• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

fortune

Jeg er stuck i Trondheim, men hvordan er stemningen i byen for tiden? Ekstatisk? Noe håp om at sesongkortsalget tar av?
First is first, second is nothing

dons599

Krøvel: Har du noen tall på hvor mange billetter som er solgt før FFK-kampen?

krøvel vellevold

8600 tror jeg. Men ytterfeltene på BT er stengt, og det tallet er forutsatt at det ikke er solgt billetter der.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Hvorfor stengt? Gis bort til idrettslag?
Ka du ve?

stig

Kan det være der kretsen skal ha sine inviterte? 2 representanter fra hver klubb i Hordaland kommer gratis inn på kamp, og skal også innpå matten i pausen.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Ikke konfirmasjon eller speiderleir, det var rett og slett for sent:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article197117.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Men det gikk mann av huse for CL-kampene som startet 45 minutter senere...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Torvanger

Krøvel, hvor henter du billettinfoen fra?

Nixon

Quote from: Torvanger on April 05, 2011, 12:43:33 PM
Krøvel, hvor henter du billettinfoen fra?


Jeg tror han rett og slett går inn og teller.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 05, 2011, 12:47:46 PM
Quote from: Torvanger on April 05, 2011, 12:43:33 PM
Krøvel, hvor henter du billettinfoen fra?


Jeg tror han rett og slett går inn og teller.

Det er jo bare å telle det antall ledige som står når du tar musepekeren over hvert felt.
Legg ned hele klubben!

bt_mann

Kan noen si meg hvorfor det ikke ligger ute billetter til brann-ffk lenger?

Gulløl

April 05, 2011, 16:22:07 PM #7661 Last Edit: April 05, 2011, 16:33:42 PM by Gulløl
Quote from: bt_mann on April 05, 2011, 16:11:26 PM
Kan noen si meg hvorfor det ikke ligger ute billetter til brann-ffk lenger?

Sjekket nettopp, går greit å kjøpe billetter nå ihvertfall. Sikkert stort trøkk på billettsiden nå på ettermiddagen når folk har kommet hjem og "alle" skal kjøpe samtidig. Kanskje det faller ut periodevis på grunn av det. Ser at det har gått skikkelig unna i billettsalget i løpet av dagen.

Men sikkert mange som likevel tror at det blir mye ledige billetter på lørdag og at de da kan kjøpe i døren. Det ville ikke jeg gamblet med ihvertfall.
Personlig tror jeg det blir fullt hus på lørdag(eller bortimot). "Alle" de som var på RBK kampen vil tilbake, pluss mange tusen til som ble overbevist i går. I tillegg er mye billetter avsett til opplegget i samarbeid med fotballkretsen. Partoutkort salget går sikkert unna som hakka møkk også, skal bli spennende å få tallene om noen dager.

Det er fotballfeber igjen folkens, er det ikke herlig  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Står vel en fyr og griner på Torgallmenningen igjen snart...
Ka du ve?

krakra

Hva er regnestykket for å finne ut hvor mange som er solgt?

fineste drakten er 1995

Ser fremdeles ganske glissent ut pÃ¥ de fleste feltene,  synes jeg. Det er dog 4 dager til kamp.

Var på Stadion i dag for å spørre om hvordan en skulle gå frem om en student og en "voksen" skulle kjøpe billetter sammen. Fikk da til svar at dette ikke lot seg gjøre, da studentbillettene kun ble solgt på Kvarteret, samtidig som Kvarteret ikke selger andre billetter til det samme feltet.

Algerøy ble forøvrig klar over problemstillingen da damen i skranken gikk og forhørte seg med ham i enden av gangen.

Endte dog med at jeg kjøpte 2 billetter til "voksen"- pris på feltet.

Uansett; dette blir forhåpentligvis enklere til neste hjemmekamp da det er unummererte billetter på feltet.

skuteviken

Unumerert på Hansa hadde gjort seg og, slik vi hadde sluppet å teipe over tallene på setene ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

fineste drakten er 1995

Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2011, 01:43:47 AM
Quote from: fineste drakten er 1995 on March 30, 2011, 21:56:02 PM
Nå er prisene redusert til et akseptabelt nivå, hvertfall på felt P.

Etter 3-4 sesongers prinsippiell broikott pga ufolkelig prissetting på billetter kan jeg endelig gå på Stadion igjen! :)

Trodde lenge at jeg i år bare skulle få se Brann spille på bortebane mot Haugesund, Sogndal og Viking. Nå blir det Brann Stadion 9. april, mm. utover sesongen uavhengig av Branns tabbellplassering.

