• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Solgt ca 500 på bortefeltet nå. Det kan bli plagsomt hvis denne kampen ender med 0-4 og seriegull til RBK...
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Er det overraskende om bortefeltet selges ut?

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on October 19, 2017, 20:16:18 PM
Er det overraskende om bortefeltet selges ut?


Ikke direkte overraskende nei. Men det er vel en stund siden de faktisk fylte hele. I fjor var de 585, i 2014 var de 389, og de var 379 i 2013. Jada, det er seriegull som kan sikres, men det er jo ganske dagligdags for den gjengen...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Noen er vel redd for å gå glipp av den "store" gullfesten på det vanlige utstedet der oppe...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Solgt omtrent 11 650 billetter. Fremdeles i rute til å havne på 13-tallet en plass.
Blir det f.eks. solgt 250 billetter resten av dagen i dag, 400 billetter i morgen lørdag og 1200 på kampdag søndag havner salget på 13 500.
Men det er lov å håpe på at salget kvikner til og får opp farten siste par døgn og at vi kan se 14-tallet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Søndag kl. 18, flomflys, og LSK på besøk. Blir ikke særlig mer klassisk enn det. Nå er det to hjemmekamper igjen og vi opplevde en opptur sist. Blir spennende å se hvor mange man klarer å skrape sammen. Dette kan være de siste to sjansene til å benytte seg av gamle sitte!   
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Tre dager til kampstart. Telling og litt stipulering tyder på at billettsalget foreløpig er på rundt 8 500 (+/- 200). Skuffende i betraktning at det er sendt ut sesongavslutning tilbud til klubbene i kretsen til rabattert pris.
Forhåpentligvis klarer salget å komme opp på 10-tallet før kampstart.

https://www.fotball.no/kretser/hordaland/aktivitet/artikler/2017/sesongavslutning-pa-brann-stadion/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Vanligvis er det mulig å kjøpe billetter til bortefeltet fra Brann sine sider. Til Lillestrøm kampen er det ikke mulig. Det står 0 billetter til salgs men sannheten er vel heller i nærheten av 700 ledige billetter til en kamp der LSK fansen nok ikke stiller så mange siden laget er omtrent er på trygg grunn. Det er heller ikke noen link på Lillestrøm sine sider så vidt jeg kan se til å kjøpe billetter til bortefeltet på søndag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Jeg har rekruttert 3, i tillegg til meg selv.

De som ikke deltar: Gamlingen orker ikke lenger (han begynte å jabbe om at han ikke orket å gå og se Brann tape 4-0, som i kampen mot KBK, hvorpå jeg irettesatte ham med at han må begynne å gå på kamp igjen, om han i det hele tatt skal ha rett til uttale seg om det > gamlingen har vært på to kamper i år), brodern spiller oldboyskamp parallelt og terrasehyttepåVosskompisen er for travel i jobben, sier han.

dokken

Tror vi trenger ca 11.000 på hver av de to siste for å klare et snitt på 12.000 i år (12.180 nå). Muligens ca 10.900 pr kamp.

Skal holde hardt, med mindre breddeklubber kjøper mange billigbilletter. Ser at fristen for det går ut fredag, så vi kan jo håpe på et rush da. Tipper 11.000 søndag.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on November 02, 2017, 23:05:19 PM
Tror vi trenger ca 11.000 på hver av de to siste for å klare et snitt på 12.000 i år (12.180 nå). Muligens ca 10.900 pr kamp.

Skal holde hardt, med mindre breddeklubber kjøper mange billigbilletter. Ser at fristen for det går ut fredag, så vi kan jo håpe på et rush da. Tipper 11.000 søndag.


Vi må ha 10827 på hver av de to siste for å klare 12000. Når sesongavslutningen for aldersbestemte lag er på søndag og ikke i siste hjemmekamp - og det i tillegg ser ut til å gå dårlig med salget likevel, spørs det om vi klarer det. Siste kamp pleier gjerne å trekke ekstra pga sesongavslutningen for idrettslagene. Ting tyder vel på at vi ikke får den hjelpen i år. Har vi heller ikke noe å spille for, kan det spøke for 12000 i snitt.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Det er kun solgt 61 billetter siden kl.13 i dag på synlige tellefelt. I tillegg kanskje litt på bortefeltet som ikke er synlig og litt på øvre Sp.V og VIP. Jeg stipulerer da at det er solgt omtrent 100 billetter gjennom hele torsdagen totalt. Rett og slett elendig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on November 02, 2017, 23:43:27 PM
Det er kun solgt 61 billetter siden kl.13 i dag på synlige tellefelt. I tillegg kanskje litt på bortefeltet som ikke er synlig og litt på øvre Sp.V og VIP. Jeg stipulerer da at det er solgt omtrent 100 billetter gjennom hele torsdagen totalt. Rett og slett elendig.


