• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ham-Kam - Brann

Started by Nixon, June 19, 2006, 07:39:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

fanastril

Brann ville ikke vært seg selv og den klubben vi er så glad i om ikke dette tapet kom - og med store sifre. Det som vil avgjøre om Brann har kommet lengre enn vi tidligere er vant med, er neste kamp. Dersom Brann klarer å reise seg på Stadion og vinne så solid som de har gjort hittil i vårsesongen er vi igjen på sporet. Jeg synes vi skal la Brann, Petter Vaagan Moen og alle andre slippe syting over dette tapet og i stedet ruste oss til å rundspille Viking foran et fullsatt stadion!

tormi

Quote from: "krøvel vellevold"Da er den elendige høstsesongen igang (selv om vi ikke er halvveis) og RBK har startet kjøret. Det er i grunn bare å gratulere trønderne med sitt 14.seriegull på 15 sesonger. De 7 poengene er spist opp innen 3 runder.


Herregud så latterlig du er !
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Om du har sett hva jeg skriver ellers så skjønner du at jeg spissformulerer :) Det er en del som vil ha ett par forsvarere i gapestokken, men i dag taper vi like mye fordi spissene ikke setter sjansene. Offensivt fungerte laget greit nok, og strengt tatt bedre enn i en del kamper tidligere i år. I dag var marginene langt fra på vår side.

Winters på benken, Helstad på banen, Zavrl fra start for Haugen og vi er tilbake mot Viking. Ett Vikinglag som nok trenger seier mer enn det vi gjør. Taper vi mot Viking er vi fortsatt i toppen, og kan avgjøre det hele selv. Taper Viking er de ett Bunnlag, selv etter å ha svidd av penger som fulle sjømenn...

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Xminator"


Synes det blir for dumt å si at Winters blir den store syndebukken ved å brenne straffen...den kunne like godt gått inn i stedet for å gå ut...men vi hadde ikke marginene på vår side foran mål i dag.
Uansett så måtte vi gå på en smell en eller annen gang, og det er bedre å gå på den nå, enn når noe stort kanskje står på spill...Satser på en bedre kamp mot Viking.

Northside

Resultatet i denne kampen ble jo rimelig dårlig, men det skulle ikke mye til før kampen kunne fått et helt annet utfall.

brann spilte til tider godt, hadde flere muligheter til å score, men marginene var ikke på vår side. Stolpeskudd, skyte over 10cm foran mål og bomme på straffe. Når slike ting skjer så taper man kamper.
Hadde vi derimot hatt litt flaks så kunne vi lett snudd kampen lenge før 4-0 målet til Ham Kam.

Men dette var nok bare en slik kamp alle lag får i løpet av en sesong. Ut i fra spillet til Brann så er det ingenting som tilsier at laget fortsetter denne trenden, tror heller vi vinner mot Viking og tar kontroll i tippleligaen igjen.

Ellers hyggelig at det kom rundt 1000 Brann fans! (var også mange rundt om på hele stadion). Hadde i grunn aldri forventet så mangen!
Stemningen var også rimelig god til tider, selv om den dabbet av litt ettersom Ham Kam scorte.

Tror vi kan si vi knuste ham Kam på tribunen :)

Stalin

Quote from: "NorthsideFCDH"

Tror vi kan si vi knuste ham Kam på tribunen :)


Men daså, da får vi vel 3 poeng likevel da?

naitsirk


Northside

Quote from: "Stalin"
Quote from: "NorthsideFCDH"

Tror vi kan si vi knuste ham Kam på tribunen :)


Men daså, da får vi vel 3 poeng likevel da?


Ja, selvsagt. Vinner lett serien på tribunen, dust.

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"
Quote from: "krøvel vellevold"Da er den elendige høstsesongen igang (selv om vi ikke er halvveis) og RBK har startet kjøret. Det er i grunn bare å gratulere trønderne med sitt 14.seriegull på 15 sesonger. De 7 poengene er spist opp innen 3 runder.


Herregud så latterlig du er !


Ja, nå var jeg jaggu dum! Rosenborg vinner jo nesten aldri serien. Brann pleier jo alltid å ro seriemesterskapet i land til slutt. Vi vinner jo alltid første kamp etter et tap.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"krøvel, er du skaptrønder? Skulle nesten tro det med dine ord....


Klart det! Det er jo umulig for en Brann-supporter å tro at noen andre enn Brann kan vinne serien!
Legg ned hele klubben!

