• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

October 02, 2010, 13:42:53 PM #7050 Last Edit: October 02, 2010, 13:44:37 PM by steinbygger

krøvel vellevold

Joda, alt blir bedre bare folk holder seg hjemme, budsjettene på billettsalg sprekker så det smeller, og klubben går konk! Da blir alt  MYE bedre! Du er jaggu meg en martyr å se opp til. Det vil komme statue av deg utenfor Stadion, og du vil få 70 jomfruer i himmelen.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2010, 13:00:29 PM
Quote from: Markmus on October 02, 2010, 12:40:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2010, 11:14:43 AM
Quote from: Markmus on October 02, 2010, 11:13:38 AM
Gjelder ikke p-kort ved opprykk/nedrykkskamper? Hva faen?


Nei. P-kortet har kun vært gyldig på seriekamper. Slik har det vært i alle år.


Opprykks- og nedrykkskamper må da vel være for seriekamp å regne? Kan jo ikke regne med å fylle tribunene noe særlig hvis man ikke inkluderer en nedrykkskamp i sesongkortet!


Det er ikke en seriekamp. Det er en kvalikkamp. Serien foregår over 30 runder der 16 lag møter hverandre to ganger hver.

Skulle Brann slippe 10000 mennesker gratis inn på kanskje to kamper, mener du?

En kvalik gir ekstra utgifter. F.eks. vakthold, billettsalg, strøm (flomlys), osv. til hjemmekampen(e) og reiseutgifter til en eventuell bortekamp.

Kanskje kjøper 6000 av p-kort-innehaverne billett til en slik kamp. Det gir 1,2 mill i inntekter med en snittpris på 200 kr. Over 2 kamper er det 2,4 mill. Hadde det vært gratis, hadde kanskje 9000 av p-kort-innehaverne kommet. Men er det verd å "betale" 2,4 mill for at det skal komme 3000 ekstra tilskuere på hver av kampene?


En kvalikkamp inngår i seriesystemet - det var det jeg mente.

Ja, den medfører ekstra kostnader, men handler ikke en kvalikkamp om å overleve? Er det ikke da bedre at man har fullsatte tribuner slik at spillerne opplever enorm støtte kontra halvveis støtte?
Ka du ve?

BojeN

Lørdagskamp funker bra når jeg har fri, men er nok en god del som er på jobb klokken 17 en lørdag.
ojeN

eivhelle

Quote from: steinbygger on October 02, 2010, 13:42:53 PM

Sorry, dette sier ikke noe som helst om supporterene. Jeg har vært fast på stadion i 28 år, men det er nok nå. Hvis ikke det skjer noe dramatisk i vinter så fornyer jeg ikke partourkortet og jeg kommer nok ikke til å være alene. Vi er 15 stk som sitter sammen og kun 3 har sagt at de vil fornye. Jeg tror at neste år kommer vi til å se at det i enkelt kamper er under 10.000 tilskuere. Mulig at jeg blir sett på som en sviker, men jeg håper heller jeg blir sett på som en martyr hvis det er det at folk holder seg hjemme som gjør at det skjer endringer på stadion. Brann er min første og største kjærlighet, men når "damen" til stadig skuffer deg så dumper du henne på ett eller annet tidspunkt.



Jeg ville ha trodd at en med 28 års fartstid hadde litt lengre perspektiv enn å grave seg ned i
øyeblikkets elendighet. Det er tross alt ikke mer enn 3 år siden seriegullet og før det sølv, bronse
og seier i cupfinalen. Da du begynnte å gå på stadion vekslet Brann mellom opprykk og nedrykk
annenhvert år og det har vært nok av både oppturer og nedturer i løpet av denne perioden.

At det har vært rot i styre og stell i Brann har heller vært normalen enn unntaket, så i historisk
sammenheng er det ingenting ekstraordinært med dagens situasjon.

Hvis du ønsker deg en martyr rolle får du heller være den som tar ordet på neste årsmøte og gir
de ansvarlige en tale rett fra levra. Hvis du ønsker at dine meninger skal bli hørt er nok det mere
effektivt enn å sitte hjemme og sture.

krøvel vellevold

Tre og en halv time til "seriefinalen", og det er fremdeles mulig å få 10 seter ved siden av hverandre på Lerkendal!
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2010, 15:16:49 PM
Tre og en halv time til "seriefinalen", og det er fremdeles mulig å få 10 seter ved siden av hverandre på Lerkendal!


