• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

Go Down

dokken

Eksempel: akkurat nå (kl 10) handler to av de tre toppsakene på BT.no om EM-finalen. Ikke et ord om Brann - RBK på hele forsiden. På BA.no finner vi en forhåndssak ( denne Osdals blogg...) på 8.-9. plass. Ellers tyst.

huleste

Like tyst i trønderavisene også. Merkelig.. Jeg på min side kribler etter å komme meg på stadion i dag!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 28, 2013, 08:51:22 AM
Når det gjelder EM-finalen: Jeg er ikke med på å disse damefotball. Det er veldig 1995, og med den kvaliteten vi har i norsk herrefotball, er vi ikke i en posisjon til å le av noen.

Jo vi kan le av de som er mye dårligere.
Legg ned hele klubben!

dokken

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2013, 10:26:19 AM
Quote from: dokken on July 28, 2013, 08:51:22 AM
Når det gjelder EM-finalen: Jeg er ikke med på å disse damefotball. Det er veldig 1995, og med den kvaliteten vi har i norsk herrefotball, er vi ikke i en posisjon til å le av noen.

Jo vi kan le av de som er mye dårligere.


Ja, akkurat som alle norske Barcelona-tilhengere kan le av norsk "toppfotball" etter gårsdagens kamp i Oslo. Det var latterlig klasseforskjell på lagene der, og VIF kan ikke bruke kjønnsforskjeller som unnskyldning.

Kvinnefotball er "dårligere" enn herrefotball, på samme måte som det er tilsvarende kjønnsforskjeller i alle andre idretter. Men dersom publikum kun var ute etter kvalitet, ville det ikke vært mange på Brann-kamper heller. Da hadde alle sittet foran tv og studert Messi i reprise.

Den relative prestasjonen er det som fenger folk. At noen presterer godt på sitt nivå. Det gjør kvinnelandslaget nå, og da er det helt greit at de får oppmerksomhet.

SK

Quote from: dokken on July 28, 2013, 11:29:20 AM
Kvinnefotball er "dårligere" enn herrefotball, på samme måte som det er tilsvarende kjønnsforskjeller i alle andre idretter. Men dersom publikum kun var ute etter kvalitet, ville det ikke vært mange på Brann-kamper heller. Da hadde alle sittet foran tv og studert Messi i reprise.


Nei, nivåforskjellen mellom kvinner og menn er større i fotball enn i mange andre idretter. Nivåforskjellen kommer i hvert fall til syne på en måte som gjør at kvinnefotball bare blir tragisk å se på.
Kvinner har ikke fysiske forutsetninger for å spille fotball på de samme premissene som menn. Både ball, mål og bane som kvinnene bruker er for store for dem, og da blir kvaliteten deretter. I andre idretter forstår man slike ting og lar de ulike kjønnene konkurrere på sine egne premisser. Men ikke i fotball. Noe som gjør at man kan se en kamp med et lokalt guttelag og få samme kvalitet.


krøvel vellevold

Quote from: dokken on July 28, 2013, 11:29:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2013, 10:26:19 AM
Quote from: dokken on July 28, 2013, 08:51:22 AM
Når det gjelder EM-finalen: Jeg er ikke med på å disse damefotball. Det er veldig 1995, og med den kvaliteten vi har i norsk herrefotball, er vi ikke i en posisjon til å le av noen.

Jo vi kan le av de som er mye dårligere.


Ja, akkurat som alle norske Barcelona-tilhengere kan le av norsk "toppfotball" etter gårsdagens kamp i Oslo. Det var latterlig klasseforskjell på lagene der, og VIF kan ikke bruke kjønnsforskjeller som unnskyldning.

Kvinnefotball er "dårligere" enn herrefotball, på samme måte som det er tilsvarende kjønnsforskjeller i alle andre idretter. Men dersom publikum kun var ute etter kvalitet, ville det ikke vært mange på Brann-kamper heller. Da hadde alle sittet foran tv og studert Messi i reprise.

