• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Dommeren skal dø?

Started by Stoffi, May 28, 2006, 22:26:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "C@Bøe_79"
I tillegg så var jeg å ryddet på Hansa etter 16/5,og da var det 8-10 stk som var ødelagt..
Man trenger ikke rive sete av for å ødelegge det,holder å knekke det...


Jeg kan bekrefte det som Christian skriver her, var selv med å rydde og så de ødelagte setene.
Tror "rekorden" er 22 ødelagte seter ila en kamp, dette i følge Brann. Det har blitt et stort problem for Brann og de som blir "ferska" i å ødelegge seter blir kastet ut fra Stadion.


utesteng dem for resten av sesongen også.. makan til laber oppførsel..

Nixon

Jeg har sett politiet går rundt før kampene og gi folk advarsel der det har blitt ødelagt seter kampen før. Så det er vel ingen tvil om at det er et problem.

Men det er vel ikke lett å bevise hvem som ødelegger. Den som sitter på det aktuelle setet, eller den koselige gutten i Burberry på setet bak...
Rød makt på Hansa

Snublefot

Quote from: "Nixon"Jeg har sett politiet går rundt før kampene og gi folk advarsel der det har blitt ødelagt seter kampen før. Så det er vel ingen tvil om at det er et problem.

Men det er vel ikke lett å bevise hvem som ødelegger. Den som sitter på det aktuelle setet, eller den koselige gutten i Burberry på setet bak...


sikkert riktig, men christian forteller om det flotte overvåkningsystemet som brann har.. ser de en person som bevist ødelegger et sete er det ikke være en at de følger han med kamera og tar han på vei ut etter kampen, eller stikker å henter han med engang.. og bannlyser han fra stadion ihvertfall ut sesongen..

Personer som absolut må slå folk, eller ødelegge seter og annet stash på stadion har ingen ting der og gjøre...

JhonnyBeGood

Må folk roe ned litt her! Eg har selv ødelagt ett sete i år, på lillestrøm kampen når dommeren ikke blåste straffe til brann... Kan være engasjemang litt i overkant hos enkelte supportere, tviler på at folk bevisst ødelegger på brann stadion...
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Straffe!!!

Men alvorlig talt da, Johnny!

Dette er for pokker ikke snakk om engasjement. Det er jo reinspikka vandalisme!

Jeg kan være engasjert når jeg kjører bil også, men håper da inderlig at jeg ikke kjører foran deg i trafikken om du skulle bli opphisset.

Du skulle oppriktig talt skamme deg, og ringe Brann og be aller nådigst om unnskyldning.

Snublefot

Quote from: "JhonnyBeGood"Må folk roe ned litt her! Eg har selv ødelagt ett sete i år, på lillestrøm kampen når dommeren ikke blåste straffe til brann... Kan være engasjemang litt i overkant hos enkelte supportere, tviler på at folk bevisst ødelegger på brann stadion...


du kommer inn her og forteller at det er helt greit at du ødela et sete på lsk kampen?  du burde ringe brann og si unnskyld ja.. og eventuelt betale kostnadene ved et bytte av det sete..

Er som straffe!! sier..  hvis du kjører bil og blir litt sinna, så er det bare å dytte sidemann i fjellveggen? eller kjøre ned et postkassestativ(som kan sees litt mer i sammenheng)??

Her er det ikke snakk om at vi som er i mot vandalisme, her er det snakk om at folk som deg ikke har noe på et offentlig sted som brann stadion og gjøre hvis dere i frustrasjon, eller hva nå det måtte være begynner å ødelegge ting..  

Selv er jeg kun forbanna ett sted.. det er på fotballkamp.. enten som spiller eller tilskuer..  jeg tåler ikke mye før jeg hisser meg skikkelig opp..  hvordan reagerer jeg? jo, verbalt.. det skader ingen andre en de som eventuelt tar det seriøst..  er ikke snakk om å slå andre, eller ødelegge seter.. skamme seg burde du!

monzilla

Så var det krig, fred og religion og sånn.

