• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann ut i Europa?

Started by C@Bøe_79, June 02, 2006, 10:05:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

C@Bøe_79

Brann fikk idag bekreftet at de er med på trekningen til den siste plassen i årets UEFA-cup, den så kalte "Fairplay-plassen".
Dette fikk jeg vite av Hans Lokøy og Bjørn Dahl da jeg var på Stadion idag morges, Brann hadde akkurat fått vite det når jeg kom opp der..
Fairplay-plassen gjør vel at vi må gjennom full kvalifisering til selve cupen.

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Er det ikke trekning på søndag da? Høytidelig sådan..?

Ikke det - stoler på det du sier CB. Det kommer bare litt overaskende...
.og husk!

chris_henrik

Hvordan rimer det med nyheten på brann.no om at trekningen skulle " foretas i pausen av EM-finalen for U21-landslag, rundt kl. 2030 søndag 4. juni."
<BRANN> ..... DKFM

C@Bøe_79

Quote from: "abe78"Er det ikke trekning på søndag da? Høytidelig sådan..?

Ikke det - stoler på det du sier CB. Det kommer bare litt overaskende...

Ikke vet jeg, bare vet at Hans Lokøy sa det til Bjørn Dahl, mens jeg snakket med Bjørn..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

En logisk forklaring kan være at Norge kommer høyere opp på rankingen en først antatt. Dermed er vi klare uten trekning. Det hadde vært digg!
.og husk!

Roffarne

Rimer jævlig dårlig med dette også.

C@Bøe_79

Jeg er bare styggredd for at jeg har misforstått, og at Brann bare har fått den norske plassen.
Men det rimer ikke med "den lange listen om alle som skulle delta i UEFA-cupen",dette en liste Hans Lokøy snakket om..
Det er vel bare å følge med, det kommer vel noe om det snart om det er 100% korrekt.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

Tror jeg venter litt med å ta helt av, men sjansen er der selvsagt. Hvor mange lag er det som trekkes?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "dudo"Tror jeg venter litt med å ta helt av, men sjansen er der selvsagt. Hvor mange lag er det som trekkes?


Den beste nasjonen i UEFAs Fair Play-konkurranse får en automatisk plass i UEFA-cupen, mens de to øvrige plassene fordeles etter trekning blant nasjonene som har poengsum på 8,0 eller mer i Fair Play-konkurransen. Siste uke var det 12 nasjoner som kvalifiserte til trekningen, deriblant Norge.

Det er no bare 10 nasjoner igjen.

UEFA skrev:
QuoteSweden have claimed an extra place in the UEFA Cup after the country finished top of the UEFA Fair Play ranking for 2005/06.


Se hele listen her: http://www.uefa.com/competitions/UEFACup/news/Kind=1/newsId=426710.html
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Tviler nå STERKT på at det stemmer, for det står igenting på http://www.uefa.com
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Superjack

Saken er ikke til å missforstå.

Norge har mer enn 8 poeng på UEFAs Fair Play liste.
Alle nasjoner som har mer enn 8 poeng får sin "Fait Play" kandidat med i trekningen om 3 ledige UEFA-cup plasser.

Den snilleste nasjonen på rankingen, som er Sverige, får den ene av de tre plassene.

Da er det etter listen som er linket til overfor her 10 land som slåss om 2 plasser.

Denne trekningen foregår på søndag!
Brann har altsÃ¥ 20%  sjanse pÃ¥ UEFAcup spill.

FairPlay lagene går inn i 1. runde og ikke i kvallik rundene.
Brannsupporter.

Tom C

Quote from: "Superjack"Saken er ikke til å missforstå.

Norge har mer enn 8 poeng på UEFAs Fair Play liste.
Alle nasjoner som har mer enn 8 poeng får sin "Fait Play" kandidat med i trekningen om 3 ledige UEFA-cup plasser.

Den snilleste nasjonen på rankingen, som er Sverige, får den ene av de tre plassene.

Da er det etter listen som er linket til overfor her 10 land som slåss om 2 plasser.

Denne trekningen foregår på søndag!
Brann har altsÃ¥ 20%  sjanse pÃ¥ UEFAcup spill.

FairPlay lagene går inn i 1. runde og ikke i kvallik rundene.


Står nå vitterlig at Fairplay lagene går inn i "Uefa Cup first qualifying round"...
Aldri mer Obos....

Xminator

Regner ikke dette for en sjanse en gang. 7 av de 9 lagene i trekningen vil ikke bli trukket ut. Jeg er like forbannet sikker på at det ikke blir Brann som får en plass som at Brann ikke vinner serien.

Kjell249

Skjønner ikke hva problemet er. Trådstarter skriver jo at Brann er med i trekningen. Og det ble avgjort 1 juni. De 12 beste på fair play rankingen er med i trekningen. Den blir foretatt på søndag. Det å være med på trekningen, og bli trukket ut er ikke det samme.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

enavgutta

Quote from: "Xminator"Jeg er like forbannet sikker på at det ikke blir Brann som får en plass som at Brann ikke vinner serien.


Ikke optimistisk vedrørende seriegull X'en ?

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4794

20% sjanse for at Brann får plassen i kvalifiseringsrunden.

K1980

Quote from: "Kjell249"Skjønner ikke hva problemet er. Trådstarter skriver jo at Brann er med i trekningen. Og det ble avgjort 1 juni. De 12 beste på fair play rankingen er med i trekningen. Den blir foretatt på søndag. Det å være med på trekningen, og bli trukket ut er ikke det samme.


Hehehe, ja, men trådstarter har nå rettet på utalelsene sine...;)

C@Bøe_79

Quote from: "K1980"
Quote from: "Kjell249"Skjønner ikke hva problemet er. Trådstarter skriver jo at Brann er med i trekningen. Og det ble avgjort 1 juni. De 12 beste på fair play rankingen er med i trekningen. Den blir foretatt på søndag. Det å være med på trekningen, og bli trukket ut er ikke det samme.


Hehehe, ja, men trådstarter har nå rettet på utalelsene sine...;)


Sånn er det når man misforstår noe sykt mye..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

nesse78

Quote from: "Roffarne"Rimer jævlig dårlig med dette også.


det blir delt ut to plasser til for kvallik til Uefa cupen... Svenskene vant Fair-play og sender sitt "fair-play" lag uten trekning...

Trekningen er om ca 50 min...

Tom C

Hadde passet ufattelig bra med en plass i UEFA-cupen, med den stimen vi er inne i nå. Om ikke UEFA-cupen gir noen store mer-inntekter, så hadde det sportslig sett vært utrolig inspirerende og underholdende for Bergenspublikumet... Vi kunne jo med den første-elleveren vi har i dag muligens kopiert noen av våre tidligere bragder i Europa.

Krysser alt jeg har... Noen som vet hvor man kan høre først om trekningen..? Så at kampen ble sendt på Dansk TV2 Zulu. Noen som får inn den?
Aldri mer Obos....

BrannFa(e)n

Hvorfor er UEFA-cup med den tynne troppen vi har positivt?
rannfasiten

Tom C

Nei, du har rett. La oss melde pass til den norske cupen også. Hvorfor bruke tid og krefter på Voss, når vi kan risikere å få spillere skadet...
Aldri mer Obos....

Gud

Hørt om sommeren Brannfaen. Hørt om ordet forsterkninger? Ikke det nei? ikke overraskende.

enavgutta

Måtte Gud være med oss i den trekningen :-)


Tom C

YEEHAA!

Grattis folkens. Jeg synes dette ihvertfall er kanon, og en ekstra rosin i den for tiden rosin-spekkede brann-pølsen...

Hva sier du nå, Xminator? Regner du det for en sjanse nå da?? ;)
Aldri mer Obos....

KEA

Uansett hvilken motstander Brann trekker er det bra at vi skal ut i Europa igjen. Neste sommer er det jo kvalifisering til CL, så......

Det som stod på Branns hjemmesider før trekningen var at kampene i den første kvalifiserings runden spilles 13. og 27. juli, noe som betyr at både treningskampen mot Rosenborg og Tippeligakampen mot Lillestrøm må flyttes.

BrannFa(e)n

Ja det var nok dette sentrale spillere trengte. Spesielt en spiller som Martin Andresen, som sikkert skal spille mot Brasil også. Nå må denne mannen prioritere!! Vi kan vel like så godt gi fra oss seriemesterskapet allerede, eventuelt spille så jævla godt at andre lag ikke klarer å ta oss igjen selv om vi får en downperiode i et tett kampprogram.
rannfasiten

C@Bøe_79

Var kanskje noe rett i det jeg meddelte på Fredag allikevel, eller hvertfall jævlig flaks..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Tom C

Også litt morsomt å legge merke til at vår gamle venn HEF i Borussia Dortmund er en av de forsmådde som ikke blir å se i UEFA cupen i år...

Tror Fru Fortuna for tiden er en aldri så liten skap-bergenser. Så at Andresen blir kampklar til i morgen tar jeg for gitt... :)
Aldri mer Obos....

enavgutta

For noen fantastiske nyheter ! Vi gleder oss stort til en ny tur ut i Europa. MÃ¥tte den ende med gruppespill og god stemning denne gangen ! :-)

BrannSupporter

Dette var gledelige nyheter. Håper vi klarer å bite fra oss.

