• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ståtribune på Stadion

Started by Bataljonen, May 21, 2006, 22:27:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

December 12, 2013, 13:59:23 PM #150 Last Edit: December 12, 2013, 14:08:32 PM by Gulløl
Hallelujah ! :-)
http://www.brann.no/news/article/wk5qrcnnlv0s1qolgmbejcmr0/title/tv-her-fjernes-sitteplassene

Og dette medfører økning fra 500 - 1000 plasser. Ny totalkapasiteten på Brann Stadion blir vel da like i underkant av 18 000.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

- Bataljonen har lovet oss at dette vil heve stemningen kraftig, så nå spiller vi ballen over til dem, påpeker Knut Iversen.

Ja, de fordømte setene har stoppet mye av lyden på de feltene...
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 14:04:03 PM
- Bataljonen har lovet oss at dette vil heve stemningen kraftig, så nå spiller vi ballen over til dem, påpeker Knut Iversen.

Ja, de fordømte setene har stoppet mye av lyden på de feltene...


Fjerningen av de fordømte feltene gjør i det minste at flere supportere fra andre felt nå har meldt flytting til "Store Stå".
Allerede der har du en viss effekt.

Nixon

Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Nå skal jeg være litt uhørt positiv her. Selv kommer jeg til å fortsette på gamle sitte, men jeg tror denne omleggingen til ståtribune kan være med å fyre opp den positive sirkelen vi er inne i nå, og gi oss flere poeng.

* Det er lettere å lage god stemning når man står, og kombinert med den nye entusiasmen grunnet Norling tror jeg førstte hjemmekamp fort kan bli en kamp med mye bedre stemning enn på lenge.
* Hvis det er slik at folk fra felt z kommer "tilbake" blir det enda større effekt.
* Da blir det igjen mer attraktivt for nye å henge seg på de som synger.
* Stemningen vil lettere bli god andre steder på stadion.
* Det blir i det hele tatt gøyere å gå på stadion, noe som vil føre til at flere kommer, bedre sponsorobjekt osv.
* Flere vil ønske å dra på bortekamper.

Oppsummert: støtten fra tribunen kan økes betraktelig, og det kan bety noen poeng.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 15:10:10 PM
Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.


Der er jeg enig. Håper dette motiverer til å jobbe skikkelig med å løfte stemningen.
Alt ligger til rette, spesielt med en "ny start" nå som vi har Norling på sidelinjen.

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 12, 2013, 11:44:05 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 00:18:24 AM
Så BGG kjemper ikke for at vi skal stå på midten i alle e-cupkampene med andre ord?


Jo, selvsagt. Men vi har et håp om at vi får stå oppe i de kampene med lite tilskuere. Da trengs ikke setene.


Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 12, 2013, 15:10:10 PM
Ja, det vil sikkert automatisk gi en "viss" effekt. Men skal stemningen bli betraktelig bedre (som det kan virke som at Bataljonen har lovet Brann...) må det jobbes aktivt med saken. Det må en aldri så liten holdningsendring til. Så jeg håper ikke at Bataljonen nå lener seg tilbake og tror at jobben er gjort. For så enkelt er det neppe.


Det gjør de vel neppe, men det blir jo mye mer tydelig at dette blir et sangfelt og at det forventes at folk bidrar. Blander du dette med større engasjement grunnet vår nye trener, blir det automatisk bedre.
Folk kan jo heller ikke sette seg på dette feltet slik det var blitt en kultur for i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 17:18:02 PM
Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.


Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken løsning Brann til slutt har valgt, men det som er vanlig er at seter lett monteres igjen. At det gjerne er 10 seter per sett eller noe slikt.
Vi får se hva Brann velger, de er informert om dette.

Brann_ruler86

Veldig positivt at det settes opp mellomtrinn slik at kapasiteten dobles på feltet. Hadde forventet en økning i kapasitet, men ikke så mye. Gleder meg veldig til å stå på et ordentlig supporterfelt neste sesong! ;D
Gå ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on December 12, 2013, 21:43:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2013, 17:18:02 PM
Ja, på kamper mot jallalag er det jo greit, men om vi skulle komme oss inn i gruppespillet kommer det jo til bli trangere også oppe, og vi kan fort ende med 3 kamper som setene må opp igjen på.


Nå er jeg ikke helt sikker på hvilken løsning Brann til slutt har valgt, men det som er vanlig er at seter lett monteres igjen. At det gjerne er 10 seter per sett eller noe slikt.
Vi får se hva Brann velger, de er informert om dette.


