• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

6379 tilskuere på Ullevåll i kveld.

Gulløl

Quote from: krakra on April 24, 2016, 20:32:27 PM
6379 tilskuere på Ullevåll i kveld.


Nesten halvparten av det som vi var skuffet over.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 24, 2016, 23:17:13 PM #12202 Last Edit: April 24, 2016, 23:22:09 PM by Gulløl
Selv om det bare er litt over et døgn siden billettsalget startet til Start kampen(07 mai) og Stabæk kampen(16 mai) ser en allerede nå på flere av feltene en god forskjell i solgte billetter. Til Start kampen f.eks. er det på øvre og nedre felt C på Frydenbø 252 sitteplasser igjen. Tilsvarende tribuneområde til Stabæk kampen er det 173 ledige. Altså en forskjell som har bygget seg opp bare siden i går kveld. Stabæk kampen på 16 mai er det faktisk bra trøkk på salget allerede rundt på alle tribunene selv om det er 3 uker til kampen. Noen tusen tilskuere får nok sin debut for året på Stadion 16 mai, synd at det ikke er mulig å få de på plass på kamper tidligere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 20:29:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:38:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.


Nei her er det du som gjetter vilt...

I Trondheim regner man med ca 23000 av 31000 (74 %) av studentene er uregistrerte innbyggere. Sikkert ikke mye annerledes i Bergen.


Jeg sier jo jeg gjetter, hehe. Og så gjetter du.
For noen år siden var bergensere flest glad i å studere i Bergen. Det utgjør nok en del;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/studenter-fra-bergen-mest-hjemmekjaere/a/198650/


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Studenter-gir-Bergen-stort-skattetap-1897076.html

Her står det at det var 27000 som studerte i Bergen i 2008, og at 65 % av bergensstudenter med Lånekassen-lån, er folkeregistrert andre steder enn i Bergen. Så ja; det var nærmere Trondheims tall er ditt tips om 50 %. Med 65 % er jo nesten dobbelt så mange ikke registrert i Bergen, som registrert.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 20:27:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:36:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:34:15 PM
Det gjør det nok ikke. En del flere studenter i Bergen.



Javel? Det er 31133 bare i de tre største utdanningsinstitusjonene i Trondheim. I Bergen er det ca 30000 studenter totalt på universitetet, fire statlige høyskoler og syv private høyskoler.


Hvor henter du tallene fra?


https://no.wikipedia.org/wiki/Bergen#Utdanning
https://no.wikipedia.org/wiki/Trondheim#Demografi
Legg ned hele klubben!

dokken

Tilbake til det man kan gjøre noe med: Få flere folk på Stadion.

Så langt har vi hatt tre hjemmekamper. Søndag kl 18 i surt vær, søndag kl 15.30 i nydelig vårvær (var vel årets varmeste dag så langt mot Glimt) og lørdag kl. 18 i sluddbyger.

I alle tre kampene har vi tatt poeng i bortekampen i forkant, og fått en god opplevelse derfra.

Alle har endt på 11.000-tallet. Spesielt i denne siste var det svært skuffende.  Men det er tydeligvis verken kamptidspunkt eller været som er det mest avgjørende for å trekke folk. Sportslig suksess hjelper heller ikke så veldig.

Neste hjemmekamp, Start lørdag kl. 20 (!), er i utgangspunktet den av disse kampene jeg vil tro det kommer færrest på. Vanskelig tidspunkt for familier, få bortesupportere og lite attraktiv motstander.

Derfor bør Brann og supporterne sette i gang en kompisbillettkampanje nå. Jeg skjønner at man trenger penger, og er skeptisk til å redusere snittprisen. Men uten en kampanje er jeg redd det knapt blir 10.000 mot Start.

Velfylte tribuner og en god opplevelse mot Start (det burde være mulig å score litt mot dem), så kommer folk igjen senere i sesongen.

Corran

Er litt motstander av disse kampanjene da mange blir sittende på gjerdet til det kommer kampanjer.
Eneste unntakene (under tvil) er om det er sponsorer som kjører kampanjene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 25, 2016, 06:00:01 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 20:29:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:38:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.


Nei her er det du som gjetter vilt...

I Trondheim regner man med ca 23000 av 31000 (74 %) av studentene er uregistrerte innbyggere. Sikkert ikke mye annerledes i Bergen.


