• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking

Started by Xminator, July 14, 2006, 07:16:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Da nærmer det seg. Dette kan bli en nøkkelkamp for oss. Brannlaget virker langt fra formen. Det er strengt tatt Viking også.

Memelli bør belønnes for effektiviteten han viser denne sesongen. Det er på tide med en kamp fra start for ham nå.

Opdal
Knudsen/Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Miller - Andresen - Haugen/Zavrl - Vaagan Moen
Sæternes - Memelli

SÃ¥ bytter vi inn Winters og Helstad etter 60 minutter, og Dahl/Knudsen inn  det 70ende for Miller.

Gud

Er litt usikker på om Winters er klar for spill. Venter enda på utspill fra Jøsendal om Winters rygg. Men Helstad får vi sikkert se.

rødesk

Hadde vaert goy aa se Helstad putte paa stadion igjen..

Vi vinner 3-0
oen må gå...!

Ã?ge

Quote from: "Gud"Er litt usikker på om Winters er klar for spill. Venter enda på utspill fra Jøsendal om Winters rygg. Men Helstad får vi sikkert se.


http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article684957.ece

Winters trener for fullt og er klar til mandag.

hansaf

Bare Brann stiller offensivt er jeg fornøyd. Jeg liker ikke det når midtbanen består av både Knudsen og Haugen samtidig. Synes det blir for defensivt med begge disse på banen, ihvertfall i hjemmekamper. Miller er vel egentlig en offensiv midtbanemann som trives sentral rett bak spissene, men hvis Andresen er med er det greit at kvartetten blir slik :

Miller Haugen Andresen Vaagan-Moen

Kampen blir en batalje og innstillingen bør være på topp fra start.

445

Noen som vet hvor mange billetter som er solgt pr. nå?
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

Mr_Soma

Quote from: "445"Noen som vet hvor mange billetter som er solgt pr. nå?


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=105326#105326

hansaf

Jeg liker ikke at sÃ¥ mange inkl  VG "tror" Brann slÃ¥r tilbake for er det noe vi vet er det at Brann ofte skuffer. Inntil det motsatte er bevist stoler jeg ikke helt pÃ¥ laget men hÃ¥per selvsagt. Viking har gode spillere men forhÃ¥pentligvis er de ikke samspilte.

Xminator

Kan vi tape mot Viking? Selvsagt. Vi kan faktisk tåle å tape en kamp til. Ikke ideelt, men luken vi fikk før VM tillater noen feilskjær.

Jeg tror uansett ikke det blir en like katastrofal sprekk som den vi hadde sist høst. Med 4 såpass solide angripere vil vi ta bra med poeng utover. Jeg tror likevel ikke at vi får en like god uttelling som i vår. Snitter vi på 1.8 de siste 14 kampene er det likevel 50 poeng. Det holder ihvertfall til medalje. Tror vi må ha ett par forsterkninger til i stallen for å dra i land ett snitt på over 2, og dermed ett seriegull. En forsvarspiller som Karadas og en solid sentral midtbane som kan holde nivået oppe når Andresen ikke spiller, og heve Brann ytterligere når Andresen spiller, og vi burde kunne sette oss på båten til Stavanger uten press.

Kruxleiven

Ser på fxt at Viking er et dårlig bortelag. 9 kamper borte i serien uten seier. Da vinner de vel mot oss? Føler meg langt ifra så trygg som jeg var før sommerpausen. På den annen side har vi ikketapt hjemme på evigheter. Håper vi kan dominere denne kampen som vi gjorde mot VIF.

hansaf

Quote from: "Kruxleiven"Ser på fxt at Viking er et dårlig bortelag. 9 kamper borte i serien uten seier. Da vinner de vel mot oss? Føler meg langt ifra så trygg som jeg var før sommerpausen. På den annen side har vi ikketapt hjemme på evigheter. Håper vi kan dominere denne kampen som vi gjorde mot VIF.


Da vinner de vel mot oss? Ja, en slik risiko er tilstede. Ofte er det sånn at trender brytes av bortelag akkurat på stadion, og statistikk betyr ikke mye. Viking er helt sikkert bedre enn mange tror, og Brann er ikke fullt så bra som tabellen tilsier. Det er heller ikke noe godt tegn at det er tvil omkring Andresen og at Winters er ute. De er tross alt samspilte og for mye kok og endringer på en gang er ikke bra.

moffy_

Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Gud

Quote from: "moffy_"Jeg gleder meg til dennne kampen, men Viking virker som de har kommet seg etter den dårlige vårsesongen med masse nye spillere og alt..



Ja, det beviste de til det fulle mot RBK...

Tommen

Må ærlig innrømme at jeg er drit nervøs foran mandagens kamp.
Vi har ikke akkurat tradisjon for å banke Viking så denne tror jeg blir fryktelig vanskelig for Brann. Som den optimist jeg er tror jeg faktisk Brann vinner 3-1 etter scoringer av Sæternes-Haugen og sist men ikke minst den hjemvendte sønn Helstad. Måtte dette gå i oppfyllelse.
Hvor er du Mons Ivar?

moffy_

Er spent på hvilken mottakelse Soma får i denne kampen. Jeg pleier å klappe høflig når gamle spillere kommer på besøk, men er ikke like sikker når det gjelder Ragge.. Håper han driter seg ut i denne kampen! Har hvertfall ikke fart nok til å utfordre noen av branns spisser...
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Kruxleiven

Quote from: "moffy_"Er spent på hvilken mottakelse Soma får i denne kampen. Jeg pleier å klappe høflig når gamle spillere kommer på besøk, men er ikke like sikker når det gjelder Ragge


Ikke tenkt på det før du sier det. Jeg håper han blir blåst av banen med buing og "fy-rop". Ryggradsløs feiging! Ikke bare sviktet oss men sitt eget lag, Bryne. Og det siste burde han ta inn over seg.

