• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vennligst stopp musikken etter målene

Started by Stoffi, May 01, 2006, 10:38:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

La merke til en svak musikk i bakgrunnen de gangene vi scorte. Kunne minne litt om Heia Brann Heia Brann.

Hadde vært flott hvis dere kunne fått stoppet det herket, vi greier oss flott uten molde-musikk.

Ellers, bra jobbet på kampen igår.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

P-K

Det var Heia Brann! med Den 12. mann ja. Pinlig slett og rett!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

paf

Quote from: "P-K"Det var Heia Brann! med Den 12. mann ja. Pinlig slett og rett!

naitsirk

dette høyrer ikkje heima på ein fotballbane.

har irritert meg over dette i år. spesielt viking og molde speler musikk etter mål. trudde ikkje dei dreiv med handball.

rødesk

Dette er helt uakseptabelt!
Klubber som Lyn, FFK og molde driver med sludder som det..
oen må gå...!

paf

Quote from: "naitsirk"dette høyrer ikkje heima på ein fotballbane.

har irritert meg over dette i år. spesielt viking og molde speler musikk etter mål. trudde ikkje dei dreiv med handball.

Viking og Molde har i alle år vært verstingene på dette. Men også Vålerengen, Stabæk, Start, Tromsø og en rekke andre gjør dette. Det er en uting, men dessverre har forbundet gitt de lov til å spille en "kort jingel" etter hjemmelagets scoringer. Det at andre mangler fotballkultur behøver ikke bety at vi gjør det.

Bombefar

tror ikke det var anlegget på Stadion som spilte men en russebil utenfor uten at jeg er for sikker på det... Men uansett er dette en uting

krøvel vellevold

Quote from: "paf"
Quote from: "naitsirk"dette høyrer ikkje heima på ein fotballbane.

har irritert meg over dette i år. spesielt viking og molde speler musikk etter mål. trudde ikkje dei dreiv med handball.

Viking og Molde har i alle år vært verstingene på dette. Men også Vålerengen, Stabæk, Start, Tromsø og en rekke andre gjør dette. Det er en uting, men dessverre har forbundet gitt de lov til å spille en "kort jingel" etter hjemmelagets scoringer. Det at andre mangler fotballkultur behøver ikke bety at vi gjør det.


Helt utrolig! Jeg fatter ikke hva som er poenget med å spille musikk akkurat når jubelen og stemningen er på sitt høyeste!

At Klanen trenger playback for å sette igang sin hoppesang "æææy, Vålenga chalala" etter scoringer, er jo forståelig. For de må jo ha karaoketekst og forhåndsinnspilt musikk på CD for å klare å holde skjerfene oppe når denne kjærke-sangen skal synges før avspark. Så at de gjør det, kan jeg skjønne. Men det trenger faen ikke vi!

Apropos scoringsmusikk. Den mest irriterende jeg vet om er den på Alfheim. (dunk-dunk-dunk-dunk "Tromsøøøøøø, Tromsøøøøøøø, laget som står pååååååååå"). Før Brann begynte å vinne 1-0 der oppe, så var dette en plagsom gjenganger. Det har blitt maaange baklengsmål der oppe.
Legg ned hele klubben!

UnnamedFeeling

Dette var nok ikke anlegget på Stadion som spilte musikk, men en eller annen bil el.l. utenfor Stadion... Heldigvis. Tror ikke Brann ville spilt musikk etter målene - takk og lov for det.
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

DJ_ADG

Brann bør ta ned volumet på høytalerene før kampen. Var jo umulig å høre ka side mannen sang.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Rasmus_brann

Quote from: "DJ_ADG"Brann bør ta ned volumet på høytalerene før kampen. Var jo umulig å høre ka side mannen sang.

Eller istedenfor at de skrur ned lyden, synger vi enda høyere og overdøver høytalersystemet totalt...!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Bataljonen

Det er allerede sendt mail til Brann vedrørende dette. Vi ønsker overhode ikke Molde tendenser der det er diskotek under kampene.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Og der fikk vi svar fra Brann !

QuoteHei gutter !
Hva som skjedde i går med musikk etter mål er meg ukjent, og dette skal ikke forekomme.
Hørte ikke noe selv, men uansett er dette ikke slik vi vil fremstå.
Når det gjelder musikk før kampen, ba jeg de ta dette av når jeg hørte den første.
dette gjorde de, og min/vår holdning er at dere supportere gir oss mer enn noe andre kan gi oss ved å starte syngingen så tidlig som mulig.
Var selv og kopierte opp 200 ekstra sang ark for dere rett før kampen.

Det var vidunderlig stemning, og Bengt som jeg snakket med i dag kunne ikke huske å ha spilt under slike forhold her før.

