• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slik tar Brann gull

Started by krøvel vellevold, July 23, 2006, 20:47:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

LSK's resterende kamper og mitt poengtips for hver kamp:

RBK (b) ----  1p
Brann (h)---  3p
Viking (b)--- 0p
FFK (h)-------3p
Hamkam (h)-3p
Start (b)-----1p
VIF (h)-------1p
MFK (b)------0p
Stabæk (h)--3p
Sandefj.(b)--3p
TIL (h)-------3p
Lyn (b)-------1p
Odd (b)------3p
Lyn (h)-------3p

Totalt 50p

RBK:
LSK (h)------1p
VIF (h)------1p
Molde (b)---1p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--3p
TIL (h)------3p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)3p
Brann (b)---1p
Viking (h)---3p
FFK (b)------3p

Totalt 49p

Da må Brann ta 51 (23 mer enn nå) poeng for å ta gull. Her er skjema:
I parantes hva jeg imidlertid TROR det blir

FFK (h)------3p (3p) Disse slår vi.
LSK (b)------0p (0p) Her blir det tap.
Start (h)----3p (3p) Start er kommet i form, men vi revansjerer oss.
VIF (b)------1p (1p) Får et poeng derfra.
Molde (h)---3p (3p) Må vel kunne slå disse?
Stabæk (b)-1p (1p) Sliter alltid på Nadderud.
Sandefj.(h)-3p (3p) Slår vi ikke disse, så...
TIL (b)------0p (0p) De ligger jo sist, så her blir det tap.
Odd (h)-----3p (1p) Odd saboterer seg til 0-0.
Lyn (b)------1p (1p) Kan ikke regne med mer.
RBK (h)-----1p (1p) Brann rundspiller RBK, men RBK flakser seg til U.
Hamkam(h) 3p (3p) Må jo slå disse!
Viking (b)---1p (0p) Viking får oppreisning for en møkkasesong med å ødelegge for Branns gull.

Vi ender opp med 48, men bør ha minst 51 for å ta gull. Det blir bronse bak LSK (gull) og RBK (sølv).
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hvorfor heter tråden "Slik tar Brann gull" når vi tar bronse?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

enavgutta

Lite å gjøre på jobben om dagen Krøvel ? Synes alt dette for å være helt ærlig blir altfor spekulativt. Morsom synsing for skeptiske folk sikkert, men overhodet ikke noe mer.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Hvorfor heter tråden "Slik tar Brann gull" når vi tar bronse?


Fordi det står i tråden HVORDAN de gjør det. Overskriften og tråden forteller ikke AT vi gjør det.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Hvorfor heter tråden "Slik tar Brann gull" når vi tar bronse?


Fordi det står i tråden HVORDAN de gjør det. Overskriften og tråden forteller ikke AT vi gjør det.


Burde det ikke stått "Slik kunne Brann tatt gull"?

Og burde du egentlig ikke postet denne tråden hos dine venner i Kjernen?
De kunne jo trengt en oppmuntring etter dårlig spill og tap i kveld mot Start...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Chrisstah

skjønner egentlig hborfor dere gidder å spå nokke i det hele tatt! alt kan skje!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

QuoteRBK:
LSK (h)------1p
VIF (h)------1p
Molde (b)---1p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--3p
TIL (h)------3p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)3p
Brann (b)---1p
Viking (h)---3p
FFK (b)------3p


Akkurat ja. Nettopp det man venter fra RBK :) Jeg kan love deg en god del 0p i resten av kampene til RBK. For å være konstruktiv, slik tror jeg det går med RBK:
RBK:
LSK (h)------0p
VIF (h)------0p
Molde (b)---0p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--1p
TIL (h)------1p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)0p
Brann (b)---3p
Viking (h)---3p
FFK (b)------1p

Kjapt oppsummert 18 poeng og 39 totalt. VIF kommer over RBK på slutt-tabellen.

Lillestrøm? Ikke helt umulig poengtipset ditt slår til der. De er fortsatt det laget jeg tror snyter oss for gullet i år. Nå har ikke formen vert all verden for pippipene på en stund. Mye avhenger av når/om de klarer å snu trenden og vinne fotballkamper igjen. Serien med poeng du har gitt dem mot slutten av sesongen er for eksempel ekstrem. De kan for tape poeng mot både Lyn, Sandefjord og Tromsø.

Når det gjelder tipsene dine for Brann så er det ett ustabilt Brannlag du presenterer. Jeg tror du kan legge inn en serie med 3 eller 4 seire på rad, og jeg tror ikke vi taper poeng i mer enn 2 på rad (som jeg ser du også tror)

Jeg tror fortsatt gullet går på 48 poeng. Klok av skade tør jeg ikke håpe på ett Brannlag som klarer dette :p En ting er sikkert, klarer vi å ta 28 poeng på de siste 13 kampene så er alle andre enn LSK sjanseløse.

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
RBK:
LSK (h)------1p
VIF (h)------1p
Molde (b)---1p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--3p
TIL (h)------3p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)3p
Brann (b)---1p
Viking (h)---3p
FFK (b)------3p



Ja, av og til skal det rett og slett ikke mer til enn å selge begge toppscorerne sine for at ting igjen skal gå på skinner. Og vinner-midtbanen bestående av Alex Tettey, Daniel Braathen og Jan G.Solli er jo noe resten av lagene i Tippeligaen bare kan drømme om. Null tap var da et altfor beskjedent tips; her snakker vi null poengtap!