Jeanet

Vi vinner 0-2 Et mål av Memelli og et av Helstad tidsbunkt mellom 60-80 minutter ut i kampen..
ater Lillestrøm SK,
hater Viking og VIF,
hater Rosenborg Ballklubb, men
Sportsklubben BRANN ELSKER VI!!<3<3

Lurkin

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "moffy_"Er spent på hvilken mottakelse Soma får i denne kampen. Jeg pleier å klappe høflig når gamle spillere kommer på besøk, men er ikke like sikker når det gjelder Ragge


Ikke tenkt på det før du sier det. Jeg håper han blir blåst av banen med buing og "fy-rop". Ryggradsløs feiging! Ikke bare sviktet oss men sitt eget lag, Bryne. Og det siste burde han ta inn over seg.


Når konen har tatt to spontanaborter, som gjorde at han spilte dårlig og mest sannsynligvis ville sittet på banken, så er det forståelig at han ville "hjem".

Tipper vi vinner denne, håper Migen får starte.
Berømte Brann fra Bergen

Esskåbrann

Hvor har du det fra, om jeg tør spørre?
Ã¥ skal det skje!

abe78

La oss la det der ligge. Jeg kjenner ikke detaljene, men stoler på de sier at det var alvorlige årsaker til at han dro. Tror virkelig ikke det var noe han hadde lyst til. Jeg kommer til å klappe forsiktig og tenke på cupfinalen.
.og husk!

Xminator

Quote from: "Esskåbrann"Hvor har du det fra, om jeg tør spørre?


BA hadde "Derfor reiste Soma" lørdag. Så joda, det er lov å snakke om dette nå. Soma er uansett historie og ikke akkurat savnet. Ikke har han gjort Viking spesielt mye bedre heller :p

Når det er sagt, så får nok Soma applaus før avspark, sammen med Nhleko. Slik skal ett sportslig publikum oppføre seg.

Nå spiller Viking vistnok med Nhleko og Ljeh på topp mot oss, så de legger nok opp til lange baller bak Bjarnason. Tror Brann gjør klokt i å ligge kompakt og med lite bakrom i starten av denne kampen. Bør være mulig å strekke ut ett Vikinglag som neppe er spesielt samspilt.

tormi

Quote from: "Esskåbrann"Hvor har du det fra, om jeg tør spørre?


Det stod faktisk i avisen her forleden. Tror det var BA papirutgaven. Soma fortalte hvorfor han dro. Mjelde hadde visst sagt at han måtte belage seg på å være 3. valg.

Ikke vet jeg. Trist med spontanabort men god nok grunn til å slutte i jobben? Vet ikke jeg. De hadde jo tross alt kommet over dette før 2006 sesongen og fått en ny "kid".
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

kenta

på tross av spontanaborter og å være tredje valg, så syntes jeg ikke at ragge skal få noen slags applaus eller klapping... vi klapper for våre egne spillere, ikke grinegutter fra jæren...
samtidig bør nkleko få den buingen han fortjener...

ellers så tror jeg det blir en tøff kamp, men brann vinner med en en-måls-seier...!
ANSA, aldri frydenbø...!

Northside

Kommer ikke til å pipe på Soma, heller klappe litt lavt for han.

Greit at han ville vekk herfra, men vi fikk penger for han, ble ikke noe tom rom etter han forlot oss og han har ikke spilt så bra for Viking.

I tillegg har han gjort mye bra for oss, hadde vel også noen gode ord om oss supportere i byn etter cup gullet, noe som faktisk sitter litt endå.

nkleko kan vi heller pipe på, dersom han spiller. Er jo utrolig varmt her om dagen og faren for heteslag er stor for en spiller fra Afrika...

tormi

Kommer ikke til å klappe eller bue på noen av dem. Ragge sutekopp pusefis Somle Soma fortjener ikke mye og Toni gjorde bare en ting før han stakk. Flott mål riktignok.

Men for meg blir det absolutt tyssnad og total ignorering av pakket.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

The Boss

Lav applaus til Nhleko, å piping som f**n på sutre soma.ALDRI i livet om eg klapper for fløtepusen av en tøffel

Memelli

Har en god følelse forran kampen i morgen. Tipper på 3-1 seier. 2 mål av Helstad i debuten.

Memelli

Ser ikke noen grunn til å verken klappe eller pipe på noen av de..

The Boss

Håper på Memelli og Sæternes fra start. Helstad er vel ikke klar for 90 min, så ett innhopp etter 60-65 min høres gra ut. Robbie brente straffe mot kamma, utilgivelig og bør benkes slik at han merker konkurransen.

krøvel vellevold

Skeptisk.

Nå har vi 7 heller dårlige kamper på rad: I RBK-kampen var vi heldige som fikk 1 p, mot Voss var det dårlig, mot Stord var det vel heller ikke noe særlig, mot IFK var det sånn passe, mot HK ble det slakt, mot Levanger var det dårlig og mot Glentoran var det dårlig. Sånn sett ser vi ut til å være i dårlig form. Og er det ikke for godt til å være sant at vi skal gå opp i en 14 poengs ledelse på Viking? Nei, det er jo typisk at vi nå blir værende på 4 foran RBK, 6 p foran VIF, LSK slår Lyn og går forbi på målforskjell, og Viking knepper inn til 8 p.