Vi får håpe det. Uansett er dette fantastisk og Brann bør jo også nyte godt av det hvis vi går mot fullere stadion i årene fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

December 18, 2013, 17:48:03 PM #161 Last Edit: December 18, 2013, 17:58:24 PM by Gulløl
Et bilde som gir gode vibrasjoner for oss som elsket stemningen som var på Store Stå tribunen frem til 1998 når bulldoserne tok knekken på den.




Nå er en ny Store Stå tribune under oppbygging. Det hadde vært fantastisk om en kunne gjenskape noe av den gamle Store Stå stemningen og at det på sikt kanskje kan bli Store Stå på hele nedre Frydenbø.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

VVB

Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?

Spelaren

Quote from: VVB on December 18, 2013, 18:36:33 PM
Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?




Føltes ihvertfall sånn.
"Trekk innovar" og så ble det koselig og klamt.
Gå av.

Henki

Quote from: Spelaren on December 18, 2013, 22:16:54 PM
Quote from: VVB on December 18, 2013, 18:36:33 PM
Hva var kapasiteten på gammle Store Stå?




Føltes ihvertfall sånn.
"Trekk innovar" og så ble det koselig og klamt.


Var den ikke rundt 3000 da?
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on December 18, 2013, 17:48:03 PM
Et bilde som gir gode vibrasjoner for oss som elsket stemningen som var på Store Stå tribunen frem til 1998 når bulldoserne tok knekken på den.




Det var nå vel først etter 2006 at bulldoserne tok knekken på den...
Legg ned hele klubben!

1908

Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:24:08 PM
Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.


No var vell sikkert 1/3 av store stå den harde kjernen.. Så var neppe mer enn 1000/1500 som var aktive der..

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on December 18, 2013, 23:06:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 22:24:08 PM
Quote from: dudo on December 18, 2013, 18:36:10 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 18, 2013, 18:30:34 PM
Ja. Ståtribune på hele nedre om noen år hadde vært magisk, og bør være målet.



Hva vil kapasiteten i så tilfelle bli? Hvor mange må man være på nedre for at det ikke bare skal se stusselig ut?


Det blir bare gjetning fra min side, men det er vel ca. 1/4 som blir ståplasser nå, og da blir det vel 3500-4000 ståplasser totalt hvis man gjør om hele nedre.
Hvis det stemmer med 3000 på gamle store stå, som Henki sier, bør vi fint kunne klare å bygge opp miljøet igjen til å kunne fylle hele nedre med stående om et par år.
Men det avhenger jo også av hvordan Brann presterer;) De gjør den desidert viktigste jobben for å skape stemning.


No var vell sikkert 1/3 av store stå den harde kjernen.. Så var neppe mer enn 1000/1500 som var aktive der..



Nei, det er vel forsåvidt sant, men stående var nå de fleste i alle fall, og det er mye lettere å henge seg på om det blir et felt dedikert til stemning enn om man bare sitter, halvsløver og er på facern.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Quote from: krøvel vellevold on December 18, 2013, 22:57:05 PM

Det var nå vel først etter 2006 at bulldoserne tok knekken på den...


Takk for oppklaring. Jeg begynte å lure på om jeg var blitt tidlig dement eller noe, for jeg synes så vitterlig å huske at jeg var på Store Stå under en solid 8-2 seier fra Brann en gang i 2001-2004 et sted, og at jeg var med der i kvalikkampen da Erik Mjelde (i mitt hode i alle fall) fikk sin debut og at jeg også hadde stått der den kampen Stig Krohn Haaland og Robbie Winters debuterte.

hasunds

Desse tiltaka vil eg ha: På kort sikt få igang ein pøb på hansatribunen. Dette klarer KjErnen i trheim. Sparebankvest har det og bør vera enkelt. Neste steg få vekk seta på heile nedre. Deretter få heile Hansa som ståtribune gjerne med nokre nye kortveggar i kvar svingende. Køyr på. Engasjerande tiltak og på lengre sikt inntektskapande.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Gulløl

Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Godt forslag, det bør du sende inn til Brann om de ikke allerede har tenkt på det. Kanskje Bataljonen kan arrangere dugnad så er det fort gjort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Bataljonen skrev på face at de har det under vudering.. Jeg mener de burde malt det rødt som trappene.. Ser fort mye bedre ut..

huleste

Helt enig! Om det skulle bli glissent på en kamp eller to, så vil det se særdeles mye bedre ut med rød betong.

Nixon

Male betongen rød? Supporterne skal være rød og betongen grå!
Rød makt på Hansa

1908

Nixon: Om du tror feltet blir fullt på hver kamp, så må du tro om igjen...

Nixon

Quote from: 1908 on December 19, 2013, 18:34:15 PM
Nixon: Om du tror feltet blir fullt på hver kamp, så må du tro om igjen...


