• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tilskuerantall resten av sesongen ---->>>

Started by Petter Puddefjord, June 27, 2006, 15:09:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Petter Puddefjord

Vil herved legge inn følgende tips for tilskuerantall i de resterende hjemmekampene i Eliteserien. Tipset legger til grunn at Branns sportslige resultater vedvarer, og at maksimumskapasiteten på stadion er kun 18.500.

Brann - Viking            15.879
Brann - FFK                16.205
Brann - Start              16.671
Brann - Molde             18.263
Brann - Sandefjord     17.993
Brann - Odd               18.500
Brann - RBK               18.500
Brann - Ham-Kam       18.500

Etter mine bergegninger vil dette gi et årsgjennomsnitt på 16.857.

Vi fyller neppe stadion helt i sommerkampene, men de siste fem kampene tipper jeg blir mer eller mindre utsolgte.

Regner med at det er flere med tanker omkring dette... :-)

Esskåbrann

Lurer forferdelig på hvordan du har kommet frem til så nøyaktige tall!
å skal det skje!

Petter Puddefjord

Siden du lurer så forferdelig; - et tips er et tips.

Stalin

Takk, du reddet dagen min. Gjetting av tilskuertall er uhyre interessant.

Northside

Stalin, finn deg en annen plass å bruk tiden din då dersom det ikke intresserer deg...

Tviler litt på at lag som Molde, Odd og Sandefjord vil selge så pass, spesielt Molde kampen pga det er for tidlig med gullfeber for "tv-fansen", dermed så velger de å ikke komme på den kampen.

du har ikke listen over TV kamper også? Vil tro det spiller en ganske stor rolle her, i hvert fall før de 2-3 siste kampene (dersom vi ligger an til å vinne)

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Stalin, finn deg en annen plass å bruk tiden din då dersom det ikke intresserer deg...

Tviler litt på at lag som Molde, Odd og Sandefjord vil selge så pass, spesielt Molde kampen pga det er for tidlig med gullfeber for "tv-fansen", dermed så velger de å ikke komme på den kampen.

du har ikke listen over TV kamper også? Vil tro det spiller en ganske stor rolle her, i hvert fall før de 2-3 siste kampene (dersom vi ligger an til å vinne)


Det er mye som spiller inn: Vær, temperatur, sportslige resultater i kampene før, kjemper vi om gull?, går kampen på tv?, osv. Jeg registrerer heller ikke noen feber. Hvordan vil det gå med interessen om vi skulle tape for Hamkam? Blir det tommelen ned, og "no rakner det" fra alle de som kun kommer i medgang? Det er ikke perfekt å ha en Sting-konsert som begynner et kvarter før slutt heller... Skal du komme deg tidsnok til å få en bra plass på Koengen, kan du bare glemme å se kampen! Tviler på at flytting til 18 får noen effekt om de ikke klart og tydelig melder fra konsert-arrangøren at konserten f.eks. ikke starter før 21. Hvis ikke, så tror jo folk på det som visstnok står på billetten: 1930. Nei, det får holde med å tippe en kamp av gangen. Men hvis Petter P har samtlige resultater, kamptidspunkt og værvarsel for resten av sesongen, kan jeg godt hive meg på!
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Bergen ut av Norge -

grei

Kan nok trekke fra 2000-2500 på alle kampene, med unntak av de to siste dersom det står om gull.

olebrann3

brann-molde tviler eg trekker så mye og sandefjordkampen blir litt for mye tror eg og odd kampen kan hende men husk det fortsatt er 5 kamper eller noe sånt igjen etter den kampen så vvi ikke gullet der enda


krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"


Regner med at du også forventer 20 strake seriegull!

Forresten er det jo rimelig opplagt at du og Per Anders er samme person. Og det er jo underlig at en tråd du selv har startet og som skulle handle om tilskuertall resten av sesongen, plutselig havner om at Stadion er for liten for fremtiden! I god Per Anders-stil...

Som sagt før: Når det kun kom 15000 mot Lyn på forrige hjemmekamp, til tross for en overbevisende serieledelse, lurer jeg på hvordan 20000 kan være for lite. Til 3-4 kamper i året hvis vi spiller om gull hele sesongen?