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"
RBK:
LSK (h)------1p
VIF (h)------1p
Molde (b)---1p
Stabæk (h)-3p
Sandfj.(b)--3p
TIL (h)------3p
Odd (b)-----3p
Lyn (h)------3p
Hamkam (b)3p
Brann (b)---1p
Viking (h)---3p
FFK (b)------3p



Ja, av og til skal det rett og slett ikke mer til enn å selge begge toppscorerne sine for at ting igjen skal gå på skinner. Og vinner-midtbanen bestående av Alex Tettey, Daniel Braathen og Jan G.Solli er jo noe resten av lagene i Tippeligaen bare kan drømme om. Null tap var da et altfor beskjedent tips; her snakker vi null poengtap!


Er overgangsvinudet lukket?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Det er rørende å se hvordan skapbart Krøvel har tro på trønderne. 8-4-0 på de 12 siste? Neppe.  

RBK mangler:
-Fart i forsvaret.
-En midtbanegeneral.
-En spiss som scorer mål
-Gode vinger
-En god trener

Heftig bruk av sjekkheftet før vinduet stenger trenger ikke hjelpe noe nevneverdig. Bare se hva Viking presterer med laget fullt av nyimporter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "ostraume"Det er rørende å se hvordan skapbart Krøvel har tro på trønderne. 8-4-0 på de 12 siste? Neppe.  

RBK mangler:
-Fart i forsvaret.
-En midtbanegeneral.
-En spiss som scorer mål
-Gode vinger
-En god trener

Heftig bruk av sjekkheftet før vinduet stenger trenger ikke hjelpe noe nevneverdig. Bare se hva Viking presterer med laget fullt av nyimporter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men hvis folk ser nøye etter på terminlisten, så har RBK kun EN vanskelig bortekamp igjen. Og den er i Bergen.


Vel, ikke lenge siden du tippet sikker B i kampen mot Start. Så disse sikre bortekampene til RBK tar vi med en stor klype salt...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Ikke for å være vrien, men det finnes allerede en tråd som heter  Branns vei mot seriegull 2006

Bruke den? Og stenge denne?
Brannsupporter.

Petter Puddefjord

Krøvel har rett her Nixon!

Overskriften "Slik tar Brann gull" er legitim i forhold til teksten. Han viser hvordan han mener Brann kan ta gull, og samtidig viser hvordan han tror det går.

Jeg er IKKE enig i alle tipsene. F. eks. skriver han at vi taper borte mot Tromsø fordi de ligger sist. Jeg vedder en tusenlapp på at Tromsø IKKE ligger sist når vi møter dem. Tror ikke derved at vi vinner den kampen. Jeg er overbevist om at vi tar Odd hjemme, at vi slår RBK hjemme, og at vi slår Viking i siste kamp med 5000 bergensere på tribunene i Stavanger.
Er heller ikke så skråsikker på at vi taper borte mot LSK. Tror vi mobiliserer og klarer uavgjort, om ikke mer. Martin Andresen NEKTER å tape den kampen, så jeg tror dette går veien vår. Tap for RBK i går. Halleluja!

:-)

tormi

Synes faktisk også at denne oppstilling til Krøvel var relativt interessant. Men jeg tviler svært sterkt på at RBK ikke taper resten av sesongen. Det virker for meg helt urealistisk.

Ikke først og fremst pga spillerne men rett og slett pga treneren. Han er dårligere enn jeg trodde. Han benytter seg av herlig lederstil som f.eks.:

-Latterlige og gjenntagende bortforklaringer
-Går ut og klager over stallen til tross for at han spiller for spiller har en av de beste stallene i landet.
-Snakker som en poet og det er det kun N.A.Eggen som kan. Se bare på Normark... Latterlig fyr det og.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

RBK kan nok sikkert tape en kamp eller to. Men skulle de tape to av de fire kampene jeg har satt til uavgjort, holder det jo at de vinner en av de andre uavgjorte. Altså 9-1-2 i stedet for 8-4-0. Begge deler ender med 49 poeng til Trøndelag. Folk viser til at RBK er ujevne og at de tapte mot Start i går. Javel, men Brann tapte også for Start her forleden, og er også ujevne. Siden seieren mot Lyn 28.mai har vi hatt tre dårlige cupkamper, en dårlig e-cupkamp, to slappe treningskamper, et heldig uavgjort i Trondheim, et pinlig stortap på Hamar og EN knallkamp mot Viking. Og det er i grunn den eneste knallkampen vi har spilt i hele 2006. Ellers har det vært en del kamper som har vært bra/ok/hatt kontroll (VIF h, Sandefjord b, Odd b, Lyn h, TIL h etter utvisningen). Men det har også vært mye dårlige kamper i serien: Stabæk h, RBK b, Hamkam b, mot TIL h ble vi rundspilt før utvisningen, mot MFK b var vi heldige. Spillemessig har vi vært mye mer ujevne enn tabellen skulle tilsi. Og når vi vinner, så er det ikke med overbevisende sifre heller. Vi har enda ikke vunnet med mer enn to mål i årets serie. En gullkandidat bør jo slå til med noen storseire i blant. Både RBK, Stabæk (2 ganger), Odd, Molde, LSK, Hamkam (3 ganger!!!), VIF og Sandefjord har vunnet med 3 mål eller mer i år. Vi har heller ikke scoret mer enn tre mål i noen av seriekampene. Men både Stabæk (2 ganger), Molde, FFK, Hamkam, VIF og Sandefjord har scoret fire mål eller mer i kamper i år. (Men sluppet inn 4, og tapt med 4, det har vi!) Selv mot lag som Follese, Levanger og Glentoran har vi ikke klart å vinne med mer enn et mål eller to, og heller ikke scoret mer enn tre. Det er liksom ikke noe særlig overbevisende det Brann gjør i enkeltkamper.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Krøvel
Quotefolk viser til at RBK er ujevne og at de tapte mot Start i går. Javel, men Brann tapte også for Start her forleden, og er også ujevne


