• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får drakter fra Kappa!

Started by Nixon, June 24, 2006, 09:42:31 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Gud bedre meg så grusomt... den hadde ihvertfall glidd rett inn på plata i tiggerstaden.

Petter Puddefjord

Brann med samme leverendør som Tottenham Hotspur Football Club.


FANTASTISK !  

:-)

Alexåsane

Quote from: "Rasmus_brann"Ja faen det e viktisg å være "inn", nei vi kan ikke bytte til kappa fordi de ikke er "inn", men var det for 3-4 år siden????

Eg synts kappa høres drit fett ut, italia og roma sine drakter er dri fete. Føler med de som ikke er så stolt over sitt lille ekstra på kroppen, men det synes ikke mye mindre i umbrodraktene når du tenker over det.


Italia sine drakter er dri fete ja, PUMA!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Christian

Quote from: "Petter Puddefjord"Brann med samme leverendør som Tottenham Hotspur Football Club.

FANTASTISK !  


Mener Tottenham skifter draktleverandør før kommende sesong. Tror Puma tar over for Kappa der i gården, men Kappa har levert et par riktige flotte draktsett til Spurs. Det er det lite å si på.

Brems

Quote from: "Petter Puddefjord"Brann med samme leverendør som Tottenham Hotspur Football Club.


FANTASTISK !  

:-)


Puma blir utstyrsmeket for Spurs kommende sesong!

Bremmmms


solemann

Jooo men man utd sine drakter er jo rød og hvit de..... :shock:

kabelmann

Quote from: "Petter Puddefjord"eller om de fortsetter med den forferdelige etterligningen av Man. U.

Her er du virkelig på villspor.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg er fortsatt litt urolig over at det er såpass stor interesse for klesdesign og festlige farger her inne!

Hvorfor uroer dette deg?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bygdetulling

Quote from: "Mr_Soma"Jeg er litt urolig over all sytingen, at folket har pondus er en ting, men dere blir vel ikke tvunget til å kjøpe drakten?

Om dere er redde for å se ut som en kalkun på salg så bruk den drakten dere har fra før :)


Nei, det er ingen som må kjøpe hverken det ene eller det andre. Men vi føler gjerne for å se kampene. Og med dette makkverket av noen drakter, får vi inderlig håpe at spillet i det miste varmer. Dårlig spill i slike drakter vil være nitrist.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

morten_61

Blir artig og få supporter klær som det er litt stil på, umbro klærene er jo rett og slett en striesekk med hull.

Rasmus_brann

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Rasmus_brann"Ja faen det e viktisg å være "inn", nei vi kan ikke bytte til kappa fordi de ikke er "inn", men var det for 3-4 år siden????

Eg synts kappa høres drit fett ut, italia og roma sine drakter er dri fete. Føler med de som ikke er så stolt over sitt lille ekstra på kroppen, men det synes ikke mye mindre i umbrodraktene når du tenker over det.


Italia sine drakter er dri fete ja, PUMA!


Tenkte på de gamle, de brukte altså Kappa før.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Candyman


Kappa har iallefall mye stiligere passform på klærne sine enn mange andre. Og det jeg liker best med kontrakten, foruten av den er økonomisk veldig bra, så er det at spillerne kan bruke de sko som de vil. Jeg har spillt med Umbro sine sko før, og de passet iallefall ikke til meg. Puma og Adidas er de jeg har likt best, så dette kommer til å bli kjempebra for spillerne. Tross alt deres viktigste utstyr.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Esskåbrann

Quote from: "Alexåsane"
Italia sine drakter er dri fete ja, PUMA!


Italia har hatt Puma som levrandør ja, men de har også hatt KAPPA.
Ã¥ skal det skje!

tormi

Folk som ikke ønsker Kappa velkommen må jo være helt på viddene, ihvertfall godt på veg utpå.

AltsÃ¥ Ã¥ sammenligne Kappa med en Umbro  drakt er Ã¥ sammenligne en deilig sykkelbukse med en søppelsekk....

Altså greit at Drillo kjørte treninger i søppelsekker foran Vm i USA 1994 men vi kan jo ikke følge den mannen blindt inn i fjellheimen.

Kappa har de desidert feiteste draktene. De er veldig gode å spille med (ref. Løkkefotball med Hola Gringos herlige røde drakt - til tross for stor pondus).

Er folk redd for å se feit ut på tribunen er det bare å kjøpe et nummer større. Størrelse og passform på college genserer o.l er helt uproblematisk.