Den relative prestasjonen er det som fenger folk. At noen presterer godt på sitt nivå. Det gjør kvinnelandslaget nå, og da er det helt greit at de får oppmerksomhet.


De som ler av kvaliteten på norsk fotball - og bruker det som grunn til i se utenlandske lag i stedet for det lokale, bør ikke være de samme som ser damefotball i stedet for Brann - RBK.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Noen som har troen på at vi klarer 13 tusen i dag eller har vi mer en nok med å komme opp på 12 tusen tallet ? Fellesferie og Norway cup gjør vel at vi mister et par tusen av de som normalt ville kommet. På den positive siden gjør vel det tidlige kamptidspunktet at flere familier med småbarn tar turen i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on July 28, 2013, 12:07:56 PM
Noen som har troen på at vi klarer 13 tusen i dag eller har vi mer en nok med å komme opp på 12 tusen tallet ? Fellesferie og Norway cup gjør vel at vi mister et par tusen av de som normalt ville kommet. På den positive siden gjør vel det tidlige kamptidspunktet at flere familier med småbarn tar turen i dag.


Damefinale, mange som sikkert tror kampen går på TV2, regn og torden, fellesferie... Blir nok laveste tall mot RBK siden 1998 dette...
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 12:13:39 PM
For meg virker damelandslagets finale for øyeblikket som en mye større snakkis blant folk enn Brann - RBK.


Hva i all verden for folk er det du omgås med?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/1rkiqkgwzjdtu1erj58ici5r8d/title/har-passert-11000-solgte-billetter

Søndag formiddag er forhåndssalget til Brann - Rosenborg passert 11.000. Med noen lunde bra vær utover ettermiddagen er det sannsynlig at det selges nærmere 2000 billetter til før kampstart klokken 18.00.
- Et tilskuertall på 12.500 virker logisk akkurat nå. Men vi har plass til mange flere og oppfordrer publikum om å støtte laget i jakten på årets niende strake hjemmeseier i Tippeligaen, sier Dag Frode Algerøy, leder for privatmarkedet i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 28, 2013, 13:16:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 12:13:39 PM
For meg virker damelandslagets finale for øyeblikket som en mye større snakkis blant folk enn Brann - RBK.


Hva i all verden for folk er det du omgås med?


Det er jo bare å følge med på Twitter og sånt. Veldig mye mas der om dette damelandslaget.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2013, 13:23:13 PM
Quote from: ostraume on July 28, 2013, 13:16:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 27, 2013, 12:13:39 PM
For meg virker damelandslagets finale for øyeblikket som en mye større snakkis blant folk enn Brann - RBK.


Hva i all verden for folk er det du omgås med?


Det er jo bare å følge med på Twitter og sånt. Veldig mye mas der om dette damelandslaget.


Hehe...ja, jeg får begynne på Twitter og abonnere på #damefotball. Godt tips ;)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on July 27, 2013, 19:44:14 PM
Har bare sett tv2-intervjuet.


Er det tilgjengelig, mon tro?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Bossmann


Ricky

Det regner, og temperaturen har falt med 7 grader. Lukter 11.802 tilskuere.

krøvel vellevold

Bommet stygt på tipset i dag ser jeg. Det kom 67 flere RBK-supportere enn jeg trodde.
Legg ned hele klubben!

Styx

Bergen til eg dør

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2013, 19:46:22 PM
Bommet stygt på tipset i dag ser jeg. Det kom 67 flere RBK-supportere enn jeg trodde.


HAHA!

Sikkert noen trøndere som allerede har kommet til Bergen for å studere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dokken

Det er ikke meningen å overta som den nye statistikkguruen, Krøvel. Men i en ledig stund satte jeg meg ned og sjekket hvordan de ulike lagene ligger an med tilskuere så langt i år, sammenliknet med snittet for fjorårssesongen.

