• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann ut i Europa?

Started by C@Bøe_79, June 02, 2006, 10:05:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mobli

Jeg for min del håper på Rhyl.
Da har jeg i det minste en god sjanse til å komme meg på bortekampen.

Er ikke så aktuelt å reise til Færøyene eller Island for min del.

steinbygger

det ble glentoran. Er vel irsk hvis ikke jeg tar feil

Gud

Nord-irsk for Ã¥ være helt nøyaktig.  FÃ¥r hÃ¥pe IRA liker nordmenn.

sturlalv

Regner med jeg blir arrestert hvis jeg tar feil, men synes å erindre at Sportsklubben spilte mot Glentoran i E-cupsammenheng en gang tidlig på 70-tallet.

Noen som husker hvordan det gikk?

Sturlalv

Eden

http://www.brann.no/index.php?valg=team&team=13


"Brann har også deltatt jevnlig i europeiske turneringer, første gang i 1973. Da slo Brann Gzira United (Malta) 7-0, 2-0 og tapte for Glentoran (Nord-Irland) 1-1, 1-3."

Lurkin

Vi vinner den, og så møter vi Newcastle i neste. Må ærlig innrømme at det hadde vært kos for en Brann- og Newcastle-supporter som meg.
Berømte Brann fra Bergen

_owenz_

Nord-Irsk PL virker som en bakgÃ¥rds serie, pÃ¥ hjemmesiden http://www.glentoran.net/  oppfordres supporterene til Ã¥ være med Ã¥ betale -strømregning og forsikrings kostnader-!!!

QuoteEvery penny raised by the Foundation will go towards paying Insurance, rates and electrical charges, etc. which are essential needs in the day to day running of the club. These costs are increasing annually to over £150,000 and put great strain on our limited resources.


--

Strilen

Quote from: "sturlalv"Regner med jeg blir arrestert hvis jeg tar feil, men synes å erindre at Sportsklubben spilte mot Glentoran i E-cupsammenheng en gang tidlig på 70-tallet.

Noen som husker hvordan det gikk?

Sturlalv


Husker denne kampen sinnsykt bra. Det var en kveldskamp, og så vidt jeg husker den aller første flomlys-kampen på stadion. Himmelen bare åpnet sine porter og regnet strømmet ned. På den ene inngangen ble trykket så stort at dørene, som gikk utover, ikke lot seg åpne. Etter litt over en time klarte vaktene å få oss bakover og åpnet døren. Da vi kom inn hadde folk vært inne i over en time, så det var umulig for en lien gutt på 10 år å få en bra plass. Det var jo selvfølgelig heller ikke noe kjekt som 10-åring å stå inneklemt blant voksne i over en time heller.

Nok om det, turen til Belfast er booket. Over onsdag til Newcastle med Jet2, videre til Belfast med EasyJet 2 timer senere. Retur midt på dagen fredag, men vi valgte å bli i England til søndag. Det er fullt mulig å returnere fra Belfast fredag morgen (7-tiden) og nå Jet2 videre til Bergen samme dag. Vi betaler ca. 1700 tur-retur.

kabelmann

Quote from: "Lurkin"Vi vinner den, og så møter vi Newcastle i neste. Må ærlig innrømme at det hadde vært kos for en Brann- og Newcastle-supporter som meg.

Da håper jeg virkelig Newcastle er det dårligste laget av de kan møte, hvis ikke kan de bare holde seg langt unna stadion. Jeg vil ha Brann videre til gruppespillet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

mobli

Da har jeg bestilt turen også.
Kommer på ca 800-850 kroner fra Manchester til Belfast City Airport.
JaudÃ¥, det her skal bli gøy.  :D

weirus

Er det noen som vet hvordan reglene er om ståplasser på stadion i europacupen??
Huskr sist så var det ihvertfall ikke lov å selge ståplasser..er det slik nå også??
I så fall...5000 kapasitet på the Oval...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Går vi videre til 2.kvalikrunde, er det en stor mulighet for at vi holder oss på den seedete delen av den nordre gruppen. Da vil vi muligens møte lag fra land som Litauen, Latvia, Finland og Sverige (Gefle har så lav koeffisient at de antagelig blir useedet).
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Når nordirske Dungannon blir dengt 4-1 over to kamper mot islandske Keflavik viser det nivået på ligaen deira.