Er så møkka lei av at alt skal være politisk korrekt hele forbanna tiden. Hvis noen rabler og knekker et sete, la de gjøre det, mind your own fukcing business. Virker som at folk leiter etter ting å lage oppstyr rundt.

kabelmann

La de gjøre det? Skal stadion være en frisone for idioter hvor man kan ta seg til rette og skylde på engasjement?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Litt mindre kyss-klapp-og-klem er det norsk fotball trenger.
Om noen spenner et sete i frustrasjon, la brann ta seg av sutringen.

Ferguson

Quote from: "monzilla"Så var det krig, fred og religion og sånn.

Er så møkka lei av at alt skal være politisk korrekt hele forbanna tiden. Hvis noen rabler og knekker et sete, la de gjøre det, mind your own fukcing business. Virker som at folk leiter etter ting å lage oppstyr rundt.


Så Brann skal bruke masse penger på å skifte seter hver hjemmekamp?
Penger de kunne brukt på spillerkjøp, lønninger etc?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Snublefot

Quote from: "monzilla"Litt mindre kyss-klapp-og-klem er det norsk fotball trenger.
Om noen spenner et sete i frustrasjon, la brann ta seg av sutringen.


helt enig.. la oss få det slik det er i tyrkia, i italia etc..  la barn være redde for å gå på kamp, la kamper bli spilt for tomme tribuner og lagene få gigabøter..

forstår du selv hva du sier??    du er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen!

monzilla

snublefot, du må jo være guds bilde på det perfekte menneske.
Hvem er du til å si at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen? Hva har du gjort som gjør at du stiller deg i en an klasse enn folk som har andre meninger enn deg? Klovn, det er det du er.

siste fra meg i denne tråden.

Snublefot

Quote from: "monzilla"snublefot, du må jo være guds bilde på det perfekte menneske.
Hvem er du til å si at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen? Hva har du gjort som gjør at du stiller deg i en an klasse enn folk som har andre meninger enn deg? Klovn, det er det du er.

siste fra meg i denne tråden.


hehe..  der har du meg.. guds bilde på den perfekte mann.. eller, egentlig ikke.. bare svigermors drøm.

Hvem er jeg til å si at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen?  tja, les de utsagnene du har kommet med, så ser du fort hva jeg mener..  og jeg har ingen problem med at folk har forskjellige meninger.. jeg har problem med at DINE meninger er til skade for laget i MITT hjerte.. og også for andre rundt på tribunen..

Beklageligvis så ser ikke du hvor ufattelig dumt hele diskusjonen i det hele tatt er, ettersom dette burde vært en selvfølge at alle her inne forstod at knusing av stoler, kasting av lommelerker etc ikke har noe som helst på en stadion og gjøre.... og at du ikke skjønner dette betyr jo bare at min kommentar om hvor du ligger plassert i kjøkkenskuffen er helt på sin plass.

monzilla

endret.
--nei, jeg lar det være. skål.--

splinter87

satans lekepoliti :evil:

Snublefot

Quote from: "monzilla"endret.
--nei, jeg lar det være. skål.--


=) Skål ja, skål for 3 nye poeng til Brann over bartefolket fra semi-sameland=)

Texas

Tror nok at de fleste oppegående mennesker med respekt for andres eiendeler forstår at det blir for dumt å sparke i stykker seter på fotballkamp.

Dere som sparker i stykker seter, knuser dere tv'en i stuen når dommeravgjørelser går i mot brann?

JhonnyBeGood

Ja, men bare når eg e gjest hos andre.. Gjør ikke sånt noe hjemme hos meg selv!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

KEO

Må si at denne diskusjonen er litt splittet, er tildels enig med Jonny at i kampens hete så kan det forekomme(frustrasjon,glede) og ett sete kan bli litt (herpet) Men det er stor forsjkell på at det "kan" forekomme og at det blir knust 15 seter pr kamp. Da er det jo tydelig at det er noen som har dette som en hobby! og den hobbyen bør bli kostbar for de som driver den form for hobby.
Har selv ett sete som har fått en del juling opp gjennom årene og som jeg må brekke ned for å få ræven  på det, men jeg overlever det! er tross alt min egen jubeldans  på setet som har forårsaket det.
Nu kør vi!