Jeg sier jo jeg gjetter, hehe. Og så gjetter du.
For noen år siden var bergensere flest glad i å studere i Bergen. Det utgjør nok en del;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/studenter-fra-bergen-mest-hjemmekjaere/a/198650/


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Studenter-gir-Bergen-stort-skattetap-1897076.html

Her står det at det var 27000 som studerte i Bergen i 2008, og at 65 % av bergensstudenter med Lånekassen-lån, er folkeregistrert andre steder enn i Bergen. Så ja; det var nærmere Trondheims tall er ditt tips om 50 %. Med 65 % er jo nesten dobbelt så mange ikke registrert i Bergen, som registrert.


Med lånekassen-lån ja, men det er det jo langtfra alle som har. Spesielt studenter som bor hjemme fortsatt for å slippe nettopp det. Så nei; det er nok nærmere og kanskje over 50%.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Billettsalgstall tråden har kommet helt ut på viddene, burde hatt en egen innbyggertråd.
Et nytt forsøk for å komme tilbake til hvordan en skal få flere folk til Stadion.

Blir ikke bedre billettsalg når en må lete/klikke seg frem på brann.no for å finne ut hvor en kan kjøpe billetter mot Start. I det "kjøp billetter"  hurtigfeltet oppe til høyre annonserer de kun for bortebilletter til Tromsø kampen, som burde være veldig lite viktig siden få reiser på denne kampen.  Og gir null inntekter til Brann. Om en leter videre finner en fanen "billetter" oppe på siden, deretter må en klikke seg inn på fanen "kjøp billetter» før en får opp alle kampene en kan kjøpe billetter til og kan klikke seg inn på Start kampen. Altså en må klikke seg hele tre ganger gjennom sidene for å få opp kampen en ønsker, før en kan starte prosessen med å kjøpe billetten. Dette er for svakt Brann. Hurtigveien bør prioriteres til første neste hjemmekamp helt fra forrige hjemmekamp er ferdig. Ellers er det helt klart andre forbedringspotensial for å få kjøpt billetter enklest mulig, noe er nevnt i denne tråden de siste dagene om en klarer å lete seg frem gjennom de lange innbygger diskusjonene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Northside on April 24, 2016, 13:22:18 PM
For min del tenker jeg det enkle ofte er det beste. Gjør det så enkelt som overhodet mulig å kjøpe billett. Fjern krav om innlogging på Brann.no for å kjøpe billett. Når jeg klarer å kjøpe flybillett rundt halve jordkloden uten å logge inn/opprette profil, så må det gå an å gjøre det like enkelt ved billettkjøp til Brann Stadion. Hadde heller ikke gjort noe om man i enkelte innganger, gjerne til Frydenbøtribunen, solgte billetter i døren. Det står jo allerede billettfolk der som hjelper med scanning av billettene. Hadde ikke gjort noe om de samtidig klarte å selge enkeltbilletter for 200kr stk.


Enig i dette innlegget som forsvant fort oppover. Gjør det så enkelt som overhodet mulig å kjøpe billett. Her har Brann MYE å gå på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 25, 2016, 09:57:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 25, 2016, 06:00:01 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 20:29:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 24, 2016, 19:38:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2016, 18:32:50 PM
Quote from: Yngve on April 22, 2016, 20:56:22 PM
Men dei er stort sett ikkje folkereistrert som innbyggarar. Dei kjem nok i tillegg til dei tala eg peika på.


Her regner jeg med du gjetter villt. Jeg gjetter på at i alle fal 50% er registrerte her.


Nei her er det du som gjetter vilt...

I Trondheim regner man med ca 23000 av 31000 (74 %) av studentene er uregistrerte innbyggere. Sikkert ikke mye annerledes i Bergen.


Jeg sier jo jeg gjetter, hehe. Og så gjetter du.
For noen år siden var bergensere flest glad i å studere i Bergen. Det utgjør nok en del;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/studenter-fra-bergen-mest-hjemmekjaere/a/198650/


http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Studenter-gir-Bergen-stort-skattetap-1897076.html

Her står det at det var 27000 som studerte i Bergen i 2008, og at 65 % av bergensstudenter med Lånekassen-lån, er folkeregistrert andre steder enn i Bergen. Så ja; det var nærmere Trondheims tall er ditt tips om 50 %. Med 65 % er jo nesten dobbelt så mange ikke registrert i Bergen, som registrert.


