• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VM - Tråd..

Started by Snublefot, June 10, 2006, 14:26:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alastor

Quote from: "krøvel vellevold"Helt utrolig at jeg i listen over Scheie-klisjéer kunne glemme at han under hvert eneste nyttårshopprenn forteller at Garmisch og Partenkirchen egentlig er to forskjellige byer, og at rennene ble arrangert av Ski-club Garmisch og Ski-club Partenkirchen. Nei, Scheie er og blir kongekommentatoren! Det begynte bra med VM på NRK på fredag, men nå er det kun TV2. Hva er det som skjer?

I den grad vi kan snakke om tragedier i norsk fotball, må vi ha lov til å si at det er sørgelig at Arne Scheie ikke så ofte får kommentere den idretten vi alle er så glade i. Håper ikke jeg fornærmer noen på Marienlyst eller på Nøstet, men Arne Scheie må regnes som en av legendene innen kommentering. Kanskje på linje med Per Christian Andersen på 30-tallet og Jarle Høysæther på 60-tallet. Det må vi ha lov til å si. Beklager at jeg blir engasjert og sjåvenistisk. Over til Oslo.



Scheie var konge i kveld! Godt gammelt slag :).

Gud

Nå skal det jo sies at Italia er et av lagene til Scheie sammen med England og Brasil. Herregud så jeg gleder meg til å høre Scheie kommentere Brasil-Kroatia i morgen! Det må det være lov til å si dere!

hanioslo

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Nixon"Flo er ikke sogning...

Sogning er han vel. Sogndøling er han ikke.


Totalt utenfor topic, men i disse agurk/VM-tider er vel det meste lov.

PÃ¥ tide med en liten geografitime her:

Fylket heter Sogn og Fjordane. Det består av Sogn, Nordfjord og Sunnfjord (derav fjordane...). Ingen fra Flo-slekta kommer fra Sogndal. De kommer alle fra bygda Flo som ligger i Stryn kommune. Stryn er en del av Nordfjord.

Dvs. Ingen av Flo-gutta, udugelige eller ei, kan kalles hverken Sogning eller Sogndøling. Nordfjording eller Stryning er dei to alternativene vi sitter igjen med.

BTW,
Fakta Sogn og Fjordane:
Innbyggere: 107.280
Areal: 18.620 km2
trandlien ut av Bergen!

kabelmann

Quote from: "hanioslo"Fylket heter Sogn og Fjordane. Det består av Sogn, Nordfjord og Sunnfjord (derav fjordane...). Ingen fra Flo-slekta kommer fra Sogndal. De kommer alle fra bygda Flo som ligger i Stryn kommune. Stryn er en del av Nordfjord.

Dvs. Ingen av Flo-gutta, udugelige eller ei, kan kalles hverken Sogning eller Sogndøling. Nordfjording eller Stryning er dei to alternativene vi sitter igjen med.

Litt off-topic må da kunne gå greit, da hele tråden i seg selv vel i utgangspunktet må kunne kalles off-topic. Du kan tydeligvis mer om Sogn og Fjordane enn meg, så det du sier er at en fyr fra Sunnfjord, som ligger i Sogn og Fjordane fylke ikke kan kalles sogning ((ev. sogn og fjording) med bakgrunn i fylkesnavnet)? På samme måte som jeg er bergenser, hordalending, vestlending, nordmann, europeer, stadiongjenger og verdensborger? Går man rett på sunnfjording, nordfjording etc og hopper elegant over fylkesbiten?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.
Legg ned hele klubben!

abe78

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "hanioslo"Fylket heter Sogn og Fjordane. Det består av Sogn, Nordfjord og Sunnfjord (derav fjordane...). Ingen fra Flo-slekta kommer fra Sogndal. De kommer alle fra bygda Flo som ligger i Stryn kommune. Stryn er en del av Nordfjord.

Dvs. Ingen av Flo-gutta, udugelige eller ei, kan kalles hverken Sogning eller Sogndøling. Nordfjording eller Stryning er dei to alternativene vi sitter igjen med.

Litt off-topic må da kunne gå greit, da hele tråden i seg selv vel i utgangspunktet må kunne kalles off-topic. Du kan tydeligvis mer om Sogn og Fjordane enn meg, så det du sier er at en fyr fra Sunnfjord, som ligger i Sogn og Fjordane fylke ikke kan kalles sogning ((ev. sogn og fjording) med bakgrunn i fylkesnavnet)? På samme måte som jeg er bergenser, hordalending, vestlending, nordmann, europeer, stadiongjenger og verdensborger? Går man rett på sunnfjording, nordfjording etc og hopper elegant over fylkesbiten?


