• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

He he, jeg har vært på basket, baseball og ishockey der borte, og de er som du sier veldig opptatt av innpakningen. Men folk blir engasjerte på alle tribunene, og det er litt av forskjellen mellom her og der. For meg kan det bli ganske pinlig, men vi må kanskje innse at selve kampen ikke er nok lenger?

Men heldigvis tyder vel alt på at Brann ikke skal blåkopiere noe. Klarer de å hente ut det beste kan det bli noen ekstra tilskuere i årene fremover. Og så er det jo litt betryggende at de ser til Tyskland også.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Cheerleadere har vi jo hatt på Stadion flere ganger i pausene ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 13, 2012, 14:06:10 PM
Vi kan mene mye om DFA, men det kan ikke være annet enn positivt at de henter inspirasjon fra USA og Tyskland; land som lykkes bra med å få folk til å komme på idrettsarrangementer. Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av det. Alt vil helt sikkert ikke falle i smak hos purister som meg selv, men det får heller våge seg dersom det trekker folk til tribunen. Mer folk er jo som kjent mer penger. Og penger trenger vi.


Ja, det å skape liv rundt stadion lenge før kamp for å trekke folk opp er ikke så dumt, og jeg ser ikke noe negativt med det.
Her i México trekker de mange tusen til stadion flere timer før kampene, fordi de har arrangementer, grilling, musikk og ølsmaking;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Eg frykter utfallet fort kan bli noen litt halvkleine opplegg som også vil lide under at Brann ikke har råd til å bruke nok penger på det til at det blir riktig bra. Fint med inspirasjon, men når klubben knapt klarer å holde kioskene på Stadion åpne føles amerikanske massemarkedsmaskiner som et drøyt strekkmål.

Igjen: Flott at klubben ser ut og er åpen for nye inntrykk og måter å gjøre ting på. Det trengs nok, men samtidig sitter eg med følelsen av at det er en del relativt enkle ting som kan løfte totalpakken på Stadion.

For eksempel (helt uten studietur):
- kiosker med bedre utvalg og mindre kø
- storskjermer som engasjerer (høydepunkter fra tidligere kamper, tideligere sesonger, kanskje noen av videosakene fra Brann.no)
- bedre resultatservice fra andre kamper - gjerne andre ligaer også



Northside

Quote from: Christian on November 14, 2012, 10:00:54 AM
- storskjermer som engasjerer (høydepunkter fra tidligere kamper, tideligere sesonger, kanskje noen av videosakene fra Brann.no)


Var skikkelig fin opplevelse når de viste klipp fra cupfeiringen i 2004, rett etter tapet i Ulsteinvik....

Lasaron

Husker dere tiden under Harry Hestad? Han var opptatt av kampproduktet. Det ble pinlig og flaut.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

November 14, 2012, 11:04:01 AM #9806 Last Edit: November 14, 2012, 11:05:41 AM by krøvel vellevold
Men det må kunne gå an å fikse på kiosksalget/matserveringen. Gjerne også ha litt liv og røre utenfor Stadion i timene før kamp. Dessuten må man få fikset stråleovner á la Viking Stadion, så man ikke fryser ræven av seg i mars og oktober/november. Andre tiltak kan være at de som bruker p-kortet sitt flest ganger i løpet av den inneværende og de foregående sesongene, stiller foran i køen til fordeling av cupfinalebilletter. Slik kan p-kort-folk lokkes til å komme på kamp selv om de egentlig ikke har lyst på kamper av typen vi hadde sist søndag. (Litt viktig at det er over flere sesonger, for ellers forsvinner jo effekten av dette med en gang man er ute av cupen). Noe NFF burde se på, er dette tullet med at man ikke får se kontroversielle situasjoner i opptak. Det får man hvis man sitter hjemme og ser på tv. Skal man få folk opp av tv-stolen og på kamp, kan ikke bilde-tilbudet være bedre hjemme i stuen. Gi oss situasjonene! Man er redde for at publikum skal bli sinte hvis de ser at dommeren gjorde feil. Javel, men det vil jo også roe ned publikum hvis man ser at dommeren faktisk gjorde rett.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Hæ? Har de virkelig stråleovner i Stavanger? Har jeg aldri tenkt på, men det er vel ganske genialt!
Ka du ve?

