• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bjarnason vs. Karadas

Started by Brannmus, June 17, 2006, 13:08:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

- Fart Karadas
- Duellstyrke Karadas
- Hodestyrke Karadas
- Spillforstålese Uavgjort
- Defensiv trygghet Bjarnason
- Offensivt bidrag Bjarnason
- Ro og overblikk Bjarnason
- Dødballer Karadas

Bjarnason er stødig i 9 av 10 situasjoner. Så har du de der det bare blir feil. Pussige avklaringer, passiv i dueller eller bare avslørt på farten. Det blir uansett Mjeldes ansvar å vurdere om Karadas forsvarer en plass på laget. Eller i hvilken posisjon. For alt vi vet blir han satt som venstreback :p

Nixon

Quote from: "Xminator"- Fart Karadas
- Duellstyrke Karadas
- Hodestyrke Karadas
- Spillforstålese Uavgjort
- Defensiv trygghet Bjarnason
- Offensivt bidrag Bjarnason
- Ro og overblikk Bjarnason
- Dødballer Karadas


Forsåvidt greit nok. Selv om dette kanskje er litt farget av hvordan Azar var da han spilte i Brann. Han må jo ha utviklet seg og fått mer ro og trygghet siden sist.

Når det gjelder offensivt bidrag er det for en stopper mye å gå opp på dødball, og der vil Karadas forhåpentligvis bidra mer enn Bjarnason.
Rød makt på Hansa

abe78

Karadas har mye mer fart en Bjarnason. Tror kanskje Bjarnason er bedre på hodet, han har i hvert fall scoret en del mål på corner. Alderen taler også til Karadas sin favør. Bjarnason har jo signalisert at han kanskje forlater Brann etter sesongen.

Føler at jeg vet for lite om hva Karadas har gjort de siste to årene til at jeg kan konkludere.
.og husk!

Esskåbrann

Karadas er en mye større bidragsyter enn Bjarnason fremover!
å skal det skje!

xTaTic

Quote from: "Xminator"- Fart Karadas
- Duellstyrke Karadas
- Hodestyrke Karadas
- Spillforstålese Uavgjort
- Defensiv trygghet Bjarnason
- Offensivt bidrag Bjarnason
- Ro og overblikk Bjarnason
- Dødballer Karadas

Bjarnason er stødig i 9 av 10 situasjoner. Så har du de der det bare blir feil. Pussige avklaringer, passiv i dueller eller bare avslørt på farten. Det blir uansett Mjeldes ansvar å vurdere om Karadas forsvarer en plass på laget. Eller i hvilken posisjon. For alt vi vet blir han satt som venstreback :p


Mye enig der, men tror nok at man kan forvente et bedre offensivt bidrag av en spiller som har spillt spiss i portugal og england.

Forøvirg burde det gjerne vært et eget punkt for islandsk språkkunskap.
Det jeg er mest redd for er at kommunikasjonen mellom stopperne blir svakere enn det var nå på slutten. De to islandske ørnene har jo blitt ganske samspillte etter 11runder.

Bruiser

Etter det eg har sett og hørt prater og forstår begge islendingane norsk!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

BrannFa(e)n

rannfasiten

Brannmus

Quote from: "BrannFa(e)n"

Tror det stemmer ja. Sånn som jeg har oppfattet det, så skjønner han norsk bra, snakker det litt gebrokent innimellom, men liker ikke prøve seg på det i pressen. (les: TV-intervju)

Tror ellers det er mye sant i de vurderingene så langt.

På punktet med å bidra offensivt, så er det jo først og fremst dødballer som gjelder ja, men tenkte også litt Scharner-takter. Han tok jo gjerne ballen med seg opp, og gav folk hjertestans når det så ut som han kom til å miste den.

Så offensiv stopper trenger ikke være utelukkende positivt. Karadas har jo litt måljeger i seg, så spørs om han er disiplinert nok til å kunne stå igjen når Bjørn Dahl og Erlend Hanstveit stormer fremover.

Oppreist

Bjarnason er inntil videre udiskutabel i elleveren.  Han har sine begrensninger men har klart seg bra med resten av forsvaret.  Det er ikke bare å gjøre rokkeringer i forsvaret til eliteseriens hittil gjerrigste lag.  I første omgang kommer Karadas til sin rett ved skader og karantener.  

