4-2, og du har noe som streng tatt er en meget god høst for årets utgave av RBK...

krøvel vellevold

QuoteLøft nå for helvete på brillene og se litt på hvilke spillere man stiller med i de to lagene. Brann har en knallgod førsteelver og kvalitet på benken. RBK bruker spillere under 20 år på førstelaget og har en benk som stinger verre enn 2003-utgaven av Brann
Quote
. Det er ikke tilfeldig at styrkeforholdet mellom Brann og RBK er slik som halvspilt serie viser. Og det er ingenting som tyder på at dette forholdet endrer seg utover.

.


Nå var vel RBK klart best mot Brann 5.juni!
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Vi sier ikke at det ikke er mulig, vi sier at det er særdeles usansynlig. Eller, iallfall jeg. For å klarne opp i ting, altså.
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Ja men for faen da krøvel. Les gjennom postene dine. De inneholder ikke et eneste jævla argument. Kun "Hvorfor ikke" og "Er det usansynlig?" Vi har fortalt hvorfor ikke, og vi har sagt at "ja, det er usansynlig", og du bare fortsetter. Hva med å slenge med et argument en gang i blandt?


Det er sannsynlig fordi mye større snuoperasjoner har skjedd mange ganger før. Det blir jo latterlig å blankt avvise noe som har skjedd ofte! Branns snuoperasjon 98, Branns snuoperasjon 03, Lyns kollaps/ RBKs innhenting 02, Branns kollaps 05, "nedrykkslaget" RBK 05 som plutselig fikk 4 kalasseire på rappen, osv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Vi sier ikke at det ikke er mulig, vi sier at det er særdeles usansynlig. Eller, iallfall jeg. For å klarne opp i ting, altså.


For meg hører "umulig" og "særdeles usannsynlig" ut som to sider av samme sak.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

ja, at det har skjedd fem (kanskje litt fler) tilfeller på ti år beviser jo bare at dette er noe som må skje med tre lag (minst) bare i år.
rannfasiten

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "BrannFa(e)n"Vi sier ikke at det ikke er mulig, vi sier at det er særdeles usansynlig. Eller, iallfall jeg. For å klarne opp i ting, altså.


For meg hører "umulig" og "særdeles usannsynlig" ut som to sider av samme sak.


Vel, for meg er det ikke det. Siden det høres ut som det samme kan jeg vel like godt endre det til "Umulig" og "usansynlig" da?
rannfasiten

Candyman

Tror egentlig bare folk vil fortelle deg at det er mer sannsynlig at det fortsetter i mer eller mindre samme tralten, enn at det vil komme en snuoperasjon. Ting tar gjerne litt tid på å forandre seg. Men vi sier IKKE at det ikke kan skje. Men at det er mer sannsynlig at det ikke skjer.

Du sier det er sannsynlig med argumentet; for det har skjedd før. Men det blir da for pokker ikke sannsynlig på bakgrunn av det? Det blir en mulighet krøvel. En MULIGHET.

Du drar hele tiden frem noen lags snuoperasjoner de siste 10 årene. Sitat: "Branns snuoperasjon 98, Branns snuoperasjon 03, Lyns kollaps/ RBKs innhenting 02, Branns kollaps 05, "nedrykkslaget" RBK 05 som plutselig fikk 4 kalasseire på rappen"

Gjerne ett lag annethvert år som har "klart" denne berømte snuoperasjonen. Men isåfall er det 13 andre lag som hvert eneste bidige år ikke har snudd noe som helst, og har ffortsatt i samme tralten... Skjønner? Det er det som er sannsynlig. Ikke enkelttilfeller. De er kalt enkelttilfeller pga. at det skjer enkelte ganger.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Branns snuoperasjon 98: Kvisvik og Svante.
Branns snuoperasjon 03: Kvisvik
Lyns kollaps/ RBKs innhenting 02: Lyn sparket treneren og hadde prestert over evne, RBK tilsvarende under pari med Eggen som trener,
Branns kollaps 05: Skader. Jeg advarte selv mot at dette ville skje før kampen mot Molde i fjor sommer. Mener å huske en del var særdeles uenige da.
RBK 05 som plutselig fikk 4 kalasseire på rappen. Den gang hadde de Johnsen og Helstad. Suksesskriteriene er endret og ligner for RBKs del mer på det som skjedde med Brann høsten 2005. Eller alle de andre sesongene vi har solgt midt i sesongen og nærmest kollapset.