LandåsKongen

det er en liten gjeng her på forumet som tror de er moralens høye voktere når det gjelder supporterkultur, og forøvrig alt som har med brann å gjøre.
Ro dere ned litt og aksepter at folk er forskjellig og har forskjellig syn på saker og ting. Og nei, dere trenger ikke skrive ett innlegg under her hvor det står "javel, så du mener det er rett å ødelegge seter på stadion??".
Blir bare så jævla lei den angivermentaliteten deres og den evinnelige moraliseringen.

YadaYada

Quote from: "LandåsKongen"det er en liten gjeng her på forumet som tror de er moralens høye voktere når det gjelder supporterkultur, og forøvrig alt som har med brann å gjøre.
Ro dere ned litt og aksepter at folk er forskjellig og har forskjellig syn på saker og ting. Og nei, dere trenger ikke skrive ett innlegg under her hvor det står "javel, så du mener det er rett å ødelegge seter på stadion??".
Blir bare så jævla lei den angivermentaliteten deres og den evinnelige moraliseringen.


Som jeg skulle sagt det selv.
Hver gang det skjer ulovligheter så skal det komme opp en tråd på forumet der enkelte (eks. Snublefot) skal fortelle hva som er rett og galt. Hvordan man skal oppføre seg på fotballkamp, før kampen, etter kampen, utenfor og innenfor gjerdet. La den enkelte ta konsekvensene av sine egne handlinger og slutt å lek supporterpoliti. Hvis jeg eksempelvis sparker ned ett reklameskilt i vilt raseri pga en feilavgjørelse, hjelper det lite at en (eks. Snublefot) kommenterer dette på forumet to timer etterpå. Jeg vet utmerket hva jeg har gjort og ingen trenger å fortelle meg at det var galt. Greit nok at dette er ett diskusjonsforum, men det er i bunn og grunn det samme som blir diskutert hver gang, enten det er røykbomber, casuals, supporterrop eller seter.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Snublefot

Quote from: "YadaYada"
Quote from: "LandåsKongen"det er en liten gjeng her på forumet som tror de er moralens høye voktere når det gjelder supporterkultur, og forøvrig alt som har med brann å gjøre.
Ro dere ned litt og aksepter at folk er forskjellig og har forskjellig syn på saker og ting. Og nei, dere trenger ikke skrive ett innlegg under her hvor det står "javel, så du mener det er rett å ødelegge seter på stadion??".
Blir bare så jævla lei den angivermentaliteten deres og den evinnelige moraliseringen.


Som jeg skulle sagt det selv.
Hver gang det skjer ulovligheter så skal det komme opp en tråd på forumet der enkelte (eks. Snublefot) skal fortelle hva som er rett og galt. Hvordan man skal oppføre seg på fotballkamp, før kampen, etter kampen, utenfor og innenfor gjerdet. La den enkelte ta konsekvensene av sine egne handlinger og slutt å lek supporterpoliti. Hvis jeg eksempelvis sparker ned ett reklameskilt i vilt raseri pga en feilavgjørelse, hjelper det lite at en (eks. Snublefot) kommenterer dette på forumet to timer etterpå. Jeg vet utmerket hva jeg har gjort og ingen trenger å fortelle meg at det var galt. Greit nok at dette er ett diskusjonsforum, men det er i bunn og grunn det samme som blir diskutert hver gang, enten det er røykbomber, casuals, supporterrop eller seter.


helt greit at du selv vet det er galt.. men siden du vet dette er så galt så gjør du det ihvertfall ikke igjen?   de jeg har kommentert her inne er jo folk som sier at det er helt ok at folk blir så forbanna at de ødelegger ting..,, det er nemlig ikke helt OK.. det er ikke greit i det hele tatt.. dette er et forum hvor diverse saker blir tatt opp, og det var heller ikke jeg som tok opp denne saken i utgangspunktet.. men når det først kommer opp for jeg bakoversveis av at noen mener at dette er helt greit? og folk som deg tåler ikke at vi forteller dere det?

oops, jeg kastet i sinne og frustrasjon en ølflaske i et butikkvindu da dama dumpa meg på byen.. kjipt, men broren til butikkeieren så meg.. han lot meg heldigvis gå, fordi jeg viste selv det var galt å gjøre det. og derfor trengte ikke han å bry seg??

på samme måte gjelder dette med stadion.. hva klanen gjør på ullevaal er meg likegyldig, men når folk ødelegger og herjer på stadion til laget i mitt hjerte, da skal man faktisk få lov til å si ifra, og det har ingen ting med lekepoliti eller noe som helst å gjøre..  det har med sunn fornuft  å gjøre. Forstår man ikke dette så skjønner jeg at oppdragelsen til noen og enhver her inne har gått en smule skeis.