Henki

Jeg tror ihvertfall ikke Brann vinner serien nå. Det er slutt. Slutt sier jeg. Nå blir det akkurat som i fjor høst.
Ballen skal fremover!

tormi

Kan ikke forstå meg på folk som går helt i kjelleren etter denne kampen. Nå er liksom alt krise og RBK vinner serien osv osv...

Ser dere ikke selv at dere er litt latterligere???

Seff kan det hende Brann ikke vinner serien, men gikk dette opp for dere først nå?

Til opplysning:

Forut for Ham-Kam kampen var det spilt 11 kamper.
I Norsk Eliteserie spiller vi 26 kamper før sesongen er over.

At vi tapte den første kampen nå er ikke utrolig dårlig - det er utrolig bra at det gikk så lang tid før vi tapte. Vi har vært det beste laget så langt i år så kan man ikke dømme resten av serien utifra denne ene kampen som i tillegg viste fullstendig feil resultat. Akkurat som vi heller ikke kunne si at vi vinner serien etter 11 kamper.

Og dersom vi slår viking i neste kamp så er vi fortsatt i støtet.

Til de av dere som sutrer og er alltid så negativ - SKJERP DERE.

Blir rett og slett for dumt å bedømme Brann etter denne ene kampen.


Skulle vi derimot tape de to neste kampene og laget er i oppløsning ja da kan dere få lov å være bekymret - men etter årets første kamp. Nei det blir for dumt.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "tormi"Kan ikke forstå meg på folk som går helt i kjelleren etter denne kampen. Nå er liksom alt krise og RBK vinner serien osv osv...

Ser dere ikke selv at dere er litt latterligere???

Seff kan det hende Brann ikke vinner serien, men gikk dette opp for dere først nå?

Til opplysning:

Forut for Ham-Kam kampen var det spilt 11 kamper.
I Norsk Eliteserie spiller vi 26 kamper før sesongen er over.

At vi tapte den første kampen nå er ikke utrolig dårlig - det er utrolig bra at det gikk så lang tid før vi tapte. Vi har vært det beste laget så langt i år så kan man ikke dømme resten av serien utifra denne ene kampen som i tillegg viste fullstendig feil resultat. Akkurat som vi heller ikke kunne si at vi vinner serien etter 11 kamper.

Og dersom vi slår viking i neste kamp så er vi fortsatt i støtet.

Til de av dere som sutrer og er alltid så negativ - SKJERP DERE.

Blir rett og slett for dumt å bedømme Brann etter denne ene kampen.


Skulle vi derimot tape de to neste kampene og laget er i oppløsning ja da kan dere få lov å være bekymret - men etter årets første kamp. Nei det blir for dumt.


Jo, men det er ikke snakk om "bare et tap". Det har vi visst ville komme. Men det er snakk om et braktap mot en middelmådighet! Noe som viser at alt er ved det gamle i Bergen. Og da er det ikke mye trøst at vi var gode i april og mai. Det har riktignok bare vært spilt to seriekamper etter forrige seier, men forrige seier er tross alt så langt tilbake som 28.mai! Brann kan ha blitt dårligere og mistet formen helt siden den gang.
Legg ned hele klubben!

dudo

Trøsten får være at resultatet lyger som f., og at det i det minste var tilløp til tendenser innimellom. Og ikke minst at vi har klassespillere som Helstad og Miller - og kanskje til og med en klassespiller på midtbanen +  Karadas - i bakhånd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "dudo"Trøsten får være at resultatet lyger som f., og at det i det minste var tilløp til tendenser innimellom. Og ikke minst at vi har klassespillere som Helstad og Miller - og kanskje til og med en klassespiller på midtbanen +  Karadas - i bakhånd.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

nala

Det var ikke frispark i det hele tatt. Kamma er tross alt Norges beste på dødballer, også ifølge Frode Olsen. Dere må tåle et tap uten å sutre, aldri et lag som går gjennom hele serien uten tap. Vi slo tross alt Rosenborg 3-0 på Lerkendal også. Og Jan Michaelsen er en mye bedre midtbanespiller enn den klysa Andresen, som har for vane å ødelegge motspillere. De gangene han er på landslaget, gidder jeg ikke engang å se kampen. Klippekort hos Hareide.

Stalin

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Pondan"krøvel, er du skaptrønder? Skulle nesten tro det med dine ord....


Klart det! Det er jo umulig for en Brann-supporter å tro at noen andre enn Brann kan vinne serien!


