• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Staa ikke lenger best i landet?

Started by BRANNFL, April 18, 2006, 21:25:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Plekter

Quote from: "krøvel vellevold"
I England har de ikke supporterGJENGER slik som her.


Dette er bare delvis riktig. Vet at på flere arenaer så samles de som vil lage liv i en ende, på en tribune.

På White Hart Lane f.eks. så er det Park Lane som gjelder! Liverpool så er det "the Kop" osv...

Bataljonen

Quote from: Hva er dette våset som står i BT om at SS/BBB har ytret ønske om å stå i Klokkesvingen neste år?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannmann rob

Sånn som eg ser det, trenger vi egentlig bare en forsanger. For de fleste på SS enten de er fjortiser eller mannfolk vil og prøver å synge.. men de får det ikke til fordi noen synger no ser eg rødt mens andre synger at de skal drite på oslo by....
Noen burde ta intiativet og melde seg som forsanger... Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke tør. Men det er det helt sikkert noen andre med god trøkk i stemmen som gjør..

kabelmann

Ingen som tør? Frem med ghettoblasteren med forhåndsinnspilte sanger så kan hvem som helst løpe bort og trykke play når man føler for en trall ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Selv om de klarer å lage god stemning i england ved bruk av "engelsk stemning" så vil ikke det si vi klarer det samme her!

De siste årene har stemningen for vår del gått en vei, og det er nedover. Er de ikke då snart på tide å se etter andre løsninger for å bedre stemningen? Og ikke bare si at "vi har alltid brukt engelsk stemning, den funker supert i england men suger her og flere og flere norske klubber har insett det men vi liker den."

Det som kjennetegner engelsk stemning, hvertfall etter å ha lest noe innlegg her, det er at folk rundt hele stadion synger med, noe vi også gjør på Brann stadion.
Men hvorfor i alle dager tror dere folk rundt stadion slutter å synge med på "allsang" dersom vi innfører litt flere nye sanger, bruker forsanger til tider og muligens tromme i enkelte sanger?
Tror dere virkelig ikke folk på stadion vil synge med på "rosenborg rykker ned","Byen e Bergen" eller "Heia Brann" dersom vi innfører litt andre stemningsskapene metoder? Tåpelig å hele tiden unskylde med at "dersom vi får mer italiensk stemning vil ingen andre på stadion synge med"
TULL!!!

Hvilken type stemning vi bruker har ingenting å si på om resten av stadion synger med når laget gjør det bra! Det er mange lag med italiensk stemning hvor store deler av stadion synger med når laget gjør det bra. Det kommer ikke an på hvilken type stemning vi bruker dersom alle synger med, det er hvordan resten av supporterene på stadion er som bestemmer om resten av stadion synger med.
Store deler av stadioene i Sør-Amerika, Hellas, Tyrkia, Afrika og enkelte andre steder i europa har supportere utover hele stadioen som synger når laget gjør det bra, de bruker jo ikke engelsk stemning!
Det er mange som sier at i Sør-Amerika synger nesten alle med pga de er født slik, men det er no faen meg samme grunnen til store deler av stadioene i England også synger med, engelskmenn er født slik de også!

Det er også mange som sier at dersom vi innfører litt "italiensk stemning" så vil ikke folk pipe når dommeren gjør feil, folk vil ikke juble høylytt dersom Brann gjør det bra og folk vil ikke komme med morsomme komentarer osv under selve kampen. Hvorfor i alle dager mener dere det vil bli forandret med litt annen stemnings kultur? Om vi bruker ordet "Forza" (ikke det at eg vil bruke det ordet) i en sang, hvorfor vil ikke då hele stadion, også de som synger, pipe og bue seg hes når dommeren gjøre en feil? Nok en tåpelig unskyldning for å ikke "fikse" litt på stemningen og nok et godt eksempel på at mange her inne nekter å fornye seg, de vil ikke en gang prøve å innse at en liten forandring muligens er løsningen.

Også litt artig at Krøvel bruker ordet "hjelpemidler" når han omtaler tromme, capo osv. Vil det si at du Krøvel vet at dette vil hjelpe? Men du vil bare ikke at vi skal bruke det? Husker ikke i hvilken tråd du skrev det i, men skal finne det dersom noen ønsker det.

Greit nok at folk flytter til hansa, småbarn og kvinne andelen har økt kraftig på ss de siste 4-5 årene, men det er ikke en god nok grunn til at de 500 andre som står der ikke skal kunne synge mer variert, nye og gamle sanger og ikke minst oftere! Vi må ha noe som engasjerer, prøve ut nye ting, få litt liv på tribunene, kanskje i form av hopping og mer "gøye" sanger. Spill på humor, spill på hat, mye som bør endres.
Det må jo virkelig være bedre med en gruppe på 500 som synger i store deler av kampen + hele stadion 1-2 ganger i året enn bare 1-2 kamper i året med sang?

Og at forsanger ikke vil fungere er tull! De gangene noen pÃ¥ ss har snudd seg og fÃ¥tt oppmerksomheten til folk nÃ¥r han starter en sang, ja sÃ¥ har faen meg mange flere enn "vanlig" trÃ¥dd til Ã¥ sunget! Ikke minst samstemt.  

Ser også det nevnes at klanen klarer å få 4000-5000 til å synge samstemt, tull!
Når begge tribunene deres synger så blir det alltid tostemt, det er noe klans folk også sier selv. I tillegg så synger ikke så mange personer hele tiden, de synger kun når laget gjør det bra, akkurat som oss, men de har en litt større syngene kjerne i motgang. Men også der spekuleres det i om de skal ta i bruk nye metoder for å få bedre stemning for de har et større potensialet slik som oss.

Ellers artig å registrere at flere og flere lag med "engelsk stemning" går over til mer variert stemning, dvs de tar med seg noen Italienske trekk.
Eks på at det fungerer er mange, som f.eks
RBK, før var de elendig, etter at de fikk forsanger så har de hvertfall blitt bedre.
LSK, dårlig før, men no synger hvertfall mange flere folk, selvom sangene deres og trommebruken er en skandale i seg selv.
FFK, de sa selv de aldri har hatt så god stemning på en kamp som de hadde mot oss, mye av grunnen var visst at de hadde tatt i bruk forsanger for første gang.
Det er også litt artig å se at flere og flere lag på de britiske øyer tar i bruk tromme og capo...

nei, vi bør ta litt inspirasjon fra italiensk stemning, men ikke overdrive. Heller finne en fin blanding av italiensk og engelsk stemning. "Allsang" og alt det vil ikke forsvinne og stemningen kan umulig bli verre dersom vi prøver noe nytt!

Romani3

Kan vel bli bra hvis Hansa blir supportertribune (BBB)? Men eg alltid har synes det ser best ut når hele SS e rød og alle holder skjerfene oppe osv. Kommer te å savne det.. Skulle ønske det kunne vært sånn for alltid. Bare alle hadde sunget!