Jeg så en som stod gjentatte ganger og slo alt han kunne i et reklameskilt på forrige kamp, hver gang dommeren eller brann gjorde noe galt. han gikk i en slipknot(hvis det er riktig)jakke og hettegenser.. kunne ikke se mye brann effekter på karen, og han virket som om han var mer interesert i å slå i stykker skiltet en å heie på laget..

det betyr ikke at jeg fløy ned til han, fortalte hvor galt det var, eller sendte politiet på han for å kaste han ut.. nei, langt i fra.. jeg har ingen intensjon om å være den som skal kaste folk ut fra stadion.. men at det er et irritasjonsmoment for andre en meg, tviler jeg ikke på.. og når vi da diskuterer dette her på forumet, så sier jeg fint hva jeg mener.. når det gjelder til å kaste lommelerke ut på banen, og det av en person som har vist seg og alltid være rusa (ikke alkohol) på kampene, så mener jeg at han bør utestenges fra stadion..  de som sparker i stykker et sete i sinne være voksne nok til å betale for skaden, og skjer det igjen, så kan de holde seg borte fra stadion i mine øyne..

Hvis man ikke tåler å høre dette...  så skjønner jeg faktisk ingen ting..

kih

Quote from: "Mr_Soma"Heldigvis har vi en Islending med fart og taklinger som det lukter svidd av.


sett kampen på tv? for reprisen viste at lynspilleren muligens var onside

Mr_Soma

I know,Knudsen hang igjen... men taklingen var ikke dårligere av den grunn :)

LandåsKongen

Quote from: "Snublefot"
Jeg så en som stod gjentatte ganger og slo alt han kunne i et reklameskilt på forrige kamp, hver gang dommeren eller brann gjorde noe galt. han gikk i en slipknot(hvis det er riktig)jakke og hettegenser.. kunne ikke se mye brann effekter på karen, og han virket som om han var mer interesert i å slå i stykker skiltet en å heie på laget..

når det gjelder til å kaste lommelerke ut på banen, og det av en person som har vist seg og alltid være rusa (ikke alkohol) på kampene, så mener jeg at han bør utestenges fra stadion.


Det er dette som er problemet. Kan ikke du konsentrere deg om kampen som pågår i stedet for å følge med på en som slår hånden sin i et reklame skilt av aluminium?? Og ikke notere ned hva klær han gikk med?
Og dette med å si at en annen fyr på hver kamp er ruset på ulovlige rusmidler. Hvor faen har du dette fra? jeg kjenner ikke mannen og jeg tviler på at du gjør det.
Og en siste ting. Er du en av de som fortsatt tror at jo flere supportereffekter man har på seg, jo bedre supporter? Kan jo virke sånn utfra det du skriver.

Roffarne

politisk korrekt (hva enn en sete-destruktør ligger i dette).
Det handler bare om å påpeke vanlig folkeskikk.

Snublefot

Quote from: "LandåsKongen"
Quote from: "Snublefot"
Jeg så en som stod gjentatte ganger og slo alt han kunne i et reklameskilt på forrige kamp, hver gang dommeren eller brann gjorde noe galt. han gikk i en slipknot(hvis det er riktig)jakke og hettegenser.. kunne ikke se mye brann effekter på karen, og han virket som om han var mer interesert i å slå i stykker skiltet en å heie på laget..

når det gjelder til å kaste lommelerke ut på banen, og det av en person som har vist seg og alltid være rusa (ikke alkohol) på kampene, så mener jeg at han bør utestenges fra stadion.