Og hva er dette pisset om "bensin på bålet"? Tror du det blir opptøyer og demonstrasjonstog fordi om stadion er for liten en gang i blant? Ikke engang om det hadde blitt fullsatt hver jævla kamp, ville det blitt det! Har du noen gang hørt om opprør pga Highbury, St.James's Park, Old Trafford, Arena auf Schalke, Alianz Arena, Anfield eller White Hart Lane er utsolgt til hver kamp? Tror neppe du vil se Byrådet bli kastet fordi de ikke vil tilby Brann en stor nok arena, for å si det sånn... De som er skikkelig interesserte får seg en av de 20000 plassene. De som eventuelt ville kommet ekstra, er folk som bare er halvinteresserte og neppe lager noe nummer av at de ikke fikk billett. Med "første mann til møllen" kan de vel kun skylde på sin egen somling.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Hva er det pisset med at det alltid skal være plass til alle medgangssupporterene da? Spiller Brann for fulle tribuner har det ingenting å gjøre med at stadion er for liten. For at den skal være for liten skal hundrevis, ja kanskje tusenvis, stå utenfor stadion og må snu seg å gå hjem fordi det ikke er plass til flere på mange hjemmekamper. I tillegg skal fotballpuben og andre puber være fylt til randen. Billetter skal også gå som varmt hvetebrød på svartebørsen. Da snakker man for liten.

Spiller Brann for (tja, la oss overdrive litt) 19000 av 20000 (i snitt) i 2008, skal Brann si seg rimelig fornøyd. Er det helt utsolgt (eller tett til utsolgt) på alle kampene i 2008, kan vi se an situasjonen i 2009 og løsninger som å bygge inn svingene i hansa eller rive hele tribunen kan foreslås. Men jeg vil se det over flere sesonger først.

Vi kan jo se på Aalesund. De trodde jo de hadde bygget rikelig, men det gikk unna. Den effekten er det tvilsomt at vi får i Bergen, men uansett. Jeg mener langt fra at Color Line bør utvides. De får ikke skvist så mye mer ut av den flasken uansett. De har nå holdt seg ganske stabilt på nesten fullsatt i to sesonger snart, men de fleste er enig i at en utvidelse bare ville vært ødeleggende for den klubben.

Dere kan snakke så mye om at Bergen er en mye større by og blablabla, men man kommer ikke fra det faktum at i byer (?) som Aalesund så har man en skikkelig lokalbefolkning. I Bergen har man alt fra trøndere til nordlendinger til irakere og pakistanere. Jeg vet ikke hvor mange bergensere det er i Bergen, men det er betydelig mindre enn innbyggertallet skal tilsi.

Noe jeg også må legge til er følgende:

"Brann Stadion går av hengslende. Som vi alle vet var denne kampen utsolgt for lenge, lenge siden og folk har samlet seg i sentrum og utenfor Brann Stadion hvor de ser kampen på storskjerm"

"Brann Stadion er enda ikke helt utsolgt, og det spørs om den blir det utover i sesongen når man ser på alle tomme setene, eller hva, Nils Johan?"

Hvilken foretrekker vi? Ja til trang stadion!! Medgangssupporterene har bare seg selv å takke.
rannfasiten

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


KennethS

Egne menninger blir alltid traspet på dette forumet, du skal ikkje være noe untak!!!!!!!!!!!!!!!!!! scum!!!!!!!!!!!!!! get a life!!!!!!!!!!! scum :D
tå på Brann

Chrisstah

var det ikke over 20000 på en rbk kamp for 2-3 år tilbake?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Brannfrelst

Var vel bare rundt 19.000. Men OM Brann kan ta seriegull 22 eller 29 oktober på hjemmebane synes eg Brann kan sprenge kapasiteten,og lage hele BT tribunen om til ståplasser slik at det blir ca 6-7.000 plasser der,samt å ta inn et par hundre ekstra på store stå og felt T. Da har vi vel en samlet kapasitet på 22-23.000. Noe som er en seriemester verdig;)
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Leser i annonsene for BT's familietribune følgende. "Ta med deg et barn for kr. 160,-". Jeg må si det høres ut som om at det koster 160 kroner EKSTRA å ta dette barnet med. Saken er jo at begge kommer inn for kr. 160 TIL SAMMEN! Og folk tenker jo gjerne at hvis det var DET det var, så hadde de skrevet det, fordi det høres mye billigere ut. Hvorfor skriver de ikke "EN VOKSEN OG ETT BARN FOR KR. 160,- TILSAMMEN", når det er det som er fakta??? Hvordan er det mulig å lage en annonse der tilbudet ser mye dårligere ut enn det det egentlig er? Helt fantastisk!