Samtidig så går det jo an å håpe at vi nå er ferdige med vår downperiode, og at vi var heldige at bare 1 av de 7 dårlige kampene var i serien. Skal bli spennende å se hva Helstad kan tilføre.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Skal bli spennende å se hva Helstad kan tilføre.


Glem nå ikke Miller som har vært ute siden Skien 21. mai. Han var oppløftende da han kom inn i Belfast. Sammen med Helstad blir han en klar forsterkning til troppen som kan løfte oss opp fra vår lille down.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Mr_Soma

Nå skal det også nevnes at samtlige nøkkelspillere ikke har vært samlet i disse kampene - utenom mot RBK vel og merke.

Jeg tror at vi som publikum skal klare å løfte Brann imorgen. Lenge siden vi har spilt på Stadion i TL, nå blir det et toppet lag med 16 000 i ryggen, samt Helstad i bakhånd.

Nei dette skal vi klare folkens! Drit i hva de andre lagene gjør, så lenge Brann presterer.

Nixon

Quote from: "Mr_Soma"Nå skal det også nevnes at samtlige nøkkelspillere ikke har vært samlet i disse kampene - utenom mot RBK vel og merke.


Vi manglet både Helge Haugen og Charlie Miller i den kampen. Altså halvparten av den midtbanen som har fungert best i år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"
Samtidig så går det jo an å håpe at vi nå er ferdige med vår downperiode, og at vi var heldige at bare 1 av de 7 dårlige kampene var i serien. Skal bli spennende å se hva Helstad kan tilføre.


Er selv skeptisk men tviholder meg på en slik tankegang. Vi har spilt mange kamper under pari absolutt, men akkurat som en opptur ikke varer evig varer heller ikke nedturene evig. Er glad vi har møtt så mye dårlig motstand i denne perioden.

Forøvrig er jeg skeptisk til Sæternes, synes han har skuffet i år. På tide han begynner å skore på de sjansene han har + at han kommer til flere sjanser.

Det er liksom bare innimellom at det gnistrer av ham.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

RC

Noen som vet når kampen går?
Ble den flyttet til kl 1800?

På billetten min står det, 1900. Men på Brann.no står det kl 1800.

Og en liten ting til.
Jeg har kjøpt billett på billettluka.no og fått det tilsendt i posten. Aldri gjort det før og lurer på om det jeg får i posten er gyldig som billett eller om det må byttes.

Takk for hjelpen!

Bataljonen

Quote from: "RC"Noen som vet når kampen går?
Ble den flyttet til kl 1800?

På billetten min står det, 1900. Men på Brann.no står det kl 1800.

Og en liten ting til.
Jeg har kjøpt billett på billettluka.no og fått det tilsendt i posten. Aldri gjort det før og lurer på om det jeg får i posten er gyldig som billett eller om det må byttes.

Takk for hjelpen!


Kampen begynner kl 1800. Billetten som du får i posten er gyldig som bare det :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

magnusnh

Er det noen med "TV2sesongkort" som kan få lagt ut linken til kampen slik at jeg kan få sett den?
Bor ikke i Bergen og har ikke Zebra for øyeblikket.

dole79

Quote from: "magnusnh"Er det noen med "TV2sesongkort" som kan få lagt ut linken til kampen slik at jeg kan få sett den?
Bor ikke i Bergen og har ikke Zebra for øyeblikket.


Du har PM  :P

luthen77

Jeg drar nå til stadion, og når jeg kommer hjem igjen er denne siden igjen fulle av sinte innlegg om hvor dårlige Brann kan være av og til.

La meg derfor først gi en utførlig beskrivelse av kamputfallet slik jeg TROR det blir:

Brann-Viking 0-2 (0-1)

0-1 Nleko 12 min
0-2 Nygård 66 min

Gult kort  :Andresen, Brann og Soma ,Viking

Et forferdelig regnvær setter inn rett før avspark og stadionmatten har enkelte dammer pga at de ikke hadde plastduken på i ettermiddag.

Brann åpner forrykende og allerede etter 1 minutt må Austbå i full lengde.
4 minutter : farlig skudd av Haugen
9 minutter : Sæternes header i tverliggeren

Spillet preges av den bløte og våte banen.

I det 12 minutt roter Brann det til etter en Viking-corner og Nleko kan dundre ballen i mål fra 10 meter.

Miller bæres av banen i det 29 minutt.

Brann fantasiløse reste av omgangen.

0-2 Nygård kan også dundre inn ballen, denne gang etter frispark og retur.

Brann skaper nå 3-4 kjempesjanser men tabbene i forsvar ødelegger kampen.

Likevel sier Mjelde i intervju at han synes det var mye bra i kveld.

Som på Hamar vil de ikke innse at tabber og konsentrasjonssvikt ødelegger.?

Sluttkonklusjon : bronse i år, RNK mester.

Vidar

Quote from: "dole79"
Quote from: "magnusnh"Er det noen med "TV2sesongkort" som kan få lagt ut linken til kampen slik at jeg kan få sett den?
Bor ikke i Bergen og har ikke Zebra for øyeblikket.


Du har PM  :P


Me too please?  :D  Sitter hjemme og hakke sjanse Ã¥ fÃ¥ inn Zebra her :evil:

Bruiser

Quote from: "luthen77"Jeg drar nå til stadion, og når jeg kommer hjem igjen er denne siden igjen fulle av sinte innlegg om hvor dårlige Brann kan være av og til.