Jeg gleder meg stort til å se Brann i Kappa uniformen. Dessuten er det letter for dommerne som påpekt å se holding i slike trøyer, kan kanskje gi oss en liten fordel det også!?
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Straffe!!!

Sitat:
Altså å sammenligne Kappa med en Umbro drakt er å sammenligne en deilig sykkelbukse med en søppelsekk....

Er ikke veldig avhengig av å se Bengt og Charlie i deilig sykkelbukse. Heller ikke Henk eller andre styremedlemmer i Bataljonen.

Sitat: Er folk redd for å se feit ut på tribunen er det bare å kjøpe et nummer større. Størrelse og passform på college gensere o.l er helt uproblematisk.

Lager de disse draktene og genserene i 4X? Tror ikke Stor Italiener betyr det samme som svær, feit, norsk supporter...

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "tormi"Er folk redd for å se feit ut på tribunen er det bare å kjøpe et nummer større. Størrelse og passform på college genserer o.l er helt uproblematisk.


eller bare bruke den gamle drakten:P
RANN<3

Candyman

Hvis noen her mener vi bør beholde avtalen med Umbro pga. at noen supportere er i overkant glade i øl, så holder ikke det. Ikke etter min mening i allefall. Denne avtalen inneholder så mye fordeler for klubben at det overskygger det andre.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ã?ge

Quote from: "Straffe!!!"


Lager de disse draktene og genserene i 4X? Tror ikke Stor Italiener betyr det samme som svær, feit, norsk supporter...


FCK sine drakter selger de helt oppi XXXXXL.

C@Bøe_79

Selv om Kappa har fine artikler, så ikke glem hvem som styrer showet på Stadion.
Den mannen har like god nese for supportereffekter, som Kristiansen hadde peiling på overgangsregler i Europa..
Skal Brann selge noe bra, så må han utestenges fra Butikk-driften snarest.. Har blitt en United look-a-like butikk... Selv de siste draktene er designet utifra United sin drakt..
La mannen holde seg til media, og la folk som kan supporter-effekter ta den biten.
Var innom Brann-Butikken på Galleriet idag, litt av et syn..
Direkte latterlig utvalg. 3 gensere,1 jakke,2 t-skjorter,drakter,div "gi-bort-småartikler" og Brann-golfballer..... Greit butikken er liten,men HALLO!!!!!
MEN, de skal ha pluss for barne-drakter.
Og det er kun en midlertidig løsning, så håper det blir bedre..

Det hjelper ikke å signere med Kappa, når folk ikke klarer styre de andre bitene. Og prisen vil vel også gå opp, da Kappa er dyrere enn eget label. Håper Bataljonen kommer med kolleksjon snart, og at noen med innsikt i supportereffekter hjelper de. For jeg har ikke følt noe dragning mot noe av effektene lagd de siste årene, og det er merkelig spør du meg..

Nei,jeg jubler ikke før jeg tar på utvalget.......
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bruiser

Quote from: "C@Bøe_79"Nei,jeg jubler ikke før jeg tar på utvalget.......

Håper at draktene blir bortimot reklamefrie neste år. ORKER ikkje fleire utgave overlessa med rævstygge reklamer overalt!

Og la spelerane få spele med det fordømte navnet sitt på ryggen for faen!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Brannmus

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "C@Bøe_79"Nei,jeg jubler ikke før jeg tar på utvalget.......

Håper at draktene blir bortimot reklamefrie neste år. ORKER ikkje fleire utgave overlessa med rævstygge reklamer overalt!

Og la spelerane få spele med det fordømte navnet sitt på ryggen for faen!

Reklamen blir nok omtrent akkurat som i år. En svær Sparebank logo på brystet og noen Toro loger osv.

Navn på ryggen derimot er vel ikke helt umulig at de får. Selv er jeg litt delt i synet på dette. Greit at spillerne har det, men hadde ikke gått med det selv. Kjipt å investere i en ny drakt, klistre navn bakpå ryggen, så drar "helten" en ny Tore Andre Flo og du kan bare brenne den direkte.

hjallisen

hva er de økonomiske rammene på denne avtalen-noen som vet det?
ed beina plantet på bakken

Superjack

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "C@Bøe_79"Nei,jeg jubler ikke før jeg tar på utvalget.......