Mtp på kvaliteten vår kontra deira føler eg meg trygg på avansemang, men om trenera og spelera trur det blir walkover før kampen i det heile tatt har starta kan det bli skummelt.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

_owenz_

Quote from: "Bruiser"Når nordirske Dungannon blir dengt 4-1 over to kamper mot islandske Keflavik viser det nivået på ligaen deira.

Mtp på kvaliteten vår kontra deira føler eg meg trygg på avansemang, men om trenera og spelera trur det blir walkover før kampen i det heile tatt har starta kan det bli skummelt.


Slik jeg har skjønt det sÃ¥ er  de 2 Belfast lagene Linfield, og Glentoran  langt forran de andre lagene spillmessig.

Men nivÃ¥et er ikke det helt store, vet ikke helt hvor mye penger f.eks Glentoran  har i budsjett men det jeg har lest er at bare 3-4 spillere har full lønn, resten mÃ¥ ha jobb ved siden av klubben.


--

sga55

No når helstad er signert hva trenger vi for å hevde oss i UEFA cuppen for eksempel...

Synes Xaminator hadde gode forslag. (SE UNDER)

BARE GLA OG MASSE VANVITTIG ENIG I DETTE INNLEGGET!!!!     Svar med Sitat Endre/Slett dette Innlegget
Xminator skrev:
ENDELIG!!!!!!

Nå må vi få Azar tilbake, Hassan tilbake, Olofinjana tilbake og vi har ett "Best off 2k" på Stadion ;)

Som mange påpeker her, Helstad må først bli frisk. Han er nyoperert og bør matches forsiktig. Med 3 andre toppspisser i Brann får han muligheten til å trene seg forsiktig tilbake til toppformen. Jeg ser for meg Helstad som innbytter i august.

Uansett, vi har fått toppscoreren vår tilbake. Jeg håper virkelig Helstad kan få en hel sesong uten skader i Brann, og knuse sine egne rekorder fra sist han sprang rundt på stadion :)

Ser at mange ser for seg at Winters gir seg etter denne sesongen. Vinner Brann serien tror jeg han blir. Muligheten for Champions League bør strengt tatt veie særdeles tungt.

Vi har Torstein Helstad,
ja VI har Torstein Helstad,
VI har Torstein Helstad,
vi e' Brann.

Det skal bli utrolig deilig å høre denne fra ett fullsatt Stadion mot Viking :)[/b]


Synes litt synd på mimelli men det er greit.. Her har vi en spiller som virkelig styrker laget. '

FÃ¥r vi Azar tilbake, Hassan tilbake, Olofinjana tilbake tror eg plutselig vi kan hevde oss i Europa...

Må forsåvidt styrke venstre backen og... Erlend har ikke nok tempo og er ikke god nok en mot en.
_________________
sga55
ga55

EvenSteven

Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...

DJ_ADG

Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Desperado

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.

skip

Vanskelig å si om de får spille evt. gruppespillskamper hjemme. Egentlig burde de jo det siden de er i gang med utbyggingsprosessen. Håper ikke UEFA oppfører seg vanskelig i en slik situasjon. Kanskje man kan skaffe seg en slags dispansasjon siden men altså bygger nytt. Er vel flere lag fra tippeligaen som spiller med en slik disp (Start, FFK osv). Mener å ha hørt at kravene er nokså like i tippeligaen som i UEFA-cupen. Men selvsagt er det vel ting som er litt strengere i Europa enn i Norge.

Bruiser

Quote from: "DJ_ADG"Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.

Det er langt strengere restriksjoner for E-cup kamper i forhold til krava for å avvikle nasjonale ligakamper.

Quote from: "Desperado"I UEFA-cupen i fjor var det såvidt Brann fikk lov å spille førsterundekampen mot Lokomotiv på Stadion - og fikk grei beskjed om at noe gruppespill der kom ikke på tale. Så det lukter nok eventuelt gruppespill i Stavanger eller - desverre.

Kan jo hende det møter opp ein del folk iom at det er ein del Brann-supportera i nærheita, og ellers ein del fotballgalne sunnmøringer som liker god fotball.

