• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lister

Tja og ja, ene poenget er jo å få en ståtribune, noe som nok eksisterer i stor grad i praksis, men fortsatt er etterlys også pga signaleffekten, men det vi ender opp med er ikke bare en ståtribune, men også en mulighet for folk som meg, som ikke går med en fast gjeng og derfor har en del betenkeligheter med å kjøpe partoukort en mulighet til å ha "fast plass" i et dynamisk område.
Guinness - Makes you drunk

SKBrannfan

Quote from: Klaus_Brann on July 15, 2011, 16:09:47 PM
Dette sendte jeg mail til Algerøy om i april, og det er godt å se at de er fornuftige og tyr til slike tiltak:

http://www.brann.no/nyheter/kjop-partoutkort-for-hostsesongen/


Oi! Dette kom i rette tidspunkt for meg, og jeg må si jeg virkelig vurderer det. Har akkurat fått flyttet opp denne uken og får da akkurat med meg neste kamp, og kampene utover om ikke noe kommer i veien.

Klaus_Brann

Ja, det er gode saker, og får håpe folk får det med seg og benytter seg av det. Brann trenger og fortjener all støtten de kan få i høst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Sitter og kikker litt på Vigrid vs Redningsvestene, og det er faen meg nesten tomt på stadion! Reelt er det neppe mer enn 5-6000 tilstede. Selv på langsiden er det flere ledige seter enn besatte.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Jazzkampen i Molde er utsolgt, men det kan umulig være mer enn 2/3 fullt i realiteten. Greit nok at ikke vi heller alltid har det antallet inne som det som oppgis, men MFKs tall er jo direkte komiske. For når vi har utsolgt, så er jo tribunene våre i praksis fulle. Når MFK har utsolgt, så er det ikke i nærheten av fullt.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Det blir mer og mer åpenbart at TL bør ta spillefri i fellesferien, gjerne fra 1/7 - 31/7, for det påvirker helt åpenbart tilskuertallene negativt. Så får man enten kjøre flere midtukekamper for å kompensere, evt kutte ned på antall lag.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on July 17, 2011, 19:28:39 PM
Det blir mer og mer åpenbart at TL bør ta spillefri i fellesferien, gjerne fra 1/7 - 31/7, for det påvirker helt åpenbart tilskuertallene negativt. Så får man enten kjøre flere midtukekamper for å kompensere, evt kutte ned på antall lag.

Nå er jo ikke midtukekamper bra for oppmøtet det heller. Heller kamper i helgene i fint sommervær, enn kamper på onsdager i mars og november.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on July 17, 2011, 17:17:06 PM
Sitter og kikker litt på Vigrid vs Redningsvestene, og det er faen meg nesten tomt på stadion! Reelt er det neppe mer enn 5-6000 tilstede. Selv på langsiden er det flere ledige seter enn besatte.


Var visst all time low ang solgte bill i byen i dag.

8898.

Hickok

Færre kamper i TL er ikke bra for økonomien rundt om. Færre lag er bra, men da må det spilles flere enn to kamper mot hvert lag.

krøvel vellevold

July 18, 2011, 14:36:13 PM #8459 Last Edit: July 18, 2011, 14:42:22 PM by krøvel vellevold
Oppdatert etter søndagens kamper:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011

Vi trenger 278 i kveld for å holde oss foran RBK på bortesupporterstatistikken. Skal vi passere LSK, må vi ha 547 i kveld. Men i praksis trenger vi kanskje mindre fordi det ennå ikke er kommet noe tall fra LSKs bortekamp mot Odd, og LSKs snitt er derfor muligens lavere i realiteten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

En fin andreplass på bortefans-tabellen:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/638379_antall-bortesupportere-2011?ref=mst

Ikke verst med tanke på at 6 av 8 bortekamper har gått på arbeidsdager.
Legg ned hele klubben!

abe78

Tips! Kanskje legge de viktigste tabellene i artikkelen med påfølgende kommentarer og bare linke til de andre tabellene? Da blir det lettere å lese. Nå ser det ut som en laaaaang mur av tabeller.