ostraume

Et enkelt tilbud som ville funket er jo rett og slett øl og mat før kampen. Uten VIP-passet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Det er god plass utenfor til å sette opp telt med mat og drikke (øl, brus, kaffe, etc). De kan sette opp flere rundt stadion, sånn at man kan kjøpe mat og drikke før man går inn. 

Det er positivt for tilskuere, og for Brann som tjener gode penger på det.

De kan også ha form for underholdning før kampene som oppvisning, konkurranser for stor og liten, osv. Pluss at de kan ha et par boder + Brannbutikken for salg av skjerf og annet supporterutstyr.

Det som også kunne vært gjort er at de kan ha automater der man kan kjøpe billett til neste hjemmekamp allerede da til en litt billigere penge. Siden de kjøper allerede da.



Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

skuteviken

Det er ganske nært bybanen og Haukeland. Kanskje de burde sett på muligheter for at Dolly/Peppes og andre restauranter vil slå seg ned i området. Andre lignende tilbud og? Slik at kampen blir den del av søndagen til folk. Det er klart med antall mandagskamper som vi har så går vel ikke det uansett.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ostraume

Og Nymarks Vel skjelver i buksene ;)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 14, 2012, 19:27:29 PM
Edit: Feiltolket.


Når begynte du å bry deg om det, Krøvel?:)

Du får ellers gi DFA publikumsfrieritips etter studieturen din til Chargers neste måned. Tipper du ikke blir like imponert som Brann sine utsendte er troendes til å bli...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Christian on November 14, 2012, 10:00:54 AM
Eg frykter utfallet fort kan bli noen litt halvkleine opplegg som også vil lide under at Brann ikke har råd til å bruke nok penger på det til at det blir riktig bra. Fint med inspirasjon, men når klubben knapt klarer å holde kioskene på Stadion åpne føles amerikanske massemarkedsmaskiner som et drøyt strekkmål.

Igjen: Flott at klubben ser ut og er åpen for nye inntrykk og måter å gjøre ting på. Det trengs nok, men samtidig sitter eg med følelsen av at det er en del relativt enkle ting som kan løfte totalpakken på Stadion.

For eksempel (helt uten studietur):
- kiosker med bedre utvalg og mindre kø
- storskjermer som engasjerer (høydepunkter fra tidligere kamper, tideligere sesonger, kanskje noen av videosakene fra Brann.no)
- bedre resultatservice fra andre kamper - gjerne andre ligaer også



Enig med det meste, men å komme med resultater fra andre ligaer kan de holde seg langt unna. Nok mas om PL i media ellers.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 14, 2012, 12:02:13 PM
Det er god plass utenfor til å sette opp telt med mat og drikke (øl, brus, kaffe, etc). De kan sette opp flere rundt stadion, sånn at man kan kjøpe mat og drikke før man går inn. 

Det er positivt for tilskuere, og for Brann som tjener gode penger på det.

De kan også ha form for underholdning før kampene som oppvisning, konkurranser for stor og liten, osv. Pluss at de kan ha et par boder + Brannbutikken for salg av skjerf og annet supporterutstyr.

Det som også kunne vært gjort er at de kan ha automater der man kan kjøpe billett til neste hjemmekamp allerede da til en litt billigere penge. Siden de kjøper allerede da.


Ja, dette er et godt forslag. Et varmt telt med musikk hvor man kan få kjøpt seg en burger og en øl før kamp ville nok trukket folk opp til stadion tidligere. Jeg hadde gjerne dratt opp en halvtime tidligere før kamp pga. dette.

