• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

ChristianC????

Quote from: Gulløl on November 08, 2023, 12:22:47 PMKlokken 16.00 er tiden i dag, da blir de aller siste billettene lagt ut. Her må folk være på hogget fra første sekund om de vil ha billett. Får se om 60 sekunder rekorden til FKH kampen blir slått :)
https://www.brann.no/nyheter/siste-sjanse-450-staplasser-pa-fjordkraft-tribunen-til-siste-hjemmekamp

Brann presiserer at dette er siste mulighet !

Desverre er det enda ledige biletter.. salget gikk ikke fort, men 100% utsolgt før kampstart..

Superjack

Quote from: Nixon on November 09, 2023, 07:50:35 AM
Quote from: Optimist on November 08, 2023, 22:11:51 PM
Quote from: Superjack on November 08, 2023, 14:11:58 PMApropos billettsalg og interesse.
Som ikke har direkte med Brann å gjøre, men som har med Brann å gjøre.

Spent på å se om Ullevål er fullsatt og utsolgt til Cupfinalen i desember.

Jeg forventer at den ikke er det, og at det fyrer mer på bålet om at dette har med årstiden å gjøre, og ikke det faktum at det var Brann som var ene laget i finalen i mai i år.

Glimt har faktisk solgt sin del og kjøpt opp mesteparten av de nøytrale setene (både Glimt sin del og nøytrale plasser er utsolgt). Verre med Molde sin del...

Quote from: Superjack on November 08, 2023, 14:11:58 PMJeg forventer at den ikke er det, og at det fyrer mer på bålet om at dette har med årstiden å gjøre, og ikke det faktum at det var Brann som var ene laget i finalen i mai i år.

Når det gjelder debatten om årstiden så spilte Molde finale i mai i fjor, og det var ikke akkurat rift om de billettene da heller. Så det har kanskje mer med lagene å gjøre enn med årstiden om det fylles opp eller ikke.

Mitt poeng i forhold til dette med årstid og popularitet også.

Populariteten og oppmøtet i mai 23 hadde nok mest med lagene å gjøre.

Ser at det fortsatt er godt med billetter tilgjengelig for Moldefansen, men at nøytrale og Glimtbillerter er utsolgt. 

Dette garanterer jeg ville vært samme med disse to lagene om kampen gikk i mai.



Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: ChristianCBentzen on November 09, 2023, 08:10:58 AM
Quote from: Gulløl on November 08, 2023, 12:22:47 PMKlokken 16.00 er tiden i dag, da blir de aller siste billettene lagt ut. Her må folk være på hogget fra første sekund om de vil ha billett. Får se om 60 sekunder rekorden til FKH kampen blir slått :)
https://www.brann.no/nyheter/siste-sjanse-450-staplasser-pa-fjordkraft-tribunen-til-siste-hjemmekamp

Brann presiserer at dette er siste mulighet !

Desverre er det enda ledige biletter.. salget gikk ikke fort, men 100% utsolgt før kampstart..

Tror det er noe i nærheten av halvparten utsolgt av 450. Hele 17 dager til kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

November 09, 2023, 12:59:52 PM #17453 Last Edit: November 09, 2023, 13:04:39 PM by Gulløl
Nå er to av fem felt helt utsolgt til B/G kampen. Tror vi da kan prognosere at nærmere 300 er solgt av 450 tilgjengelige billetter. Med dette tempoet er alt utsolgt i god tid før FKH kampen starter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

450 billetter på Fjordkraft Stå ble utsolgt på 24 timer. I utgangspunktet skal det ikke komme mer i salg de neste 17 dagene. Dette var siste sjanse for hjemmepublikummet i følge Brann.