Jepp. Og er alle like ujevne som Brann resten av sesongen så vinner vi serien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

naitsirk

men krøvel, da blir for tåpelig å basere seg på antall mål brann vinner med. 1 måls siger fører til like mange poeng som 4 måls siger.

og korleis har det gått med lag som knuser all cupenmotstand. viking vant 5-0 mot bg, men tapte for ffk og ligger nest sist.
stabæk scorer masse mål og har dei to øverste plassane på toppscorer lista, men ligger ikkje blant topp 3 eingong.

det virker som om ein alltid skal finna noko negativt om brann. når brann no leder serien og kanskje kan ta sitt fyrse gull på lang lang tid så klager du over for få scora mål. lurer på kva som skjer dersom brann vinner serien i år. då vil vel enkelte klage over antall feilpasninger,offside etc

Texas

noen personer er bare konstant negative og her på forumet har vi krøvel.

du snakker om at brann er så ugjevne og at vi har prestert dårlig i cupen, og i treningskampene. brann presterte dårlig i treningskampene før sesongen startet og, men vi har prestert bra i seriekampene, hvis man ser bort i fra kampen mot ham-kam. Og etter siste seriekampen mot viking haglet jo superlativene fra såkalte fotball eksperter, og jeg mener Semb sa at angrepet til brann holdt internasjonalt nivå i den kampen. (men det skal jo sies at viking spiller dårlig om dagen)

RBK har et ganske godt lag på papiret, men de får det absolutt ikke til å stemme på banen, og det er ingenting som tyder på at det er i ferd med å snu. De kom jo seg så vidt gjennom de to siste cup rundene der de møtte andre divisjons lag, og tapte for start i går.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det er liksom ikke noe særlig overbevisende det Brann gjør i enkeltkamper.


Overbevisendes måles ikke bare i antall skåringer. Vi har blitt mer kyniske og tar færre sjanser fremover. Noe som selvsagt kan ta fra oss en festaften med 6-2, men det gjør oss mye mer stabile. Vi gjør det vi må gjøre. Vi har selv med 0-4 fra Hamar fortsatt sluppet inn færrest mål. Og bare Stabæk har skåret flere.

Så totalt sett må jo serien så langt være overbevisendes.
Kan ikke skjønne annet når vi leder.
Men det er kanskje ikke godt nok?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Petter Puddefjord

Krøvel har rett i nesten alt som er skrevet ovenfor her, bortsett fra to ting: Vi RUNDSPILTE Vålerengen hjemme. Den kampen var mye mer enn bra/ok, og vi ble IKKE rundspilt av Tromsø før utvisningen, men den kampen bølget frem og tilbake, med noen farlige sjanser til Tromsø. Utenom dette har faktisk Krøvel rett, så vi er ikke bedre enn at det fort kan gå galt, men jeg TROR vi klarer dette i år.

:-)

tormi

Quote from: "Texas"

RBK har et ganske godt lag på papiret, men de får det absolutt ikke til å stemme på banen, og det er ingenting som tyder på at det er i ferd med å snu. De kom jo seg så vidt gjennom de to siste cup rundene der de møtte andre divisjons lag, og tapte for start i går.


Og RBK har toppet laget i alle sine cupkamper i motsetning til Brann som kun gjorde dette mot Start - Brann har heller ikke toppet laget mot Glentoran. Selv om vi har gode nok spillere mann for mann til å høvle disse lagene med B-lag så fungerer det ikke slik i praksis.

Personlig synes jeg ikke Brann var så fryktelig dårlig mot Start og at Start ligger langt ned på tabellen mener jeg er like missvisende som at de nesten vant serien i fjor.

Vi må være litt mer edruelige.

Synes folk må ta lærdom av hvor mye bedre alle visste enn Mjelde og Co foran sesongen. Da toppet vi ikke laget før siste kamp før serien og Gudene må vite hvor mange som slengte dritt om Branns sesongstart.

Brann viser seg å være konsekvente, og å velge å spare de vitkigste spillerne slik at vi har en sentral stamme mest mulig inntakt i flest mulig kamper.

Om vi vinner serien eller ikke tørr jeg ikke spå, men at vi i min levetid knapt har hatt bedre muligheter er udiskutabelt.

Er enig i at Brann har fått greit betalt for sitt spill i år, men ta en tur på RBK.no sitt forum. ALLE mener RBK har fått VELDIG godt betalt. Det er langt flere der som mener RBK underpresterer og har fått godt betalt enn det er her på bataljonen. AT LSK har fått godt betalt er det jo ingen tvil om, de fikk jo straffespark i hver kamp i starten.

Men ser dere også en fellesnevner her? De lagene som gjør det bra + vinner serien er stabilt brukbare + har marginene på sine side. RBK har hatt det i mange år, og kanskje er det Brann sin tur nå...

Forøvrig er jeg helt enig med Mjelde i at vi må tilbake til mer kynisk spillestil borte. Men det er her det ligger hele greien. Både mot Start og Ham-Kam kom vi under tidlig, dermed får vi ikke spilt vår kyniske spillestil. Det er slik en ser hvor utrolig viktig det er at Bjørn Dahl og andre ikke kan tillate seg slike tabbemål som mot start. Spesielt på bortebane.