Det blir som Møre og Romsdal. Sammensatt av Sunnmøre, Romsdal og Nordmøre. Du får aldri en fra Romsdal til å kalle seg for møring.


Tilbake til tema: Er det Tsjekkia som har overbevist mest til nå? USA virket relativt tamme. Mange sier at de hadde et skudd i stolpen, det er selvsagt korrekt, men det hadde Tsjekkia også. Virker solide.

Italia er også gode mot bedre motstand (Ghana). Håper med Krøvel at de ikke gjør det noe godt i dette VM.
.og husk!

Snublefot

Quote from: "krøvel vellevold"Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.


Jeg ble skikkelig skuffet over Italia.. men er som du skriver Krøvel... det meste med det landet der er egentlig bare ekkelt...  nÃ¥r det gjelder fotball..

De har mange bra spillere, men fy faen for noen klovner de er på banen med engang de har ledelsen...

Kruxleiven

Inni helevete så Kroatia herjer på tribunen! Vilt. Selv om de ligger under og taper. En tragedie at überhypede Brasil skal vinne denne kampen. Hjelpe meg så lam Ronaldo var. Går Sæternes en høy gang på hans lateste dager. Neste er vel at Adriano blir fast besøkende på McDonalds også.

For meg som har fulgt masse italiensk fotball synes jeg de prøvde bra. De spilte tidvis godt og hadde gode kontringer. Har sett dem mye verre før. Og å legge seg bakpå? Det gjør selv vi i Brann også. Mot Start f. eks.

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.


Det du beskriver som klubbfotballen i Italia er vel også en god beskrivelse av tilstanden i klubbfotballen i Brasil og! Bare at der dreper de spillere i tillegg:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eden

Sør-Korea - Togo:
Håpte på at Togo skulle greia uavgjort i alle fall. Dei er ranka sist av alle laga og derfor hadde det vert kjekt for dei å karra til seg nokre poeng.
Det første gule kortet til Dosseh var kanksje litt tvilsomt, og det var veldig synd at han fekk sitt andre og måtte forlata bana. Trur kanskje Togo hadde greid å kapra 1 poeng med 11 mann på bana. Får satsa på at dei greie å få seg eit poeng eller to i dei neste kampane!

Frankrike - Sveits:
Var herlig å sjå at Zidane ikkje har glømt gamle kunster. Han var den klart beste på det franske laget i dag!
Resten av laget var ikkje så mykje å skryta av. Twats.. Eit par av dei såg ut som dei var på søndagstur halve kampen. Ta Wiltord for eksempel. Kvifor han fekk spela så lenge han gjorde er eit av verdas store mysterier! Gjorde absolutt ingenting av betydning, og skulle vert bytta ut i pausen, om ikkje før.
Den franske trenaren er ein tulling som hadde tjent på å gjera nokre taktiske bytter. Skulle vera unødvendig at Zidane måtte gjera jobben for minst 5 mann.
Sveits var gode, og hadde nokre sjansar som fort kunne blitt mål. Men heldigvis (?) greide Frankrike å holda nullen.

Brasil - Kroatia:
Aldri før har eg vert så frustrert øve ein VM-kamp før. Ville så inderlig at Kroatia skulle greia å putta ballen i mål!
I dei 35 første minutta av 2 omgang var det dei som styrte showet. Eg fryda meg øve å sjå at Ronaldinho og dei andre på Brasil blei takla og fratatt ballen av spelarane fra Kroatia som ga alt dei hadde og meir! Er det noko eg er møkk lei av allerede så er det all fokuseringen på Brasil.
Ja, dei har mange gode spelara og dei er eit godt lag. Ingen tvil om det. Men det er da vitterlig fleire lag enn Brasil med i VM?? Uansett kva avis eg slår opp i så ser eg ansiktet til Ronaldhino, og eg kan lesa side opp og side ned om det brasilianske laget. FFS, ein plass går grensa!
All honør til Kroatia som gjorde sitt til at eg ikkje blei kvalm av for mykje samba.. Og fansen til Kroatia er det bare til å ta av seg hatten for! Dei hoppa og sang og støtta laget sjølv ette kampen var ferdig. Sånt lika vi å sjå!


Jajaja.. Jaggu har eg ikkje greid å lira av meg nokre setningar om VM.. Eg som ikkje skulle følga så mykje med! Kva tyr man ikkje til når det er pause i TL.. =)

C@Bøe_79

Quote from: "Eden"Sør-Korea - Togo:
Håpte på at Togo skulle greia uavgjort i alle fall. Dei er ranka sist av alle laga og derfor hadde det vert kjekt for dei å karra til seg nokre poeng.
Det første gule kortet til Dosseh var kanksje litt tvilsomt, og det var veldig synd at han fekk sitt andre og måtte forlata bana. Trur kanskje Togo hadde greid å kapra 1 poeng med 11 mann på bana. Får satsa på at dei greie å få seg eit poeng eller to i dei neste kampane!