Med lånekassen-lån ja, men det er det jo langtfra alle som har. Spesielt studenter som bor hjemme fortsatt for å slippe nettopp det. Så nei; det er nok nærmere og kanskje over 50%.


Uansett styrker jo det bare argumentasjonen om at Trondheim har flere uregistrerte studenter som innbyggere enn Bergen har. Hvis Trondheim har 23000 (som de regner med), så har vi bare 13500-15000 hvis bare halvparten av våre 27000-30000 er uregistrert.

Men dette utgjør uansett ikke all verden. Det er mer interessant å se på hvor mange tilflyttere byene har. Jeg leste for minst 10 år siden at 30 % av Bergens befolkning er født utenfor Bergen. Det er sikkert høyere nå, bl.a. pga innvandring. Dette blir ren tipping, men jeg tror det tallet kanskje er lavere i Trondheim. F.eks. har 16 % av Bergens befolkning innvandrerbakgrunn, men bare 8 % i Trondheim.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja, det høres reellt ut det.
Forøvrig håper jeg Brann nå kan kjøre på og prøve å fronte de neste hjemmekampene i større grad enn de første. Jeg tror ikke jeg har sett reklame noe annet sted enn de vanlige sakene på facebook.

Det er kanskje mange som ser det der, men de selger seg ikke selv.
Kan ikke folk sette i gang en "alle må gå"-aksjon igjen? Nå har vi rotet rundt i dritten i mange år.
Endelig er vi tilbake i bedre slag enn på lenge og vi ligger helt i toppen, da må folk komme seg på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

huleste

Var ikke mediedekningen før Sogndal-kampen også meget begrederlig? BT og BA hadde nesten ingen saker før kampen.

Fyre!

Kansje det som skal til er rett og slett å gå ut i sentrum, åsane, fana, henge opp plakater og div for å få folk på stadion. ? ut å lage litt reklame selv :)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Fyre!

Quote from: Gulløl on April 27, 2016, 13:17:01 PM


Spørsmålet er vel ka kan vi gjøre for å få tilbake den lidenskapen? brann og klubben må gjøre sitt, mediene må gjøre sitt men ka kan vi supportere gjøre ? må være noe som kan tenne gnisten igjen? nekter å tro at det kun er spillerne det står på...

Gulløl

April 30, 2016, 23:05:16 PM #12216 Last Edit: April 30, 2016, 23:09:31 PM by Gulløl
Da blir det kompisbilletter mot Start. Da er det bare å stå på og få flest mulig folk med seg. Kanskje vi klarer 15000 og en heidundrende lørdagskveld. Storm melder fint vær og 12 grader under kampen:)

Klippet fra Bataljonen sin facebook side:

Oppmøtet på Branns første hjemmekamper har vært greit, men kunne ha vært bedre. Til neste kamp - som er mot Start 7. mai klokken 20.00 - åpner Brann for at alle med partoutkort får kjøpe kompisbilletter til 149 kroner for voksne og 99 kroner for barn. Selv om kamptidspunktet ikke er det beste, fortjener dette Brann-laget masse folk på tribunene. Et helt utsolgt Brann Stadion blir kanskje vanskelig å få til, men skal vi si at 15.000 er mulig? Vi sier det! ‪#‎15000motstart‬
I år har snittet på Branns hjemmekamper vært rundt 11.500. Skal vi klare 15.000 mot Start bør hver og en av oss kjøpe noen billetter og oppfordre enda flere til å gjøre det samme!
Tagg venner og bekjente i kommentarfeltet som du kan tenke deg å kjøpe billetter til. 149 kroner for en billett kan de aller fleste stå i!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Salget til 16 mai kampen går veldig bra. Brann kan nok snart melde om at både 10000 og 11000 er passert, og dermed få en ytterligere positivitet rundt kampen og løfte salget ytterligere. Ser at et felt allerede har vært utsolgt noen dager(P). På BT-tribunen er det kun et felt som har  litt større antall billetter igjen(E), ellers nærmer det seg utsolgt. På Frydenbø B og C, øvre og nede er det nesten utsolgt for sitteplasser. På begge langsidene er det flere felt som nærmer seg utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

May 04, 2016, 11:00:04 AM #12218 Last Edit: May 04, 2016, 11:02:28 AM by dokken
Tror vi trygt kan regne med at dette kompisbillettgreiene til Start-kampen blir en fiasko.