Regel nr1: Det er ikke lov å være negativ.

BrannFa(e)n

Quote from: "NorthsideFCDH"
Tror vi kan si vi knuste ham Kam på tribunen :)


Selv om Ham-Kam bare hadde en sang, vant de den kampen. Det var få som sang hvis folk sang. I 2. omgang var det slik at man kunne skille stemmene fra hverandre i sangene.

Ellers er det bare å gratulere kamma med en vel fortjent seier. Ser ingen grunn til å begynne å grine (som C@Bøe, blandt annet. Ja, det der er grining/sutring/whining. Seriøst, ta deg sammen), men Hanstveit må som jeg har sagt så lenge til helvete vekk.

Er det ikke bare typisk at med en gang det kommer et tap så skal man begynne å grine? De som virkelig forventer gull har selv skyld i at de har satt  høye krav til Brann, og man er ikke realist hvis man faktisk tror på det. Hvis Brann faktisk vinner serien vil det være en stor, stor prestasjon men ikke dra konklusjoner som at "Brann aldri må gi fra seg 10 poeng på 15 kamper" og lignende. Seriøst, Når antall kamper igjen er større enn antall poeng som de andre lagene må ta igjen vil jeg knapt kalle det en kollaps å havne på tredje, fjerde eller femte plass.

Dessuten. Her kommer en liten nøtt (som i en setning og ikke i et spørsmål). Alle Brannsupportere bør forstå den:
Skjønner ikke hvordan det kan tale for Ham-Kam at de vinner mot Brann.
rannfasiten

Gud

Quote from: "nala"Det var ikke frispark i det hele tatt. Kamma er tross alt Norges beste på dødballer, også ifølge Frode Olsen. Dere må tåle et tap uten å sutre, aldri et lag som går gjennom hele serien uten tap. Vi slo tross alt Rosenborg 3-0 på Lerkendal også. Og Jan Michaelsen er en mye bedre midtbanespiller enn den klysa Andresen, som har for vane å ødelegge motspillere. De gangene han er på landslaget, gidder jeg ikke engang å se kampen. Klippekort hos Hareide.


Hvis Jan Michaelsen var en god midtbanespiller hadde han ikke spilt på Ham-Kam. Forøvrig må du bytte om på bokstavene i navnet ditt til "anal", på den måten lever du fint opp til navnet ditt.

Alastor

Quote from: "nala"Det var ikke frispark i det hele tatt. Kamma er tross alt Norges beste på dødballer, også ifølge Frode Olsen. Dere må tåle et tap uten å sutre, aldri et lag som går gjennom hele serien uten tap. Vi slo tross alt Rosenborg 3-0 på Lerkendal også. Og Jan Michaelsen er en mye bedre midtbanespiller enn den klysa Andresen, som har for vane å ødelegge motspillere. De gangene han er på landslaget, gidder jeg ikke engang å se kampen. Klippekort hos Hareide.

Kamma er kanskje norges beste på dødballer - men dere har ikke michael jordan på laget. Ingen hopper så høyt uten å klatre - og man kan uten problemer se at det er nettopp det jan gjør.

BrannFa(e)n

Så spørs det om vi Brannsupportere er så forferdelig subjektive at det i disse situasjonene ikke skal gå det angripende lag tilgode. Skal det forsvarende lag fortsette å bli overbeskyttet?
rannfasiten

C@Bøe_79

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Tror vi kan si vi knuste ham Kam på tribunen :)


Selv om Ham-Kam bare hadde en sang, vant de den kampen. Det var få som sang hvis folk sang. I 2. omgang var det slik at man kunne skille stemmene fra hverandre i sangene.

Ellers er det bare å gratulere kamma med en vel fortjent seier. Ser ingen grunn til å begynne å grine (som C@Bøe, blandt annet. Ja, det der er grining/sutring/whining. Seriøst, ta deg sammen), men Hanstveit må som jeg har sagt så lenge til helvete vekk.

Er det ikke bare typisk at med en gang det kommer et tap så skal man begynne å grine? De som virkelig forventer gull har selv skyld i at de har satt  høye krav til Brann, og man er ikke realist hvis man faktisk tror på det. Hvis Brann faktisk vinner serien vil det være en stor, stor prestasjon men ikke dra konklusjoner som at "Brann aldri må gi fra seg 10 poeng på 15 kamper" og lignende. Seriøst, Når antall kamper igjen er større enn antall poeng som de andre lagene må ta igjen vil jeg knapt kalle det en kollaps å havne på tredje, fjerde eller femte plass.