BrannFa(e)n

Quote from: "Tom C"Også litt morsomt å legge merke til at vår gamle venn HEF i Borussia Dortmund er en av de forsmådde som ikke blir å se i UEFA cupen i år...

Tror Fru Fortuna for tiden er en aldri så liten skap-bergenser. Så at Andresen blir kampklar til i morgen tar jeg for gitt... :)


Spiller ikke han i Mönchengladbach da?
rannfasiten

Bruiser

HAHAHA, JAAAAAA!!

Ah so deilig! Og FOR et nålauge å passere da!

Ser at folk er skeptiske med tanke på kva mulige skader ved tøft kampprogram kan føre til, men det her er jo og blir ei rosin i pølsa både for oss og spelerane!

No kjem sommeren og vi får inn forsterkninger og nøkkelspelerane våre få god tid til å bli friske, vil den rosina her plutselig smake jævlig godt når det er tid for kamper igjen!

Brann ut i Europa!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau


BrannFa(e)n

Jeg bare sier at dette kan komme på bekostning av et eventuelt seriegull, så får alle dere gå imot meg og mene hva dere vil, men dere får faen ikke komme å klage når vi eventuelt står der i november og alle klager over at grunnen er tett kampprogram.
rannfasiten

Ricky

Quote from: "BrannFa(e)n"Ja det var nok dette sentrale spillere trengte. Spesielt en spiller som Martin Andresen, som sikkert skal spille mot Brasil også. Nå må denne mannen prioritere!! Vi kan vel like så godt gi fra oss seriemesterskapet allerede, eventuelt spille så jævla godt at andre lag ikke klarer å ta oss igjen selv om vi får en downperiode i et tett kampprogram.



Er det mulig

Superjack

Vi tar en Rosenborg klassiker. NÃ¥r E-cup gruppene starter har vi allerede sikret seriegullet.
Med fortsatt poengfangst som så langt så er gullet i havn i september....
Brannsupporter.

Brannmus

Ser at brann.no også melder om at trekningen skal holdes 23. juni. Ikke så lenge til det. Blir spennende å se hvem vi møter. Bør vel ha gode muligheter til å få en grei motstander i den første runden.

Nixon

Gode nyheter. Skal Brann utvikle seg som fotballklubb må vi spille mot lag fra andre land. Så enkelt er det. Så får det heller bli noen flere kamper på spillerne. Med ett par nye spillere i sommer kommer det til å gå helt fint.

Men noen spørsmål om UEFA-cupen:

Hvilke lag kan vi møte? Er det lagene som ble listet opp i linken fra uefa.com?
Jeg regner med at vi kan spille innledende runder på Stadion. Men hva med gruppespillet? Har vi anlegg til det?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Brannmus"Ser at brann.no også melder om at trekningen skal holdes 23. juni. Ikke så lenge til det. Blir spennende å se hvem vi møter. Bør vel ha gode muligheter til å få en grei motstander i den første runden.


Vi snakker her om 1.kvalikrunde. I kvaliken er det alltid regionale inndelinger. Heldigvis! For ellers kunne vi lett havnet i Kazhakstan eller Uzbekistan. Vil anta at vi blir seedet, så dermed møter vi de dårligste av de dårligste. Sjansen skulle være stor for at vi kan trekke lag fra Estland, Latvia, Litauen, Hviterussland, Færøyene, Wales, Nord-Irland, Luxembourg, Island, etc.
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Quote from: "BrannFa(e)n"Jeg bare sier at dette kan komme på bekostning av et eventuelt seriegull, så får alle dere gå imot meg og mene hva dere vil, men dere får faen ikke komme å klage når vi eventuelt står der i november og alle klager over at grunnen er tett kampprogram.


Vi er da ikke noe pokkers VIF som unnskylder oss med alt mulig rart. Vi er faktisk så smarte i denne byen at vi ser det at europa-cup er en fin mulighet til å komme seg ut av Norge, og det drar spillere til klubben. I tillegg kan dette holde 2 skotter til klubben, dersom de finner ut at dette kan bety en fin mulighet til å få spille noen viktige kamper igjennom vinteren.

Ja, seriegull har første prioritet. Men klarer vi ikke ta det gullet, er det fordi vi ikke var gode nok når det talt. Ikke pga en lang liste med unnskyldninger, men fordi Brann ikke spilte bra nok når det talt som mest. Vi taklet ikke situasjonen vi var i, noe som er dårlig av oss. Det er ikke det at vi er med i Uefa-cupen sin skyld, det er rett og slett det at vi ikke var gode nok i år.
Bergen ut av Norge -

Yngve


dudo

Lagene vi kan møte:

Valur Reykjavik Isl 1.595
IA Akranes Isl 1.595
Drogheda United Irl 1.430
Derry City Irl 1.430
Flora Tallinn Est 0.880
Levadia Tallinn Est 0.880
Glentoran Nir 0.770
Portadown Nir 0.770
Rhyl FC Wal 0.770
Llanelli FC Wal 0.770
Jeunesse d'Esch Lux 0.605
Etzella Ettelbrück Lux 0.605
GI Gotu Far 0.550
Skala IF Far 0.550

Alle lag som vi skal slå

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2006.html
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "dudo"Lagene vi kan møte:

Valur Reykjavik Isl 1.595
IA Akranes Isl 1.595
Drogheda United Irl 1.430
Derry City Irl 1.430
Flora Tallinn Est 0.880
Levadia Tallinn Est 0.880
Glentoran Nir 0.770
Portadown Nir 0.770
Rhyl FC Wal 0.770
Llanelli FC Wal 0.770
Jeunesse d'Esch Lux 0.605
Etzella Ettelbrück Lux 0.605
GI Gotu Far 0.550
Skala IF Far 0.550

Alle lag som vi skal slå

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2006.html


Da var vel ikke mitt tips om land helt på jordet...

Det skal imidlertid sies at vår geografiske gruppe KAN få besøk av et lag fra en annen geografisk gruppe, eller enda verre: at Brann blir plassert i en av de to andre geografiske gruppene. Grunnen er at det er ujevnt antall lag i den nordre og søndre gruppen. Dermed må noen lag flyttes. Listen på www.xs4all.nl...osv. er basert på at gitte lag flyttes. Det står forklart i teksten over rankingen. Men er det ikke slik at siden vi ligger på øverste halvdel av listen over seedete, så trekker vi lag fra den nederste halvdelen av de useedete?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"


Vil tro de fleste her inne drømmer om at vi skal spille på fargeklatten AaFK sitt nye stadion! Kanskje de er heldige og får med seg en kamp med selveste AaFK når de først er der oppe?
Legg ned hele klubben!

Mobben

Fantastisk! Om vi ikkje har snakka om flyt tidliggere, så må det nevnes no ja!!

Nixon

Dette minner sterkt om utvalget fra i fjor da vi til slutt trakk det finske laget. Vi bør vel uansett slå alle disse lagene ganske greit, så det er vel ikke lett å plukke ut noen favoritter. En tur til Irland kanskje?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ikstart

Gratulerer. Satser på at både Start og Brann kan komme langt i Europa :wink:
K Start - Vi lier det <3

Mico

Syntes det er utrolig gøy at vi skal ut i europa igjen, men Brann-Fa(e)n sine bekymringer bør ikke avfeies uten å tenke over de engang.

Det er rimelig klart at om man ser isolert på mulighet for seriegull vil det være en fordel å ryke tidlig ut av både uefa-cupen og norske cupen.

Når det er sagt skal det være mulig å komme seg gjennom kvalifiseringen uten å stille toppet mannskap, og med en forsterkning hver på midtbanen og i forsvar har Brann relativt grei dekning på alle plasser utenom venstreback.

Texas

Hvis Brann ikke klarer Ã¥ vinne seriegullet i Ã¥r sÃ¥ er det fordi de ikke er gode nok. Vi spiller jo ikke sÃ¥ mange kamper i løpet av en sesong..ihvertfall ikke  hvis vi sammenligner oss med for eksempel engelsk premier league.

Mico

Quote from: "Texas"Hvis Brann ikke klarer Ã¥ vinne seriegullet i Ã¥r sÃ¥ er det fordi de ikke er gode nok. Vi spiller jo ikke sÃ¥ mange kamper i løpet av en sesong..ihvertfall ikke  hvis vi sammenligner oss med for eksempel engelsk premier league.


Hvis Brann ikke vinner serien er det fordi de ikke var gode nok gitt forutsetningene.
Jeg har ingen planer om å skylde på Uefa-cup eller lang deltakelse i cupen om Brann ikke klarer det, men det er vel ingen tvil om at det for seriens skyld ville vært en fordel med minst mulig kamper.
Brann begynner å få en grei stall etterhvert, men det er samtidig helt klart at enkelte spillere er særdeles viktige. Skade eller slitasje på disse kan bli avgjørende.

Noen Brann supportere skyldte nok på skader i forbindelse den dårlige avslutningen i fjor.
Men selv om det er en dårlig unnskyldning er det også sannheten.
Den største forskjellen på årets sesong og fjorårets er nok at førsteelleveren har vært skadefri.
Om Andresen, Sæternes og Sigurdsson mister mye kamper i høst er vi fort tilbake til "uten skader ville det sett veldig annerledes ut".

