• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Quote from: Optimist on August 11, 2023, 13:38:01 PMJa viktig å huske at det trekkes fra en del kapasitet pga ståplasser. Store Stå (1000), store deler av bortefeltet (700 ish) og Fjordkraft stå (400-600) ryker jo. Så det spøker vel litt for å kunne se 15.000 solgte. Tipper det ender på 14-tallet.

Det er 16500 plasser eks. stå på Fjordkraft, men inkl. storestå og stå på bortefeltet. Så 16.500-1000-700=14.800 tilgjengelige. Nå er det noen få mindre enn dette, men klarer vi over 14.500, så må det telle som utsolgt... :)

Lasaron

Quote from: Dickens on August 11, 2023, 11:33:24 AMHer bør folk virkelig kjenne sin besøkelsestid. Har vært glissent på mye av Europacup-kampene opp gjennom, mens blodkjipe lag som Odd og Mjøndalen har trukket flere. Skuffende om vi ikke når 15k etter i går og det burde blitt solgt ut.

Artig sammenligning, på sett og vis. Målt i stadion og publikumsoppslutning er jo Odd en mye større klubb enn Arouca. Dessuten har folk en tendens til å ha partoutkort til Odd-kampene.
Tren på langskudd

Superjack

Kanskje positivt at det ikke er seriekamp for Brann også,
samt at folk er tilbake fra ferie.

Brannsupporter.

Hickok

Nærmer seg 10.000 solgte, og fortsatt samme jevne siget på salg, så passeres 10.000 i dag. Kun 4 billetter igjen på Hansa, og generelt bra salg på langsidene.

Superjack

Første gang siden Liverpoolkampen med så bra trøkk salg til Europakamp.

Nydelig
Brannsupporter.

Gulløl

Med dette tempoet tyder det på at det blir utsolgt. Over fem salgsdøgn igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Da er salget til UECL oppe i ca 10.500. Det som er tilgjengelig nå som ligger ute for salg er følgende:
Hansa: 0
SPV inkl. Brannbørsen og stuen: ca 500
BT: Knappe 2.000
Fjordkraft: ca 400

Med andre ord er det snart på tide å legge ut de siste feltene også for salg. Jeg antar at sitteplassene på bortefeltet er rikelig til Arouca, så da gjøres nok felt C på Fjordkraft og F på BT tilgjengelig så snart fristen til å kjøpe bortebillett går ut (var det 48 timer før i Portugal?).

Gulløl

August 14, 2023, 12:27:29 PM #17057 Last Edit: August 14, 2023, 12:30:03 PM by Gulløl
Vi kan allerede nå slå fast at denne kampen kommer til å slå tidenes beste tilskuertall Brann har hatt hjemme i Europa. Noe Brann snart kan slå i bordet med markedsføringsmessig. Ny tilskuerrekord i Europa !

De tre beste hittil:
1. Hamburg (25.10.2007): 13.029
2. Liverpool (06.03.1997): 12.500
3. Marseille (13.08.2008): 11.197

Yr melder flott sommervær og 20 grader ved kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kirk

Var da over 17 000 mot Sampdoria i sin tid. Noe som opplevdes som skuffende den gang, siden de fleste trodde det var utsolgt (20 000 + på den tiden).

fortune

I den oversikten som sammenligner billettsalg med tidligere kamper har man nok valgt kampene for å understreke et poeng. Var vel over 16000 mot Everton i 2008 også..
First is first, second is nothing

Hickok

Quote from: Kirk on August 14, 2023, 18:17:44 PMVar da over 17 000 mot Sampdoria i sin tid. Noe som opplevdes som skuffende den gang, siden de fleste trodde det var utsolgt (20 000 + på den tiden).

I følge denne siden var det nesten 17.000 på den kampen, ja. https://www.worldfootball.net/report/ec-der-pokalsieger-1989-1990-1-runde-sk-brann-sampdoria/

Hickok

Quote from: fortune on August 14, 2023, 18:39:50 PMI den oversikten som sammenligner billettsalg med tidligere kamper har man nok valgt kampene for å understreke et poeng. Var vel over 16000 mot Everton i 2008 også..