BrannFa(e)n

Branns snuoperasjon i 03 var også pga Mjelde / Steffensen lærte seg at 4-2-3-1 ikke var noe å satse på, og gikk tilbake til 4-4-2.
rannfasiten

enavgutta

Jeg nøyer meg med å konstatere at hvis vi ikke vinner serien i år, vinner vi ALDRI serien.

Hvis RBK skulle gå forbi oss på oppløpsiden etter en halvdårlig sesong, da må jeg vurdere å finne en helt annen sport å interessere meg for.

ostraume

*stønn*

Greit nok; Rosenborg kan fortsatt vinne serien og de kan ha en kongehøst der de vinner alt av kamper. Jeg tror det ikke, men det kan skje.

Brann kan kollapse totalt og ende utenfor pallen. Jeg tror det ikke, men det kan skje. Kan folk slutte å kverulere rundt disse to tingene?

Det som derimot er håpløst av Krøvel er svakhetstegnet i at vi ikke banker "dårlige" lag og avgjør i god tid før slutt. Det hadde selvsagt vært fint, men så gode er vi bare ikke. Sålenge vi er best på også dette (i forhold til LSK, RBK) så vil vi også her ta mer poeng enn de to nevnte.

Argumentasjonen; Vi er ikke gode nok fordi vi ikke banker de dårlige er rett og slett for dum.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jako

Registrer at Krøvel ikke klarer å svare på argumentene Xminator og jeg selv har kommet opp angående RBK sin spillerstall.

Registrer også at han prøver seg med å si at før sesongen hadde Rosenborg Norges beste stall. Mange trodde at de kom til å ta tilbake tronen i år, meg selv inkludert. Men dette var før vi visste at Strand og Berg skulle slite såpass mye med skader. Før vi visste at Solli har stagnert fullstendig. At deres to mest målfarlige spisser Johnsen og Helstad skulle bli solgt. At Høgmo ikke skulle takle å lede et lag i favorittposisjon, og han har heller ikke skulle lykkes i å skape et kollektivt angrepsmønser de kan falle tilbake på. I stedet baseres det mest på tilfeldigheter slik som mot LSK sist.

Ser også at han prøver understreke at Rosenborg var klart bedre enn Brann i kampen på Lerkendal i år. For det første var de bare klart bedre enn oss i en omgang, og det var til gjengjeld den første. Som vår kaptein sa etter kampen mot FFK er det langt viktigere å være best i slutten av kampene enn i begynnelsen. Og som vi alle husker var Brann vel på høyde med Rosenborg i annen omgang. I tillegg må det nevnes at Rosenborg stilte med sitt antatt sterkeste lag mot oss den kampen et lag de ikke vil klare å stable sammen mer denne sesongen (Berg er ferdig mens Johnsen er i Japan). Samtidig manglet Brann to av sine viktigste spillere i år, Miller og Haugen. Vi må heller ikke glemme at kampen ble spilt på Lerkendal og var et vinn eller forsvinn for Rosenborg.

Så ikke kom med dette statistiske vrøvlet, men se heller litt på de kalde fakta, og på det som faktisk er de reelle forhold. Nemlig at Brann per i dag har langt bedre forutsetninger for å gjøre en god høstsesong enn Rosenborg.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

tormi

Quote from: "enavgutta"Jeg nøyer meg med å konstatere at hvis vi ikke vinner serien i år, vinner vi ALDRI serien.

Hvis RBK skulle gå forbi oss på oppløpsiden etter en halvdårlig sesong, da må jeg vurdere å finne en helt annen sport å interessere meg for.