Litt kjedelig å prøve å være gledesdreper nå, for jeg syntes også at det blir veldig gøy med uefa, og kanskje et storlag eller to på besøk.

BrannFa(e)n

Hæh. Domzale er med.

I tillegg til en gammel kjenning, hobbylaget Suduva.
rannfasiten

KEO

At det er enkelte her inne syter over at Brann er med i UEFA cupen blir jo rett og slett latterlig! Skal vi være en topp klubb sÃ¥ bør vi da faen kunne spille kamper i Europa uten at vi blir et skadet lag?? ka faen er poenget med Ã¥ vinne serien da??  ser at de samme personene som sier dette fÃ¥r en annen lyd i pipen nÃ¥r det stÃ¥r en stor klubb pÃ¥ programmet.
Nu kør vi!

krøvel vellevold

Hvis e-cup er et problem, kan man jo lure på hvordan RBK klarte å vinne serien i årene 90,92,93,94,95,96,97,98,99,00,01,02,03 og 04.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Brannmus"Ser at brann.no også melder om at trekningen skal holdes 23. juni. Ikke så lenge til det. Blir spennende å se hvem vi møter. Bør vel ha gode muligheter til å få en grei motstander i den første runden.


Vi snakker her om 1.kvalikrunde. I kvaliken er det alltid regionale inndelinger. Heldigvis! For ellers kunne vi lett havnet i Kazhakstan eller Uzbekistan. Vil anta at vi blir seedet, så dermed møter vi de dårligste av de dårligste. Sjansen skulle være stor for at vi kan trekke lag fra Estland, Latvia, Litauen, Hviterussland, Færøyene, Wales, Nord-Irland, Luxembourg, Island, etc.


Fy faen dette er bra greier!!! Loddtrekning og meg bruker jo normalt å være sikkert tap, men i år ser det ut som absolutt alt ruller vår vei.

Og selv om første kvalikkrunde betyr amatørlag og ukjente lag så har det en aldri så liten sjarm også. Er det virkelig noen som takker nei til en tur med båten (eventuelt fly) til Island for å se Brann spille fotball? Eller en tur til Færøyene? Det blir som en litt lenger Moldetur :)

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"Hvis e-cup er et problem, kan man jo lure på hvordan RBK klarte å vinne serien i årene 90,92,93,94,95,96,97,98,99,00,01,02,03 og 04.


E-cup er ikke noe problem i det hele tatt. Dette er en gulrot for spillerene og intensiv for Brannstyret til å gi Ludvigsen litt slakk i tømmene på overgangsmarkedet.

Langhår

Uefa-cupen kan bli skikkelig morro. Vi har et bra lag og har lov og forvente bra spill. Avhengig av trekningen, kan vi faktisk prestere ganske så bra.

Nå er det jo gruppespill og greier så det kan bli mye artig på stadion utover. Men først må vi igjennom kvalifiseringen selvsagt.

Håper bare bergenserne kjenner sin besøkelsestid og møter opp selv om det ikke er Milan som kommer. Synes oppmøte ifjor var regelrett pinlig.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Snublefot

FY faen så digg dette var..

Jeg stod akkurat opp, leste VG nett, hadde nesten glemt trekningen i går,ettersom saken var soleklar, brann ville jo ikke bli trukket ut..

SÃ¥ ser jeg bare: BRANN TIL UEFA-CUP!!!!

Jeg jublet sÃ¥ høyt at romkameraten min vÃ¥knet=)  

Det virker som om alt gÃ¥r vÃ¥r vei i Ã¥r...  noe jeg hÃ¥per vi ser i kveld mot rosenborg ogsÃ¥.


Jeg ser det brannfa(e)n sier, og forstÃ¥r hvorfor han kan være bekymret over dette, men om vi kommer til gruppespillet i uefa cupen, sÃ¥ betyr det mye penger i kassen, i Ã¥r har vi nok spillere til Ã¥ kunne rullere litt pÃ¥ lagdelene, i tillegg til at vi fÃ¥r inn 2 nye spillere i sommer.. hÃ¥per jeg..  dette betyr at jeg tror brann bare har godt av Ã¥ bli med, økonomisk og erfaringsmessig sett..  er alltid en gullerot for spillerne ogsÃ¥..

Hva med the treble i Ã¥r? cup, serie, uefa?  =)  er lov Ã¥ drømme...

BrannFa(e)n

Quote from: "KEO"At det er enkelte her inne syter over at Brann er med i UEFA cupen blir jo rett og slett latterlig! Skal vi være en topp klubb sÃ¥ bør vi da faen kunne spille kamper i Europa uten at vi blir et skadet lag?? ka faen er poenget med Ã¥ vinne serien da??  ser at de samme personene som sier dette fÃ¥r en annen lyd i pipen nÃ¥r det stÃ¥r en stor klubb pÃ¥ programmet.


Jeg ville da aldri skiftet mening selv om Brann møtte storklubber som Villareal eller Tottenham. Uansett, for å gjøre ting klart:

1. Jeg har aldri påstått at det er negativt at Brann kommer seg ut i Europa. Jeg ønsker kun at Brann har all fokus rettet mot Serie og Cup-spill. Derfor kan en e-cup komme på et ubeleilig tidspunkt for oss, og det kan bidra til at etablerte førstelagsspillere får belastningsskader, lider av tett kampprogram og lignende. Jeg ønsket bare kanskje at vi hadde ventet et år med det. Men negativt er det tross alt ikke.

Si meg: Er ikke det å vinne serien en stor nok oppgave i seg selv? Skal vi da drive å ta på oss andre oppgaver ved siden av som norsk cup og e-cup? Tror de fleste av oss har lettet og er på grensen til å bli litt eplekjekk.

2. Brann pleier da aldri å overbevise i E-cup, og er det nå her vi skal bruke det "kruttet" vi har? Før har vi blandt annet røket ut mot Suduva.

3. E-cup er ikke en "hit" i Bergen. Det kommer nesten ingen tilskuere på kampene, og det ligger heller nesten ingen penger i turneringen. Tar jeg ikke feil klarte vi ikke fylle stadion mot blandt annet PSV, og det har ellers vært generelt sørgelig oppmøte.

Og Krøvel, husk at vi heier på Brann, og ikke på Rosenborg.
rannfasiten

AtroZ

Jeg er selvsagt i utgangspunktet positiv til UEFA cupen. Men som royal leage spill om vinteren setter den krav Brann. Jeg ser for meg et senario der Brann, med få kamper igjen å spille, er i posisjon til å ta gull, og spillerne presser seg litt ekstra, selv om de kanskje ikke burde spilt. Etter en sånn sesong avsluttning og utladning trenger spillerne tid til å få kroppen 100% igjen. Med UEFA cup og RL får ikke Brann tid til det, da er det rett ut i nye kamper og spillerne får minimalt med tid til å hente seg inn igjen.

UEFA cup og RL deltagelse stiller store krav til mjelde, det medisinske apparatet, til størrelsen på stallen og disponeringen av den. Vi må balansere satsingen på å vinne mot å ha spillerne klare til neste sesong.

Greier Brann og mjelde å takle Europa cupspill og RL om vinteren uten å la det gå ut over neste sesong, har Brann tatt et sjumilssteg mot å bli en storklubb i skandinavia.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Pulekenn

Ga egentlig UEFA-cupen økonomisk gevinst for Tromsø og Viking i fjor?

Jeg gleder meg stort over trekningen og ser virkelig frem til å kunne se europacupfotball på Stadion, men jeg tviler på at dem som fører regnskapet i Brann jubler så mye.

Når det er sagt, fører dette gjerne til at Brann blir en mer attraktiv klubb. Alt må jo ikke nødvendigvis måles i $..
Den som har begge beina i bakken, står stille

KEA

Du er nok inne på noe der Pulekenn, og det er vel først når Brann har unnagjort de innledende motstanderne og med det forhåpentligvis kvalifiserer seg til gruppespill at publikum vil fatte interesse. Men såvidt jeg har forstått det er UEFAs fordeling av inntektene slik at klubbene ikke sitter igjen med allverden selv med godt oppmøte.

Sportslig sett er det noe helt annet, igjen dersom man kommer til gruppespillet. Vil bare minne om at Tromsø blant annet spilte mot Roma og Galatasaray, mens Viking blant annet møtte Hamburg og Monaco. Det er motstandere av dette kaliber vi er sulteforet med på Staion, med unntak av betydningsløse treningskamper mot lag i serieoppkjøring i f.eks. England.

Mr T

Med 10 poeng ned til RBK og med seier i dag 13 poeng så er vi allerede klar for RL. Hvis vi da klarer å komme til gruppespillet i UEFAcupen vil vi ha 14 ekstra kamper i år. Det er over en halv serie. Hvis vi ikke forsterker laget med et par klassespillere så kan seriegullet ryke. Og da får vi ikke CL kvalifisering neste år. Så både med tanke på i år og neste år så bør Brann kjøpe inn minst to spillere som holder norsk landslagsklasse. Tenker på Claus Lundekvam og Brede Hangeland. Hadde bare vært typisk Brann om de kom inn i CL kval neste år og så ryke ut. Dagens Brannlag er godt nok til å vinne serien, men ikke til å komme inn i gruppespillet i CL neste år. Om de likevel skulle klare det så vil de bli slaktet. Et par gode spillere kan endre på det. Spør Volvik om penger, han vil garantert si ja.

mobli

Noen som vet hva som vil skje med Brann-Wigan 9. august siden Brann skal spille første kamp i andre kvalifiseringsrunde dagen etter?

