• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Får stole på at administrasjonen har utviklet seg og forbedrer prestestasjonene sine også.

Ikke bekymret for egen del. Skulle alt gå til skogs så skal jeg uansett på cupfinale, om jeg så skal grine på NRK før finalen.

Hotell og fly var booket for uker siden, familieplaner omhyggelig planlagt til ikke å kollidere med eventuell cupfinale.

Brannsupporter.

Spelaren

Eg er kun medlem, men har ingen planer om å reise til Oslo. Nysgjerrig, likevel, på hvilken måte medlemmene skulle prioriteres.
Gå av.

Corran

Quote from: Nixon on April 27, 2023, 15:35:52 PM
Quote from: Erlend on April 27, 2023, 14:18:44 PMBataljonen sin handlingsplan (tilgjengelig fra forsiden under meny-fanen) fra 2021 melder om 1157 medlemmer per mai 2021. Sliter med å tro at det skal ha økt noe drastisk siden den gang

De har nok bikket 2000 siden alle som har partoutkort på Frydenbø automatisk blir medlem i Bataljonen.

I tillegg må folk huske på at det slett ikke er alle som henter ut billetten sin. Så godt mulig at lovnader fra Brann er innenfor.
Jeg har hatt partoutkort på Hansa i en god del år nå, men aldri blitt medlem i Bataljonen.
Gjelder ikke dette kun stå/bataljons feltet  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on April 27, 2023, 16:10:01 PM
Quote from: Nixon on April 27, 2023, 15:35:52 PM
Quote from: Erlend on April 27, 2023, 14:18:44 PMBataljonen sin handlingsplan (tilgjengelig fra forsiden under meny-fanen) fra 2021 melder om 1157 medlemmer per mai 2021. Sliter med å tro at det skal ha økt noe drastisk siden den gang

De har nok bikket 2000 siden alle som har partoutkort på Frydenbø automatisk blir medlem i Bataljonen.

I tillegg må folk huske på at det slett ikke er alle som henter ut billetten sin. Så godt mulig at lovnader fra Brann er innenfor.
Jeg har hatt partoutkort på Hansa i en god del år nå, men aldri blitt medlem i Bataljonen.
Gjelder ikke dette kun stå/bataljons feltet 

Godt spørsmål. Det blir hele tiden referert til "partoutkort på Frydenbø", så jeg har trodd at det har innbefattet hele kortsiden. Men det er jo slett ikke sikkert. Selv om du selvsagt, og mange med deg, kan være medlem av Bataljonen nå uten å vite det.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Quote from: Billy Elliott on April 27, 2023, 11:05:46 AMBrann oppgir i eget salgsmateriale at kjøp av partoutkort gir:
"Forkjøpsrett til en eventuell cupfinale"
https://brann.ticketco.events/no/nb/e/sk_brann__partoutkort_2023

Det samme gjentas i denne BT-artikkelen:
Alle med partoutkort til Brann stadion har automatisk forkjøpsrett til kjøp av cupfinalebilletter.
https://www.bt.no/sport/ballspark/i/nQOlW5/brann-faar-flere-billetter-enn-lillestroem

I samme artikkel avsløres det at man har solgt 398 nye p-kort siden kampslutt i går. Spent på hvor mange nye man ender på ved dagens slutt.

En forkjøpsrett er ingen garanti for at man får kjøpt noe som helst, så jeg tenker Brann trygt kan selge 16 000 partoutkort og likevel skilte med forkjøpsrett på cupfinalebilletter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Billy Elliott

Tja, kan man virkelig oppfylle løftet om forkjøpsrett hvis man ikke gjør det mulig å kjøpe noe (man angivelig skulle ha forkjøpsrett på...)?

Særlig når klubben nå har vært ute i BT og sagt at alle som har partoutkort vil få tilbud om å kjøpe.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

kabelmann

I mine øyne er det en rett til å kjøpe billetter før de legges ut for åpent salg, men ikke en "Kjøpsgaranti" (i mangel på et bedre ord). Du kan som medlem i f.eks. BOB ha forkjøpsrett ved et boligkjøp uten å få boligen fordi en annen med forkjøpsrett hadde høyere ansiennitet enn deg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: kabelmann on April 27, 2023, 17:35:27 PMI mine øyne er det en rett til å kjøpe billetter før de legges ut for åpent salg, men ikke en "Kjøpsgaranti" (i mangel på et bedre ord). Du kan som medlem i f.eks. BOB ha forkjøpsrett ved et boligkjøp uten å få boligen fordi en annen med forkjøpsrett hadde høyere ansiennitet enn deg.

