• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Draktene til Brann

Started by Brann_copper, May 24, 2006, 09:41:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Jeg synes draktene våre er utgått på dato nå. Alle disse Umbro-broderiene er litt åttitalls synes jeg. Det er på tide med noe nytt. Personlig kunne jeg tenke meg enkle drakter i rødt, hvitt og sort. Disse fargene er jo innarbeidet som klubbfarger nå.  Jeg kunne tenke med røde trøyer med hvite reklametrykk, men uten en eneste hvit eller sort pyntestripe. Jeg synes den røde trøyet (særlig kraven) til Portsmouth kunne stå som modell. Hvite bukser, uten noe som helst dill og dall. Og til slutt sorte strømper med den gule Gaialogoen som eneste trukk. Det hadde vært seriemesteren 2006 verdig det. Jeg er klar over at det hadde blitt ganske likt ManU, men skitt au..
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Nixon

Sorte strømper?
Over mitt lik!
Rød makt på Hansa

Xminator


bernu

Det eneste jeg forlanger er at de skifter merke. Umbro er den klart kjedeligste leverandøren på markedet nå.
Hadde vært kult å satset på Hummel eller Diadora ..... Må jo ha noe som få andre har...;) Finnes mye kule drakter rundt omkring. Alt er bedre enn Umbro.
HANSA - Z

abe78

Kommer ny drakt til neste år, mener at avtalen med Umbro også går ut da. Greit når vi river Umbro-tribunen etter denne sesongen. Liker drakten som den er. Brann er mer enn en sexy fotballdrakt.
.og husk!

AtroZ

Drakten er ganske pen sånn som den er nå, liker spesielt rødfargen i den. Sort i drakten er heller ikke meg imot. Når det er sagt står umbro sist på listen av merker. Hadde helt klart vært bedre med addidas, nike eller et av de mer eksklusive merkene. Fancy drakt er en ting, men brann må hvertfall sørge for at de ikke driter seg ut i skovalget. Kanskje spillerne kunne stemme over skovalget? (som hadde blitt samme som draktlevrandøren). Regner med brann får en bra avtale økonomisk uansett, hvertfall som ny seriemester ;-)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Smitty

Adidas er klart det beste merket etter min menning. en av ynglingsdraktene må være den fra 2001, kansje litt på grunn av lite reklame..

http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=788

YadaYada

Quote from: "Smitty"Adidas er klart det beste merket etter min menning. en av ynglingsdraktene må være den fra 2001, kansje litt på grunn av lite reklame..

http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=788


Helt enig. 2001 draktene var stilige. Synd at Hansa blir vekke fra drakten nå. Så synes jeg og at vi kan holde oss til svarte bortedrakter. Ikke hvit, eller grønn(!) som jeg husker vi hadde i 97.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Stalin

Quote from: "abe78"Kommer ny drakt til neste år, mener at avtalen med Umbro også går ut da. Greit når vi river Umbro-tribunen etter denne sesongen. Liker drakten som den er. Brann er mer enn en sexy fotballdrakt.


Hadde vært bra om Brann skaffa seg avtale med Adidas.

Mr_Soma

Kappa hadde vært tingen... <<Italian Style>> selv om det hadde sett litt perverst ut med Miller i en skikkelig trang drakt.

Men hadde garantert solgt bedre enn kjedelige Umbro.


SKBMartin

Hva med noen litt old school drakter, kanskje noe lignende som noen av VM-lagene viste for en stund tilbake, old school med moderne preg, liker den ideen jeg
Hjerte i Brann

Mr_Soma

Retrodrakter er også kult... noe ala 63'?

SKBMartin

Quote from: "Mr_Soma"Retrodrakter er også kult... noe ala 63'?


Ikke helt sikker på hvordan '63 draktene så ut, siden jeg ikke var født ennå da, men har et visst bilde, og tanken høres bra ut
Hjerte i Brann

ChrisBGG

Var på et foredrag med bjørn dahl her sent i 05, og da sa han at de nok kom til å få nye drakter med ny spons neste sesong. Fra et merke som bare sponset 1 lag i hvert land. Mener å huske han sa det var italiensk også.. hmm

så ymbro er nok snart historie..

En liten detalj også, på nettmøte med vår elskede opdal i dag på ba, så ble han spurt om hva han foretrakk av Puma og Umbro, men svarte ikke .. hmmm :o
 R A N N

Charmless Man

Draktene er greie nok. Det store problemet er all reklamen. Sparebanken, Bkk, Toro, Gaia og jeg vet ikke hva. Brann burde gjøre klubbdrakten mer hellig, det er tross alt drakten og klubbmerket vi holder med. Jeg sier ikke at Brann skal spille uten sponsorer, men de burde vært færre, og mer diskret. Jeg er sikker på det er noe "merkevaren" Brann hadde tjent på i det lange løp.
Ladish on the Foot

Chrisstah

den drakten vi har nå er bra den då
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

JS

apropos Miller i tettsittende drakt...tanken over alle supportere, med nok en hel del større pondus enn vår fotballgud, i samme drakt på stadioner hjemme, og rundtomkring i Norge skremmer meg mere...det finnes jo de med ølmage de har arvet i generasjon på generasjon....

men ka faen...det è no uansett det som skjer mellom målene som er mest viktig!
7.11.04.....4-1....finnes det bedre lesning?