Så har vi billettprisene som er oppgitt forskjellig fra sted til sted. Dette tok jeg opp for over en måned siden, men det er fremdeles ikke fikset på. Billetter på Hansa, Umbro og Hoved koster 220 kr. uansett hvilket sete du klikker på inne på billettluka.no. På BT-tribunen finner du til 140. Men i prisalternativene som står i venstremargen, står det 140, 210, 220, 230 og 240. Hvor ble det av de til 140, 210, 230 og 240 da?  Og hvorfor står det ingenting i venstremargen om at også 110 og 80 (30 for barn) er alternativer, før du klikker på enten Store Stå eller T-feltet. Da først kommer disse prisalternativene opp! Ser du imidlertid på priskartet på brann.no, som skal gjelde spesielt for de tre sommerkampene, får man valget mellom følgende prisnivå på Umbro/Hansa/Hoved: 160, 230, 240, 250 og 260. Og det står at det koster 130 på SS og 100 (50 for barn) på T-feltet.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Solgt ca. 12.500 til nå.... Frykter at mitt tips på 15.879 er i minste laget. Det er fremdeles LENGE til kampen.

Petter Puddefjord

Iflg. Krøvel er det solgt over 15.200 nå i firetiden. Kan tipset mitt altså gå inn?

15.879....

DJ_ADG

ble 16555, meget bra tall på tanke med TV-kamp, REGN, og STING konsert
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Iflg. Krøvel er det solgt over 15.200 nå i firetiden. Kan tipset mitt altså gå inn?

15.879....


Vel du har jo etter det tipset også tippet 17000 og fullt hus (18400 eller hva det er nå).
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det blir ikke over 18000 på så veldig mange kamper. Kanskje mot Hamkam om Brann kan avgjøre gullet, været bra, kampen spilles søndag klokken 18 og hele klokkesvingen brukes av hjemmepublikum.

Er positivt overrasket over at så mange bruker Klokkesvingen. Da Hansa ble åpnet gikk det noen kamper før den ble besøkt tilsvarende.

Håper vi klarer noenlunde samme besøkstall som mot Viking resten av sesongen. For det ser fullt ut med 16000 på tribunene.

Petter Puddefjord

WHAT?

Det kommer til å bli SMEKKFULLT resten av høsten! Det blir neppe helt fullt i de to neste hjemmekampene, da det fremdeles er ferie, men utover høsten - - - > > > STAPPFULLT.

Brann kommer garantert til å trygle kommunen om ny reguleringsplan, så den nye hovedtribunen kan bygges høyere. Når Brann trekker 16.555 betalende midt i fellesferien, i regnvær, med kampen på TV, etter at de har tapt 4-0 i forrige kamp, sier det seg selv at 20.000 blir for lite for fremtiden. Nå skal jeg ikke starte en diskusjon IGJEN om det faktum her i denne tråden, men FULLT blir det. VELDIG fullt!

Xminator

Jeg regner 16500 som fullt, 18400 er stappfult og trekk sammen mot midten ;)

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"WHAT?

Det kommer til å bli SMEKKFULLT resten av høsten! Det blir neppe helt fullt i de to neste hjemmekampene, da det fremdeles er ferie, men utover høsten - - - > > > STAPPFULLT.

Brann kommer garantert til å trygle kommunen om ny reguleringsplan, så den nye hovedtribunen kan bygges høyere. Når Brann trekker 16.555 betalende midt i fellesferien, i regnvær, med kampen på TV, etter at de har tapt 4-0 i forrige kamp, sier det seg selv at 20.000 blir for lite for fremtiden. Nå skal jeg ikke starte en diskusjon IGJEN om det faktum her i denne tråden, men FULLT blir det. VELDIG fullt!


Men så leder vi ikke serien hvert år, det er ikke hver dag Thorstein Helstad kommer tilbake, og det er ikke alltid vi unngår kamp kl. 20. Dessuten vet jeg om mindre interessante motstandere enn Viking.

"Nå skal ikke jeg starte en diskusjon IGJEN", skriver du. Det er jo akkurat det du gjør! Eller forventet du at du skulle få komme med dette IGJEN, uten at noen skulle svare på det?
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

IRONI Krøvel... Ironi!