Må man tro det for å ville ha betongen grå?
Rød makt på Hansa

1908

Hvorfor vil du ha betongen grå?

Nixon

Rød makt på Hansa

tsrqpo

Quote from: Nixon on December 19, 2013, 19:01:11 PM


En stadion i klubbens farger er det samme som å ha jubel på kasett og malte supporterer?
Ka med setene, burde de vert grå? Blå?

1908

hahaha. Om du mener presenning med supportere på er like dumt som å male et felt rødt, så jaja.. Var vell idiotisk å male trappen rød og da?

Nixon

He he, neida, bare mal i vei. Jeg fikk bare så gode vibber da jeg så det åpne gråe feltet på bildet. Ble tatt tilbake til ungdommen på Store Stå der betongfeltet var grått og helt naturlig. Og så kom folk og skulle male det rødt!! Så hadde jeg fått velge ville jeg faktisk hatt det grått. Men har ikke så sterke følelser som innleggene skulle tyde på!:)
Rød makt på Hansa

1908

Store stå hadde 3-4 rader.. Var aldri grått i midten.. Dette feltet som kommer no blir noe helt annent... Der blir det mye fortere synlig om det ikke er fullt..

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 19, 2013, 19:01:11 PM


For min del er det ikke for å skjule åpne flekker, men for at det ser mye bedre ut. Hvis det er glissent er det jo heller ikke sånn at man ikke ser at det er glissent der pga. at betongen er rød.
Jeg håper og tror jo uansett at vi presterer godt nok fremover til at ikke så mye av det kommer til syne uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Dersom feltet males rødt, så er det for at det skal se bedre ut når det ikke er kamp.
Regner også trinnene blir malt på siden, altså ikke på underlaget vi står på (slik trappene nå er malt).

Gamle Store Stå var litt lavere, så nesten ikke tribunen når man stod på banen.

Men for min del har det ikke så mye å si. Grå betong og noen bølgebrytere så er jeg fornøyd :D

1908

Noen som vet om noe er gjort siden siste bilde? =)

huleste

Ser at staatribunen males rodt og med Frydenbo-reklame. Meget mye penere enn graa betong.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Mitt neste forslag er at det kommer opp 3-4 web-kamera mot Stadionmatten og tribunene fra forskjellige vinkler linket mot hjemmesiden. Burde vore gjort for lenge siden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:45:53 PM
Mitt neste forslag er at det kommer opp 3-4 web-kamera mot Stadionmatten og tribunene fra forskjellige vinkler linket mot hjemmesiden. Burde vore gjort for lenge siden.


Nå viser Brann videoer fra tribunen etter kampene. Noe som vel burde holde. For utenom noen timer hver 14. dag fra mars til november blir det kanskje Norges kjedeligste web-tv dersom de skal stå der fast. Ikke trener laget på Stadion og Brann kan sannsynligvis heller ikke ha kamera rettet mot gressmatten under kamp pga rettigheter. Så det hele blir ganske bortkastet etter min mening.
Rød makt på Hansa

1908

Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:40:07 PM
Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)


Tror du at det var din forslag som bestemte dette?? Neppe...

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on January 14, 2014, 15:48:40 PM
Quote from: Gulløl on January 13, 2014, 17:40:07 PM
Quote from: Gulløl on December 19, 2013, 16:45:41 PM
Noen som vet om Brann kommer til å rød male betongen, vil ta seg mye bedre ut visuelt.


Flott Brann at dere gikk for forslaget mitt :-)


Tror du at det var din forslag som bestemte dette?? Neppe...


Det kan det fint ha vært. Bataljonen jobber tett med Brann om dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Tror heller det er Frydenbø som forlangte det :)

Northside

Frydenbø har ikke forlangt det. Men tror de nå de siste dagene kom frem til at det var en lur løsning ;)


1908

Store stå begynner å bli ferdig.. Var å tok noen bilder før årsmøte på Torsdag..









Mangler mellomtrinn og avsperringer på sidene.. Ellers er jeg usikker på om de får godkjent bølgebrytere som står på linje som disse.. Er mye folk imellom bryterene. Kommer det trykk fremover tror jeg dagens løsning ikke vil holde.. Men det vil tiden vise..

Salget går også veldig dårlig. Ifølge Daffy er det bare rundt 250 solgte.. Men han var helt sikker på at han har svart alle som ikke sto på felst S og ville flytte over. Men jeg kjenner ei som ikke har fått svar.. Så igjen viser jo Daffy at han ikke har kontroll.. Ca 30 stk fra Z er meldt ned.. Men det er altså veldig mange ledige plasser igjen..


Go Up