Kom igjen, det e jo ikkje sjæmpions Liiig, e jo bare seriegull det e snakk om!

krøvel vellevold

En time og tre kvarter før seriefinalen på Lerkendal, kan man fremdeles få fem plasser ved siden av hverandre. Ganske utrolig!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

55 minutter igjen til seriefinalen, og fremdeles er det mulig å få fem seter ved siden av hverandre. Er faen ikke sikkert det blir utsolgt da! Normalt er det jo bare enkeltplasser igjen når det nærmer seg utsolgt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hehe.... 25 minutter igjen, og man kan få to seter ved siden av hverandre på Lerkendal. Klarer de utsolgt på seriefinalen?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Så er det avspark i Trondheim, og de har ikke utsolgt. Mulig å få 2 billetter ved siden av hverandre relativt sentralt på langsiden, og det er mulig å få enkeltplasser på Kjernen sin tribune. Ganske utrolig at de ikke selger helt ut til seriefinalen!
Legg ned hele klubben!

DumboMumbo

Siden trenden er nedadgående så kan det kansje være en ide å tenke nytt. Hva med fleksible 1/2 sesong kort løsninger. (Dette er vanlig i NBA og NHL der de har 41 hjemmekamper + evt sluttspill)

Yes!wehavenobananas

Er det ikke litt pinlig at vi nærmest har live-oppdatering på antall solgte billetter i Trondheim. Hvorfor spiller det i det heletatt noen rolle for folk hvor mange billetter RBK selger? En rar ting å henge seg opp i..

Klaus_Brann

Som tidligere nevnt er det ikke verre enn å ikke legge seg opp i hva andre legger seg opp i.
Man har forskjellige interesser, og noen synes dette er interessant, jeg inkludert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on October 13, 2010, 19:41:30 PM
Er det ikke litt pinlig at vi nærmest har live-oppdatering på antall solgte billetter i Trondheim. Hvorfor spiller det i det heletatt noen rolle for folk hvor mange billetter RBK selger? En rar ting å henge seg opp i..


Vi har da alltid konkurrert med RBK på tilskuertall. Det er jo omtrent det eneste vi kan utfordre dem på...

Når RBK ikke klarer å selge ut Lerkendal på en "seriefinale" i femte siste runde mot en av de andre store klubbene i landet, så syns jeg faktisk det er ganske oppsiktsvekkende. Vi snakker tross alt om klubben som tror de kan selge 28000 sesongkort om noen år. Det har ikke vært - og kommer heller ikke til å bli - vanlig med oppdatering fra RBKs billettsalg hvert kvarter i timene før avspark. Men vi får kose oss med de pinligheter vi kan ta dem på, og jeg syns det er flott at tilskuertallene deres raser selv om de vinner seriegull.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Alle på forumet - og forsåvidt også eller - har da rett til å være interessert i det de ønsker.  Finner de det interessant nok til å skrive om det er da det bare flott. Det Krøvel skriver er jo også helt riktig objektivt - han gjengir fakta. Hvis Krøvel syns det er interessant er jo det bare alldeles glimrende.

Er ikke verre enn at man holder seg unna tråden med tittelen "billettsalgstall", eventuelt skipper over de innleggene som ikke har med Branns billettsalgstall å gjøre.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Ser ut til at det er solgt ca 10660 til mandagens kamp. Det er meldt regn og 4 grader kl 16 den dagen. Det blir nok enda kaldere ut på kvelden. Vi skal være storfornøyde hvis vi unngår 11-tallet.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 21:47:12 PM
Ser ut til at det er solgt ca 10660 til mandagens kamp. Det er meldt regn og 4 grader kl 16 den dagen. Det blir nok enda kaldere ut på kvelden. Vi skal være storfornøyde hvis vi unngår 11-tallet.


Blir gøy :) Lager stemning vi som er der.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on October 20, 2010, 21:50:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 21:47:12 PM
Ser ut til at det er solgt ca 10660 til mandagens kamp. Det er meldt regn og 4 grader kl 16 den dagen. Det blir nok enda kaldere ut på kvelden. Vi skal være storfornøyde hvis vi unngår 11-tallet.