Men hvis alle "de syngende" samler seg på Hansa, så kommer det no alltid te å bli små unger og sånt innimellom, siden det e nummererte plasser. Hvis det hadde vært unummererte kunne jo alle "de syngende" samlet seg på midten eller nåkke. Men då e det vel kanskje vanskeligere å få hele Hansa te å synge hvis alle sitter samlet, eller..?

Men de som ikkje synger fordi de ikkje kan nåkken sanger, de må no få sjansen te å lære seg sangene.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Ikognoti

Alltid sier vi ting som "Vi tar gullet neste sesong" og "Neste sesong blir det bedre stemning". Hvorfor neste sesong?! Vi har spilt to kamper, er det allerede for sent å gjøre noe med ting? NEI!

Nå må vi få fingen ut og ræven i gir og gjøre noe med det, istedet for å komme med den samme gamle "Gjør det neste sesong".

[/b]

krøvel vellevold

Quote from: "MyWay"Til Krøvel:

Ja, og hva skal vi gjør for å forbedre stemingen da? Det er sant at det er bra lyd fra FeltZ, men det er ikke så bra at folk synes at det er veldig bra. Men ser man i forhold til antall personer så er det imponerende ja.

Det er heller ikke det jeg fokuserer på. Du sitter jo bare å spyr ut hva som er feil, uten å komme med et eneste forslag til forbedring. I Italia er det lag som har hele stadion med på sangene, det samme i Tyrkia, Spania, Tyskland, England, Skotland, Sverige etc. Men det er ofte ikke de aller største lagene som er kjent for den beste stemingen!

Hva skal vi gjøre da Krøvel? Og nå er jeg ikke interessert i å høre hva vi IKKE skal gjøre, for det er jeg mildt sagt lei av!

Jeg mener at vi må samle den syngende kjernen, på én plass. Vi må få tilbake entusiasmen og gleden ved å synge, og vi må få tilbake prestisjen i å være en god supportergjeng.. Organisert eller ikke, det bryr jeg meg lite om. Sang-grupper som kan være med på å dra igang stemingen er ikke et dumt forslag.
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "MyWay"Til Krøvel:

Ja, og hva skal vi gjør for å forbedre stemingen da? Det er sant at det er bra lyd fra FeltZ, men det er ikke så bra at folk synes at det er veldig bra. Men ser man i forhold til antall personer så er det imponerende ja.

Det er heller ikke det jeg fokuserer på. Du sitter jo bare å spyr ut hva som er feil, uten å komme med et eneste forslag til forbedring. I Italia er det lag som har hele stadion med på sangene, det samme i Tyrkia, Spania, Tyskland, England, Skotland, Sverige etc. Men det er ofte ikke de aller største lagene som er kjent for den beste stemingen!

Hva skal vi gjøre da Krøvel? Og nå er jeg ikke interessert i å høre hva vi IKKE skal gjøre, for det er jeg mildt sagt lei av!

Jeg mener at vi må samle den syngende kjernen, på én plass. Vi må få tilbake entusiasmen og gleden ved å synge, og vi må få tilbake prestisjen i å være en god supportergjeng.. Organisert eller ikke, det bryr jeg meg lite om. Sang-grupper som kan være med på å dra igang stemingen er ikke et dumt forslag.


Alle sitteplassene er fulle, SS er bedre å stå på enn den lille stå plassen forran hovedtribunen. Folk går dermed på ss, de står der for å se kampen. Der har du svaret ditt Krøvel
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

krøvel vellevold

Quote from: "Plekter"
Quote from: "krøvel vellevold"
I England har de ikke supporterGJENGER slik som her.


Dette er bare delvis riktig. Vet at på flere arenaer så samles de som vil lage liv i en ende, på en tribune.

På White Hart Lane f.eks. så er det Park Lane som gjelder! Liverpool så er det "the Kop" osv...


Jo, men det er ikke noen supporterGJENG slik som her. Det er ikke noe organiserte greier. Saken er vel rett og slett den at arbeiderklassen  først og fremst kjøpte billetter til den tribunen som var billigst - naturlig nok stÃ¥plassene bak mÃ¥l. Og det er vel heller ingen overraskelse at det var folk i arbeiderklassen som var de mest løsslupne. Men du finner ikke noe tydelig skille mellom syngende og ikke-syngende som man gjør andre steder. I England er stemningen ofte spredt rundt hele stadion, selv om det gjerne er en (helst kortsidetribune) som utmerker seg mer enn resten.
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

Om man nå skal videreføre denne engelske stemningen skal vi da ture frem som før? Akkurat samme sanger og akkurat samme opplegg? Skal vi være den eneste supportergruppen i Norden (?) uten noen fast organisering? Uten noen fast plassering av stående fans? Bare la alt flyte fritt? Ville det ikke da være større sjanse for at alle setter seg ned og at det blir enda stillere. Det er vel det som skjer på Hansa. Folk får beskjed om å sette seg da tribunen egentlig er ment for sittende fans. Og å synge mens man sitter funker ikke i lengden.

Jeg har sunget på de gamle sangene i 5 år (2000-2005). Og jeg er lei. Er det noe rart med meg eller som blir det? Jeg vil ha noe nytt, en utvikling. Et eller annet. Det verste jeg vet er å synge om Branndrakten jeg tar på meg også klikkar det for meg (del av sangen "eg e født i Bergen". Melodien er faktisk tatt fra Reksten også. Gamle visesangere er dårlig egnet til å lage fotballsanger av). Masete sang.

Greit at man synger når man blir engasjert, tier når man er nervøs og sliter med engasjementet og å synge i motgang, men enhver klubb bør ha en gruppe som synger og stiller opp før klubben i motgang. Grunnen til at de klarer det er fordi de elsker laget uansett. Fansen til LSK synger jo "vi elsker dere for det" når det går dårlig. Selv om jeg til en viss grad kan være enig i at de virker redd for å miste ansikt ved å ikke støtte laget og synge hele tiden. De må for alt i verden ikke miste ryktet de har for å støtte laget uansett. Det blir kanskje litt unaturlig, men det er ikke bedre at man har full stillhet etter at man har kommet under 1-0. Spesielt ikke når spillerne kan heve seg av å høre sang fra tribunen og snu kampen og vinne 2-1. Sikkert noen som mener at såpass motivert burde spillerne være uansett om vi synger eller ikke, men det sitter mentalt. De hever seg med litt støtte. Det dreier seg vel gjerne om en æressak også. Når spillerne ikke kan på banen så skal i hvertfall vi på tribunen vise at vi kan. Har mange ganger hørt supportere si at vi vant i hvertfall på tribunen om vi ikke vant på banen.

Om dere forkjempere av engelsk stemning kan samle sammen en brukbar stor gruppe, synge med mottoet "unconditonal support", ta stilling til om man skal ha tifo eller ikke (gjerne fjerne det), lage noen nye sanger, da mener jeg at det kan ha noe for seg. Slik det er nå fremstår engelsk stemning som helt avleggs og gammeldags her i Norge. Klanen har vel en slags engelsk stemning, men også dem har fornyet seg mye og er organisert. Og også dem bruker mye tifo og har stjålet melodier fra kontinentet. Det er vel ikke utenkelig at de også kunne brukt ord som allez og ole. Likevel er vel det beste vi kanskje kunne fått til og laget noe i nærheten av det de driver med.