Her er resultatet. Først årets snitt hittil, deretter snittet fra i fjor i parentes, deretter endring fra ifjor:

RBK 15.693 (13.394)  +2329
Brann 11.735 (12.339) - 604
VIF 10.349 (10.768) - 419
Viking 9892 (9893) -1
Molde 8993 (9361) - 468
AaFK 8005 (9183) - 1178
SIF 6237 (6100) + 137
Start 5832 (1.divisjon)
LSK 5731 (5692) + 38
Odd 5026 (5177) - 151
FKH 4684 (4532) + 152
TIL 4070 (4209) - 139
Sarpsborg 3761 (1.div)
Sogndal 3387 (3659) - 272
Sandnes Ulf 3032 (3841) - 809
Hønefoss 2854 (2884) - 30

Som vi ser er det stort sett nedgang over hele linjen, med ett imponerende unntak: RBK. Ja, de leder serien, men de var med i toppen i fjor også. Det er åpenbart at den (dyre) sportslige satsningen på danske klessetryner fenger trønderne.

Branns nedgang ser kanskje ikke så dramatisk ut. Men vi får det femte året på rad med fall i oppslutningen, og alt tyder på at fallet blir langt større enn det ser ut hittil. For vi har unnagjort alle storkampene (VIF, Viking, 16. mai, RBK) som trekker opp snittet. De seks hjemmekampene vi har igjen er neppe noen publikumsslagere, ikke minst fordi de to første er lagt til fredager.

Får vi feks 10.000 i snitt på de seks siste (jeg regner nesten med at 10.000-grensen brytes i høst), så ender vi med et årssnitt på 11.041. Det vil være det laveste på 11 år. I katastrofesesongen 2002, som endte med kvalik, hadde vi 10.999 i snitt!

Skulle vi (gud forby) havne under det tallet også, må vi helt tilbake til 1998 for å finne dårligere tilskuertall.

osoerli

Rart Aalesund har så stor nedgang.  Har ikkje Jønsson samme draget på alle tantene som Rekdal hadde?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on July 30, 2013, 15:31:01 PM
Rart Aalesund har så stor nedgang.  Har ikkje Jønsson samme draget på alle tantene som Rekdal hadde?


De har levd kunstig høyt på tilskuertall pga det høye sesongkortsalget som kom da 1) de var nye i eliten, 2) de fikk ny stadion, 3) da det var vanskelig å få billett på annen måte enn ved å ha sesongkort. I hvert fall til storkampene mot MFK og RBK.

Nå er nyhetens interesse over der oppe, og de har hatt nedgang hver sesong siden den første CLS-sesongen. Det er grunn til å legge merke til at deres nedgang har kommet samtidig som de har hatt stor sportslig fremgang. I 2006 spilte AaFK i Adecco og fikk 9950 i snitt. I år er de inne i sin beste sesong noensinne i klubbhistorien, men snittet er 8006. De har møtt hverdagen.
Legg ned hele klubben!

tempo2

July 31, 2013, 01:17:25 AM #10324 Last Edit: July 31, 2013, 03:16:19 AM by tempo2
Quote
Quote from: dokken on July 30, 2013, 15:21:35 PM
Det er ikke meningen å overta som den nye statistikkguruen, Krøvel. Men i en ledig stund satte jeg meg ned og sjekket hvordan de ulike lagene ligger an med tilskuere så langt i år, sammenliknet med snittet for fjorårssesongen.

