• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 19, 2023, 11:01:05 AM #17350 Last Edit: October 19, 2023, 11:16:34 AM by Gulløl
Brann melder vel snart 16.000 passert, eller mangler det litt enda ?

Det er bare få sitteplasser igjen, totalt 87 på alle tribuner. Fordelt slik:

Sp.V: 51 plasser.  Av dei er 22 burgerplasser som er siste mulighet å sitte ved siden av hverandre.
Fjordkraft: 17 plasser.
BT: 19 plasser

Hvor mange ståplasser av 641 det er igjen på Fjordkraft er det ikke opplyst om noen plasser. Ingen av de fire feltene i salg som er utsolgt. Det at dei to siste feltene ikke er åpnet for salg er vel fordi det fremdeles er rikelig billetter igjen på de fire åpne feltene. Kanskje 200 er passert solgt av 641, har ikke peiling. Brann gir vel info snart hvor mye som er ledig, det er vel ikke en statshemmelighet. Tipper Brann ikke klarer å selge ut den flotte ståtribunen, anstrenger seg ikke så veldig for å klare det heller.

X-boten viser 167 ledige på VIP for 2 timer siden. VIP er opplyst utsolgt for en god stund siden. Kan forklaringen være at Kremmerhuset som trolig er utsolgt men i boten kanskje står som ikke solgt ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on October 19, 2023, 11:01:05 AMBrann melder vel snart 16.000 passert, eller mangler det litt enda ?

Det er bare få sitteplasser igjen, totalt 87 på alle tribuner. Fordelt slik:

Sp.V: 51 plasser.  Av dei er 22 burgerplasser som er siste mulighet å sitte ved siden av hverandre.
Fjordkraft: 17 plasser.
BT: 19 plasser

Hvor mange ståplasser av 641 det er igjen på Fjordkraft er det ikke opplyst om noen plasser. Ingen av de fire feltene i salg som er utsolgt. Det at dei to siste feltene ikke er åpnet for salg er vel fordi det fremdeles er rikelig billetter igjen på de fire åpne feltene. Kanskje 200 er passert solgt av 641, har ikke peiling. Brann gir vel info snart hvor mye som er ledig, det er vel ikke en statshemmelighet. Tipper Brann ikke klarer å selge ut den flotte ståtribunen, anstrenger seg ikke så veldig for å klare det heller.

X-boten viser 167 ledige på VIP for 2 timer siden. VIP er opplyst utsolgt for en god stund siden. Kan forklaringen være at Kremmerhuset som trolig er utsolgt men i boten kanskje står som ikke solgt ?


Det kan være den regner Brannstuen, Brannbørsen og Kremmerhuset som VIP, men fortsatt er det gamle tall med 167.

Gulløl

October 20, 2023, 10:22:18 AM #17352 Last Edit: October 20, 2023, 10:25:29 AM by Gulløl
Det er under 400 billetter igjen til morgendagens kamp på Stadion melder Brann. Men ingen sitteplasser ved siden av hverandre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

16.000 passert, vakre tall! Da kommer vel resten av billettene til å forsvinne sakte men sikkert vil jeg tro. Kommer de til å åpne flere felt på Fjordkraft stå? Det gjenstår å se.
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on October 20, 2023, 10:29:29 AMKommer de til å åpne flere felt på Fjordkraft stå? Det gjenstår å se.
Ikke trangt selv om alle felt blir solgt ut. Men mulig de lar være, at de er redd for at det blir for mye kø i kiosker og urinaler og at vaktene kan bli stresset. Det er vel en grunn til at de to siste feltene ikke er åpnet enda, en eller annen form for bekymring ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on October 20, 2023, 10:46:38 AM
Quote from: Optimist on October 20, 2023, 10:29:29 AMKommer de til å åpne flere felt på Fjordkraft stå? Det gjenstår å se.
Ikke trangt selv om alle felt blir solgt ut. Men mulig de lar være, at de er redd for at det blir for mye kø i kiosker og urinaler og at vaktene kan bli stresset. Det er vel en grunn til at de to siste feltene ikke er åpnet enda, en eller annen form for bekymring ;)