Blir gøy :) Lager stemning vi som er der.


Not! Har det vært dårlig stemning tidligere i år, så blir det i hvert fall dårlig stemning på denne kampen! I folks bevissthet har tydeligvis Brann allerede reddet plassen og har ingenting å spille for. Det blir stemning og engasjement på nivå med en treningskamp.
Legg ned hele klubben!

handlevogn

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 22:10:33 PM
Quote from: skuteviken on October 20, 2010, 21:50:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 21:47:12 PM
Ser ut til at det er solgt ca 10660 til mandagens kamp. Det er meldt regn og 4 grader kl 16 den dagen. Det blir nok enda kaldere ut på kvelden. Vi skal være storfornøyde hvis vi unngår 11-tallet.


Blir gøy :) Lager stemning vi som er der.


Not! Har det vært dårlig stemning tidligere i år, så blir det i hvert fall dårlig stemning på denne kampen! I folks bevissthet har tydeligvis Brann allerede reddet plassen og har ingenting å spille for. Det blir stemning og engasjement på nivå med en treningskamp.


Ja, hvertfall med den holdningen! Jeg skal gi alt denne kampen!!!! Som vanlig..

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 22:10:33 PM
Quote from: skuteviken on October 20, 2010, 21:50:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 20, 2010, 21:47:12 PM
Ser ut til at det er solgt ca 10660 til mandagens kamp. Det er meldt regn og 4 grader kl 16 den dagen. Det blir nok enda kaldere ut på kvelden. Vi skal være storfornøyde hvis vi unngår 11-tallet.


Blir gøy :) Lager stemning vi som er der.


Not! Har det vært dårlig stemning tidligere i år, så blir det i hvert fall dårlig stemning på denne kampen! I folks bevissthet har tydeligvis Brann allerede reddet plassen og har ingenting å spille for. Det blir stemning og engasjement på nivå med en treningskamp.


Nja, det er ikke alltid antallet eller motstander som skaper stemning. Noen av de mer stemningsfulle kampene fra "gammelt" av var jo de som ikke var utsolgt. Det var kanskje andre mekanismer som bidro den gang når det ikke var faste plasser blant de syngende.

Det vil avhenge av kampbildet. Kontroversielle avgjørelser, godt spill etc. Ett tafatt brannlag og 0-3 etter 15 minutter vil selvsagt ikke være noen god katalysator for stemning. Det var det ikke for 15 år siden heller...

Yes!wehavenobananas

Absolutt legendariske kamper kan komme ut av nesten ingenting. Det skjer ikke ofte, men av og til blir det herlig steming selv om kampen i utgangspunktet virker som en klassisk kjedelig og grå kamp.

Northside

Mandagskamp, hmmm... Burde kanskje boikottes.

krøvel vellevold

Mandag kveld er det meldt om minusgrader. Og så skal de ha sesongen til å vare til langt ut i desember?
Legg ned hele klubben!

Markmus

Nå er jo ikke snø i oktober noe vanlig på våre trakter. Det er heller ikke mer enn noen få år siden vi hadde 23-24 grader sent i oktober (25. eller noe sånt).
Ka du ve?

skuteviken

Men dette går i sykluser. Det er ikke unormalt det vi opplever no sett i lenger perspektiv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on October 21, 2010, 22:07:53 PM
Nå er jo ikke snø i oktober noe vanlig på våre trakter. Det er heller ikke mer enn noen få år siden vi hadde 23-24 grader sent i oktober (25. eller noe sånt).


Sist det var over 20 grader i oktober, var 11. oktober 2005. Da var det 23,1 grader. http://retro.met.no/observasjoner/hordaland/Bergen-Florida/2005/oktober/index.html?month

Sent i oktober har det ikke vært over 20 på 2000-tallet. Minusgrader sent i oktober er ikke uvanlig. Men så er det heller ikke hverken oktober eller Bergen som er verst. Serieavslutning i månedsskiftet november/desember i Tromsø, Trondheim eller et sted på indre østland kan bli meget guffent! For ikke å snakke om cupfinale langt faen ut i desember, som de jo planlegger...
Legg ned hele klubben!

skuteviken

http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/Kongsvinger/Kongsvinger/

http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/Hamar/Hamar/

Dette er realitetene i den kalde, tørre, flate og kjedelige delen av Norge.