Ang. automater har jeg sendt forslag om dette til DFA og Brann tidligere. Det burde de hatt åpent hele uka, slik at folk kunne kjøpt billetter når det passet dem. Kanskje man kunne fått til en avtale med f.eks. skyss også, slik at man kunne satt opp billettautomater langs bybanen. Det kan ikke være voldsomme kostnader med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Sist kamp hadde de like greit stengt kioskene som er under tak på Hansa-tribunen. All ære til småjentene de har hyret inn for å ta betalt for burgere, men ikke går det fort, og man bør sjekke vekselen en ekstra gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 15, 2012, 01:34:49 AM
Quote from: roaldinho on November 14, 2012, 12:02:13 PM
Det er god plass utenfor til å sette opp telt med mat og drikke (øl, brus, kaffe, etc). De kan sette opp flere rundt stadion, sånn at man kan kjøpe mat og drikke før man går inn. 

Det er positivt for tilskuere, og for Brann som tjener gode penger på det.

De kan også ha form for underholdning før kampene som oppvisning, konkurranser for stor og liten, osv. Pluss at de kan ha et par boder + Brannbutikken for salg av skjerf og annet supporterutstyr.

Det som også kunne vært gjort er at de kan ha automater der man kan kjøpe billett til neste hjemmekamp allerede da til en litt billigere penge. Siden de kjøper allerede da.




Ang. automater har jeg sendt forslag om dette til DFA og Brann tidligere. Det burde de hatt åpent hele uka, slik at folk kunne kjøpt billetter når det passet dem. Kanskje man kunne fått til en avtale med f.eks. skyss også, slik at man kunne satt opp billettautomater langs bybanen. Det kan ikke være voldsomme kostnader med det.



Stemmer, husker det var en eller annen som ville ha det. Enig med deg her, det kan ikke være særlig voldsomme kostnader, og dette vil de tjene på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Man trenger ikke reise lenger enn til Brøndby for å finne inspirasjon.
Var på en kamp der mot et møkkalag en Søndag tidlig på kvelden. Utenfor stadion var det satt opp en rekke telt med mat, drikke (og øl selvsagt). Eget opplegg for barn, både de miste og mellomste. Konkuranser og underholdning.
Utenfor selve "supporterfeltet" (Sydsiden som kan minne om vår Hansatribune) var det også kiosker med skikkelig Hot dog (Type 3-kroneren) og øl. Mye folk i god tid før dørene åpnet!

Når dørene åpnet 1,5timer før kampstart trakk folk inn under tribunen hvor det også var øl og pølser til salgs, TV-er man kunne se sporten på samtidig som man slo av en prat med kompisene.
Var mye folk på tribunen allerede 1 time før kampstart, selv mot dette møkkalaget.
Minner om at Brøndby spiller et godt stykke utenfor sentrum av København og det kryr ikke av puber og slikt rundt Brøndby sin stadion heller. Men de klarer noe vi ikke får til i Bergen!

stig

Problemet til Brann er vel at det er sikkert ikke lett å få tillatelse til øl-telt og diverse i et boligområdet. Nymark Vel setter vel en stopper på alt som kan føre mer folk til nabolaget i lengre tid enn nå.
Nettsideansvarlig

Markmus

Quote from: Northside on November 15, 2012, 07:18:07 AM
Man trenger ikke reise lenger enn til Brøndby for å finne inspirasjon.
Var på en kamp der mot et møkkalag en Søndag tidlig på kvelden.


Nå må vel Bundby sies å være et møkkalag også, så det er vel et par år siden du var der? :P
Ka du ve?

Northside

Quote from: Markmus on November 15, 2012, 11:23:27 AM
Quote from: Northside on November 15, 2012, 07:18:07 AM
Man trenger ikke reise lenger enn til Brøndby for å finne inspirasjon.
Var på en kamp der mot et møkkalag en Søndag tidlig på kvelden.


