• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva skjer egentlig til neste år mhp ny stadion,priser osv. ?

Started by EvenSteven, May 19, 2006, 20:46:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

EvenSteven

Har lurt på dette lenge, spurt mange forskjellige folk, sjekket ut diverse sider , men finner ikke svar.
Hva har Brann tenkt på når det kommer til billettprisen på nye Stadion?
Har hørt rykter om at student-partoutkortene forsvinner, noe jeg synes er veldig synd... + at jeg frykter mange ikke er villig til å betale 2-3000Kr for partoutkort for en relativt dårlig plass på en kortside.. Selv om det ikke er så veldig mye per kamp... Je kan være villig til å betale 2500kr, men ikke for en plass på rekke 3 felt Z for eksempel...
Og samtidig... om minsteprisen for sitteplass er 200+, vil vi miste veldig mange tilskuere.. Bra tenker kanskje noen, kvitt unger og fjortiser, men de utgjør tross alt et par tusen...
Og ingenting ville vært mer tragisk enn Ny Flott Stadion med 20000 seter, også bare 10-12000 på tribunene...

Pondan

No tror jeg nesten ikke Brann selv vet hva priser osv de skal ha.. Stadion er ikke ferdig før om noen år, sesongen i år har nett startet. Hvis du venter et års tid så får du mer svar.

Nixon

Brann må bestemme seg raskere enn som så nå som de har ferdig en helt ny tribune. For det er jo en del spørsmål som må avklares i god tid før neste sesong. F.eks. hva som skjer med de som "blir kastet vekk" fra Hansa når SS kommer dit. Skal de få tilbud om tilsvarende plass i Klokkesvingen? Det vil si at de stiller først i køen når partoutkortene i Klokkesvingen skal fordeles. Det er vel mest rettferdig etter min mening.

Og hva med studentrabatten som trådstarter etterlyser? Den ville jo passe godt å videreføre i Klokkesvingen.
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Hansa-tribunen følges vel opp i Klokkesvingen, så vidt jeg har fått med meg. Det er hvertfall det som er tanken til Brann,at BT blir den nye familie/student-tribunen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

grei

Snodig kombinasjon. Da blir det lett for at mange som i dag er med og synger stikker over i klokke, og dersom det blir en mer rendyrket familetribune kan det bli vanskeligere å få igang sanger der. Evt kan det utvikle seg et nytt kraftsentrum. Dersom prisen blir lik i svingene skulle man forresten tro mange ville velge klokke, siden den er nyest og har best fasiliteter (gitt at de klarer å sette opp seter som ikke ramler ned).

Bataljonen

Det er vel litt tidlig å fastsette priser på tribuner som ikke er begynt på enda men regner med at Brann anonserer dette i god tid.

for vårt vedkommende vil vi snart inngå konkrete forhandlinger med Brann om Hansa tribunen og vil ha et tilbud klart etter sommeren. BT tribunen skal bli en familietribune og da er det nærliggende at de fleste på nedre Hansa vil flytte over der men hvordan dette løses blir opp til Brann.

Sesongkort på Hansa vil nok få en pris som er dobbel av dagens SS pris. Men ekstakt pris vet vi ikke enda. Det er nok mange som ikke har råd til å flytte og vi vurderer om vi skal prøve å få andre plasser på stadion med billigere billetter.

Det vil komme informasjon fortløpende når vi vet noe mer. Vi oppfordrer samtlige til å melde seg på vår mailingliste, den vil bli brukt aktivt. For å melde seg på klikker du HER
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Yngve

Kva med oss som er medlem i batal jonen, har partoukort på Hansa og IKKJE vil flytte? Sidan bat al jonen skal over på Hansaen, så forventer eg at me får behalde plassane våre.

C@Bøe_79

Har spurt om det,og det skal ikke være noe problem..
Det er bare til å snakke med Brann når fornyingen av partourkortet kommer...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Quote from: "Stoffi"


Helt enig med Stoffi her. Dette håper jeg Bataljonen har fått med seg. Etter min mening er løsningen at plassene er:

- sesongkortplasser
- ikke billigere en resten av tribunen

Hvorfor det ikke bør være billigere? Fordi de som skal stå der skal være der for å synge, ikke for at det var 22 % billigere enn resten av tribunen.
Det bør også etableres en Bataljonen-ung i klokkesvingen, med billigere billetter.
.og husk!

C@Bøe_79

Quote from: "abe78"
Quote from: "Stoffi"


Helt enig med Stoffi her. Dette håper jeg Bataljonen har fått med seg. Etter min mening er løsningen at plassene er:

- sesongkortplasser
- ikke billigere en resten av tribunen

Hvorfor det ikke bør være billigere? Fordi de som skal stå der skal være der for å synge, ikke for at det var 22 % billigere enn resten av tribunen.
Det bør også etableres en Bataljonen-ung i klokkesvingen, med billigere billetter.