La meg derfor først gi en utførlig beskrivelse av kamputfallet slik jeg TROR det blir:

Brann-Viking 0-2 (0-1)

0-1 Nleko 12 min
0-2 Nygård 66 min

Gult kort  :Andresen, Brann og Soma ,Viking

Et forferdelig regnvær setter inn rett før avspark og stadionmatten har enkelte dammer pga at de ikke hadde plastduken på i ettermiddag.

Brann åpner forrykende og allerede etter 1 minutt må Austbå i full lengde.
4 minutter : farlig skudd av Haugen
9 minutter : Sæternes header i tverliggeren

Spillet preges av den bløte og våte banen.

I det 12 minutt roter Brann det til etter en Viking-corner og Nleko kan dundre ballen i mål fra 10 meter.

Miller bæres av banen i det 29 minutt.

Brann fantasiløse reste av omgangen.

0-2 Nygård kan også dundre inn ballen, denne gang etter frispark og retur.

Brann skaper nå 3-4 kjempesjanser men tabbene i forsvar ødelegger kampen.

Likevel sier Mjelde i intervju at han synes det var mye bra i kveld.

Som på Hamar vil de ikke innse at tabber og konsentrasjonssvikt ødelegger.?

Sluttkonklusjon : bronse i år, RNK mester.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

magnusnh

Sesongens beste 1. omgang synes jeg!!

Andresen=STOR

Chrisstah

fantastisk kamp så langt. håper de ikke legger seg bakpå. så vi får en fantastisk 2 omgang.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BrannMann

utrolig feigt av olsen å ikke vise ut ijeh... ser at han er på vei til å gi gult kort men stopper når han ser det er ijeh... Men Ijeh blir nok vist ut snart uansett.. herlig å se Brann spille god fotball igjen
jokomelk og brød og seriegull!!!

Chrisstah

fantastisk kamp hele kampen:P synd at helstad misset på den ene sjansen. og feigt av olsen å vise ut ijeh!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

En maktdemonstrasjon av Brann!
Og skulle noen være i tvil:
Vi har nå spilt en god kamp siden 28. mai!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Willy Wonka

Vet ikke helt hvordan jeg skal si dette, men det virker som Brann i år kan hvis de vil. Det virker som de gjør akkurat nok til å vinne tilfredstillende.

Dette har jeg aldri opplevd som Brannsupporter før.

monzilla

Quote from: "Chrisstah"og feigt av olsen å vise ut ijeh!


Come again, please?

Nei, jeg er stolt over innsatsen i dag.
Honnør til SS og guttene på felt z i dag, dere satt prikken over i`en

Chrisstah

det lukter ikke ronaldinho av andresen.
det lukter andresen av ronaldinho
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lurkin

Fantastisk. Vi ignorerte dommerens idioti og pulte Viking HARDT. Er det lov å annullere et straffespark? Herregud.

Sigurdsson var STOR, dominerer i luften og har full kontroll bakover sammen med Bjarnason som presterte å løpe fra Nhleko. Petter viser en fantastisk vilje og teknikk, Andresen hadde en enorm førsteomgang sammen med Helge som løper, løper og løper.

...vi vinner serien i ååår..

Fikk frysninger når Thorstein, i Brann-drakt, nesten tar en Fowler-reprise med helen.
Berømte Brann fra Bergen

JhonnyBeGood

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Chrisstah"og feigt av olsen å vise ut ijeh!


Come again, please?

Nei, jeg er stolt over innsatsen i dag.
Honnør til SS og guttene på felt z i dag, dere satt prikken over i`en



Gikk eg glipp av noe, var ikke på stadion, men fra tv`en hørtes det ut som årsværste stemningsmessig! Var helt stille store deler av kampen, og "Byen e bergen" som vanligvis ronger høyt, hørtes ut som 15 fjortenåringer... Var selvfølgelig noen glimt, men dette hørtes dårlig ut!


Ps kampen var bra  :D
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Kruxleiven

Ikke så mye annet å si enn at det var veldig bra. Vanligvis pleier jeg å være full av kommentarer under kampen om hvordan de skal spille og hva de gjør feil. Idag holdt jeg etterhvert kjeft. Gutta trengte ikke mine råd og gjorde smarte ting jeg ikke kunne tenkt ut på forhånd. Jeg synes Moen fortjente tittelen banens beste. Plassbyttene og kombinasjonene mellom han og Hanstveit var lekre å se på. Dog må han lære seg til å la være å sparke i gresset når han skal legge inn.

For øvrig må jeg si jeg ikke skjønte en meter ved 1-0. Jeg hadde ikke drømt om at ballen var inne. Jeg stod på midten ved Store Stå. Derfra så det aldri ut som om ballen var inne. Jeg trodde det var dømt straffe. Imidlertid synes jeg det var i overkant stor jubling for et straffe. Flott heading forresten. Kolossal kraft bak den. Situasjonen med Winters trodde jeg var en modig dømt straffe av Olsen, men etter å ha sett det på TV så er det vel filming. Likevel utrolig irriterende linjedommer.