Når informasjonen består av en mail der dette står:

Slik bestiller du kompis-billetter:
Det kan være vanskelig å nå oss i åpningstiden på hverdager. Derfor får du nå muligheten til å forhåndsbestille kompis-billetter. Samlet bestilling spesifisert med antall billetter barn/voksen sendes på e-post til vikar@brann.no . Merk bestillingen med kodeord «Kompis», og tribune/felt billettene ønskes på.

...da virker det nesten ikke seriøst en gang. Skal vi sende en mail til en vikar, så fikser han det for oss? Sikker på at det ikke er en adresse i Nigeria, og så må man sende penger på Western Union?

Hvorfor ikke bare lage en link der partourkortinnehavere logger seg på og kjøper til spesialpris? Som man tidligere har gjort med e-cup og cup. Tror svært få gidder dette opplegget - og å rekke Brann-butikken før alle forsvinner på langhelg er også ganske vanskelig.

For øvrig er jeg helt enig med de som mener at innloggingen for å kjøpe billetter må vekk. Hvorfor trengs den? Jeg har glemt passordet hver gang jeg skal inn der (ikke ofte, siden jeg har p-kort). For førstegangskjøpere og engangskjøpere er det et hinder. De vil bare velge sete, betale og få tilsendt billetten på mail/mobil.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Ser ikke ut til å bli folksomt på Stadion nei. Enormt mye ledig. Tror ikke vi runder 11000 i dag. Klarer vi i det hele tatt femsifret?
Legg ned hele klubben!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Trasige greier. Tenk at vi "håper på femsifret" - det er et pinlig skue.
Gå av.

krøvel vellevold

Nilsens fotball fenger ikke, ingen har reell tro på medaljekamp, lørdag kl 20 er et håpløst tidspunkt, a-ha-konserten trekker sikkert noe ned, været er kanskje for bra, motstanderen er ikke spesielt spennende. Mye av forklaringen ligger nok her.

Vi skal heller ikke glemme at sist vi spilte i eliten, var tilskuertallene i vårsesongen (utenom 16/5) på 11241, 9724, 10012, 9180 (mot VIF!), 8510, 9610 og 8972 før det eksploderte utover høsten. Så det har faktisk bedret seg. Jada vi er bedre resultatmessig enn i 2014, men offensivt er vi jo ikke akkurat fantastiske med kun 8 mål på 8 kamper.

I 2013 var tilskuertallene på vårsesongen (utenom 16/5) 12102, 10608 (mot MFK!), 11445, 10212, 10702, 10257 og 10427.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, det er mye som taler i mot høye tilskuertall. Jeg kjenner det jo bare selv. Og her er det først og fremste været og den sene kampstarten som lager en liten dupp i motivasjonen. Det er stor forskjell å komme hjem halv elleve kontra halv ni på den første varme kvelden på aldri så lenge. Jeg skal, men regner med at mange som er hakket mindre dedikerte dropper kampen. Også en del med partoutkort er jeg redd. Og som Krøvel skriver; Brann har jo heller ikke noe spill som kunne vippet tvilerne over på riktig side.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

Da spørs det om vi klarer å opprettholde den gode tilskuerstatistikken på 16 mai med kamper over 17000 tilskuere. Sist gang det falt under dette nivået var i 2003. Altså vi har en rekke på 12 år med over 17000 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 08, 2016, 16:38:19 PM
Da spørs det om vi klarer å opprettholde den gode tilskuerstatistikken på 16 mai med kamper over 17000 tilskuere. Sist gang det falt under dette nivået var i 2003. Altså vi har en rekke på 12 år med over 17000 tilskuere.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

BT- tribunen har kun enkeltplasser igjen til 16 mai kampen. Tilbudet 2 for 1 bør følges opp med at Brann nå er raske med å legge ut de som er ledig på de to feltene som foreløpig har vært sperret for salg, altså B og F.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Dersom man er snill, kan man anslå at det var rundt 6000 tilstede mot Start på lørdag.

Gulløl

May 10, 2016, 10:27:36 AM #12229 Last Edit: May 10, 2016, 10:55:36 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on May 10, 2016, 10:27:36 AM
I år med ingen kampanjer må det antallet kompenseres på annet vis, det at Brann ligger i toppen i eliteserien virker ikke som en faktor som betyr noe.