Lene

Quote from: "ChrisBGG"En liten detalj også, på nettmøte med vår elskede opdal i dag på ba, så ble han spurt om hva han foretrakk av Puma og Umbro, men svarte ikke .. hmmm :o


Hehe... Det var mitt spørsmål... Ble sendt inn seint, seint tirsdags kveld... Foretrekker litt originale og usaklige spørsmål i slike nettmøter. Hva en spiller mener om gullsjanser og sportslig utvikling er jo egentlig ganske kjedelig, spør du meg. Og når halvparten av spørsmålene handler om det samme... Prøver vel bare å gi folket litt variasjon  :wink:

C@Bøe_79

De fleste spillerene vil vekk fra Umbro,det er det inntrykket jeg har fått..
Og bare for å skremme dere,så er det Hans Lokøy og Steinar Aase som pleier å "lage" draktene til Brann...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

ChrisBGG

Quote from: "Lene"
Quote from: "ChrisBGG"En liten detalj også, på nettmøte med vår elskede opdal i dag på ba, så ble han spurt om hva han foretrakk av Puma og Umbro, men svarte ikke .. hmmm :o


Hehe... Det var mitt spørsmål... Ble sendt inn seint, seint tirsdags kveld... Foretrekker litt originale og usaklige spørsmål i slike nettmøter. Hva en spiller mener om gullsjanser og sportslig utvikling er jo egentlig ganske kjedelig, spør du meg. Og når halvparten av spørsmålene handler om det samme... Prøver vel bare å gi folket litt variasjon  :wink:


bra spørsmål :wink:
 R A N N

Brann/Bergen

Quote from: "Lene"
Quote from: "ChrisBGG"En liten detalj også, på nettmøte med vår elskede opdal i dag på ba, så ble han spurt om hva han foretrakk av Puma og Umbro, men svarte ikke .. hmmm :o


Hehe... Det var mitt spørsmål... Ble sendt inn seint, seint tirsdags kveld... Foretrekker litt originale og usaklige spørsmål i slike nettmøter. Hva en spiller mener om gullsjanser og sportslig utvikling er jo egentlig ganske kjedelig, spør du meg. Og når halvparten av spørsmålene handler om det samme... Prøver vel bare å gi folket litt variasjon  :wink:


Ja, er ganske så kjedelig å lese gjennom de samme svarene, litt greit å få seg en liten latter når man leser, blir fort lei om man skal lese gjennom hele nettmøtet med de samme spm. Men eg vil no si att når det gjelder Puma og Umbro, så er Umbro kjedelig, synes alle klærne deres er like. Draktene som Brann bruker i år, ser man jo hos vanlige lag også. Kofor ikkje ha noe som ingen andre har??
Puma derimot synes eg e ett tøft merke, de har knæsje farger og fine detaljer. Så eg synes Brann skal satste på de til neste år!
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Ricky

Quote from: "ChrisBGG"Var på et foredrag med bjørn dahl her sent i 05, og da sa han at de nok kom til å få nye drakter med ny spons neste sesong. Fra et merke som bare sponset 1 lag i hvert land. Mener å huske han sa det var italiensk også.. hmm



Han sa ikke mer enn at han skulle ta en prat med denne leverandøren. Om det til slutt endte med en utstyrsavtale, har ikke lekket ut ennå..
Men Umbro er garantert ute, det sier jo også nesten seg selv etter alle problemene Brann har hatt med dem. Halve laget mistrives jo i Umbro-skoene, og leveransene av replikadrakter etc har jo uten unntak vært mangelfulle og kraftig forsinkede. I tillegg har vi jo han som hadde sett et utkast oppe på Stadion hvor Umbro-tribunen var blitt til BKK-tribunen... :p

Gud

Fordelen med Kappa er at de kjøper opp all plassen på drakten. På den måten blir drakten mye renere. Krysser fingrene for kappa. Hadde vært ekstremt fett om de ble vår draktleverandør.

Kaptein

Så det e uansett sikkert at vi ikkje skal ha Umbro neste sesong, sikre kilder?
lt for Bergen
Alt for Brann

C@Bøe_79

Tror Brann er lei de...
Og Adddidas kan vi også glemme,for de sendte oss 200 Skeid-drakter..
Jeg jobbet i Brann-butikken og fikk inn drakter etter en lang tørke,bare for å se at det var Skeid drakter...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kruxleiven

Quote from: "ChrisBGG"Var på et foredrag med bjørn dahl her sent i 05, og da sa han at de nok kom til å få nye drakter med ny spons neste sesong. Fra et merke som bare sponset 1 lag i hvert land. Mener å huske han sa det var italiensk også.. hmm

så ymbro er nok snart historie..