Snublefot

Quote from: "Mr T"Med 10 poeng ned til RBK og med seier i dag 13 poeng så er vi allerede klar for RL. Hvis vi da klarer å komme til gruppespillet i UEFAcupen vil vi ha 14 ekstra kamper i år. Det er over en halv serie. Hvis vi ikke forsterker laget med et par klassespillere så kan seriegullet ryke. Og da får vi ikke CL kvalifisering neste år. Så både med tanke på i år og neste år så bør Brann kjøpe inn minst to spillere som holder norsk landslagsklasse. Tenker på Claus Lundekvam og Brede Hangeland. Hadde bare vært typisk Brann om de kom inn i CL kval neste år og så ryke ut. Dagens Brannlag er godt nok til å vinne serien, men ikke til å komme inn i gruppespillet i CL neste år. Om de likevel skulle klare det så vil de bli slaktet. Et par gode spillere kan endre på det. Spør Volvik om penger, han vil garantert si ja.


hvorfor er det sÃ¥ interesant med Claus lundekvam??  ser ikke helt hva han kan forsterke i brann laget mer en kanskje denne sesongen., og fÃ¥r vi karadas, tror jeg han kan bli vell sÃ¥ god som lundekvam.

Spør volvik om penger, sÃ¥ sier han garantert ja..???  joda, du har nok rett.. han sier ja, men fÃ¥r man pengene? tviler... dessuten  tror jeg brann har økonomi til Ã¥ skaffe seg de spillerne vi trenger nÃ¥ uten vollvik.

Mr T

Quote from: "Snublefot"hvorfor er det sÃ¥ interesant med Claus lundekvam??  ser ikke helt hva han kan forsterke i brann laget mer en kanskje denne sesongen., og fÃ¥r vi karadas, tror jeg han kan bli vell sÃ¥ god som lundekvam.

Spør volvik om penger, sÃ¥ sier han garantert ja..???  joda, du har nok rett.. han sier ja, men fÃ¥r man pengene? tviler... dessuten  tror jeg brann har økonomi til Ã¥ skaffe seg de spillerne vi trenger nÃ¥ uten vollvik.


Jeg tror Lundekvam har en god del mer rutine enn Karadas. Dessuten går Lundekvams kontrakt ut nå til sommeren (tror jeg) og Karadas koster 12 mill. Ett til to år med Lundekvam og deretter Karadas på bosman hadde vært det ideelle.

C@Bøe_79

Quote from: "Mr T"Med 10 poeng ned til RBK og med seier i dag 13 poeng så er vi allerede klar for RL. Hvis vi da klarer å komme til gruppespillet i UEFAcupen vil vi ha 14 ekstra kamper i år. Det er over en halv serie. Hvis vi ikke forsterker laget med et par klassespillere så kan seriegullet ryke. Og da får vi ikke CL kvalifisering neste år. Så både med tanke på i år og neste år så bør Brann kjøpe inn minst to spillere som holder norsk landslagsklasse. Tenker på Claus Lundekvam og Brede Hangeland. Hadde bare vært typisk Brann om de kom inn i CL kval neste år og så ryke ut. Dagens Brannlag er godt nok til å vinne serien, men ikke til å komme inn i gruppespillet i CL neste år. Om de likevel skulle klare det så vil de bli slaktet. Et par gode spillere kan endre på det. Spør Volvik om penger, han vil garantert si ja.


Bare så det er sagt,hvis Brede Hangeland kommer ut på Stadionmatten i Brann-drakt,flytter jeg til Trondheim,anlegger bart,begynner å heie på Rbk og vil skamme meg for resten av livet for at jeg er født i Bergen.
Makan til oppskrytt spiller, kun overgått av Solli.
Vil før ha comeback av POL enn Hangeland.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Mr T

Quote from: "C@Bøe_79"Makan til oppskrytt spiller, kun overgått av Solli.
Vil før ha comeback av POL enn Hangeland.


Det er ikke mange midtbanespillere Ã¥ ta av i Norge. Jeg kommer ikke pÃ¥ en eneste en som holder høy klasse. Det er ikke rart at norsk fotball ikke er bedre nÃ¥r  landslaget vÃ¥rt bestÃ¥r av Solli, Hæstad, Grindheim etc.
Hangeland er ikke en superspiller, men jeg tror han hadde gjort seg bra ved siden av Andresen. Hadde blitt en kanonmidtbane med PVM, Andresen, Hangeland, Miller og med Haugen og TFL som innbyttere. Hangeland kunne også spilt sammen med evnt Lundekvam i forsvaret.
Med gode spisser som Sæternes og Winters er vi ikke så langt unna det norske landslaget.

Bruiser

Altså, Hangeland er jævlig oppskrytt. Driter seg ut nesten kvar gang han speler på landslaget. Fins like gode midtstoppera å ta av i Norge som er langt billigere. Han har dessuten aldri imponert på midtbana. Han har for dårlig teknikk til å spele der.

Og du snakker om kontrakta til Azar er for lang, kva i alle dager trur du Hangeland si er da? Han signerte vell ei 4 årskontrakt med FC København.

Nei Hangeland er oppskrytt og Lundekvam er ikkje noke å satse på over yngre talent.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Ferguson

Brann skal få det tøft å gå videre fra 2 kvalikk runde, dersom vi går videre fra 1 runde, hvis vi ikkje møter et av de 3 norske lagene.

1 Newcastle Eng 75,950 Int 3
2 Club Brugge Bel 49,981 U Q2
3 Hertha Ger 46,960 Int 3
4 Brøndby Den 23,593 U Q1
5 Twente Net 19,640 Int 3
6 Hibernian Sco 13,023 Int 2
7 Gretna Sco 10,023 U Q2
8 Roeselare Bel 9,981 U Q1 (FP)
9 Molde Nor 8,921 U Q2
10 Lyn Nor 8,921 U Q1
11 Start Nor 6,921 U Q1
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Northside

Ser frem til en artig tur til Newcastle eller Danmark (brøndby)! full båt og en haug med Bergensere...

En kamp mot Twente er jo også noe eg kan godta, koster ikke så mye å reise ned der...

Mico

Quote from: "Ferguson"Brann skal få det tøft å gå videre fra 2 kvalikk runde, dersom vi går videre fra 1 runde, hvis vi ikkje møter et av de 3 norske lagene.


Er vel en viss sansynlighet for at Brann også blir seedet vel?
Skjønner ikke hvorfor Start går foran Brann. De har jo samme koeffisient. Og Brann har vel gjort mer i Europa enn Start?

Lennono8

Newcastle er vel ikke klare allerede? Skal ikke de gjennom Intertoto? Kan vel like godt bli Lillestrøm (som de trolig skal spille mot).

Ferguson

Quote from: "Mico"
Quote from: "Ferguson"Brann skal få det tøft å gå videre fra 2 kvalikk runde, dersom vi går videre fra 1 runde, hvis vi ikkje møter et av de 3 norske lagene.


Er vel en viss sansynlighet for at Brann også blir seedet vel?
Skjønner ikke hvorfor Start går foran Brann. De har jo samme koeffisient. Og Brann har vel gjort mer i Europa enn Start?


Det har vi men Start kom på 2 plass ifjor og blir nok seedet pga av det. Brann fikk også en dårligere Uefa cup plass enn Start. Det kan også ha innvirkninger.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

SigveK

Quote from: "Lennono8"Newcastle er vel ikke klare allerede? Skal ikke de gjennom Intertoto? Kan vel like godt bli Lillestrøm (som de trolig skal spille mot).


Men det hadde vært mye gøyere å se Brann spille mot the magpies enn de norske fuglene. Då hadde eg nok tatt turen ned gaten til St. James' på bortekampen, ja.

Xminator

Vil tro at våre to skotter hadde vert ekstra motivert ved å møte ett skotsk lag...

dudo

Hvem slo de norske lagene ut i fjor på vei mot gruppespillet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Viking tok vel Austria Wien om ikke jeg husker feil...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

pidre

Får bare håpe vi trekker Skonto i 1. kval runde. Som den gode supporter eg er, vil eg sjølvsagt reise på bortekampen. Guttene fortjener støtte! Forøvrig kan mine bereiste kjelder opplyse om førsteklasses horehus i Riga....
Saludar a los monos!