Kan det være at billettene til sesongavslutning for ungdomslag ikke er tatt ut enda?

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor salget til akkurat denne kampen skulle være så dårlig.
*Perfekt tidspunkt
*Noenlunde attraktiv motstander
*Opptur sist
*Vi er med i kampen om e-cup/medalje
*Nevnte sesongavslutning for ungdom

Har det rett og slett vært elendig promotering av denne kampen? Eller, ga folk opp etter 0-4 hjemme mot KBK?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dokken

Fristen for å bestille for breddeklubbene går i hvert fall ut i dag, fredag. Så vi kan jo håpe at det enten er mange som venter til siste liten med å bestille (kjent fenomen) eller at Brann rett og slett samler opp alle bestillingene og tar ut en stor bolk senere i dag.

Dersom det ikke er tilfellet, er salget relativt elendig, ja. Og da må man jo lure på hvorfor denne sesongavslutningsgreien svikter i år, etter å ha bygget seg opp som et "must" de siste årene. Selv i Obosligaen, i den totalt betydningsløse kampen mot Hødd, kom det jo over 15.000!! Det var en kamp så uinteressant at selv jeg nesten vurderte å bli hjemme.

Tribunene var fulle av lag og ungdommer, men de var i hvert fall fulle. Hva gjorde Brann da som de evt ikke klarer i år? Er prisen blitt høyere? Markedsføringen for dårlig? Timingen feil? Kommer de i siste hjemmekamp?

Nixon

Selv som en trofast Stadion-gjenger så føler jeg litt at de to siste kampene blir litt plikt. Jeg tror folk er lei og bare venter på at sesongen skal ta slutt. Og da blir ikke kampen prioritert hos mange av de som ikke går fast.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 03, 2017, 10:56:14 AM
Selv som en trofast Stadion-gjenger så føler jeg litt at de to siste kampene blir litt plikt. Jeg tror folk er lei og bare venter på at sesongen skal ta slutt. Og da blir ikke kampen prioritert hos mange av de som ikke går fast.


Vel, jeg er også fast inventar, og kan ikke si jeg føler det på samme måte. Nå har vi endelig begynt å satse litt offensivt og spilt to gode kamper på rad (hvis man kan si det når den ene endte med 3-0-tap). Det er fortsatt spenning om medalje og e-cup. Føler meg faktisk mer motivert enn på lenge.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Eg rekker ikkje denne kampen pga basar.   >:(
Seriøst, hvem arrangerer basar med forpliktende oppmøte for foreldre/foresatte rett før en Brann-kamp? Grr.
Gå av.

krøvel vellevold

Fremdeles ting å spille for. Mulig E-cup f.eks. Og så er det jo bedre å bli nr. 4-5 enn nr. 9. Noen sier det er ett fett, men jeg syns ikke det. Det ene tar seg adskillig bedre ut enn det andre. Også økonomisk betyr det noe. Dessuten er lille Haugesund en klubb vi f... ikke skal ha foran oss. Men jeg forventer ikke at det kresne bergenspublikummet som ikke engang kom i mai/juni da vi var helt i toppen, bøttet inn mål og været/temperaturen var bra, skal komme nå som ingenting av dette er på plass, eller synes kamp om E-cup er interessant. For når E-cupen kommer, gir de jo faen i den...
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: Spelaren on November 03, 2017, 11:40:35 AM
Eg rekker ikkje denne kampen pga basar.   >:(
Seriøst, hvem arrangerer basar med forpliktende oppmøte for foreldre/foresatte rett før en Brann-kamp? Grr.



Hehe!

Torvanger

Quote from: Nixon on November 03, 2017, 10:56:14 AM
Selv som en trofast Stadion-gjenger så føler jeg litt at de to siste kampene blir litt plikt. Jeg tror folk er lei og bare venter på at sesongen skal ta slutt. Og da blir ikke kampen prioritert hos mange av de som ikke går fast.