Kan for dem som eventuelt ikke får billett oppfattes som i beste fall villedende.

Ikke måte å bygge opp et renome på, og i ikke fair play i mine øyne
Brannsupporter.

Billy Elliott

April 28, 2023, 07:33:27 AM #16658 Last Edit: April 28, 2023, 07:57:27 AM by Billy Elliott
Det gikk en del partoutkort i løpet av gårsdagen. Tør ikke å anslå noe mer konkret enn at forskjellen på billettkartet fra i går morges til i dag er ganske stor. Spesielt på Frydenbø, og de billigere feltene på Fjordkraft.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 28, 2023, 08:42:06 AM #16659 Last Edit: April 28, 2023, 09:21:02 AM by Gulløl
Imponerende at Sandefjord kampen allerede har solgt så mye selv om det er 10 døgn(+10 timer) til kampstart.
Registrerer blant annet følgende:

- Begge sittefeltene B og C på sidene på øvre Frydenbø er utsolgt.
- Felt D (Z) på øvre Frydenbø har solgt 82 % av plassene.
- Felt A på øvre Frydenbø har solgt 74 % av plassene.
- Felt B på nedre Frydenbø har solgt 72 % av plassene.
- Felt C på nedre Frydenbø har solgt  81 % av plassene.

Oppsummert veldig bra !


Store Stå vet vi har solgt MYE uten å ha tall på det, siden de nærmeste feltene har så høye salgstall. Det store salget av partoutkort etter semifinale seieren tipper jeg har vært størst på dette feltet.

Det er egentlig bare felt A og D på nedre Frydenbø som har et bra større antall billetter igjen.

Bare nevner VIF-skjema og salgstallene der på de første tusentallene som ble meldt:

- Passerte 8000 solgte 9 døgn (+ 21 timer) før kampstart.
- Passerte 9000 solgte 9 døgn (+ 7 timer) før kampstart.
- Passerte 10.000 solgte 8 døgn (+ 8 timer) før kampstart.

Er spent på nå som det er 10 døgn (+10 timer) igjen hvordan vi ligger an i forhold til salgstallene til VIF kampen som til slutt solgte 16.816.

Skal vi for eksempel holde VIF-skjema på 10.000 solgte må vi passere dette tallet allerede søndag kl.11. Nå skal vi absolutt ikke forvente de høye VIF salgstallene men interessant å se hvordan vi holder følge. Brann melder vel snart det første salgstallet ?

Viser det seg at vi holder VIF-skjema på de første tusentallene noenlunde og ikke er for langt bak er det et sterkt signal at folk må skynde seg om de vil ha gode plasser på denne kampen.

For salget sin del er det gunstig at bortreiste hyttefolk i weekenden kan gå på denne kampen i forhold til VIF kampen som var på en lørdag. Kamptidspunkt kl.19 er bra gunstig for barna også (bortsett fra de aller miste), de fleste kommer seg hjem til kl.22 som bor innenfor Bergen Kommune og noen av de nærmeste kommunene. Under VIF kampen var det også konkurranse med Skarverenn med 12.000 deltakere og festival på Sotra med 3200 deltakere.

Men nå må ikke Brann glemme å prioritere markedsføringen av Sandefjord kampen i cupfinale-rusen og alt rundt det. På kommende onsdag starter også salget av 16 mai kampen, så viktig å markedsføre og selge mest mulig til Sandefjord kampen før den tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Jeg ville under normale omstendigheter tenke at en eventuell dårlig kamp/tap mot Glimt vil redusere salgstakten mot Sandefjordkampen.

Der har jeg endret mening etter det som skjedde mot Vif.

skulle Brann gå bort og vise skikkelige muskler og et bra resultat mot Glimt så tror jeg det kommer til å speedes opp.

Brannsupporter.

Lasaron

Vinner vi mot Glimt, begynner gullpratet hos optimistene. Sann mine ord.
Tren på langskudd

Hickok

Gjorde et overslag nå, og så vidt jeg kan forstå, så har vi passert 8500 solgte plasser til Sandefjord kampen. Er nok bare Brann som har andre ting å drive med, slik at de ikke har hatt tid til å annonsere.