Jeg tror faktisk at vi kan komme til å lede serien ofte og mye i fremtiden, så ja; Brann stadion blir for LITEN for fremtiden! Definitivt.

Midt i fellesferien, i drittvær og med kampen på TV, kommer altså 16.555 tilskuere. Dette er bare drøye 3000 fra fremtidens MAKSIMUMSKAPASITET. Jeg kan ikke fatte at noen kan mene at 20.000 er nok for fremtiden.

I really can't believe it!

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"IRONI Krøvel... Ironi!

Jeg tror faktisk at vi kan komme til å lede serien ofte og mye i fremtiden, så ja; Brann stadion blir for LITEN for fremtiden! Definitivt.

Midt i fellesferien, i drittvær og med kampen på TV, kommer altså 16.555 tilskuere. Dette er bare drøye 3000 fra fremtidens MAKSIMUMSKAPASITET. Jeg kan ikke fatte at noen kan mene at 20.000 er nok for fremtiden.

I really can't believe it!


Kommer jo an på hva man mener med "nok". Om Bergen hadde fått CL-finale og Brann tilfeldigvis spilte i den mot f.eks. Man.United eller Barcelona og kampen gikk den 16.mai, så hadde ikke 300 000 vært nok engang! Stadion er stort nok hvis det er ledige seter på kamper i sesonger vi kjemper om gull hele sesongen, eller hvis det bare blir utsolgt noen få ganger når vi har elendige sesonger. Fullt stadion er bedre enn 3000 tomme seter. Så jo helt jævlig ut med 1500 ledige seter i BT-svingen mot Lyn. Og hvis du ser deg rundt i verden, så er det ingen steder det blir opprør fordi at det er utsolgt kamp etter kamp. Det er ingen som sier at Arena Auf Schalke eller Allianz Arena er for liten fordi om tribunene er fulle! Hadde Lyn spilt hjemmekampene sine på et stadion med 5000 plasser, er det ingen som hadde hengt seg opp i hvor lite folk det er på kampene deres. Da hadde alle snakket om fullt hus og intim stemning. Nå snakker alle om at de har 20000 tomme seter. Det er digg med fulle tribuner!
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Enig i at det er "digg" med fulle tribuner.... og fulle tribuner vil i få! Litt FOR fulle tribuner. I tillegg vil vi få mange som kommer til å bli rasende når de må gå hjem uten å få komme inn på stadion. Ja, nå sier vel dere at dere driter i disse "medgangssupporterne" som bare går på stadion når Brann gjør det bra. Vel, faktum er at de er bergensere som ønsker å se Brann de også. Hvis Brann gjør det stabilt godt fremover, vil dette generere MANGE flere som ønsker å se Brann oftere. RBK klarer i "dårlige" sesonger (de to siste) å fylle Lerkendal opp mye mer enn Brann, fordi det etterhvert har blitt innarbeidet i Trondhjem at man skal gå på kamp. I tillegg kjører de kampanjer mot idrettslag og skoler, der de nærmest deler ut billetter gratis. Dette bør Brann også gjøre. Det er ikke negativt å "verve" nye supportere gjennom billigbilletter til skoleklasser. Det er "digg" med fulle tribuner, men det er ikke digg at vi bygger for liten stadion...

Faen.. nå har jeg begynt å diskutere dette i feil tråd.. Unnskyld.

BrannFa(e)n

Skjønner ikke hvorfor du virkelig vil at medgangssupporterene skal komme til dekket bord hele tiden, og med en gang de snur ryggen til Brann etterlater de seg en stadion som ser praktisk talt halvtom ut.

Skaper Brann en intim arena der det er stappfullt hver eneste kamp vil det skape et fokus rundt Brann om at det er viktig å skaffe seg billett i god tid. Det vil også skape et slikt fokus at med en gang Brann bygger en ny tribune, vil denne bli solgt ut. Om Brann dermed bare gjør som du sier, og bare "bygger" opp til 25000 vil ikke det skape det samme fokuset. De kan komme når de vil for der er det alltid plass. Det Brann gjør nå er at de skaper kamp om billettene, noe som vil føre til at flere velger å følge Brann på fast basis.