Håper at draktene blir bortimot reklamefrie neste år. ORKER ikkje fleire utgave overlessa med rævstygge reklamer overalt!

Og la spelerane få spele med det fordømte navnet sitt på ryggen for faen!


Synest det burde være valgfritt å få på reklame på drakten.

både min branndrakt fra 2003-2004 sesongen og den som er nå er uten reklame. Men det har kanskje med at jeg var så tidlig ute at de ikke hadde fått på stygge Chess, BKK, Toro osv reklamer.
Brannsupporter.

tormi

Quote from: "hjallisen"hva er de økonomiske rammene på denne avtalen-noen som vet det?


Er jo antydet 25-30 millioner og at spillerne får velge sko selv. (Men de kan ikke tjene penger på skoavtaler.)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

hocey

Quote from: "Stalin"Kappadrakter var kult for 3-4 år siden.


Kappa draktene er fremdeles de kuuleste draktene. Adidas var kult for 30 år siden, Umbro for 15 år siden, Puma draktene er ikke spesielle og da er det klart at det er en fest at Brann har fått utstyrslevrandør med de klart best designede draktene. Så kan RBK og Tyskland kose seg med Adidas mens Sverige kan kose seg videre med sine utrolig stygge Umbro drakter.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

smaalanda

Gleder meg stort over at Brann får Kappa drakter, det blir jo dritfett. Men i tillegg skjønner skepisen for di med litt ølmage som kan få det litt trangt i en kappa drakt. :>
KMO!!!

C@Bøe_79

Quote from: "Superjack"
Quote from: "Bruiser"
Quote from: "C@Bøe_79"Nei,jeg jubler ikke før jeg tar på utvalget.......

Håper at draktene blir bortimot reklamefrie neste år. ORKER ikkje fleire utgave overlessa med rævstygge reklamer overalt!

Og la spelerane få spele med det fordømte navnet sitt på ryggen for faen!


Synest det burde være valgfritt å få på reklame på drakten.

både min branndrakt fra 2003-2004 sesongen og den som er nå er uten reklame. Men det har kanskje med at jeg var så tidlig ute at de ikke hadde fått på stygge Chess, BKK, Toro osv reklamer.


Det kommer vel en E-cup drakt, en reklame og den ganske diskre i forhold til den no på brystet..
Husker 99 eller 00 drakten, hvit med kun en liten dnb-logo på brystet..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Terje Bø

Kappa draktene er fete de, MEN hva gjør vi når høsten og kulden kommer?
Da vil man gjerne ha en par tykke plagg under drakten en kjølig kveld på stadderen og da vil ikke den tighte kappa drakten som var feit å ha på sommeren passe lengre.

Disse draktene er ment for Ã¥ sitte tight, sÃ¥ da mÃ¥ man rett og slett ha en tight  drakt om sommeren, og en alt for stor drakt med plass til en tykk genser under pÃ¥ vinteren.
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Mr_Soma

NÃ¥r spilte en Brannspiller med en tykk GENSER under drakten?
En tynn ulltrøye fra Dæhlie som lufter klarer seg fint under en Kappa-drakt. De står jo ikke i ro i 90 minutter.

Bataljonen

Det ryktes om at Kappa sine drakter kommer i litt mer "supportervennlige" størrelser.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Terje Bø

Quote from: "Mr_Soma"NÃ¥r spilte en Brannspiller med en tykk GENSER under drakten?
En tynn ulltrøye fra Dæhlie som lufter klarer seg fint under en Kappa-drakt. De står jo ikke i ro i 90 minutter.

Jeg snakker på vegne av oss supportere da smarty pants
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Mr_Soma

Såpass.... men du står/sitter vel heller ikke i ro i samtlige 90 min? Så kjedelig spiller vel ikke Brann.

Terje Bø

Quote from: "Mr_Soma"Såpass.... men du står/sitter vel heller ikke i ro i samtlige 90 min? Så kjedelig spiller vel ikke Brann.

Den rodde du deg dårlig ut av...
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

morten_61

Da er det ikke tvil http://www.kappa.no/Sponsorships/Brann.aspx
Her er det bare og ønske seg ny drakt til jul

Alexåsane

Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

DJ_ADG

Quote from: "Alexåsane"Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!


Tviler, for før jul e Umbro forsatt levrandør, men Brann burde hatt forhånd bestiling før jul kansje,
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Alexåsane"Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!


