• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Miller i stereo

Started by Brannmus, June 13, 2006, 19:26:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Forslaget endret til Robbie Winters for dem som ikke orker å lese alt

Snublefot

tja.. jeg er med på å synge det om dette er noe som går igjennom jeg..

synes vell ikke det er noen dum ide.. om det er en kjempegod ide tror jeg at jeg skal la andre få kommentere, ettersom jeg er usikker selv... men at det kunne skapt litt stemning er nok ikke umulig, pluss at det garantert tar kortere tid å lære bort dette=)

Northside

Liker ideen eg, men for all del ta en spiller som ikke har 100 andre sanger!

Winters kanskje? han har jo ikke så mange sanger oppe å går, har vært en del sanger på forumet, men ingen på stadion... (?)

Brannmus

Som nevnt, kan brukes på mange spillere. Jeg tenkte faktisk på Winters først, men på grunn av forholdet mellom Hansa og Miller, så tilegnet jeg det til han.

Helt klart at Robbie kanskje i enda større grad fortjener en slik hyllest.

Og som nevnt tidligere. Verdt et forsøk kanskje. Ikke akkurat det vanskeligste å lære bort. Må bare ha noen som tør å gå foran og ha litt tålmodighet med at kanskje noen på SS ikke helt henger med på å stoppe etter fornavnet.

Peker man litt i felleskap opp på Hansa tror jeg at de fleste kan fatte dette ganske raskt.

C@Bøe_79

Quote from: "Brannmus"Som nevnt, kan brukes på mange spillere. Jeg tenkte faktisk på Winters først, men på grunn av forholdet mellom Hansa og Miller, så tilegnet jeg det til han.

Helt klart at Robbie kanskje i enda større grad fortjener en slik hyllest.

Og som nevnt tidligere. Verdt et forsøk kanskje. Ikke akkurat det vanskeligste å lære bort. Må bare ha noen som tør å gå foran og ha litt tålmodighet med at kanskje noen på SS ikke helt henger med på å stoppe etter fornavnet.

Peker man litt i felleskap opp på Hansa tror jeg at de fleste kan fatte dette ganske raskt.


Blir litt sånn som R - B  - K..
Syns det høres merkelig og trøndersk ut..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Og har vi ikke allerede 3 sanger for miller?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

C@Bøe_79

Quote from: "Stoffi"Og har vi ikke allerede 3 sanger for miller?

En for Felt z,en for SS og en for resten av Hansa..

Personlig liker jeg SS sin best, den er 100% korrekt.
Han heter Charlie Miller og han scorer mål for Sk Brann..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Tanken er ikke dum i det hele tatt. Langt bedre enn det "R-B-K" jallet som er oppe på Lerkendal.

Man merker med en gang trøkket når vi kjører igang "Vi e Brann,Bergens stolthet" med Hansa.
Denne høres enormt bra på TV også.

Hvordan vi skal få innført det er en annen sak, i fjor kom det vel egentlig ut av ingenting, når Hansa begynte, å heldigvis skjønte folk på SS hva Hansa prøvde på ganske fort.

Vipps, så var det i boks.

Brannmus

Som sagt, jeg trekker forslaget på Miller. Overfør sangen til Robbie og vips, så er den diskusjonen dø.

Når det gjelder frykt for likhet med R-B-K fra Lerkendal, så kan jeg ærlig talt ikke se den i det hele tatt.

At det veksles mellom tribunene er ikke noe Rosenborg har monopol på. Jeg ber ikke folk synge S-K-B. Er ingen likhet i melodi (om du kan kalle det for melodi)

Syntes faktisk at det er ganske så originalt og derfor jeg foreslo det.

Roooobbie!
Wiiinters!

Klarer ikke helt få noe Lerkendal over det..

Er som folk sier.. Får vi begge tribunene med, så er det dobbelt så stort trøkk med en gang. Tenk deg å stå på indrebane og høre dette.. Lyden strømmer i mot deg fra to kanter og ikke bare den ubestemmelige "mumle klapp klapp klapp".