Nå må vel Bundby sies å være et møkkalag også, så det er vel et par år siden du var der? :P


Brøndby - Køge i September 2011. Brøndby vant 5-0, men var elendig på den tiden også ;)

Quote from: stig on November 15, 2012, 11:22:19 AM
Problemet til Brann er vel at det er sikkert ikke lett å få tillatelse til øl-telt og diverse i et boligområdet. Nymark Vel setter vel en stopper på alt som kan føre mer folk til nabolaget i lengre tid enn nå.


Stig: Derfor jeg skrev "Bergen" :)
QuoteMen de klarer noe vi ikke får til i Bergen!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ser uansett ikke hvorfor Brann skulle ha problemer med å få tillatelse til å sette opp et øl- og mattelt utafor stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 00:20:02 AM
Ser uansett ikke hvorfor Brann skulle ha problemer med å få tillatelse til å sette opp et øl- og mattelt utafor stadion.


Enig. Ser ikke problemet jeg heller. Det må da være mulig.

De kan sette opp mat og øltelt 3 timer før kampstart, og samtidig åpne dørene til stadion. Har man gått inn kan man ikke gå ut igjen for å holde en viss orden. Inne er det også mat og drikke, og det bør vel være begrensninger for mye øl en kan kjøpe. Ellers kan jo en eller annen tulling drikke seg dritings og lage ablegøyer som ikke hører hjemme.  Muligens det kan føres inn på partoutkortet som at man kan kjøpe inntil så og så mange øl i kampen. Bare et forslag, såklart.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on November 16, 2012, 01:18:39 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 16, 2012, 00:20:02 AM
Ser uansett ikke hvorfor Brann skulle ha problemer med å få tillatelse til å sette opp et øl- og mattelt utafor stadion.


Enig. Ser ikke problemet jeg heller. Det må da være mulig.

De kan sette opp mat og øltelt 3 timer før kampstart, og samtidig åpne dørene til stadion. Har man gått inn kan man ikke gå ut igjen for å holde en viss orden. Inne er det også mat og drikke, og det bør vel være begrensninger for mye øl en kan kjøpe. Ellers kan jo en eller annen tulling drikke seg dritings og lage ablegøyer som ikke hører hjemme.  Muligens det kan føres inn på partoutkortet som at man kan kjøpe inntil så og så mange øl i kampen. Bare et forslag, såklart.


Nja, at man skal begrense det til et visst antall øl funker ikke.
Hvis man begrenser det til f.eks. 6 halve kalde, kan noen f.eks. ha kylt ned 12 på fotikken før de drar på stadion og hiver nedpå 6 til.
Andre igjen kan komme helt edrue og blir nektet etter 6. Tviler på at det blir et kjempeproblem, men de klarer seg nok med å ta det på gefühlen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Er utrolig imponerende det de har fått til i Tyskland på tilskuerfronten. Der er det stinn brakke uansett om det er topplag eller bunnlag som spiller, virker som de har fått til ett veldig bra konsept.

Vår eminente salgsjef har forvaltet det som var fulle hus til det som idag er 6000 i faktisk oppmøte. Hva gjør han? Jo, steiler på at priser har noe som helst innvirkning på om folk kjøper billetter eller ikke, samt unner seg en studietur til uniten på klubbens regning.

Ser han også skal innom Tyskland men tviler på at han får med seg at der er det fokus på familier og pris. Det eneste han tar med seg tilbake er at vi må få booke Olden girlsene til gamle Ulriken Eagles og deretter prise opp "produktet". Vi er tross alt Brann.

Forstår ikke at den klovnen får dure på uten at det får konsekvenser, er ikke han direkte ansvarlig for det elendige oppmøte?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Quote from: storB on November 16, 2012, 09:43:35 AM
Forstår ikke at den klovnen får dure på uten at det får konsekvenser, er ikke han direkte ansvarlig for det elendige oppmøte?
Gå av.

