• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2011, 20:55:12 PM
Tragisk. Hvordan ligger vi an på tabellen per nå i forhold til samme tid forrige sesong?


I fjor lå vi på 13.plass med 9 poeng etter 11 runder. I år er vi på 6.plass med 16 poeng. Likevel går altså tilskuertallene ned.
Legg ned hele klubben!

1908

Er jo ikke rart at Molde har bra med folk i morgen siden klubben feirer 100 år.. Brann spiller for dårlig fotball. Derfor kommer ikke folk.. Hele serien så langt er helt godtnatt.. Brann hadde slitt mye mer om det var litt mer normale tilstander i serien.. 

Brann fikk bank av smågutter i Stavanger. Det straffes fort.

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on June 18, 2011, 22:12:32 PM
Er jo ikke rart at Molde har bra med folk i morgen siden klubben feirer 100 år..


Og så? Vår jubileumskamp var den dårligst besøkte hele sesongen.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Det kan vel ha noko med at vårt jubileum gjekk i dass og berre var for fiffen, medan Molde samlar heile den vesle byen sin rundt laget sitt, m.a. med stor feiring på torget i byen i kveld.

Forøvrig vann vel Dallas Mavericks NBA i år. Dei har rundt 10.000 sesongkorthalderar. Når meisterskapen var sikra vart det halde ein eigen fest for dei med sesongkort.

Berre nemner det.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on June 18, 2011, 22:33:05 PM
Det kan vel ha noko med at vårt jubileum gjekk i dass og berre var for fiffen, medan Molde samlar heile den vesle byen sin rundt laget sitt, m.a. med stor feiring på torget i byen i kveld.


Nå hadde vel Brann også et eller annet jubileumsopplegg "for hele byen" på Festplassen, om ikke på selve dagen.

Men for all del; Branns 100-årsjubileum var pinlige greier.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 18, 2011, 21:11:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2011, 20:55:12 PM
Tragisk. Hvordan ligger vi an på tabellen per nå i forhold til samme tid forrige sesong?


I fjor lå vi på 13.plass med 9 poeng etter 11 runder. I år er vi på 6.plass med 16 poeng. Likevel går altså tilskuertallene ned.


Det var noe slik jeg tenkte ja. Det er vel tydeligvis ikke godt nok for folk, de klarer bare å dra seg opp i medgangstider. Ingen stor nyhet egentlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bbjorn

Det er jo endel dyrare å gå der no og det skjer jo masse ant her i livet. Enkelte må jo prioritere litt. Og så får jo man alle kampene på tv likavel og det er jo litt gøy det og ;) Eg har hatt partoutkort i mange år, men Brann prisa seg heilt ut i år !

bbjorn

og ikkje fikk eg spørsmål fra Algerøy om prisen betød nokke. Ja klart det gjør det ! Hans lite forståelighet for dette spørsmålet gjør at eg vegrer meg for å i det heile tatt å tenke på tanken engang, kan jo ikkje selge skinnet 2 ganger før bjørnen blir skutt  da ! ;-)

Klaus_Brann

Quote from: bbjorn on June 19, 2011, 02:39:25 AM
Det er jo endel dyrare å gå der no og det skjer jo masse ant her i livet. Enkelte må jo prioritere litt. Og så får jo man alle kampene på tv likavel og det er jo litt gøy det og ;) Eg har hatt partoutkort i mange år, men Brann prisa seg heilt ut i år !


Er det en del dyrere å gå der i år? Tullball.
Jeez for en argumentering. Skjedde det ikke mye i livene til folk i fjor? Måtte man ikke prioritere i fjor? Fikk man ikke alle kampene på tv i fjor?

Trolig den dårligste argumentasjonsrekken jeg har lest her inne på lang, lang tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

ca 9200 utenom bortefeltet nå. Salget ligger ca 550 bak Sogndal-kampen. Når det antagelig også kommer færre bortesupportere enn sist, så tyder alt på under 11000 tilskuere i kveld. Og da må jeg spørre: Hvordan skal det gå når vi om to uker spille hjemme både torsdag og søndag? Under 10000?
Legg ned hele klubben!

Tullpip


Yngve

I kveld trur eg og konsertane på Koengen stel ein del folk frå kampen.