Ta det med oss videre, så skal vi sørge for at det ikke er musikk til hinder for supporter sangene.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Mr_Soma

Sæternes scorer mååål, scorer mååål, scorer måååål!

paf

Quote from: "Bataljonen"Det er allerede sendt mail til Brann vedrørende dette. Vi ønsker overhode ikke Molde tendenser der det er diskotek under kampene.

Det er utmerket, Tore. Også veldig bra at Brann er enige i dette, og attpåtil ser for seg at det går an å kutte ned på "underholdningen" før kampstart. Det ene negative stemningsmessig i går var under "TV-programmet" frem til et kvarter før kampstart. Når Geddi er på skjermen blir de fleste naturlig opptatt av å følge med der fremfor å synge :-)

C@Bøe_79

Få vekk Doddo fra storskjermen!!!
Skal den mannen på storskjerm er det kun med "unge frusterte menn",den mannen har ikke sagt noe vettugt om Brann på flere år.
Og no skal han oppsummere Brann-uken på tv,og Storskjerm på Stadion..
Det holder med sendingen av BTV`s før kampen..

Det er utrolig hva den klubben vår ser på som underholdning.
Den beste underholningen noen gang på stadion (utenom kampene) er når BST-leder Einar sang MonsaMjelde sangen alene foran 15-20 000 mennesker.
Det var underholdning...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Flott, høres ut som om Brann tar litt til fornuften angående musikk før kampene.

Flott at BBB er kjapt på pletten og forteller hva vi supportere føler.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Toa

Quote from: "C@Bøe_79"
Den beste underholningen noen gang på stadion (utenom kampene) er når BST-leder Einar sang MonsaMjelde sangen alene foran 15-20 000 mennesker.
Det var underholdning...


Sikkert gøy for de som vet hvem det er, og totalt meningsløst for 95% av de andre.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Derabilo

Bergen ut av Norge -

C@Bøe_79

Hanøy:
QuoteOg til å gi oss Nystemten idag,Styret i Bataljonen.



Det hadde vært noe..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Bataljonen

Quote from: "Derabilo"


hehe du får sende en mail til Henk og forespørre :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

henk

He he tror ikke noen egentlig ønsker noe sånt, viss dere har hørt min sangstemme så tror jeg ikke dette hadde vært et ønske
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

YadaYada

For meg personlig, så er den desidert verste sangen som spilles etter mål, Lyn sin "Heia Lyyn, Heia Lyyn! På en god andreplass kommer "Heeiaa Start!".
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

slang

Quote from: "YadaYada"For meg personlig, så er den desidert verste sangen som spilles etter mål, Lyn sin "Heia Lyyn, Heia Lyyn! På en god andreplass kommer "Heeiaa Start!".


Då har du aldri spilt mot nordheimsund! hehe! spilte kamp der i sommer for Varegg sitt A-lag og har aldri hørt nokke så ille som sangen de spilte ved innmarsj og ved scoringer. HEEEIIA NORHEIMSUND (klapp)(klapp)(klapp)
ansa 08

Snublefot

min favoritt er helt klart:


sa sa sa, bra bra bra , skeid skeid SKEID...

Alastor

Kjelsåssangen er også rimelig beryktet...

Kan heller ikke si jeg er særlig fan av mitt eget lokale lag sin egen sang, SF Grei (3. divisjon). Aner ikke hvem som har lagd den men den er patetisk :).

Snublefot

Quote from: "Alastor"Kjelsåssangen er også rimelig beryktet...

Kan heller ikke si jeg er særlig fan av mitt eget lokale lag sin egen sang, SF Grei (3. divisjon). Aner ikke hvem som har lagd den men den er patetisk :).


hehe.. faren min har spilt for Grei;)  sikkert 25 år siden da men..  (og jeg har bodd noen år på sletteløkka)

Grei er jo godklubben.

krøvel vellevold

Denne musikken det er snakk om, har jeg aldri hørt noe til! Men jeg ser at det er flere som har reagert på noe svak musikk på de par siste kampene. Jeg mistenker sterkt at det er den russebussen som står borte ved Haukelandshallen! Høres kanskje utrolig ut at man kan høre en buss som står et par fotballbaner unna, midt i jubelen på Stadion. Men da jeg gikk hjem etter kampen 16/5 hørte jeg helt sinnssyk høy lyd fra den bussen. Gikk sikkert 300 meter fra den, men det dundret skikkelig! Høyttalerne var enorme og så ut til å være slike man bruker på svære stadionkonserter. De som stod der borte, må jo ha fått blåst ut ørene!

Har nå sett på hjemmescoringer til alle tippelialagene på FXTV, og det er kun Brann og (antagelig) Lillestrøm som ikke har musikk ved scoringene. VIF har bare scoret ett mål hjemme i år, og på klippet kom det ikke noe musikk i løpet av de første 15 sek etter målet. Men det kan jo ha kommet senere, og jeg husker at de pleide å ha scoringsmusikk der også tidligere.
Nei, Brann og (det kan se ut som om at) Lillestrøm kan være stolte av å ikke ty til den slags tull!
Legg ned hele klubben!

abe78

Den bilen hørte vi langt opp på Landås. Helt sykt.