Tema nå: Hvem skal vi bruke på topp? Uten å tenke spesielt over det sier jeg fremdeles Winters og Sæternes. Da vet vi hva vi får, men begge de to andre må fortsette å få innhopp.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Quote from: "JhonnyBeGood"
Gikk eg glipp av noe, var ikke på stadion, men fra tv`en hørtes det ut som årsværste stemningsmessig! Var helt stille store deler av kampen, og "Byen e bergen" som vanligvis ronger høyt, hørtes ut som 15 fjortenåringer... Var selvfølgelig noen glimt, men dette hørtes dårlig ut!


Ps kampen var bra  :D


Nei, du gikk ikke glipp av noe. Skikkelig søplestemning. Fikk inntrykk av at spillet var for bra. Folk ventet på 3-0 fremfor å synge. Lettere å synge når man føler laget trenger det.

Langhår

En vel gjennomført kamp av Brann. Vi styrer kampen mer eller mindre fra begynnelse til slutt. I og med at Viking som lå under med to mål til pause er så tannløse også i andre omgang, er det ikke rart at tempoet sank en god smule.

Ingen grunn til å slite med to mål foran.

Førsteomgangen var enorm, andre omgang meget bra og vi kan konkludere med at avsporingen endel har fryktet etter HamKam-kampen foreløpig er utsatt. Nå fremstår den begredelige forestillingen mot HamKam mer som et arbeidsuhell enn starten på nedturen....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Quote from: "Langhår"En vel gjennomført kamp av Brann. Vi styrer kampen mer eller mindre fra begynnelse til slutt. I og med at Viking som lå under med to mål til pause er så tannløse også i andre omgang, er det ikke rart at tempoet sank en god smule.

Ingen grunn til å slite med to mål foran.

Førsteomgangen var enorm, andre omgang meget bra og vi kan konkludere med at avsporingen endel har fryktet etter HamKam-kampen foreløpig er utsatt. Nå fremstår den begredelige forestillingen mot HamKam mer som et arbeidsuhell enn starten på nedturen....


Tja. Vi var jo dårlige i flere kamper enn den. Men det er jo bra timet å ha downperioden i en halvannen måneds periode der det bare ble spilt 2 seriekamper!
Legg ned hele klubben!

Langhår

Quote from: "krøvel vellevold"

Tja. Vi var jo dårlige i flere kamper enn den. Men det er jo bra timet å ha downperioden i en halvannen måneds periode der det bare ble spilt 2 seriekamper!


Ja, mye tyder pÃ¥ at Mjelde har vært heldig/dyktig med Ã¥ prikke inn formen i Ã¥r. Elendig oppkjøring, ekstremt bra vÃ¥rsesong og ditto begredelig sommerferie. Og nÃ¥ er det tilbake i toppform igjen og det varer helt til sesongen er over!  :D

Timing is everything!  :)
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

enavgutta

Greit å få konstatert at vi kan eie en fotballkamp igjen ja.
Stemningen var virkelig i feriemodus - vi var slitne og dovne hele gjengen. Tror ikke vi var helt forberedt å dra på Stadion igjen etter så lang tid å gi full gass. Kommer seg til neste kamp :-)

Texas

Utrolig bra førsteomgang, der vi valser over viking til de grader. Fikk frysninger nede på ryggen i det angrepet de tråklet seg gjennom viking forsvaret, og endte nesten opp med scoring.

I mine øyne var Miller banens beste. Han var rett og slett genial i førsteomgang, men dabbet av, i likhet med resten av laget, i andreomgangen. Eller, forresten, Hanstveit tok seg faktisk opp i andreomgang, etter en heller dårlig førsteomgang, men mange feilpasninger.

alt i alt, vi kan glede oss over tre nye poeng, og fortsatt førsteplass.

tormi

DEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIILIG
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

monzilla

Merkelig det med stemningen, jeg satt på gamle sitte denne kampen og opplevde god stemning, faktisk overraskende god på gamle sitte. Både SS og Hansa hørte jeg bra jevnt utover i kampen.

Brannmann rob

Dette var faen meg deiligt! Men stemningen var helt på trynet... iallefall på SS. Alle skal starte sanger og da blir d bare rot. Hansa synger SS i senk.

Pondan

Hansa synger et par sanger iløpet av en kamp. jippi.. Men alle vet at stemmningen i år ikke vil vere bra, så skjønner ikke hva folk klager etter.

Nixon

Jada, la nå dette bli nok en Hansa vs. SS debatt. Den har vi ikke hatt på en stund.

Merkelig at en storkamp skal få oss til å krangle...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Svimling

Fotballmagasinets sak fra kampen:

Etter et par dårlige kamper på rad var det noen som snakket om at det skulle glippe for Brann. Men i kampen mot Viking klaffet alt. Spillet til Brann var kanskje årsbeste, mens Viking fikk lite til.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=3634

Og Nhleko tror det blir gull i Bergen:

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=3635

Langhår

Forstår ikke helt denne "stemningsdebatten" rundt min plass var stemningen upåklagelig og jeg tenkte ikke et øyeblikk på at stemningen var dårlig.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Quote from: "Brannmann rob". Hansa synger SS i senk.


Yeah right! Hansa ga jo knapt en lyd fra seg i dag. Må skjerpe seg og komme opp på nivået før sommerferien! Da var det trøkk derfra!
Legg ned hele klubben!