Har tenkt det samme. Om RBK skulle klare å stikke av med gullet i år blir jeg faktisk deprimert.

Blir kvalm bare av å snakke om det.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "jako"
Ser også at han prøver understreke at Rosenborg var klart bedre enn Brann i kampen på Lerkendal i år. For det første var de bare klart bedre enn oss i en omgang, og det var til gjengjeld den første. Som vår kaptein sa etter kampen mot FFK er det langt viktigere å være best i slutten av kampene enn i begynnelsen. Og som vi alle husker var Brann vel på høyde med Rosenborg i annen omgang. I tillegg må det nevnes at Rosenborg stilte med sitt antatt sterkeste lag mot oss den kampen et lag de ikke vil klare å stable sammen mer denne sesongen (Berg er ferdig mens Johnsen er i Japan). Samtidig manglet Brann to av sine viktigste spillere i år, Miller og Haugen. Vi må heller ikke glemme at kampen ble spilt på Lerkendal og var et vinn eller forsvinn for Rosenborg.


Har selv tatt en pause for å diskutere med Krøvel "Veggen" Vellevold, da det gikk på helsa laus. Men det er veldig deilig å se sine egne tanker ført i pennen av andre oppegående folk.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------


jako

Quote from: "Petter Puddefjord"


Tull!

Vinner vi resten av hjemmekampene våre vinner vi serien uansett.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Tom C

De er vel ikke mange her som ikke kommer til å knuse et eller annet dersom RBK klarer å ta oss igjen. Men samtidig er det vel ingen som avskriver verken LSK eller RBK før det er matematisk umulig å rote vekk gullet. Til det har vi for brokete fortid mens RBK har hatt for mye suksess og ikke minst gullhår.

Mistenker Krøvel Kverulere-vold for å ha noen skjulte RBK-sympatier siden han stadig vekk snakker om hvor bra de er og ikke minst har vært før...

Og Peeter Pudding: Hva er det egentlig du er enig med Krøvel
l i? Hans kontroversielle utsagn om at det hadde vært bedre for Brann å avgjøre alle kamper så tidlig som mulig, og helst ikke ha noen sjanser imot?
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"Og Peeter Pudding: Hva er det egentlig du er enig med Krøvel
l i? Hans kontroversielle utsagn om at det hadde vært bedre for Brann å avgjøre alle kamper så tidlig som mulig, og helst ikke ha noen sjanser imot?


Oi så kontroversielt å si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0!!! Da er det jo bare en ting å si: Tar Brann ledelsen, så er kampen avgjort!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Registrer at Krøvel ikke klarer å svare på argumentene Xminator og jeg selv har kommet opp angående RBK sin spillerstall.

-----
Så ikke kom med dette statistiske vrøvlet, men se heller litt på de kalde fakta, og på det som faktisk er de reelle forhold. Nemlig at Brann per i dag har langt bedre forutsetninger for å gjøre en god høstsesong enn Rosenborg.


Svare på argumentene om spillerstall? Nå har lag med langt dårligere stall på papiret enn RBK gjort det like bra som det jeg ikke utelukker at RBK kan gjøre! Hvis det bare var å se på stallen og si at "han er dårlig, han er dårlig, han er dårlig", så hadde ting vært veldig enkelt. De er nr. 2 på tabellen! Våkn opp! Hvor dårlige er de egentlig da? Hvem i helvete ville før sesongen trodd at lag som Stabæk og Sandefjord ville gjøre det så bra, med de spillerstallene DE har?

Statistisk vrøvl? Klart Brann har glimrende forutsetninger for å vinne serien. Men det har skjedd større overraskelser enn at Brann kollapser på slutten, eller at laget på sølvplass får 8-1-2 på de siste kampene!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Tom C"Mistenker Krøvel Kverulere-vold for å ha noen skjulte RBK-sympatier siden han stadig vekk snakker om hvor bra de er og ikke minst har vært før...