Azar er en bra duellspiller, han har fart og hodestyrke, men jeg er mer skeptisk til det taktiske og tekniske. Det kan fort bli noen gule / røde kort og straffesituasjoner... Jeg er dessuten veldig usikker på formen - han har ikke spilt førstelagsfotball på en stund.
Stein på stein blir Steinar.

KennethS

Quote from: "Xminator"- Fart Karadas
- Duellstyrke Karadas
- Hodestyrke Karadas
- Spillforstålese Uavgjort
- Defensiv trygghet Bjarnason
- Offensivt bidrag Bjarnason
- Ro og overblikk Bjarnason
- Dødballer Karadas

Bjarnason er stødig i 9 av 10 situasjoner. Så har du de der det bare blir feil. Pussige avklaringer, passiv i dueller eller bare avslørt på farten. Det blir uansett Mjeldes ansvar å vurdere om Karadas forsvarer en plass på laget. Eller i hvilken posisjon. For alt vi vet blir han satt som venstreback :p
'


Offensivt bidrag Bjarnasson? vil nå si Karadas der. Fyren har jo spilt spiss i mange år.
tå på Brann


Xminator

Er mest spent på å se om Karadas har lagt fra seg grisespillet han hadde når tenningen ble litt for høy. For tenning blir det nok rikelig av.

Lurkin

For alt vi vet kan dette tenne Bjarnason enda mer. Håper virkelig at Azar må SPILLE seg inn på laget, og ikke kjøpe seg selv inn.
Berømte Brann fra Bergen

Ricky

Synes det er bemerkelsesverdig hvordan man antar at Azar skal spille midtstopper og ta plassen fra Bjarnason.. For det er jo strengt tatt en underlig antagelse.
I fire strake klubber (pluss landslaget) har det blitt forsøkt med Karadas i forsvaret. I samtlige tilfeller har det vært en ad hoc-løsning pga mangel på tilgjengelige forsvarsspillere. Litt som med Frode Johnsen på midtbanen for RBK. Han klarer seg bra, men han er fortsatt spiss.

Azar ønsker åpenbart også selv å spille spiss. Etter den gode kampen for Portsmouth mot Chelsea for noen måneder siden nevnte han at han spilte der hvor treneren ville, men han følte seg ikke helt komfortabel med å spille midtstopper. Og i forbindelse med landskampen mot Skottland i fjor høst, uttalte han "Det er jo spiss jeg er, og spiss jeg skal være", etter at han måtte spille midtstopper på formasjonstreningene. Slik har melodien vært de siste årene. Han vil spille spiss, men midtstopper-rollen er 'grei nok'. Det viktigste er å få spille.

Det tredje punktet er jo at Mons Ivar Mjelde og Karadas konkurrerte om den samme spissplassen i Brann, som kraftspiss-makkeren til Helstad. Så Mjelde vet nok bedre enn de fleste hva Karadas står for som spiss. Kan ikke i farten huske at Mjelde har nevnt noe om Karadas som midtstopper i Brann selv om media har sagt dette. Kan jo hende de bare prøvde å legge to og to sammen i vinter/vår, når Brann var i samtaler med Karadas mens både Scharner og Soma dro i tur og orden.

For man skal jo huske på at Brann tross alt også var åpent på jakt etter en toppspiss før sesongstart. Og etter det relativt hanglete spiss-spillet så langt i sesongen, har nok ikke interessen for en ny spiss blitt mindre oppe i Idrettsveien.

Jeg tipper at Karadas er hentet til Brann som spiss. Han vil være en backup-løsning i forsvaret når det trengs, slik som han har vært i alle klubber, men i det store og det hele tror jeg han skal erstatte en av våre to spisser som begge kanskje synger på det siste verset i Brann-trøyen.

tormi

Quote from: "Ricky"Kan ikke i farten huske at Mjelde har nevnt noe om Karadas som midtstopper i Brann selv om media har sagt dette. Kan jo hende de bare prøvde å legge to og to sammen i vinter/vår, når Brann var i samtaler med Karadas mens både Scharner og Soma dro i tur og orden.