KEA

Quote from: "Ferguson"1 Newcastle Eng 75,950 Int 3
2 Club Brugge Bel 49,981 U Q2
3 Hertha Ger 46,960 Int 3
4 Brøndby Den 23,593 U Q1
5 Twente Net 19,640 Int 3
6 Hibernian Sco 13,023 Int 2
7 Gretna Sco 10,023 U Q2
8 Roeselare Bel 9,981 U Q1 (FP)
9 Molde Nor 8,921 U Q2
10 Lyn Nor 8,921 U Q1
11 Start Nor 6,921 U Q1

selv om noen av disse selvsagt kan ryke ut mot lavere seedede lag. Det springende punkt er jo om de 4 lagene som kommer fra intertotocupen har høyere seeding enn Brann, og det har både Newcastle, Hertha Berlin, FC Twente og Hibernians. Så vidt jeg kan forstå av http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2006.html, så er det tilstrekkelig at bare ETT av disse lagene snubler mot et lag med lavere seeding enn Brann (som for eksempel Lillestrøm 6.921 eller Kalmar 4.372) for at Brann

Bruiser

So vidt eg veit kan ikkje lag får samme liga møte kvarandre i kvalifisering eller gruppespel.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Hansakongen

For da håpe vi kan treffe igjen Suduva Marijampole .. for å bevise at vi hadde et lite arbeidsuhell mot de for noen sesonger tilbake vi har da et MYE bedre lag nå enn den gangen.. så bør vel kunne slåes uten å bruke formye krefter.....

Bruiser

Håper folk stiller mannesterkt opp på stadion for å støtte laget og skape trøkk mot motstanderen når kampane mot miniputtane begynn. Eg veit ikkje kva slags tilskuertall folk venter seg, men om alle og en bestemmer seg for å gå på kampen og eventuelle videre kvalikkamper bør det bli ei fin ramme for spelerane våre å utfolde seg i.

Gjer som vi alltid gjer, og støtt laget uansett motstander! Gi spelerane den entusiasmen dei treng for å yte maksimalt sjølv om laget heiter Suduva eller Ventspils.

Når 10-12 000 mann karer seg veg i vellinga ned til nærmast ubetydlige RL-kamper midt i november bør folk kjenne si besøkelsestid også til Europa-kamper midt om sommeren når veret er varmt og damer går i miniskjørt!

Tenkte eg måtte prøve å skape litt blest, sia det bekymrer meg om hvorvidt folk greier å støtte opp om laget midt i ferietida. Ihvertfall ikkje sitt heime i hybelen eller i stua når du har anledning til å gå sjå spelerane prøve å yte sitt beste for nettopp deg på stadion!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

C@Bøe_79

Quote from: "Bruiser"Håper folk stiller mannesterkt opp på stadion for å støtte laget og skape trøkk mot motstanderen når kampane mot miniputtane begynn. Eg veit ikkje kva slags tilskuertall folk venter seg, men om alle og en bestemmer seg for å gå på kampen og eventuelle videre kvalikkamper bør det bli ei fin ramme for spelerane våre å utfolde seg i.

Gjer som vi alltid gjer, og støtt laget uansett motstander! Gi spelerane den entusiasmen dei treng for å yte maksimalt sjølv om laget heiter Suduva eller Ventspils.

Når 10-12 000 mann karer seg veg i vellinga ned til nærmast ubetydlige RL-kamper midt i november bør folk kjenne si besøkelsestid også til Europa-kamper midt om sommeren når veret er varmt og damer går i miniskjørt!

Tenkte eg måtte prøve å skape litt blest, sia det bekymrer meg om hvorvidt folk greier å støtte opp om laget midt i ferietida. Ihvertfall ikkje sitt heime i hybelen eller i stua når du har anledning til å gå sjå spelerane prøve å yte sitt beste for nettopp deg på stadion!


Jeg håper alle tar feil, og vi møter Burgas borte i første kamp.
Det hadde passet meg ypperlig, da jeg er i Bulgaria under første kampen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Bruiser, dette blir mest sannsynlig en nærmest total uinteressant kamp som jeg likevel kommer til å se. Regner med at det kommer 2000-3000 på stadion.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "Bruiser"Håper folk stiller mannesterkt opp på stadion for å støtte laget og skape trøkk mot motstanderen når kampane mot miniputtane begynn. Eg veit ikkje kva slags tilskuertall folk venter seg, men om alle og en bestemmer seg for å gå på kampen og eventuelle videre kvalikkamper bør det bli ei fin ramme for spelerane våre å utfolde seg i.

Gjer som vi alltid gjer, og støtt laget uansett motstander! Gi spelerane den entusiasmen dei treng for å yte maksimalt sjølv om laget heiter Suduva eller Ventspils.

Når 10-12 000 mann karer seg veg i vellinga ned til nærmast ubetydlige RL-kamper midt i november bør folk kjenne si besøkelsestid også til Europa-kamper midt om sommeren når veret er varmt og damer går i miniskjørt!

Tenkte eg måtte prøve å skape litt blest, sia det bekymrer meg om hvorvidt folk greier å støtte opp om laget midt i ferietida. Ihvertfall ikkje sitt heime i hybelen eller i stua når du har anledning til å gå sjå spelerane prøve å yte sitt beste for nettopp deg på stadion!
Legg ned hele klubben!

nummer9

Eventuellt gitt gode rabatter til folk som har partoutkort (eller hvordan det nå enn skrives). Da blir det større andel av de som går der til vanlig, og ikke drittunger i ymse idrettslags grilldresser (ref: Lerkendal)

chris_henrik

Endres etterspørselen i stor grad med prisen på billettene?

Dette med priselastisitet pÃ¥ Brann billetter er et utrolig vanskelig tema.  Vi hadde vel et RL tilskuersnitt som lÃ¥ ganske mye høyere enn for øvrige RL lag, og om jeg ikke husker feil sÃ¥ hadde flere av RL klubbene dealer der RL kamper var gratis. Uten at det sÃ¥ ut til Ã¥ hjelpe pÃ¥ tilskuerantallet. Det samme har jeg ogsÃ¥ sett for cup kamper hos TL lag. (frem til 1/8 runde eller noe)

Det som følger under et resultat av at jeg har sett i krystallkulen og er bare basert på magefølelse.

- Om Brann hadde sagt at UEFA kampen var gratis og annonsert i stor stil, tror jeg ikke at det hadde blitt fult på stadion, tror det hadde blitt ca 11 000 (som sas-braathens privatlandskap greie, og Obos-Lyn deal'en)

- Om Brann hadde gitt alle 9700 med partoutkort "Fri-billett" (som ble sendt i posten), hadde sikkert 60-70 % av disse dukket opp. Og sammen med øvrige uten partoutkort hadde det blitt ca 11 000.

- Om Brann hadde tatt seg betalt kr 150 for samtlige plasser hadde bare den indre kjerne dukket opp, ca 3000-4000.

- Og til slutt om Brann hadde tatt seg betalt kr 50 for samtlige plasser, hadde det blitt???
<BRANN> ..... DKFM

C@Bøe_79

Denne artikkelen sammen side 212 (akkurat no 22.33) på Tv2-tekst får meg til å tvile på om noen kan fotballen sin.
Her snakker de om en plass Brann alt har fått, hvilken tiltro skal vi ha til disse journalistene som skal fore oss med "nyheter"..

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article659417.ece
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEO

Quote from: "C@Bøe_79"Denne artikkelen sammen side 212 (akkurat no 22.33) på Tv2-tekst får meg til å tvile på om noen kan fotballen sin.
Her snakker de om en plass Brann alt har fått, hvilken tiltro skal vi ha til disse journalistene som skal fore oss med "nyheter"..

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article659417.ece


Nå skal jeg være forsiktig med å bruke skarpe ord mot deg, men det er vel ikke journalistene som er litt på bær tur her!! Brann fikk UEFA plassen fra i fjor, og dette er stillingen i år.
Nu kør vi!

C@Bøe_79

Quote from: "KEO"
Quote from: "C@Bøe_79"Denne artikkelen sammen side 212 (akkurat no 22.33) på Tv2-tekst får meg til å tvile på om noen kan fotballen sin.
Her snakker de om en plass Brann alt har fått, hvilken tiltro skal vi ha til disse journalistene som skal fore oss med "nyheter"..

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article659417.ece


Nå skal jeg være forsiktig med å bruke skarpe ord mot deg, men det er vel ikke journalistene som er litt på bær tur her!! Brann fikk UEFA plassen fra i fjor, og dette er stillingen i år.


Da får du lese tekst-tv da, før du ikke bruker skarpe ord mot noen!

Så det er fortsatt håp om E-cup spill i 2006 for RBK
Og det mener jeg det ikke er..
Jeg sjekker litt rundt før jeg spytter ut ting, lærte litt da jeg meldte at Brann var klar for UEFA-cupen 3 dager før trekningen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEO

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "KEO"
Quote from: "C@Bøe_79"Denne artikkelen sammen side 212 (akkurat no 22.33) på Tv2-tekst får meg til å tvile på om noen kan fotballen sin.
Her snakker de om en plass Brann alt har fått, hvilken tiltro skal vi ha til disse journalistene som skal fore oss med "nyheter"..

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article659417.ece


Nå skal jeg være forsiktig med å bruke skarpe ord mot deg, men det er vel ikke journalistene som er litt på bær tur her!! Brann fikk UEFA plassen fra i fjor, og dette er stillingen i år.


Da får du lese tekst-tv da, før du ikke bruker skarpe ord mot noen!

Så det er fortsatt håp om E-cup spill i 2006 for RBK
Og det mener jeg det ikke er..
Jeg sjekker litt rundt før jeg spytter ut ting, lærte litt da jeg meldte at Brann var klar for UEFA-cupen 3 dager før trekningen..


2006 skal nok være 2007 ja, det står jo også at dette er stillingen etter 11 av 24 runder og det er vel 26 runder i Norsk tippeliga. Så at denne journalisten har litt dystleksi er vel mulig.
Nu kør vi!