Hadde vi scoret ett heldig mål, alla start sitt nå sist er jeg overbevist om at vi hadde vunnet. Men vi klarte å glippe igjen etter reduseringen og dermed gikk det "åt skogen".
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------


krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"men krøvel, da blir for tåpelig å basere seg på antall mål brann vinner med. 1 måls siger fører til like mange poeng som 4 måls siger.

og korleis har det gått med lag som knuser all cupenmotstand. viking vant 5-0 mot bg, men tapte for ffk og ligger nest sist.
stabæk scorer masse mål og har dei to øverste plassane på toppscorer lista, men ligger ikkje blant topp 3 eingong.

det virker som om ein alltid skal finna noko negativt om brann. når brann no leder serien og kanskje kan ta sitt fyrse gull på lang lang tid så klager du over for få scora mål. lurer på kva som skjer dersom brann vinner serien i år. då vil vel enkelte klage over antall feilpasninger,offside etc


Hvis vi fortsetter å vinne, så gjør det ikke noe at det er knepent. Poenget er jo at når vi hittil har vunnet uten å overbevise, og har vært heldige med at jevne kamper har vippet i vår favør, etc., så tyder jo dette på at kampene likegodt kunne vippet motstatt vei. Hva når marginene ikke lenger er på vår side? (Da taper vi f.eks. 0-4 på Hamar). Hva når de jevne kampene ender i tap eller uavgjort i stedet for seire? Hvis Brann hadde vunnet alle kampene med 4-5 mål, så hadde vi jo vært et par klasser bedre enn de andre. Da hadde det jo ikke vært noe å frykte. Men når vi hangler videre på marginer som vipper i vår favør, så sier det jo seg selv at vi ikke er langt unna at det blir tapte poeng i stedet. Og hva når LSK slutter å tape 2 poeng 4 minutter på overtid? Da blir det 3-poengere der også!
Legg ned hele klubben!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Hvis vi fortsetter å vinne, så gjør det ikke noe at det er knepent. Poenget er jo at når vi hittil har vunnet uten å overbevise, og har vært heldige med at jevne kamper har vippet i vår favør, etc., så tyder jo dette på at kampene likegodt kunne vippet motstatt vei. Hva når marginene ikke lenger er på vår side? (Da taper vi f.eks. 0-4 på Hamar). Hva når de jevne kampene ender i tap eller uavgjort i stedet for seire? Hvis Brann hadde vunnet alle kampene med 4-5 mål, så hadde vi jo vært et par klasser bedre enn de andre. Da hadde det jo ikke vært noe å frykte. Men når vi hangler videre på marginer som vipper i vår favør, så sier det jo seg selv at vi ikke er langt unna at det blir tapte poeng i stedet. Og hva når LSK slutter å tape 2 poeng 4 minutter på overtid? Da blir det 3-poengere der også!


Det som er tydelig krøvel i din argumentasjon både her og alle andre tråder er at det KUN er Brann som omfattes av de heldige marginer. Vi har marginer MED oss LSK  og RBk har dem MOT seg. Dette tiltross for at egne supportere som RBK sine mener de har griseflaks som ligger der de ligger.

Jeg liker en god diskusjon, men du kommer jo alltid rekende med disse "alt taler mot Brann" argumentene dine.

Det medfører bare det at din "sunne skeptsis" som jeg forstår ligger til grunn forsvinner i det som folk oppfatter som negativ Brann holdning. Dette i kombinasjon med at du ALDRI tillater andre å ha rett i sin argumentasjon selv om de ofte er like velbegrunnet (om enn underbygget av litt mindre statistikk) som deg gjør at det hele faller på steingrunn.

Fakta som er udiskutabelt er at Brann leder tabellen med 7 poeng på RBK og en kamp mindre spilt. Vi har 6 poengs ledelse på LSK med en kamp mer spilt.

Dette gir et fantastisk utgangspunkt for Brann gull i år. Om det skjer det vil tiden vise.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Christian

LSK har hatt masser av marginer på sin side de òg. Blant annet i kampen mot Brann. For Brann har det sålangt gått litt begge veier. Straffebom mot FFK, snytt for straffe mot LSK, samt Migen sin kjempesjanse. Griseheldig mot RBK og litt heldig mot FFK og kanskje Start.

Eg tror det blir jevnt i toppen helt ut i år igjen, men at RBK skal gå ubeseiret herifra og inn er det ingenting som tyder på.

Texas

brann har vært det beste laget så langt i tippeligaen og derfor leder de serien, og lsk har vært nest best, og ligger derfor på andreplass. Man flakser seg ikke til seriegull. Det eneste som hjelper er å være stabilt gode gjennom en hel sesong.

Chelsea vinner jo veldig ofte med 1 mål, men det er ingen som snakker om flaks.

Petter Puddefjord

Vil si at vi trenger en Krøvel her på forumet, som er i stand til å grave opp masse interessante fakta og analyser. Det er ikke utelukkende negativt det Krøvel skriver. Mye er realistisk, selv om vi ikke alltid liker realitetene i det han skriver.
Skal ikke sette igang en diskusjon om stadionstørrelsen her, men DER er Krøvel altfor negativ i forhold til det jeg føler meg trygg på kommer til å skje i fremtiden. Stadion blir ALTFOR liten for det trykket som kommer, men utover den tabben i Krøvels vurderinger, er jeg ofte enig med mannen. Jeg synes han fortjener litt mer honnør for alle de finurlige, og interessante innleggene han skriver, enn kritikk fordi han faktisk fremstiller 'mye' om Brann i et realistisk bilde. Ingen trær vokser inn i himmelen (bortsett fra de neste 20-30 års tilskuerantall på stadion), så Krøvel er stadig inne på rett spor. :-)

Langhår

Er det slik at Kvøvel er en meget overtroisk mann? Tror du at så snart du begynner å utrykke tro på Brann vil de begynne å tape og alt går til helvete?

Begynner nesten å tro at du legger opp til en gedigen "hva var det jeg sa" tråd dersom havner bak RBK tilslutt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

tormi

Quote from: "Langhår"Er det slik at Kvøvel er en meget overtroisk mann? Tror du at så snart du begynner å utrykke tro på Brann vil de begynne å tape og alt går til helvete?