Er nok en bekymringsfaktor ja 😅 Jaja, da blir det lettere å finne fin plass for meg. Skal faktisk på den ståtribunen i morgen!
Kokende idiot

ACHTUNG

Det blir fablet om at kapasiteten på Stadion er 17.100+/-, men det blir ropt fullt når man er på 16.600ish. Da er ikke kapasiteten 17.100, da er den 16.600 og det er alt for lavt. Det var nok litt tallmagi ute og gikk da søndre langside ble bygget og man var opptatt av å vise at kapasiteten ikke gikk særlig  ned fra 17.300.

pidre

Selv denne sesongen, der interessen er på topp, er det bare unntaksvis utsolgt. Tenker kapasiteten er stor nok.
Saludar a los monos!

Hickok

Quote from: ACHTUNG on October 20, 2023, 11:58:39 AMDet blir fablet om at kapasiteten på Stadion er 17.100+/-, men det blir ropt fullt når man er på 16.600ish. Da er ikke kapasiteten 17.100, da er den 16.600 og det er alt for lavt. Det var nok litt tallmagi ute og gikk da søndre langside ble bygget og man var opptatt av å vise at kapasiteten ikke gikk særlig  ned fra 17.300.

Bortefeltet er på 850 billetter, og om det bare kommer 3-400, så blir ikke de resterende billettene lagt ut til hjemmefansen. Dermed er det fullt før kapasiteten er nådd.

Optimist

Synes kapasiteten er helt riktig jeg. Eneste økningen vi kunne hatt er i SPV-Frydenbø hjørnet.
Kokende idiot

Optimist

Stadig flere og flere felt som blir utsolgt. Tipper at ihvertfall 4-5 felt til blir utsolgt i løpet av dagen.
Kokende idiot

Corran

Om halvparten av kampene er opp mot utsolgt er kapasiteten akkurat passe
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

October 20, 2023, 13:45:38 PM #17362 Last Edit: October 20, 2023, 13:48:01 PM by Gulløl
Av de 400 ledig for 3 timer siden tror jeg det fremdeles er rundt 350 igjen. Tviler på at det blir helt fullstendig utsolgt.
Kreftene jobber mot oss, ikke første gang i historien at det har gått rykter i Bergen om at det dagen før kampstart at kampen er utsolgt. Det vesle jeg har fått med meg hittil er at TV2 på direkten kl.11.30 to ganger sa at kampen var UTSOLGT. Og Brann fyret også opp under at det er liten vits å komme til billettboden kl.16.00 i morgen med dette avsnittet:

"16.00: Billettboden i SPV-tribunen åpner, men det er trolig ikke billetter å få kjøpt da det alt vil være utsolgt."

Gamle billettsjefen Algerøy gav oss gjerne et restantall 8 timer før kampstart og et nytt restantall 4 timer før kampstart.

Det er ikke utsolgt før de siste kjøperne banker desperat på vinduet i billettboden og TV2 filmer tårer og tenners gnissel 😄
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Når det er utsolgt mot Sandefjord den 11. juli. Uten at det er kjørt noe form for kampanje. Da må det vurderes om kapasiteten er for liten.

Brannsupporter.

Optimist

Telte akkurat opp 39 ledige seter på stadion, pluss Fjordkraft stå. Denne gangen er jeg mer optimist enn deg Gulløl, for jeg tror at det blir helt fullstendig utsolgt (på hjemmetribunen) 😉
Kokende idiot

Optimist

Kokende idiot


Gulløl

October 20, 2023, 21:50:54 PM #17367 Last Edit: October 20, 2023, 21:53:40 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on October 20, 2023, 20:41:07 PM
Quote from: Optimist on October 20, 2023, 17:05:13 PM26 seter nå.