Frankrike - Sveits:
Var herlig å sjå at Zidane ikkje har glømt gamle kunster. Han var den klart beste på det franske laget i dag!
Resten av laget var ikkje så mykje å skryta av. Twats.. Eit par av dei såg ut som dei var på søndagstur halve kampen. Ta Wiltord for eksempel. Kvifor han fekk spela så lenge han gjorde er eit av verdas store mysterier! Gjorde absolutt ingenting av betydning, og skulle vert bytta ut i pausen, om ikkje før.
Den franske trenaren er ein tulling som hadde tjent på å gjera nokre taktiske bytter. Skulle vera unødvendig at Zidane måtte gjera jobben for minst 5 mann.
Sveits var gode, og hadde nokre sjansar som fort kunne blitt mål. Men heldigvis (?) greide Frankrike å holda nullen.

Brasil - Kroatia:
Aldri før har eg vert så frustrert øve ein VM-kamp før. Ville så inderlig at Kroatia skulle greia å putta ballen i mål!
I dei 35 første minutta av 2 omgang var det dei som styrte showet. Eg fryda meg øve å sjå at Ronaldinho og dei andre på Brasil blei takla og fratatt ballen av spelarane fra Kroatia som ga alt dei hadde og meir! Er det noko eg er møkk lei av allerede så er det all fokuseringen på Brasil.
Ja, dei har mange gode spelara og dei er eit godt lag. Ingen tvil om det. Men det er da vitterlig fleire lag enn Brasil med i VM?? Uansett kva avis eg slår opp i så ser eg ansiktet til Ronaldhino, og eg kan lesa side opp og side ned om det brasilianske laget. FFS, ein plass går grensa!
All honør til Kroatia som gjorde sitt til at eg ikkje blei kvalm av for mykje samba.. Og fansen til Kroatia er det bare til å ta av seg hatten for! Dei hoppa og sang og støtta laget sjølv ette kampen var ferdig. Sånt lika vi å sjå!


Jajaja.. Jaggu har eg ikkje greid å lira av meg nokre setningar om VM.. Eg som ikkje skulle følga så mykje med! Kva tyr man ikkje til når det er pause i TL.. =)


Ser ikke at du nevner de gangene Ronaldinho finter vekk 4-5 Kroater, før han mister ballen.
Og så er det no en gang slik, at Brasil selger.
Brasil prøver å spille den fotballen alle vil se, og klarer til tider det.
Tror de vil komme å slite mot England, og Tyskland om de skulle møte de..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Eden

Quote from: "C@Bøe_79"Ser ikke at du nevner de gangene Ronaldinho finter vekk 4-5 Kroater, før han mister ballen.
Og så er det no en gang slik, at Brasil selger.
Brasil prøver å spille den fotballen alle vil se, og klarer til tider det.
Tror de vil komme å slite mot England, og Tyskland om de skulle møte de..


Klart mannen er god og har mange bra finter. Han har vel ikkje blitt kåra til verdens beste spelar uten grunn! Men han og laget blir så til dei grader hypa opp at eg blei lei før Vm i det heile tatt hadde starta. Såg jo det i dag at det faktisk er mulig å få til noko bra mot Brasil, at dei ikkje spelar fantastisk samba-fotball 90 minutt i kvar kamp. Det virke nesten som at folk trur dei gjer det.. Som du seier; Brasil selge. Men er ikkje alle som følger strømmen og kjøper...

Er litt delt i to når det gjeld England, og Spania for den del. Håper dei kjem langt for spelarane sin del, men samtidig er eg veldig redd for skader på spelarane som til vanlig spele på favorittlaget mitt i England.. Men det går vel greit får man tru. Kan vel ikkje vera altfor egoist..

Mr_Soma

Hvilken person som liker fotball kan si at han ikke liker å se spillere som Ronaldinho,Kaká,Carlos,Cafu,Adriano +++ ?

Førstnevnte kan finte seg ut av en telefonkiosk med 5 motstandere rundt seg, en fryd!

Den spilleren som hadde gått inn i en takling på Ronaldinho med knotter og det som er å virkelig skadet han, ville vært bannlyst fra alle Stadion'er i lang lang tid, med pipekonsert i samtlige 90'minutter.

For en mer sympatisk kar en han finner du ikke.

Brasil fortjener VM-pokalen om de skulle nå helt til topps - er ihvertfall min mening.
Før var det mye triks og tull med de, tålte ikke taklinger,la seg enkelt ned,filmet osv - men nå spiller jo samtlige i Europa å er vant med en tøff spillestil.