As for now bør vi vel bare redde stumpene. Tror det beste som kunne skjedd var om gjengen på Hansa kom ned på Store Stå. Motsatt vei kan man ikke gjøre det i år. Om det høres helt uaktuelt ut burde man mobilisert for en kamp og prøvd det ut. En kamp, det er ikke mye. Også må man slutte å være så redd disse fjortenårige jentene. Når man skryter på seg å være godt oppi årene og ha røst som bærer bør man kunne klare å drite i og overdøve fjortiser som synger "motstanderen har pisset i buksen", "Hoset er homo" (jeg driter i om han er nekrofil for den del) og "dommeren er dum". Blir man mange nok som har en stil der sanger med lyd og en viss fornuft (humor og vidd også) står i høysetet så skjønner etterhvert disse fjortisene at de er helt på tur. Slik det er nå tillater man dem å ta over. Og det er svakt!

krøvel vellevold

Alle sitater skrevet av Northside:

QuoteSelv om de klarer å lage god stemning i england ved bruk av "engelsk stemning" så vil ikke det si vi klarer det samme her!


Nei, det er slikt som har med kulturen Ã¥ gjøre. BÃ¥de supporterkulturen spesielt og samfunnet der generelt. Engelskmenn er mer glad i allsang enn nordmenn og engelskmenn er mer løsslupne enn oss. Men jeg tviler pÃ¥ at det er enklere for engelskmenn Ã¥ være samstemte i syngingen, enn det er for bergensere... Klarer 60000 Ã¥ synge samme sang noenlunde samstemt  i England, sÃ¥ bør absolutt 600 pÃ¥ SS klare det ogsÃ¥!

QuoteDe siste årene har stemningen for vår del gått en vei, og det er nedover. Er de ikke då snart på tide å se etter andre løsninger for å bedre stemningen? Og ikke bare si at "vi har alltid brukt engelsk stemning, den funker supert i england men suger her og flere og flere norske klubber har insett det men vi liker den."


Men Norges desidert største og derfor mest høylydte supportergjeng klarer jo å synge noenlunde samstemt uten capo, tromme, forza-allez-sanger, megafoner, osv. Det er ikke noen grunn til at de skal klare det - og ikke vi!

QuoteDet som kjennetegner engelsk stemning, hvertfall etter å ha lest noe innlegg her, det er at folk rundt hele stadion synger med, noe vi også gjør på Brann stadion.
Men hvorfor i alle dager tror dere folk rundt stadion slutter å synge med på "allsang" dersom vi innfører litt flere nye sanger, bruker forsanger til tider og muligens tromme i enkelte sanger?
Tror dere virkelig ikke folk på stadion vil synge med på "rosenborg rykker ned","Byen e Bergen" eller "Heia Brann" dersom vi innfører litt andre stemningsskapene metoder? Tåpelig å hele tiden unskylde med at "dersom vi får mer italiensk stemning vil ingen andre på stadion synge med"
TULL!!!

Hvilken type stemning vi bruker har ingenting å si på om resten av stadion synger med når laget gjør det bra! Det er mange lag med italiensk stemning hvor store deler av stadion synger med når laget gjør det bra. Det kommer ikke an på hvilken type stemning vi bruker dersom alle synger med, det er hvordan resten av supporterene på stadion er som bestemmer om resten av stadion synger med.


Jo, men mange av dere ultras-venner er jo kun opptatt av Ã¥ ha en god supporterGJENG. Vi som liker engelsk stemning er gjerne mest opptatt av Ã¥ ha stemning pÃ¥ HELE Stadion. (Hva 13000 tilskuere lager av stemning er mer interessant enn hva 600 lager av stemning).  Og bare det i seg selv Ã¥ ha en fast forsanger med megafon, er jo et klart tegn pÃ¥ at her er det EN person som er tiltenkt Ã¥ være den som starter synging, han henvender seg til sin GJENG som antagelig er tiltenkt Ã¥ være de som skal lage stemningen. Dette kan virke passiviserende pÃ¥ resten av publikum.

QuoteStore deler av stadioene i Sør-Amerika, Hellas, Tyrkia, Afrika og enkelte andre steder i europa har supportere utover hele stadioen som synger når laget gjør det bra, de bruker jo ikke engelsk stemning!
Det er mange som sier at i Sør-Amerika synger nesten alle med pga de er født slik, men det er no faen meg samme grunnen til store deler av stadioene i England også synger med, engelskmenn er født slik de også!

Det er også mange som sier at dersom vi innfører litt "italiensk stemning" så vil ikke folk pipe når dommeren gjør feil, folk vil ikke juble høylytt dersom Brann gjør det bra og folk vil ikke komme med morsomme komentarer osv under selve kampen. Hvorfor i alle dager mener dere det vil bli forandret med litt annen stemnings kultur?
Her er det vel evighetssangene som er folks frykt. Synge, synge, synge, om og om igjen. Det går ut over folks umiddelbare reaksjoner (brøl, piping, jubel) på det som skjer i kampen. På dette er jo Forza-Allez-fuglene et skrekkeksempel. Følger de med på kampen i det hele tatt?


QuoteOgså litt artig at Krøvel bruker ordet "hjelpemidler" når han omtaler tromme, capo osv. Vil det si at du Krøvel vet at dette vil hjelpe? Men du vil bare ikke at vi skal bruke det? Husker ikke i hvilken tråd du skrev det i, men skal finne det dersom noen ønsker det.


Ja, er ikke de nevnte tingene noe dere ser på som "hjelpemidler" da? Uansett; "hjelpemidler" trenger vel ikke bety at det blir bedre! Om alle på SS hadde hatt hver sin mikrofon og lyden gikk for full guffe ut over høyttaleranlegget, så ville det også vært et "hjelpemiddel". Regner med at alle vil være enige om at forsterkere og mikrofoner er juks!

QuoteDet må jo virkelig være bedre med en gruppe på 500 som synger i store deler av kampen + hele stadion 1-2 ganger i året enn bare 1-2 kamper i året med sang?


En supportergjeng på 500 som gnåler i ett kjør i 90 minutter er ikke det som fremkaller gåsehud i hvert fall. Det gjør det imidlertid de få gangene hele Stadion er med. Heller gåsehudstemning fra hele Stadion noen ganger pr. kamp enn en liten gruppe mennesker som gnåler i ett kjør!
Quote

Og at forsanger ikke vil fungere er tull! De gangene noen pÃ¥ ss har snudd seg og fÃ¥tt oppmerksomheten til folk nÃ¥r han starter en sang, ja sÃ¥ har faen meg mange flere enn "vanlig" trÃ¥dd til Ã¥ sunget! Ikke minst samstemt.  