Her er resultatet. Først årets snitt hittil, deretter snittet fra i fjor i parentes, deretter endring fra ifjor:

RBK 15.693 (13.394)  +2329
Brann 11.735 (12.339) - 604
VIF 10.349 (10.768) - 419
Viking 9892 (9893) -1
Molde 8993 (9361) - 468
AaFK 8005 (9183) - 1178
SIF 6237 (6100) + 137
Start 5832 (1.divisjon)
LSK 5731 (5692) + 38
Odd 5026 (5177) - 151
FKH 4684 (4532) + 152
TIL 4070 (4209) - 139
Sarpsborg 3761 (1.div)
Sogndal 3387 (3659) - 272
Sandnes Ulf 3032 (3841) - 809
Hønefoss 2854 (2884) - 30

Som vi ser er det stort sett nedgang over hele linjen, med ett imponerende unntak: RBK. Ja, de leder serien, men de var med i toppen i fjor også. Det er åpenbart at den (dyre) sportslige satsningen på danske klessetryner fenger trønderne.

Branns nedgang ser kanskje ikke så dramatisk ut. Men vi får det femte året på rad med fall i oppslutningen, og alt tyder på at fallet blir langt større enn det ser ut hittil. For vi har unnagjort alle storkampene (VIF, Viking, 16. mai, RBK) som trekker opp snittet. De seks hjemmekampene vi har igjen er neppe noen publikumsslagere, ikke minst fordi de to første er lagt til fredager.

Får vi feks 10.000 i snitt på de seks siste (jeg regner nesten med at 10.000-grensen brytes i høst), så ender vi med et årssnitt på 11.041. Det vil være det laveste på 11 år. I katastrofesesongen 2002, som endte med kvalik, hadde vi 10.999 i snitt!

Skulle vi (gud forby) havne under det tallet også, må vi helt tilbake til 1998 for å finne dårligere tilskuertall.



Det kan være like greit at vi gjør, med den fotballen vi nå får servert, så beveger eg meg aldri opp på stadion lenger. Det e rett og slett å til å bli dårlig av !  Eg e totalt uenig i måten RS tenker på, grunnspll og grunnspill, ja det høres veldig fint ut, men forferdelig kjedelig å sjå på og lite effektivt. Lagutakene han har gjør også at man har kunna og sikkert forstatt kan tjene store penger på at oddsen. Talentene får heller lite spilletid ! Støtter ikkje sånt lenger ! Må tenke på helsa

ostraume

Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.

Balltrillingen vi har begynt med i år kan absolutt diskuteres, men jeg mener det er en bedre sti enn de to siste års poling mot Ojo. For det er bare å innse at det er det som er "direkte" stil.

I tillegg er det ingen som scorer så mye mål som oss hjemme (kanskje Godset gikk forbi etter forrige runde forresten...), så om mål skal være et mål (hoho) på attraktivitet så scorer vi bra på det og.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.



BT tok ikke med utlendinger i statistikken. Tar man det med, er AaFK langt foran oss. Også Odd er foran.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.

Balltrillingen vi har begynt med i år kan absolutt diskuteres, men jeg mener det er en bedre sti enn de to siste års poling mot Ojo. For det er bare å innse at det er det som er "direkte" stil.


Det er kanskje din og Drillo sin definisjon av direkte stil.

Hugsar du ein trenar som heitte Mons Ivar Mjelde? Der var det snakk om direkte stil og attraktiv foppa.

Berre klikke deg inn på denne YouTube-lenka og sjå på kampen mot Deportivo. For ein deilig spelestil me hadde då. Og for eit engasjement som var.

Herregud kor eg saknar Brann anno den tida.

http://www.youtube.com/watch?v=R0NTw6O-4OQ

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2013, 08:24:35 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.



BT tok ikke med utlendinger i statistikken. Tar man det med, er AaFK langt foran oss. Også Odd er foran.


Det valget kan selvsagt diskuteres, men jeg synes det blir riktigere slik.

Om Brann f.eks hadde hentet Isco til klubben for to år siden så ville det ikke vært godt talentarbeid, men vanvittig teft/flaks på overgangsmarkedet. Gode kjøp er en god ting, men talentarbeidet er, slik jeg ser det, først og fremst rettet mot de lokale guttene som kommer frem. Mikel på Lyn er et relevant eksempel, det handler null om godt talentarbeid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: Yngve on July 31, 2013, 08:26:22 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.