Eg har planlagt og rekna lenge på korleis eg skal få med meg Millencolling t.d., men enda opp med å droppa heila greio og heller gå på stadion.

bbjorn

June 19, 2011, 12:03:51 PM #8162 Last Edit: June 19, 2011, 12:09:19 PM by bbjorn

Er det en del dyrere å gå der i år? Tullball.
Jeez for en argumentering. Skjedde det ikke mye i livene til folk i fjor? Måtte man ikke prioritere i fjor? Fikk man ikke alle kampene på tv i fjor?


Ok eg er sikkert ikkje så god til å argumentere. Men når det gjelder Partoutkortet til meg og min sønn, så blei det 8 % dyrare. Så det koster kkje langt unna 5 store lapper til sammen for oss...I fjor hadde eg veldig lav rente på husbanklånet, bl.a...  Ja man måtte prioritere i fjor og året før der, osv, osv..Man må ta valg og noken ganger velger man å prioritere annerledes og prisen virker inn på ens valg. Så enkelt e det !

Gulløl

Og minst 1000 blir heme i kveld fpr å se på det "nye OL fra Lillehammer", Hurtigruta minutt for minutt  som nå har tatt helt av  :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

ca 9341 nå. Salget ligger ca 600 bak Sogndal-kampen. Under 11000, here we come!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9400. Ligger ca 600 bak forrige kamp. Bortefansen kommer gjerne 100-200 færre også - og salgstakten går treigere... Vi snakker kanskje om 10700 tilskuere i kveld...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

DFA påstår det er solgt 9966 billetter nå. Altså er det antagelig solgt en del på bortefeltet, og kanskje det også er solgt noe på SpV. Mine tall er jo - som dere vet - uten bortefeltet og det som eventuelt må ha vært solgt av enkeltbilletter på Spv.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

13 billetter solgt siste 45 min... Herregud!
Legg ned hele klubben!

Røde Jarl

Skandale... Får håpe det er litt liv i oss få som tar turen da...  :P

1908

10.200 solgt melder Brann...

krøvel vellevold

9664 utenom bortefeltet og eventuelle enkeltbilletter på SpV, melder jeg. Så da er det antagelig solgt over 500 til bortefelt og enkeltbilletter på SpV.

Salget ligger kanskje 450 bak forrige kamp. KANSKJE AaFK-fansen kommer like mange som Sogndal gjorde. Da KAN vi klare 11000. Likevel flaut.
Legg ned hele klubben!

1908

Bør komme like mye bortesupportere som Sogndal stilte med.. Stormen har jo mye folk i Bergen..

vebo

I dag tror jeg bataljonen står i reell fare for å ble utsunget om man ikke skjerper seg på tribunen.
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Quote from: vebo on June 19, 2011, 14:56:18 PM
I dag tror jeg bataljonen står i reell fare for å ble utsunget om man ikke skjerper seg på tribunen.


Ja, men det er ikke fordi AaFK-fansen eventuelt skulle stille 4-500, for det er nok bare et mindretall av dem som synger. Bataljonen kan bli utsunget av hvem som helst, om de så er 20 stykk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 9717 utenom bortefeltet nå. Mitt tips for kvelden er 10900.
Legg ned hele klubben!

1908


Nixon

Tipper 10.000 - 12.000. Sånn ca.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Quote from: Nixon on June 19, 2011, 15:16:46 PM
Tipper 10.000 - 12.000. Sånn ca.


Presidenten er i støytet i dag, ser eg.

sepådet

June 19, 2011, 19:39:11 PM #8178 Last Edit: June 19, 2011, 22:29:16 PM by sepådet

Yngve

Tja eg såg Crystal Palace i fjor. Hadde valet mellom 25 eller 30 pund for ein botnkamp på ein halvfull møkkastadion.


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

Er det noe jeg til stadighet hører fra "vanlige" folk når jeg spør om de skal på stadion, så er det "Alt for dyrt!".

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.

Var det noen tilbud til denne kampen? Jeg føler jeg er over middels interessert i Brann, men kan ikke huske å sett at de kjører tilbud på enkelte billetter...

sepådet

Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.



Alt handler om penger i dagens fotball, slutt på de tidene der man betalte nesten ingenting for å se fotball.
Men hvis de hadde satt ned prisene med 50% ville jeg så å si garantert at det hadde vært 18000 i snitt!
Vi betaler jo ikke akkurat for kvalitet!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM
Er det noe jeg til stadighet hører fra "vanlige" folk når jeg spør om de skal på stadion, så er det "Alt for dyrt!".