For man skal jo huske på at Brann tross alt også var åpent på jakt etter en toppspiss før sesongstart. Og etter det relativt hanglete spiss-spillet så langt i sesongen, har nok ikke interessen for en ny spiss blitt mindre oppe i Idrettsveien.

Jeg tipper at Karadas er hentet til Brann som spiss. Han vil være en backup-løsning i forsvaret når det trengs, slik som han har vært i alle klubber, men i det store og det hele tror jeg han skal erstatte en av våre to spisser som begge kanskje synger på det siste verset i Brann-trøyen.


Les dagens BT. Der står det at han skal være midtstopper, men at Mjelde synes det er bra med valgmuligheter for posisjon. Stopper/spiss.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

bernu

Quote from: "Ricky"
Jeg tipper at Karadas er hentet til Brann som spiss. Han vil være en backup-løsning i forsvaret når det trengs, slik som han har vært i alle klubber, men i det store og det hele tror jeg han skal erstatte en av våre to spisser som begge kanskje synger på det siste verset i Brann-trøyen.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article58705.ece#

Azar er midtstopper....
HANSA - Z

Ricky

Hurra... Da var vi i gang igjen.
Foran Senegal-kampen før sesongstart sa Hareide at han så for seg Azar som fremtidig midtstopper på landslaget når Hagen, Lundekvam og den generasjonen der velger å gi seg. Hareide har vel til gode å vise dette i praksis, kanskje spesielt med tanke på at Azar kom inn som spiss mot Senegal.. Men nå har altså Azar igjen fått det for seg at han vil spille midtstopper igjen, til tross for at han i årevis, faktisk helt siden det forrige forsøket på å være midtstopper, har vært temmelig konsekvent på at det er spiss han er.

Suppesupporter


Brannmus

Med tanke på at Sigurdsson står med to gule kort kan det fort være klart for debut for Karadas, sammen med Bjarnason. Muligens allerede til kampen mot Viking.

Ellers er jeg enig i mye av det folk sier. Azar kan være en bedre spiller enn Bjarnason, men dette er ikke nødvendigvis nok. Et fotballag kan ikke bygges opp av de 11 beste spillerne i laget. Det kollektive må fungere før noe.

Ellers så ender man fort opp som Rosenborg, med fire-fem spisser på laget, men kun to av dem i den posisjonen de trives i.

Det er helt klart ikke noen grunn til å forandre på laget slik som det fungerer nå. Jeg vil ikke at vi skal begynne å tukle med et midtforsvar som ser ut til å være bra samspilt.

Men håper at vi i hvert fall får se Azar i en hel kamp med Sigurdsson mot Stord eller IFK Gøteborg.

Atlet Orvanger

Quote from: "Brannmus"
Det kollektive må fungere før noe.



Mjelde sitt gnål om kollektivet Brann har jammen satt seg i oss supportere også...

enavgutta

Synes jeg har snappet opp i et rykte om at "Bjarnasson vurderer å forlate Brann etter sesongen".

Kan noen bekrefte eller avkrefte?

dudo

Har ingen link å komme med, men det har stått i BA. Kontrakten går ut etter sesongen, og kneet er skranglete.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Brann vurderer vel også å dumpe Bjarnason, så det ville jo ikke akkurat ha kommet som noe sjokk.

Xminator

Dumpe er vel ett strekt ord, men de ønsker å undersøke kneet skikkelig før det skrives ny kontrakt. Spørsmålet er vel om Bjarnason tar en Ulfstein og er fornøyd med å sitte på benken i 3 år til, eller om han helst vil spille for en islandsk klubb.

tormi

Quote from: "enavgutta"Synes jeg har snappet opp i et rykte om at "Bjarnasson vurderer å forlate Brann etter sesongen".

Kan noen bekrefte eller avkrefte?


Han har selv sagt han ønsker å fortsette i utlandet (inkl. Norge og Brann) i noen år til. Men samtidig har han sagt at det ikke er noen krise å flytte hjem til Island.

Så han holder alle muligheter åpne, det samme gjør Brann som vil undersøke kneet hans før de tilbyr ny kontrakt.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up