Balltrillingen vi har begynt med i år kan absolutt diskuteres, men jeg mener det er en bedre sti enn de to siste års poling mot Ojo. For det er bare å innse at det er det som er "direkte" stil.


Det er kanskje din og Drillo sin definisjon av direkte stil.

Hugsar du ein trenar som heitte Mons Ivar Mjelde? Der var det snakk om direkte stil og attraktiv foppa.

Berre klikke deg inn på denne YouTube-lenka og sjå på kampen mot Deportivo. For ein deilig spelestil me hadde då. Og for eit engasjement som var.

Herregud kor eg saknar Brann anno den tida.

http://www.youtube.com/watch?v=R0NTw6O-4OQ


Ja, du tenker på det vanvittige engasjementet som ga 8777 tilskuere mot et godt spansk lag?

Ellers er jeg forøvrig selvsagt helt enig i at alt var bedre i 06/07, men da hadde vi tross alt et mannskap som bestemoren til Stoffi hadde tatt til gull.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

Quote from: Yngve on July 31, 2013, 08:26:22 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.

Balltrillingen vi har begynt med i år kan absolutt diskuteres, men jeg mener det er en bedre sti enn de to siste års poling mot Ojo. For det er bare å innse at det er det som er "direkte" stil.


Det er kanskje din og Drillo sin definisjon av direkte stil.

Hugsar du ein trenar som heitte Mons Ivar Mjelde? Der var det snakk om direkte stil og attraktiv foppa.

Berre klikke deg inn på denne YouTube-lenka og sjå på kampen mot Deportivo. For ein deilig spelestil me hadde då. Og for eit engasjement som var.

Herregud kor eg saknar Brann anno den tida.

http://www.youtube.com/watch?v=R0NTw6O-4OQ


Gode minner. en helt utrolig kamp av  Huseklepp, tviler på at han noensinne når de høydene der igjen .. men vi var ikke i nærheten av å holde dette nivået i noen andre kamper den sesongen. dette var vel et par måneder etter 0-8 mot Molde i cupen. og et par uker før 2-0 ble til 2-3 da vi spilte med en mann mer mot samme lag

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 31, 2013, 09:04:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2013, 08:24:35 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.



BT tok ikke med utlendinger i statistikken. Tar man det med, er AaFK langt foran oss. Også Odd er foran.


Det valget kan selvsagt diskuteres, men jeg synes det blir riktigere slik.

Om Brann f.eks hadde hentet Isco til klubben for to år siden så ville det ikke vært godt talentarbeid, men vanvittig teft/flaks på overgangsmarkedet. Gode kjøp er en god ting, men talentarbeidet er, slik jeg ser det, først og fremst rettet mot de lokale guttene som kommer frem. Mikel på Lyn er et relevant eksempel, det handler null om godt talentarbeid.


Men at de er norske, betyr ikke nødvendigvis at de er egenproduserte eller lokale. Så lenge statistikken ikke omhandler dette, er det bare tull å sette grensen ved landegrensene.

Brann har vært gode på å få frem talenter, men det spørs om det er Skars' fortjeneste. Den dagen Jonsson er tilbake, Barrantes (eller en annen i stedet for) kommer og Finne har reist, er det ikke mye talenttid han kan skryte av. Da sitter vi igjen med Larsen (som ikke er fast ennå) og noen innhopp for Barmen. 
Legg ned hele klubben!

ostraume

Det kan tenkes, men det blir litt drøyt å holde hypotetiske fremtidsscenarier mot Skars. Han må nesten vurderes etter det han faktisk gjør, ikke etter det han kan komme til å gjøre i fremtiden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on July 31, 2013, 10:17:23 AM
Det kan tenkes, men det blir litt drøyt å holde hypotetiske fremtidsscenarier mot Skars. Han må nesten vurderes etter det han faktisk gjør, ikke etter det han kan komme til å gjøre i fremtiden.
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 10:17:23 AM
Det kan tenkes, men det blir litt drøyt å holde hypotetiske fremtidsscenarier mot Skars. Han må nesten vurderes etter det han faktisk gjør, ikke etter det han kan komme til å gjøre i fremtiden.