Ståtribunen i bortesvingen er ikke utsolgt.
https://ticketco.events/no/nb/events/254947/seating_arrangement/sections/287243?promocode=bodoglimt23&item_type_id=13644542
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Salget til bortefeltet i Drammen starter i morgen. Vi får hele kortsiden som kan romme 1115 Brannsupportere. Det blir nok utsolgt relativt kjapt!
Trodde den tribunen tok litt flere. Synes det ser ut som en tribune som fint kunne hatt plass til 1500-2000 stk 🤔
Kokende idiot

ACHTUNG

17.100 var talltriksing ser det ut, fra Vibeke & co da Fjordkraft-tribunen ble trumfet gjennom. Man var opptatt av å ikke redusere betydelig og det ser selvsagt bedre ut om man er på 17-tallet fortsatt, med 17.100 fra opprinnelig 17.300 enn til 16.750. 16.750 er og blir for lavt, her må Brann etterhvert jobbe for minium 2.000 og ideelt sett 3-4000 plasser til, noe man kan få ved å utnytte overgang mellom Frydenbø og SPV og utnytte Frydenbø mer i høyden.

Hickok

Quote from: Optimist on November 13, 2023, 16:54:45 PMSalget til bortefeltet i Drammen starter i morgen. Vi får hele kortsiden som kan romme 1115 Brannsupportere. Det blir nok utsolgt relativt kjapt!
Trodde den tribunen tok litt flere. Synes det ser ut som en tribune som fint kunne hatt plass til 1500-2000 stk 🤔
Ståplassene allerede utsolgt, men det er fortsatt bra med sitteplasser igjen.

Nixon

Brann fortjener mange tilskuere neste uke mot Slavia. Så kanskje det skal bli din første damekamp?;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

opplett

Tipper det blir min første!
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Hadde vært utrolig stilig med fulle tribuner neste onsdag! Kanskje like greit at kampen ikke er mot Lyon 🤠
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Optimist on November 14, 2023, 22:44:25 PMHadde vært utrolig stilig med fulle tribuner neste onsdag! Kanskje like greit at kampen ikke er mot Lyon 🤠

Det blir neppe 5 sifret, men her er et skjema til drøye 8.000, som nok er noe optimistisk det også.

14.nov   Tir   250   5100
15.nov   ONS   250   5350
16.nov   Tors   250   5600
17.nov   Fre   250   5850
18.nov   Lør   300   6150
19.nov   Søn   300   6450
20.nov   Man   400   6850
21.nov   Tir   600   7450
22.nov   Ons   750   8200

ChristianC????

Quote from: ACHTUNG on November 14, 2023, 14:41:54 PM17.100 var talltriksing ser det ut, fra Vibeke & co da Fjordkraft-tribunen ble trumfet gjennom. Man var opptatt av å ikke redusere betydelig og det ser selvsagt bedre ut om man er på 17-tallet fortsatt, med 17.100 fra opprinnelig 17.300 enn til 16.750. 16.750 er og blir for lavt, her må Brann etterhvert jobbe for minium 2.000 og ideelt sett 3-4000 plasser til, noe man kan få ved å utnytte overgang mellom Frydenbø og SPV og utnytte Frydenbø mer i høyden.

Nå var jeg ikke Brann supporter i 2007 (for liten), men hva skjedde med de 6000 plassene som ser ut til å ha forsvunnet?

Skal legge ved artikkelen og et sitat under, men som det står her skulle Brann hatt en kapasitet på 22 000 som skulle STÅ KLAR i Vinter 2008 eller vinter 2009.

Ser ikke helt hvordan vi har gått fra 22 000 til 16 750 på 14 år.

https://www.ba.no/brann/stadion-boom-til-800-millioner/s/1-41-3117585

« Brann er allerede i gang, og i løpet av neste vinter skal klubben ha ferdig siste byggetrinn på Stadion. Da har de plass til over 22 000 tilskuere i Branns storstue.

I skyggen av Brann er det flere andre lokale klubber som arbeider med å realisere egne stadionprosjekter. I Sandviken, Åsane, Os og Fyllingsdalen er man i startgropen med ambisiøse Stadion-planer.