Altså konstant kuldegrader. På vestlandet derimot er det mer mildt klima og det var ikke mange lunsjer siden jeg satt ute i 25 grader i solveggen på jobb i oktober, men snø er heller ikke uvanlig.

Dette er vel egentlig ganske innlysende for de fleste. Jeg tror ullevåll i 15 minusgrader 02. desember ikke er dødsfett. Samtidig hadde jeg ikke hatt noe i mot vinterkamper i 2 grader og sludd, se til England feks. Nå er det nok ikke mulig da vinteren i Bergen like gjerne kan bli sånn som sist vinter, og det er ikke mulig å spille fotball da.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

QuoteAltså konstant kuldegrader. På vestlandet derimot er det mer mildt klima og det var ikke mange lunsjer siden jeg satt ute i 25 grader i solveggen på jobb i oktober, men snø er heller ikke uvanlig.


Nja, tidligste snøfall siden 1973, så helt vanlig er det ikke.

krøvel vellevold

October 22, 2010, 07:27:12 AM #7079 Last Edit: October 22, 2010, 11:54:28 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on October 22, 2010, 06:43:48 AM
QuoteAltså konstant kuldegrader. På vestlandet derimot er det mer mildt klima og det var ikke mange lunsjer siden jeg satt ute i 25 grader i solveggen på jobb i oktober, men snø er heller ikke uvanlig.


Nja, tidligste snøfall siden 1973, så helt vanlig er det ikke.


Men meterologiske begreper gjør at det er litt misvisende. På samme måte som at det er en regnværsdag selv om det bare regnet en millimeter klokke tre om natten, så er det regler for hva som regnes som snøfall. Det må nemlig ligge snø på bakken kl 07 om morgenen for at det skal registreres som snøversdag. Jeg husker meget godt at det snødde på Brann - LSK 20. oktober 2002.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2010, 07:27:12 AMJeg husker meget godt at det snødde på Brann - LSK 20. august 2002.


20. august var vel litt tidlig, Krøvel! 20. oktober var det. En forferdelig kamp der en viss tysker sendte oss et nytt skritt mot nedrykk.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 22, 2010, 07:42:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2010, 07:27:12 AMJeg husker meget godt at det snødde på Brann - LSK 20. august 2002.


20. august var vel litt tidlig, Krøvel! 20. oktober var det. En forferdelig kamp der en viss tysker sendte oss et nytt skritt mot nedrykk.


ja det var oktober jeg mente, selvsagt
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: Nixon on October 22, 2010, 07:42:34 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 22, 2010, 07:27:12 AMJeg husker meget godt at det snødde på Brann - LSK 20. august 2002.


20. august var vel litt tidlig, Krøvel! 20. oktober var det. En forferdelig kamp der en viss tysker sendte oss et nytt skritt mot nedrykk.


Husker jeg rett løp han rett bort til store stå etter han puttet og, for en pikk.

Angeln

Brann frykter nok glisne tribuner de og.

Det siste døgnet har det først kommet mail om at jeg, som brann-supporter, kan få enkeltbilletter til partoutkortpris. Senere kom det mail om at jeg, som partoutkortinnehaver, kan ta med meg så mange jeg vil til 100 kr pr stk.

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on October 21, 2010, 22:27:02 PM
Quote from: Markmus on October 21, 2010, 22:07:53 PM
Nå er jo ikke snø i oktober noe vanlig på våre trakter. Det er heller ikke mer enn noen få år siden vi hadde 23-24 grader sent i oktober (25. eller noe sånt).


Sist det var over 20 grader i oktober, var 11. oktober 2005. Da var det 23,1 grader. http://retro.met.no/observasjoner/hordaland/Bergen-Florida/2005/oktober/index.html?month

Sent i oktober har det ikke vært over 20 på 2000-tallet. Minusgrader sent i oktober er ikke uvanlig. Men så er det heller ikke hverken oktober eller Bergen som er verst. Serieavslutning i månedsskiftet november/desember i Tromsø, Trondheim eller et sted på indre østland kan bli meget guffent! For ikke å snakke om cupfinale langt faen ut i desember, som de jo planlegger...