Ja, men det han gjør er jo ikke å prioritere unge foran eldre. Noe han heller ikke skal gjøre, men han trenger i hvert fall ikke å late som om at han er spesielt talentvennlig. Det er han nemlig ikke.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: ostraume on July 31, 2013, 09:06:17 AMJa, du tenker på det vanvittige engasjementet som ga 8777 tilskuere mot et godt spansk lag?


Vi stilte tross alt med Einarsson og Bjørnsson fra start. Det var et under at det kom såpass mange...;)
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on July 31, 2013, 10:51:29 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 09:06:17 AMJa, du tenker på det vanvittige engasjementet som ga 8777 tilskuere mot et godt spansk lag?


Vi stilte tross alt med Einarsson og Bjørnsson fra start. Det var et under at det kom såpass mange...;)


underet var vel i grunnen måten de spilte på i denne kampen

Lasaron

Jeg må bare slenge meg på den presiseringen som ble gjort lenger oppe, det er faktisk hakket bedre med dagens balltrilling enn polingen.

Balltrillingen fører tross alt til at de en del ganger prøver å spille seg gjennom midten. Det er utviklende, og man må begynne et sted.

Men det bør bli forbudt å trille tilbake til keeper uten at man er totalpresset, forutsatt at keeper da blir nødt til å klarere. Alt for ofte i dag ender det med at en av de sentrale bak liksom gir litt opp, og triller den tilbake til keeper for å slippe å ta et valg. Samtidig er laget såpass presset at keeper "må" klarere.
Forbyr man slike typer tilbakespill, samtidig som bevegelsene foran blir en hel del bedre, så er man på god vei.
Det er også et triks å trene mye på mottak under press/med mann i rygg etc.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg lar meg ikkje  imponere over balltrilling bak i egne rekker, det ender som regel med press og tilbakespel til Piotr. Kva som skjer etter dét er ren bingo, som regel blir det kamp om ballen. Balltrilling frå midten og framover inn på motstanderens banehalvdel er derimot imponerende. Risikoen er større, og det kan ende med balltap slik det gjorde på 0-4 mot bartene, der me mistet ballen i angrep oppe ved rbks 16-meter og blei kontret i senk. Men det er uansett i den retningen folk vil ha ballen, framover og i angrep.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2013, 10:09:01 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 09:04:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 31, 2013, 08:24:35 AM
Quote from: ostraume on July 31, 2013, 07:49:22 AM
Ifølge BT topper vi på talentbruk i TL så det argumentet kan du stryke.



BT tok ikke med utlendinger i statistikken. Tar man det med, er AaFK langt foran oss. Også Odd er foran.


Det valget kan selvsagt diskuteres, men jeg synes det blir riktigere slik.

Om Brann f.eks hadde hentet Isco til klubben for to år siden så ville det ikke vært godt talentarbeid, men vanvittig teft/flaks på overgangsmarkedet. Gode kjøp er en god ting, men talentarbeidet er, slik jeg ser det, først og fremst rettet mot de lokale guttene som kommer frem. Mikel på Lyn er et relevant eksempel, det handler null om godt talentarbeid.


Men at de er norske, betyr ikke nødvendigvis at de er egenproduserte eller lokale. Så lenge statistikken ikke omhandler dette, er det bare tull å sette grensen ved landegrensene.