Litt sykt. Men jeg tror at stabilt gode prestasjoner over tid vil monne.
Tren på langskudd

Gulløl

Kun litt over 200 billetter igjen på Store Stå, da blir det ihvertfall utsolgt på det feltet med fem salgsdager igjen.
Totalsalget har passert 13 000. Fjordkraft-tribunen inkl. ståfeltet T er som vanlig det mest tungsolgte, og om det ikke blir utsolgt blir det nok der de fleste ledige plassene blir. De tre andre tre sidene er i god rute til å bli utsolgt.
http://www.brann.no/news/article/k87dia2h4fv51psogr8p10aiy/title/har-solgt-13000-billetter-til-16-mai
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Bra. Men viktig at de som har tenkt å synge sikrer seg de siste 200 store stå-billettene. Har en tendens til å dukke opp altfor mange der 16. mai som kun er interessert i å se på snapchat på mobilen eller snakke med sidemannen/-venninnen.

Også de er velkommen på Stadion, men helst ikke på Store Stå eller Z.

Gulløl

Det ble en tydelig økning i tempoet i billettsalget etter at Brann la ut den meldingen for 3 timer siden. Nye meldinger fra Brann på alle medier ved passering av 14, 15 og 16-tusen vil holde oppe interessen og få stadig nye kjøpere til. Her er det bare å kjøre på og hausse opp stemningen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Passerer vi 14 allerede i dag?

Belfort

Merkelig at det kan være solgt så mye, er jo ikke en interessant motstander

aleksanderhjelleseth

Blir sikkert et heidundrendes antiklimax

Gulløl

Quote from: Belfort on May 11, 2016, 17:24:40 PM
Merkelig at det kan være solgt så mye, er jo ikke en interessant motstander


Interessant dato ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on May 11, 2016, 18:01:03 PM
Quote from: Belfort on May 11, 2016, 17:24:40 PM
Merkelig at det kan være solgt så mye, er jo ikke en interessant motstander


Interessant dato ;)


Ja, hvis det er en spesiell dato som må til for og trekke folk til stadion står det virkelig dårlig til med interessen

Corran

Ja for en spesiell dato har da aldri trukket ekstra mange før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Da tror eg vi kan bikke 17000
Og vi kan vel forvente dårlig stemning og middels kamp. Kanskje maks 1 poeng
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

May 12, 2016, 20:40:26 PM #12242 Last Edit: May 12, 2016, 20:47:06 PM by Gulløl
Slik der ser ut nå har Brann en mulighet til å selge ut ALLE  billettene om de klarer å opplyse folket om hvor og hvordan de skal få de kjøpt. Billettsalget på kampdag har siste årene bare vært 300-500 billetter så en bør ikke planlegge med noe mer i år. Da er det på fredag og lørdag nesten alt av de ca. 2000 billettene som er i rest må selges. Billettene bak Stabæk supporterne bør legges ut tidlig fredag og markedsføres, er vel snakk om en ca.400 billetter kan jeg tenke meg. Og så er det den store hindringen for å selge Stadion helt ut, det såkalte "hemmelige" FK-T feltet med 1000 ståplasser. Tipper omtrent 80 % av de potensielle kjøperne som enda ikke har kjøpt billett ikke vet hvor de skal klare å kjøpe de billettene siden feltet ikke viser på billettkartet og en må utøve fingerferdighet i mm klassen for å trykke seg inn. Klarer Brann i de siste to tre nyhetsoppdateringene om billetter å fronte de plassene skikkelig med de gunstige billettprisene kan vi for første gang på veldig mange år oppleve at folk må snu i billett luken på kampdag. Et totalt utsolgt Brann Stadion er noe å slå seg på brystet for markedsmessig. BT sin artikkel i kveld der det står at det er nesten utsolgt kan allerede nå begynne å skremme en del publikummere til å holde seg borte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Kan se ut som 16000 er passert nå. Om en vil sitte ved siden av hverandre er felt O siste mulighet, ellers omtrent bare enkeltplasser. Store stå er trolig kommet under 100 ledige billetter, kanskje feltet blir utsolgt i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste


krøvel vellevold

May 13, 2016, 10:40:02 AM #12245 Last Edit: May 13, 2016, 10:43:20 AM by krøvel vellevold
Quote from: huleste on May 13, 2016, 10:20:32 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-har-provd-unggutterz-lokale-gutter-de-har-til-og-med-provd-a-vinne-fotballkamper-likevel-er-det-glissent-pa-stadion/s/5-8-348988

Utifra linken ser det ut til å handle om hvordan Brann vil få folk på stadion. Noen med tilgang som kan gjengi hva det handler om?