Gud

Er du helt døv, Krøvel? SS laget jo ingen lyd, bortsett fra hver gang Hordene begynte å synge. Synes Hansa var gode i dag, men resten av publikum var ikke helt på topp. Men Brann vant og i bunn og grunn er det det som gjelder.

slang

HERLIG kamp dette her:D Fantastisk 1. omgang, og Helstad viser at han kommer til å score!
Når det gjelder stemningen må eg si eg ble skuffet over hansa i dag. Bortsett fra OH-banneret! KANON=) Fra min plass på SS syns eg ikkje stemningen var så gale, men folk kan kanskje være litt mer varierte? "No ser eg rødt" ble jo startet annenhvert minnutt..... Eg sitter no i allefall med sår hals og en eske repsil som eg gleder meg til å åpne:D GI MEG EN B!;)
ansa 08

abe78

Jeg pleier sjelden å slenge ut slike kommentarer, men i dag lo jeg av storestå (riktignok inne i meg og en bitter latter). Det er et par låter som går i repeat, og da mener jeg et par. Det værste er likevel at en av og til synger med innestemme. Er man en gjeng med pyser eller? Syng med full hals!

Les litt her: http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=66

Disse to går alt for ofte igjen:



Forsetter dette har vi ingenting å tape på Capo og/eller trommer.
.og husk!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Yeah right! Hansa ga jo knapt en lyd fra seg i dag.


Merkelig hvis SS ikke hører Hansa.
For de henger seg jo stadig vekk med på sangene.
Må vel være helt tilfeldig...

Ellers må det selvsagt sies at stemningen i dag ikke var helt på topp.
Hverken fra den ene eller den andre tribuneseksjonen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bataljonen

Quote from: "Nixon"Jada, la nå dette bli nok en Hansa vs. SS debatt. Den har vi ikke hatt på en stund.

Merkelig at en storkamp skal få oss til å krangle...


Ja, la no ikke denne tråden bli ødelagt av hvem-er-best-på-tribunen-diskusjonen. Det finnes allerede oppstartede tråder om det emnet som kan brukes.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

bbbmartin

Hvem som hører hvem etc. har vel mye med hvor på stadion den aktuelle personen befinner seg mtp akustikk etc.

Stemningen var nå sånn passe idag spør du meg. Det kokte et par ganger, som feks når Helstad kom inn. Selvsagt kan stemningen bli bedre, men jeg tror da også at vi kommer sterkere mot Fredrikstad både SS og Hansa!

Noen som likte seriemester banneret på Hansa idag:)?
martin@bataljonen.no

som privatperson

slang

Quote from: "bbbmartin"
Noen som likte seriemester banneret på Hansa idag:)?


Kanonbra:D Rett og slett herlig;)
ansa 08

Mr_Soma

Noen som har bilde av banneret? :)
Men folk som mener at Hansa ikke ga lyd fra seg må ta seg en bolle.

Greit nok at det ikke var topp, men faen heller.

SS blir bare mer og mer håpløse, hadde et håp etter VIF-kampen, men det går jo bare en vei.

Men men, det er en annen diskusjon.

bbbmartin

Quote from: "Mr_Soma"Noen som har bilde av banneret? :)


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5631&start=120

Her er en liten filmsnutt, og et bilde..HÃ¥per noen har tatt noen bedre bilder. Men er nok ikke siste gang vi ser banneret, det er jo tross alt et seriemesterbanner..:)
martin@bataljonen.no

som privatperson

krøvel vellevold

Quote from: "Mr_Soma"Noen som har bilde av banneret? :)
Men folk som mener at Hansa ikke ga lyd fra seg må ta seg en bolle.

Greit nok at det ikke var topp, men faen heller.

SS blir bare mer og mer håpløse, hadde et håp etter VIF-kampen, men det går jo bare en vei.

Men men, det er en annen diskusjon.


Jo, men hva med alle gangene SS satte i gang tostemt-ropet, og vi hørte bare noe svak mumling (om vi hørte noe i det hele tatt) fra Hansa. Det var ikke det trøkket der som det har vært tidligere i år og i fjor. Og tidligere har jo HELE øvre Z stått. I dag var det knapt den halvdelen som er ytterst som stod.
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

Nå befant jeg meg på Felt Z idag, å ble overrasket over alle de ledige setene der oppe. Pleier jo å være smekkfult. Men det har nok fellesferien skylden i.

Ihvertfall så blir det for dumt å si at Hansa såvidt ga lyd fra seg -

Felt Z/Hansa svarte fint på vekselropet 2-3 ganger, men SS har en sånn fetisj over den varianten, så de starter den for mange ganger.

Lo for meg selv da "Hei hå, hei hå, for vi er SS" sangen var på SS... tror jeg kunne telle de som hoppet på 10 fingre.

Vi får ta oss selv i nakken til FFK kommer :)

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Jo, men hva med alle gangene SS satte i gang tostemt-ropet, og vi hørte bare noe svak mumling (om vi hørte noe i det hele tatt) fra Hansa.


Stemningen var fra alle kanter dårligere i dag enn på flere andre kamper.
Men man kan ikke måle stemningen utfra hvor ofte vi på Hansa svarer på vekselropet til SS. For det første har det blitt inflasjon i det. For det andre dør det fort ut dersom det skjer noe spennende på banen. Noe som er helt naturlig da vi ikke går på autopilot slik f.eks. Kanarifansen. Og for det tredje skal jeg vedde på at SS starter ropet noen ganger uten av Hansa hørte det...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Registrerer at VG presterer å gi Bjørn Dahl en treer på børsen. Er det mulig? En mer angrepsvillig og positiv høyreback finnes vel knapt i landet. Han var meget bra i går.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

VG og Dagbladet hadde nok fått karsk i barten ja. Haugen 4? En liten skandale i seg selv. Samtlige Brannspillere spilte til 6'er eller bedre. Og Nettavisen er enige ;)

Fra Gamle Sitte: Hansa høre best - når de først synger. SS synger mer og oftere. Ikke en kamp som fremmer den helt store stemningen, til det var den avgjort for tidlig. Hadde Brann fått 3 og 4 utover andre omgang hadde det nok fungert enda bedre på tribunen.

