• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang til Opdal og Miller ??

Started by EvenSteven, April 25, 2006, 10:55:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

EvenSteven

Noen med en komponist i magen ??

Synes virkelig vår tidligere utskjelte, men nå fantastiske keeper bør få sin egen sang... Han har reddet oss i samtlige kamper i år og viser stor trygghet... Opdal kan bare bli større.... Så derfor blir: "Håkon Opdal klapp, klapp ,klapp....Håkon Opdal klapp , klapp, klapp.." for dårlig....

Samme med Miller; eneste jeg hører er "Charlie Miller" klapp, klapp, klapp osv.... Hva med å gjøre det så enkelt som å ta Trevor Morley-sangen og omgjøre den til enten Winters eller Miller ??

There's only one Charlie Miller ... one Charlie Miiiiiler osv... dere kan resten...
Ikke så veldig oppfinnsomt, men sannelig bedre enn dagens standard-honnør.. ??

Alexåsane

Vi har en til miller-.

Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
han skårer mål for sk Brann..

noe sånt i hvertfall
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

BRANNFL

Sang David Crooket

Tekst:

Charlie Charlie Miller
Ingen e saa god som han
Brann e' Best

dex1974

Quote from: "Alexåsane"Vi har en til miller-.

Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
han skårer mål for sk Brann..

noe sånt i hvertfall


Og denne funker bra!!!
Enig i at Håkon bør få en sang men hva med Robbie???
Der og går det i klapp,klapp,klapp.

SÃ¥ forslaget med "Davy Crockett" for Charlie,hvorfor ikke bruke den melodien til Robbie???

Robbie,Robbie Winters
Ingen scorer mål som ham
Robbie,Robbie Winters stjernespiss i/på SK Brann.

Enklere for de fleste enn "Winter Wonderland" som jeg knapt har hørt blitt sunget til Robbie,bare sett teksten både her og på Aberdeenforumet.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Rasmus_brann

Den Millier sangen har vel blitt sunget en god del ganger pÃ¥ store stÃ¥ i fjor, noen ganger i Ã¥r ogsÃ¥, og fønker som oftest, men alle fjortissene klarer faen ikke Ã¥ synge annet enn heia Brann, heia Brann, heia Brann... Klapp klapp klappklappklapp, klapp klappklappklapp klappklapp, brann!!  Og robbie Winters klapp klapp klapp.

Vi prøvde på skillingsboller Hansaøl, hansaøl, osv. på lsk-kampen, men det gikk til Helvete, nokken få som sang med, var en god sjel som ropte at no må folk faen meg lære seg sangene og synge med....! Vi prøvde på :eg e født i bergen, som du sikkert ser osv.. men den gikk enda verre..

Men tilbake til poenget.... Oppdal mÃ¥ fÃ¥ en sang. Har jo sunget:  vi har HÃ¥kon oppdal,  vi har HÃ¥kon oppdal, vi har hÃ¥kon oppdal, kem faen e rønningen... Som funker greit, men begynner Ã¥ bli litt vel, kjedelig..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

EvenSteven

Men er det ikke litt meningsløst å synge til Winters/Miller på norsk ??
Det er jo tross alt dem sangen er rettet mot...?
Husker tilbake til da vi sang "There's only one Trevor Morley" ... Da ble det skikkelig trøkk ..... Og den kan jo også spillerene forstå....
Enkel er den også...Husker melodien i hodet, men ikke hvor den kommer fra. Det er en spansk sang muligens... "Quanta da mera"? (skrevet fonetisk)

Rasmus_brann

har alle på store stå lært elementert engelsk som skole pensum enda...?
Men du har et poeng, gruble, gruble.... Faen eg e glad eg ikke e komponist...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

DJ_ADG

Quote from: "Alexåsane"Vi har en til miller-.

Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
Charlie, Charlie, Charlie Miller
han skårer mål for sk Brann..

noe sånt i hvertfall


den sangen é enkel, og Miller fortår at den é te han siden de sier navnet ganske ofte.

Men eg é litt åpen te engelsk tekst til Winters. Då tenker eg på; Winters Wonderland sangen fra Aberdeen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

dex1974

Quote from: "EvenSteven"Men er det ikke litt meningsløst å synge til Winters/Miller på norsk ??
Det er jo tross alt dem sangen er rettet mot...?
Husker tilbake til da vi sang "There's only one Trevor Morley" ... Da ble det skikkelig trøkk ..... Og den kan jo også spillerene forstå....
Enkel er den også...Husker melodien i hodet, men ikke hvor den kommer fra. Det er en spansk sang muligens... "Quanta da mera"? (skrevet fonetisk)


Enig her.
Foreslo flere engelske tekster på våre ikke-norske spillere en tid tilbake her på forumet men fikk til svar at vi er norske supportere og da synger vi på norsk.
Så selv synes jeg at vi bør synge engelsk til skottene ihvertfall. Og Robbie har jo sin Winters` Wonderland fra Aberdeen f.eks :

It`s a goal Robbie Winters
What a goal Robbie Winters
We`re walking along
singing a song
Walking in Winters` wonderland

Før avreise Køben og Malmø kom jeg med følgende forslag til våre islandske ørner som bla. viks likte.

They lift us up where We belong
See our eagles fly as We`re aiming high
They lift us up where We belong
Olafur Bjarnarson
Kristijan Si-igurdsson
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Stalin

Ser jeg syner.. en sang som ikke slutter på SK Brann?

Skal dette være en aprilspøk? Du er isåfall forseint ute..

dudo

Hold nå kjeften på deg, din jævla tåpe, du forsurer hverdagen min!

I klartekst: Slutt å mase og kom med noe annet hvis du er så jævla misfornøyd!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

He he...synger du Stalin? :wink:

Har hatt flere sanger i årenes løp jeg,deriblant "Vestlandets Konger". Dessverre ble "feil versjon" innført i fylla på Fotikken etter 16-maifadesen mot Bryne for fire år siden og da ble det nok en SK Brann-sang.

Men her er det egentlige forslaget jeg diktet på vei hjem fra Sogndal samme året :

Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gir oss gleder,sorg og smerte
Det e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Esskåbrann

Kom på en helt enkel sang om Winters.

For vi har Robbie Winters, han scorer mål!
For vi har Robbie Winters, han scorer mål!
Ja vi har Robbie Winters, han scorer mål!
Robbie Winters scorer mål.

Melodien tror jeg er den der "He's got the whole world".

Den suger sikker max, men bedre enn klapp klapp.
Ã¥ skal det skje!

Go Up