Enda en som mener at holder du med Brann, så må du hele tiden være overbevist om de vinner og er best. Alltid optimist! Jaja jaja! Vi vinner Cl også! Tror jeg f.eks. at Barcelona vinner CL i stedet, så må jeg jo være Barca-fan! Jadda!
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"Statistisk vrøvl? Klart Brann har glimrende forutsetninger for å vinne serien. Men det har skjedd større overraskelser enn at Brann kollapser på slutten, eller at laget på sølvplass får 8-1-2 på de siste kampene!


Det er vel bare Rbk som har klart å både lede serien ved halvspilt sesong og samtidig vinne samme året de siste 15 sesonger.. Så vidt jeg husker så har både start, lyn og tromsø klart å rote det til. Og at Brann kan komme til å rote det til kan selvfølgelig skje, men statistikk hjelper uansett ikke i neste kamp. Vi får bare håpe at Rbk og Lsk fortsetter like ustabilt som de har vært hittil og at Brann vinner 6-7 kamper til. Da kan det gå. Tippeligaplassen er ihverfall sikret!

Christian

Quote from: "Rune felt F"Tippeligaplassen er ihverfall sikret!

Ja, er den nå virkelig det...? ;)

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Mistenker Krøvel Kverulere-vold for å ha noen skjulte RBK-sympatier siden han stadig vekk snakker om hvor bra de er og ikke minst har vært før...



Enda en som mener at holder du med Brann, så må du hele tiden være overbevist om de vinner og er best. Alltid optimist! Jaja jaja! Vi vinner Cl også! Tror jeg f.eks. at Barcelona vinner CL i stedet, så må jeg jo være Barca-fan! Jadda!


Nok en gang, min gode, irriterende venn, legger du ord og meninger i munnen på andre. Hvor har jeg noensinne gitt utrrykk for at jeg mener det du sier her? Du hauser opp RBK's muligheter fremover, mens jeg og en del andre mener at sjansen er minst like stor for Brann, ikke minst fordi vi pr dags dato ligger godt foran dem...
Aldri mer Obos....

Tom C

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Og Peeter Pudding: Hva er det egentlig du er enig med Krøvel
l i? Hans kontroversielle utsagn om at det hadde vært bedre for Brann å avgjøre alle kamper så tidlig som mulig, og helst ikke ha noen sjanser imot?


Oi så kontroversielt å si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0!!! Da er det jo bare en ting å si: Tar Brann ledelsen, så er kampen avgjort!


Tydelig at ironi preller av som vann på gåsa ja... Var vel det jeg prøvde å få fram at hele den argumentasjons-rekken din om at Brann bør avgjøre kamper tidlig for å unngå uheldige poengtap, er så selvfølgelig at jeg ikke helt skjønner poenget med å si det.  Blir nesten det samme som å si at Brann bør prøve å score mer mål enn motstanderen, slik at vi vinner kampene...
Aldri mer Obos....

Xminator

Så da kan vi sitere Krøvel på at RBK og Barcelona er like gode...

brann:)

Barcelona va no drit dårli mot århus i århus den 27 juli. va der. så påstanden Rosenborg og Barce e lika goe må forandras. de e lika dårlige.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Candyman

Quote from: "Tom C"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Og Peeter Pudding: Hva er det egentlig du er enig med Krøvel
l i? Hans kontroversielle utsagn om at det hadde vært bedre for Brann å avgjøre alle kamper så tidlig som mulig, og helst ikke ha noen sjanser imot?


Oi så kontroversielt å si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0!!! Da er det jo bare en ting å si: Tar Brann ledelsen, så er kampen avgjort!


Tydelig at ironi preller av som vann på gåsa ja... Var vel det jeg prøvde å få fram at hele den argumentasjons-rekken din om at Brann bør avgjøre kamper tidlig for å unngå uheldige poengtap, er så selvfølgelig at jeg ikke helt skjønner poenget med å si det.  Blir nesten det samme som å si at Brann bør prøve å score mer mål enn motstanderen, slik at vi vinner kampene...