Begynner nesten å tro at du legger opp til en gedigen "hva var det jeg sa" tråd dersom havner bak RBK tilslutt.


Skulle det gå til helvette så har han ihvertfall et SINNSYKT godt grunnlag for en slik tråd.

HEHEHE
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Petter Puddefjord

For ikke å snakke om hvilket grunnlag jeg og mine tjommier har når det viser seg at nye stadion blir altfor liten...... :-)

monzilla

hvis alle spiller 0-0 resten av kampene sine vinner vi serien.

krøvel vellevold

Jeg kan vel ikke være utelukkende negativ, i og med at jeg ligger på delt andreplass på kamptippingen, tilfeldigvis et år der Brann leder serien og har hatt tidenes beste vårsesong...

Men, greit! Hvis alle er enige om at jeg er sinnssykt negativ og urealistisk som kan påstå at LSK og/eller RBK utmerket godt kan komme et poeng eller to foran oss på sluttabellen, så er jo gullet i boks da! Da er det bare å sprette champagnen og starte feiringen. La oss samle oss i titusener på Torgallmenningen i kveld og hylle seriemesterne! ALT må jo gå galt hvis vi ikke tar gull nå!
Legg ned hele klubben!

Candyman

Her var mye tull og fjas krøvel.

-At RBK som har 5-6-3 skal spille 8-4-0 eller 9-1-2 som du sier er jo tull. Tror du må bytte batterier i kalkulatoren din og regne på nytt den der. Kan selvfølgelig skje, kan du jo si, og kommer du sikkert til å gjøre og, og det er jo en fin måte å komme seg unna på. For det går ikke an å argumentere mot det. Alt kan skje (stemmer nesten det Chisstah). Men kommer det til å skje? Skal vi være realisisk og ha en diskusjon med fotfeste i virkeligheten, så er det best å holde seg unna slike klisjeer. Kanskje de klarer 6-4-2 i beste fall.

-At tittelen på tråden er feil er det ikke tvil om. "Slik tar Brann gull". Det har Nixon helt rett i. Og Petter Puddefjord like feil som trådstarter. Krøvel forsvarer seg med å si at det står i tråden HVORDAN Brann tar gull. Men det gjør det ikke. Det står hvordan vi tar 48 poeng. MED forklaringer bak hver kamp. Greit du sier vi må ha minst 51, men det viser du ikke. En spekulativ og typisk feilaktig tabloid overskrift. Flisespikking selvfølgelig, men det er jo det du har fagbrev i.

- Er overgangsviduet lukket, sier du som forklaring på at RBK skal få til dette. Er jo like sannsynlig at dette forsterker de andre lagene som om det skal forsterke trønderne. Dette er jo ikke en forklaring engang. Kun spekulasjon på linje med sitatet "Alt kan skje". Som osstraume sier, de kan like godt bli enda verre en de har vært så langt.

- RBK har bare EN vanskelig kamp igjen? DAGENS! Helt ufattelig teit. Vi er jo bare midtveis. De skal jo møte absolutt alle lagene i serien. Hadde de kun en vanskelig kamp hele vårsesongen og da kanskje? Isåfall ikke ett kvalitetstegn at de står med 5-6-3. Tror du må bruke ditt eget tips og se nøye eg gang til selv.

- Du blir sur når folk viser til at RBK var ustabile mot Start. Forsvaret ditt er: Javel, men Brann tapte og mot Start og er ujevne. Javel sier jeg og. Føler du at du motbeviste det med det svaret? Eller bare slengte du ut det svaret slik at selv om du var enig så kunne ikke noen andre få rett i argumentasjonen sin. Enig med tormi på dette punktet, aldri om andre skal ha rett. Hvis noen sier til deg at Brann leder serien, så svarer du sikkert; "Ja, men det er for at de har vunnet 8 kamper. Tenk om de hadde tapt de da, da hadde de kunnet rykke ned." Vi har 8-4-1 og leder klart, sluppet inn 11 mål. Ja, fy faen vi er ustabile i år. Vi tapte en kamp. Ta deg en bolle før du ser resten og ikke vær så jævla negativ.

- Som naitsirk kommenterer blir du og sur når vi bare vinner med to mål, som har skjedd mange ganger. Du har vel sett at når vi leder med to mål, og andre omgang er godt i gang, og vi har full kontroll bakover, så bytter Mjelde ut offensive spillere og hviler de, og girer litt ned. Helt normalt.

Har stor interresse for mange av innleggene dine, med masse info og statistikk, men denne tråden burde du ikke startet. Her ble det for mye teit kranglete argumentasjon.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Lurkin

Dette er jo bare spekulasjoner. Start kan få medalje i år og Rosenborg kan ende på kvalikk. Hva er meningen med tråden? Det er jo så forferdelig lite interessant å se hva en forumanalytiker tror hva resultatet blir i HVER kamp. Herregud. Hva er grunnlaget for at RBK skal gjøre det bedre nå uten Johnsen og Helstad?

QuoteRBK (h)-----1p (1p) Brann rundspiller RBK, men RBK flakser seg til U.


Det er bra at vi sitter her å diskuterer om Brann tar gull eller ikke basert på at krøvel tror at Rosenborg flakser seg til ett poeng på Stadion. Hvis du tar feil i den kampen og Brann vinner, så faller hele analysen sammen?

Og nei, vi skal ikke gå ned på Torgallmenningen og feire gull i kveld, men jeg tror det er grunn til at Mons tar en kamp om gangen - mens noen tenker på resultatene i siste serierunde allerede.
Berømte Brann fra Bergen

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"
Er overgangsvinudet lukket?


Nei, men jeg håper da virkelig ikke at du har kalkulert inn teoretiske spilleroverganger i denne analysen din.