Superjack

Quote from: Hickok on April 28, 2023, 11:14:13 AMGjorde et overslag nå, og så vidt jeg kan forstå, så har vi passert 8500 solgte plasser til Sandefjord kampen. Er nok bare Brann som har andre ting å drive med, slik at de ikke har hatt tid til å annonsere.

Spent på hvor mange av dem som er partoutkort.
Det kan fort være overraskende mange
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on April 28, 2023, 11:15:39 AM
Quote from: Hickok on April 28, 2023, 11:14:13 AMGjorde et overslag nå, og så vidt jeg kan forstå, så har vi passert 8500 solgte plasser til Sandefjord kampen. Er nok bare Brann som har andre ting å drive med, slik at de ikke har hatt tid til å annonsere.

Spent på hvor mange av dem som er partoutkort.
Det kan fort være overraskende mange

De hadde vel passert 7300 i går, så de aller fleste er det.

Billy Elliott

9000 solgt til Sandefjord-kampen, melder klubben nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

April 28, 2023, 12:24:41 PM #16666 Last Edit: April 28, 2023, 12:27:11 PM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on April 28, 2023, 12:12:17 PM9000 solgt til Sandefjord-kampen, melder klubben nå.
Da er 9000 passert 10 dager (+6 timer) før kampstart :)

Vålerengen kampen passerte 9000 solgte 9 døgn (+ 7 timer) før kampstart.

Vi er faktisk et et helt døgn foran VIF-skjema som solgte 16.816. Fantastisk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Tilskuere siste hjemmekamp før 16. mai siste 10 årene, minus korona:

2022: 10.768 Sogndal
2019: 10.026 Ranheim
2018: 9755 mot Tromsø
2017: 10.227 mot Molde
2016: 9767 mot Start
2015: 7140 mot Sandnes Ulf
2014: 10.012 mot Haugesund
2013: 10.702 mot Start
2012: 10.418 mot Viking

Vi kommer til å knuse disse tallene. Også er kampen mot Sandefjord som ikke akkurat er en sexy motstander I TILLEGG til at det er mandagskamp.
Kokende idiot

Optimist

April 28, 2023, 14:33:35 PM #16668 Last Edit: April 28, 2023, 14:57:42 PM by Optimist
Quote from: Lasaron on April 28, 2023, 09:37:37 AMVinner vi mot Glimt, begynner gullpratet hos optimistene. Sann mine ord.

Ikke legg ord i munnen min!
Kokende idiot

Gulløl

April 28, 2023, 15:04:16 PM #16669 Last Edit: April 28, 2023, 15:12:33 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on April 28, 2023, 09:37:37 AMVinner vi mot Glimt, begynner gullpratet hos optimistene. Sann mine ord.
Og BT sitt gulltog som ikke kom frem i 2018 må graves frem. Gjenbruk, det var et nydelig tog ; )



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Optimist on April 28, 2023, 14:33:35 PM
Quote from: Lasaron on April 28, 2023, 09:37:37 AMVinner vi mot Glimt, begynner gullpratet hos optimistene. Sann mine ord.

Ikke legg ord i munnen min!

:D
Tren på langskudd

Hickok

Ligger rundt 9.500 solgte nå. Skal vi tippe på 10.000 i løpet av dagen?

Nixon

Det bør bevege seg i kveld!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

10.000 skal vel være passert nå. Solgt godt etter Bodø prestasjonen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on April 30, 2023, 16:37:37 PM10.000 skal vel være passert nå. Solgt godt etter Bodø prestasjonen.

Venter de til 11.000 mon tro?
Kokende idiot

Superjack

Quote from: Optimist on May 01, 2023, 08:45:00 AM
Quote from: Gulløl on April 30, 2023, 16:37:37 PM10.000 skal vel være passert nå. Solgt godt etter Bodø prestasjonen.

Venter de til 11.000 mon tro?

Er lenge til kamp. Kan jo også hende de venter til tirsdag morgen.

Brannsupporter.