Brasil spiller med hjertet, lag som Kroatia,Serbia osv er det bare tull med. Selv om det er bra trøkk fra tribunene, så er det irriterende å høre på all den pipingen med en gang Brasil har ballen.

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Og å legge seg bakpå? Det gjør selv vi i Brann også. Mot Start f. eks.


Italia er kjent for å være superdestruktive når de leder. Det handler kun om å få tiden til å gå og hale ut mest mulig.
Legg ned hele klubben!

Eden

Italia består av ein gjeng arrogante drittunger som ikkje kan annet enn å rulla på bakken!!

Sånn nesten i alle fall.... Nei italiensk fotball kan andre få glo på, det blir ikkje meg som gjer det!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.


Det du beskriver som klubbfotballen i Italia er vel også en god beskrivelse av tilstanden i klubbfotballen i Brasil og! Bare at der dreper de spillere i tillegg:-)


Det som er pÃ¥fallende med Brasil, er den vanvittige forskjellen mellom klubbfotball og landslagsfotball. Veldig mye av det jeg skrev om Italia, passer nok godt pÃ¥ brasiliansk klubbfotball og. Den brasilianske klubbfotballen er jo et eneste stort kaos.  Men landslaget til Brasil pÃ¥ sitt beste overgÃ¥r jo alle nÃ¥r det gjelder blendende teknikk, ballkontroll, offensivt klikk-klakk-spill, osv. Det er jo en god del magisk fotball pÃ¥ klubbnivÃ¥ ogsÃ¥, men det er ogsÃ¥ veldig mye stygt grisespill. Og landslagsfansen virker jo glade og vennligsinnede med samba og deilige damer. Det pleier liksom ikke Ã¥ være noe tull med dem.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Mr Soma skrev:
QuoteDen spilleren som hadde gått inn i en takling på Ronaldinho med knotter og det som er å virkelig skadet han, ville vært bannlyst fra alle Stadion'er i lang lang tid, med pipekonsert i samtlige 90'minutter.


Hadde vel egentlig ikke truffet, så rask er faktisk denne karen på labben.
Men,men bakfra er han sårbar og heldigvis er det slutt på de tider "der man drepte" motstanderens bestemann.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr_Soma

Ja takk Gud for det!
Han hadde noen virkelige godbiter idag... men mot et godt Kroatisk lag så er det vanskelig å utrette så mye.
Blir ihvertfall mer rom mot Japan og Australia.

Men Kroatia imponerte idag... det skal de ha.

hanioslo

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "hanioslo"Fylket heter Sogn og Fjordane. Det består av Sogn, Nordfjord og Sunnfjord (derav fjordane...). Ingen fra Flo-slekta kommer fra Sogndal. De kommer alle fra bygda Flo som ligger i Stryn kommune. Stryn er en del av Nordfjord.

Dvs. Ingen av Flo-gutta, udugelige eller ei, kan kalles hverken Sogning eller Sogndøling. Nordfjording eller Stryning er dei to alternativene vi sitter igjen med.

Litt off-topic må da kunne gå greit, da hele tråden i seg selv vel i utgangspunktet må kunne kalles off-topic. Du kan tydeligvis mer om Sogn og Fjordane enn meg, så det du sier er at en fyr fra Sunnfjord, som ligger i Sogn og Fjordane fylke ikke kan kalles sogning ((ev. sogn og fjording) med bakgrunn i fylkesnavnet)? På samme måte som jeg er bergenser, hordalending, vestlending, nordmann, europeer, stadiongjenger og verdensborger? Går man rett på sunnfjording, nordfjording etc og hopper elegant over fylkesbiten?


Er nok naturlig at jeg som Nordfjording kan mer om Sogn og Fjordane enn en Bergenser, men du har skjønt det 100% korrekt! Vi får rett på regionen. Samme som folk fra Møre og Romsdal tenker jeg. Du sier Møring, Sunnmøring, Nordmøring og hva de nå kaller pakket derfra...

Veldig tøff kniving mellom regionene. Stort sett ingen Nordfjording som liker Sunnfjordinger for eksempel....
trandlien ut av Bergen!

Kruxleiven

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Kruxleiven"Og å legge seg bakpå? Det gjør selv vi i Brann også. Mot Start f. eks.


Italia er kjent for å være superdestruktive når de leder. Det handler kun om å få tiden til å gå og hale ut mest mulig.


