• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Danny


The Boss

hvor mange ser vi ut til å bli på torsdag krøvel? 3000?

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on July 07, 2009, 23:22:12 PM
hvor mange ser vi ut til å bli på torsdag krøvel? 3000?


Helt umulig å anslå. Har ikke så mye sammenligningsgrunnlag da vi så og si aldri spiller hjemme i cupen. Kan bli alt fra 3000 til 6000. Men 4000 er kanskje ikke et dårlig tips?
Legg ned hele klubben!

brann:)

Solgt 1800 til nå.

De forventer 6000. Kan vel fort bli det.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4451961.ece
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Ricky

ca 2500 nå, ifølge BT..
Skal vi tippe Brann kun holder én eller maks to billettluker åpne i morgen? Skulle ikke forbause meg.

Yes!wehavenobananas

Ja, hva koster det Brann å lønne en som sitter i en billettluke i 2 timer? 400 - 500kr totalt?

"Bestill på nettet og møt opp tidlig, for, ehhhhh.. vi er komplett handlingslammet her oppe på Stadda, og de fleste av oss hadde gjort seg bedre i en vernet bedrift, faktisk".

Dunkin

Håpløst at eneste måten man kan få hentet billetter på før kampdagen er galleriet i byn.

Nixon

Quote from: Dunkin on July 08, 2009, 17:59:50 PM
Håpløst at eneste måten man kan få hentet billetter på før kampdagen er galleriet i byn.


Det er ikke helt rett. Et alternativ er å skrive ut billetten selv.
Rød makt på Hansa

vebo

http://fotball.bt.no/nm/article144410.ece
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7992


...

"Brann gjør det de kan for å hindre billettkaos. I Brannbutikken på Stadion blir det mulig å kjøpe billetter fra 12 til 16 torsdag. Det går også an å kjøpe på forhånd i Brannbutikken på Galleriet. Og billettlukene på Stadion åpner klokken 16 torsdag."

Tiocfaidh ár lá

bbjorn

sist gang brann hadde heimekamp mot lyn var det også 4000. En kjedelig kamp inntil 2 minutter gjensto.
Kommer nok aldri glemme den kampen igjen brann snudde 2-1 til 3-2 og mjelden var involvert i høgste grad..sammen med en eller annen sjakkspelar ;-))

Dunkin

Var visst litt kjapt ute med kritikken der. Fikk bare opp denne meldingen under "kjøp billett" på brann.no: "Du kan hente forhåndskjøpte billetter på følgende steder:
Brannbutikken på Galleriet (man-fre 9-21, lør 9-18)"

krøvel vellevold

Hvis man ikke bare har printet ut en hel haug med billetter til manuelt salg (det kan jo være lurt for å unngå kaoset de forventer), så er det nå solgt oppunder 5000. Dette er imidlertid utenom SpV og bortefeltet. Jeg vet ikke om de har tenkt å åpne SpV i det hele tatt.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Men er det nokon som får kjøpt då? Eg kjem så langt at eg får skrevet inn kontonr, og så får eg beskjed om at det har oppstått ein feil..

Artignok står det at ein kan dobbeltklikka på den beskjeden for å få ein utfyllande informasjon. Når ein gjer det, får ein opp beskjeden "Det har oppstått ein feil.."

skuteviken

Tar turen innom Galleriet i ettermiddag å fikser billett. Blir vel ikke den helt store stemningen i dag med så få folk, men satser på vi rundspiller de. Det virker dog at hver gang vi er veldig optimistiske så går det til helvete med spillet.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Brannfrelst

Er det slik at det er billigere for oss med partoutkort? Og dersom en ikke kjøper gjennom partoutkortet,er det da unumrerte plassser?
2.10.07-Gullet kom hem!

thesevs

Står ingenting om at partoutkort-innehavere får billigere billetter...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brannfrelst

Merkelig at det skal vere billigere for de med Brannkort,men ikke for oss med partoutkort?
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

Quote from: Brannfrelst on July 09, 2009, 11:28:07 AM
dersom en ikke kjøper gjennom partoutkortet,er det da unumrerte plassser?


Tar det for gitt at det er unummererte plasser for alle i dag, enten de har partoutkort eller ei.

Eivind b

det er unomererte plasse på alt i dag
Vi har et super lag på gang

Brann_ruler86

Er det noe sted på tribunen folk har tenkt å samles for å prøve å lage litt stemning??
Gå ta banen!