Var vel akkurat det samme som jeg prøvde å si når jeg skrev at han ikke trengte å fornærme fotballkunnskapene våre med slike trivielle selvfølgelige sannheter. Men nok engang klarer han og si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0. Huff og huff. Tror du virkelig at vi ikke vet dette krøvel, er det det du vil ha frem i diskusjonen?

Brann er nøyaktig så god som tabellen sier. Ikke bedre. Har det slått deg at kanskje de ikke klarer å lede med flere mål tidlig i kampen mot bunnlag? Bunnlag som møter topplag bretter som kjent opp ermene og fighter hardt. Så ingen kamper er enkle i tippeligaen. Ikke en eneste en. Så når vi leder så mye som vi gjør, er det for at vi har vært best til nå. Og dersom du plutselig har fått for deg at det skal ta slutt, eller ser tegn til at det skal bli mindre poeng fremover til Brann, så kom frem med det. Ikke bare tullete faktapresentasjoner av tidligere snuoperasjoner i serien. Spiller jo ikke noe rolle i det hele tatt.

Ingen sesonger har vært like. Alle lag og spillerstaller forandres hele tiden. Så ta utgangspunkt i troppene og trenerne per dags dato. Ikke når serien startet i år, ikke treningskampene i vinter, og iallefall ikke snuoperasjoner på 90-tallet. Det blir for dumt.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Tom C"Og Peeter Pudding: Hva er det egentlig du er enig med Krøvel
l i? Hans kontroversielle utsagn om at det hadde vært bedre for Brann å avgjøre alle kamper så tidlig som mulig, og helst ikke ha noen sjanser imot?


Oi så kontroversielt å si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0!!! Da er det jo bare en ting å si: Tar Brann ledelsen, så er kampen avgjort!


Tydelig at ironi preller av som vann på gåsa ja... Var vel det jeg prøvde å få fram at hele den argumentasjons-rekken din om at Brann bør avgjøre kamper tidlig for å unngå uheldige poengtap, er så selvfølgelig at jeg ikke helt skjønner poenget med å si det.  Blir nesten det samme som å si at Brann bør prøve å score mer mål enn motstanderen, slik at vi vinner kampene...

Var vel akkurat det samme som jeg prøvde å si når jeg skrev at han ikke trengte å fornærme fotballkunnskapene våre med slike trivielle selvfølgelige sannheter. Men nok engang klarer han og si at det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0. Huff og huff. Tror du virkelig at vi ikke vet dette krøvel, er det det du vil ha frem i diskusjonen?

Brann er nøyaktig så god som tabellen sier. Ikke bedre. Har det slått deg at kanskje de ikke klarer å lede med flere mål tidlig i kampen mot bunnlag? Bunnlag som møter topplag bretter som kjent opp ermene og fighter hardt. Så ingen kamper er enkle i tippeligaen. Ikke en eneste en. Så når vi leder så mye som vi gjør, er det for at vi har vært best til nå. Og dersom du plutselig har fått for deg at det skal ta slutt, eller ser tegn til at det skal bli mindre poeng fremover til Brann, så kom frem med det. Ikke bare tullete faktapresentasjoner av tidligere snuoperasjoner i serien. Spiller jo ikke noe rolle i det hele tatt.

Ingen sesonger har vært like. Alle lag og spillerstaller forandres hele tiden. Så ta utgangspunkt i troppene og trenerne per dags dato. Ikke når serien startet i år, ikke treningskampene i vinter, og iallefall ikke snuoperasjoner på 90-tallet. Det blir for dumt.


At det er tryggere å lede 3-0 enn 1-0, er det ikke alle som har skjønt, nei! Hvorfor får jeg ellers masse sure tilbakemeldinger nåer jeg skriver at jeg er bekymret over at vi ikke punkterer kampene mot antatt dårligere motstand på et tidligere tidspunkt, slik at ikke et eventuelt lykketreff/flaksamål/billig straffe i sluttminuttene skal være avgjørende for poengfangsten.