Nixon

I Krøvel sin verden er det en styrke når Rosenborg vinner knepent jevne kamper. For det er det en gullvinner skal gjøre.

Når Brann vinner knepent er det et svakhetstegn fordi vi ikke overbeviser og har marginene på vår side.

Verre er det ikke!





Uansett får vel Krøvel rett til slutt.
Vi vinner jo ikke serien.
Vi er tross alt Brann!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

QuoteHer var mye tull og fjas krøvel.


I like måte!

Quote
-At RBK som har 5-6-3 skal spille 8-4-0 eller 9-1-2 som du sier er jo tull. Tror du må bytte batterier i kalkulatoren din og regne på nytt den der. Kan selvfølgelig skje, kan du jo si, og kommer du sikkert til å gjøre og, og det er jo en fin måte å komme seg unna på. For det går ikke an å argumentere mot det. Alt kan skje (stemmer nesten det Chisstah). Men kommer det til å skje? Skal vi være realisisk og ha en diskusjon med fotfeste i virkeligheten, så er det best å holde seg unna slike klisjeer. Kanskje de klarer 6-4-2 i beste fall.
Quote
-At tittelen på tråden er feil er det ikke tvil om. "Slik tar Brann gull". Det har Nixon helt rett i. Og Petter Puddefjord like feil som trådstarter. Krøvel forsvarer seg med å si at det står i tråden HVORDAN Brann tar gull. Men det gjør det ikke. Det står hvordan vi tar 48 poeng. MED forklaringer bak hver kamp. Greit du sier vi må ha minst 51, men det viser du ikke. En spekulativ og typisk feilaktig tabloid overskrift. Flisespikking selvfølgelig, men det er jo det du har fagbrev i.
Quote- Er overgangsviduet lukket, sier du som forklaring på at RBK skal få til dette. Er jo like sannsynlig at dette forsterker de andre lagene som om det skal forsterke trønderne. Dette er jo ikke en forklaring engang. Kun spekulasjon på linje med sitatet "Alt kan skje". Som osstraume sier, de kan like godt bli enda verre en de har vært så langt.
QuoteRBK har bare EN vanskelig kamp igjen? DAGENS! Helt ufattelig teit. Vi er jo bare midtveis. De skal jo møte absolutt alle lagene i serien. Hadde de kun en vanskelig kamp hele vårsesongen og da kanskje? Isåfall ikke ett kvalitetstegn at de står med 5-6-3. Tror du må bruke ditt eget tips og se nøye eg gang til selv.


Se på terminlisten da! De er ferdige med både LSK borte, VIF borte, Stabæk borte, Lyn borte, Viking borte. Alle de store lagene utenom Brann, er de ferdige med borte. Nå har de alle de store lagene igjen hjemme. Det er en forskjell. Og mener du at det er slik at hvis RBK har 5-6-3 på de 14 første, så er det utenkelig at de kan få 9-1-2 på de siste 12? Hvis det er slik at alle lag er like gode/dårlige i begge halvdelene, så er det jo bare å avslutte serien og dele ut medaljene da!

-
QuoteDu blir sur når folk viser til at RBK var ustabile mot Start. Forsvaret ditt er: Javel, men Brann tapte og mot Start og er ujevne. Javel sier jeg og. Føler du at du motbeviste det med det svaret? Eller bare slengte du ut det svaret slik at selv om du var enig så kunne ikke noen andre få rett i argumentasjonen sin. Enig med tormi på dette punktet, aldri om andre skal ha rett. Hvis noen sier til deg at Brann leder serien, så svarer du sikkert; "Ja, men det er for at de har vunnet 8 kamper. Tenk om de hadde tapt de da, da hadde de kunnet rykke ned." Vi har 8-4-1 og leder klart, sluppet inn 11 mål. Ja, fy faen vi er ustabile i år. Vi tapte en kamp. Ta deg en bolle før du ser resten og ikke vær så jævla negativ.


Faktum er at vi har vunnet mange poeng på marginer og flaks. Flere kamper enn vi har tapt på marginer og uflaks. Tror du dette bare fortsetter og fortsetter? Har vi først marginer, så fortsetter disse ut sesongen?

-
QuoteSom naitsirk kommenterer blir du og sur når vi bare vinner med to mål, som har skjedd mange ganger. Du har vel sett at når vi leder med to mål, og andre omgang er godt i gang, og vi har full kontroll bakover, så bytter Mjelde ut offensive spillere og hviler de, og girer litt ned. Helt normalt.


Jammen det er langt i fra alle kamper vi har hatt full kontroll. Dessuten går ikke jeg rundt og er skuffet over at vi bare vinner med ett eller to mål. Saken er at det er bekymringsverdig for høstsesongen at vi ikke er mer overlegne. Fortsetter vi å spille jevnt, kan vi ikke forvente at det hele tiden bikker i vår favør til slutt.
Legg ned hele klubben!

windows22

Gjør man det derimot enkelt (og dermed ikke biassed) tar man resultatene fra fjoråret for de resterende kampene som grunnlag for prognosene.

Da ender man opp med Prognosetabellen 2006.

Brann ligger nå 12 poeng foran tilsvarende spilte kamper i 2005 sesongen. Prognoseres nå som seriemester med 49 poeng, 2 foran Lillestrøm.

Lillestrøm ligger inne med seier mot Brann og tap mot Lyn i prognosene.

www.gutterommet.com

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"I Krøvel sin verden er det en styrke når Rosenborg vinner knepent jevne kamper. For det er det en gullvinner skal gjøre.
!