At noen står frem og tar initiativ er ikke det samme som å ha en forsanger! At flere enn vanlig synger akkurat da, er jo fordi folk gjerne blir inspirert av at noen tar initiativ. Men det gjør det jo også når noen brøler "kom igjen og syng no!" Uansett har det bare en kortsiktig effekt med forsanger. Hvis det skal stå en fyr foran i hele/store deler av kampen, så vil det etterhvert ikke gi noen effekt. Kanskje folk i stedet blir irritert over at det står en tulling med ryggen mot kampen som sperrer for folks utsikt og som liksom skal være gjengens leder. Vi skal jo for faen ikke holde konsert heller! Folk gidder uansett ikke 90 minutters gnål uten pause. Da går folk fort lei!

QuoteSer også det nevnes at klanen klarer å få 4000-5000 til å synge samstemt, tull!


De er i hvert fall 100 ganger mer samstemte enn oss, og det til tross for at gjengen deres er 5-6 ganger så stor som SS-gjengen.

QuoteEllers artig å registrere at flere og flere lag med "engelsk stemning" går over til mer variert stemning, dvs de tar med seg noen Italienske trekk.
Eks på at det fungerer er mange, som f.eks
RBK, før var de elendig, etter at de fikk forsanger så har de hvertfall blitt bedre.
LSK, dårlig før, men no synger hvertfall mange flere folk, selvom sangene deres og trommebruken er en skandale i seg selv.
FFK, de sa selv de aldri har hatt så god stemning på en kamp som de hadde mot oss, mye av grunnen var visst at de hadde tatt i bruk forsanger for første gang.
Det er også litt artig å se at flere og flere lag på de britiske øyer tar i bruk tromme og capo...



Hverken LSK, FFK eller RBK har noen sinne vært kjent for å ha stemning à la England. Så det blir jo bare tull!

Hvor i himmelens navn har de capo i England? Og hvem andre enn Sheffield W har tromme?

At det finnes folk i England som liker ultras-kulturen og derfor tar med seg tromme, beviser vel ikke akkurat at det er stor enighet i England om at deres supporterkultur er for dårlig!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Alle sitater skrevet av Kruxleiven

Quote
Quote from: KruxleivenOm man nå skal videreføre denne engelske stemningen skal vi da ture frem som før? Akkurat samme sanger og akkurat samme opplegg?


Vi trenger vel for faen ikke skifte supporterkultur for å få laget og innført noen nye sanger!!!

QuoteSkal vi være den eneste supportergruppen i Norden (?) uten noen fast organisering? Uten noen fast plassering av stående fans? Bare la alt flyte fritt? Ville det ikke da være større sjanse for at alle setter seg ned og at det blir enda stillere. Det er vel det som skjer på Hansa. Folk får beskjed om å sette seg da tribunen egentlig er ment for sittende fans. Og å synge mens man sitter funker ikke i lengden.


Hadde vært et interssant prosjekt å spre sangfolket utover hele Stadion! Men kan ikke love at det hadde funket. Uansett hadde det vært spennende å se om man da lettere kunne dradd med seg "hele" Stadion på en del av sangene. Mye lettere å bli med på synging hvis folk rundt deg synger. Nå kan det lett bli slik at alle på resten av Stadion tenker; "nei stemningen er det de galningene nede på Store Stå sin oppgave å holde i gang!". Det er jo bare å se i dagens Summetone i BA! Flere som klager over "de der på Store Stå" er så dårlige til å lage stemning. Akkurat som det er SS som har den oppgaven alene!


Quote. Slik det er nå fremstår engelsk stemning som helt avleggs og gammeldags her i Norge.


Ja, vi må jo følge moten!
Legg ned hele klubben!

Kruxleiven

QuoteNå kan det lett bli slik at alle på resten av Stadion tenker; "nei stemningen er det de galningene nede på Store Stå sin oppgave å holde i gang!". Det er jo bare å se i dagens Summetone i BA! Flere som klager over "de der på Store Stå" er så dårlige til å lage stemning. Akkurat som det er SS som har den oppgaven alene!


Oppfordre dem til å holde helt kjeft da! De er jo ikke så langt unna. Så har vi ingenting? Et stadion som ikke synger utenom 2-3 "byen e Bergen og laget er Brann" per kamp + spredte rop er i hvertfall ikke bra synes jeg. Men greit nok. Store Stå kan bare sette seg ned og stillheten kan råde. På tide å få i gang mer stemning andre steder enn på SS da.

Ja, jeg mener vi burde følge "moten" med mindre vi klarer å lage som er veldig bra og helt særegent selv.

krøvel vellevold

Quote from: "Kruxleiven"Oppfordre dem til å holde helt kjeft da! De er jo ikke så langt unna. Så har vi ingenting? Et stadion som ikke synger utenom 2-3 "byen e Bergen og laget er Brann" per kamp + spredte rop er i hvertfall ikke bra synes jeg. Men greit nok. Store Stå kan bare sette seg ned og stillheten kan råde. På tide å få i gang mer stemning andre steder enn på SS da.

.
Legg ned hele klubben!

Northside

Siterer Krøvel:

QuoteJo, men mange av dere ultras-venner er jo kun opptatt av å ha en god supporterGJENG. Vi som liker engelsk stemning er gjerne mest opptatt av å ha stemning på HELE Stadion. (Hva 13000 tilskuere lager av stemning er mer interessant enn hva 600 lager av stemning). Og bare det i seg selv å ha en fast forsanger med megafon, er jo et klart tegn på at her er det EN person som er tiltenkt å være den som starter synging, han henvender seg til sin GJENG som antagelig er tiltenkt å være de som skal lage stemningen. Dette kan virke passiviserende på resten av publikum.


No skal ikke eg snakke for alle andre, men eg er opptatt av å ha en god supportergjeng og stemning på hele stadion. Ser liksom ikke hvorfor vi ikke skal klare det, potensialet er jo der!
Vi har en gruppe stor nok som kan bli en bedre supportergjeng som synger samtidig som vi kan ha hele stadion med på sang av og til...
Hvorfor bare gjøre en av delene og si oss fornøyd med det når vi faktisk kan klare å få to ting til?

At eg ønsker en fast person (capo) med megafon har eg ikke sagt, men at eg ønsker en eller flere "faste" personer som kan dra i gang stemningen når det er dårlig, det ønsker eg! Men det vil ikke si at eg vil ha sang non stop hele kampen, hadde aldri giddet å sunget så mye selv.
Men at denne capoen/forsangerene henvender seg til en gjeng med tanke på sang ser eg ikke på som negativt for stemningen på de andre tribunene, tror faktisk ikke det har noe som helst å si.

QuoteHer er det vel evighetssangene som er folks frykt. Synge, synge, synge, om og om igjen. Det går ut over folks umiddelbare reaksjoner (brøl, piping, jubel) på det som skjer i kampen. På dette er jo Forza-Allez-fuglene et skrekkeksempel. Følger de med på kampen i det hele tatt?