Du er ikke alene, men fraværet mitt under RBK, som kunne vært unngått om jeg hadde tvunget mine foreldre til å sitte barnevakt (de bor på ingen måte i nabolaget) og ikke minst oppturen mot FKH, har gjort at jeg har fått  fornyet lyst.

Hovedårsaken til at ballongen er gått litt tom, er selvsagt at Brann er ute av gullkampen. Kall oss gjerne naive, men når vi leder serien med 4 poeng i sommer, så tennes det en glød og når det går så til de grader til helheimen etter det, så blir det ikke akkurat åtgaum.

dokken

Skjønner godt at det ikke er kokende billettsalg blant folk flest. Men poenget mitt var at denne sesongavslutningspakken for breddeklubber har vært en suksess de siste årene, og hovedgrunnen til at siste hjemmekamp har vært godt besøkt. Trodde det hadde blitt en tradisjon som bidro til å fylle seter - og er det noe vi trenger flere av, så er det slike tradisjoner.

Dersom det er slik at det er LSK-kampen som er "breddekampen" i år, så er det skuffende hvis ikke det gir oss 3-4000 ekstra på tribunen. Dersom det er siste kamp mot Tromsø som er satsningskampen, så er det ikke mulig å forvente mer enn 10.000+ på søndag.

Noen som vet om breddetilbudet kun gjelder søndagens kamp? Og hvorfor det i så fall er så dårlig respons i år?

Spelaren

Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 13:17:19 PM
Kall oss gjerne naive, men når vi leder serien med 4 poeng i sommer,


?

Det meste var vel at me ledet serien med 9 mer i målforskjell enn rbk. Poengsummen 25 var den samme.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on November 03, 2017, 13:59:50 PM
Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 13:17:19 PM
Kall oss gjerne naive, men når vi leder serien med 4 poeng i sommer,


?

Det meste var vel at me ledet serien med 9 mer i målforskjell enn rbk. Poengsummen 25 var den samme.



Husker jeg så feil? Var det ikke 3 eller 4 poeng vi hadde på RBK, før de 5 sommeroppgjøren Jesper Mathisen bablet om, der RBK hadde walk over-motstand?

Gulløl

190 billetter solgt hittil i dag på tellbare felt.
Med VIP, øvre Sp.V og bortetribunen er det kanskje solgt 220 - 230 billetter i dag.
Kanskje Brann kan melde om 9000 solgte før denne dagen er ferdig ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Luften er gått litt ut pga at det medaljehåpet ser litt håpløst ut. Det er blitt høst og snart slutt på fotball for i år så ja det er litt tyngre å komme seg på staddaen selv om det egentlig ikke er snakk om å la vær å gå (helt uaktuelt)
Og ja selvfølgelig er det mye bedre med 4-5 plass enn 9 plass og selvfølgelig er det irriterende når småklubber kan havne foran oss, men er jo forståelig at ikke folk strømmer til for å se om Brann klarer å holde Haugesund bak seg på tabellen :-)
Har alltid sagt at Brann har rundt 10000 (et sted mellom 9000 og 11000) trofaste tilskuere (alle kommer ikke alltid men gansk stabilt) og resten er medgangssupportere eller de som vil ta del i "festen" (16 mai, ok sesongavsluttninger o.l).
Og da er det ikke rart om det svikter nå når det ser ut som om det kun er æren en spiller for
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

November 03, 2017, 21:01:03 PM #14125 Last Edit: November 03, 2017, 21:05:14 PM by Torvanger
Vær også obs på at fotballsupportere gløder mest i startfasen, ofte i tenårene og at klubben er ALT frem til, tja, 25-30-årsalderen. Så kommer ofte andre elementer inn i livet, som jobb, familie, barn, i tillegg til at til og med det å følge sitt lokale lag har blitt litt rutine. Jeg faller aldri bort, men jeg må innrømme at gløden ikke er like sterk som før. Derfor forstår jeg hvorfor flere faktisk kutter ut Brann permanent, spesielt om det blir spilt destruktiv fotball og tabellplasseringen er så som så. RBK er faktisk mer avhengig av stabil suksess enn Brann, for man skulle virkelig fått se publikumsflukt om hverdagen hadde blitt snittmessig fjerdeplass og et sjeldent nedrykk.

Den eneste måten Brann kan snitte skyhøyt, er om klubben begynner å ta gull på jevn basis.