Du er inne på mye bra,men hva er da poenget med å være medlem i Bataljonen?
For å få lov å stå der?
Betale full-pris på partourkortet klarer nok alle under 16 på SS bedre enn meg akkurat no!
Jeg betalte 2290 kr i år,og det blir ikke store forskjellen med 1900-2000kr som Tore "forespeilet".
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

Eneste grunnen til at jeg er med i Bataljonen er at jeg vil at supporterne skal være organiserte og ha et ord med i laget når Brann tar besluttninger. Det er en forbanna god grunn alene. Jeg er ikke medlem for å spare penger.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Eneste grunnen til at jeg er med i Bataljonen er at jeg vil at supporterne skal være organiserte og ha et ord med i laget når Brann tar besluttninger. Det er en forbanna god grunn alene. Jeg er ikke medlem for å spare penger.


Enig. Jeg ser på BBB som en slags fagforening for supporterne, som kan jobbe for tilskuernes/supporternes interesser.
Legg ned hele klubben!

Bataljonen

QuoteKva med oss som er medlem i batal jonen, har partoukort på Hansa og IKKJE vil flytte? Sidan Bataljonen skal over på Hansaen, så forventer eg at me får behalde plassane våre.

Tenker du da på øvre eller nedre del av Hansa ? Nedre del av Hansa vil bli "fristilt".

QuoteHar spurt om det,og det skal ikke være noe problem..
Det er bare til å snakke med Brann når fornyingen av partourkortet kommer...

Her må jeg arrestere deg litt. Plassene på nedre del av Hansa blir ikke fornybare, dvs setene blir fristilt og vi vil, som jeg skrev i annet innlegg, først og fremst plassere de syngende supporterne strategisk på tribunen, men vil selvfølgelig være lydhør for innspill.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Det bør også etableres en Bataljonen-ung i klokkesvingen, med billigere billetter.


Dette er noe vi har diskutert og vurdert en stund, har også fremlagt tanken og ideen for Brann og de er veldig positiv til en slags Bataljonen Ung. Vi ønsker ikke å bli en "ny" Unge Enga hvor kulturen i den grupperingen er forbundet med casuals.

Vi ønsker at Bataljonen Ung skal tydelig utad vise at vi er i mot vold og rasisme på fotballbanen og innføre en mentalitet blant de unge at disse sakene er "ut" og at man tar sterk avstand fra dette. Bataljonen Ung skal aktivt drive med forebyggende arbeid og vi vil at de skal være tydelig i sitt budskap.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Quote from: "Bataljonen"Her må jeg arrestere deg litt. Plassene på nedre del av Hansa blir ikke fornybare, dvs setene blir fristilt og vi vil, som jeg skrev i annet innlegg, først og fremst plassere de syngende supporterne strategisk på tribunen, men vil selvfølgelig være lydhør for innspill.


Det skal bli interessant å se hvordan dette kan løses uten at veldig mange føler seg urettferdig behandlet.

Kan alle som vil melde seg inn i denne sanggruppen og på den måten få gode plasser? Eller blir det tilfeldig hvem som kjenner hvem i miljøet?

Jeg vil vel tro at det er en viss sammenheng mellom ansiennitet i BBB og alder og interesse for Brann. Så kanskje det kan være en mulighet når køen skal organiseres?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "abe78"Eneste grunnen til at jeg er med i Bataljonen er at jeg vil at supporterne skal være organiserte og ha et ord med i laget når Brann tar besluttninger. Det er en forbanna god grunn alene. Jeg er ikke medlem for å spare penger.


Samme her. Men jeg skjønner jo at BBB vil bruke pris som et middel for å få flere medlemmer. Så litt billigere for medlemmer på Nedre Hansa kan være en grei måte å øke medlemsmassen. Så lenge det finnes et billigere alternativ et annet sted.
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bataljonen"Her må jeg arrestere deg litt. Plassene på nedre del av Hansa blir ikke fornybare, dvs setene blir fristilt og vi vil, som jeg skrev i annet innlegg, først og fremst plassere de syngende supporterne strategisk på tribunen, men vil selvfølgelig være lydhør for innspill.


Det skal bli interessant å se hvordan dette kan løses uten at veldig mange føler seg urettferdig behandlet.

Kan alle som vil melde seg inn i denne sanggruppen og på den måten få gode plasser? Eller blir det tilfeldig hvem som kjenner hvem i miljøet?