Det er det, men det beste for å måle talentarbeidet hadde jo vært at man kun regnet med spillere som hadde vært i klubben minimum fra det var f.eks. 15.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hvor havner vi på listen hvis vi fjerner Haugens spilletid da?

ostraume

Sikkert lengre ned, men i så fall er det en annen liste og alle andre sine verdier må og justeres.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

August 06, 2013, 12:22:03 PM #10341 Last Edit: August 06, 2013, 12:44:56 PM by Gulløl
Det er vel bare å innstille seg på at Lillestrøm kampen på fredag blir kampen vi høyst sannsynlig bryter 10 000 grensen. Nå har vi enda lavere entusiasme en for noen uker siden, mange poeng er tapt i ferietiden og folk er definitivt ikke mye motivert til løpe til Stadion på kamp som en helge start. Vi er helt ute av kampen om gull og sølv, og pilen peker nedover på tabellen. Ingen kampanjer(gratisbilletter) som kan vippe oss over grensen så vidt jeg har fått med meg. Og mange supportere orker nok ikke ydmykelsen der muligheten for at Helstad, Vaagan Moen og Mjelde kan score på oss og trø oss ytterligere ned i dritten. Ellers ingen markedsføring av kampen på Brann.no selv om det bare er 3 dager igjen. Algerøy har vel gitt blaffen og reist på ferie, virker som han har mistet gnisten han også, lenge siden han har vært på brann-TV og hoppet og skreket fremfor tribunene. Det er omtrent ingen bevegelse på billettsiden til denne kampen, det er noe alle kan se. Kjenner min egen entusiasme foran denne kampen er på nivå med etter etter nedrykket i 85 da jeg som ung supporter hadde opplevd fire nedrykk av fire mulige(79-81-83-85). Det er forbanna tragisk hvor lite styre og stell og en haug med trenere opp gjennom årene har klart å fått ut av det fantastiske potensialet til denne klubben, og noen bedring eller lysepunkt er heller ikke i sikte for de neste årene. En må begynne å renske ut på toppen, Roald Bruun-Hanssen og Lars Moldestad har definitivt ikke de egenskapene som skal til for å gjøre Brann til en stabil toppklubb der entusiasmen koker rundt klubben slik det bør være. Våre to topper kan skue utover tribunene fra boksen sin på fredag og føle om de fornøyde, aldri i livet om det kommer til å være over 7000 tilstede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Forferdelig trist. Men hva kan vi gjøre for å bedre dette? De siste kampene har jeg, selv om jeg har partoutkort, kjøpt opp til 8 billetter til venner. Jeg sender melding rundt omkring og spør om folk vil være med på kamp. Og når jeg gjør det enkelt for dem og sier jeg har billett til dem og det eneste de trenger å gjøre er å overføre penger til meg, så er de aller fleste positiv og hiver seg på. Og bare så det er klart, jeg tar ikke ett øre mer for billetten enn det jeg kjøper den for.  Tenk hvis alle hadde gjort som meg!

tsrqpo

Quote from: huleste on August 06, 2013, 12:57:12 PM
Forferdelig trist. Men hva kan vi gjøre for å bedre dette? De siste kampene har jeg, selv om jeg har partoutkort, kjøpt opp til 8 billetter til venner. Jeg sender melding rundt omkring og spør om folk vil være med på kamp. Og når jeg gjør det enkelt for dem og sier jeg har billett til dem og det eneste de trenger å gjøre er å overføre penger til meg, så er de aller fleste positiv og hiver seg på. Og bare så det er klart, jeg tar ikke ett øre mer for billetten enn det jeg kjøper den for.  Tenk hvis alle hadde gjort som meg!


Då hadde vi trengt større stadion.. Ca 300 000 x 8, hadde blitt 2400000 på hver kamp da? Da hadde vi kanskje hatt råd til en spiller til

Nixon

Min første tanke er at dersom Gulløl mener noe er "høyst sannsynlig" så skjer det neppe. Han er jo beryktet her på forumet for sine heller lite treffsikre konklusjoner...