Syntes dette er en fin sjanse til å hylle en spiller med over 100 kamper for klubben med noe litt unikt. Noe som jeg faktisk tror han kommer tilå høre og noe som jeg syntes er originalt.

Innføringen er det største problemet. Jeg har ingen god løsning utenom det gode gamle. Gå samme, og kjør det fire-fem ganger til det går opp for folk hvordan dette skal funke.

Sitter du på Hansa, følg med og ikke vær redd for å henge deg på om du ser folk gjøre tegn.

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"Tanken er ikke dum i det hele tatt. Langt bedre enn det "R-B-K" jallet som er oppe på Lerkendal.

Man merker med en gang trøkket når vi kjører igang "Vi e Brann,Bergens stolthet" med Hansa.
Denne høres enormt bra på TV også.

Hvordan vi skal få innført det er en annen sak, i fjor kom det vel egentlig ut av ingenting, når Hansa begynte, å heldigvis skjønte folk på SS hva Hansa prøvde på ganske fort.

Vipps, så var det i boks.


Kan selvfølgelig ikke slaktes før det er prøvd ut!
Jeg kan være kvass i kritikk mot sanger, men rask og snu om det funker...
Men det skal du altså forsøkes å innføre en fjerde Charlie sang, på de siste 8 kampene til SS????!!!!????
Jeg stiller meg åpen til innførsels-ideer!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Trenger nødvendig vis ikke være rop på spillere.
Hadde vi virkelig gått inn for det, hatt personer som gjorde Hansa oppmerksomme på det like før kampen så kunne vi prøvd mer avanserte ting som å dele opp tekst fra sanger.

f.eks

SS: Vi e berømte Brann fra Bergen, vi vinner serien i år.
HANSA : Ja visst faen gjør vi det, som i 1963,Mens vi ler av alle bønder i vårt land.

Brannmus

Quote from: "Mr_Soma"Trenger nødvendig vis ikke være rop på spillere.
Hadde vi virkelig gått inn for det, hatt personer som gjorde Hansa oppmerksomme på det like før kampen så kunne vi prøvd mer avanserte ting som å dele opp tekst fra sanger.

f.eks

SS: Vi e berømte Brann fra Bergen, vi vinner serien i år.
HANSA : Ja visst faen gjør vi det, som i 1963,Mens vi ler av alle bønder i vårt land.

La oss lære å krype, før vi begynner å satse på å klare 60 meteren på under ni blank.

Teste ut et enkelt rop, så ser vi om det er mulig å innføre noe mer enn det vi har mellom SS og Hansa. OM vi hadde klart dette for Winters, så er det et tegn på at vi kanskje en gang om ikke så lenge kan være modne for å dele opp sanger osv.

abe78

Denne idéen er god og absolutt verdt et forsøk. Tror vi skal prøve det helt enkle først ja.

Hva med å rope gi meg en B, osv? Hadde det vært noe?
.og husk!

Mr_Soma

Tenkte faktisk på det samme... men da er vi helt avhengige av en "kapo" som får SS samlet til å rope mot Hansa.

SS: Gi meg en B...R.. osv

Hvorpå hele Hansa svarer B-R-A-N-N,

Så tilbake til SS som roper, "hørte ikkje" så trøkker Hansa til mer og mer... hadde vært et supert scenario.

Vi må ta å finne på litt konstruktive ting mellom Hansa og SS mens vi enda kan det.

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"Tenkte faktisk på det samme... men da er vi helt avhengige av en "kapo" som får SS samlet til å rope mot Hansa.

SS: Gi meg en B...R.. osv

Hvorpå hele Hansa svarer B-R-A-N-N,

Så tilbake til SS som roper, "hørte ikkje" så trøkker Hansa til mer og mer... hadde vært et supert scenario.

Vi må ta å finne på litt konstruktive ting mellom Hansa og SS mens vi enda kan det.