Og til Klaus; 1995- drakten min er fremdeles ikke til salgs ;)



Nå må du gi deg;) Pokker så gniene folk skal være!
Det er du og kompis av meg som er urimelig med dette. Du med drakten og han med en gammel LP med Ove Thue-sanger. Og han har ikke platespiller en gang.

Hvis du selger drakten, så har du råd til både smil, cola og en hot dog på resten av sesongens kamper!


He,he. Den var jammen god, du! Om jeg er gnien foreslår jeg at du setter av 325,- minus det du betaler i snitt pr kamp på Hansa og leverer til klubben på hver hjemmekamp. På denne måten kan de finansiere fancy kaffemaskiner og lignende som de har stående i administrasjonen. En moccamaster koster vel 1000- 2000. Lurer på hva den doningen de har der koster.

Av PRINSIPP er det ikke aktuelt for meg å betaler mer enn 175,- (+/-) for en billett. Får da den klamme følelsen av falskhet og lite folkelighet fra Brann sin side. Går en med på å betale eks. 325,- for relativt dårlige plasser sender en samtidig et signal til Algerøy om at en synes prisene er helt ok. Jeg vil Brann sitt beste og har ikke villet sende et slikt signal de 3-4 siste årene.

Om du nå skriver at jeg går på Stadion igjen for at Brann har vunnet de 2 første vil jeg med en gang kontre og si at jeg går på Stadion 8-10 ganger pr sesong, uavhengig av tabbellen eller motstanderlag, men forutsatt at jeg ikke føler meg utnyttet med tanke på betalingsvillighet.

Snakkes forøvrig pÃ¥ Fotballpøbel pÃ¥ kampdag  ;)

Gulløl

Det meldes om strÃ¥lende vær til lørdag. Sol, blÃ¥ himmel og "tippekamp" pÃ¥ Brann Stadion lørdag ettermiddag kl.16. Og mulighet til Ã¥ spille seg opp pÃ¥ 1 plass pÃ¥ tabellen. Kan det bli bedre ?  :)
http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Bergen/Bergen/langtidsvarsel.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det bygger seg opp mot antiklimaks. Bare vent, det kommer til å høljregne òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fineste drakten er 1995

He, he.

De skal hvertfall få høre det om de ikke jobber ræven av seg. Tror ikke på antiklimaks da det blir langt fra utsolgt, tross pen værmelding.

Spår forholdsvis lavt spontansalg av billetter på kampdag. Tidligere var vel mye av dette basert på "gutten i gaten" som tok turen. Betydelig mindre spontansalg når billetten koster 325- 350, forutsatt utsolgt felt P.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

http://www.ba.no/sport/article5556199.ece



Er det virkelig det de har sagt hele veien? For det er ikke sÃ¥nn jeg har oppfattet  det akkurat. Jeg har oppfattet det som at det lave partoutkort-salget utelukkende skyldes resultater og at verken pris eller tillitt til ledelsen har noe med saken Ã¥ gjøre. Og at sÃ¥ snart vi fikk resultater sÃ¥ ville det vise seg pÃ¥ p-kortsalget.

Klaus_Brann

Quote from: fineste drakten er 1995 on April 05, 2011, 20:17:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 31, 2011, 01:43:47 AM
Quote from: fineste drakten er 1995 on March 30, 2011, 21:56:02 PM
Nå er prisene redusert til et akseptabelt nivå, hvertfall på felt P.

Etter 3-4 sesongers prinsippiell broikott pga ufolkelig prissetting på billetter kan jeg endelig gå på Stadion igjen! :)

Trodde lenge at jeg i år bare skulle få se Brann spille på bortebane mot Haugesund, Sogndal og Viking. Nå blir det Brann Stadion 9. april, mm. utover sesongen uavhengig av Branns tabbellplassering.

Og til Klaus; 1995- drakten min er fremdeles ikke til salgs ;)



Nå må du gi deg;) Pokker så gniene folk skal være!
Det er du og kompis av meg som er urimelig med dette. Du med drakten og han med en gammel LP med Ove Thue-sanger. Og han har ikke platespiller en gang.

Hvis du selger drakten, så har du råd til både smil, cola og en hot dog på resten av sesongens kamper!


He,he. Den var jammen god, du! Om jeg er gnien foreslår jeg at du setter av 325,- minus det du betaler i snitt pr kamp på Hansa og leverer til klubben på hver hjemmekamp. På denne måten kan de finansiere fancy kaffemaskiner og lignende som de har stående i administrasjonen. En moccamaster koster vel 1000- 2000. Lurer på hva den doningen de har der koster.