Gulløl

260 billetter solgt i dag på tellbare felt. Med VIP, øvre Sp.V og bortetribunen er det kanskje solgt 300 billetter i dag.
Ganske slapt salg i dagene før kampstart kan gi signaler om en god del svakere salg på kampdag en snittet.
Stipulerer og tipper at salget til kampen til slutt ender på mellom 9 300 og 9 800. Det er kun Strømsgodset kampen i andre rundre som har vært under 10 000 i år med 8706 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 21:01:03 PM

Den eneste måten Brann kan snitte skyhøyt, er om klubben begynner å ta gull på jevn basis.


Med andre ord; det kommer aldri til å skje.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Corran on November 03, 2017, 19:33:12 PM
Luften er gått litt ut pga at det medaljehåpet ser litt håpløst ut. Det er blitt høst og snart slutt på fotball for i år så ja det er litt tyngre å komme seg på staddaen selv om det egentlig ikke er snakk om å la vær å gå (helt uaktuelt)
Og ja selvfølgelig er det mye bedre med 4-5 plass enn 9 plass og selvfølgelig er det irriterende når småklubber kan havne foran oss, men er jo forståelig at ikke folk strømmer til for å se om Brann klarer å holde Haugesund bak seg på tabellen :-)
Har alltid sagt at Brann har rundt 10000 (et sted mellom 9000 og 11000) trofaste tilskuere (alle kommer ikke alltid men gansk stabilt) og resten er medgangssupportere eller de som vil ta del i "festen" (16 mai, ok sesongavsluttninger o.l).
Og da er det ikke rart om det svikter nå når det ser ut som om det kun er æren en spiller for



Det er forståelig at det ikke kommer mer enn 9-10000 nå ja, når vi bare lå på 11-12000 i sommer da vi faktisk vant kamper, scoret masse mål og lå helt i toppen. Men at trofaste supportere ser på det som et pliktløp å gå på Stadion når vi faktisk kjemper om (og er ett poeng bak) en plass som meget godt mulig gir e-cup, er rart. Det er tre runder igjen. Det er nå ting skal avgjøres.
Legg ned hele klubben!

actanon

Quote from: Billy Elliott on November 03, 2017, 09:53:50 AM
Quote from: Gulløl on November 02, 2017, 23:43:27 PM
Det er kun solgt 61 billetter siden kl.13 i dag på synlige tellefelt. I tillegg kanskje litt på bortefeltet som ikke er synlig og litt på øvre Sp.V og VIP. Jeg stipulerer da at det er solgt omtrent 100 billetter gjennom hele torsdagen totalt. Rett og slett elendig.


Kan det være at billettene til sesongavslutning for ungdomslag ikke er tatt ut enda?

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor salget til akkurat denne kampen skulle være så dårlig.
*Perfekt tidspunkt
*Noenlunde attraktiv motstander
*Opptur sist
*Vi er med i kampen om e-cup/medalje
*Nevnte sesongavslutning for ungdom

Har det rett og slett vært elendig promotering av denne kampen? Eller, ga folk opp etter 0-4 hjemme mot KBK?


Det er en skikkelig supersøndag i Premier League. Man City-Arsenal 15:15 og Chelsea-Man United 17:30. Kan ha litt å si.
Rikard Norling er vår mann!

Corran

Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 21:01:03 PM
Vær også obs på at fotballsupportere gløder mest i startfasen, ofte i tenårene og at klubben er ALT frem til, tja, 25-30-årsalderen. Så kommer ofte andre elementer inn i livet, som jobb, familie, barn, i tillegg til at til og med det å følge sitt lokale lag har blitt litt rutine. Jeg faller aldri bort, men jeg må innrømme at gløden ikke er like sterk som før.

Personlig har jeg det stikk motsatt. Som voksen har jeg bare blitt mer og mer engasjert. Mye mer enn som ungdom. Det går selvfølgelig litt i bølger, men på generelt grunnlag så er jeg mer engasjert i dag enn for 30-40 år siden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2017, 01:47:01 AM
Quote from: Corran on November 03, 2017, 19:33:12 PM
Luften er gått litt ut pga at det medaljehåpet ser litt håpløst ut. Det er blitt høst og snart slutt på fotball for i år så ja det er litt tyngre å komme seg på staddaen selv om det egentlig ikke er snakk om å la vær å gå (helt uaktuelt)
Og ja selvfølgelig er det mye bedre med 4-5 plass enn 9 plass og selvfølgelig er det irriterende når småklubber kan havne foran oss, men er jo forståelig at ikke folk strømmer til for å se om Brann klarer å holde Haugesund bak seg på tabellen :-)
Har alltid sagt at Brann har rundt 10000 (et sted mellom 9000 og 11000) trofaste tilskuere (alle kommer ikke alltid men gansk stabilt) og resten er medgangssupportere eller de som vil ta del i "festen" (16 mai, ok sesongavsluttninger o.l).
Og da er det ikke rart om det svikter nå når det ser ut som om det kun er æren en spiller for


Men at trofaste supportere ser på det som et pliktløp å gå på Stadion når vi faktisk kjemper om (og er ett poeng bak) en plass som meget godt mulig gir e-cup, er rart. Det er tre runder igjen. Det er nå ting skal avgjøres.