Det er dette som er problemet. Kan ikke du konsentrere deg om kampen som pågår i stedet for å følge med på en som slår hånden sin i et reklame skilt av aluminium?? Og ikke notere ned hva klær han gikk med?
Og dette med å si at en annen fyr på hver kamp er ruset på ulovlige rusmidler. Hvor faen har du dette fra? jeg kjenner ikke mannen og jeg tviler på at du gjør det.
Og en siste ting. Er du en av de som fortsatt tror at jo flere supportereffekter man har på seg, jo bedre supporter? Kan jo virke sånn utfra det du skriver.


skal ta det steg for steg, så du forstår hva jeg snakker om.. siden jeg skjønner at det ikke er lett for deg.

Jeg konsentrerer meg alltid om kampen og det som foregår på banen, men det er ganske så forbanna vanskelig å ikke se bort på den karen som står 4 meter unna meg og kun slår i skiltet mens det lyser ut av øynene på han... skjønte du det? at det faktisk går ann å konsentrere seg om kampen, men allikevell legge merke til ting rundt en?

Når det gjelder klærne, så tror jeg ikke at jo flere effekter, jo bedre supporter er du.. absolut ikke, selv om jeg nå mener at det er fint og flott om folk har på seg en drakt, eller genser..eller i det minste et brannskjerf rundt halsen..  men man behøver ikke være noen bedre supporter av den grunn.. mine 5 første år som supporter hadde jeg ikke annet en BST-øst t-shorte..  Denne personen jeg la merke til var det ikke så vanskelig å huske klærne til heller.. er ikke sånn at jeg må notere meg ned ett stk svart hettegenser trekt over hodet, med ett stk svart slipknot jagge over... Nei, jeg husker ikke hva han hadde på beina, om han hadde ring i nesa eller regulering på tenna.. og jeg bryr meg veldig lite om det..  at jeg eventuelt har god hukommelse er vell ikke noe du kan straffe meg for? vi fikk ihvertfall en minimal opplæring i å legge merke til ting under min tid i militærpolitiet, så kanskje det sitter litt igjen..

En annen ting min kjære uvitende venn, er at man kan ganske raskt skille mellom folk på alkorus og pillerus, eller annet narkotika rus.. både på oppførsel, kroppspråk og øyne..  Men du har helt rett, jeg har ikke sett denne karen personlig, jeg bet meg fast i det andre på forumet her har sakt, at de har sett han gjentatte ganger på stadion i noe som ligner på noe helt annet en alkorus.. og når han i tillegg kaster en lommelerke på banen, så har han ihvertfall ingen ting å gjøre på stadion.. men du skjønner kanskje ikke dette heller?  er det virkelig så vanskelig å forstå?  for nå gidder jeg ikke si det mer..

Hvis du fortsatt har noe du ville ha sakt, så send meg gjerne en melding.. er helt greit det, så kan vi diskutere dette videre.. selv om det vil være nyttesløst når man ikke eier moralsk holdning.. men jeg gidder ihvertfall ikke plage de andre forum brukerne mer med dette vissvasset, som burde vært openlyst for alle og enhver at vi skal holde oss unna..  

det er som roffarne skriver over... dette handler om folkeskikk.. noe de fleste av oss har lært helt siden barndommen.. skaff deg litt folkeskikk, så kan vi ta en ny prat!

Smitty

Herregud.... rister fint på hode av hva slags tullinger det finnes her inne...... skulle gjerne skreve noen fine argumenter og diskutere videre, mulig slenge litt dritt.. men skal gjøre det andre ikke klare, og holde kjeft!

og at du kaller Landåskongen uvitende mister Snublefot, er velidg morsomt, for måten han skriver på så ser det ut som han er den eneste som vet noenlunde hva han snakker om!

første, og forhåpentligvis siste ord fra meg i denne tråden/saken

Tom C

Quote from: "Smitty"Herregud.... rister fint på hode av hva slags tullinger det finnes her inne...... skulle gjerne skreve noen fine argumenter og diskutere videre, mulig slenge litt dritt.. men skal gjøre det andre ikke klare, og holde kjeft!



Er vel litt seint for det nå, eller..?
Aldri mer Obos....

monzilla

diskusjonen er vel død for lenge siden, hva med å stenge tråden?

Go Up