Denne saken viser hvor viktig det er å ha Bataljonen. Saken ble kjapt tatt opp med Brann som informerer at musikk etter målene aldri vil være aktuelt. Spiller 11 av 14 lag musikk etter mål? Jeg blir flau av hele Tippeligaen.
.og husk!

eksilbergenser

Må være pinlig å ha så dårlig supportere at de trenger kunstig åndedrett etter en scoring HA HA så tragisk
lt for Brann!

Bataljonen

Kan bekrefte at det var en russebuss som har spilt musikk på tidligere kamper og man hørte den tydelig i kampen mot Tromsø. Politiet ble kontaktet og det ble sendt bort et par mann for å stoppe pakket.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Quote from: "eksilbergenser"Må være pinlig å ha så dårlig supportere at de trenger kunstig åndedrett etter en scoring HA HA så tragisk


Beste (eller værste) må jo være Start hvor de har mikrofoner foran Menigheten hvor sangene de synger blir spilt direkte ut på høytalerene rundt om på stadion, til og med foran bortefansen!

Klubben sier det hjelper på stemningen når det er "sang" rundt hele stadion, derfor bruker til høytalere!!!
(gidder ikke en gang å nevne at de også har klappere!)

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "eksilbergenser"Må være pinlig å ha så dårlig supportere at de trenger kunstig åndedrett etter en scoring HA HA så tragisk


Beste (eller værste) må jo være Start hvor de har mikrofoner foran Menigheten hvor sangene de synger blir spilt direkte ut på høytalerene rundt om på stadion, til og med foran bortefansen!

Klubben sier det hjelper på stemningen når det er "sang" rundt hele stadion, derfor bruker til høytalere!!!
(gidder ikke en gang å nevne at de også har klappere!)


Det ante meg! Syntes det hørtes ut som om at det var synging på de andre tribunene på Krsand Stadion. Men etter hvert fikk jeg en mistanke om at det var noe som kom fra høyttalerne. Det var nemlig ganske tydelig at det ikke var noen som sang. Spesielt merkelig er det jo når det kommer taktfast klapping fra tribuner der alle står med hendene i ro...
Legg ned hele klubben!

Mr_Soma

På Tromsøkampen så kan du høre Brannsanger ved ett par annledninger ut i 2.omgang, hva tenker de som står utenfor stadionmurene med da? De kan ihvertfall ikke ha like stor IQ som det er watt og DB som kommer ut av høyalerne.

Kan de ikke stikke ned å se kampen på en pub i stedet for å stå utenfor Stadion å leke klovner.

Blir pinlig berørt.

C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"På Tromsøkampen så kan du høre Brannsanger ved ett par annledninger ut i 2.omgang, hva tenker de som står utenfor stadionmurene med da? De kan ihvertfall ikke ha like stor IQ som det er watt og DB som kommer ut av høyalerne.

Kan de ikke stikke ned å se kampen på en pub i stedet for å stå utenfor Stadion å leke klovner.

Blir pinlig berørt.


17 mai er over og klovnene ferdig for i år..
Det er nesten til å grine av,når man ser de fulle 13-16 åringene på SS og som henger og slenger rundt stadion. Stod mem inngang 9 (Hansa-SS) og der var det STOR trafikk av drittunger som skulle ut å drikke litt mer,og så gå inn igjen og som oftes med en ny person.
Det er første gang jeg ser det,og håper ikke det har vært sånn tidligere år.
Russen har ikke IQ, russedrakt = fritak for samfunnets normer!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BrannSupporter

Quote from: "krøvel vellevold"
Har nå sett på hjemmescoringer til alle tippelialagene på FXTV, og det er kun Brann og (antagelig) Lillestrøm som ikke har musikk ved scoringene. VIF har bare scoret ett mål hjemme i år, og på klippet kom det ikke noe musikk i løpet av de første 15 sek etter målet. Men det kan jo ha kommet senere, og jeg husker at de pleide å ha scoringsmusikk der også tidligere.
Nei, Brann og (det kan se ut som om at) Lillestrøm kan være stolte av å ikke ty til den slags tull!

Var på Briskeby i går og der ble det ikke spilt musikk når HamKam scorte.

brann:)

Rosenborg har bakgrunnsmussik etter mål. Mot VIF 6.8 hadde de splitter pine etter 1-0 målet. OINLIGT: de har noen de bør se opp til. Såg etter at de hadde skort så sto folk og bare smilte de var ikkje hysteriske sånn som vi. Rosenborg har langt i fra det beste publikumet som brann.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Pondan

Rosenborg ligger nært toppen av norges latterligste publikum, kjernen med sin mikrofon og tromme.. weee!

Go Up