Av PRINSIPP er det ikke aktuelt for meg å betaler mer enn 175,- (+/-) for en billett. Får da den klamme følelsen av falskhet og lite folkelighet fra Brann sin side. Går en med på å betale eks. 325,- for relativt dårlige plasser sender en samtidig et signal til Algerøy om at en synes prisene er helt ok. Jeg vil Brann sitt beste og har ikke villet sende et slikt signal de 3-4 siste årene.

Om du nå skriver at jeg går på Stadion igjen for at Brann har vunnet de 2 første vil jeg med en gang kontre og si at jeg går på Stadion 8-10 ganger pr sesong, uavhengig av tabbellen eller motstanderlag, men forutsatt at jeg ikke føler meg utnyttet med tanke på betalingsvillighet.

Snakkes forøvrig pÃ¥ Fotballpøbel pÃ¥ kampdag  ;)


Jeg snakker om gnien i forhold til den drakten.
Hvorfor skulle jeg sette av det? Jeg betaler jo allerede penger til dem gjennom partoutkortet.
Uansett, denne debatten er tatt mange ganger før.

Ses på laurdag :)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: krakra on April 05, 2011, 21:47:15 PMEr det virkelig det de har sagt hele veien? For det er ikke sÃ¥nn jeg har oppfattet  det akkurat. Jeg har oppfattet det som at det lave partoutkort-salget utelukkende skyldes resultater og at verken pris eller tillitt til ledelsen har noe med saken Ã¥ gjøre. Og at sÃ¥ snart vi fikk resultater sÃ¥ ville det vise seg pÃ¥ p-kortsalget.


Algrøy var i alle fall veldig edruelig etter RBK-kampen, og sa at én seier ikke var nok til å få fart på partoutkortsalget.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Jose Arrogantio

Han sa vel han ikke forventet at det ville ta av med mindre vi vant alle tre første kampene om jeg husker rett.

krakra

Joda, men det sa han jo etter at vi hadde slått RBK uten at det påvirket kjøpstallene noe særlig.

Hvilket tilskuersnitt har vi budsjettert med forresten?

Yngve

Quote from: Markmus on April 05, 2011, 11:58:53 AM
Hvorfor stengt? Gis bort til idrettslag?


Eg trur det kjem ein del idrettslag til kampen. Det vil seia eg veit om eit lag frå eit idrettslag eit stykke frå som tek turen. Reknar med at det er fleire som gjer det same.

Brann hadde vel ikkje rekna med å gjere det så bra dei fyrste kampane..

Spelaren

Quote from: krakra on April 05, 2011, 23:35:19 PM
Joda, men det sa han jo etter at vi hadde slått RBK uten at det påvirket kjøpstallene noe særlig.

Hvilket tilskuersnitt har vi budsjettert med forresten?


http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article192414.ece

11 500, så med 16 732 mot rbk, 15 000 forhåpentligvis mot FFK, 16 000 på 16. mai og resten av kampene på 11 000 så når me tilskuerbudsjettet.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

16717 sitte, minus 4185 ledige, minus 849 på bortefeltet, minus kanskje 1300 ledige på SpV, minus ca 1200 plasser på BT-B og BT-F som ikke er lagt ut for salg = 9183 solgte. Hva som er status for BT-B og BT-F, er ikke godt å si. Hvis dette er til noe kampanjegreier, så kan vi plusse på ca 300 der. Så er det vel noen hundre på BT-F som har plass der fordi de er del av "Brann-familien" (ansattes og spilleres billetter, o.l.). Dermed kan det muligens være solgt 10000. Selger vi 1000 i dag, 1000 i morgen, 1500 på fredag og 1500 på lørdag, så klarer vi 15000. Utsolgt blir det neppe, og vi kommer neppe til å få noe tilskuertall på 2006-2007-nivå til tross for en meget overbevisende og overraskende start på sesongen. Det harmonerer også bra med at det i resten av landet har vært nedgang i publikumsbesøket uavhengig av sportslige resultater.

Men begge de gangene vi har hatt gratisbilletter det siste året, har tribunene blitt fylt opp - og det til tross for skandaløse resultater i forkant (før AaFK var det tap for Fyllingen og HBK, mens det før RBK-kampen var tap for Nest og forventninger om nedrykksstrid), og til tross for at man måtte møte opp på Stadion og stå i kø to timer før avspark for å få billettene. (Etterspørselen hadde nok vært enda større om man hadde kunnet hente gratisbillettene på nettet og komme på kamp rett før kampstart). De to "gratisbillett-kampene" lå an til å få 4-5000 færre tilskuere før det ble gratis en av de siste dagene før kamp. Ergo kan vi vel ganske greit konkludere med at pris absolutt har noe å si, og at det slett ikke er bare er gode sportslige resultater som er viktig for å fylle tribunene.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Så spørst det hvor lenge gratis har en effekt. Og hvor mye det spiser av den betalende tilskuermassen.