Ikke et pliktløp, men for menigmann som ikke ser på statistikk og muligheter på helt samme måte som du (ikke noe negativt i det) så ser en ikke alle mulighetene. En ser at det er muligheter for en 4 plass som kan kanskje gi en e-cup plass neste år. Dette er ikke noe som fyrer opp interessen.
De fleste ser på de 3 siste kampene som et pliktløp som avgjør hvilken plass Brann kommer på etter de tre plassene som betyr noe. Litt grått og trist mao.
Så jeg forstår godt at interessen er på et lav punkt hos de fleste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on November 04, 2017, 10:30:15 AM
Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 21:01:03 PM
Vær også obs på at fotballsupportere gløder mest i startfasen, ofte i tenårene og at klubben er ALT frem til, tja, 25-30-årsalderen. Så kommer ofte andre elementer inn i livet, som jobb, familie, barn, i tillegg til at til og med det å følge sitt lokale lag har blitt litt rutine. Jeg faller aldri bort, men jeg må innrømme at gløden ikke er like sterk som før.

Personlig har jeg det stikk motsatt. Som voksen har jeg bare blitt mer og mer engasjert. Mye mer enn som ungdom. Det går selvfølgelig litt i bølger, men på generelt grunnlag så er jeg mer engasjert i dag enn for 30-40 år siden



Alle svaner er ikke hvite, du er unntaket som bekrefter regelen. Og jeg snakker om fotballfans generelt, ikke bare Brannfans.

Følgende spørsmål avgjør hvor mye du er villig til å blø for Brann:

Legger du opp ferie og eventuelle helgeturer til Køben eller London, i forhold til Branns terminliste?

Mitt svar er at det gjorde jeg frem til noen og tredveårs-alderen, nå er ikke det tema i det hele tatt. Går jeg glipp av 2-3 hjemmekamper, så er det ikke verdens undergang.

dokken

Det jeg legger merke til når jeg ser på billettkartet, er at vi er tilbake til en situasjon der Fjordkraft (gamle sitte) er veldig glissen. Slik var det tidlig i sesongen også, men så hadde vi en del kamper der det åpenbart var mange kampanjer på den tribunen - bedrifter, boligbyggelaget etc etc

Mot RBK satt jo feks en gjeng i like klær der, typisk kampanje. Det viser jo at Brann må drive aktivt arbeid for å fylle seter - uansett motstander og viktighet av kamp. Dessverre selger vi ikke noe særlig billetter "av seg selv". Kan virke som om det ikke er slike kampanjer nå i helgen.

Derimot er det relativt OK salg på BT-tribunen. Tror vi passerer 10.000 av den grunn.

Torvanger

Quote from: dokken on November 04, 2017, 11:02:31 AM
Det jeg legger merke til når jeg ser på billettkartet, er at vi er tilbake til en situasjon der Fjordkraft (gamle sitte) er veldig glissen. Slik var det tidlig i sesongen også, men så hadde vi en del kamper der det åpenbart var mange kampanjer på den tribunen - bedrifter, boligbyggelaget etc etc

Mot RBK satt jo feks en gjeng i like klær der, typisk kampanje. Det viser jo at Brann må drive aktivt arbeid for å fylle seter - uansett motstander og viktighet av kamp. Dessverre selger vi ikke noe særlig billetter "av seg selv". Kan virke som om det ikke er slike kampanjer nå i helgen.

Derimot er det relativt OK salg på BT-tribunen. Tror vi passerer 10.000 av den grunn.


BT? BOB-BOB?