15 :-)
Håper ståplassene ikke har samme salgstempo, da kommer vi aldri under 300 ledige ;)
Men mye tyder på et rimelig mettet billett marked til denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Både tror og håper at ståplassene blir solgt kjappere 🤠
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Gulløl on October 20, 2023, 13:45:38 PMAv de 400 ledig for 3 timer siden tror jeg det fremdeles er rundt 350 igjen. Tviler på at det blir helt fullstendig utsolgt.
Kreftene jobber mot oss, ikke første gang i historien at det har gått rykter i Bergen om at det dagen før kampstart at kampen er utsolgt. Det vesle jeg har fått med meg hittil er at TV2 på direkten kl.11.30 to ganger sa at kampen var UTSOLGT. Og Brann fyret også opp under at det er liten vits å komme til billettboden kl.16.00 i morgen med dette avsnittet:

"16.00: Billettboden i SPV-tribunen åpner, men det er trolig ikke billetter å få kjøpt da det alt vil være utsolgt."

Gamle billettsjefen Algerøy gav oss gjerne et restantall 8 timer før kampstart og et nytt restantall 4 timer før kampstart.

Det er ikke utsolgt før de siste kjøperne banker desperat på vinduet i billettboden og TV2 filmer tårer og tenners gnissel 😄

Nei, TV2 sa at litt under 16.000 var solgt, noe som utgjorde 95%, så de bløffet ikke.

Billy Elliott

Nå er alle sitteplassene, unntatt 2 på Brannbørsen (SPV) felt E, solgt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Da er alle sitteplassene utsolgt. Spent på hvor mange ståplasser som er solgt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

October 21, 2023, 09:03:49 AM #17372 Last Edit: October 21, 2023, 09:21:08 AM by Gulløl
Tror ikke jeg bommer om jeg tipper at det er mellom 250 - 300 ståplasser igjen på dette tidspunkt. Brann betrakter det vel som helt utsolgt ? Det nevnes ingen ting om ledige billetter i innlegget de la ut på facebook og twitter for en halv time siden. Men det står at at kampen går på Tv2 Play.

Noen vits å komme til billettboden kl.16.00 ? Spør for en venn ;)

"16.00: Billettboden i SPV-tribunen åpner, men det er trolig ikke billetter å få kjøpt da det alt vil være utsolgt."
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Det de sier er at om du vil på kamp, så er det dumt å vente til kl.16, kjøp nå. Det er jo en måte å få folk til å handle nå, og da blir det utsolgt i så fall.

Gulløl

October 21, 2023, 09:57:17 AM #17374 Last Edit: October 21, 2023, 09:59:10 AM by Gulløl
Hentet fra Diskutopia i kamptråden, fra en Molde supporter:
Etter det jeg hører er det 400+ tilreisende.


Blir omtrent 400 ledige billetter i bortesvingen  da om det stemmer. Det er omtrent som forventet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Det sier seg selv at med 3000 til i kapasitet så er sjansene større for at man kan sitte ved siden av hverandre 2+, når man nærmer seg max og det er 1 og 1 sete igjen, da går det laaaangt tregere. Brann har for lav kapasitet  punktum!

Optimist

Quote from: ACHTUNG on October 21, 2023, 10:55:29 AMDet sier seg selv at med 3000 til i kapasitet så er sjansene større for at man kan sitte ved siden av hverandre 2+, når man nærmer seg max og det er 1 og 1 sete igjen, da går det laaaangt tregere. Brann har for lav kapasitet  punktum!

Det var utropstegn 😉 Men jeg velger heller noen utsolgte kamper enn 1000-2000 tilskuere flere et par ganger i året og ikke utsolgt. Og man må ikke bli historieløs, tilskuertallet kan gå ned igjen. Selv om Rosenborg selger ut 21.000 et par ganger i året betyr ikke det at de har riktig kapasitet. De har altfor stor kapasitet. Jeg vil ikke at Brann skal gå i samme tabbe som Rosenborg og mange andre tilskuer-optimistiske klubber. Deriblant Molde, Vålerenga, Viking(?), Start, Odd. Kapasiteten er passelig, er min mening i alle fall.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg vil at vi skal ha kapasitet på 22 000, på et tilnærmet perfekt stadion. Det blir bra.
Tren på langskudd