Nixon

Tja, det er ikke helt umulig at Algerøy har hovedskylden for den generelle nedgangen i norsk fotball!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

1. mai 1996 mot Viking var det mange som fant ut at de ville på stadion. Meg inkludert. Over 19 000 betalende, og visstnok flere tusen som fikk slippe inn pga manglende vekslepenger og at kampen var begynt. Jeg stod på Storestå, og det har aldri vært så trangt i det hele tatt. Neste hjemmekamp var 16. mai mot Glimt. For å unngå det samme kaoset måtte man ha billett på forhånd. De la noen og 18 000 ut for salg, og det ble utsolgt. Da hadde jeg virkelig armslag på Storestå. Forskjellen var enorm.

Hvor mange antar man at var tilstedet den dagen? 24 000?
Tren på langskudd

Gepard

Spör i denne träden ogsä, noen som vet när langtidssesongkortene pä almenningen(spv) gär ut ? Vil jo bli helt krise for brann, slik interessen er for laget for tiden.

Spelaren

Quote from: Gepard on November 18, 2012, 21:20:36 PM
Spör i denne träden ogsä, noen som vet när langtidssesongkortene pä almenningen(spv) gär ut ? Vil jo bli helt krise for brann, slik interessen er for laget for tiden.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article69268.ece

Ut frå denne artikkelen tolker eg det som om dei som inngjekk 6-årskontrakt har avtale som no har utløpt så og sei. Alternativene var 2 og 15 års avtaler.

07,08,09,10,11 og 12.
Gå av.

Gepard

hmm, sä det er ikke noen store grupper med p-kort holdere som skal fornye eller ikke der borte nä altsä  ? Det er jo bra..

Nixon

Jeg snakket i går med en som jobber oppe på Stadion, og hun kunne fortelle at fornyelsen av partoutkort går bedre enn fryktet. Det er en nedgang fra i fjor på samme tid, men ikke verre enn at det er relativt fornøyde.

Utenom det skal folk på Stadion visstnok være mest redd for å miste jobben til en nordlending...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

storB

Quote from: Spelaren on November 16, 2012, 10:19:39 AM
Quote from: storB on November 16, 2012, 09:43:35 AM
Forstår ikke at den klovnen får dure på uten at det får konsekvenser, er ikke han direkte ansvarlig for det elendige oppmøte?


Forstår at Algrøy ikke har alene ansvaret for den dårlige trenden, men savner virkelig tiltak fra hans side på å snu trenden. Det er jo også klart at det er flere aspekter som spiller inn ::)

- Hvorfor tviholder han på en egen research som sier at pris ikke har noe å si for oppmøte? Gratisbillett stuntene til Chess sier det motsatte.

- I årene etter 2007 var det noen spede forsøk på pauseunderholdning, dette er jo fraverende nå. Når ikke det sportslige "produktet" klarer å levere ett bra resultat så kan en i det minste prøve å lage ett helhetlig arrangement hvor publikum i det minste får en form for underholdning.

- Ikke klarer han å markedsføre billettene

- Ikke har han kommet opp med ett familieprosjekt som kan kalles vellykket. Det finnes ingen gode tilbud til barna.

- Se på hva Ulriken Eagles gjorde på 90 tallet, da reiste spillerne rundt på skoler i bergensområdet og promoterte kamper. Det ble plutselig ukens happening å gå i Haukelandshallen. Hvorfor ikke bygge opp hypen rundt Branns kamper blandt ungdommen i Bergen? Da får man oppmøte nå, samt en planter supporterfrøet for morgendagens supporter.

- Lage ett konsept på kampdag med stadion som sosialt møtested og med selve kampen som en høydare. Da vil ett oppmøte bli mye mer stabilt og mindre påvirket av sportslige prestasjoner. Dette har de fått til i en årrekke i Tyskland hvor t.o.m bunnoppgjør går for fulle hus.

- Folk vil komme og se heltene sine. Idag kan man vell kun kalle Husekleppen for dette. Profiler drar flere folk.  Ser flere potensielle trekkplaster i dagens Branntropp, Piotr utmerker seg med sin personlighet og ferdigheter, mens Larsen utmerker seg med en unorsk spillestil. Men disse må promoteres og hypes.