Ser ut som 16.207 https://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=120663

Finfin respons

Fakta er fakta åpenbart. Men:
Barometeret blir i alle fall ikke like stilig hvis man har Utsolgt, og så over der diverse kamper som man aldri vil kunne passere.

Ikke bare-bare å ha volumknott som går helt opp til 11.
Kanskje.

Hickok

Er passert 11.500 mot Arouca nå. Jeg tipper 12.000 passeres i løpet av dagen. Det har vært et jevnt fint sig helt siden bortekampen.

Mot Aalesund derimot, er det knapt solgt 8.000, så der må det skje mye på kort tid for at ikke det skal bli helt antiklimaks. Med avansement på torsdag, så eksploderer det antakelig, men uten det, så kan det fort bli årets dårligst besøkte kamp.

Optimist

Quote from: Hickok on August 15, 2023, 09:52:39 AMEr passert 11.500 mot Arouca nå. Jeg tipper 12.000 passeres i løpet av dagen. Det har vært et jevnt fint sig helt siden bortekampen.

Sikker på at det er passert 11.500? Med tanke på at Brann ikke har oppdatert billettbarometeret.
Kokende idiot

Hickok

Quote from: Optimist on August 15, 2023, 10:26:58 AM
Quote from: Hickok on August 15, 2023, 09:52:39 AMEr passert 11.500 mot Arouca nå. Jeg tipper 12.000 passeres i løpet av dagen. Det har vært et jevnt fint sig helt siden bortekampen.

Sikker på at det er passert 11.500? Med tanke på at Brann ikke har oppdatert billettbarometeret.

Sikker og sikker, er i hvert fall ikke langt unna. Det gjenstår følgende for salg nå:
SPV: 200 plasser
Brannstuen/børsen: 275 plasser. D,E,F,G er ikke ute for salg ennå.
BT: 1550 plasser. Kremmerhuset og H ikke for salg ennå.
Fjordkraft: 250 plasser. C ikke for salg ennå.
Fjordkraft bortefelt: 169 tilgjengelig, 681 ikke for salg (ståplasser).
Frydenbø: 0 plasser. Storestå ikke for salg.

Summen av bortefeltet og plasser ikke for salg (ennå) er 2591. Tilgjengelige billetter blir da 16.500-2591, altså ca 13.900 billetter. Usolgt er 2.275, slik at det da skal være solgt omtrent 13.900-2275 = 11.625. Så er det noen plasser på VIP som trekkes i fra dette også, slik at vi da kommer ned noen hundre til, og da kommer vi oppunder 11.500.

Corran

Rundt 11000 sa de selv i dag og 14800 er max

https://www.ba.no/folg-brann-arouca/s/5-8-2343268?p=lc-6291486-36876-bergensavisen
Sitat:
Klokken 12 tirsdag formiddag hadde Brann solgt rundt 11.000 billetter til returkampen mot Arouca i kvaliken til Conference League.

- Billettsalget skjøt fart med 2-1 i bortekampen. Da er det jo håp om avansement, og det merket vi på salget allerede samme kveld, forteller kommersiell leder i Brann, Therese Rygg.

- Vi har solgt rundt 11.000 billetter. Offensive som vi er, satser vi på 14.000 på torsdag, sier hun til BA. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

August 15, 2023, 17:03:13 PM #17067 Last Edit: August 15, 2023, 17:07:24 PM by Gulløl
Brann melder. Tirsdag ettermiddag var det solgt nærmere 11.500 billetter. Det er ca.14.000 hjemmmebilletter. Altså kun litt i overkant 2500 hjemmebilletter igjen, ikke mer enn behovet kan bli på kampdag. Blir nok en del som ikke får gå på kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on August 15, 2023, 17:03:13 PMBrann melder. Tirsdag ettermiddag var det solgt nærmere 11.500 billetter. Det er ca.14.000 hjemmmebilletter. Altså kun litt i overkant 2500 hjemmebilletter igjen, ikke mer enn behovet kan bli på kampdag. Blir nok en del som ikke får gå på kampen.