C@Bøe_79

Quote from: "KEO"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "KEO"
Quote from: "C@Bøe_79"Denne artikkelen sammen side 212 (akkurat no 22.33) på Tv2-tekst får meg til å tvile på om noen kan fotballen sin.
Her snakker de om en plass Brann alt har fått, hvilken tiltro skal vi ha til disse journalistene som skal fore oss med "nyheter"..

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article659417.ece


Nå skal jeg være forsiktig med å bruke skarpe ord mot deg, men det er vel ikke journalistene som er litt på bær tur her!! Brann fikk UEFA plassen fra i fjor, og dette er stillingen i år.


Da får du lese tekst-tv da, før du ikke bruker skarpe ord mot noen!

Så det er fortsatt håp om E-cup spill i 2006 for RBK
Og det mener jeg det ikke er..
Jeg sjekker litt rundt før jeg spytter ut ting, lærte litt da jeg meldte at Brann var klar for UEFA-cupen 3 dager før trekningen..


2006 skal nok være 2007 ja, det står jo også at dette er stillingen etter 11 av 24 runder og det er vel 26 runder i Norsk tippeliga. Så at denne journalisten har litt dystleksi er vel mulig.



Da er jo ikke håpet ute for noen, annet enn de som har rykket ut av cupen.
Måten det er skrevet på virker ikke som det er 2007, for der ikke løpet kjørt for noen.
Og RBK gir hvertfall ikke håpet 15 runder før slutt...
DÃ¥rlig journalistikk kalles dette,..
Garantert en som har hørt om en eller annen trekning angående fairplay.
Og den plassen har Rbk no, ergo tror han det er mulig for de.
Ellers hadde Brann vært nevnt i artikkelen.
Og dysleksi er vel noen VELDIG få skribenter har!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

"Dermed har RBK fortsatt håp om e-cup...", tyder jo på at journalisten faktisk MENTE 2006, og at den eneste muligheten de nå har til å komme til e-cup er gjennom fair play. Til 2007 er ikke fair play eneste mulighet for e-cup for RBK... Faktisk er jo muligheten til å kvalifisere seg sportslig meget stor!
Legg ned hele klubben!

abe78

En elendige artikkel spunnet rundt en helt uinteressant tabell vedrørende fairplay før halvspilt serie.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"En elendige artikkel spunnet rundt en helt uinteressant tabell vedrørende fairplay før halvspilt serie.


Omtrent på nivå med de klassiske artiklene etter 1. serierunde hvert år: "PUBLIKUM SVIKTER TIPPELIGAEN" står det med store bokstaver. Og så leser du videre at det f.eks. var 2% nedgang fra 1. runde i fjor, at RBK, Brann, Viking og VIF hadde hjemmekamp i 1.runde året før - men ikke dette året, osv.
Legg ned hele klubben!

stig

Ja hvis RBk har mulighet til Uefa-cup spill gjennom fair-play kvoten i 06 er faktisk Brann klar for Champions League kvallik i høst. Agurk nyheter kalles det.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Her er lagene Brann kan møte:

Valur eller Akranes fra Island, Drogheda eller Derry City fra Irland, Levadia eller Flora fra Estland, Rhyl eller Lllanelli fra Wales, Glentoran eller Portadown fra Nord-Irland, Jeunesse eller Etzella fra Luxembourg, Gotú eller Skála fra Færøyene.

Men jeg mener å huske fra tidligere at lagene på den øverste delen av de seedete møter lag på den nederste delen av de useedete. Brann er på den øverste delen av de seedete, og i så tilfelle blir det enten Rhyl (Wal), Llanelli (Wal), Portadown (NIr), Jeunesse (Lux), Etzella (Lux), Gotú (Fær) eller Skála (Fær).
Legg ned hele klubben!

abe78

Det blir i hvert fall uaktuelt å følge de borte for min del. Skjønt, hører mye fint om Island og Færøyene. Det er vel noen fanatikere som kommer til å reise.

Greit nok at det ikke er så mye penger i denne cupen, men det er jo mye sjarm. I hvert fall i de første rundene. De fleste klubbene er jo rimelig uskrevne blad.
.og husk!

mobli

Jeg for min del håper på Rhyl.
Da har jeg i det minste en god sjanse til å komme meg på bortekampen.

Er ikke så aktuelt å reise til Færøyene eller Island for min del.

steinbygger

det ble glentoran. Er vel irsk hvis ikke jeg tar feil

Gud

Nord-irsk for Ã¥ være helt nøyaktig.  FÃ¥r hÃ¥pe IRA liker nordmenn.

sturlalv

Regner med jeg blir arrestert hvis jeg tar feil, men synes å erindre at Sportsklubben spilte mot Glentoran i E-cupsammenheng en gang tidlig på 70-tallet.

Noen som husker hvordan det gikk?

Sturlalv

Eden

http://www.brann.no/index.php?valg=team&team=13


"Brann har også deltatt jevnlig i europeiske turneringer, første gang i 1973. Da slo Brann Gzira United (Malta) 7-0, 2-0 og tapte for Glentoran (Nord-Irland) 1-1, 1-3."

Lurkin

Vi vinner den, og så møter vi Newcastle i neste. Må ærlig innrømme at det hadde vært kos for en Brann- og Newcastle-supporter som meg.
Berømte Brann fra Bergen

_owenz_

Nord-Irsk PL virker som en bakgÃ¥rds serie, pÃ¥ hjemmesiden http://www.glentoran.net/  oppfordres supporterene til Ã¥ være med Ã¥ betale -strømregning og forsikrings kostnader-!!!

QuoteEvery penny raised by the Foundation will go towards paying Insurance, rates and electrical charges, etc. which are essential needs in the day to day running of the club. These costs are increasing annually to over £150,000 and put great strain on our limited resources.


--

Strilen

Quote from: "sturlalv"Regner med jeg blir arrestert hvis jeg tar feil, men synes å erindre at Sportsklubben spilte mot Glentoran i E-cupsammenheng en gang tidlig på 70-tallet.

Noen som husker hvordan det gikk?

Sturlalv


Husker denne kampen sinnsykt bra. Det var en kveldskamp, og så vidt jeg husker den aller første flomlys-kampen på stadion. Himmelen bare åpnet sine porter og regnet strømmet ned. På den ene inngangen ble trykket så stort at dørene, som gikk utover, ikke lot seg åpne. Etter litt over en time klarte vaktene å få oss bakover og åpnet døren. Da vi kom inn hadde folk vært inne i over en time, så det var umulig for en lien gutt på 10 år å få en bra plass. Det var jo selvfølgelig heller ikke noe kjekt som 10-åring å stå inneklemt blant voksne i over en time heller.

Nok om det, turen til Belfast er booket. Over onsdag til Newcastle med Jet2, videre til Belfast med EasyJet 2 timer senere. Retur midt på dagen fredag, men vi valgte å bli i England til søndag. Det er fullt mulig å returnere fra Belfast fredag morgen (7-tiden) og nå Jet2 videre til Bergen samme dag. Vi betaler ca. 1700 tur-retur.

kabelmann

Quote from: "Lurkin"Vi vinner den, og så møter vi Newcastle i neste. Må ærlig innrømme at det hadde vært kos for en Brann- og Newcastle-supporter som meg.

Da håper jeg virkelig Newcastle er det dårligste laget av de kan møte, hvis ikke kan de bare holde seg langt unna stadion. Jeg vil ha Brann videre til gruppespillet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

mobli

Da har jeg bestilt turen også.
Kommer på ca 800-850 kroner fra Manchester til Belfast City Airport.
JaudÃ¥, det her skal bli gøy.  :D

weirus

Er det noen som vet hvordan reglene er om ståplasser på stadion i europacupen??
Huskr sist så var det ihvertfall ikke lov å selge ståplasser..er det slik nå også??
I så fall...5000 kapasitet på the Oval...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Går vi videre til 2.kvalikrunde, er det en stor mulighet for at vi holder oss på den seedete delen av den nordre gruppen. Da vil vi muligens møte lag fra land som Litauen, Latvia, Finland og Sverige (Gefle har så lav koeffisient at de antagelig blir useedet).
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Når nordirske Dungannon blir dengt 4-1 over to kamper mot islandske Keflavik viser det nivået på ligaen deira.

Mtp på kvaliteten vår kontra deira føler eg meg trygg på avansemang, men om trenera og spelera trur det blir walkover før kampen i det heile tatt har starta kan det bli skummelt.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

_owenz_

Quote from: "Bruiser"Når nordirske Dungannon blir dengt 4-1 over to kamper mot islandske Keflavik viser det nivået på ligaen deira.

Mtp på kvaliteten vår kontra deira føler eg meg trygg på avansemang, men om trenera og spelera trur det blir walkover før kampen i det heile tatt har starta kan det bli skummelt.


Slik jeg har skjønt det sÃ¥ er  de 2 Belfast lagene Linfield, og Glentoran  langt forran de andre lagene spillmessig.

Men nivÃ¥et er ikke det helt store, vet ikke helt hvor mye penger f.eks Glentoran  har i budsjett men det jeg har lest er at bare 3-4 spillere har full lønn, resten mÃ¥ ha jobb ved siden av klubben.