De er kjent for det ja, men de gjorde det ikke mot Ghana. Hva som skjedde under "Catenaccio-tiden" er en annen sak. Det er lenge siden. Italia tok ledelsen etter ca. 40 minutter om jeg ikke husker feil. De sto på til ca. 55 minutter. Derfra og ut ga de gjerne fra seg initiativet og satset på kontringer. Slike ting går gjerne også på å spare krefter. Dessuten prøver de med jevne mellomrom å sende frem en del folk i etablert angrep. Synes de gjør en taktisk gjennomført bra kamp. Takke meg til det energiske fra Italias kamp, kanonen i tverrligger, de geniale pasningene fra Pirlo og Tonis hissighet fremfor Brasils 3-4 driblinger på midtbanen for så å miste ballen i 5. trekk. Det gleder også å se Iaquinta gå av henglsene når han scorer sitt første landslagsmål.

For øvrig skal det sies at Italia viser dårlig fair play ved å kaste vekk ballen, men det får Iaquinta også gult kort for. Lippi sier han burde spart seg det og resten av Italia synes helt sikkert ikke det var noe bra. Alle mener nok det var unødvendig, men det er mange lag og spillerere som ville gjort det samme i den situasjonen. Dessuten får man i dagens moderne fotball kastet en ny ball utpå raskere enn den ballen man kaster vekk rekker å lande. Straffesituasjonene er tvilsom. Men det er helt greit å ikke dømme straffe. Vel. Det får være dommerens problem. Snakk om kjøpt dommer eller ligenende blir bare latterlig. Det har ikke blitt dømt en eneste straffe i dette VM, og personlig tror jeg ikke han ville ha dømt straffe om Italia hadde de samme situasjonene mot Ghana. Ghana var ikke gode nok og klarte ikke å sette ballen i mål. Det er ganske viktig i fotball.

Forza Italia! Avanti per il campionato mondiale!

chris_henrik

- Simpel TV-produksjon under VM
http://fotball.bt.no/vm/article58494.ece

Som en som har holdt på med litt TV-ting på hobbybasis, gledet jeg meg virkelig til pompøse vm-sendinger hvor høyhastighetskamera gir supersmooth superslowmotion, alt av interesse vises flere ganger med gode vinkler og alle bilder har nydelig komposisjon. Så langt har jeg trodd at det var mine forventninger som gjorde at jeg ikke var helt fornøyd, men ser nå at de fleste kommentatorene også gremmer seg over produksjonen.

En kommer med feil reprise på feil tidspunkt, hovedvinkelen viser for mye av banen, nærbilder har helt feil utsnitt og listen går videre. Så mitt spørsmål er om dette er noe som en må være over normalt interessert i for å la seg irritere av, eller har også andre lagt merke til dette?
<BRANN> ..... DKFM

Tom C

Jeg tror ikke du er alene om det. Jeg har abolutt ingen annen erfaring fra TV-produksjon enn at jeg har sittet en del og sett på. Men jeg mener allikevel at dette er mye dårligere enn tidligere EM og VM sluttspill. Det som irriterer meg mest er måten de har zoomet ekstra langt ut fra banen, slik at man omtrent ikke kan se hvem som har ballen med mindre du vet hårfargen eller løpesettet til de forskjellige. Synes TV2s vanlige tippeligadekning er langt bedre enn VM-dekningen så langt...
Aldri mer Obos....

abe78

I hvert fall enig i at det er noe alvorlig galt med reprisene. Det virker som om det er et stort fokus på å få se ansiktet til den som skyter i forhold til den herlige stikkpassningen han fikk i forkant. Enig i at det faktisk nesten er bedre det som serveres fra tippeligaen.
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.


Det du beskriver som klubbfotballen i Italia er vel også en god beskrivelse av tilstanden i klubbfotballen i Brasil og! Bare at der dreper de spillere i tillegg:-)


Det som er pÃ¥fallende med Brasil, er den vanvittige forskjellen mellom klubbfotball og landslagsfotball. Veldig mye av det jeg skrev om Italia, passer nok godt pÃ¥ brasiliansk klubbfotball og. Den brasilianske klubbfotballen er jo et eneste stort kaos.  Men landslaget til Brasil pÃ¥ sitt beste overgÃ¥r jo alle nÃ¥r det gjelder blendende teknikk, ballkontroll, offensivt klikk-klakk-spill, osv. Det er jo en god del magisk fotball pÃ¥ klubbnivÃ¥ ogsÃ¥, men det er ogsÃ¥ veldig mye stygt grisespill. Og landslagsfansen virker jo glade og vennligsinnede med samba og deilige damer. Det pleier liksom ikke Ã¥ være noe tull med dem.
'