Jeg må innrømme at da sommerkampen mot Sandnes Ulf var unnagjort tenkte jeg at vi kunne ha en sjanse til å komme over 10.000 gjennom hele sesongen. At vi i alle fall skulle holde stand til kampen mot Hønefoss i slutten av oktober. Nå har vi ikke vunnet en eneste kamp siden seieren mot rogalendingene, så jeg vet ikke helt... Men skal jeg spå klarer vi akkurat over den magiske grensen!:)
Rød makt på Hansa

dokken

Et annet deprimerende faktum som slo meg da jeg så statistikkene i dag: Rosenborgs LAVESTE tilskuertall i år (11.748) er høyere enn vårt GJENNOMSNITT (11.735).

Og det er et snitt som kommer til å stupe utover høsten, kanskje til under 11.000. I så fall blir det vårt dårligste tilskuertall siden 1998...

huleste

Quote from: tsrqpo on August 06, 2013, 13:02:34 PM
Quote from: huleste on August 06, 2013, 12:57:12 PM
Forferdelig trist. Men hva kan vi gjøre for å bedre dette? De siste kampene har jeg, selv om jeg har partoutkort, kjøpt opp til 8 billetter til venner. Jeg sender melding rundt omkring og spør om folk vil være med på kamp. Og når jeg gjør det enkelt for dem og sier jeg har billett til dem og det eneste de trenger å gjøre er å overføre penger til meg, så er de aller fleste positiv og hiver seg på. Og bare så det er klart, jeg tar ikke ett øre mer for billetten enn det jeg kjøper den for.  Tenk hvis alle hadde gjort som meg!


Då hadde vi trengt større stadion.. Ca 300 000 x 8, hadde blitt 2400000 på hver kamp da? Da hadde vi kanskje hatt råd til en spiller til


Hadde jo vært en drøm! Trenger jo ikke få med 8 personer på hver kamp, men tenk om alle hadde dradd med seg et par ekstra kompiser. Det hadde jo skjedd forandring.

Henki

Quote from: huleste on August 06, 2013, 23:23:29 PM
Quote from: tsrqpo on August 06, 2013, 13:02:34 PM
Quote from: huleste on August 06, 2013, 12:57:12 PM
Forferdelig trist. Men hva kan vi gjøre for å bedre dette? De siste kampene har jeg, selv om jeg har partoutkort, kjøpt opp til 8 billetter til venner. Jeg sender melding rundt omkring og spør om folk vil være med på kamp. Og når jeg gjør det enkelt for dem og sier jeg har billett til dem og det eneste de trenger å gjøre er å overføre penger til meg, så er de aller fleste positiv og hiver seg på. Og bare så det er klart, jeg tar ikke ett øre mer for billetten enn det jeg kjøper den for.  Tenk hvis alle hadde gjort som meg!


Då hadde vi trengt større stadion.. Ca 300 000 x 8, hadde blitt 2400000 på hver kamp da? Da hadde vi kanskje hatt råd til en spiller til


Hadde jo vært en drøm! Trenger jo ikke få med 8 personer på hver kamp, men tenk om alle hadde dradd med seg et par ekstra kompiser. Det hadde jo skjedd forandring.


Joa, men nå er det jo slik at mange av oss har mer enn nok med å motivere oss selv til å gå på kamp. Det er synd men sant. Selv har jeg opplevd at de to jeg går på Stadion med ved noen anledninger denne sesongen har glemt at det er kamp, eller har prioritert ting framfor kamp som ville vært utenkelig å prioritere for bare få år siden.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Passert 8000 solgte nå ? Neppe kikker en inn på tribunekartene virker det som bildet er fryst fast i forhold til i går.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Da var det siste håpet om å nå 10000 i morgen borte. En trenerforlengelse tok fullstendig knekken på den lange rekken med fem sifferet antall tilskuere på Stadion. Nå blir det vel mer vanlig med antall tilskuere under den grensen en over, for ikke å snakke om neste år når minst 2000 velger å ikke fornye sine partoutkort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up