Til sammen skal klubbene bygge stadionanlegg for nærmere 800 millioner kroner.»

Lasaron

Vi hadde blant annet en større langside da, uten hybler.
Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Optimist on November 13, 2023, 16:54:45 PMSalget til bortefeltet i Drammen starter i morgen. Vi får hele kortsiden som kan romme 1115 Brannsupportere. Det blir nok utsolgt relativt kjapt!
Trodde den tribunen tok litt flere. Synes det ser ut som en tribune som fint kunne hatt plass til 1500-2000 stk 🤔

Begge felt S er utsolgt mens det bare er noen ytterst få igjen på felt T, halvfullt på U og foreløpig god plass på V.

ChristianC????

November 15, 2023, 09:19:43 AM #17465 Last Edit: November 15, 2023, 09:48:01 AM by ChristianCBentzen
Quote from: Lasaron on November 15, 2023, 06:57:03 AMVi hadde blant annet en større langside da, uten hybler.

Ta vekk hyblene. Var det ikke noe med 17 000-18 000 da?

Eller var hele greien (Fjordkraft) generelt større Før SPV ble hovedtribunen?

andreas1989

I følge denne siden hadde vi 19254 innenfor portene i 2006 sesongen som vel var den siste med gamle store stå?

https://www.nifs.no/tilskuertall.php?land=1&t=5&fra=1948&til=2023&teamId=1

Hickok

Planen den gang var å bygge en mye høyere tribune, men naboene fikk stoppet det. Senere ble det endret, og hyblene kom inn.

Optimist

I 2007-2008 var det jo planer om å bygge ut stadion til 21-22.000. Som Hickok sier skulle hybeltribunen egentlig vært bygget som en tribune med over 9000 i kapasitet. Basert på planer og tegninger ble denne animasjonsvideoen laget:

https://youtu.be/V8YZK_HQYwI?si=8qs82aySNBlc9t41

Ingenting hadde vært kulere med en slik tribune på stadion. Samtidig er jeg litt glad for at kapasiteten ikke er så stor. Da hadde stadion sjeldent sett full ut. En mellomting med 18.000 tror jeg hadde vært knall.
Kokende idiot

ChristianC????

Takk for svar Hickok & Optimist

David

Glad det ikke ble noe av dette toetasjersopplegget. For stort, og for slak helling. En fortsettelse i samme stil som BT hadde sett best ut. Kanskje med et ståfelt øverst tilsvarende det som finnes i dag, for å kunne ha litt fleksibilitet ved ekstra pågang uten at det ser glissent ut når det er tomt.

Vi må vinne Champions League for å få råd til å kjøpe ut Sammen og bygge om denne tribunen. Dette er dessverre ikke realistisk før i 2026.

Hickok

Liten oppdatering til morgendagens damekamp i CL. Mye tyder på at 8.000 solgte blir passert i løpet av dagen, og med det tempoet som har vært de siste par dagene, så blir jeg ikke overrasket om vi når både 9.000 og 9.500. Blir den meldte syndefloden mindre ille enn varslet, så kan det jo hende at det magiske 5 sifrede tallet også passeres?

Hickok

Nå som partoutkort salget ser ut til å ha stoppet opp på rundt 9.500, og det nærmer seg at billetter til første hjemmekamp blir lagt ut, så tenker jeg vi får dra i gang med litt synsing. I fjor solgte Brann 15.200 billetter i snitt. I år er det kun en hjemmekamp i juli og en i august, så det blir veldig lite feriefotball. Alt er med andre ord lagt opp til å forbedre fjorårets tall. Spørsmålet er hvor mye bedre det blir i år.

Mitt tips? 15.800 i snitt.

Optimist

Jeg er forsiktig optimist: 15.300
Kokende idiot

Optimist

Noen som vet når billettsalget til FFK-kampen starter? Mener jeg leste 8. mars et sted, men usikker på om det stemmer.
Kokende idiot

Superjack

Annen sak. Mange som tenker seg til Tromsø?