Brannfrelst

Quote from: Brann_ruler86 on July 09, 2009, 13:24:42 PM
Er det noe sted på tribunen folk har tenkt å samles for å prøve å lage litt stemning??


Hehe dette er vel en klassiker foran slike kamper. Blir det synging?
2.10.07-Gullet kom hem!

Gulløl

July 09, 2009, 14:34:12 PM #5721 Last Edit: July 09, 2009, 14:37:18 PM by Gulløl
Tipper dette blir en av årets Brann kamper med best stemning selv om det bare blir 6000-7000 tilskuere mot normalt 16000 tilskuere. Gir mye mer gjenklang i tribunene ved sang ved et slikt publikumsfremmøte viser tidligere erfaring, og de som møter i dag er super supporterne og de som er interessert i å lage stemning. La oss prøve å lage noe i nærheten av stemningen som på bortemøtet mot Everton der vi bare var 2000 supportere. Forslår at de syngende supporterne møtes på øvre del av gamle sitte på langsiden mot midten av banen. Blir god lyd og skikkelig trøkk oppunder taket der. Ingen hensikt å stå dårlig plassert på Frydenbø i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yes!wehavenobananas

Det blir nok Hansa. Kom'an igjen, så tar vi oss noen øl og lager et helvetes leven i kveld. :)

The Boss

Klart det blir hansa! Husker i kvarten mot Bryne i 2004, var vel 6-7 tusen tilskuere, nesten færrest i sesongen, men den kampen med best stemning av de alle det året... Spesielt etter Helge Haugen sitt 3-2 mål!! 3-1 i dag, og 6712 tilskuere ;)

Gulløl

Klokken 15.00 var forhåndssalget passert 4500 billetter, kan se ut som at vi da passerer 7000 tilskuere. Og det blir det desidert best publikumsfremmøte i denne cup-runden :). Banker til og med Rosenborg som som bare klarte 5141 tilskuere ;D ;D.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Quote from: Gulløl on July 09, 2009, 14:34:12 PM
Tipper dette blir en av årets Brann kamper med best stemning selv om det bare blir 6000-7000 tilskuere mot normalt 16000 tilskuere. Gir mye mer gjenklang i tribunene ved sang ved et slikt publikumsfremmøte viser tidligere erfaring, og de som møter i dag er super supporterne og de som er interessert i å lage stemning. La oss prøve å lage noe i nærheten av stemningen som på bortemøtet mot Everton der vi bare var 2000 supportere. Forslår at de syngende supporterne møtes på øvre del av gamle sitte på langsiden mot midten av banen. Blir god lyd og skikkelig trøkk oppunder taket der. Ingen hensikt å stå dårlig plassert på Frydenbø i dag.



Kos deg der borte ;)
Tiocfaidh ár lá

steinbygger

Nå er det ikke så gale med folk i dag, men jeg har i mine 27 år som fast stadiongjenger aldri forstått hvorfor de ikke slenger på ett par hundrelapper og inkluderer alle cup kampene i patourkortet. De er klart at de vil tape noen kroner på dette de gangene de får semifinale hjemme, men hvor ofte skjer det?

thesevs

Quote from: steinbygger on July 09, 2009, 18:50:30 PM
Nå er det ikke så gale med folk i dag, men jeg har i mine 27 år som fast stadiongjenger aldri forstått hvorfor de ikke slenger på ett par hundrelapper og inkluderer alle cup kampene i patourkortet. De er klart at de vil tape noen kroner på dette de gangene de får semifinale hjemme, men hvor ofte skjer det?


Det kunne jo dukket opp folk på cupkampene...   ;)
Jeg må innrømme at jeg er såpass lat, for jeg orket ikke stresse med billett (kunne bare hente billetten på to steder osv..), så hvis cupkampen var inkl. i partoutkortet, tror jeg med stor sannsynlighet at jeg hadde gått på kampen...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on July 09, 2009, 18:50:30 PM
Nå er det ikke så gale med folk i dag, men jeg har i mine 27 år som fast stadiongjenger aldri forstått hvorfor de ikke slenger på ett par hundrelapper og inkluderer alle cup kampene i patourkortet. De er klart at de vil tape noen kroner på dette de gangene de får semifinale hjemme, men hvor ofte skjer det?