Jeg ville ikke kjørt noe mer gratis denne sesongen.

Torvanger

En kompis av meg brukte timevis på å få kjøpt en enkel sittebillett på nett, etter LSK-kampen. Mye feilmeldinger og det ene og det andre. Kan dette være et gjengs problem?

krøvel vellevold

16717 sitte, minus 4320 ledige, minus 849 på bortefeltet, minus kanskje 1300 ledige på SpV = 10248 solgte. Nå er BT-B og BT-F åpnet for salg slik at antall ledige kommer frem.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Kva er sannsynet for å få billett viss ein ikkje bestiller det på førehand?

Utmedsnolken

Quote from: Hatleking on April 06, 2011, 16:19:19 PM
Kva er sannsynet for å få billett viss ein ikkje bestiller det på førehand?


p=0.9997
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

16717 sitte, minus 4084 ledige, minus 849 på bortefeltet, minus kanskje 1300 ledige på SpV + 11 solgt på stå = 10495 solgte. Det er mindre enn tre døgn til kamp, og salget går for seint til at det skal bli noe i nærheten av utsolgt i hvert fall. Blir neppe mer enn 14-15000 dette.
Legg ned hele klubben!

handlevogn

Quote from: Xminator on April 06, 2011, 07:41:22 AM
Så spørst det hvor lenge gratis har en effekt. Og hvor mye det spiser av den betalende tilskuermassen.

Jeg ville ikke kjørt noe mer gratis denne sesongen.


Algerøy har gjort det klart at det ikke blir noe mer gratis denne sesongen. Men jeg håper det blir en tradisjon at Chess kjøper alle billettene til en kamp hver sesong. Håper også at de gir beskjed før folk begynner å kjøpe vanlige billetter, så slipper vi all sytingen.

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Det var da endel på diverse kommentarfelt, og noen her inne også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tomas

Hvis Chess kjøper alle billettene før noen er solgt så blir det jo fort en del dyrere for de i forhold til et slikt "PR-stunt". Tviler på at markedsavdelingen til Chess liker det så veldig godt, uansett hvor mye de ønsker å støtte Brann.

Klaus_Brann

Akkurat. De syntes nok det var greit å vente litt. Men slike stunt tjener de nok også veldig godt på i lengden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

De tjener vel ikke såpass med kunder at de vil vinne på å gjøre det regelmessig. Og vet ikke om stuntet vil virker like godt publikumsmessig om det gjøres hver sesong heller.

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on April 06, 2011, 23:51:51 PM
Det var da endel på diverse kommentarfelt, og noen her inne også.


Denne "sytingen" gjorde at Brann tilbød alle billettkjøperne billetter til halv pris neste kamp, så uansett hva du kaller det, så virket det iallefall
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator


dons599

Jeg tror aldri chess kommer til å lage noe årlig, fast greie ut av dette. Hele poenge med chess er jo å lage store media-oppslag tundt det, og på en måte komme inn som en reddende engel for brann når de trenger hjelp, og da vil det ikke ha samme effekten om de annonserer det på forhånd, og gjør det en gang i året.

Da mister det litt av effekten for chess sin del, som jo i all hovedsak gjør dette for å markedsføre seg selv.

dudo

Jeg tror det blir et typisk tiltak når man ser en trend hvor man har to-tre kamper med urovekkende lavt oppmøte. Enter Chess, og man prøver å få opp entusiasmen igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

juninho

Ser det er bare 16 billetter igjen på P-feltet. Betyr dette at det også bare er 16 studentbilletter igjen?

krøvel vellevold

16717 sitte, minus 3426 ledige, minus 849 på bortefeltet, minus kanskje 1300 ledige på SpV + 14 solgte på stå = 11156 solgte utenom bortefeltet.

Interessant at det feltet med færrest ledige på, tilfeldigvis er det samme feltet som har rabattene. Og dette feltet er altså ikke noe i nærheten av et førstevalg når det gjelder utsyn over banen. Skulle vel bety at pris betyr noe.
Legg ned hele klubben!

dudo

Men skulle ikke disse billettene bare selges på kvarteret? Betyr ikke det at de kan ha printet ut mesteparten av dem allerede?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

juninho

Ser ut som det går an å kjøpe billetter til det feltet på brann.no.

dudo

Ja, de rabatterte, men ikke studentbillettene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up