Ah, var 11. oktober jeg siktet til da; trodde bare det var senere i måneden.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Kan se ut til at det er solgt ca 10870. Skal bli spennende å se om vi bikker 12000 denne gang også. Folk tror plassen er reddet og vi ikke har noe å spille for, vinteren er kommet, motstanderen er av de minst attraktive og av de som drar med seg færrest bortesupportere. Vi får håpe Branns billettstunt gir et positivt utslag.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Nå kjører jo også Brann dette tilbudet med at man kan ta med seg opptil 5 folk for 100 kr stk. Det bør hjelpe litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann er best

Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2010, 02:01:39 AM
Nå kjører jo også Brann dette tilbudet med at man kan ta med seg opptil 5 folk for 100 kr stk. Det bør hjelpe litt.

ang det.
skal man bare sende en epost med antall eller må man skrive navn og tlf nr og?
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

krøvel vellevold

Solgt hele 9 billetter i dag!
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2010, 16:54:26 PM
Solgt hele 9 billetter i dag!


Herlig. Jeg snur heller på det, og sier at det blir koselig og glissent. Optimisme er deilig av og til!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

nero

October 23, 2010, 17:07:28 PM #7090 Last Edit: October 23, 2010, 17:23:10 PM by nero
Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2010, 16:54:26 PM
Solgt hele 9 billetter i dag!


Ja, byen virkelig syder av entusiasme for tiden! Eller var det Krøvel som hadde solgt 9 personlig? ;D I så fall er det jo litt mer imponerende...
Lions led by donkeys.

handlevogn

Men da kan vi glede oss over at det er på de kampene med minst tilskuere, det har vært best stemning i år. Med 16. mai som unntak. Sandefjord - kampen var det veldig dårlig tilskuer tall, men fantastisk stemning. Den samme med Engen-kampen. Får håpe det er ikke-syngerene som holder seg hjemme.

Jeg gleder meg uansett til kamp!

krøvel vellevold

Quote from: handlevogn on October 23, 2010, 17:35:32 PM
Men da kan vi glede oss over at det er på de kampene med minst tilskuere, det har vært best stemning i år. Med 16. mai som unntak. Sandefjord - kampen var det veldig dårlig tilskuer tall, men fantastisk stemning. Den samme med Engen-kampen. Får håpe det er ikke-syngerene som holder seg hjemme.

Jeg gleder meg uansett til kamp!


En kamp uten nerve (i hvert fall nå som folk tror vi er sikret), mot et dårlig lag, mot en anonym klubb? Har ingen tro på at det blir bra stemning på mandag.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

October 23, 2010, 17:55:27 PM #7093 Last Edit: October 23, 2010, 17:57:57 PM by krøvel vellevold
For øvrig stor sjanse for at VIF slår oss på snittet i år - selvsagt godt hjulpet av mange bortefans på hjemmekampene og at de tar sølv.

Hvis vi får 12500 på begge de to siste (og det må kunne sies å være meget optimistisk), så trenger VIF 14232 på siste kamp (mot TIL) for å komme likt med vårt snitt.

Hvis vi får 12000 på begge de to siste, så trenger VIF 13227 for å komme likt.

Hvis vi får 11500 på begge de to siste, så trenger VIF 12222 for å komme likt.

Tror VIF lett kan raske sammen 15000 til siste hjemmekamp, siden sølvmedaljene da skal deles ut. Da må vi ha 12887 på begge de to siste for å utligne det. Det er glemmesak.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Brann er best on October 23, 2010, 11:08:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2010, 02:01:39 AM
Nå kjører jo også Brann dette tilbudet med at man kan ta med seg opptil 5 folk for 100 kr stk. Det bør hjelpe litt.

ang det.
skal man bare sende en epost med antall eller må man skrive navn og tlf nr og?


Det ser ut som det er lurt å skrive navnet ditt og antallet i denne e-posten, siden billettene reserveres i ditt navn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann er best

Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2010, 18:14:40 PM
Quote from: Brann er best on October 23, 2010, 11:08:33 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 23, 2010, 02:01:39 AM
Nå kjører jo også Brann dette tilbudet med at man kan ta med seg opptil 5 folk for 100 kr stk. Det bør hjelpe litt.

ang det.
skal man bare sende en epost med antall eller må man skrive navn og tlf nr og?


Det ser ut som det er lurt å skrive navnet ditt og antallet i denne e-posten, siden billettene reserveres i ditt navn.