Når det er sagt, dette er fett! Leser med glede og det er også gledelig at vi er så sterke på bortebane til tross for at vi nesten bare spiller mandagskamper.
.og husk!

Lister

Flink med tall, ikke fullt så flink med formatering.

Er på ferie for øyeblikket, men skal se om jeg ikke får puttet det inn i noen fine oversiktlige tabeller når jeg er tilbake. Hvis ingen andre gidder å komme meg i forkjøpet.
Guinness - Makes you drunk

Danny

Hva med grafisk fremstilling?

krøvel vellevold

Solgt ca 8977 utenom bortefeltet til søndagens kamp.
Legg ned hele klubben!

bergensgutt95

Noen som vet ca hvor mangen ledige plasser det er igjen på turen til Stavanger i august?
Brann alternative

stig

I underkant av 100 ledige plasser. Bare å melde seg på.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

ca 9696 solgt utenom bortefeltet.
Legg ned hele klubben!

Eivind

Hva er ståa foran Vikingkampen nå?

krøvel vellevold

August 02, 2011, 05:52:06 AM #8469 Last Edit: August 02, 2011, 05:53:46 AM by krøvel vellevold
Solgt ca 9760 utenom bortefeltet.

Til søndagens kamp mot Godset bare 8306.
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Helt utrolig pisse elendig.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Hansakongen

Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2011, 05:52:06 AM
Solgt ca 9760 utenom bortefeltet.

Til søndagens kamp mot Godset bare 8306.


Må si at jeg ikke liker disse tilskuerantallet vi har ligget på i år fra jevn 15000+ i 4 sesonger på rad så er vi klarer vi knapt 10000. ser grunn 2 løsninger på tilskuer tallene er lave

1. Ferie tid......
2. folk gidder ikke bruke penger på brann siden prisene er så pass høy og produktet er vel av så som så kaliber. selv om brann i år er i "teorien" topplag enn så lenge....

abe78

.og husk!

krøvel vellevold

Kan ikke fatte hvorfor folk lever på dette 2007-gullet fremdeles. At man nå liksom har fått opplevd å vinne gull, og at det da aldri kan bli like gøy igjen. Skjønner ikke holdningen. Men hvis dette er holdningen i Bergen, kan jeg godt forstå hvorfor det tok 44 år før vi vant serien. Tenk om de hadde vært like glade i å hvile på laurbærene i Trondheim da de tok gull i 85... Seriegullet 2007 har liten verdi i 2011.

For min del ga 2007-gullet mersmak. Og at det aldri kan bli like gøy å ta gull igjen? Jo, absolutt. Den dagen vi vinner serien etter dramatikk i siste serierunde, tror jeg feiringen kommer til å bli minst like bra som i 2007. Den gang var det riktignok 44 år siden sist, men det var jo i grunn ikke spesielt dramatisk. Det gikk vel opp for folk litt etter litt at vi mest sannsynlig kom til å vinne. Og da tre runder gjenstod, var det seks kamper som måtte gå i vår disfavør for at gullet skulle glippe: Våre tre og Stabæks tre. Jeg gleder meg til den dagen vi vinner serien etter en scoring rett før slutt i siste serierunde, og f.eks. snyter VIF eller RBK for gullet. Helst i internt møte. Da skal det bli tilstander!

Legg ned hele klubben!

abe78

Tror du bommer her Krøvel. Folk er oppgitt over at Brann som toppklubb nesten rykket ned i 2008 og det med et budsjett på rundt 160 millioner. Det er en bragd som er sinnsyk. I 2009 var budsjettet mindre, men man sparte seg til fant. Nilsen fikk aldri lov til å forme et lag ved å hente spillere han ønsket. 2010 ble som det ble. Heldigvis ser tingene mye lysere ut i 2011 - spesielt med tanke på 2012. :)
.og husk!