--

sga55

No når helstad er signert hva trenger vi for å hevde oss i UEFA cuppen for eksempel...

Synes Xaminator hadde gode forslag. (SE UNDER)

BARE GLA OG MASSE VANVITTIG ENIG I DETTE INNLEGGET!!!!     Svar med Sitat Endre/Slett dette Innlegget
Xminator skrev:
ENDELIG!!!!!!

Nå må vi få Azar tilbake, Hassan tilbake, Olofinjana tilbake og vi har ett "Best off 2k" på Stadion ;)

Som mange påpeker her, Helstad må først bli frisk. Han er nyoperert og bør matches forsiktig. Med 3 andre toppspisser i Brann får han muligheten til å trene seg forsiktig tilbake til toppformen. Jeg ser for meg Helstad som innbytter i august.

Uansett, vi har fått toppscoreren vår tilbake. Jeg håper virkelig Helstad kan få en hel sesong uten skader i Brann, og knuse sine egne rekorder fra sist han sprang rundt på stadion :)

Ser at mange ser for seg at Winters gir seg etter denne sesongen. Vinner Brann serien tror jeg han blir. Muligheten for Champions League bør strengt tatt veie særdeles tungt.

Vi har Torstein Helstad,
ja VI har Torstein Helstad,
VI har Torstein Helstad,
vi e' Brann.

Det skal bli utrolig deilig å høre denne fra ett fullsatt Stadion mot Viking :)[/b]


Synes litt synd på mimelli men det er greit.. Her har vi en spiller som virkelig styrker laget. '

FÃ¥r vi Azar tilbake, Hassan tilbake, Olofinjana tilbake tror eg plutselig vi kan hevde oss i Europa...

Må forsåvidt styrke venstre backen og... Erlend har ikke nok tempo og er ikke god nok en mot en.
_________________
sga55
ga55

EvenSteven

Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...

DJ_ADG

Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Desperado

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.

skip

Vanskelig å si om de får spille evt. gruppespillskamper hjemme. Egentlig burde de jo det siden de er i gang med utbyggingsprosessen. Håper ikke UEFA oppfører seg vanskelig i en slik situasjon. Kanskje man kan skaffe seg en slags dispansasjon siden men altså bygger nytt. Er vel flere lag fra tippeligaen som spiller med en slik disp (Start, FFK osv). Mener å ha hørt at kravene er nokså like i tippeligaen som i UEFA-cupen. Men selvsagt er det vel ting som er litt strengere i Europa enn i Norge.

Bruiser

Quote from: "DJ_ADG"Så vit eg vet é det kun Umbro som blir bygget i vinter så den kan forsatt spilles på stadion. Denne sesongen var det et lag i spansk La Primera Divison som spillte uten langside, ikkje idielt men bedre enn å spille uten for Bergen.

Det er langt strengere restriksjoner for E-cup kamper i forhold til krava for å avvikle nasjonale ligakamper.

Quote from: "Desperado"I UEFA-cupen i fjor var det såvidt Brann fikk lov å spille førsterundekampen mot Lokomotiv på Stadion - og fikk grei beskjed om at noe gruppespill der kom ikke på tale. Så det lukter nok eventuelt gruppespill i Stavanger eller - desverre.

Kan jo hende det møter opp ein del folk iom at det er ein del Brann-supportera i nærheita, og ellers ein del fotballgalne sunnmøringer som liker god fotball.

Men først må vi jo komme oss dit før det blir ei aktuell problemstilling.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Brannfrelst

Tror ikke folk behøver å bekymre seg så voldsomt for gruppespillet. Kan få tøff motstand i 2.runde og definitiv meget bra motstand i 1 ordinære runde. Om vi i det hele går videre fra denne..
2.10.07-Gullet kom hem!

naitsirk

krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.

Bataljonen

Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Brann Stadion er ikke godkjent og man får heller ikke dispensasjon til å spille gruppespillet der.
Hvilke bane det vil spilles på er ikke avklart enda.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.


Hørt om ironi? Eller var det DU som var ironisk nå?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"krøvel vellevold skreiv:
QuoteDet kommer ikke mer enn 3-4000 tilskuere på disse kampene så lenge vi bare har 14500 sitteplasser. Det må bli minst 25000 seter for at folk skal gidde å komme på e-cup.


??
strider litt mot min logikk.


Hørt om ironi? Eller var det DU som var ironisk nå?


Det er bare ett dårlig forsøk fra Krøvel på å dra i gang en for lengst utdebatert sak. Skal man følge Krøvels logikk burde vi strengt tatt spilt E-cup og norsk cup på Varden.

Er usikker på om årets Brannlag har kvalitetene som skal til for å møte større europeiske lag. Vi mangler hurtige spillere (med unntak), og er heller ikke spesielt duellsterke. Likevel, Brann er ett ekstremt godt kontringslag, så ikke helt umulig vi kunne kopiert Viking. Nå skal vi vel først møte hakket bedre, men fortsatt ukjente størrelser med reservene på banen. Så det vil ikke være overraskende om vi ryker ut i neste kvalikkrunde.

EvenSteven

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "EvenSteven"Om Brann skulle kvalifisere seg til gruppespillet, hvor skal da hjemmekampene spilles ??
Stadion blir jo en byggeplass fra november av...


Brann Stadion er ikke godkjent og man får heller ikke dispensasjon til å spille gruppespillet der.
Hvilke bane det vil spilles på er ikke avklart enda.


Unnskyld meg, men hva er da vitsen med å være med ?

Xminator

Fordi vi er kvalifisert :p

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

kabelmann

Og da er det klart at Brann kan trekke ett av følgende:
(SWE), Skonto FC (LAT), FK Suduva (LTU), Derry City FC (IRL) eller FC Flora (EST). Hadde vært veldig greit med det svenske laget som var tapende cupfinalist og ligger midt på tabellen i superettan - men det blir nok Suduva.

http://www.uefa.com/competitions/UEFACup/news/Kind=1/newsId=439442.html
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Rune felt F

At Brann kan møte et svensk lag som ligger på niende plass i superettan(tilsv. norsk 1.div) i Uefa-cupen forteller mye om hvor mye den cupen hart tapt seg. Noen som vet hvorfor svenskene sender sånne lag til Uefa-cupen?

Rune felt F

Quote from: "Rune felt F"At Brann kan møte et svensk lag som ligger på niende plass i superettan(tilsv. norsk 1.div) i Uefa-cupen forteller mye om hvor mye den cupen hart tapt seg. Noen som vet hvorfor svenskene sender sånne lag til Uefa-cupen?


Glem det, fikk svar...

EvenSteven

Ok... hva med å dele det med oss andre ? :-)

kabelmann

Som skrevet over var de tapende cupfinalist. Djurgården vant og det er vel mulig de kom seg til Europa gjennom serien?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

DJ_ADG

Quote from: "kabelmann"Som skrevet over var de tapende cupfinalist. Djurgården vant og det er vel mulig de kom seg til Europa gjennom serien?


Det stemmer Djurgården vant serien i fjor og deltar i Champions League. Husker for noen sesonger siden deltok Millwall fra engelsk førte div og Alemannia Aachen som då spillte i 2.Bundesliga
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannSupporter

Ipswich spilte jo også UEFA-cup et år som 1 div-lag. De slo faktisk Inter 1-0 hjemme også..

steinbygger

vi fikk svenskene. Ser ut som vi har vært heldig så langt

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BrannFa(e)n

rannfasiten

BrannFa(e)n

Quote from: "BrannSupporter"Ipswich spilte jo også UEFA-cup et år som 1 div-lag. De slo faktisk Inter 1-0 hjemme også..


Ikke glem at VIF faktisk overbeviste i.... 1998 blir det vel. Hmm, nei, mener det var litt senere?
rannfasiten

mobli

Quote from: "BrannFa(e)n"


Ligger omtrent midt i mellom Stockholm og Göteborg.

Link


Min svenske kollega skrev følgende:

Quote

Oppreist

Quote from: "mobli"
Quote from: "BrannFa(e)n"


Ligger omtrent midt i mellom Stockholm og Göteborg.

Link


Min svenske kollega skrev følgende:

Quote


Klarer han ikke skrive svensk?? Forøvrig god trekning - det blir vel da capo på reserveshowet vi hadde i går. Når skal kampene spilles?
Stein på stein blir Steinar.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007

Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)

Mick

He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007

Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)


Da blir det nok A-laget i seriekamp og reservene i UEFA-finalen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann blir useedet i 1.runde. Dermed møter vi et seedet lag. Her er lagene som vil ble seedet i 1.runde hvis a) de seedete lagene fra 2.kval.runde går videre, og de useedete lagene fra 3.CL-kvalik.runde blir slått ut og sendt til UEFA-cup:

Sevilla, Newcastle, Panathinaikos, Schalke 04, Parma, Bayer Leverkusen, Feyenoord, Auxerre, Club Brügge, Basel, Marseille, Alkmaar, Hertha Berlin, Sparta Praha, Rangers, Celta Vigo, Paris SG, Lok. Moskva, Lens, Besiktas, Palermo, Slavia Praha, Español, Heerenveen, Partizan, Rapid Bucarest, Wisla Krakow, Fenerbace, Austria Wien, Hapoel Tel Aviv, Osasuna, Lovech, Blackburn, Brøndby, Grasshoppers, Chievo, Dinamo Bucarest, Livorno, Spartak Moskva og CSKA Sofia.  