Jeg er enig med det meste du skriver, men sånn Brasil spilte mot Kroatia imponerte i alle fall ikke meg veldig...
Hvis de fortsetter sånn fortjener de ikke å vinne VM, og de vinner heller ikke VM med det spillet. Synes Spania virker som en hetere kandidat etter det de viste i dag. På tross av de Ukraina fikk en mann utvist og at straffen kom på et godt tidspunkt på Spania imponerte de i dag. Men det er fortsatt mange kamper som skal spilles. Argentina eller Spania vinner:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Italia må ikke vinne VM! Italia står for alt som er trist og leit i fotball: Tidlig ledelse og 11 mann i forsvar resten av kampen, filming og tjuvtriks, dådyr-øyne og utslående armer når man har gjort noe galt, langt hår og hårbøyler (hvis de ikke er helt snauklipt, finnes ingen mellomting), og i klubbfotballen har de korrupsjon, fiksing av kamper, politisk innblanding, politiske supportere, ekstrem høyre, ekstrem venstre, capo, megafoner, trommer, forza allez allez chalala, voldelige fans, bråk på tribunene, osv.


Det du beskriver som klubbfotballen i Italia er vel også en god beskrivelse av tilstanden i klubbfotballen i Brasil og! Bare at der dreper de spillere i tillegg:-)


Det som er pÃ¥fallende med Brasil, er den vanvittige forskjellen mellom klubbfotball og landslagsfotball. Veldig mye av det jeg skrev om Italia, passer nok godt pÃ¥ brasiliansk klubbfotball og. Den brasilianske klubbfotballen er jo et eneste stort kaos.  Men landslaget til Brasil pÃ¥ sitt beste overgÃ¥r jo alle nÃ¥r det gjelder blendende teknikk, ballkontroll, offensivt klikk-klakk-spill, osv. Det er jo en god del magisk fotball pÃ¥ klubbnivÃ¥ ogsÃ¥, men det er ogsÃ¥ veldig mye stygt grisespill. Og landslagsfansen virker jo glade og vennligsinnede med samba og deilige damer. Det pleier liksom ikke Ã¥ være noe tull med dem.
'

Jeg er enig med det meste du skriver, men sånn Brasil spilte mot Kroatia imponerte i alle fall ikke meg veldig...
Hvis de fortsetter sånn fortjener de ikke å vinne VM, og de vinner heller ikke VM med det spillet. Synes Spania virker som en hetere kandidat etter det de viste i dag. På tross av de Ukraina fikk en mann utvist og at straffen kom på et godt tidspunkt på Spania imponerte de i dag. Men det er fortsatt mange kamper som skal spilles. Argentina eller Spania vinner:-)


Det må nevnes at det Brann presterte mot FFK ikke er verdig serieledelse til sommerpausen, men de har spilt seg opp.
Viktig å bruke ord som "om dette fortsetter" og "de må vise bedre,noe vi vet de kan", det er tross alt bare første runde.
Og det er mange som har 3 poeng uten å overbevise, England,Tyskland,Italia og Brasil. Mens Spania imponerte meg idag, og jeg som igår solgte alle Spania aksjene mine(bt-VM spill) og kjøpte 100 000 i Ukraina:(
Hadde stor tro på Schevchenko og guttene hans, men for første gang imponerte Spania meg i et VM(Så lenge jeg kan huske VM)..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kruxleiven

Lurer på hvem som spiller mest usportslig? Italia som vinner en helt grei seier mot Ghana, eller England der sjiaraffen Crouch drar en annen spiller i hestehalen for å score? En ærlig sak å ikke like Italia, men argumenteringen for hvorfor og hvor utrolig mye verre de er enn andre lag er latterlig.

C@Bøe_79

Quote from: "Kruxleiven"Lurer på hvem som spiller mest usportslig? Italia som vinner en helt grei seier mot Ghana, eller England der sjiaraffen Crouch drar en annen spiller i hestehalen for å score? En ærlig sak å ikke like Italia, men argumenteringen for hvorfor og hvor utrolig mye verre de er enn andre lag er latterlig.


Flott at flere enn meg så den forseelsen til Crouch, syns det var merkelig at han var 1m høyere i duellen.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

nummer9

Liker ikke noen av disse lagene sålangt. Italia har jeg aldri likt, usportslige primadonnaer er ikke i høy kurs her. England spillte kjedelig og uoppfinnsomt, og Crouch virker som en ufyselig fyr som får seg til å gjøre noe sånnt. Ble dratt frem av Davy'en i TV2 sitt oppsummeringsprogram i kveld.

Foreløpig holder jeg en knapp på Nederland og Spania. Spania sin kamp fikk jeg ikke sett, men har alltid likt dem selv om de sjelden har fått det til i mesterskap de siste årene. Nederland spiller morsomt og offensivt i 4-3-3, og når de får spillet til er det artig å se på.