Da meldte jeg meg ut, når vi må regisssere dette med capo er det et bevis på at vi ikke bør gjøre det i det hele tatt...
Hvorfor ikke bruke storskjerm også?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Seriøst? Hva er det med folk å ikke like en kapo? Om vi noen gang skal få ett samlet Stadion, så er vi nødt å ha en person som tar initiativ.

Jeg sier ikke at han skal løpe som en klovn med megafon nedenfor oss, men om det blir perioder hvor det ikke er synging, så skal han kjenne sin besøkelsestid med en gang å starte.

Om noen bare hadde ropt ut, (slik som idag) "GI MEG EN B..." så svarer jo resten av SS med "B".

Derfor Christian...trenger vi noen til å gjøre resten av SS oppmerksomme på at de skal være med på å rope "GI MEG EN B.."
Hvorav Hansa svarer.

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"Seriøst? Hva er det med folk å ikke like en kapo? Om vi noen gang skal få ett samlet Stadion, så er vi nødt å ha en person som tar initiativ.

Jeg sier ikke at han skal løpe som en klovn med megafon nedenfor oss, men om det blir perioder hvor det ikke er synging, så skal han kjenne sin besøkelsestid med en gang å starte.

Om noen bare hadde ropt ut, (slik som idag) "GI MEG EN B..." så svarer jo resten av SS med "B".

Derfor Christian...trenger vi noen til å gjøre resten av SS oppmerksomme på at de skal være med på å rope "GI MEG EN B.."
Hvorav Hansa svarer.


Dere kan gjøre hva dere vil for min del, men jeg synger ikke med capo....
Så er ikke jeg så viktig heller da, så kan vel unnvære meg:p
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKBrann BERGEN

så litt på den gi meg en B

feks
SS: gi meg en B
Hansa: B
Hansa: Gi meg en R
SS: R
SS: gi meg en A
Hansa: A
Hansa: Gi meg en N
SS: N
SS: Gi meg en N
Hansa: N
Hansa: hva blir det
SS: BRANN
SS: Hørte ikke??
Hansa: BRANN

Hva sier dere til denne?
tore stå kommer alltid til å ha en stor plass i mitt hjertet!!

slang

kommer nok ikkje til å fungere. En tribune må spørre, en må svare.
ansa 08

Brannmus

Igjen, hvorfor skal folk gå inn for å gjøre det vanskelig med en eneste gang. Merker dette irriterer meg litt nå. Vi har et forslag. Kjør et navn, enkelt, greit og verdt et forsøk mener jeg.

Men så, som veldig ofte, så skal folk videre utvikle ideen til noe enda større og enda bedre. Hvor ender det som regel opp da? Jo, det blir vannet ut i en haug med store ideer og visjoner, så går selve grunntanken i grus.

Skal folk begynne å diskutere alle andre ideer med samspill mellom Hansa og SS, hva med å åpne en tråd og skrive noen velvalgte ord der.

Jeg er litt opptatt av at vi holder oss på tema.

Rop til Robbie Winters mellom SS og Hansa. Kan det funke?

Northside

Er for rop av navn i første omgang, mener også vi bør vente litt med andre omgang og heller la det avanserte ligge.

Dersom interessen er stor for at vi roper f.eks Robbie Winters så mener eg Bataljonen bør klesse det ut på fremsiden og oppfordre folk på ss om å synge Robbie, og oppfordre folk på Hansa om å svare med Winters.

Då vil langt flere folk få det med seg før kampen, noe som gjør at det vil bli mye enklere å starte det på selve kampen.

Brannmus

Skulle vi klart det måtte vi nok gått den veien. Men har vondt for å tro at Bataljonen kommer til å gå ut med noen nyhet på forsiden som oppmuntrere til å starte en ny sang for en enkeltspiller.

Ville i så fall være et unntak på grunn av lang og tro tjeneste fra Winters.

Brannmus

Drar denne opp igjen jeg nå når kampen er her.. Kan vi prøve i morgen?

grei



Go Up