Og som jeg har sagt hundre ganger: Jeg går ikke rundt og TROR at gullet glipper, at RBK vinner nesten alle kampene og seriegullet til slutt og at Brann kollapser og havner langt nede på tabellen. Sjansene for gull er meget gode. Men jeg påpeker at det fremdeles er en god mulighet for at RBK kan ta 25 poeng (8-1-2 eller 7-4-0) på resten, og at Brann kan ta 18 poeng (6-0-6, 5-3-4, 4-6-2 eller 3-9-0) på resten, uten at det vil være noe mer sensasjonelt enn tidligere snuoperasjoner/kollapser i Tippeligaen siste 8 år.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Quote from: "krøvel vellevol"
Og som jeg har sagt hundre ganger: Jeg går ikke rundt og TROR at gullet glipper


Quote from: "krøvel vellevold"
Da må Brann ta 51 (23 mer enn nå) poeng for å ta gull. Her er skjema:
I parantes hva jeg imidlertid TROR det blir

...

Vi ender opp med 48, men bør ha minst 51 for å ta gull. Det blir bronse bak LSK (gull) og RBK (sølv).


Heeelt sikker på at det ikke var det du trodde, Krøvel?

Nei nå kommer du vel med en bortforklaring igjen.. Som at "det var hvis skjemaet mitt gikk inn har jeg noen gang sagt at det er det jeg tror? nei det var bare en teori" blablabla. Jada.
rannfasiten

Xminator

QuoteMen jeg påpeker at det fremdeles er en god mulighet for at RBK kan ta 25 poeng (8-1-2 eller 7-4-0) på resten


God mulighet? De er ikke gode nok og har ikke god nok dekning til å klare de tallene du fantaserer om. Det blir som å si at Brann med Tom Sanne og uten Sæternes og Andresen skulle ha tatt over 2 poeng i snitt sist høst. Det har med realisme og objektivitet å gjøre. Det du gir uttrykk for er mer den frykten som nok ligger i alle, at det ikke skal gå denne gangen heller.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteMen jeg påpeker at det fremdeles er en god mulighet for at RBK kan ta 25 poeng (8-1-2 eller 7-4-0) på resten


God mulighet? De er ikke gode nok og har ikke god nok dekning til å klare de tallene du fantaserer om. Det blir som å si at Brann med Tom Sanne og uten Sæternes og Andresen skulle ha tatt over 2 poeng i snitt sist høst. Det har med realisme og objektivitet å gjøre. Det du gir uttrykk for er mer den frykten som nok ligger i alle, at det ikke skal gå denne gangen heller.


8-1-2:

Tap mot Brann (b) og Hamkam (b)
Uavgjort mot VIF (h)
Seier mot MFK (b), Stabæk (h), Sandefjord (b), TIL (h), Odd (b), Lyn (h), Viking (h) og FFK (b)

7-4-0:

Uavgjort mot Brann (b), Hamkam (b), VIF (h), MFK (b)
Seier mot Stabæk (h), Sandefjord (b), TIL (h), Odd (b), Lyn (h), Viking (h) og FFK (b).

At det er UREALSISTISK at nr. 2 på tabellen skal kunne klare dette, blir for dumt. At det gjerne ikke skjer; helt enig! Kan godt være RBK får 3-4-4 eller 4-4-3. Men å  avfeie det som urealistisk og kverulering fra min side, blir rett og slett for dumt! Nevn ett resultat ovenfor som vil være en overraskelse i favør RBK!
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Enkelt. Stabæk og Sandefjord. Begge er nyopprykkede lag og rbk skal i realiteten slå de blablabla..

Men når alt kommer til alt har Stabæk overasket med spissparet, og Sandefjord har faktisk kun tapt mot Brann på hjemmebane. Tar jeg feil?

Ellers tror jeg TIL vil overaske i høst. Om det blir mot RBK vet jeg ikke, men Brann tviler jeg på at klarer å slå TIL, for å være objektiv.

Utenom det har vi en regjerende seriemester som har lange, som jeg kun nevner fordi de er regjerende seriemester og har lange.
rannfasiten

Go Up