Gleder meg til å se hva mesterskapet har å by på videre.

Yngve

Når det gjeld dekninga av VM. Det er greit at nokre i NRK endå er i streik, men når dei fyrst sender kampar på radio, så er dekninga til tider verre enn tidlegare tippeliga frå tv2.

Under dagens England-kamp, så byrja dei sendinga 7 min ut i fyrsteomgang pga nyhende og vermelding, men ikkje nok med det, dei kutta sendinga 1840 pga "barne-tv på radio". Dvs at 12 min av ordinær tid ikkje vart sendt, då kan dei like godt la vere å sende. Andreomgang var litt betre, der var det kun 3 min dei ikkje sendte.

Sverige-kampen var betrakteleg betre, men fortsatt nyhendeoppbrot. Og ikkje minst, ein betrakteleg betre kommentator.

tormi

Ja det der er helt for jæ.... Husker når TV2 var på sitt værste. 2. omgangen gikk vi alltid glipp av de første 5 minutt pga, været og reklame.... Grrrr...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Skjønner ikke helt kritikken mot at kamera viser for stor del av banen, slik at det er vanskelig å identifisere spillerne. Det er jo nettopp det motsatte som er problemet med tv-fotball: Du ser ikke helheten i spillet. Måkes ballen langt fremover eller mot nærmeste sidelinje, går det gjerne flere sekunder før du ser om det er noen der til å ta imot ballen. Jeg for min del er minimalt interessert i hvem som gjør hva, hva de heter, hvordan de ser ut, osv. Jeg er opptatt av helheten i det som skjer.
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Quote from: "krøvel vellevold"Skjønner ikke helt kritikken mot at kamera viser for stor del av banen, slik at det er vanskelig å identifisere spillerne. Det er jo nettopp det motsatte som er problemet med tv-fotball: Du ser ikke helheten i spillet. Måkes ballen langt fremover eller mot nærmeste sidelinje, går det gjerne flere sekunder før du ser om det er noen der til å ta imot ballen. Jeg for min del er minimalt interessert i hvem som gjør hva, hva de heter, hvordan de ser ut, osv. Jeg er opptatt av helheten i det som skjer.
<BRANN> ..... DKFM

Snublefot

Argentina imponerte stort i dag..

fy faen.. 6-0   DET ER RESPEKT!!!!

Helginho

Synd at Elfenbenskysten havnet i en umulig gruppe..

Utvilsomt et av de bedre lagene som ikke får være med videre, artig fotball..

Klaus_Brann

Det er det jeg sier, Argentina vinner hele driten!
Sinnsyk angrepsfoppal ved flere av målene, og at de heller ikke stopper før det står 6-0 er imponerende...
Så og si alle de andre storlagene sliter med å score, mens Argentina bøtter inn mål!Helt rått!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Mr_Soma

For en kjedelig affere mellom Brasil og Australia.
Men nå fikk man virkelig se hva fløyter på tribunen fører til, når Australia var mange inni boksen, å Popovic stoppet opp å lot ballen trille over dødlinjen for han trodde det var dommeren som blåste.

Dette er vel et fenomen som er mest utbredt under russetiden, men jeg har også opplevd dette etter 16.maikampen med disse fløytene på tribunen.

Fløyter på tribunen skal være bannlyst!

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"For en kjedelig affere mellom Brasil og Australia.
Men nå fikk man virkelig se hva fløyter på tribunen fører til, når Australia var mange inni boksen, å Popovic stoppet opp å lot ballen trille over dødlinjen for han trodde det var dommeren som blåste.

Dette er vel et fenomen som er mest utbredt under russetiden, men jeg har også opplevd dette etter 16.maikampen med disse fløytene på tribunen.

Fløyter på tribunen skal være bannlyst!


Du så det enda bedre i kampen Ghana - Tsjekkia,da Asamoah Gyan skal ta straffen. Han skyter og for gult kort,og må dermed stå over siste gruppespill kamp. Cech er borte hos dommeren og peker mot tribunen, kan bare tenke meg at det var fløyter han snakket om. For det har vært mye fløytelyd fra kampene i år. Desverre for Asamoah Gyan så kan ikke dommeren trekke tilbake det gule kortet, men syns det er en stor skandale for dette VM`et at det er flere episoder med fløyter på tribunen.
Ikke mye å gjøre med det egentlig heller.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kruxleiven

Fløyter på tribunen er en uting. Og i tilfellet med Gyan blir det jo nærmest skandaløst for laget. Ingen tvil om at Asamoah er viktig for laget. Jeg kom bare til å tenke på Brann-LSK i 95. Om jeg ikke husker feil ble det sagt fra en av LSK-spillerne (var det Strandli?) at noen blåste en fløyte på tribunen under vår corner. LSK-spillerne slappet av og vi kunne upresset avslutte corneren i mål. Selvfølgelig er det helt greit nå, men genrelkt burde publikum holde seg for god til slikt.