Tviler, for før jul e Umbro forsatt levrandør, men Brann burde hatt forhånd bestiling før jul kansje,


Når Kappa overtar 1. desember burde det være mer enn tid nok til å rekke julesalget.

Rent teoretisk selvsagt.
Hvis vi ser vekk fra at vi snakker om Brann...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

C@Bøe_79

Quote from: "Nixon"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Alexåsane"Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!


Tviler, for før jul e Umbro forsatt levrandør, men Brann burde hatt forhånd bestiling før jul kansje,


Når Kappa overtar 1. desember burde det være mer enn tid nok til å rekke julesalget.

Rent teoretisk selvsagt.
Hvis vi ser vekk fra at vi snakker om Brann...


Skulle vel ikke være noe problem å ha drakten klar til 1/12-06..
De ha jo klart det alle andre draktskift..
Men men,ikke alle som er lur i adm. i Brann..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Alexåsane

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Alexåsane"Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!


Tviler, for før jul e Umbro forsatt levrandør, men Brann burde hatt forhånd bestiling før jul kansje,


Når Kappa overtar 1. desember burde det være mer enn tid nok til å rekke julesalget.

Rent teoretisk selvsagt.
Hvis vi ser vekk fra at vi snakker om Brann...


Skulle vel ikke være noe problem å ha drakten klar til 1/12-06..
De ha jo klart det alle andre draktskift..
Men men,ikke alle som er lur i adm. i Brann..


Får se om de klarer å kjøpe inn nok drakter då, var ikke det et problem nå sist?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

C@Bøe_79

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Alexåsane"Lurer på om de klarer å levere nok drakter til julesalget!


Tviler, for før jul e Umbro forsatt levrandør, men Brann burde hatt forhånd bestiling før jul kansje,


Når Kappa overtar 1. desember burde det være mer enn tid nok til å rekke julesalget.

Rent teoretisk selvsagt.
Hvis vi ser vekk fra at vi snakker om Brann...


Skulle vel ikke være noe problem å ha drakten klar til 1/12-06..
De ha jo klart det alle andre draktskift..
Men men,ikke alle som er lur i adm. i Brann..


Får se om de klarer å kjøpe inn nok drakter då, var ikke det et problem nå sist?


Alltid noen problemer med Brann adm...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Steve Perryman har garantert å ha drakter til desember.

Brann_copper

Noen som er fingerferdig nok til å manipulere frem et bilde av hvordan drakten med reklame og logo kommer til å se ut?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"Steve Perryman har garantert å ha drakter til desember.


Det blir vel bare Kappa- og Brann-logo, men det holder lenge..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Candyman

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Mr_Soma"Steve Perryman har garantert å ha drakter til desember.


Det blir vel bare Kappa- og Brann-logo, men det holder lenge..

Og i tillegg ett lite emblem som står "Seriemester 2006" på....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Mr_Soma

Quote from: "Brann_copper"Noen som er fingerferdig nok til å manipulere frem et bilde av hvordan drakten med reklame og logo kommer til å se ut?


Jeg satte sammen en Kappadrakt en god stund før det ble klart at Kappa skulle overta for Umbro.



Flere alternativer i denne tråden:

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=6107&postdays=0&postorder=asc&start=0

lurkie

Umbro og Kappa har vel to helt foskjellige foretnings ideer?... Umbro's greie er i utgangspunktet ikke Ã¥ selge drakter og ting til supporterene, men Ã¥ selge sko & drakter til unger som spiller fotball, noe lignede Nike.  Se MArtin A.. Bruker Umbro sko, det vil jeg ogsÃ¥ ha sier 10Ã¥ringen til far og mor...


Kappa derimot har jo ikke planer om å selge sko til unger, Brann spillerene kommer jo ikke til å bruke skoene engang. Drakter og slikt til lavere divisjoner er vel ikke noe Kappa gjør i stor grad?


Så da ender vi egentlig opp med supporter stæsj som er hele greie deres? Skulle jo tro isåfall at de legger stor vekt på å rekke julesalget...


--

slang

ansa 08

Snublefot

Quote from: "slang"Varegg i 4. div bruker kappa=)


og de er sikkert sterkt sponset..hehe=)

slang

E faktisk ikkje så gale! =P Tror det e snakk om en gratispakke på 100 000 ellernokke sånt. menmen! tilbake til tema! Håper ikkje brannbutikken bare tar inn drakter i supporterstørrelser. Finns nokken som kommer i en vanlig kappadrakt=)
ansa 08

Go Up