Siden dette er det solgt ca 1000 billetter, så nå går det unna. Er snart kun ledig på BT nå.

Hickok

Vi har nå passert Liverpool kampen, og i løpet av dagen passeres også Hamburg kampen. Når skal Brann komme med en ny søyle for sammenligning?

ACHTUNG

Er det slik i Europa at prosentandelen med bortebilletter er fast uavhengig av størrelsen på bortefølget? 700 billetter er det vel på Branns bortefelt og da må det vel i tillegg tas av kapasiteten ellers like ved? 16.300 er dagens kapasitet minus ståplasser bak Fjordkraft, med 14.000 hjemmebilletter, er da 2.300 reservert Arouca?

Superjack

August 16, 2023, 12:00:18 PM #17071 Last Edit: August 16, 2023, 12:01:59 PM by Superjack
Fra UEFA: Dette fant jeg for CL, mulig det er annerledes for Conference League, men tror egentlig ikke det:

...[Home clubs must make at least 5% of the total approved UEFA capacity of their stadium available exclusively to visiting supporters, in a segregated, safe area]....[The home club may reallocate tickets returned or not requested by the visiting club provided that all safety and security measures (as mentioned in the UEFA Safety and Security Regulations) are respected and that such tickets are not reallocated to supporters of the visiting club.]

Så kort oppsummert kan Brann selge billetter som ikke er solgt til bortesupportere til Brannfans.
Så ut som fristen var en uke før kamp. Gitt at Brann da klarer å lage rett sikring mellom borte og hjemmesupportere.

Brann stadion er vel godkjent for 14.800 tilskuere i Europa. Så det skulle tilsi at Portugiserne har rett på 740 plasser.

Brannsupporter.

Billy Elliott

Nærmer seg utsolgt med stormskritt nå. De som enda ikke har sikret seg billett må gjøre det nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

I himmelen nyheten satt ytterligere fart på billettsalget. Nå koker hele byen, nå må vi øve ......

https://www.youtube.com/watch?v=MvB9h4akCJY&ab_channel=FjordenLove
-----------

Vi e bare en fortelling
Hører du
Vi e bare helt tilfeldig
Hører du
De sier at du ligner på din mor
Hun som var en bra mor
Som fikset dine joggesko

Tiden det tok å bli distrahert
Tiden livet under byen
Rop som dro oss fra sted til sted
Det va'kje mye som skjedde i himmelen

Var det lite som skjedde i himmelen
Var det lite som skjedde
I himmelen
Var det lite som skjedde

I himmelen
I himmelen
I himmelen
I himmelen
I himmelen
I himmelen

Du sa te meg at det var opp te meg
Eg så meg aldri tilbake
Å nei
Du sa te meg at det var opp te meg
Eg så meg aldri tilbake
Å nei

---------
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Håper spillerne kommer inn til siste refrenget med «Du sa te meg at det var opp te meg...» og fullstendig kok
Kokende idiot

Lasaron

Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on August 16, 2023, 20:06:44 PMHvilken nyhet?

Om hvilken sang Brann skal bruke ved innmarsj. Supportere kunne komme med forslag, endte med «Himmelen». Forslag om den gamle tippeligahymnen fikk også mange likes.
Kokende idiot

Lasaron

Åja. Jeg har ikke sett dette noe sted.
Tren på langskudd

Corran

Har jeg ikke fått med meg og ei heller mitt førstevalg til innmarsj sang.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Lasaron on August 16, 2023, 20:20:34 PMÅja. Jeg har ikke sett dette noe sted.