Alt i alt satt nok de fleste og storkoste seg. De 16000 som møtte opp vil nok gjør sitt for å møte opp en gang til...

Gud

Det eneste VGs utsendte presterte å skrive i går om Bjørn Dahl var at han ved en andledning var ego. Sier vel det meste om Camilla Vesteng. Men hun var visst vikar, så det er tydelig at hun ikke hadde sett en fotballkamp før.

KennethS

en kommentar til vg: kjerringer og fotball *sukk*
tå på Brann

grei

Fantastisk kamp og årsbeste i første. Svar på tiltalen til skeptikerne Stemningen var bås, og årsverste. Er det noen i det hele tatt som merker noe til den nye tribunen og at lyden "holder seg" på bedre? Var på Hansa og der var det slapt, store stå hørtes knapt.

slang

ansa 08

Langhår

Bjørn Dahl leverte en solid kamp, både offensivt og defensivt. Styrket ihvertfall meg i troen på at han er stabilt god og ikke bare har hatt et blaff i vårsesongen.

Dahl er så langt årets overraskelse for meg i Brann, skal innrømme at jeg ikke så på ham som annet enn stallfyll når han kom. Han har imidlertid vist seg å være en meget habil høyreback som har bidratt med sin del i den solide forsvarsfireren vår....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

naitsirk

trur dahl kjem meir til sin rett i brann sitt spel, med gode vinger på begge sider.
i viking så kom han på løp,men da seier seg sjølv at miller/pvm slår betre pasninger enn dei fleste.

Mr_Soma

Har nå sett kampen i reprise, å må si meg helt uenig i de som mener stemningen var rævva -

SS hørtes overraskende godt, Hansa ruver til tider når de trøkker til.

Men vi kan bedre!

naitsirk

fekk desverre ikkje sett kampen live pga sjukdom, men eg sendte ein sms til nokre kompisar der eg kommenterte stemmninga.
dei meinte den var  bra, men langt frÃ¥ topp.
var som Ã¥ høyra klangen, ikkje klanen,  pÃ¥ ullevÃ¥l nÃ¥r vif speler.

blahblah


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

slang

bra klipp det der=) skulle bare hatt med resten av "rykkar ned med Soma"
ansa 08

blahblah

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "blahblah"http://www.youtube.com/watch?v=owHH6R_o-mc

dårlig stemmning?

hehe nei det har jeg nok ikke sagt, men det var mange ganger slikt trøkk, ihvertfall hørtes det slik ut fra min plass på felt z

Gud

Noen som kunne tenkt seg å legge denne kampen ut som torrent? Tross alt den beste kampen Brann har spilt hittil i år.

Langhår

Virker alltid som om man må finne noe å klage på. Stemningen igår var helt grei etter min mening. Kampen var utmerket og vi hentet tre poeng.

Så kan vi jo selvsagt krangle om hvem som er best av SS og Z. Dersom vi ikke har større uenigheter og konflikter enn det har vi det godt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

The Boss

Quote from: "Gud"Noen som kunne tenkt seg å legge denne kampen ut som torrent? Tross alt den beste kampen Brann har spilt hittil i år.


Stiller meg bak Gud sin oppfordring, håper noen får lagt denne kampen ut som torrent.. Anyone?

Ellers, fra min plass på felt Z var føltes stemningen som noe av det dårligste hittil i år.. Eller, minst gode er vel mer riktig å si..

nummer9

Ligger link til stream i en annen tråd her i kamper ;)

Brannfrelst

Forøvrig nydelig banner fra Felt Z idag;) En kan se hvor optimismen sitter på Stadion.
2.10.07-Gullet kom hem!

Grey

Quote from: "The Boss"
Ellers, fra min plass på felt Z var føltes stemningen som noe av det dårligste hittil i år.. Eller, minst gode er vel mer riktig å si..


Kan si meg enig i dette, dog stemningen var bra når folk sang. "Problemet" var heller dødperiodene som oppsto innimellom.
Maybe a Greyhound could be my way

Northside

Leste i dagens BA at en Viking familie var skuffet over at sønnen ikke fikk komme inn på felt k (?) på denne kampen pga han hadde Viking drakt.

Hvorfor BA skriver en hel side om dette kan skyldes fritidsproblemer eller mangel på arbeid. Men hvor dum går det an å bli? kjønner ikke folk at et bortefelt er for bortesupportere? Nesten synd de ikke fikk komme inn slik at de kunne fått noen brusbegre eller stoler i skallen, kanskje de hadde lært då!

BrannFa(e)n

Det skal dog være noe tøyelig, Northside, selv om den saken i BA helt og holdent er dems egen feil.

Når jeg reiser på bortekamper kan jeg godt treffe på gamle kjente, som da holder med motstanderlaget. Det er kanskje en av de få gangene jeg ser dem og velger dermed å skippe bortefeltet til fordel for å tilbringe litt tid med dem. Jeg har dog med meg nøytral jakke / genser som jeg kan tre over meg så det er aldri noe problem, men hadde sett på det som dypt urettferdig at jeg ikke kan se på kampen fra andre plasser enn bortefeltet i slike situasjoner.
rannfasiten

blahblah

borte supportere tilhører borte feltet, enkelt og greit.