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.

Var det noen tilbud til denne kampen? Jeg føler jeg er over middels interessert i Brann, men kan ikke huske å sett at de kjører tilbud på enkelte billetter...


Brann har jo disse 200-kroners-billettene (som inkl gebyr koster 225, og på kampdag vel koster 250), som en slags rabatt borte ved siden av bortefeltet. Men hvor mange vet egentlig om dette tilbudet? Det ble en gang annonsert på brann.no, men det er nå engang slik at ikke alle Brann-interesserte leser der hele tiden. Dessuten er det vel mange som tror at dette er et studentfelt, for det ble det jo annonsert med på samme tid. Det er på tide å sette ned prisene f.eks. på BT-tribunen. Hvorfor i himmelens navn skal folk betale 325 (eller hva det nå er) inkl gebyr på en kortside? Andre lag selger tilsvarende plasser for 150-200.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: sepådet on June 19, 2011, 22:27:49 PM
Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.



Alt handler om penger i dagens fotball, slutt på de tidene der man betalte nesten ingenting for å se fotball.
Men hvis de hadde satt ned prisene med 50% ville jeg så å si garantert at det hadde vært 18000 i snitt!
Vi betaler jo ikke akkurat for kvalitet!


Det tviler jeg på, men hvis det hadde skjedd, hadde Brann tapt penger. 12 000 tilskuere med dagens priser vs. 18 000 til halv pris.

Når det er sagt kunne de nok senket prisene litt ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2011, 23:08:09 PM
Quote from: sepådet on June 19, 2011, 22:27:49 PM
Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.



Alt handler om penger i dagens fotball, slutt på de tidene der man betalte nesten ingenting for å se fotball.
Men hvis de hadde satt ned prisene med 50% ville jeg så å si garantert at det hadde vært 18000 i snitt!
Vi betaler jo ikke akkurat for kvalitet!


Det tviler jeg på, men hvis det hadde skjedd, hadde Brann tapt penger. 12 000 tilskuere med dagens priser vs. 18 000 til halv pris.

Når det er sagt kunne de nok senket prisene litt ja.


Men de trenger jo ikke senke prisene på hele stadion. Holder jo med de dårligste plassene - f.eks. på kortsidene, slik at man har et alternativ. Barnebilletter må jo også bli billigere og tilgjengelig på langt flere steder enn bare enkelte felt.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Tipper pris er en unnskyldning som brukes i mange tilfeller kun fordi de synes det er flaut å si at de ikke gidder å gå. Om det var 50% billigere ville det nok fremdeles vært for dyrt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 19, 2011, 23:37:50 PM
Tipper pris er en unnskyldning som brukes i mange tilfeller kun fordi de synes det er flaut å si at de ikke gidder å gå. Om det var 50% billigere ville det nok fremdeles vært for dyrt.


Så du støtter altså prisnivået Brann har lagt seg på?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 23:11:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2011, 23:08:09 PM
Quote from: sepådet on June 19, 2011, 22:27:49 PM
Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.



Alt handler om penger i dagens fotball, slutt på de tidene der man betalte nesten ingenting for å se fotball.
Men hvis de hadde satt ned prisene med 50% ville jeg så å si garantert at det hadde vært 18000 i snitt!
Vi betaler jo ikke akkurat for kvalitet!


Det tviler jeg på, men hvis det hadde skjedd, hadde Brann tapt penger. 12 000 tilskuere med dagens priser vs. 18 000 til halv pris.

Når det er sagt kunne de nok senket prisene litt ja.


Men de trenger jo ikke senke prisene på hele stadion. Holder jo med de dårligste plassene - f.eks. på kortsidene, slik at man har et alternativ. Barnebilletter må jo også bli billigere og tilgjengelig på langt flere steder enn bare enkelte felt.


Nei nei, det er jeg enig i. Men at de bør senke de litt og melde fra om det tydelig er det ikke tvil om slik nedgangen er. Så får vi håpe medgangssupporterne kan svelge det da, og ikke bare når vi vinner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on June 19, 2011, 23:37:50 PM
Tipper pris er en unnskyldning som brukes i mange tilfeller kun fordi de synes det er flaut å si at de ikke gidder å gå. Om det var 50% billigere ville det nok fremdeles vært for dyrt.