Kan godt hende folk er redd for evighetssanger, men kan love deg at det neppe kommer til å skje på stadion, hvertfall ikke mer enn det er no. grunnen til det er enkel, folk engasjerer seg for mye om kampen til å klare å synge uansett hva som skjer på banen, og det er jo positivt.
Men kan jo nevne at vi allerede har evighetssanger, eks vekselsangen og "SK, SK Brann, SK Brann *1000).
Og ja, Kannabis fuglene er nok et skrekk eksempel, men som sagt tidligere, de er en skam for hele kulturen!

QuoteEn supportergjeng på 500 som gnåler i ett kjør i 90 minutter er ikke det som fremkaller gåsehud i hvert fall. Det gjør det imidlertid de få gangene hele Stadion er med. Heller gåsehudstemning fra hele Stadion noen ganger pr. kamp enn en liten gruppe mennesker som gnåler i ett kjør!
QuoteAt noen står frem og tar initiativ er ikke det samme som å ha en forsanger! At flere enn vanlig synger akkurat da, er jo fordi folk gjerne blir inspirert av at noen tar initiativ. Men det gjør det jo også når noen brøler "kom igjen og syng no!" Uansett har det bare en kortsiktig effekt med forsanger. Hvis det skal stå en fyr foran i hele/store deler av kampen, så vil det etterhvert ikke gi noen effekt. Kanskje folk i stedet blir irritert over at det står en tulling med ryggen mot kampen som sperrer for folks utsikt og som liksom skal være gjengens leder. Vi skal jo for faen ikke holde konsert heller! Folk gidder uansett ikke 90 minutters gnål uten pause. Da går folk fort lei!


Nei, vi skal ikke holde konsert eller synge i 90minutter. Vi skal synge når det er veldig dødt og når laget trenger støtte. Eks etter LSK gikk opp til 1-1, då burde vi ha sunget!

Det kan godt hende folk blir lei en forsanger etter noen ganger (selv om han ikke skal fungere som forsanger hele tiden), men som du selv sier så blir folk inspirert når noen starter en sang på en slik måte, og eg mener det er verd å prøve det for å se om folk faktisk blir lei eller om flere synger med.
Ellers sÃ¥ kan eg bekrefte at nÃ¥r noen roper "kom igjen og syng no!"  sÃ¥ har det faktisk ingen from for effekt lenger. Var flere ganger mot VIF at folk godt opp i Ã¥rene (som burde hatt mer respekt blandt de yngre) ropte nettopp dette, men ingenting hendte, folk sÃ¥ bare dumt pÃ¥ de, desverre. (+ for at folk i det minste prøver!)

QuoteDe er i hvert fall 100 ganger mer samstemte enn oss, og det til tross for at gjengen deres er 5-6 ganger så stor som SS-gjengen.


ja, de er mer samstemt enn oss til tross for at de er flere som synger. Men det vil ikke si at vi også bare blir samstemt sån helt uten videre bare fordi andre er det. Vi har prøvd å synge samstemt i flere år no, noen ganger virker det, men som oftest ikke. Då er det på tide å se etter nye metoder som kan fikse denne lille- men ganske plagsomme biten.

QuoteHverken LSK, FFK eller RBK har noen sinne vært kjent for å ha stemning à la England. Så det blir jo bare tull!

Hvor i himmelens navn har de capo i England? Og hvem andre enn Sheffield W har tromme?


De har kanskje ikke vært kjent for engelsk stemning, men både LSK, FFK og RBK har drevet på akkurat slik som oss, uten forsanger, uten tromme, uten hoppe sanger osv uten noe form for suksess. Men no etter de inførte forsanger (også uten megafon) og tromme så har stemningen der økt bra i forhold de før.

de lagene eg vet om som bruker tromme i england (tar ikke med scotland og Ireland selvom stemningen der er/var ganske lik den engelske).
blackburn, charlton, middlesbrough, Landslaget, aston villa, birmingham, wigan, sunderland er noen lag som bruker tromme i england. Men de store lagene gjør det ikke (LFC, M.U, osv).

Var aldri meningen å si at de har capo i england, vet ikke en gang om de har det. Men kan si så pass at før i tiden så var det alltid lederen i "firmet" som ledet sloss kamper og stemningen inne på stadion, men det har avtatt ganske mye i det siste.

Charmless Man

Hansa-tribunen neste år. Da skal stadion bli fryktet igjen.
Ladish on the Foot

Nixon

Quote from: "Charmless Man"Hansa-tribunen neste år. Da skal stadion bli fryktet igjen.


Det kommer slett ikke til å skje av seg selv...

Og hvorfor ser det ut til at folk har gitt opp på SS allerede for resten av året? Det var en som foreslo at det første man burde gjøre var å samle alle sangglade på den siden av hullet som vender mot Hansa. Mange her på forumet som sikkert står veldig spredt med sine kompiser. Det være seg om de er med i ulike grupperinger eller ikke.

Dette virker som en veldig enkel måte å ta et grep på. Ikke dermed sagt at det vil skje et under. Men da har man i alle fall et bedre utgangspunkt med en større tetthet av sangvillige folk pr. kvadratmeter!
Rød makt på Hansa

Northside

Oppfordring til BBB.

De kan skrive på fremsiden her (i god tid) at de oppfordrer den syngene kjernen å stille seg mellom midten av ss og Hansa tribunen.

Dersom Brann.no og SKBrann.org klarer å gjøre det samme så er vi allerede på god vei til å gjøre noe positivt denne sesongen med tanke på stemning! :wink:

krøvel vellevold

Alle sitater av Northside:
Quote


Grunnen til at jeg nevnte det, er at folk er så forbanna opptatt av den lille gjengen på 500. Og bare fordi den er dårlig, så er liksom stemningen på Stadion verre enn noen gang. Faktum er jo at stemningen totalt på Stadion er bedre enn noen gang. (Snakker ikke om LSK-kampen, men 2005-sesongen). Og det er hele Stadion som må være målet.

QuoteEllers sÃ¥ kan eg bekrefte at nÃ¥r noen roper "kom igjen og syng no!"  sÃ¥ har det faktisk ingen from for effekt lenger. Var flere ganger mot VIF at folk godt opp i Ã¥rene (som burde hatt mer respekt blandt de yngre) ropte nettopp dette, men ingenting hendte, folk sÃ¥ bare dumt pÃ¥ de, desverre. (+ for at folk i det minste prøver!)


Noe som i så fall beviser det jeg sier om at det er HOLDNINGEN - ikke nødvendigvis virkemidlene - det er noe galt med!


Quoteja, de er mer samstemt enn oss til tross for at de er flere som synger. Men det vil ikke si at vi også bare blir samstemt sån helt uten videre bare fordi andre er det. Vi har prøvd å synge samstemt i flere år no, noen ganger virker det, men som oftest ikke. Då er det på tide å se etter nye metoder som kan fikse denne lille- men ganske plagsomme biten.
QuoteDe har kanskje ikke vært kjent for engelsk stemning, men både LSK, FFK og RBK har drevet på akkurat slik som oss, uten forsanger, uten tromme, uten hoppe sanger osv uten noe form for suksess. Men no etter de inførte forsanger (også uten megafon) og tromme så har stemningen der økt bra i forhold de før.