Helt enig. Send forslaget til Brann! Da hadde det fort vært et par tusen til der i dag.
Tviler på at folk hadde droppa å kjøpe partoutkort fordi de måtte betale litt mer for å få med et par cupkamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: thesevs on July 09, 2009, 19:40:54 PMJeg må innrømme at jeg er såpass lat, for jeg orket ikke stresse med billett (kunne bare hente billetten på to steder osv..), så hvis cupkampen var inkl. i partoutkortet, tror jeg med stor sannsynlighet at jeg hadde gått på kampen...


Så to minutter på nettet og print ut var for mye stress? Da ville jeg ikke regnet med deg dersom du måtte lete to minutter etter partoutkortet heller...
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: Nixon on July 09, 2009, 21:05:10 PM
Quote from: thesevs on July 09, 2009, 19:40:54 PMJeg må innrømme at jeg er såpass lat, for jeg orket ikke stresse med billett (kunne bare hente billetten på to steder osv..), så hvis cupkampen var inkl. i partoutkortet, tror jeg med stor sannsynlighet at jeg hadde gått på kampen...


Så to minutter på nettet og print ut var for mye stress? Da ville jeg ikke regnet med deg dersom du måtte lete to minutter etter partoutkortet heller...


Så en kunne printe ut billetten altså... aah.. det gikk meg hus forbi. Får skylde på sommervarmen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

Eller laste billetten inn på partout-kortet. Det gikk imponerende nok også bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tskb

Fant ikke noe bedre sted å poste denne...
Hva er alderen for barnebillett? Med tanke på bortekampen mot Lyn 3. august.

Kai-Olai

Vil tro det er 16, som på busser og lignende?

lavtbunn-nivå

Er det noen som har tanker om tilskuertallet i denne søndagskampen. Fellesferie, men ikke TV-kamp.?

Mellom 14900 og 15200, kanskje 15016 ?

Klaus_Brann

Så lenge det blir over 15 000 er det vel tåelig bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lavtbunn-nivå

Yes. Viktig å ta rekorden med kamper over 15000

krøvel vellevold

Skal være solgt ca 13831 nå. Ser ut til at det selges rabattert (150 kr) på R og S. Ellers er det meget godt salg på det smale ytterfeltet på BT, så da er det nok idrettslagkampanje der til denne kampen også.
Legg ned hele klubben!

lavtbunn-nivå

Kan det bety at man er foran "skjema" til 15000 nå en uke før avspark ?

dudo

Det er forresten halv pris på de billettene som B/G-fansen har sagt fra seg. Spre ordet, Brann har neppe planer om det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

lavtbunn-nivå

Quote from: dudo on July 23, 2009, 11:49:42 AM
Det er forresten halv pris på de billettene som B/G-fansen har sagt fra seg. Spre ordet, Brann har neppe planer om det.


Der traff du spikeren på hodet. Synd at de bruker hjemmesiden sin til å fortelle om interne relativt uinteressante saken istedenfor å hype opp interessen og billettsalget. I disse pengekrisetider.

Angeln

Quote from: dudo on July 23, 2009, 11:49:42 AM
Det er forresten halv pris på de billettene som B/G-fansen har sagt fra seg. Spre ordet, Brann har neppe planer om det.


Ser ut som om Nilsen er blitt utskremt til denne oppgaven.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4477113.ece

Solgt ca 14670 nå utenom bortefeltet. Brann har faktisk iverksatt tiltak som virker, ser ut som om vi skal klare 50 kamper med over 15000 ganske lett.

lusken

Kan også meddele at Brann har tilbudt ansatte i Bergen Kommune halv pris på billetter til kampene mot Fredrikstad og Bodø Glimt.

Xminator

Og det er slik det skal være når man har billetter til overs.

Yngve

http://fotball.bt.no/eliteserien/article145708.ece Her har BT tatt for seg tilskodarsvikten i eliteserien.

Dahl med magen har i alle tilfelle skjøna at det er prestasjonane som gjer at det ikkje kjem så mange på kamp lenger. Det er i alle tilfelle ei byrjing..

Men må seia at eg er hundre prosent ueining med Hellebø i bataljonen.

Quote– Utvidelsen burde aldri skjedd og kom på verst tenkelig tidspunkt. Det er dyrt å gå på kamp i Norge, og flere må prioritere annerledes når det blir så mange kamper, sier supporterleder Hellebø.