Ilke vanskelig å tromme sammen mange hundre for å se Branndamene mot Barcelona i påsken, men hvor mange klares mot Tromsø i serieåpningen for herrene?
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on March 01, 2024, 00:43:38 AMAnnen sak. Mange som tenker seg til Tromsø?

Ilke vanskelig å tromme sammen mange hundre for å se Branndamene mot Barcelona i påsken, men hvor mange klares mot Tromsø i serieåpningen for herrene?
Jeg kjører en Ole Brumm, og får med meg begge. Kjenner jeg er klar for ny sesong nå.

Morkel

Quote from: Hickok on March 01, 2024, 05:19:38 AM
Quote from: Superjack on March 01, 2024, 00:43:38 AMAnnen sak. Mange som tenker seg til Tromsø?

Ilke vanskelig å tromme sammen mange hundre for å se Branndamene mot Barcelona i påsken, men hvor mange klares mot Tromsø i serieåpningen for herrene?
Jeg kjører en Ole Brumm, og får med meg begge. Kjenner jeg er klar for ny sesong nå.

Er tidspunktet berammet? Jeg kan vurdere å dra nordover, men da må jeg vite at jeg kommer meg hjem til jobb dagen etter. 

Hickok

Quote from: Morkel on March 01, 2024, 10:33:23 AM
Quote from: Hickok on March 01, 2024, 05:19:38 AM
Quote from: Superjack on March 01, 2024, 00:43:38 AMAnnen sak. Mange som tenker seg til Tromsø?

Ilke vanskelig å tromme sammen mange hundre for å se Branndamene mot Barcelona i påsken, men hvor mange klares mot Tromsø i serieåpningen for herrene?
Jeg kjører en Ole Brumm, og får med meg begge. Kjenner jeg er klar for ny sesong nå.

Er tidspunktet berammet? Jeg kan vurdere å dra nordover, men da må jeg vite at jeg kommer meg hjem til jobb dagen etter. 
Ja. Kickoff 18:45. Sjekk i så fall med Brann om det er billetter igjen før du bestiller. Jeg mistenker bortefeltet er solgt ut.

Gulløl

Fredag 8. mars kl. 12.00 starter billettsalget av de ca.6000 ledige billettene på hjemmefeltene til Fredrikstad
kampen 07 april. Spennende å se hvilke etterspørsel det blir fra starten av.
Kanskje 12.000 i totalsalg passeres før første salgsdag er ferdig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Jeg går tøft ut og melder 15.000 innen søndag kl. 23:59.

Optimist

Det ville vært rått, og definitivt ny rekord mtp. engasjement rundt første hjemmekamp:

Quote from: Optimist on February 14, 2024, 17:14:28 PMSå litt i arkivet her på forumet angående når første hjemmekamp har blitt utsolgt:

Ikke utsolgt i 2006 med litt over 13.000. Var vel redusert kapasitet, men fortsatt et godt stykke unna utsolgt.

I 2007 ble kampen faktisk ikke utsolgt før kampdag. Samtidig var det en del forvirring siden det (ifølge forumet) fortsatt var mulig å kjøpe billetter selv etter at klubben meldte om utsolgt stadion. Noe å gruble over.

I 2008 var det forvirring om stadion i det hele tatt ble utsolgt. Uansett ikke utsolgt før kampdag.

I årene etter fram til i dag har det vel aldri vært snakk om utsolgt. Eneste i nærheten er vel 2011 med 16.732, og 2009, 2010 og 2023 med over 15.000.
 
Kan vi i 2024 selge ut første hjemmekamp på rekordtid? Altså at Brann melder om utsolgt før 15.00 på kampdag. Eller enda bedre - før kampdag.
Kokende idiot

Superjack

Sist gang det var tilsvarende entusiasme må ha vært før 1996 sesongen.