LSK- og RBK-fansen har du jo selv slaktet. FFK-fansen (mot oss) var jo mye det samme som Kanabis Fula Allez-gjengen.

Quotede lagene eg vet om som bruker tromme i england (tar ikke med scotland og Ireland selvom stemningen der er/var ganske lik den engelske).
blackburn, charlton, middlesbrough, Landslaget, aston villa, birmingham, wigan, sunderland er noen lag som bruker tromme i england.  .


Beviser ikke noe annet enn at akkurat disse klubbene har minst én supporter som liker tromme.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Oppfordring til BBB.

De kan skrive på fremsiden her (i god tid) at de oppfordrer den syngene kjernen å stille seg mellom midten av ss og Hansa tribunen.

:


Problemet er at det er på denne siden publikum kommer inn. Noe som betyr at det vil hope seg opp med "alle mulige andre folk" der også! OG at de som kommer sent (og ikke vil stå med supportergjengen), må trenge seg forbi og innover tribunen. Det er jo helst de syngende som kommer først, og da må ikke de bli en propp for folk som skal fylle tribunen lenger bort mot Klokkesvingen. På den annen side er det jo naturlig at det er på denne siden vi bør stå, siden den er nærmest Hansa og våre noenlunde likesinnede sangglade der. Men blir vi kvitt fjortisjentene? Nei! Og en annen ting er jo at halve SS ikke vil få med seg flyttingen før etter kampen er begynt. For jeg skal vedde på at veldig mange ikke følger med på nettet i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Pondan skrev:
QuoteFor meg er nesten hele BBB en kameratgjeng på felt z.


Sist jeg sjekket så fant jeg kun 2 stk fra styret på Hansa:P
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Northside

Problemer med innganger blir det jo bare mot VIF, allerede til 16mai regner eg med inngangen på andre siden er klar?

Får neppe vekk alle fjortissene nei, men vi vil hvertfall kunne luke unna en del + en del andre vanlige personer som aldri har hatt planer om å synge.

Og dersom vi får BBB, Brann og SKBrann.org til å skrive det på sidene sine så vil det ihvertfall fungere opp til en viss grad. Kan jo også henge opp noen plakater rundt inngangen om nettopp dette.

Om det ikke hjelper mye så hjelper det ihvertfall litt, og litt er bedre enn ingenting.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Problemet er at det er på denne siden publikum kommer inn. Noe som betyr at det vil hope seg opp med "alle mulige andre folk" der også! OG at de som kommer sent (og ikke vil stå med supportergjengen), må trenge seg forbi og innover tribunen. Det er jo helst de syngende som kommer først, og da må ikke de bli en propp for folk som skal fylle tribunen lenger bort mot Klokkesvingen.


Nå er du bare negativ Krøvel. Det vil aldri i verden bli fullt så fort at folk står helt nede ved gjerdet. Fra mitt sete på Hansa kunne jeg se at det var fri passasje helt frem til kampstart mot LSK.

Quote from: "krøvel vellevold"Og en annen ting er jo at halve SS ikke vil få med seg flyttingen før etter kampen er begynt. For jeg skal vedde på at veldig mange ikke følger med på nettet i det hele tatt.


Jeg tror nok mange nok følger med til at ryktet kan spre seg. Og så sprer det seg mer neste kamp. Og så videre og så videre.

Er i alle fall verdt et forsøk!
Rød makt på Hansa

Oppreist

Hmmm, jeg er etter hvert 30 Ã¥r og har gÃ¥tt fast pÃ¥ Store StÃ¥ siden 1988.  Den gang var jeg fjortis - nÃ¥ er det andre som har tatt over.  Jeg skjønner ikke helt problemet - det mÃ¥ vel være flott at nye generasjoner bergensere lar seg begeistre av Brann, jenter som gutter.  

Jeg er forøvrig i Hjartøy i dagens BT som sier at den samlede stemningen pÃ¥ Stadion til tider er veldig bra.  Kampen pÃ¥ tirsdag var svært dÃ¥rlig og la ikke til rette for de store gledesscenene.  Det vil alltid være sÃ¥nn at spill og mÃ¥l preger stemningen. Det fÃ¥r man ikke gjort noe med. Vi fÃ¥r heller ikke kopiert de fÃ¥ sjelene som synger uansett.  Noen har kort og greit en sterkere drivkraft til Ã¥ skape stemning enn andre.  

Stemningen pÃ¥ Store StÃ¥ er nok noe dÃ¥rligere enn pÃ¥ begynnelsen av 90-tallet. Dette tror jeg ikke skyldes færre fjortiser eller færre jenter, men rett og slett at det var noen enkeltpersoner som hadde evnen til Ã¥ fÃ¥ de andre med seg.  Vi var pÃ¥ en mÃ¥te en pionérgruppe i det norske supportermijøet som la prestisje i Ã¥ ha best stemning i landet. Jeg husker at vi var mange som stilte opp pÃ¥ stadion 2 timer før kampene begynte, og sang for full hals.

Jeg synes det er all grunn til Ã¥ prøve Ã¥ fÃ¥ i gang tidenes stadionstemning.   Vi bergensere er jo kjent for Ã¥ være høylytte ellers. Det at de ivrigste supporterne sitter spredt gjør jo potensialet for stemning ganske stort, særlig i gode kamper.  

Kanskje det trengs litt drahjelp for Ã¥ dra dette litt i gang igjen og sÃ¥nn sett kunne forsangere vært ideelt.  De eldste av oss husker sikkert godt "Opp pÃ¥ gjerdet" Konstruert stemning er like god stemning som noen annen stemning. Vi har litt Ã¥ lære av de ekstreme kristne miljøene uten at jeg skal dra den for langt... :)

Jeg har blitt vant til at en brannkamp betyr synging og skriking og hes stemme i 1-2 dager etterpÃ¥.  HÃ¥per dette er noe som kan gÃ¥ i arv til dagens og fremtidens fjortiser.  

Jeg gleder meg allerede til VIF-kampen - ta med dere all verdens effekter, pugg sanger og skrik dere hese folkens!
Stein på stein blir Steinar.

Charmless Man

En av de kampene på stadion med best steming noen gang var Brann-Werder Bremen i 98, da "store stå" hadde de to midterste feltene nede på Hansa. Dette var før det var tak på Hansa, så vi kan jo tenke oss hvor stort potensialet på den tribunen er nå. Bataljonen nede og hundrevis av gamle storeståere oppe, kan bli meget bra.
Ladish on the Foot

jako

Var inne på RBK web sitt forum og oppdaget et meget kjent person.

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?topic=2294

Krøvel, jeg bare lurer. Er du RBK fan?