Men først må vi jo komme oss dit før det blir ei aktuell problemstilling.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Brannfrelst

Tror ikke folk behøver å bekymre seg så voldsomt for gruppespillet. Kan få tøff motstand i 2.runde og definitiv meget bra motstand i 1 ordinære runde. Om vi i det hele går videre fra denne..
2.10.07-Gullet kom hem!

naitsirk

krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.

Bataljonen

Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Brann Stadion er ikke godkjent og man får heller ikke dispensasjon til å spille gruppespillet der.
Hvilke bane det vil spilles på er ikke avklart enda.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.


Hørt om ironi? Eller var det DU som var ironisk nå?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.


Hørt om ironi? Eller var det DU som var ironisk nå?


Det er bare ett dårlig forsøk fra Krøvel på å dra i gang en for lengst utdebatert sak. Skal man følge Krøvels logikk burde vi strengt tatt spilt E-cup og norsk cup på Varden.

Er usikker på om årets Brannlag har kvalitetene som skal til for å møte større europeiske lag. Vi mangler hurtige spillere (med unntak), og er heller ikke spesielt duellsterke. Likevel, Brann er ett ekstremt godt kontringslag, så ikke helt umulig vi kunne kopiert Viking. Nå skal vi vel først møte hakket bedre, men fortsatt ukjente størrelser med reservene på banen. Så det vil ikke være overraskende om vi ryker ut i neste kvalikkrunde.

EvenSteven

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Brann Stadion er ikke godkjent og man får heller ikke dispensasjon til å spille gruppespillet der.
Hvilke bane det vil spilles på er ikke avklart enda.


Unnskyld meg, men hva er da vitsen med å være med ?

Xminator

Fordi vi er kvalifisert :p

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

kabelmann

Og da er det klart at Brann kan trekke ett av følgende:
(SWE), Skonto FC (LAT), FK Suduva (LTU), Derry City FC (IRL) eller FC Flora (EST). Hadde vært veldig greit med det svenske laget som var tapende cupfinalist og ligger midt på tabellen i superettan - men det blir nok Suduva.

http://www.uefa.com/competitions/UEFACup/news/Kind=1/newsId=439442.html
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Rune felt F

At Brann kan møte et svensk lag som ligger på niende plass i superettan(tilsv. norsk 1.div) i Uefa-cupen forteller mye om hvor mye den cupen hart tapt seg. Noen som vet hvorfor svenskene sender sånne lag til Uefa-cupen?

Rune felt F

Quote from: "Rune felt F"At Brann kan møte et svensk lag som ligger på niende plass i superettan(tilsv. norsk 1.div) i Uefa-cupen forteller mye om hvor mye den cupen hart tapt seg. Noen som vet hvorfor svenskene sender sånne lag til Uefa-cupen?


Glem det, fikk svar...

EvenSteven

Ok... hva med å dele det med oss andre ? :-)

kabelmann

Som skrevet over var de tapende cupfinalist. Djurgården vant og det er vel mulig de kom seg til Europa gjennom serien?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

DJ_ADG

Quote from: "kabelmann"Som skrevet over var de tapende cupfinalist. Djurgården vant og det er vel mulig de kom seg til Europa gjennom serien?


Det stemmer Djurgården vant serien i fjor og deltar i Champions League. Husker for noen sesonger siden deltok Millwall fra engelsk førte div og Alemannia Aachen som då spillte i 2.Bundesliga
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannSupporter

Ipswich spilte jo også UEFA-cup et år som 1 div-lag. De slo faktisk Inter 1-0 hjemme også..

steinbygger

vi fikk svenskene. Ser ut som vi har vært heldig så langt

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannFa(e)n

rannfasiten

BrannFa(e)n

Quote from: "BrannSupporter"Ipswich spilte jo også UEFA-cup et år som 1 div-lag. De slo faktisk Inter 1-0 hjemme også..


Ikke glem at VIF faktisk overbeviste i.... 1998 blir det vel. Hmm, nei, mener det var litt senere?
rannfasiten

mobli

Quote from: "BrannFa(e)n"


Ligger omtrent midt i mellom Stockholm og Göteborg.