Det var på Twitter det var mulig å være med på å bestemme, siden det er det sosiale mediumet de fleste aktive supportere holder til.
Hva ville dere foreslått? Selv skrev jeg at det hadde vært stilig om spillerne kom inn til at hele stadion sang «Byen e Bergen og laget e Brann». Tipper at Himmelen òg kan bli bra, spørsmålet er hvor mange som kan teksten.
Kokende idiot

Optimist

Det er for øvrig ikke langt unna 13.000 solgte. Ganske sikker på at Brann melder om 13k før kl. 12 i morgen. Kanskje også før 11 eller 10.
Kokende idiot

Gulløl

August 16, 2023, 22:54:13 PM #17081 Last Edit: August 16, 2023, 23:02:01 PM by Gulløl
Kun 705 billetter igjen å selge i billettkartet. Da har jeg tatt med alt som er synlig inkl. VIP plasser. Brann oppgav på sine hjemmesider i går at kapasiteten er rundt 14.000 billetter tilgjengelig for Brann sine supportere. Forutsatt at Brann har lagt alt ut til salgs i billettsystemet er det vel nå solgt ca. 13.300. En annen forutsetning er at felt C på Fjordkraft og felt B i bortesvingen alt er avsatt til bortesupportere. Kanskje det er mer ledig av VIP billettene som ikke er lagt ut enda, kun et av fem felt har synlige billetter, da går de eventuelt ledige i fratrekk på de 13.300.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Blir man kjeppjaget hvis man vil stå bak Fjordkraft?
Har plutselig fått til frilanghelg, og må ta noen raske valg mtp. billett. Ingenting ledig nærme gjengen på felt D..
Kanskje.

Lasaron

Kjøp billett på Fjordkraft et sted, Finfin, så ser du om du finner noe nær oss.
Tren på langskudd

Hickok

August 17, 2023, 06:10:25 AM #17084 Last Edit: August 17, 2023, 06:16:27 AM by Hickok
Quote from: Lasaron on August 17, 2023, 06:00:41 AMKjøp billett på Fjordkraft et sted, Finfin, så ser du om du finner noe nær oss.

Da må han være kjapp. Det er kun to billetter igjen.

EDIT: Det er i det hele tatt ikke mange billetter igjen nå. Ca 650 igjen for salg, fordelt 50/50 på BT og SPV/Brannbørsen/Brannstuen.

ACHTUNG

14.800 i kapasitet på E-cup er stakkarslig lite.

Hickok

Tja, det er første
Quote from: ACHTUNG on August 17, 2023, 08:15:18 AM14.800 i kapasitet på E-cup er stakkarslig lite.

Tja, det er første gang siden 90-tallet det er et problem. Ja, vi hadde et par kamper med flere folk når Stadion var større, men dette er første gang det er (antakelig) et problem

Corran

Quote from: ACHTUNG on August 17, 2023, 08:15:18 AM14.800 i kapasitet på E-cup er stakkarslig lite.
Egentlig ikke
Vi blir utsolgt eller ganske nær utsolgt på kampdag og det er positivt.
Når det blir utsolgt og nesten utsolgt så virker det mer populært og de neste kampene får gratis reklame da det viser at å gå på staddaen er populært.

Om det kunne komme 20000 og ca 15000 ble solgt så ville det ikke blitt det samme da psykologien da hadde vært at det alltid er ledige plasser.

Når Brann selger ut hver kamp i noen år så kan en begynne å snakke om at det er lite
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Dette er første gang det er en utfordring med kapasitet på E-cup.

Og som ikke er på grunn av begrensninger fra UEFA eller at det er kamp mot et større PL lag, som da de møtte Liverpool.

Og det er egentlig ikke et problem heller. Var greit med ledige billetter dagen før kamp. Så alle som var bestemt på å gå på kampen har hatt rikelig med tid å kjøpe.



Brannsupporter.