Så får vi se om Brann lykkes. Får ikke Brann flere utsolgte kamper kan det tyde på at stadion var, til petters fortvilelse, en smule for STOR denne sesongen.
rannfasiten

krøvel vellevold

Folk som "går rasende hjem fordi de ikke har fått billett", har vel strengt tatt bare seg selv å takke. Billettene til gårsdagens kamp har lagt for salg i månedsvis. Tror ikke akkurat at fremtidens 20000 plasser blir utsolgt med en gang de blir lagt ut...

Og som Brannfa(e)n er inne på: Med knapphet på plasser blir mindre overlatt til tilfeldighetene. Da kan ikke folk vente og se været an, vente og se om det blir tv-kamp, vente og se om Brann vinner kampene i forkant, osv. Da må folk bestemme seg på et tidlig tidspunkt, og folk blir på en måte "presset" til å kjøpe billett før de egentlig har bestemt seg 100%. Dermed øker partoutkortsalget og forhåndssalget. Satt på spissen: Hadde Stadion hatt plass til 50000, hadde jo ingen trengt å kjøpe billett på forhånd. Da hadde ikke p-kort vært nødvendig heller, for du kunne sette deg hvor som helst 5 minutter før kampstart. Dermed hadde Brann blitt mye mer avhengig av vær og tabellposisjon til hver kamp. Tidligere solgte jo Brann bare noen få tusen p-kort, fordi det sjelden var fare for utsolgt. Dermed kunne man i fellesferien risikere at vi var nede på 6000-tallet.
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Fullstendig klar over at billettene til gårsdagens kamp har LIGGET for salg lenge. Du har også rett når du hevder at et stadion på 50.000 ville gjort at ingen hadde hatt noe behov for å sikre seg billetter på forhånd. Når dette er sagt så er en maksimumskapasitet på 20.000 altfor lav. Bare 3-4 tusen mer ville hjulpet. Det vil bli samme effekt med litt større stadion, for når man skal på stadion ønsker man best mulig plasser. Det ville blitt kamp om billettene på et litt større stadion enn 20.000. Intimitet og stemning vil vi få fremover, men verden er i utvikling, og vi trenger større anlegg.

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Fullstendig klar over at billettene til gårsdagens kamp har LIGGET for salg lenge. Du har også rett når du hevder at et stadion på 50.000 ville gjort at ingen hadde hatt noe behov for å sikre seg billetter på forhånd. Når dette er sagt så er en maksimumskapasitet på 20.000 altfor lav. Bare 3-4 tusen mer ville hjulpet. Det vil bli samme effekt med litt større stadion, for når man skal på stadion ønsker man best mulig plasser. Det ville blitt kamp om billettene på et litt større stadion enn 20.000. Intimitet og stemning vil vi få fremover, men verden er i utvikling, og vi trenger større anlegg.


Verden er i utvikling og vi har omtrent det samme snittet i 2006 som i 1963.
Legg ned hele klubben!

nummer9


BrannFa(e)n

Quote from: "Petter Puddefjord"Fullstendig klar over at billettene til gårsdagens kamp har LIGGET for salg lenge. Du har også rett når du hevder at et stadion på 50.000 ville gjort at ingen hadde hatt noe behov for å sikre seg billetter på forhånd. Når dette er sagt så er en maksimumskapasitet på 20.000 altfor lav. Bare 3-4 tusen mer ville hjulpet. Det vil bli samme effekt med litt større stadion, for når man skal på stadion ønsker man best mulig plasser. Det ville blitt kamp om billettene på et litt større stadion enn 20.000. Intimitet og stemning vil vi få fremover, men verden er i utvikling, og vi trenger større anlegg.


Du argumenterer jo ikke i det hele tatt. Det eneste du sier er at Maksimumskapasiteten er for lav fordi den er for lav. Brann leder serien og de har aldri vært bedre, samtidig som fotballen er i fokus som aldri før og Brann har bare hatt utsolgt en gang i år. Det eneste 3-4 tusen til ville hjulpet med er å la medgangssupporterene få samme "feelingen" om at det ikke er kamp om billetter, og det ville hjulpet Brann til å ha en ekstra utgift.

Og hvordan i helvete kan Stadion bli intim med masse medgangssupportere?