Optimist

Et av ståfeltene bak på Fjordkraft er åpent, og feltene har fått en ny og mye bedre farge på billettkartet :)
Kokende idiot

opplett

Quote from: Optimist on May 01, 2023, 18:25:59 PMEt av ståfeltene bak på Fjordkraft er åpent, og feltene har fått en ny og mye bedre farge på billettkartet :)

Det er en start, selv om banen fortsatt er mistenkelig avlang  :D
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

Men er ståfeltene bak på Fjordkraft endret til kun student ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Merker meg at vår utsolgte kamp mot Engen hadde nesten 300 flere solgte billetter enn utsolgte VIF-LSK. Vi har da altså større kapasitet enn Infertility?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

SKBCPH

Quote from: Billy Elliott on May 02, 2023, 09:46:19 AMMerker meg at vår utsolgte kamp mot Engen hadde nesten 300 flere solgte billetter enn utsolgte VIF-LSK. Vi har da altså større kapasitet enn Infertility?

Ja, kan huske når vi bygde den nye langsiden at flere (inkludert meg) var bekymret for at vi ikke lenger ville ha større kapasitet enn Engen, men at Vibeke forsikret at det ville vi.

Det ble faktisk annonsert én mer solgt billett enn oppgitt kapasitet på Intility i går, men vi hadde vel fortsatt en 2-300 usolgte på bortefeltet mot VIF.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

May 02, 2023, 10:12:49 AM #16681 Last Edit: May 02, 2023, 10:14:26 AM by Gulløl
Det er ganske nøyaktig 4 døgn siden Brann meldte at 9000 solgte var passert. Enda har ikke Brann klart å passere 10.000 ser det ut til. Altså salget er oppe i maks 250 billetter for dagen. Kunne gitt mer energi inn i salget om dette nivået hadde blitt passert, at folket fikk tro på at Sandefjord kampen også er interessant for supporterne og ikke bare at ALLE venter på 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on May 02, 2023, 10:12:49 AMDet er ganske nøyaktig 4 døgn siden Brann meldte at 9000 solgte var passert. Enda har ikke Brann klart å passere 10.000 ser det ut til. Altså salget er oppe i maks 250 billetter for dagen. Kunne gitt mer energi inn i salget om dette nivået hadde blitt passert, at folket fikk tro på at Sandefjord kampen også er interessant for supporterne og ikke bare at ALLE venter på 16 mai kampen.

De er nok passert nå, men at det har gått sakte i en langhelg er ikke unormalt. Folk forventer vel heller ikke utsolgt stadion, så da tar vel folk det mer rolig med å kjøre enn til f.eks. 16.mai, som nok blir utsolgt på et par dager.

Gulløl

Det er nå kun 115 sitteplasser igjen på øvre Frydenbø på A-B-C-D. Dette utgjør 9 % av totalkapasiteten på de fire sittefeltene.

Det er nå kun 144 sitteplasser igjen på nedre Frydenbø B og C. Dette utgjør 13 % av totalkapasiteten på de to sittefeltene.

Enda er det rikelig billetter igjen på de to minst attraktive sittefeltene på nedre Frydenbø, A og D.

Store Stå er usikkert hvordan salget går.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

I morgen kl.12 legges billettene ut til 16.mai kampen. Spørsmålet her er jo ikke om det blir utsolgt, men hvor fort det blir utsolgt. Jeg tipper det er utsolgt i god tid før etter jobb pilsen tappes på fredag. Noen som har bedre tips?

Gulløl

Quote from: Hickok on May 02, 2023, 20:48:15 PMI morgen kl.12 legges billettene ut til 16.mai kampen. Spørsmålet her er jo ikke om det blir utsolgt, men hvor fort det blir utsolgt. Jeg tipper det er utsolgt i god tid før etter jobb pilsen tappes på fredag. Noen som har bedre tips?
Dei fleste 16 mai kampene som har blitt utsolgt i nyere tid er ikke helt usolgt før kampdag. Kjører et optimistisk tips i år og tipper 15 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Må jo ha passert 10.000 til Sandefjord-kampen nå basert på billettkartet? Til og med BT har tatt seg kraftig opp. Noe merkelig at man ikke har annonsert noe rundt dette siden 9000 ble opplyst om for 5 dager siden. Er vel ikke helt utenkelig at de ønsker å vente til neste milepæl - men nå som 16. mai og cupfinalen straks legges for salg, er det ikke så mye rom for å promotere den mye mer tungsolgte mandagskampen mot Sandefjord.