Men da mye drevet av entusiasmen etter nye spillerene TA Flo, C. Eftevaag og Jan Ove Pedersen.


Brannsupporter.

Finfin respons

March 07, 2024, 12:25:48 PM #17483 Last Edit: March 07, 2024, 12:28:14 PM by Finfin respons
Quote from: Superjack on March 04, 2024, 17:13:27 PMSist gang det var tilsvarende entusiasme må ha vært før 1996 sesongen.

Men da mye drevet av entusiasmen etter nye spillerene TA Flo, C. Eftevaag og Jan Ove Pedersen.



Det hadde vært noe!
Hvem kan glemme den kjedelige 1-1-kampen mot Viking 1. Mai det året. Køen stod langt oppover forran gratishaugen. 30 kroner for barnebillett. Brann ga opp 20 minutt uti kampen og bare åpnet portene og slapp flere tusen folk inn i klokkesvingen. Kan godt ha vært 30 000 på den kampen, selv den offisielle gjetningen var 25 000 og 19 tusen betalende. Vi stod som sild i tønne. Måtte strekke hals i samfulle 90.
Kanskje.

Lasaron

Husker den. Vi stod sild i tønne på Storestå også. Kampen etterpå var 16. mai. Da måtte man ha forhåndskjøpt billett for å slipp inn, og de solgte bare noe med 18 000 (tror det var mot Glimt). Jeg var på Storestå da også, og det var riktig så romslig i forhold til mot Viking. Det var steike så mange folk på den Viking-kampen. La myten vokse. Jeg tipper 25-26 000, basert på hva jeg opplevde, samt rapportene fra Klokkesvingen.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Finfin respons on November 10, 2019, 07:33:45 AM
Quote from: DumboMumbo on November 07, 2019, 01:09:46 AM
Quote from: Spelaren on November 06, 2019, 19:51:43 PM

Noen som har lyst å gjette hvilken kamp dette bildet er fra?
Kilde: BTs vidunderlige digitale arkiv.
>
Fantastisk bilde som illustrerer godt, hvor mye større interessen for Brann var den gang. Artig med guttene som sitter på dassene og på gjerdet. Hadde blitt ramaskrik i dag.

Helt ekte deja vu! Stor takk til Spiller for bilde.
Sjetteklasse-meg står sidelengs på tverr-stenderne halvveis opp på gjerdet. Jeg husker det som en slitsom positur i lengden. Det var faktisk 25000 den kampen selv om ingen vet-vet det. Jeg husker den latterlig lange og brede køen oppover mot gratishaugen som bare  glei inn et stykke inn i første omgang. HMS var vel ikke oppfunnet da. Vi stod som sild i berg. Et veldig fint minne tross 0 - null - sjanser og uavgjort.

Måtte google litt. Sånn som dette var det visst ja.
Kanskje.

Optimist

Der snakker vi tjåka fullt! Er vel et par kamper i fjor hvor det kunne vært like mye folk? Så lenge kapasitet hadde taklet det.
Kokende idiot

Corran

Dette er jo kok og opplevelser som de oppvoksende generasjoner ikke får oppleve. Det å stå som sild i tønne og jobbe for å få med seg noe.
Men det var litt spesielt når en sto som sild i tønne og noen klatret opp på dassene og gjerdene.
Husker ikke når eller hvilken kamp men har stått/hengt på gjerdet slik en ser noen på bildet gjør

Var vel også en kiosk til høyre for bildet der hvor en del klatret opp også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

March 07, 2024, 15:56:38 PM #17488 Last Edit: March 08, 2024, 08:30:39 AM by Optimist
Quote from: Corran on March 07, 2024, 14:51:08 PMDette er jo kok og opplevelser som de oppvoksende generasjoner ikke får oppleve. Det å stå som sild i tønne og jobbe for å få med seg noe.
Men det var litt spesielt når en sto som sild i tønne og noen klatret opp på dassene og gjerdene.
Husker ikke når eller hvilken kamp men har stått/hengt på gjerdet slik en ser noen på bildet gjør