Dessuten. Her kommer en liten nøtt (som i en setning og ikke i et spørsmål). Alle Brannsupportere bør forstå den:
Skjønner ikke hvordan det kan tale for Ham-Kam at de vinner mot Brann.


Syter ikke, bare ligger frem fakta.. Det er helt klart klatring i de 2 situasjonene.
Jeg går ikke ut å gratulerer Kamma på vårt forum!!
Kampen er glemt, og vi tapte. Har vært med lenge nok til at jeg ikke tar meg så veldig nær av tap, selv om noen er verre å svelge enn andre..

Kamma vant, om det var fortjent vet jeg ikke, så ikke kampen.
Men det virket som en jevn kamp, der Kamma scoret 4 mål mer enn Brann og vant 4-0..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

At Brann bommet på alt, forklarer jo uansett bare halvparten. For om vi hadde scoret på de 3-4 største sjansene vi brente, hadde vi likevel ikke vunnet. Problemet er jo at vi slapp inn 4 mål, og det kan ikke skyldes på uflaks og marginer.Forsvaret som har fungert glimrende til nå i år, gjør plutselig feil på feil.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

BrannFa(e)n skrev:
QuoteSå tilbake til det jeg nettopp sa: Er du så subjektiv at du ikke vil at de skal gå det angripende lag tilgode? Vil du fortsatt ha overbeskyttelse av forsvarende lag? Skal det fortsatt være umulig å score hvis keeper er involvert? Hvis det var klatring er dette et steg i riktig retning, mener nå jeg, SELV om dommeren garantert ikke så regelbruddet.


Bruk av armer for å tilrive seg en bedre posisjon er feil, derfor frispark.
Enten det er forsvarende lag eller angripende lag..

Keeper er jeg enig i, han er for overbeskyttet.
Ikke prøv å snu det, for det gjelder kun keeper. Forsvarere gir og får mye juling i kamper, ser ingen vits i og la angripende lag få lov til mer enn de.

BrannFa(e)n skrev:
QuoteDet sier faktisk veldig mye om deg som person og faktisk også hvorfor folk ikke lager TIFO og ser på det som en fjortiss-gruppe.


Her kunne jeg ha svart veldig mye,men når du gjør det personlig, og i tillegg klarer på mystisk vis og lire av deg at mine meninger om å gratulere andre lag på vårt forumet har noe med Tifo å gjøre.
Så hvis jeg gratulerer alle lag Brann taper mot?
Da vil det florere med folk på dugnader?

Når det gjelder Tifo, så ligger snittalderen på 23-25 år på dugnader..

Du kan få lov å forklare akkurat hva du har imot Tifo,meg og mine meninger. Kan garantere at ikke moderator rører det!
TAKK for meg..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

nala

Jan Michaelsen går klysa Andresen en  høy gang. Og hvorfor skulle ikke gode spillere være på HamKam?  Det er jo bare tullete å si. Gråter du for tapet, du som tror du er Gud?

For å svare på et annet innlegg: Hvordan kan du si at Jan klatrer, han står ute på midten og slår innleggene. Kanskje på tide å følge med? Eller hadde dere nok med å pisse ut gatene på Hamar. Dere er observert i en av sidegatene en del av dere som var på Stallgården.

Gud

En Ham-Kam-supporter skal neppe snakke om dårlig supporteroppførsel. De fleste supportere som besøker en bortearena og får en dårlig opplevelse der, har gjestet Briskeby.

Xminator

Ringberg klatrer. Strak arm ned på skulderen til en Brannspiller.

Brannmus


Armen ser du såvidt her på bildet. Holder nede Sigurdsson. Om dette hadde forandret hele kampen med tanke på hvor dårlig Brann var vet jeg ikke, men bilde forteller sitt om situasjonen i hvert fall.

C@Bøe_79

Quote from: "Brannmus"
Armen ser du såvidt her på bildet. Holder nede Sigurdsson. Om dette hadde forandret hele kampen med tanke på hvor dårlig Brann var vet jeg ikke, men bilde forteller sitt om situasjonen i hvert fall.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BrannSupporter


Må si oppmøtet på Briskeby absolutt var respektabelt!
Bilde fra runenilsen.dk.

KammaGutten

renn et bål av
Brenn et bål av
Brenn et bål av Bergen By!

- Et Liv i Grønt Og Hvitt, Et bedre liv enn ditt!

Go Up