Hvis noen av de seedete klubbene i 2.kvalikrunde blir slått ut, står følgende useedete lag først i køen til å bikke over til å bli seedet: West Ham, Tottenham, Dinamo Zagreb, Røde Stjerne, Hearts - i den rekkeølgen. Imidlertid avhenger dette at eventuelt bare Dinamo Kiev, Benfica, Hamburger SV, Levski Sofia eller Slovan Liberec av de seedete lagene i 3.CL-kvalikrunde blir slått ut av CL-kvaliken, ettersom alle møter lag som uansett ville blitt seedet i UEFA-cupen, og de dermed bare erstatter deres seedete plass. Hvis derimot Arsenal, Milan, AEK, Liverpool, Steua Bucarest, Ajax, Shakhtar Donetsk, Lille, Galatasaray, Valencia eller CSKA Moskva ryker i CL-kvaliken, vil disse bli seedet i UEFA-cupen, og erstatte lag som pr. i dag er useedet (og altså forventet å bli slått ut av CL).

Skikkelig innviklet å forklare, men nå har dere i hvert fall en idé om hva vi må slå ut før vi kommer til noe gruppespill.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: "Xminator"Stage Dates
First qualifying round, 1st leg 13.07.2006
First qualifying round, 2nd leg 27.07.2006
Second qualifying round, 1st leg 10.08.2006
Second qualifying round, 2nd leg 24.08.2006
First round, 1st leg 14.09.2006
First round, 2nd leg 28.09.2006
Group stage, Matchday 1 19.10.2006
Group stage, Matchday 2 02.11.2006
Group stage, Matchday 3 23.11.2006
Group stage, Matchday 4 29/30.11.2006
Group stage, Matchday 5 13/14.12.2006
First knockout round, 1st leg 14/15.02.2007
First knockout round, 2nd leg 22.02.2007
Second knockout round, 1st leg 08.03.2007
Second knockout round, 2nd leg 14/15.03.2007
Quarter-finals, 1st leg 05.04.2007
Quarter-finals, 2nd leg 12.04.2007
Semi-finals, 1st leg 26.04.2007
Semi-finals, 2nd leg 03.05.2007
Final (Glasgow, Scotland) 16.05.2007


snakker vi om noen som er super optimister her eller lenge før morroen har begynt Ã¥ vi har kommet oss til uefa grunnspillet ??? vet at vi kan være optimister men et steg gÃ¥r grensen tviler sterkt pÃ¥ at vi nÃ¥r en evt finale her.. men alltid lov Ã¥ tro og hÃ¥pe vet du.... Men som sakt det er VELLLLLDDDIIIGGGG LAAAANNNGGGGGTTTTT fram  :o  :o  :o
Helsike også, finalen kræsjer med 16. maikampen =)

Xminator

Med flaksen vår blir det nok en tur til Israel.

dudo

Da blir det vel i så tilfelle tur til Kypros? Jfr Benitez' uttalelser de siste dagene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SigveK

Quote from: "dudo"Da blir det vel i så tilfelle tur til Kypros? Jfr Benitez' uttalelser de siste dagene.


Neppe. Liverpool skal spille mot Maccabi Haifa. Haifa er en av byene som er blitt bombadert av Hizbollahs raketter, og det er første gang rakettene har nÃ¥dd sÃ¥ langt inn i Israel.  Tel Aviv ligger litt mer enn tre ganger lenger sør fra grensen til Libanon enn Haifa, sÃ¥ med dagens situasjon er det nok ikkje farligere enn vanlig i Tel Aviv.
Og uansett, så er forhåpentligvis situasjonen roet seg betraktelig før det blir aktuelt for Brann å spille der.

Candyman

Quote from: "SigveK"
Quote from: "dudo"Da blir det vel i så tilfelle tur til Kypros? Jfr Benitez' uttalelser de siste dagene.

Og uansett, så er forhåpentligvis situasjonen roet seg betraktelig før det blir aktuelt for Brann å spille der.

Ja, eller blitt ett reint helvette i ett land i krig mot Iran og Syria.

Menmen, ikke meningen og starte politikkdiskusjon her inne.

Ser positivt på at vi skal komme videre. Disse svenskene er langt i fra det verste vi kunne fått. Men lurer på når det begynner å bli klingende mynt i kassen i denne turneringen!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Gud

Pengene begynner ikke å renne inn før vi kommer videre fra gruppespillet. Noe som er svært usannsynlig, men hadde vært veldig kjekt hvis det skjedde.

Bruiser

Eg trur det er lite sannsynleg at vi tek oss særlig langt i Uefa cupen når vi ikkje eingong har fordelen av å spele på heimebane. Vi skal vere rimelig godt fornøgde om v kjem oss til gruppespelet og speler ålreit der, so får vi heller ta Europa med storm når stadion står ferdig.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator


Christian

Quote from: "Xminator"http://www.nettavisen.no/sport/uefa/article697802.ece

De israelske klubbene får ikke spille hjemme.


Spør du meg så burde de vel strengt tatt ikkje få spilt i europeiske turneringer i det hele tatt, men det er en annen sak.

Vi e di beste

Lurer på en ting. Skulle Brann ta seg til europacupspill neste sesong, vil kampene da gå på Stadion?
Er ikke sikker, men mener å ha hørt noe om skifte av matte og arbeid med å få bedre drenering i seriepausen mellom 2007 og 2008. Da vil vel heller ikke RL være aktuelt for Brann (ikke at DET er noe savn for min del)
Forøvrig skulle VIP/media/sanitær/garderobe-fasiliteter være godkjent når Kappa-tribunen står klar neste år!

Ricky

Det vil vel være naturlig å anta at Brann vil forsøke å fremskynde planene om varmekabler til enten kommende vinter eller sommeren 2007, dersom vi vinner serien og skal ut i CL-kvalik neste høst. Samtlige andre essensielle stadionkrav møtes vel med den nordre tribunen som skal bygges nå i vinter (krav til garderober, VIP og presse).

Alt som mangler da er at Brann kan garantere en spillbar matte året rundt. For en klubb ved 62.breddegrad betyr det i praksis varmekabler og/eller kunstgress, men er ikke helt utenkelig at UEFA kan akseptere en midlertidig (og kostbar) løsning med varmepumper og diverse. Skal holde hardt, men men..

Superjack

http://fotball.bt.no/eliteserien/article63381.ece

Det ser ut til at vi får se Brann her på stadion, om de klarer å nå UEFA-gruppespillet.

Det hadde vore kjekt! :D
Brannsupporter.

enavgutta

Tviler på at de klarer å bygge garderobene i riktig størrelse innen den tid Jack.

Xminator

Det er vel heller snakk om en dispensasjon Enavgutta.

enavgutta


Superjack

Ser ut til at Branns problematikk med UEFA-cup på stadion stopper hos en middelmådig svensk 1. divisjonsgreie.
Herregud!
Brannsupporter.

Candyman

Bare å innse. Vår egen feighet på hjemmebane er i ferd med å sende oss på hodet og ræven ut av Europa!

Vet ikke om jeg tør å gå på jobb i morgen! Hører latter presse seg ut mellom trønderbarter!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

power

Pinlig, rett og slett.

Ricky

Quote from: "Candyman"Bare å innse. Vår egen feighet på hjemmebane er i ferd med å sende oss på hodet og ræven ut av Europa!

Candyman

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Candyman"Bare å innse. Vår egen feighet på hjemmebane er i ferd med å sende oss på hodet og ræven ut av Europa!

Ja, det kan du godt si. Men egentlig ikke. Sett at disse svenskene ligger ca. mellom Løv-Ham og Sogndal. Brann slår ikke disse uten videre med b-laget!!! Så det var naivt og tåpelig. Og det ødela alt. SKANDALE!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Så er jo spørsmålet om vi faktisk hadde ønsket å se Brann bli ydmyket av ett europeisk storlag. Med tanke på skandaleinnsatsen og fraværende viljen til å vinne Brann har vist etter VM (med ett unntak), så er det like greit.

De tre andre lagene skal gi bort mange poeng om dette skal bli gøy, og alt som da skjer er vel at lag nummer 4 og 5 blander seg inn i tetstriden.

Henki

Tja, er det så ille at vi er ute av UEFA-cupen da?
Ballen skal fremover!

Skumling

Selvsagt hadde det vært gøy å være med! Som Arne Scheie pleier å si: "jeg er jo litt interessert i fotball". Sjansene for å gå til gruppespillet ville sannsynligvis vært små, men jeg hadde i hvert fall storkost meg. Brann er en pygme internasjonalt, og vi kunne spilt helt uten press og forventninger om seier. Og hva med en heidundrendes bortetur eller to? Det er rett og slett tragisk at vi ikke får delta.

bulldog

det er jo greit å slippe å bli svinebanket av grasshoppers...
bulldog

Candyman

Men blir ikke så greit å se gresshoppene kjøre ræven av de som pælmet oss baklengs ut av cupen som en gjeng med svenskevitser! Vi skal liksom være på samme nivå som dem!!

Flaut!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Henki"Tja, er det så ille at vi er ute av UEFA-cupen da?
Legg ned hele klubben!

Go Up