Var vel også en kiosk til høyre for bildet der hvor en del klatret opp også

Jeg er akkurat for ung til å oppleve de sild i tønne-kampene som var før de nye tribunene ble bygg på 2000-tallet. Virker som en spesiell opplevelse. Heldigvis har alle sine egne «unike» opplevelser som vil være essensiell for nye unge supportere. Men må si at det hadde vært stilig å opplevd en kamp på stadion med ~25.000 til stede. 
Kokende idiot

Lasaron

Quote from: Optimist on March 07, 2024, 15:56:38 PM
Quote from: Corran on March 07, 2024, 14:51:08 PMDette er jo kok og opplevelser som de oppvoksende generasjoner ikke får oppleve. Det å stå som sild i tønne og jobbe for å få med seg noe.
Men det var litt spesielt når en sto som sild i tønne og noen klatret opp på dassene og gjerdene.
Husker ikke når eller hvilken kamp men har stått/hengt på gjerdet slik en ser noen på bildet gjør

Var vel også en kiosk til høyre for bildet der hvor en del klatret opp også

Jeg er akkurat for ung til å oppleve de sild i tønne-kampene som var før de nye tribunene ble bygg på 200-tallet. Virker som en spesiell opplevelse. Heldigvis har alle sine egne «unike» opplevelser som vil være essensiell for nye unge supportere. Men må si at det hadde vært stilig å opplevd en kamp på stadion med ~25.000 til stede. 

Det var siste halvdel av 90-tallet at jeg begynte å gå på så mange som 3-5 kamper i året. Nesten uten unntak var det kampene med under 10 000 tilskuere som hadde best stemning. Ikke generelt, men det inntraff seg slik. Sild-i-tønne-kampene var det ofte treig stemning på. Mye folk og lite kok.
Tren på langskudd

Superjack

Er vel først siste 2 sesongene at Brann har levert på banen når publikum har fylt tribunene til fest....

Har vært med på de sild i tønne kampene ja, inkludert den nevnte kampen mot Viking.

Vært med i ellevill jubel for mål jeg aldri hadde sjangs å få sett.

Og dette med HMS er jo den faktiske grunnen til at ståplasser ble forbudt.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Spent på hvor mange billetter som ryker med en gang når billettsalget til FFK-kampen åpner nå kl. 12.

Vi er ikke langt unna 10.000 solgte partoutkort nå, så folk må være på i mye større grad enn tidligere når det kommer til slipp av enkeltbilletter til kamper. Hadde ikke overrasket meg om det var mer eller mindre utsolgt før helgen er omme. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on March 08, 2024, 11:39:57 AMSpent på hvor mange billetter som ryker med en gang når billettsalget til FFK-kampen åpner nå kl. 12.

Vi er ikke langt unna 10.000 solgte partoutkort nå, så folk må være på i mye større grad enn tidligere når det kommer til slipp av enkeltbilletter til kamper. Hadde ikke overrasket meg om det var mer eller mindre utsolgt før helgen er omme. 
Spennende hvordan tempoet blir ja. Utsolgt for sitteplasser ved siden av hverandre på Frydenbø før kl.13 tipper jeg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Over 600 i kø ..........
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

11.000 solgt kl 12.15.
Kokende idiot

opplett

TicketCo har gjort det mye lettere å skille mellom ledige og opptatte seter.  Bra oppdatering.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Tipper Brann melder om 12.000 solgte mellom kl 12 og 15 i morgen (lørdag).
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Knappe 100 billetter igjen på Frydenbø. Kun 3 doble plasser igjen.

Gulløl

Fredrikstad kampen.
Noen som følger med, er 12.500 passert ? Og når ser vi 13.000, kan det skje i denne uken ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Neppe passert 12.500 ennå. Går litt saktere enn jeg hadde trodd.

Go Up