Ok, de burde kanskje informere om det
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Spelaren

Gå av.

skuteviken

Jeg tok turen innom VGD. Der fant jeg denne oversikten:

Branns priser 2011: (Inkludert moms på 8%. Kjøper man p-kort innen 8 dager, kan man altså trekke fra 8 % på prisene)
Voksen: 6210-5345, 4340, 3930, 2410 (2410 gjelder Bataljonens felter)
Barn: 6210-5345, 4340, 3930, 2410, 1740 (1740 gjelder kun på familiefelt, ellers samme som voksen)
Honnør: 1740. (Kun på familiefeltet, ellers voksenpriser)
En voksen og ett barn på familefelt: 4710

Billigste kampbilett på kampdag 325 kr...

Jeg må si at det er helt forferdelig. I tillegg sender de mail til oss som har betalt penger til Brann at vi kan ta med folk som ikke har bidratt noe økonomisk til 100 kr stykk. Vel jeg unner Brann alle pengene de får, men de må vokte seg. For de pisser på fansen sin.

En annen ting er at, hadde du tatt disse prisene på San Siro, i Munchen, i London osv så hadde de ikke vært i nærheten av de tilskuertallene de har. Vi har (antageligvis) verdens dyreste snittpris på setene våre, altså den klubben i verden det er dyrest og følge. Etter å tenkt litt på prisnivået 1-2 år etter nedturen, så er jeg kommet til en konklusjon at det er sinnsykt overpriset, og jeg er overbevist om at vi hadde hatt mye høyere oppmøte om prisen var slik at folk kunne unne det seg når de hadde lyst. Jeg husker selv når jeg ikke hadde pkort og var student, hvor lite kjekt det var å legge ut slike summer.

En annen ting jeg reagerer på er at Bataljonen får så sterkt rabatterte priser (relativt til de andre da altså). Det er bare en klubb med folk som vil ha det billigere, meg selv ink. Jeg ble medlem for å få billigere partoutkort feks. Nå føler jeg at jeg bidrar på tribunene, men jeg blir lei meg når jeg tenker på alle prisjegerne som står der og preiker priss og sender SMS osv.

Sett ned prisen til 150 kr for et sete på kortside og 250 for langside feks. Partoutkort til 1500 - 2000 da. Jeg mener at dette hadde bidratt til høyere tilskuertall, og ikke minst vil jeg si at jeg forstår de økonomiske konsekvensene for Brann om de hadde gjort det med dagens tilskuertall.

Slik det er i dag er det iallefall veldig usosialt og bidrar til at Brann dør. Jeg føler det er blitt mindre og mindre folkelig på Brann-kamper iallefall. Før var det en mye bredere representasjon av "sosialelag" på  Stadion.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on October 23, 2010, 18:49:47 PM
En annen ting er at, hadde du tatt disse prisene på San Siro, i Munchen, i London osv så hadde de ikke vært i nærheten av de tilskuertallene de har. Vi har (antageligvis) verdens dyreste snittpris på setene våre, altså den klubben i verden det er dyrest og følge.

Dette er jo det reneste pisspreik. Det er mye dyrere å gå på kamp i England enn her, og der er også lønningene vesentlig lavere. I Spania betalte jeg i fjor 400 kr for en plass på første rad i svingen (bak løpebaner og alt) på en kamp mellom Almería og Real Valladolid.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Ok så tok jeg i på det utsagnet, men svar på det som står der da. Er jo en interessant debatt?

Du betaler 30 pund for å se Champions League på Stamford Bridge!! Jeg er klar over at du gjerne må ut med 50 pund for å se en toppkamp i verdens beste liga, men viss vi ser på prisene på sesongkort i denne ligaen.

Manchester City sitt billigste sesongkort er 388 pund og dyreste 538. Noe som gir ca 185 kr i snitt på hver kamp. Brann sine kort på 3950 på kortside blir da ca 250 kr per kamp.

Chelsea har et alternativ til 550 pund (260 kr per kamp ca) Dette er da toppen av det som blir ansett som den dyreste ligaen i verden.

380 pund i Sunderland

Jeg ser jo at jeg tok litt for hardt i, men resten av innlegget kan jeg nok stå inne for ja, og at vi er i verdenstoppen er vel ikke å stikke under en stol?

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up