Nixon

Jeg er enig med Krøvel. Greit nok at nedturen etter 2007 ble brutal og at det hadde mye å si for tilskuertallene i årene etterpå. Men i 2011 burde tilstrømningen tilbake vært mye større, og ingen bør nå snakke om at de ikke går på Stadion pga av skuffelsen etter gullet i 2007. Det er såpass mye positivt på gang nå at de som er interessert bør komme uavhengig av hvordan vi forvaltet gullet.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: abe78 on August 02, 2011, 16:09:24 PM
Tror du bommer her Krøvel.


Mange har snakket om en tomhetsfølelse etter 2007-gullet. At de nå liksom hadde opplevd det de hadde drømt om hele livet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men kom den tomhetsfølelsen høsten 2007 eller kom den snikende som en unnskyldning når de oppdaget hvor dårlig Brann ble årene etter?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on August 02, 2011, 16:58:54 PM
Men kom den tomhetsfølelsen høsten 2007 eller kom den snikende som en unnskyldning når de oppdaget hvor dårlig Brann ble årene etter?


Det kan man spørre om, for vi fylte jo Stadion hele vårsesongen 2008.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hmmm... 10970 ser det ut til at det kan være solgt nå - utenom bortefeltet. Vi bør klare over 12000 da.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvis vi ser i forhold til salget på samme tidspunkt før de andre kampene i år, ligger det an til mellom 12100 og 12900 egne tilhengere i kveld. I tillegg altså noen hundre Viking-supportere. Vi bør havne langt opp på 12-tallet, og kanskje til og med 13-tallet er innenfor rekkevidde.

Men for all del: Det er for dårlig. Greit nok at det er mange på ferie, men vi har tross alt vunnet fire av de fem siste seriekampene.
Legg ned hele klubben!

Wingfoot

I tillegg er det jo en onsdagskamp  :-\

Som gjerne gjør at mange ikke har mulighet til å komme seg på kamp...

Men jeg og samboeren kommer til å stille på Frydenbø B som vanlig  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

krøvel vellevold

11422 nå. Solgt ca 450 siste to timer.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Slik det ser ut nå i forhold til tidligere kamper i år, vil vi ende opp med 12500 - 12700 egne tilskuere. Viking stiller vel også noen hundre. Jeg vil tippe vi havner et sted rundt 13000 alt i alt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg tror kanskje dagens tilskuertall kommer til å bli nedjustert noe. Spørs litt hvor mange som har fått refundert billetten fordi kampen ble utsatt, og hvor lang tid det tar å få det gjennom systemet. Folk har kunnet få refundert billetten helt frem til i dag.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 03, 2011, 21:18:32 PM #8488 Last Edit: August 03, 2011, 21:29:34 PM by Gulløl
Kveldens tilskuerantall: 12589

På søndag mot Strømsgodset bør det absolutt komme opp på 14-tallet, med begrunnelser:

- mer gunstig kamptidspunkt.

- mer folk tilbake fra ferie.

- og ikke minst, mer gullteft. Med RBK seier mot Molde og Brann seier mot Strømsgodset er vi på delt 1 plass søndag kveld.

Våkner ikke Bergens publikummet nå våkner de aldri !
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Flaut tilskuertall etter fire seire på fem kamper.
Legg ned hele klubben!

roaldinho

Ja, var mange tomme seter, iallefall til venstre for Bataljonen! Dvs, var en del ledig overalt, men var iallefall spesielt der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Ja, men det er ikke mange det er snakk om der. Uansett bør Bergen og også Brann våkne nå!