- Se til Color Line, der har de innført scoringsanger med stor bravur...(ja eg tuller)

- Vestlandsværet tatt i betraktning så kunne man også innført varmeapparater på stadion slik man ser i stavanger, altså disse som stråler varmen. Det skal være komfortabelt å gå på stadion, ikke skal en sitte å småfryse.

- Finnes sikkert tusen andre virkemidler en kunne tatt i bruk, men det er her eg føler Algrøy kommer til kort. Virker som om at han er mentalt låst til 2007 sesongen da vi jo dro fulle hus til tross av ingen prisdif. ergo så har pris ingen ting å si for oppmøte i overskuelig fremtid. La oss bare fortsette å sende ut ukentlige eposter fulle av skrivefeil så skal eg nok få flere folk på stadion virker å være det magiske virkemiddelet til godeste Algrøy.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

November 20, 2012, 10:55:15 AM #9834 Last Edit: November 20, 2012, 10:58:54 AM by Gepard
Når det gjelder prissettingen, så har man nå i år hatt mulighet til å kjøpe billetter til 175,- på felt p og nedre hansa a. Et veldig godt tilbud, og de feltene har ikke vært utsolgt for å si det sånn.

Ikke at det er et bevis for at prissettingen ikke har noe å si, håper definitivt at de fortsetter med dette tilbudet.

Skal man få flere folk på tribunen må det skapes ny tro på at dette brannlaget skal kjempe om medaljer, ergo Skarsfjord må vekk.

hasunds

http://www.viking-fk.no/season-card veit ikkje om dette er sagt før men viking køyrer sesongkort for folk under 18 til 550 kr neste år på store delar av viking stadion.. God investering for framtidige supportarar. Skulle vera mogleg for Daffy og co med litt meir differensiert prising men det er vel ingen vits dersom prisen ikkje er viktig for folk..
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

krøvel vellevold

Quote from: hasunds on November 20, 2012, 16:25:50 PM
http://www.viking-fk.no/season-card veit ikkje om dette er sagt før men viking køyrer sesongkort for folk under 18 til 550 kr neste år på store delar av viking stadion.. God investering for framtidige supportarar. Skulle vera mogleg for Daffy og co med litt meir differensiert prising men det er vel ingen vits dersom prisen ikkje er viktig for folk..


Eneste grunnen til at pris eventuelt ikke skulle bety noe nå, måtte være at folk har blitt totalt likegyldige til hele klubben.

Jeg regner med at vi selger 1000-2000 færre p-kort neste år, hvis vi ikke kjøper inn noen stjernenavn eller gjør det veldig bra i sesongoppkjøringen. Jeg tror ikke noen av delene skjer, så da havner vi nok på 6-7000 p-kort - og færre p-kort enn både AaFK, MFK og Viking.

Klubben graver sin egen grav med denne la-det-skure-og-gå/sjette-plass-er-greit/vi-skal-bli-relativt-gode-i-2015-politikken som dreper all interesse.
Legg ned hele klubben!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

November 22, 2012, 13:02:48 PM #9838 Last Edit: November 22, 2012, 13:05:16 PM by krøvel vellevold
Quote from: Nixon on November 22, 2012, 12:10:38 PM


Enda mer "lavpris-er-ikke-bra"-propaganda fra Komiske Ali. Hvordan kan snittprisen ha gått "kraftig ned"? Prisen ble satt ned på 1700 plasser, og det er kanskje snakk om 1000 som i snitt har benyttet seg av disse plassene. 1000 av 12331. Latterlig å skylde på det!

Vi fikk en liten nedgang i tilskuersnittet i år - og det i en sesong der vi var ute av medaljestriden allerede fra begynnelsen. I motsetning fra i fjor der vi kjempet om medaljer til siste runde. Lag som har hatt mindre nedgang enn oss i år, har ikke hatt tilsvarende sportslig nedtur. Kanskje pris hjalp likevel?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

November 22, 2012, 13:33:14 PM #9840 Last Edit: November 22, 2012, 13:35:18 PM by krøvel vellevold
Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?