Beklager hvis noen oppfatter dette som spam.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Stalin

Han er nok den eneste som noensinne har sett Team Antonsen så må vel være han..

weirus

ET FORSLAG:::
Alle sier at SS var bånn i bøtta, og bedritent dårlig, og at det aldri kommer til å bli det samme....istedenfor å få dette stempelet, hva med at alle dere på hansa, kommer tilbake til SS mot Vålerenga, eller at alle vi på SS kommer over til Hansa og lager et liv uten sidestykke i SS historie, og det nettopp mot klanen!
Ville ikke dette vært mye bedre??
Tenk et fullstappet SS der alle står å synger, og vi glemmer alle fjortisene, for hvis dette blir avtalt så vil ikke de få plas på SS engang, og de vil bli plassert på Hansa..
Om det så bare er en kamp, så synes jeg ihvertfall at det bø gjøres, ikke bare for å stå sammen for å støtte laget, men for å vise hele Norge hvem som er de beste supporterne!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Var inne på RBK web sitt forum og oppdaget et meget kjent person.

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?topic=2294

Krøvel, jeg bare lurer. Er du RBK fan?

Beklager hvis noen oppfatter dette som spam.


Dette er nesten en liten skandale! Ser at fyren har valgt nicket sitt lenge etter meg! (August kontra februar 2005). Eg skal umiddelbart ta kontakt og anmelde ham for plagiat og besudling av annenmanns navn. Tenk hvor mye pro-RBK-dritt han kan skrive i mitt navn!
Legg ned hele klubben!

Plekter

Quote from: "krøvel vellevold"
Og hvem andre enn Sheffield W har tromme?


Tottenham fansen bruker tromme. Den funker veldig bra til
klapp klapp
klapp klapp klapp
klapp klapp klapp
klapp
klapp klapp
TOTTENHAM!

Veldig ofte når vi på Store Stå tar tilsvarende klapp xxx Brann rop går det alt for fort, og da vil en tromme kunne være en rytmeregulator, som gjør at vi klapper takten riktig og ikke for fort. Her vil også en "mann på gjerdet" kunne gjøre samme nytten ved at han stiller seg synlig og folk klapper i hans takt.

Slik som det er nå blir det bare rot syntes jeg, det går alt for fort, og da er det bare å droppe det ropet. Enten så må vi gjøre det skikkelig eller så må vi droppe det.

En hvis grad av "organisering" må det være for å få til dette ropet skikkelig. Men det kan godt skje spontant ved at hvem som helst stiller seg foran og klapper takten som folk må følge. Trenger ikke å være bestemt på forhånd at Gundersen drar i gang trommen hvert femte minutt!

Men for at dette ropet skal funke må det være en som styrer rytmen, slik at det ikke går for fort!

Eivind

var på Blackburn-Liverpool i helgen og Blackburnfansen bruker også den berømte trommen. Har aldri opplevd større steming(inkluderer cupfinalen) Men de bruker ikke trommen som idiotene i Lillestrøm. De bruker den kanskje 4 ganger pr omgang. Og da bare tre dunk:
dunk dunk dunk, ROVERS!

Det fikk hvertfall hele stadion til å være samstemte der. Men må bare understreke at jeg er sterkt imot den tromme bruken Lillestrøm bruker. Der er det dunking kampen gjennom, noe som er vanvittig irriterende.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article54628.ece

BBB gjør noe med problemet umiddelbart. Veldig bra!

Men er dette virkelig et stort problem?
For ikke å snakke om en utvikling?



Bortsett fra noen smådiskusjoner på dette forumet er det vel ikke noe som tyder på at mange på Hansa har en slik innstilling. Jeg sitter på Z og har ikke merket noe til det under kampene.

At vi synger høyere enn SS når vi først gidder å synge er jo bare fakta. Men det skulle jo bare mangle når man tenker på antall og andel voksne mannfolk. Men vi synger jo på ingen måter ut SS. Vi synger jo med de. Og alle på Hansa er jo fullt klar over at vi ikke synger i 90 minutter. Og at SS sin innsats i så måte er viktigere for den totale stemningen.

Så jeg vil tro at alle på Hansa vil applaudere denne nye given på SS hvis BBB lykkes!
Rød makt på Hansa

Snublefot

Jeg stiller meg ihvertfall gjerne til disposisjon i denne grupperingen på 50-100 personer.

Henk, bare si ifra, så er jeg med=)

Jokokk

Hvorfor kan ikke bare alle de som har tenkt å være med å synge, komme i god tid før kampstart, stille seg opp på SS nærmest Hansa slik at vi fyller på med syngene supportere kledd i rødt derfra???

tror dette uten tvil er den beste kortsiktige løsningen.

så får vi heller drite i att vi ser litt dårlig...men tenk dere stemningen når brann presser på som faen i andre omgang!!

Strilen

Quote from: "NorthsideFCDH"

de lagene eg vet om som bruker tromme i england (tar ikke med scotland og Ireland selvom stemningen der er/var ganske lik den engelske).
blackburn, charlton, middlesbrough, Landslaget, aston villa, birmingham, wigan, sunderland er noen lag som bruker tromme i england. Men de store lagene gjør det ikke (LFC, M.U, osv).


Og deg skal vi ta seriøst?? Du bruker jo løgner for å fremme en sak, og later som om du har peiling.

Er det noen som har peiling på Middlesbrough, så er det nå jaggu meg meg. Har vært på vel 25 hjemmekamper på Riverside, og vel 9 kamper på bortebane og deriblant en finale i Cardiff. Og det har aldri, og eg gjentar aldri forekommet trommer blant Boro-fansen når jeg har vært til stede. Når du skriver bruker trommer, oppfatter jeg dette som at de bruker trommer til vanlig, og ikke at det kun er brukt i en enkel kamp.

Har også vært på flere kamper med Blackburn, Charlton, Aston Villa, Birmingham, Wigan og Sunderland, og ingen av de har brukt trommer når jeg har vært tilstede.

Totalt har jeg ca. 135 kamper i England og Skottland, og i farten er det vel kun Sheffield W som har brukt trommer.

Så vit i det minste hva du snakker om før du begynner å late som om du har peiling.

Plekter

Quote from: Strilen
Quote from: "NorthsideFCDH"

Totalt har jeg ca. 135 kamper i England og Skottland, og i farten er det vel kun Sheffield W som har brukt trommer.



På WHL blir det brukt tromme (kun en stk), til overnevnte formål. Dette har jeg vært vitne til selv. Dog ikke slik som Forza-ultraz-fugla-ole gjengen gjør det...heldigvis.

Strilen

Har nettopp snakket med Rob Nichols som har vært på samtlige Boro-kamper de siste 10 årene, og da mener jeg samtlige kamper, og BORO har aldri brukt trommer.

I tillegg kunne han bekrefte at Aston Villa, Sunderland og Wigan ikke bruker trommer. Birmingham var han ikke sikker på, mens Charlton og Blackburn bruker trommer.

krøvel vellevold

Det provoserer meg litt at folk med tilholdssted andre steder på Stadda, driver og uttaler seg om hvor dårlige SS er! Selv sitter de sannsynligvis og holder kjeft. Stemningen er det andre som skal ta seg av! Og det er akkurat det som KAN være negativt med en supporterGJENG. Man risikerer at det passiviserer resten av publikum. Resten av publikum tenker at det er Store Stå som skal lage stemning. Ikke dem selv. De skal bare bli underholdt av Store Stå.