Det er klart det at mange bruker det som unnskyldning, men prisene står ikke i stil med de siste sesongenes prestasjoner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sepådet

June 20, 2011, 00:05:31 AM #8191 Last Edit: June 20, 2011, 00:07:14 AM by sepådet
Quote from: Klaus_Brann on June 19, 2011, 23:08:09 PM
Quote from: sepådet on June 19, 2011, 22:27:49 PM
Quote from: Northside on June 19, 2011, 21:59:05 PM

Fatter ikke at Brann kan kjøre disse prisene! Kombinert med kamper til alle mulige dager og tidspunkt, så er det ikke rart det er glissent på Stadion.



Alt handler om penger i dagens fotball, slutt på de tidene der man betalte nesten ingenting for å se fotball.
Men hvis de hadde satt ned prisene med 50% ville jeg så å si garantert at det hadde vært 18000 i snitt!
Vi betaler jo ikke akkurat for kvalitet!


Det tviler jeg på, men hvis det hadde skjedd, hadde Brann tapt penger. 12 000 tilskuere med dagens priser vs. 18 000 til halv pris.

Når det er sagt kunne de nok senket prisene litt ja.


okei 50% var vel en ønsketenkning fra min side! Men La oss si hvis 18000 og lave billettpriser. Hvis de 6000 som kommer da kjøper en hotdog og cola til 50kr har de plutselig tjent inn igjen tapet av de skyhøye prisene, OG trekk Bjørnar Holmvik 50% i lønn! VINN VINN  ;)

Klaus_Brann

At alle 6000 kjøper for 50 spenn er vel også ønsketenkning...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Brann får vel ikke en krone av kiosksalget for det har de out-sourcet...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

VIF hadde 2500 billetter tilknyttet noe breddeidrettsgreier. Vet ikke om de var gratis eller bare veldig billig, men de gjorde i det minste noe for å få folk på kamp. I tillegg var det ca 800 bortesupportere. Men selv om man trekker fra dette, så hadde de like mange tilskuere som oss.
Legg ned hele klubben!

vebo

Quote from: Kjell249 on June 20, 2011, 06:56:52 AM
Brann får vel ikke en krone av kiosksalget for det har de out-sourcet...


Seriøst? Tror du misforstår hva out-sourcing handler om. Men uansett - selvfølgelig har Brann inntekter fra kiosksalget. Om det er en leieavtale, eller snakk om prosenter vet jeg derimot ikke.
Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

June 20, 2011, 15:01:32 PM #8196 Last Edit: June 20, 2011, 15:15:17 PM by Utmedsnolken
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 22:30:51 PM
Brann har jo disse 200-kroners-billettene (som inkl gebyr koster 225, og på kampdag vel koster 250), som en slags rabatt borte ved siden av bortefeltet. Men hvor mange vet egentlig om dette tilbudet? Det ble en gang annonsert på brann.no, men det er nå engang slik at ikke alle Brann-interesserte leser der hele tiden.


dette tilbudet har nå jeg aldri fått med meg og jeg leser nok både på forumet og får mail av algerøy foran hver kamp. Brann.no gidder jeg aldri lese, da det mest interressante der blir diskutert her uansett


"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Algerøy er nok veldig opptatt av å finne argumenter for at pris ikke betyr noe. Så at Brann ikke reklamerer noe særlig for billigbillettene er ikke særlig overraskende. Når det er sagt så reklamerer de jo generelt veldig lite i det hele tatt.

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 23:49:48 PM
Så du støtter altså prisnivået Brann har lagt seg på?


Nei, ikke nødvendigvis, men jeg tror ikke det er pris som er hovedårsaken til tilskuersvikten vi har sett i det siste.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Chrisstah

Quote from: kabelmann on June 20, 2011, 16:56:00 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 19, 2011, 23:49:48 PM
Så du støtter altså prisnivået Brann har lagt seg på?


Nei, ikke nødvendigvis, men jeg tror ikke det er pris som er hovedårsaken til tilskuersvikten vi har sett i det siste.


Tror fort mange syns at prisen i forhold til hva produktet leverer er for høy. Sånn er det med mange jeg kjenner hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up