chris_henrik

Quote from: "Kruxleiven"Fløyter på tribunen er en uting. Og i tilfellet med Gyan blir det jo nærmest skandaløst for laget. Ingen tvil om at Asamoah er viktig for laget. Jeg kom bare til å tenke på Brann-LSK i 95. Om jeg ikke husker feil ble det sagt fra en av LSK-spillerne (var det Strandli?) at noen blåste en fløyte på tribunen under vår corner. LSK-spillerne slappet av og vi kunne upresset avslutte corneren i mål. Selvfølgelig er det helt greit nå, men genrelkt burde publikum holde seg for god til slikt.


Mener å huske at det var en lignende episode under en av Cup-finalene mot RBK. Men da var det brann-forsvaret som hørte flyten. (mulig jeg tar feil)

Kan også kommentere Sør-Koreanere generelt: De har tydeligvis hatt seg en studietur hos sine gamle venner i nord. Makan til tribuneliv på en VM-kamp så langt hjemmefra.
<BRANN> ..... DKFM

C@Bøe_79

Quote from: "Kruxleiven"Fløyter på tribunen er en uting. Og i tilfellet med Gyan blir det jo nærmest skandaløst for laget. Ingen tvil om at Asamoah er viktig for laget. Jeg kom bare til å tenke på Brann-LSK i 95. Om jeg ikke husker feil ble det sagt fra en av LSK-spillerne (var det Strandli?) at noen blåste en fløyte på tribunen under vår corner. LSK-spillerne slappet av og vi kunne upresset avslutte corneren i mål. Selvfølgelig er det helt greit nå, men genrelkt burde publikum holde seg for god til slikt.


Ikke Strandli, for han spilte og scoret for Brann i den kampen.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

SÃ¥ kom det Italienerene i VM ikke trengte.

Kan ikke være gøyt for det italienske laget å lese deler av rapporten til kommisjonen som etterforsker skandalen.
Her er straffe forslagene til kommisjonen:

Juventus - Min: Straff i serie A - Maks: Degradering til Serie C

Milan - Min:Straff i serie A - Maks: Degradering til Serie B

Fiorentina - Min:Straff i serie A - Maks: Degradering til Serie B

Lazio - Min:Straff i serie A - Maks: Degradering til Serie B

Sampdoria - Maks straff i Serie A.

Straff i Serie A innebærer poengtrekk og bøter..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "Kruxleiven"Fløyter på tribunen er en uting. Og i tilfellet med Gyan blir det jo nærmest skandaløst for laget. Ingen tvil om at Asamoah er viktig for laget. Jeg kom bare til å tenke på Brann-LSK i 95. Om jeg ikke husker feil ble det sagt fra en av LSK-spillerne (var det Strandli?) at noen blåste en fløyte på tribunen under vår corner. LSK-spillerne slappet av og vi kunne upresset avslutte corneren i mål. Selvfølgelig er det helt greit nå, men genrelkt burde publikum holde seg for god til slikt.


Latterlig av FIFA: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120207
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Plekter

Noen som samler på Panini VM-klistremerker?
Jeg har byttemerker!

xTaTic

Quote from: "Plekter"Noen som samler på Panini VM-klistremerker?
Jeg har byttemerker!


Tror jeg har et par fra italia vm 1990! :P
Plager meg fremdeles litt at jeg ikke fikk fyllt det albummet... men jeg hadde sikkert hundre stk. klistremerker med Ronald Koeman.

Plekter

Jeg har byttemerker fra Italia VM om du skulle være interessert?

chris_henrik

Quote from: "Plekter"Noen som samler på Panini VM-klistremerker?
Jeg har byttemerker!


Selges det VM-klistremerker for dette VM? Det er lenge siden jeg fylte 11 år og levde av lommepenger. Nå er jeg egentlig for gammel, men det hadde vært artig og gått i butikken, lagt noen hundringser på disken og fått stickers herfra til månen :D
<BRANN> ..... DKFM

Memelli

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "Plekter"Noen som samler på Panini VM-klistremerker?
Jeg har byttemerker!


Selges det VM-klistremerker for dette VM?


Ja, det gjør det.

Mr_Soma

Noen fler som fikk med seg Jørn Andersen live på TV2 ikveld? Det er det morsomste jeg har sett på lenge.

Ikke ofte sånt skjer live på tv, men når det først inntreffer så er det dødelig morsomt...hehehehe.

Tror ALDRI han stiller opp sånn fler ganger.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up