Gulløl

November 04, 2017, 12:56:29 PM #14135 Last Edit: November 04, 2017, 13:11:16 PM by Gulløl
BOB tribunen selger litt ekstra på grunn av kampanjen til breddeklubbene. Men årets kampanje til breddeklubbene ser ut å være nær en fiasko. Har hatt inntrykk av at denne kampanjen tidligere år vanligvis har gitt 2 000 - 3 000 ekstra tilskuere. I år ser den bare ut til å selge ganske få hundre ekstra billetter. Om en på dette tidspunktet teller opp antall ledige seter på BOB tribunen til morgendagens kamp og sammenligner med Tromsø kampen er det bare solgt 430 billetter mer billetter til kampen i morgen. Tipper bare 200-300 billetter er kampanjebilletter.
Om en sammenligner alle tellbare felt er det totalt på alle tribuner bare solgt 817 flere billetter til Lillestrøm kampen i morgen enn til Tromsø kampen om 3 uker.

Når Brann i siste runde i 2015 (01.nov) i Obos ligaen mot Hødd i en uviktig kamp solgte 15 172 billetter blir det en sterk kontrast til morgendagens kamp som får et tilskuertall på grovt stipulert omtrent 5 500 mindre tilskuere. Morgendagens kamp er også langt viktigere en Obos kampen var i 2015 siden det er en liten mulighet for bronsemedalje og en ganske bra mulighet for Europacup plass. Her bør Brann gå i seg selv og analyse grunnen og hva som burde vært gjort annerledes i forhold til salget til morgendagens kamp.

I 2014 (høsten) og 2015 var det langt mer velykkede kampanjer en den vi ser til morgendagens kamp. Da var det innarbeidet at det kom noen kamper der omtrent alle kunne få billetter til 99 kr til noen kamper om en anstrengte seg litt eller kjente noen som hadde partoutkort.

Til morgendagens breddekamp er det:
- 100 kr for barn. Greit nok selv om det hadde sett bedre ut med 99 kr som i tilbudet i 2015.
- 200 kr for voksne. Skaper kun irritasjon og skaper lite ekstrainntekter. Skulle vært likt som barn.
- Tilbudet er kun til grupper på over 8 personer. Unødvendig og irriterende begrensing mener jeg.
Til Hødd kampen i 2015 stod det i invitasjonen at en kunne ta med hele laget spillere, trenere, foreldre, oppmenn og søsken til å se kampen til pris 99 kr til alle.
- Til morgendagens kamp måtte breddeklubbene bestille to dager før kampstart, altså i går fredag. Til Hødd kampen i 2015 var det opplyst at en kunne maile Algerøy før kl.14 på lørdag og hent billettene på Stadion senest 1 time før kampstart.

Sikkert mye som nå er bedre enn i Algerøy sin tid med billettsalget, men forenkling som en hadde den gang i 2014 og 2015 over en del kamper uten for mange begrensinger og fast kampanjepris til 99 kr som gjentar seg er noe folk liker og blir innarbeidet. Billettpris og lett tilgjengelighet for kampanjebilletter mener jeg betyr langt mer enn "Mye gøy i fanzonen" som Brann nå fokuserer mye på som jeg mener gir lite mersalg.

Til slutt vil jeg presisere at det til Hødd kampen i 2015 i tillegg til kampanjen til breddeklubbene også var kampanje til Statoil tilsette. Denne kampanjen var også til 99 kr for alle, enkelt og greit. Det ble solgt 800 billetter i denne kampanjen. Det var vel nevnt også i kamptråden at Fjordkraftkunder og ansatte i Bergen Kommune også fikk billetter til 99 kr. Men uansett de ekstrakampanjene den gang tror jeg at årets kampanje til breddeklubbene er den med dårligst salg på mange år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Hittil i dag. Kun solgt 46 billetter på tellbare felt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Hvis det selges under 10000 på "sesongavslutningen for idrettslagene", tør jeg ikke tenke på hvor lite som vil bli solgt til siste kampen hvis vi ikke har noe å spille for. Tenk dere Brann - TIL etter tap mot LSK og Godset og i et helvetes møkkavær.... Da står års-bunnrekorden fra første hjemmekamp i fare. Og hvor mange kommer reelt på den kampen med slike forutsetninger? 3000?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Nå glemmer folk at det arrangeres basar i KIL-hallen rett før. Hva forventer dere?
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on November 04, 2017, 15:22:35 PM
Nå glemmer folk at det arrangeres basar i KIL-hallen rett før. Hva forventer dere?


