• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bluss på Vif-kampen?

Started by EvenSteven, April 29, 2006, 11:18:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

EvenSteven

Er det mulig/lov å ha organisert bruk av bluss før kampen, slik som har vært gjort før da folk stod på banen med bluss ??

Brannfrelst

Du trenger ikke bekymre deg for at det blir tinnsoldatbluss. Men det skulle gÃ¥tt en faen gjennomm folk pÃ¥ Store StÃ¥(eller Hansa) for en gangs skyld. Gi Ræka litt buksevann. Men ender vel opp med et laken fra Tifo gruppen  :wink:
2.10.07-Gullet kom hem!

EvenSteven

Spørsmålet var om det ikke er mulig å få til igjen ??
Den gang jeg tenker på hadde de tydeligvis fått tillatelse, da de stod INNE på gressmatten med blussene....

Hvliken kamp var det forresten ?? Prøver å finne bilder fra den gang..

Snublefot

beklager.. men jeg finner liksom ikke helt den riktige feelingen med bluss om man stÃ¥r pÃ¥ rekke og rad pÃ¥ indre bane...  som tinnsoldater som noen har kalt det...


Bluss er forståelig nok ikke lov på norske baner med tanke på farene ved det (nå kjenner ikke jeg til hvilke farer det måtte være, men regner med at det er noe)..

men jeg mÃ¥ jo ærlig innrømme at Ã¥ stÃ¥ i et hav med bluss, og se hele stadion gløde, og legge banen i røyk skaper en stemning uten like..  og noe jeg virkelig skulle ønske jeg fikk se pÃ¥ stadion.. og gjerne i en kamp som i morgen..

EvenSteven

Quote from: "Snublefot"beklager.. men jeg finner liksom ikke helt den riktige feelingen med bluss om man stÃ¥r pÃ¥ rekke og rad pÃ¥ indre bane...  som tinnsoldater som noen har kalt det...


Bluss er forståelig nok ikke lov på norske baner med tanke på farene ved det (nå kjenner ikke jeg til hvilke farer det måtte være, men regner med at det er noe)..

men jeg mÃ¥ jo ærlig innrømme at Ã¥ stÃ¥ i et hav med bluss, og se hele stadion gløde, og legge banen i røyk skaper en stemning uten like..  og noe jeg virkelig skulle ønske jeg fikk se pÃ¥ stadion.. og gjerne i en kamp som i morgen..


JA men det har jo skjedd for ikke sÃ¥ lenge siden, husker jeg var der , men ikke hvilken kamp det var....Det stod folk langs hele langsiden, foran SS,  og de hadde bøtter med vann til Ã¥ slukke blussene i etterpÃ¥... ser ikke problemet..

rødesk

Quote from: "EvenSteven"
Quote from: "Snublefot"beklager.. men jeg finner liksom ikke helt den riktige feelingen med bluss om man stÃ¥r pÃ¥ rekke og rad pÃ¥ indre bane...  som tinnsoldater som noen har kalt det...


Bluss er forståelig nok ikke lov på norske baner med tanke på farene ved det (nå kjenner ikke jeg til hvilke farer det måtte være, men regner med at det er noe)..

men jeg mÃ¥ jo ærlig innrømme at Ã¥ stÃ¥ i et hav med bluss, og se hele stadion gløde, og legge banen i røyk skaper en stemning uten like..  og noe jeg virkelig skulle ønske jeg fikk se pÃ¥ stadion.. og gjerne i en kamp som i morgen..


JA men det har jo skjedd for ikke sÃ¥ lenge siden, husker jeg var der , men ikke hvilken kamp det var....Det stod folk langs hele langsiden, foran SS,  og de hadde bøtter med vann til Ã¥ slukke blussene i etterpÃ¥... ser ikke problemet..


Det er jo tinnsoldater han ikke vil ha, men heller "uorganisert" blussing på SS.
oen må gå...!

Snublefot

Quote from: "rødesk"
Quote from: "EvenSteven"
Quote from: "Snublefot"beklager.. men jeg finner liksom ikke helt den riktige feelingen med bluss om man stÃ¥r pÃ¥ rekke og rad pÃ¥ indre bane...  som tinnsoldater som noen har kalt det...


Bluss er forståelig nok ikke lov på norske baner med tanke på farene ved det (nå kjenner ikke jeg til hvilke farer det måtte være, men regner med at det er noe)..

men jeg mÃ¥ jo ærlig innrømme at Ã¥ stÃ¥ i et hav med bluss, og se hele stadion gløde, og legge banen i røyk skaper en stemning uten like..  og noe jeg virkelig skulle ønske jeg fikk se pÃ¥ stadion.. og gjerne i en kamp som i morgen..


JA men det har jo skjedd for ikke sÃ¥ lenge siden, husker jeg var der , men ikke hvilken kamp det var....Det stod folk langs hele langsiden, foran SS,  og de hadde bøtter med vann til Ã¥ slukke blussene i etterpÃ¥... ser ikke problemet..


Det er jo tinnsoldater han ikke vil ha, men heller "uorganisert" blussing på SS.


helt klart.. tinnsoldatene skaper ikke den samme stemningen mener nÃ¥ jeg.. blir liksom sÃ¥ desperat mÃ¥te.. vi bare mÃ¥tte ha bluss, og dette er det eneste NFF tillater...  nei, da velger jeg heller at vi dropper det.. har masse konfetti eller noe annet.. vet ikke, men tinnsoldat bluss blir litt pÃ¥ kanten ...

Esskåbrann

Det er nok derfor vi må stå ute på banen med blussene. Det må nok være organisert, ellers hadde vi sikkert ikke fått lov.

Sier seg selv at hvis hvem som helst kunne dratt opp ett "nødbluss" midt på SS, så hadde farerisikoen vært større om det hadde vært gjort organisert!
Ã¥ skal det skje!

Snublefot

Quote from: "Esskåbrann"Det er nok derfor vi må stå ute på banen med blussene. Det må nok være organisert, ellers hadde vi sikkert ikke fått lov.

Sier seg selv at hvis hvem som helst kunne dratt opp ett "nødbluss" midt på SS, så hadde farerisikoen vært større om det hadde vært gjort organisert!


helt klart.. spørsmålet mitt blir vell egentlig:

i europa er det stadig bluss pÃ¥ tribunene..  har det skjedd noen ulykker som tilsier at man ikke bør gjøre dette?  eller hvor stor er faren for eventuelle ulykker?  Krøvel? har du noe statistikk anngÃ¥ende slikt? eller noe historikk anngÃ¥ende fatale ting pÃ¥ tribuner pga bluss etc?

Esskåbrann

Ikke vet jeg, men faren blir vel at man kan kaste dette ned på banen under kampen, som fører til at kampen må bli stoppet! Det har vi jo sett eksempler på før!
Ã¥ skal det skje!

BrannFa(e)n

Nede og mellom etasjene på hansa. Say no more. Dog vet jeg ikke om vi på hansa hadde sett mye til kampen :D

Eller kanskje mellom feltene.
rannfasiten

Esskåbrann

Der må vi nok ta hensyn til taket!
Ã¥ skal det skje!

Go Up