Det kan absolutt være en styrke å vinne jevne kamper. Men spiller man mange jevne kamper, så vil det også komme en del tap/uavgjort.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Merkelig dette, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle forsvare unge Vellevold. Jeg tror denne overopphetede kritikken mot Krøvel baseres på at folk ser på Krøvel som en "forstå-seg-på'er", en slags kverlulant som ikke godtar andres meninger... I dette tilfellet har Krøvel (også) rett. Han legger frem Branns vei til gullet, og viser i parantes hva HAN mener. Klarer ikke folk å lese? Det er pinlig når man kritiserer på feilaktig grunnlag.

Det er ofte en kort vei fra det som er REALISTISK, til det folk oppfatter som negativt. I mange av disse innleggene har han grundige analyser, og går DYPT i materien. Det er til tider utrolig interessant å lese disse innleggene, og som nevnt tidligere bør han heller applauderes enn å kritiseres (så lenge han ikke sier at nye stadion blir stor nok -> kunne ikke dy meg.. :-) ).

Hansakongen

Quote from: "Petter Puddefjord"
Det er ofte en kort vei fra det som er REALISTISK, til det folk oppfatter som negativt. I mange av disse innleggene har han grundige analyser, og går DYPT i materien. Det er til tider utrolig interessant å lese disse innleggene, og som nevnt tidligere bør han heller applauderes enn å kritiseres (så lenge han ikke sier at nye stadion blir stor nok -> kunne ikke dy meg.. :-) ).


Enig med deg her.. Har blitt veldig forbauset over hvor grunding han har gjort sakene sine denne karen her... og hvordan han har funnet fram til disse logiske tanke gangene ikke vet jeg... For min del har jeg nesten fått litt AHA følgelse .. mye ut av det han skriver har han sikkert sett trenden i over lengre tid.... Undrer meg stort på om det er en slik jobb han driver med under pauser fra sin egen jobb... eller kan vi kalle han "profesor" i realisk tanke gang eller den NYE ARNE scheie fra nrk.... siden du har så god peilig på det du driver med så kunne vel du godt gitt ukentlig forslag til å skaffe 12'n i tipping og gjerne 7 rette i lotto=)... Stå på videre du.. venter på neste fordypings oppgave fra din side=)

naitsirk

da som krøvel skriver i denne tråden er typisk bergenser prat.
gøymer seg bak scenarier der brann taper gullet pga 2 dårlige bortekamper sånn at ein kan sikra seg mot alle mulige utfall

ikkje løye at brann har sitt einaste seriegull i frå 60-tallet, mens dei fleste i toppen har fleire gull.

brann leder serien med 6 poeng, der lsk og rbk har vore dårlige i ein lang periode no.
lsk har 1 poeng på dei siste 4 og kan maks få 4 på 5.
rbk har 7 poeng på siste 5.
brann har 10 poeng på siste 5.

vinner brann i 14 serierunde, mot lsk, så trur eg rbk er ute av dansen
brann har i tillegg 7 heimekamper, der berre rbk og odd er topp 5.

og sist men ikkje minst, rbk og lsk er avhengige av at brann avgir poeng

Ricky

Quote from: "Petter Puddefjord"I mange av disse innleggene har han grundige analyser, og går DYPT i materien.


Alltid festlig med kuriosa og statistikker. Men de gangene han også bestemmer seg for å servere tolkninger og analyser av statistikkene, trendene og fakta, så ender det så godt som alltid opp i det helt håpløse.

Alle skjønner jo at startinnlegget handler om vill gjetting (som antageligvis samtidig er tilpasset for å passe inn med en forhåndsgitt konklusjon). Sjansene for at det faktisk blir slik Krøvel sier er matematisk ubetydelig. Om vi så gir ham hele 50% sjanse for å treffe blink på hver eneste av kampene han har forutsett utfallet av, så er det allikevel kun 0,00000000145% sjanse for at tipsene går inn. Eller snaut 70 milliarder til én.

At Brann tar bronse er ikke direkte usannsynlig. Det er en påstand det er fullt mulig å argumentere for. Krøvels utgangspunkt er derimot premisser som er helt ufattelig usannsynlige, og dermed blir det bare latterlig når han etterpå, tilsynelatende dønn seriøst, fortsetter å argumentere.

Hva blir den neste greien, skal han samle inn lokale værtegn rundt om i landet for å spå baneforholdene i sesongens resterende kamper? "Brann 0p mot RBK; Brann står med 1-0-3 hjemme mot RBK når vinden har kommet fra nordøst og temperaturen har vært under 4*C".

krøvel vellevold

Hva er problemet? Jeg har lagt ut et tips for hvordan kampene ender. Skulle man snakke om sannsynligheten for at det går inn, så kan jo folk bare la være å tippe eller spille lotto.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"da som krøvel skriver i denne tråden er typisk bergenser prat.
gøymer seg bak scenarier der brann taper gullet pga 2 dårlige bortekamper sånn at ein kan sikra seg mot alle mulige utfall

ikkje løye at brann har sitt einaste seriegull i frå 60-tallet, mens dei fleste i toppen har fleire gull.

brann leder serien med 6 poeng, der lsk og rbk har vore dårlige i ein lang periode no.
lsk har 1 poeng på dei siste 4 og kan maks få 4 på 5.
rbk har 7 poeng på siste 5.
brann har 10 poeng på siste 5.

vinner brann i 14 serierunde, mot lsk, så trur eg rbk er ute av dansen
brann har i tillegg 7 heimekamper, der berre rbk og odd er topp 5.

og sist men ikkje minst, rbk og lsk er avhengige av at brann avgir poeng


Typisk bergenserprat at vi IKKE tar gull? Og er det DET som er skylden i at vi ikke vinner serien? Trodde det var motsatt: At folk tar av etter en seier eller to, at vi er seriemestre i april, og at vår mangel på ydmykhet har gitt oss få pokaler i skapet.