At du vinner fruktkorgen : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Torvanger on November 04, 2017, 10:58:36 AM
Quote from: Corran on November 04, 2017, 10:30:15 AM
Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 21:01:03 PM
Vær også obs på at fotballsupportere gløder mest i startfasen, ofte i tenårene og at klubben er ALT frem til, tja, 25-30-årsalderen. Så kommer ofte andre elementer inn i livet, som jobb, familie, barn, i tillegg til at til og med det å følge sitt lokale lag har blitt litt rutine. Jeg faller aldri bort, men jeg må innrømme at gløden ikke er like sterk som før.

Personlig har jeg det stikk motsatt. Som voksen har jeg bare blitt mer og mer engasjert. Mye mer enn som ungdom. Det går selvfølgelig litt i bølger, men på generelt grunnlag så er jeg mer engasjert i dag enn for 30-40 år siden



Alle svaner er ikke hvite, du er unntaket som bekrefter regelen. Og jeg snakker om fotballfans generelt, ikke bare Brannfans.

Følgende spørsmål avgjør hvor mye du er villig til å blø for Brann:

Legger du opp ferie og eventuelle helgeturer til Køben eller London, i forhold til Branns terminliste?

Mitt svar er at det gjorde jeg frem til noen og tredveårs-alderen, nå er ikke det tema i det hele tatt. Går jeg glipp av 2-3 hjemmekamper, så er det ikke verdens undergang.

Eg prøver selvfølgelig å unngå at det kolliderer og eg gjør det mer enn eg gjorde når eg var ung.
Men klart det er ikke alltid praktisk mulig med familie og lignende men det irriterer når en mister en kamp. Vet at det er flere andre som hadde det slik også men var mange som falt av med skars og rbh som ikke er kommet inn igjen i det (i min bekjentskapskrets)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Det er mye vanskeligere å få frafalne tilbake enn det er å rekruttere nye. Å slutte å gå på stadion er en avgjørelse som er tatt over lang tids synkende interresse og føles endelig når den er tatt, som med en skilsmisse. De blir ikke imponert over litt forbedring i spill og kortvarig suksess. Skal veldig mye til for å de til å bli faste stadiongjengere igjen.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Ofte må man bare få med nye. Min far har nå partoutkort på tredje året, før det var det én kamp i 94 og én i 93.
Gå av.

Gulløl

Brann solgte 170 på tellbare felt i går. Har solgt 160 på tellbare felt hittil i dag. Min prognose for et par dager siden på at vi havner mellom 9300 og 9800 ser ut til å stemme. Blir den nest minst besøkte kampen på Brann Stadion i år. Men stemningen kan likevel bli en av årets beste om Brann kjører på med feiende fin angrepsfotball, vi får se.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

November 05, 2017, 14:00:38 PM #14145 Last Edit: November 05, 2017, 14:04:48 PM by krøvel vellevold
Med 9500 i dag og 8500 mot TIL, ender vi opp med 11756 i snitt. Mer enn 6000 lavere enn RBK som vil ende opp med nesten 17900... Før klarte vi i det minste tilskuersnitt oppimot RBK sine, selv om RBK også da knuste oss sportslig - gjerne mer enn hva de gjør i dag. De tider er tydeligvis forbi...

For øvrig får vi i dag et tilskuertall som bare såvidt slår Molde sitt fra i går. Jada, lokalderby og sikkert 1000 tilreisende fra Kr.sund, men likevel... MFK ligger på rundt 7000 normalt, og vi ligger på rundt 10000. Med tanke på at vi har kanskje åtte ganger så folkerikt nedslagsfelt, så er ikke forskjellen stor nok. Nei selvsagt forventer jeg ikke åtte ganger så gode tilskuertall, men en større forskjell enn 10000 vs 7000 bør kunne gå an.

Se på Viking; rykker ned med et brak, men "normal-tilskuertallene" er bare noen tusen dårligere enn våre. Viking hadde sist 7760, da nedrykket ble spikret. Vi får kanskje 9500 i dag... Det er på ingen måte imponerende!
Legg ned hele klubben!

dokken

Og RBK har altså et SNITT som er høyere enn vår BEST besøkte kamp i år.

Jeg er lei av at folk forklarer det kun med sportslig suksess. Sannheten er at RBK jobber godt og hardt for å fulle tribunene - inkludert mange kampanjer, fremstøt i distriktene etc.