Uansett tror jeg de siste dagers negative skriverier i media kan gjøre sitt til at det går en faen i folk på neste hjemmekamp. Folk liker ikke at andre lags supportere ler av vår stemning! Det kan faktisk derfor gjøre noe radikalt med folks innsats mot VIF. Spesielt på SS, men også på resten av Stadion. Hvis f.eks. noen spillere går ut i BT eller BA på kampdagen og understreker hvor viktig det er at de har HELE Stadion med seg - ikke bare SS, og at det lages sak på at vi nå ikke må tape ansikt som Norges beste publikum (spesielt ikke mot Klanen som stiller 1200 mann), så kan det bli bra på resten av Stadion også!
Legg ned hele klubben!

BRANNFL

"Resten av publikum tenker at det er Store Stå som skal lage stemning. Ikke dem selv. De skal bare bli underholdt av Store Stå. "

Vel det er normalt at Supprter kjernen drar igang sanger og setter tonen for stemningen kampen igjen det betyr selvfoelgelig ikke at det skal synges helle kampen men naar Brann trykker paa SKAL det koke paa stadion. Daa e  STADION den 12. mann.
Brann e' Best

Toa

Quote from: "krøvel vellevold"Det provoserer meg litt at folk med tilholdssted andre steder på Stadda, driver og uttaler seg om hvor dårlige SS er! Selv sitter de sannsynligvis og holder kjeft. Stemningen er det andre som skal ta seg av! Og det er akkurat det som KAN være negativt med en supporterGJENG. Man risikerer at det passiviserer resten av publikum. Resten av publikum tenker at det er Store Stå som skal lage stemning. Ikke dem selv. De skal bare bli underholdt av Store Stå.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Brann/Bergen

Sier meg enig med alle dere som mener det var dårlig stemning mot BRANN-lsk på tirsdag, avr rett og slett utrolig pinlig. Meg og 2 andre stod mot hansasvingen, og vi var omtrent de eneste som sang på den siden, gidde beskjed flere ganger om kor utrolig dårlig stemning det var og om ikkje folk kunne prøve å synge med, men til ingen verdens nytte. De fleste stod bare å glodde rett opp og ned, og det var ikkje bare fjortisser, nei, de fleste var godt voksne. Men må si at eg føler det blir flere og flere unge etter hver kamp, noen av de synger mens andre gir blaffen. Blir så så utrolig frustrert, men å få folk med på syngingen er jo umulig, då får en bare ett stygt blikk i gjengjeld. Håper stemningen bedrer seg ganske mange hakk til neste kamp, vi kan bedre enn dette, vi kan så mye bedre. SYNG MED HVIS DU ELSKER BRANN.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Trevor Morley

Quote from: Plekter
Quote from: "Strilen"
Quote from: "NorthsideFCDH"

Totalt har jeg ca. 135 kamper i England og Skottland, og i farten er det vel kun Sheffield W som har brukt trommer.



På WHL blir det brukt tromme (kun en stk), til overnevnte formål. Dette har jeg vært vitne til selv. Dog ikke slik som Forza-ultraz-fugla-ole gjengen gjør det...heldigvis.


De bruker trommer flere steder,også på fratton park,der bruker de også bjeller,tro det eller ei :D
 G B

Olsen!!

drit i de derre ekle trommene!!! vi klarer oss fint uten...  men vi ska f*** meg vise resten av norge kor bra brann supporterne e mot enga!! det e no vel bare til Ã¥ gi gass vel! drit i om det sitter nokken sosser ved siden av dokkar Ã¥ gir dokkar stygge blikk... og hvis klanen starter Ã¥ synge nÃ¥r det e helt stille pÃ¥ stadion sÃ¥ burde vi svare me en eller annen hater enga sang:P det e kult sÃ¥nn at de fÃ¥r seg en knekk:P men sÃ¥ fÃ¥r vi bare hÃ¥pe at ikkje tv2 planter mikrofoner oppi trynet pÃ¥ klanen sÃ¥nn at vi kan synge de ut av kampen!!

krøvel vellevold

Quote from: "Toa"
Quote from: "krøvel vellevold"Det provoserer meg litt at folk med tilholdssted andre steder på Stadda, driver og uttaler seg om hvor dårlige SS er! Selv sitter de sannsynligvis og holder kjeft. Stemningen er det andre som skal ta seg av! Og det er akkurat det som KAN være negativt med en supporterGJENG. Man risikerer at det passiviserer resten av publikum. Resten av publikum tenker at det er Store Stå som skal lage stemning. Ikke dem selv. De skal bare bli underholdt av Store Stå.


Det er jo ikke KRITIKKEN i seg selv som provoserer, men at den kommer fra folk som selv ikke gjør en dritt for å heve stemningen! Det er for f... ikke bare Store Stås ansvar at stemningen på Stadion er for dårlig. Det er hele Stadions ansvar! Hadde de 12500 andre på Stadion giddet å gi lyd fra seg, hadde de 5-600 i SS-gjengen vært helt irrelevante! Det er ganske tydelig at holdningen er at de selv ikke skal bidra med en dritt, fordi det er utelukkende SS som skal lage stemning.
At SS er dårlige? JA! Men da bør jo i det minste kritikken komme fra andre enn dem som selv holder kjeft! Det går ikke an å sammenligne med å "ikke kritisere spillerne fordi vi ikke spiller selv". Det er nemlig ikke fritt frem for folk å få spille på Brann! Men det er fritt frem for folk å være med på stemningen, og joine SS-gjengen for den saks skyld!

Dette med at SS fungerer som forsangere for resten av Stadion, er mildt sagt en overdrivelse! Hvor ofte skjer det at resten av Stadion slenger seg på en SS-sang?

Så skriver du at SS "har badet i skryt i åresvis"... Store Stå har vel strengt tatt ikke fått skryt på åresvis, så det var merkelig!
Legg ned hele klubben!


Memelli


Brann/Bergen

et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Andrews

Folket på Hansa kommer i hele år til å klage på hvor elendig SS er og hevde at Hansa er fremtiden. Neste år flytter siste rest av folkene på SS opp på Hansa, og stemningen er fortsatt like dårlig. Da klager "gamlegutta" på Hansa over at SS kom opp å ødelagte den fantastiske stemningen de hadde i fjor.

Og dere som laget så fantastisk stemning på midten av nittitallet, hvor er dere nå? Begynnt å holde med Løv-Ham eller funnet ut at hekling er kulere enn Brann?

Ingo

At stemningen var god fra 88 - 95 sett med da tidens øyne, MEN supporter gjengene har utviklet seg mye sine den gang.
Eg husker semifinalen på varden i 90, SS var ikke så mye flere enn Sulen og kompani.
Men i den tiden sang man nesten uavbrutt i 90 min.
Med flytting til Hansa, samt man har en for forsangergruppe som drar det i gang i stille øyeblikk, tror eg at det blit  bra.

Go Up