ACHTUNG

Brann bør jobbe for å få inn 2-3000 flere sitteplasser, på et eller annet vis, ideelt sett i overgangene mellom langsidene og Frydenbø. Brann er den klubben i Norge med klart størst publikumstrykk og potensiale, RBK har 21.300, i det minste burde Brann hatt 18-19.000. Det hører ikke hjemme at vi har samme kapasitet som Viking og bare litt mer enn Molde.

Optimist

Vanligvis har vi plass til ca 5000 mer enn Molde har, som er en altfor stor stadion for en klubb som Molde. Jeg er glad vi ikke har kapasitet som Rbk, ei heller 18-19.000. Det skal så lite til før det begynner å se glissent ut, så jeg er egentlig ganske fornøyd med kapasiteten nå. En sving mellom Frydenbø og spv med plass til 5-600 hadde gjort seg.
Kokende idiot

Nixon

Det er fortsatt relativt mange ledige billetter nå noen timer før kampstart. Så det er ikke akkurat slik at folk står i kø med tårer i øynene.

Og til kampen på søndag er det vel ikke bikket 10.000?
Rød makt på Hansa

Hickok

Quote from: Nixon on August 17, 2023, 10:42:44 AMDet er fortsatt relativt mange ledige billetter nå noen timer før kampstart. Så det er ikke akkurat slik at folk står i kø med tårer i øynene.

Og til kampen på søndag er det vel ikke bikket 10.000?

Jo, det bikket 10.000 i dag. Blir nok fortgang i det salget fra i morgen av.

Nixon

Det er bra! Men det er på ingen måte billettfrykt i denne byen for øyeblikket.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Optimist on August 16, 2023, 21:43:33 PM
Quote from: Lasaron on August 16, 2023, 20:20:34 PMÅja. Jeg har ikke sett dette noe sted.

Det var på Twitter det var mulig å være med på å bestemme, siden det er det sosiale mediumet de fleste aktive supportere holder til.
Hva ville dere foreslått? Selv skrev jeg at det hadde vært stilig om spillerne kom inn til at hele stadion sang «Byen e Bergen og laget e Brann». Tipper at Himmelen òg kan bli bra, spørsmålet er hvor mange som kan teksten.

For to måneder siden hadde kanskje Hjerteslags «Kong Oscars Gate» vært et naturlig valg, men nå er den mer omstridt..
First is first, second is nothing

Optimist

Quote from: fortune on August 17, 2023, 11:18:12 AM
Quote from: Optimist on August 16, 2023, 21:43:33 PM
Quote from: Lasaron on August 16, 2023, 20:20:34 PMÅja. Jeg har ikke sett dette noe sted.

Det var på Twitter det var mulig å være med på å bestemme, siden det er det sosiale mediumet de fleste aktive supportere holder til.
Hva ville dere foreslått? Selv skrev jeg at det hadde vært stilig om spillerne kom inn til at hele stadion sang «Byen e Bergen og laget e Brann». Tipper at Himmelen òg kan bli bra, spørsmålet er hvor mange som kan teksten.

For to måneder siden hadde kanskje Hjerteslags «Kong Oscars Gate» vært et naturlig valg, men nå er den mer omstridt..

Farlig å gå på en «Sivert Heltne!» smell bare en måneds tid etter alt tullet ja.
Kokende idiot

Optimist

Uansett, hvis Brann slutter å legge ut ekstra ledige billetter snart, så tror jeg det blir utsolgt til kampstart.
Kokende idiot

Spelaren

Himmelen har en aldeles nydelig musikkvideo som gir gåsehud til enhver med forkjærlighet for byen og omegn.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 17, 2023, 12:19:47 PMHimmelen har en aldeles nydelig musikkvideo som gir gåsehud til enhver med forkjærlighet for byen og omegn.
Litt ekstra styrke på lydanlegget og videoen avspilt på storskjermene vil det koke ved innmarsj fra fulle tribuner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Når først Fjorden skal spilles kunne de heller valgt en av de kule sangene, som Karoline.

Go Up