Som Krøvel sier: Forskjellen mellom Rbk og oss var mye mindre før, også i perioden da RBK vant en drøss seriemesterskap på rad med stor margin.

krøvel vellevold

November 05, 2017, 14:39:36 PM #14147 Last Edit: November 05, 2017, 14:47:08 PM by krøvel vellevold
Quote from: dokken on November 05, 2017, 14:11:52 PM
Og RBK har altså et SNITT som er høyere enn vår BEST besøkte kamp i år.

Jeg er lei av at folk forklarer det kun med sportslig suksess. Sannheten er at RBK jobber godt og hardt for å fulle tribunene - inkludert mange kampanjer, fremstøt i distriktene etc.

Som Krøvel sier: Forskjellen mellom Rbk og oss var mye mindre før, også i perioden da RBK vant en drøss seriemesterskap på rad med stor margin.


For å si det enkelt og greit: Ingenting er bra nok for bergenspublikummet lenger. I hvert fall ingenting som er realistisk. Brann kommer aldri til å bli en klubb som kjemper om gull hvert år, tar masse titler, spiller festfotball hver gang, osv. Men det er tydeligvis dette folk venter på. Folk har blitt sykt kresne. Går vi rett fra opprykk til sølv, så er ikke det interessant for folk før i siste serierunde... For vi må spille underholdende i tillegg. For vi er visst så utrolig godt vant med å få i pose og sekk... Javel, så lå vi toppen og bøttet inn mål i sommer, men neida... stadig nye bortforklaringer for hvorfor de ikke gadd å gå lenger. "Har mistet det. Giddasje. Har fremdeles ikkje glemt RBH og Skars. Gøyare å se Livvarpol..." Tror vi bare først som sist får innse at Brann aldri kommer til å fylle tribunene igjen. Så vi får nok leve med at bittelille Molde har nesten like "gode" tilskuertall som oss, mens vi bortforklarer oss ihjel for hvorfor det må være sånn.

Og for øvrig: 11700 i snitt - som vi vel havner på - er jo veldig misvisende også. Hvor mange kamper i år har vi hatt stort mer enn 7-8000 reelt innenfor? 11700 er ikke så verst historisk, men i "gamle dager" var det ikke så mange p-kort og derfor mer reelle tall. Ja tvert imot var jo Brann beryktet for å lyge tilskuertallene nedover fordi prosenter skulle betales til bortelag og NFF. Man kan skylde på tv og moderne interesser, men de har da sånt i Trondheim og. Og i Molde. Det er rett og slett ikke godt nok at Brann, til tross for medaljestrid store deler av året - og sølv i fjor - har godt under 10000 reelt fremmøtte på de fleste kampene. Det er ikke annet enn elendig!
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

November 05, 2017, 14:50:42 PM #14148 Last Edit: November 05, 2017, 14:53:11 PM by Billy Elliott
Har mye til overs for å være brutalt ærlig, men Krøvel driver jo en helt enorm svartmaling også da.

Nei, vi har ikke en publikumsinteresse som bare er litt bedre enn i Molde og Stavanger. Du velger deg ut to kamper som det ble mobilisert til de to stedene, men selv om det ble mobilisert lå disse kampene nesten 5000 under vårt snitt i år. Og så kan man selvsagt snakke om reelle vs solgte, men jeg kan love deg at både Viking og Molde kommer enda dårligere ut enn oss hvis vi begynner på den diskusjonen.

Vi kommer mest sannsynlig til å ende på et snitt rundt 12.000 i år. Godt nok? På ingen måte, men det er soleklart nest best i Norge, og vi trenger ikke å svartmale totalt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krøvel vellevold

November 05, 2017, 15:04:57 PM #14149 Last Edit: November 05, 2017, 15:07:34 PM by krøvel vellevold
Quote from: Billy Elliott on November 05, 2017, 14:50:42 PM
Har mye til overs for å være brutalt ærlig, men Krøvel driver jo en helt enorm svartmaling også da.

Nei, vi har ikke en publikumsinteresse som bare er litt bedre enn i Molde og Stavanger. Du velger deg ut to kamper som det ble mobilisert til de to stedene, men selv om det ble mobilisert lå disse kampene nesten 5000 under vårt snitt i år. Og så kan man selvsagt snakke om reelle vs solgte, men jeg kan love deg at både Viking og Molde kommer enda dårligere ut enn oss hvis vi begynner på den diskusjonen.

Vi kommer mest sannsynlig til å ende på et snitt rundt 12.000 i år. Godt nok? På ingen måte, men det er soleklart nest best i Norge, og vi trenger ikke å svartmale totalt.
Legg ned hele klubben!

Go Up