Nå er vi i en fin utfordrerposisjon til å ta medalje og folk bør få ræven sin opp på stadion!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kalinkasvingen

Som jeg kan se det er det tre hovedårsaker til mindre publikum.
1. Dyre billetter.
2. Noen har blitt så lei alt rotet der opp at de har gitt seg, og det virker å sitte langt inne å snu, selv om de kanskje ønsker det innerst inne:-)
3. Spillestil og underholdning. I går gikk det vel ikke fra bakspiller via midtbane til spiss en eneste gang, bortsett fra noen langpasninger fra Austin. Ojo-pasningen er vel snart et begrep på linje med Flo-pasningen.

d12m

Quote from: Gulløl on August 03, 2011, 21:18:32 PM
med begrunnelser:
- mer gunstig kamptidspunkt.
- mer folk tilbake fra ferie.
- og ikke minst, mer gullteft


I tillegg er ikke Brann tvkampen på søndag. Det bør også kunne trekke noen sjeler ekstra

4 tøffe oppgjør fremover. Håper forsvarsspillet hever seg, for gårsdagens flaks varer ikke evig
I kveld håper jeg på Start, og ikke minst at Strømsgodset må spille ekstraomganger

krøvel vellevold

DFA sa jo at denne spørreundersøkelsen ikke viste at pris betydde noe, men at folk ville komme tilbake når laget begynte å spille fotballkamper. Javel, så hvor er de da?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Timmen on August 04, 2011, 08:33:03 AM2. Noen har blitt så lei alt rotet der opp at de har gitt seg, og det virker å sitte langt inne å snu, selv om de kanskje ønsker det innerst inne:-)


Tror ikke vi snakker om tusenvis som boikotter Brann pga rotet i vinter. Da må man jo spørre seg om de er mer opptatt av styre og stell, enn at Brann vinner kamper og kjemper i toppen. Tross alt er det vel de 11 ute på banen vi til syvende og sist er opptatt av. Ikke hvem som sitter i administrasjonsfløyen. Jeg har i hvert fall aldri gått på Stadion for å gå i korridorene.
Legg ned hele klubben!

Lister

Quote from: krøvel vellevold on August 04, 2011, 09:29:23 AM
DFA sa jo at denne spørreundersøkelsen ikke viste at pris betydde noe, men at folk ville komme tilbake når laget begynte å spille fotballkamper. Javel, så hvor er de da?

Daffy har vel i ettertid sagt at prispolitikken er noe de ser på og som det kommer forandringer på, men at det vil være feil i forhold til partoukortinnehavere å endre pris midt i sesongen.
Guinness - Makes you drunk

d12m

Quote from: krøvel vellevold on August 04, 2011, 09:29:23 AM
DFA sa jo at denne spørreundersøkelsen ikke viste at pris betydde noe, men at folk ville komme tilbake når laget begynte å spille fotballkamper. Javel, så hvor er de da?


DFA sier mye rart, ja. En billett på Stadda koster ca 300 og oppover kr
Det er på nivå med hvaf olk betaler for å se Premier League.

"Selv om Arsenal står for Premier Leagues dyreste billetter, har Liverpool den høyeste minsteprisen for å gå på kamp. For de antatt dårligste plassene på Anfield må man ut med snaut 350 kroner"

Og da snakker vi om den -høyeste- minsteprisen i PL.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10089215

Spelaren

Quote from: d12m on August 04, 2011, 11:04:09 AM
DFA sier mye rart, ja. En billett på Stadda koster ca 300 og oppover kr


Er det berre min billettoversikt som har billetter til 250 kr?
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: d12m on August 04, 2011, 11:04:09 AM
Quote from: krøvel vellevold on August 04, 2011, 09:29:23 AM
DFA sa jo at denne spørreundersøkelsen ikke viste at pris betydde noe, men at folk ville komme tilbake når laget begynte å spille fotballkamper. Javel, så hvor er de da?


DFA sier mye rart, ja. En billett på Stadda koster ca 300 og oppover kr
Det er på nivå med hvaf olk betaler for å se Premier League.

"Selv om Arsenal står for Premier Leagues dyreste billetter, har Liverpool den høyeste minsteprisen for å gå på kamp. For de antatt dårligste plassene på Anfield må man ut med snaut 350 kroner"

Og da snakker vi om den -høyeste- minsteprisen i PL.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10089215


Det er ren løgn. Da bør du gå inn og sjekke prisene på brann.no en gang til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up