Northside

Quote from: "BrannFa(e)n"

Når jeg reiser på bortekamper kan jeg godt treffe på gamle kjente, som da holder med motstanderlaget. Det er kanskje en av de få gangene jeg ser dem og velger dermed å skippe bortefeltet til fordel for å tilbringe litt tid med dem. Jeg har dog med meg nøytral jakke / genser som jeg kan tre over meg så det er aldri noe problem, men hadde sett på det som dypt urettferdig at jeg ikke kan se på kampen fra andre plasser enn bortefeltet i slike situasjoner.


Så sant du går nøytralt kledd og ikke jubler hemningsløst ved scoring så kan du sitte hvor som helst. Går du i drakt eller andre supporter effekter (slik som de i BA), så skal du bortvises til bortefeltet.

blahblah

Quote from: "NorthsideFCDH"
Så sant du går nøytralt kledd og ikke jubler hemningsløst ved scoring så kan du sitte hvor som helst.

Tror ikke en Lsk eller en brann supporter kunne sittet i nærheten av colasvingen på ullevaal, akkurat som ikke en enga supporter ikke kan sitte i nærheten av felt z.

I resten av landet går det sikkert greit..

Northside

Quote from: "blahblah"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Så sant du går nøytralt kledd og ikke jubler hemningsløst ved scoring så kan du sitte hvor som helst.

Tror ikke en Lsk eller en brann supporter kunne sittet i nærheten av colasvingen på ullevaal, akkurat som ikke en enga supporter ikke kan sitte i nærheten av felt z.

I resten av landet går det sikkert greit..


Hvorfor det då? Så sant du går i nøytrale klær og ikke jubler når de lag scorer så vet jo heller ingen hvem du holder med!

blahblah

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Så sant du går nøytralt kledd og ikke jubler hemningsløst ved scoring så kan du sitte hvor som helst.

Tror ikke en Lsk eller en brann supporter kunne sittet i nærheten av colasvingen på ullevaal, akkurat som ikke en enga supporter ikke kan sitte i nærheten av felt z.

I resten av landet går det sikkert greit..


Hvorfor det då? Så sant du går i nøytrale klær og ikke jubler når de lag scorer så vet jo heller ingen hvem du holder med!

du skrev over "ikke jubler hemmingsløst", da trodde jeg du mente at du kan juble rolig for og si det sånn, og da vet de nok fort hvilket lag du er.

og jeg går forøverig ikke på kamp for og være redd for og juble når laget mitt scorer..

Chrisstah

Quote from: "blahblah"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Så sant du går nøytralt kledd og ikke jubler hemningsløst ved scoring så kan du sitte hvor som helst.

Tror ikke en Lsk eller en brann supporter kunne sittet i nærheten av colasvingen på ullevaal, akkurat som ikke en enga supporter ikke kan sitte i nærheten av felt z.

I resten av landet går det sikkert greit..


Hvorfor det då? Så sant du går i nøytrale klær og ikke jubler når de lag scorer så vet jo heller ingen hvem du holder med!

du skrev over "ikke jubler hemmingsløst", da trodde jeg du mente at du kan juble rolig for og si det sånn, og da vet de nok fort hvilket lag du er.

og jeg går forøverig ikke på kamp for og være redd for og juble når laget mitt scorer..


uansett så kaster de deg ikke ut av den grunn så lenge du har nøytrale klær!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

C@Bøe_79

Stemningen fra min plass på Viking-kampen var hel utrolig, har sjeldent hatt så mye frysninger under en kamp.
Høre Nystemten,Vi vinner serien i år,Vi Brann Bergens stolthet og jubelen når Thorstein entret banen. Det var noe av det største jeg har opplevd med Brann.
Men sant skal sies, at jeg satt foran en storskjerm i Bulgaria.
Satt på en pub kalt Barbardos, og der satt det ca 50 bergensere.
Det var vill jubel, til stor ergelse for familien på 8 fra Sverige, som hadde reservert bordet nærmest storskjermen:-)
Etterpå runget Brannsangen fra Fenix Resturant og Bar, bord ble danset på. Og Spetakkel og 12mann rystet ferieparadiset ved Svartehavet, Sunny Beach hadde fått føle Brann og Bergen skikkelig på kroppen...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Superjack

En litt morro/skremmende problemstilling:

I siste serierunde møter som alle vet Brann Viking i Stavanger. Brannfansen har kjøpt billetter i søkk og kav, før salget ble stengt tidligere i sommer.

Men slik som situasjonen er i serien pr i dag så kan den kampen fort bli en kamp der begge lag MA! vinne. Brann for å ta seriegullet, Viking for ikke å rykke ned...

Jeg må si at jeg ser med bekymring på hva som kan skje om Brann vinner serien og samtidig rykker ned, eller Viking overlever i TL, på bekostning av ett Brann-gull.

Vill feiring møter sinte, skuffede mennesker er en skummel blanding.
Håper det blir en kamp som ender slik at Viking kan feire fortsatt TL spill, og Brann seriegull, så kan alle feire sammen :)
Brannsupporter.

Lurkin

Drømmer er vel å vinne på Stadion mot H-K for så å sende Viking ned. Hvis den absolutt skal avgjøres i Stavanger så kan vi like godt sende ned Viking, jeg er ikke redd for noen store supporterangrep. Er mye snut der nede og de fleste bergensere vil nok hjem til Torgallmenningen så kjapt som faen.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up