Optimist

Brann har meldt om under 150 ledige plasser, og at man må sikre seg ståplass før det blir utsolgt.
Kokende idiot

Gulløl

October 21, 2023, 13:08:47 PM #17379 Last Edit: October 21, 2023, 13:11:27 PM by Gulløl
Quote from: Optimist on October 21, 2023, 12:57:51 PMBrann har meldt om under 150 ledige plasser, og at man må sikre seg ståplass før det blir utsolgt.
Da er det en liten sjanse for at Optimisten får rett om helt utsolgt likevel da. Selv tipper jeg at det 19 ledige billetter 😄👍🤗. Men hvorfor er ikke endefeltene åpnet ? Bare de har vel i nærheten av 150 plasser.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on October 21, 2023, 13:08:47 PM
Quote from: Optimist on October 21, 2023, 12:57:51 PMBrann har meldt om under 150 ledige plasser, og at man må sikre seg ståplass før det blir utsolgt.
Da er det en liten sjanse for at Optimisten får rett om helt utsolgt likevel da. Selv tipper jeg at det 19 ledige billetter 😄👍🤗. Men hvorfor er ikke endefeltene åpnet ? Bare de har vel i nærheten av 150 plasser.


Det ser ut som at det bare er et felt egentlig, selv om det er 4 mulige å gå inn på. Det kan være derfor.

Gulløl

Det ene ståfeltet nesten tomt. Felt F med to billetter. De tre andre har mer enn 10. Blir neppe utsolgt. Men nesten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Solgt godt over 1000 billetter til Odd-kampen etter fløyten gikk i går. Også 4-500 til Glimt-kampen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

October 22, 2023, 09:44:33 AM #17383 Last Edit: October 22, 2023, 09:56:30 AM by Gulløl
Quote from: opplett on October 22, 2023, 09:36:13 AMSolgt godt over 1000 billetter til Odd-kampen etter fløyten gikk i går. Også 4-500 til Glimt-kampen.
Ja det er et voldsomt trøkk på billettsalget for de to siste hjemmekampene på hjemmefeltene etter nedsablingen av fjorårets seriemester. Boten på X viser at siden kl.16 i går er det solgt 1101 billetter til Odd kampen (totalt 10648) og 432 til B/G kampen (totalt 10721). Det er henholdsvis to og fem uker til de to kampene. Det blir to nye kamper på 16.000 tallet, garantert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Og første gang med snitt på 15 000+ på ganske lenge. Hadde jeg aldri trodd før sesongen.

Viser at underholdende og artig fotball er det viktigste for at folk skal komme på stadion.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Ta boten med en klype salt. De har fjernet mesteparten av Brannbørsen og Brannstuen fra salg, men jeg tviler på at de er solgt av den grunn. Jeg tipper Brann har et opplegg på gang så de holder av plassene til det foreløpig. Det samme med felt D på BT mot Bodø/Glimt, som også ikke er lagt ut for salg av ukjent grunn. Jeg tipper derfor det er solgt like i overkant av 10.000 i begge kampene med et par hundre flere til B/G enn Odd.

Hickok

October 23, 2023, 10:08:52 AM #17386 Last Edit: October 23, 2023, 10:12:45 AM by Hickok
Her går det unna. Billettsalget til B/G kampen har nå passert Odd kampen med god margin, og er på full fart mot 11.000 solgte. Jeg blir ikke overrasket om 12.000 passeres allerede denne uken. At den kampen blir utsolgt er opplagt, og der fylles i hvert fall bortefeltet opp, slik at vi kanskje kan se 17.000 tallet for første gang på mange år? Sitteplassene på bortefeltet er allerede blåst vekk!

Hickok

Voldsomt trøkk på B/G salget. Nå er det solgt rundt 1000 billetter med til denne kampen enn Odd kampen, selv om den går noen uker senere. Her bør man med andre ord ikke vente om en ønsker billetter ved siden av hverandre.