De vil ha bedre stemning, slik at folk lokkes på kamp. Det er visst stemning som avgjør tilskuertallene.
Resultater og underholdende spill hjelper visst ikke på etterspørselen. Som om det er ett fett om vi taper kamper/spiller elendig/ligger i bunnen - eller om vi kjemper om gull, scorer masse mål og skaper sjanser i bøtter og spann hver gang.
I 2013 vant vi hjemmekampene om våren uten at publikum kom, så de hevder resultater ikke hjelper.
I 2014 spilte vi til dels offensivt uten at publikum kom , så de hevder offensiv fotball ikke hjelper.
I 2016 er poengfangsten bra, så de hevder resultater ikke hjelper.

Det de ikke tenker på er at vi våren 2013 tapte alle bortekampene, slik at ethvert håp om mulig medaljestrid fikk seg en nedtur i bortekampen før. Ikke spilte vi underholdende heller.
I 2014 tapte vi jo det meste.
I 2016 ser alle at vi ikke er noen reell medaljekandidat, og voldsomt underholdende er det jo ikke heller.

Ingen skal innbille meg at det ikke hjelper på tilskuertallene å fremstå som en reell medaljekandidat. Dvs. å vinne kamper med noenlunde overbevisning, skape mange sjanser, score en del mål, osv. Tre poeng er selvsagt viktig for folk, men mange velger nok å prioritere andre ting hvis de må betale 300 kroner og kaste bort en hel ettermiddag/kveld for å kjede seg på vei til de tre poengene - og man i tillegg med stor sikkerhet kan si at det neppe blir medalje.

Mange vil ha i pose og sekk. Det er ikke godt nok å BARE vinne - eller BARE underholde. De vil ha seire, de vil ha mål og de vil ha mange sjanser - og helst også reell kamp om de øverste plassene. At de er kresne? Javisst. Men sånn er det bare.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on May 13, 2016, 10:40:02 AM
At de er kresne? Javisst. Men sånn er det bare.


Eg arresterer ofte meg selv her, mine forventninger til resten av det potensielle Brann-publikummet i Bergen og omegn er for høyt. Folk trenger en god grunn til å gå på Brann-kamp, og det me leverer for tiden er akkurat ikkje nok til å trekke mer enn menigheten + noen få ekstra hver gang.

Er været for dårlig er det få som orker kavet med å komme seg fra bil til Stadion. Er været for godt er det kjekkere å sitte på terrassen og grille.
Gå av.

osoerli

Om Brann spelar feiande flott angrepsfotball og scorar masse mål, og ligger topp 3 heile sesongen, så kjem folk.  Om det i tillegg blir servert Bratwurst, gluhwein og øl utanfor og inne på stadion slik som i Tyskland, så hjelper det bra på det også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: osoerli on May 13, 2016, 11:13:50 AM
Om Brann spelar feiande flott angrepsfotball og scorar masse mål, og ligger topp 3 heile sesongen, så kjem folk.  Om det i tillegg blir servert Bratwurst, gluhwein og øl utanfor og inne på stadion slik som i Tyskland, så hjelper det bra på det også.


Tror Osoerli er inne på noe.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Og dette greiene om "vi kan ikkje spelle som Barcelona", "vi e ikkje gode nok te å spelle Playstation-fotball"... Folk forventer ikke det heller. Det er ikke 50 trekk og superb ballkontroll og fine pasninger og driblerier folk nødvendigvis mener med "underholdende fotball". Men det folk vil se er et Brann-lag som viser vilje til å ta initiativ og angripe - og scorer en del mål. Det er jo sjanser og mål i favør Brann folk vil se. Det er det som fenger og som gjerne er avgjørende for dem som er potensielle stadiongjengere. Og selvsagt; at vi fremstår som en reell kandidat til edelt metall. Det gjør vi ikke ennå. Folk vet at vi neppe kan bli stort bedre enn nr. 5-6. Begynner marginene å gå litt imot oss, slik de gjorde på Lillestrøm, så kan poengfangsten bli lavere enn den har vært. Vi hadde ikke trengt å ha mye uflaks til nå for at poengfangsten fort kunne vært 5-6 lavere. Dette tror jeg folk ser.
Legg ned hele klubben!

Go Up