For det første så kan det umulig være riktig at snittprisen har gått "kraftig ned" når prisene har blitt satt ned med kanskje 20 til 40 % på ca 10 % av plassene/de solgte billettene. For meg høres en nedgang i snittprisen på 3 % ut som et fornuftig anslag ut fra det. Så hvis den tidligere var f.eks. 200 kroner, så er den nå kanskje 194. Og da er det ingen kraftig nedgang.

For det andre vet jo alle at hans agenda er å få frem at nedsatte priser er et tapsprosjekt. Han sammenligner direkte med fjoråret - som altså var et år i medaljestrid, og forteller at de har tapt penger på det. Men han sier ingenting om at publikumsnedgangen muligens hadde vært enda større om det ikke var for billigbillett-tilbudet.

Men når det er sagt, så er han ikke like hoverende og "se-hvem-som-fikk-rett"-aktig som han har vært ved et par tidligere anledning.
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?


Jepp. Men en annen ting kan være at de dyreste billettene er så dyre at folk enda går for de aller billigste. Ergo velger folk det billige, og vi sitter igjen med nada.

krøvel vellevold

Quote from: dragn on November 22, 2012, 14:34:40 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?


Jepp. Men en annen ting kan være at de dyreste billettene er så dyre at folk enda går for de aller billigste. Ergo velger folk det billige, og vi sitter igjen med nada.


Tror ikke det er så mange egentlig. Det er Stadions dårligste plasser, og det er unummerert. Ikke det at unummerert har vært noe problem i det siste, men på kamper der det forventes litt folk så må man nesten komme ganske tidlig for å sikre seg noenlunde utsikt eller beskyttelse mot været.

Uansett så har nok billigbillettene også ført til at folk som ellers ville holdt seg hjemme, har gått.

Et regnestykke: Hvis prisene på billigfelt er 1/2 prisen på resten av Stadion, så må halvparten av dem som benytter seg av dem være folk som ellers ikke ville gått, for at det skal gå i økonomisk balanse. Om det er det, vet jeg ikke. Men om det ikke er det, så gir det uansett en fin signaleffekt, flere tilskuere gir mer penger i effektsalg og kiosksalg, og flere tilskuere gir økt sponsorattraktivitet.
Legg ned hele klubben!

dragn

Quote from: krøvel vellevold on November 22, 2012, 14:48:32 PM
Quote from: dragn on November 22, 2012, 14:34:40 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?


Jepp. Men en annen ting kan være at de dyreste billettene er så dyre at folk enda går for de aller billigste. Ergo velger folk det billige, og vi sitter igjen med nada.


Tror ikke det er så mange egentlig. Det er Stadions dårligste plasser, og det er unummerert. Ikke det at unummerert har vært noe problem i det siste, men på kamper der det forventes litt folk så må man nesten komme ganske tidlig for å sikre seg noenlunde utsikt eller beskyttelse mot været.

Uansett så har nok billigbillettene også ført til at folk som ellers ville holdt seg hjemme, har gått.

Et regnestykke: Hvis prisene på billigfelt er 1/2 prisen på resten av Stadion, så må halvparten av dem som benytter seg av dem være folk som ellers ikke ville gått, for at det skal gå i økonomisk balanse. Om det er det, vet jeg ikke. Men om det ikke er det, så gir det uansett en fin signaleffekt, flere tilskuere gir mer penger i effektsalg og kiosksalg, og flere tilskuere gir økt sponsorattraktivitet.


True true. Er det kanskje en idè å senke prisene på kampdagen, gitt at det er billetter igjen å selge?

Yngve

Men Krøvel: Vart ikkje prisane på mange partoutkort sett ned fr sesongen og? Eg betala 2700 for kort på øvre Z. Det har vel vore på 3300 eller noko før.

Så det er vel truleg litt fleire enn berre dei billigfelta du tenkjer på?