Noe som helst håp om å se 13-tallet på denne?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hickok

Det blir nok fort 13.000 til slutt, men jeg blir overrasket om det kommer særlig mange flere enn det. Er litt stille før stormen effekt, med 16.mai og cupfinale på 4 dager.

Gulløl

May 03, 2023, 08:29:38 AM #16688 Last Edit: May 03, 2023, 08:38:50 AM by Gulløl
Quote from: Billy Elliott on May 03, 2023, 08:14:02 AMMå jo ha passert 10.000 til Sandefjord-kampen nå basert på billettkartet? Til og med BT har tatt seg kraftig opp. Noe merkelig at man ikke har annonsert noe rundt dette siden 9000 ble opplyst om for 5 dager siden. Er vel ikke helt utenkelig at de ønsker å vente til neste milepæl - men nå som 16. mai og cupfinalen straks legges for salg, er det ikke så mye rom for å promotere den mye mer tungsolgte mandagskampen mot Sandefjord.

Noe som helst håp om å se 13-tallet på denne?
Har mest tro på 12-tallet om det stemmer at de ikke har passert 10.000 enda. Med med uavgjort og seier mot Rosenborg bør 13-tallet være et godt håp. Er enig i at Brann sover kraftig i timen med promotering av Sandefjord kampen, dette "vinduet" og dagene vi hadde nå før 16 mai salget startet kunne vært verdifulle. Har Brann passert 10.000 de siste to tre dagene burde det vært opplyst om for å få energi inn i salget og oppmerksomhet om at dette også er en attraktiv kamp.
Skal folk inn på bankkontoen i dag etter kl.12 i dag og kjøpe kampbilletter til to kamper samtidig blir det en dyr totalsum som skal ut av konto. Og på fredag er det utgiften til cupfinalebilletter for mange i tillegg. Kan bli tøft for mange, da blir Sandefjord kampen lett valgt bort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Kanskje de lager en pakkeløsning med rabatt på Sandefjord kampen om de kjøper begge i forbindelse med 16.mai. Da kommer de nok til å selge unna mange ekstra til 8.mai.

Gulløl

Quote from: Hickok on May 03, 2023, 08:31:20 AMKanskje de lager en pakkeløsning med rabatt på Sandefjord kampen om de kjøper begge i forbindelse med 16.mai. Da kommer de nok til å selge unna mange ekstra til 8.mai.
Det har de gjort før et tidligere år men det er for sent nå. En slik pakke på de to kampene burde vært i salg i f.eks. over 10 dager før det ordinære salget startet til 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

645 personer foran meg i køen klokken 12.00.

Heldigvis skal jeg ikke ha noe.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

Var 900 foran meg kl. 12:02. Omtrent hele SPV er allerede utsolgt. Dette går fort!

Nixon

Hvor er han med excel-ark?
Vi trenger oppdatering minutt for minutt!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Solgt 4000 billetter det første kvarteret, melder Brann på Twitter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SKBCPH

Går man inn nå er det stadig 1600 foran i kø..... Tror dette blir utsolgt i dag :-O
- Vi har den treneren vi har.

Hickok

May 03, 2023, 11:29:53 AM #16696 Last Edit: May 03, 2023, 11:37:51 AM by Hickok
Quote from: SKBCPH on May 03, 2023, 11:28:28 AMGår man inn nå er det stadig 1600 foran i kø..... Tror dette blir utsolgt i dag :-O

Det tror jeg også.

EDIT: Inn nå kl. 12:35, så var det 1500 foran meg i køen. Det kommer ikke til å være tilgjengelige billetter igjen kl. 15, man alt er ikke lagt ut. Brannbørsen og -stuen er ikke lagt ut, det samme med felt B og Kremmerhuset på BT. Er neppe lagt ut noe på bortefeltet heller, men det blir neppe utsolgt.

Billy Elliott

Tenk hva man kunne fått til med en pakkeløsning med Sandefjord-kampen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Quote from: Billy Elliott on May 03, 2023, 11:44:56 AMTenk hva med kunne fått til med en pakkeløsning med Sandefjord-kampen.

Jeg er fortsatt ikke veldig imponert over markedsavdelingen som jobber mot privatmarkedet.
Brannsupporter.

Nixon

Pakkeløsning? Ingen grunn til å "jukse" med tilskuertallene.
La oss holde oss til organisk salg til alle kampene!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up