Jeg vil vel tro at det er en viss sammenheng mellom ansiennitet i BBB og alder og interesse for Brann. Så kanskje det kan være en mulighet når køen skal organiseres?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Stoffi

FÃ¥ ølservering pÃ¥ Hansa, og dermed 18 Ã¥rs aldergrense. Det løser alle vÃ¥re problemer, bokstavelig talt.  :wink:
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

C@Bøe_79

Quote from: "Bataljonen"
QuoteKva med oss som er medlem i batal jonen, har partoukort på Hansa og IKKJE vil flytte? Sidan Bataljonen skal over på Hansaen, så forventer eg at me får behalde plassane våre.

Tenker du da på øvre eller nedre del av Hansa ? Nedre del av Hansa vil bli "fristilt".

QuoteHar spurt om det,og det skal ikke være noe problem..
Det er bare til å snakke med Brann når fornyingen av partourkortet kommer...

Her må jeg arrestere deg litt. Plassene på nedre del av Hansa blir ikke fornybare, dvs setene blir fristilt og vi vil, som jeg skrev i annet innlegg, først og fremst plassere de syngende supporterne strategisk på tribunen, men vil selvfølgelig være lydhør for innspill.


Gjelder det hele nedre -hansa?
Dere har jo snakket om kun de 2 midterste feltene.
Og når vi kjøpte partourkort var dette en av de tingene jeg forhørte meg om med Brann,og de sa det ikke var noe problem å fortsatt ha den plassen jeg kjøpte..
Men men.....
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEA

Quote from: "Stoffi"FÃ¥ ølservering pÃ¥ Hansa, og dermed 18 Ã¥rs aldergrense. Det løser alle vÃ¥re problemer, bokstavelig talt.  :wink:
Det er et utmerket forslag

dudo

Jeg innbiller megt at det er ulovlig utenom på VIP-tribuner? Det er vel noe med at alkoholomsetningen ikke skal utgjøre mer enn x% av total restaurantomsetning?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "dudo"Jeg innbiller megt at det er ulovlig utenom på VIP-tribuner? Det er vel noe med at alkoholomsetningen ikke skal utgjøre mer enn x% av total restaurantomsetning?


Det er heller ikke lov å se kamp og nyte alkohol samtidig,det er det viktigste. Det dudo snakker om er den enkleste form for skjenkebevillegning man kan få,der maten skal være minst 20% av omsetningen(tror jeg).
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "Stoffi"FÃ¥ ølservering pÃ¥ Hansa, og dermed 18 Ã¥rs aldergrense. Det løser alle vÃ¥re problemer, bokstavelig talt.  :wink:



Man kan ikke få ølservering inne på selve tribunen, ergo kan vi ikke ha 18 års aldersgrense der. Eneste aldersgrensen vi har på stadion er i Business Club hvor det er alkoholservering. Dette lokalet ligger i Hansatribunen og vil stå delvis "tom" når ny Business Club er bygget. Da kan det ligge noen muligheter for Bataljonen her, men noe aldersgrense på selve tribunen blir nok vanskelig.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

atlascopo

Kjenner en del som har kjøpt partoutkort pÃ¥ nedre del felt Z. som forventer og har fÃ¥tt muntlig fra Brann at de fÃ¥r fornye korte sitt neste Ã¥r. Disse har stÃ¥tt pÃ¥ SS i alle Ã¥r, og er minst like syngene og klar for Ã¥ stÃ¥, som alle pÃ¥ SS.  Ser for meg litt problemer hvis Brann og Bataljonen bare skal overkjøre alle som i dag har P-kort pÃ¥ nedre del, og vil være med Ã¥ synge pÃ¥ en ny tribune. De er det mange av.

Bataljonen

Quote from: "atlascopo"Kjenner en del som har kjøpt partoutkort pÃ¥ nedre del felt Z. som forventer og har fÃ¥tt muntlig fra Brann at de fÃ¥r fornye korte sitt neste Ã¥r. Disse har stÃ¥tt pÃ¥ SS i alle Ã¥r, og er minst like syngene og klar for Ã¥ stÃ¥, som alle pÃ¥ SS.  Ser for meg litt problemer hvis Brann og Bataljonen bare skal overkjøre alle som i dag har P-kort pÃ¥ nedre del, og vil være med Ã¥ synge pÃ¥ en ny tribune. De er det mange av.


Vi har ikke tenkt å overkjøre de om står på Hansa nå, i dette tilfellet, nedre felt Z som du nevner.

Vi vil bygge videre på den stemningen som allerede er på Hansa og vil selvfølgelig ikke "kvitte" oss med felt Z.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up