Hickok

Da er det antakelig passert 12.000 til B/G kampen, om ikke så passerer det i dag. Det ryker ut 3-400 billetter om dagen nå.

Ikke samme trøkket til Odd, men det er ikke langt unna 11.000 der heller.

Gulløl

B/G kampen. BT har delt ut 100 gratisbilletter på BT tribunen felt D til abonnementer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Da er felt D åpnet for salg på BT i B/G kampen, og da er nok antakelig 13.000 solgte passert nå, eller i hvert fall svært tett oppunder. Sittebillettene på bortefeltet er for lengst solgt ut, og jeg antar at i hvert fall 1/3 av ståplassene også er solgt.

I Odd kampen går ikke salget like raskt, men vi er neppe mer enn rundt 300 billetter unna 12.000, ikke galt det halvannen uke før kamp i grunnen.

Optimist

Salget går litt seigere nå. Men det tar seg vel garantert opp etter Sandefjord-kampen. Uansett resultat.
Kokende idiot

opplett

Nesten 12500 før dagens kamp er et veldig fint utgangspunkt for utsolgt neste helg
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Quote from: opplett on October 29, 2023, 13:20:50 PMNesten 12500 før dagens kamp er et veldig fint utgangspunkt for utsolgt neste helg

Skal ikke klage! På 2010-tallet ville vi vanligvis vært relativt fornøyd med 12.500 solgte til kampstart.
Kokende idiot

Optimist

Der meldte Brann om 12.500 solgte. Hvor er Gulløl sitt billettsalgs-budsjett?
Kokende idiot

Hickok

Jeg kupper det:
Odd      12500
Man   150   12650
Tir   300   12950
Ons   400   13350
Tors   500   13850
Fre   600   14450
Lør   750   15200
Søn   900   16100

Det blir neppe flere enn 16.000, da Odd ennå ikke engang har lagt ut sine billetter for salg! Med andre ord blir det maks 150-200 der.

Optimist

Quote from: Hickok on October 30, 2023, 11:47:13 AMJeg kupper det:
Odd      12500
Man   150   12650
Tir   300   12950
Ons   400   13350
Tors   500   13850
Fre   600   14450
Lør   750   15200
Søn   900   16100

Det blir neppe flere enn 16.000, da Odd ennå ikke engang har lagt ut sine billetter for salg! Med andre ord blir det maks 150-200 der.

Se der ja. Flotte greier! Enig i at 16.000 blir vanskelig denne gangen ja. Som regel er jeg alltid fornøyd med over 15.000, men det må da være godt mulig med 15.500 med det gode utgangspunktet?
Kokende idiot

Optimist

Brann kunne melde om 13.500 solgte i halv 2-tiden i dag. Med andre ord foran skjemaet til Hickok! Mulig det trengs et lite forsprang, for det er ikke bare-bare å selge 500 billetter 3 dager før kampen (torsdag).
Kokende idiot

Hickok

Litt observasjoner midt på en torsdag:

Oddkampen følger budsjettet for billettsalg. Det tynnes så smått ut i ledige billetter på BT og Frydenbø, mens det fortsatt er bra med ledige på Fjordkraft og SPV. Ståplassene på Fjordkraft blir neppe sluppet verken i dag eller i morgen.

B/G kampen er nok svært nær å passere 15.000 solgte. Her begynner det bli vanskelig å finne to ledige ved siden av hverandre nå om en ikke ønsker å sitte på de dyreste setene midt på langsidene. Frydenbø er omtrent utsolgt, og det er knapt med ledige på BT. Jeg tipper ståplassene på Fjordkraft slippes etter kampslutt på søndag, evt. mandag morgen.

aso008

Usikker på om riktig tråd - men prøver alikevel et spørsmål;
Ser at Brann nå har begynt å sende ut e-post/sms vedrørende fornying av partoukort for 2024 - er det / eller skal det tas stilling (status) til å flytte Store stå til nedre del av Frydenbø tribunen som det har vært diskusjon om tidligere ?

Go Up