En liten detalj også, på nettmøte med vår elskede opdal i dag på ba, så ble han spurt om hva han foretrakk av Puma og Umbro, men svarte ikke .. hmmm :o


Kan det være Kappa det da? Kun 1 lag har det i Italia, kun 1 i England? Tottenham. 1 i Nederland, Feyenoord og 1 i Sverige, Hammarby og bare Werder i Tyskland? Om Kappa er alternativet foretrekker jeg Umbro. Har vel sammenheng med at det var roma som begynte med kappa og gjorde kappa kjent. Puma derimot. Det hadde vært noe.


Stalin


Dalen

Brann - Seriemester 2007

The Boss

Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


JA!

tintin

hadde sansen for adidas draktene på 90 tallet eg med tre striper opp på hver side på fronten, det var drakter det:)

ellers så er de tøffeste draktene eg har sett, noen iran eller irak brukte under en cup eg såg på eurosport for et par år siden, de hadde drakter fra jack & jones... litt overraskende at de hadde drakter, men tøffe var de..

Mr_Soma

Vi får krysse fingrene for at det ikke blir Umbro ett år til. Forandringer fryder!

DJ_ADG

eg synnes at Lotto lager fine drakter(eks Palermo). de har ingen andre norske, hadde vært fint med drakter fra de, dersom det blir et italiensk merke. Personeli vil eg helst a Patrick eller Admiral.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

bulldog

jeg vil ha tilbake patrick!
bulldog

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "bulldog"jeg vil ha tilbake patrick!


har du eit bilde av ein patrick drakt?
RANN<3

Ferguson

Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Bataljonen

Quote from: "Ferguson"
Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


Hehe hadde vel slitt litt med å få godkjent Hansalogoen og dens undertekst, men pytt pytt :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Ferguson

Måtte vel ha snødd i helvete og vel så det før vi fikk det godkjent ja.


Men Kappa har mye finere drakter enn Umbro uten tvil. Dagens drakt er kjedelig, men vi har ikkje den styggeste. Den tilhører Aalesund etter min mening.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


Hehe hadde vel slitt litt med å få godkjent Hansalogoen og dens undertekst, men pytt pytt :)


drømmedrakten ja;)

trur du det hadde vert mulig å få lagd den? ikkje til laget, men til oss suportere?
RANN<3

Bataljonen

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


Hehe hadde vel slitt litt med å få godkjent Hansalogoen og dens undertekst, men pytt pytt :)


drømmedrakten ja;)

trur du det hadde vert mulig å få lagd den? ikkje til laget, men til oss suportere?


Hadde ihvertfall fått problemer med Brannlogoen og om ikke Hansa logoen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Ferguson

Drakten er mulig å produsere ja. Finnes sider der du kan lage din egen T-shorte etc så da skulle det være mulig for å lage den drakten.

Noen som har linker til sider?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Mr_Soma

Quote from: "Ferguson"
Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


Yes...lekte meg litt med den andre Kappa-drakten jeg postet tidligere. Men det finnes massevis av steder på nettet som tilbyr trykk osv, uten å tenke på opphaver av alt fra sponsor til TM (merkenavn) osv.

Jeg bestilte en Palermo-drakt i fjor fra ett sånt sted. Kliss lik originalen,men gjort litt mer "personlig".

Kappa selger jo slike t-skjorter i alle regnbuens farger som er helt blanke, hvor du kan leke deg med selv. Så å lage en slik Brann-drakt jeg har skissert er langt fra umulig :)

krøvel vellevold

Med tanke på alt snakket om utseendet på drakter og tifo og tribuner; helt utrolig hvor opptatte folk er av klær, design, farger, pynt og nips her inne!  Hva med å få Blomster-Finn til å lage noen alldeles "sjønne" dekorasjoner og oppsatser som tifo? Kanskje vi kan få Homsepatruljen til å tegne noen søte drakter til oss?
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

Stiller du da Krøvel? ;)

Klaus_Brann

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "Ferguson"
Quote from: "Mr_Soma"Drømmedrakten?

http://imageshack.us][/URL]


Yes...lekte meg litt med den andre Kappa-drakten jeg postet tidligere. Men det finnes massevis av steder på nettet som tilbyr trykk osv, uten å tenke på opphaver av alt fra sponsor til TM (merkenavn) osv.

Jeg bestilte en Palermo-drakt i fjor fra ett sånt sted. Kliss lik originalen,men gjort litt mer "personlig".

Kappa selger jo slike t-skjorter i alle regnbuens farger som er helt blanke, hvor du kan leke deg med selv. Så å lage en slik Brann-drakt jeg har skissert er langt fra umulig :)


Har du en adresse te en sånn side?hadde vært fett å ha en lignende drakt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mr_Soma

Nei har dessverre ikke noe konkret addr til slike leverandører, iom at jeg kjøpte Palermodrakten på EBAY.

Men kan se om jeg finner noe info på mailen fra i fjor.

Stalin


Brann/Bergen

et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Stalin

Er det nødt til å være et poeng?

Bruiser

Quote from: "Brann/Bergen"
Quote from: "Stalin"[img.]http://img210.imageshack.us/img210/6190/vif711vo.jpg[/img.]

Er ganske sikker stikkordet er "smaklaust", om det var med hensikt eller ikkje er derimot usikkert.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Go Up