Du kommer nå til å si at "i fremtiden..." men det er det INGEN garantier for! Du har NULL grunner for å spekulere i fremtiden på den måten. Hvorfor utvikler ikke tippeligaen seg slik at siden folk kan se alle kampene gratis, blir de heller hjemme? Hvorfor er det garantert en økning at det går så mye fotball på tv? Folk kan jo gå lei og snu ryggen sin til det? Hvis Brann tar gull i år, hvorfor er det garantert en økning? Det er sikkert en del som mener at nå har dem opplevd det, og dermed slutter å gå på stadion..? Din tankegang er altfor utelukkende positiv. Ingen kan forutse fremtiden, og foreløpig gjør Brann ALT rett, for de har muligheter for videre utbygging.
rannfasiten

krøvel vellevold

Nok en gang helt enig med Brannfa(e)n. At det har vært økning i interessen de siste årene, betyr ikke at interessen bare vil fortsette å øke i det uendelige. Interessen har alltid gått i bølger. Ting tyder på at interessen er i ferd med å flate ut nå. Jeg kan gi følgende eksempel: På 70-tallet utviklet Branns tilskuersnitt seg slik: 7711 (9.pl. i 71), 8664 (8.pl. i 72), 8806 (5.pl. i 73), 10037 (4.pl. i 74), 12659 (2.pl. i 75), 14133 (3.pl. i 76) og 14946 (6.pl. i 77).

Og i 77 var det helt sikkert noen Petter Puddefjord'er, Per Anders'er og Truls Mulelven'er som sa: "Oi oi oi! Snittet har økt seks år på rad og er nesten dobbelt så høyt som for seks år siden. Og de to siste årene har vi økt snittet selv om vi bare har blitt dårligere og dårligere på banen. Interessen kommer bare til å fortsette å øke i all fremtid! Hvordan skal det ende når vi kjemper om gull hvert år fremover? Dagens kapasitet på 25000 er for liten! Treet vokser inn i himmelen! Det kommer til å bli ramaskrik og skandale når folk ikke kommer inn!".

Men hva skjedde? Jo, Brann tok ett steg opp sportslig i 78. Likevel raste snittet til 11380. Så fikk vi 10257 i snitt i 79. I 81 var vi nede i 7684 i snitt. Snitt-tallet fra 77 har vi aldri slått siden. Og 2005-sesongen var første sesong av de 28 sesongene etter 77 at vi i det hele tatt var i nærheten. Både 77 og 2006 endte med 6.plass. 77 endte med 14946 i snitt, 2006 endte med 14827 i snitt. Noe som tyder på at interessen bare øker i det uendelige? Vi er jo strengt tatt bare tilbake der vi var for nesten 30 år siden!
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

QuoteBåde 77 og 2006 endte med 6.plass. 77 endte med 14946 i snitt, 2006 endte med 14827 i snitt.


Er vi synsk eller har vi feil i systemet?
rannfasiten

Xminator

Siden Krøvel har funnet det for godt å dra i gang enda en tilskuerdebatt:

25000. Ikke fordi det blir fullt hver gang (det blir det ikke med 20000 heller), men fordi det er ett pent tall å se på :p


2rB

Quote from: "Petter Puddefjord"

Har Bataljonen tenkt på hvor lenge forumet skal bevares tilbake i tid?
Dette kan jo bli gøy om 10-15 år... Når alle tråler forumet for å henge ut hverandre...

Men uansett hva vi sier... om ikkje 70-80 tallet kan sammenlignes med 2006 - så kan eg lova deg at 2006 ikkje kan samenlignes med 2015-2020 osv...

Det er ein ting som er sikkert, og det er at me ikkje kan vera sikker på ka som skjer...

Northside

Stadion er langt fra liten slik som no og vi trenger ikke større kapasitet før vi har fult opp hele stadion minst 3-4 ganger per sesong i en 3-års periode.

Slik som det er no er det nesten alltid noen plasser igjen, dersom det er det, så trenger vi ikke større stadio

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"


Ja, forskjellen på 20000 kontra 24-26000 er stor. Tenk på at dagens hovedtribune tar 4600, Hansa tar 4000, Bt tar pr. i dag 3100. Da skjønner du at 4-6000 er mye. Tenk deg en hel hovedtribune med ekstra ledige plasser da! Tenk om hele Hovedtribunen eller hele Hansa stod tom! Det ville føles litt... eh.. tomt, eller hva?