Og generelt her inne på tråden (ikke Naitsirk spesielt, altså): Hva er dette pisset om at jeg ikke godtar andres meninger? Det var jo JEG som startet denne tråden, og kom med noen ikke helt usannsynlige kamputfall for resten av sesongen. Disse viser at det ikke er noe problem å rote vekk både gull og sølv. Så kommer folk og tilbakeviser disse teoriene på det sterkeste, som om det var totalt usannsynlig det jeg kom med. Hvem er det da som har problemer med å godta andres meninger? Jeg bare forsvarer teoriene som absolutt mulige. Det er ikke snakk om at RBK må vinne 8-0 i 5 kamper på rad, eller at Brann må tape alle kampene som er igjen. 6 poengs ledelse på LSK er ikke mye, når vi tross alt skal møte dem innbyrdes på bortebane og LSK har en kamp til gode. 7 poengs ledelse på RBK er ikke all verden det heller, når trønderne teoretisk kan ta 36 poeng til.  De har lagt 10 poeng bak serieledere tidligere. Også den gang hadde alle avskrevet RBK som gullvinner. Likevel vant de serien suverent.
Legg ned hele klubben!

naitsirk

det er vel ingen som er uenig i sannsynligheten for at brann tar gull,sølv eller bronse.
men er uenig med deg i at brann er det laget som har størst sannsynlihet for å tape flest kamper.
som eg skreiv i forrige innlegg så har brann vist den beste formen i dei siste 5 kampane og ellers i vår sesongen.

og at brann har hatt marginene med seg i vårsesongen og at lsk og rbk ikkje har hatt dette!
lsk hadde dommaren på si sida i dei 5-6 fyrste kampane og burde ha lagt 9 poeng etter brann.(straffe som hadde ført til 3 poeng til oss)

men det som eg trur blir viktig er at andresen,miller og ørn 1 ikkje får gult kort no mot ffk og ellers hoder seg i skinnet resten av sesongen.
her har lsk ein fordel sidan koren ikkje har eit einaste gult kort.
trur heller det er dette som vil avgjera gullkampen, enn marginer og antall scora mål.

Xminator

QuoteJeg bare forsvarer teoriene som absolutt mulige. Det er ikke snakk om at RBK må vinne 8-0 i 5 kamper på rad,


Nei, men det er en serie kamper uten tap fullt på høyde med RBKs resultater fra slutten at 90-tallet. RBK er ikke der nå. De er ikke i nærheten. Laget har heller overprestert enn floppet. De har solgt den soleklare målscoreren sin til Japan. Og solgt fjorårets toppscorer til Brann. De som er igjen holder eliteserienivå, men per i dag er de ett dårligere lag, med en dårligere benk enn 3-4 andre tippeligalag. De sliter spillemessig, og har en trener som ikke klarer å bestemme seg for spillesystem eller hvem som skal spille hvor i systemene.

Det er LSK som er den store utfordreren. Om Brann flopper vinner de eliteserien. Det er derimot ingenting som tyder på en gjentagelse av sist sesongs fadese. Målet for Brann de siste 13 kampene bør være enkelt, 2 poeng i snitt. Om noen slår oss selv med ett slikt snitt, så er det bare å ta hatten av for dem.

RBK kommer på 4. plass, Stabæk kan faktisk fort ta LSK også. Om de beholder begge spissene og unngår skadene. Det er 4-5 andre lag som også er på skuddhold av RBK, så om de fortsetter å rote som jeg tror de gjør tangerer de sist sesongs plassering.

krøvel vellevold

Hva er forskjellig fra RBK 2006 og 2002? I 2002 hadde RBK 24 poeng etter de første 14 kampene. Bare tre mer poeng enn de har nå. På de siste 12 kampene i 2002 tok RBK 32 poeng. Fire mer poeng enn det folk regner som totalt urealistisk at de får på årets 12 siste.

Ting forandrer seg fort. På vårsesongen 1998 tok Brann 9 poeng. Hvem skulle tro at samme lag på høstsesongen skulle ta 26? I 2003 tok Brann 11 poeng på vårsesongen. Hvem skulle tro at samme lag på høstsesongen skulle ta 26? Brann tok forresten 27 poeng på vårsesongen 1999. Bare ett mindre enn i år. På høstsesongen tok de bare 22. I fjor hadde Brann 24 poeng etter vårsesongen, men tok bare 13 poeng på høsten. Hvem skulle tro det?

Og hvem skulle før fjorårssesongen tro at Start skulle kjempe om gull til siste sekund? Hvem skulle før årets sesong tro at Brann ville ha en klar serieledelse midtsommers, og at Stabæk skulle ligge på sølvplass? Alt dette er større sesnsasjoner enn at nr. 4 på tabellen og serievinner 13 av 14 siste år skal få 9-1-2 på de siste 12 kampene, eller at Brann kun tar 20 poeng på de siste 13 kampene.
Legg ned hele klubben!

naitsirk

kven skulle tru at man utd ikkje har tatt ligagull på 3 sesonger, når dei har vunne 8-9 av 15(trur eg).

rbk er i eit generasjonsskifte. forsvaret er treigt som juling og midtbanen er forandra frå kamp til kamp.
dette har rbk vist i 1 1/2 sesong og alle snakker om at ein aldri kan avskrive rbk. dette er tull. rbk er der brann har vore i fleire sesonger. kapable til å slå dei fleste, men ustabile og taper mot lag som hamkam 3-0 på lerkendal. dei har i tillegg berre vunne 3 av 7 heimekamper.dette er ikkje normalt. brann har 4 av 6, men uten tap.

du har vel kanskje høyrt om storlaget liverpool hadde på 80-tallet. kva skjedde med dei på 90-tallet?
ingen lag er i toppen i 20-30 år sammenhengende.
derfor blir eg meget overraska dersom dei stikk av med gullet.

Go Up