Link


Min svenske kollega skrev følgende:

Quote

Oppreist

Quote from: "mobli"
Quote from: "BrannFa(e)n"


Ligger omtrent midt i mellom Stockholm og Göteborg.

Link


Min svenske kollega skrev følgende:

Quote


Klarer han ikke skrive svensk?? Forøvrig god trekning - det blir vel da capo på reserveshowet vi hadde i går. Når skal kampene spilles?
Stein på stein blir Steinar.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007

Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007

Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)


Da blir det nok A-laget i seriekamp og reservene i UEFA-finalen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann blir useedet i 1.runde. Dermed møter vi et seedet lag. Her er lagene som vil ble seedet i 1.runde hvis a) de seedete lagene fra 2.kval.runde går videre, og de useedete lagene fra 3.CL-kvalik.runde blir slått ut og sendt til UEFA-cup:

Sevilla, Newcastle, Panathinaikos, Schalke 04, Parma, Bayer Leverkusen, Feyenoord, Auxerre, Club Brügge, Basel, Marseille, Alkmaar, Hertha Berlin, Sparta Praha, Rangers, Celta Vigo, Paris SG, Lok. Moskva, Lens, Besiktas, Palermo, Slavia Praha, Español, Heerenveen, Partizan, Rapid Bucarest, Wisla Krakow, Fenerbace, Austria Wien, Hapoel Tel Aviv, Osasuna, Lovech, Blackburn, Brøndby, Grasshoppers, Chievo, Dinamo Bucarest, Livorno, Spartak Moskva og CSKA Sofia.  

Hvis noen av de seedete klubbene i 2.kvalikrunde blir slått ut, står følgende useedete lag først i køen til å bikke over til å bli seedet: West Ham, Tottenham, Dinamo Zagreb, Røde Stjerne, Hearts - i den rekkeølgen. Imidlertid avhenger dette at eventuelt bare Dinamo Kiev, Benfica, Hamburger SV, Levski Sofia eller Slovan Liberec av de seedete lagene i 3.CL-kvalikrunde blir slått ut av CL-kvaliken, ettersom alle møter lag som uansett ville blitt seedet i UEFA-cupen, og de dermed bare erstatter deres seedete plass. Hvis derimot Arsenal, Milan, AEK, Liverpool, Steua Bucarest, Ajax, Shakhtar Donetsk, Lille, Galatasaray, Valencia eller CSKA Moskva ryker i CL-kvaliken, vil disse bli seedet i UEFA-cupen, og erstatte lag som pr. i dag er useedet (og altså forventet å bli slått ut av CL).

Skikkelig innviklet å forklare, men nå har dere i hvert fall en idé om hva vi må slå ut før vi kommer til noe gruppespill.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: "Xminator"Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007


snakker vi om noen som er super optimister her eller lenge før morroen har begynt Ã¥ vi har kommet oss til uefa grunnspillet ??? vet at vi kan være optimister men et steg gÃ¥r grensen tviler sterkt pÃ¥ at vi nÃ¥r en evt finale her.. men alltid lov Ã¥ tro og hÃ¥pe vet du.... Men som sakt det er VELLLLLDDDIIIGGGG LAAAANNNGGGGGTTTTT fram  :o  :o  :o
Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)

Xminator

Med flaksen vår blir det nok en tur til Israel.

dudo

Da blir det vel i så tilfelle tur til Kypros? Jfr Benitez' uttalelser de siste dagene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SigveK

Quote from: "dudo"Da blir det vel i så tilfelle tur til Kypros? Jfr Benitez' uttalelser de siste dagene.


Neppe. Liverpool skal spille mot Maccabi Haifa. Haifa er en av byene som er blitt bombadert av Hizbollahs raketter, og det er første gang rakettene har nÃ¥dd sÃ¥ langt inn i Israel.  Tel Aviv ligger litt mer enn tre ganger lenger sør fra grensen til Libanon enn Haifa, sÃ¥ med dagens situasjon er det nok ikkje farligere enn vanlig i Tel Aviv.
Og uansett, så er forhåpentligvis situasjonen roet seg betraktelig før det blir aktuelt for Brann å spille der.

Go Up