Når det gjelder det med å sammenligne med 70-tallet, så må en jo ikke glemme at det på den tiden kun var noen få tusen sitteplasser, noen få tusen med tak, gjennomsnittlig dårligere utsyn til banen, langt færre p-kort/forhåndssolgte billetter, det var færre innbyggere på den tiden, det var så godt som ingen tilreisende bortesupportere, osv. Til tross for alt dette, så er altså ikke tilskuertallene pr. i dag noe særlig høyere enn for 30 år siden. Derfor mener jeg det er grunn til å stille spørsmål ved logikken i at interessen bare vil fortsette å øke, fordi den har økt noen år nå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Stadion er langt fra liten slik som no og vi trenger ikke større kapasitet før vi har fult opp hele stadion minst 3-4 ganger per sesong i en 3-års periode.

Slik som det er no er det nesten alltid noen plasser igjen, dersom det er det, så trenger vi ikke større stadio


Jeg mener Stadion må være smekkfullt på så godt som hver kamp når vi ligger i toppen, og på de aller fleste kampene når vi ligger på midten/i bunnen, og dette over mange år, før vi kan begynne å snakke om at Stadion er for lite! I år leder vi serien, og det er kun EN gang vi har hatt behov for mer enn 18000 plasser. Det var 16.mai. Ellers har vi ikke vært i nærheten av å ha behov for 18-20000.Og nok en gang: Dette er i vår beste vårsesong på nesten 30 år!
Legg ned hele klubben!

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Tormi har skjønt det, og som de fleste andre vet han at dette ikke skjer i vår levetid. Toget gikk (om det noengang var ett tog) og vi skal være sjeleglad for at vi får ett moderne stadion.

Jeg håper bare man tar for seg hjørnen i Hansatribunen når gamle sitte forhåpentligvis står klar til seriestart 2008. Og at gamle sitte ikke blir en viptribune, men får sitteplasser for folk flest. Det er nok vip/mini.vip på det nye anlegget nå.

tormi

Quote from: "Xminator"Tormi har skjønt det, og som de fleste andre vet han at dette ikke skjer i vår levetid. Toget gikk (om det noengang var ett tog) og vi skal være sjeleglad for at vi får ett moderne stadion.

Jeg håper bare man tar for seg hjørnen i Hansatribunen når gamle sitte forhåpentligvis står klar til seriestart 2008. Og at gamle sitte ikke blir en viptribune, men får sitteplasser for folk flest. Det er nok vip/mini.vip på det nye anlegget nå.


Ta for seg hjørnene i Hansa.. Har tenkt på dette selv. Hvor mange plasser kan disse gi? Spørs om de er konstruert til å tåle utbygging. Er litt spent på hvordan de nye langsidene blir, om dette er noe de har tatt høyde for.

Jeg håper det.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

nummer9

Siden tråden allerede er sklidd ut...

Hvorfor kan ikke brann feks sammarbeide med ByGarasjen. Tilby billig parkerings-plass for alle som har billett (er vel sjeldent det er trangt om plassene under kamptidspunktene), og sette opp ekspressbusser.

Klart at de kampene det allerede er fullt på stadion vil dette bare være en utgift, men kunne gjort det enklere å fylle opp på de mindre "store" dagene.

Petter Puddefjord

Ikke så langt unna med tipset mitt til denne kampen... :-) Tippet 16.205, og vi fikk opplyst 16.282. Tror det blir MANGE flere til kampen mot Start hvis vi klarer poeng mot LSK.

BrannSupporter

Quote from: "Petter Puddefjord"Ikke så langt unna med tipset mitt til denne kampen... :-) Tippet 16.205, og vi fikk opplyst 16.282. Tror det blir MANGE flere til kampen mot Start hvis vi klarer poeng mot LSK.

Superjack

Quote from: "BrannSupporter"
Quote from: "Petter Puddefjord"Ikke så langt unna med tipset mitt til denne kampen... :-) Tippet 16.205, og vi fikk opplyst 16.282. Tror det blir MANGE flere til kampen mot Start hvis vi klarer poeng mot LSK.


Og da hyler enkelte om at vi skulle hatt ett stadion med 25-30 000 plasser.
Vi leder serien i suveren stil, og kan gå mot første seriegull på 43!!! år.
Snakk om å kjenne sin besøkelsesetid, NOT! neste helt er det slutt på fellesferie, og dem som ikke vil, kan orker, de er ikke medgangs eller motgangssupportere PUNKTUM!
Brannsupporter.

Go Up