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on November 22, 2012, 17:07:01 PM
Men Krøvel: Vart ikkje prisane på mange partoutkort sett ned fr sesongen og? Eg betala 2700 for kort på øvre Z. Det har vel vore på 3300 eller noko før.

Så det er vel truleg litt fleire enn berre dei billigfelta du tenkjer på?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dragn on November 22, 2012, 15:31:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 22, 2012, 14:48:32 PM
Quote from: dragn on November 22, 2012, 14:34:40 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?


Jepp. Men en annen ting kan være at de dyreste billettene er så dyre at folk enda går for de aller billigste. Ergo velger folk det billige, og vi sitter igjen med nada.


Tror ikke det er så mange egentlig. Det er Stadions dårligste plasser, og det er unummerert. Ikke det at unummerert har vært noe problem i det siste, men på kamper der det forventes litt folk så må man nesten komme ganske tidlig for å sikre seg noenlunde utsikt eller beskyttelse mot været.

Uansett så har nok billigbillettene også ført til at folk som ellers ville holdt seg hjemme, har gått.

Et regnestykke: Hvis prisene på billigfelt er 1/2 prisen på resten av Stadion, så må halvparten av dem som benytter seg av dem være folk som ellers ikke ville gått, for at det skal gå i økonomisk balanse. Om det er det, vet jeg ikke. Men om det ikke er det, så gir det uansett en fin signaleffekt, flere tilskuere gir mer penger i effektsalg og kiosksalg, og flere tilskuere gir økt sponsorattraktivitet.


True true. Er det kanskje en idè å senke prisene på kampdagen, gitt at det er billetter igjen å selge?


Neppe. Da vil jo folk vente til kampdagen med å kjøpe billett, og da blir vær og dagsform mer avgjørende.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: dragn on November 22, 2012, 15:31:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 22, 2012, 14:48:32 PM
Quote from: dragn on November 22, 2012, 14:34:40 PM
Quote from: ostraume on November 22, 2012, 13:12:03 PM
Hva er problemet? Jeg synes Ablegøy, for en gangs skyld, uttaler seg saklig:

"Vi har flatet ut tilskuersvikten noe, men samtidig har vi ikke klart å kompensere antall tilskuere opp i mot pengene vi taper når billettene vi selger er billigere,"

Dette er jo riktig?


Jepp. Men en annen ting kan være at de dyreste billettene er så dyre at folk enda går for de aller billigste. Ergo velger folk det billige, og vi sitter igjen med nada.


Tror ikke det er så mange egentlig. Det er Stadions dårligste plasser, og det er unummerert. Ikke det at unummerert har vært noe problem i det siste, men på kamper der det forventes litt folk så må man nesten komme ganske tidlig for å sikre seg noenlunde utsikt eller beskyttelse mot været.

Uansett så har nok billigbillettene også ført til at folk som ellers ville holdt seg hjemme, har gått.

Et regnestykke: Hvis prisene på billigfelt er 1/2 prisen på resten av Stadion, så må halvparten av dem som benytter seg av dem være folk som ellers ikke ville gått, for at det skal gå i økonomisk balanse. Om det er det, vet jeg ikke. Men om det ikke er det, så gir det uansett en fin signaleffekt, flere tilskuere gir mer penger i effektsalg og kiosksalg, og flere tilskuere gir økt sponsorattraktivitet.


True true. Er det kanskje en idè å senke prisene på kampdagen, gitt at det er billetter igjen å selge?


Da blir de som har kjøpt billetter til fullpris sure.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Petter Puddefjord

Hallo..

Er det slutt på oppdateringer om antall solgte billetter denne sesongen?

Hvis det er så elendig i Idrettsveien, mener jeg Brann må bygge ned kapasiteten for å få mer "intimitet"... Hva med å bygge et mindre, kompakt anlegg til 15.000 tilskuere. Da får man gjerne opp igjen litt av "trøkket", og det blir aktuelt med oppdateringer på billettsalgstall igjen...

krøvel vellevold

Haha! 1. april var i forgårs.
Legg ned hele klubben!

Go Up