Eg trur at det i lengden vil vera positivt for norsk fotball at me får fleire lag og kampar. Men det er klart at ein var uheldig med timinga.

Yes!wehavenobananas

Wow, 2 ekstra kamper i året. Det spiller nok i praksis ingen rolle, og klubbene er tjent med det uansett selv om det gjerne skulle bety at snittet faller med noen hundre tilskuere. Det er nok uansett andre grunner til nedgangen i interessen.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on July 25, 2009, 12:11:38 PM
Wow, 2 ekstra kamper i året. Det spiller nok i praksis ingen rolle, og klubbene er tjent med det uansett selv om det gjerne skulle bety at snittet faller med noen hundre tilskuere. Det er nok uansett andre grunner til nedgangen i interessen.


Min forklaring er at det kom en stor økning veldig brått. Plutselig ble det veldig mange nye fotballfans. Og i gruppen av nyfrelste vil det alltid være en god del som etter en stund ikke synes det er så spennende lenger. Når da antall nyfrelste altså var stort, ble selvsagt også antall "frafalne" det også.

Dette med tv-kamper på rare dager, for mange tv-kamper, o.l., tror jeg har lite med saken å gjøre. Hva er egentlig forskjellen fra norsk fotballs tilskuer-toppår 2007? Alle kampene gikk på tv da også, og det var kamper både lørdag, søndag kl 20 og mandag.

To ektra kamper kan ha noe å si for p-kort-salget. To ekstra kamper blir gjerne 500-600 kroner ekstra. Dessuten er det jo klart ved årsslutt vil "de store kampene" (f.eks. 16.mai og vs RBK) utgjøre en mindre prosentandel av årets kamper. De som bare går på et visst antall kamper uavhengig av om det er 13 eller 15 å velge blant, vil selvsagt utgjøre færre tilskuere på snittet ved årets slutt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Når det gjelder dette med milliontap på tilskuersvikt, så tror jeg ikke Brann kan skylde den dårlige økonomien på det. Det reviderte snittet til nå er 15850. Budsjettet er visstnok 16500 (i flg BT-atikkelen - trodde det var 16000), og det betyr at vi har mistet 5200 tilskuere til nå. Med en snittpris på ca 190, betyr det 988 000 tapt til nå. MEN: Vi har normalt ikke budsjettert med cupinntekter, og neppe i år heller. Og fra i år beholder hjemmelaget billettinntektene selv, etter hva jeg har forstått. Mot Lyn i cupen var det 6884 tilskuere. Da var snittprisen kanskje 135(?) siden voksenbillett kostet 150, barnebillett 100, og det er langt flere voksne enn barn på kamp. Så da har de tjent inn 929 340 av de 988 000 de har tapt. Over 15 kamper vil dagens snitt gi et tap på ca 1,85 mill, hvorav ca 0,93 "dekkes inn" av 4.runde-kampen. Men skulle vi få en semifinale på hjemmebane, skulle årets tilskuertap i serien fort gå i pluss totalt. Med f.eks. 200 kr pr tilskuer i en semifinale (ingen p-kort, så da går jo snittprisen noe opp) og 14000 tilskuere på den, så gir jo det 2,8 mill. i inntekt.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er ikke tilskuersvikten som slår beina under oss, for å si det forsiktig. Jeg er en enkel sjel, og trodde størsteparten av både inntekter og utgifter så og si var fastsatt siden man driver med lange kontrakter på både lønn, sponsorer, lån og billetter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stig

Ifjor var det kamper lørdag,søndag og mandag. Stort sett. Med 2 flere lag har det blitt flere midtukekamper,og i og med at nrk er blitt blandet inn blir midtuken nå tirsdag,onsdag og torsdag. Og for å gjøre kaoset komplett  velger nrk å sende "lørdagskampen" sin torsdag etter runden,fordi de har valgt å vise samme lag som zebra sendte i sin torsdagskamp i midtuke runden før. Blir mangen hverdagskamper av slikt. Neste år er det vm,og da blir det vel 4 ukers ferie i juni. Da kan det bli mye midtuke,og håper NFF lærer av dette og tar mer kontroll. Nå er alt opp til tv-selskapene.
Nettsideansvarlig

Go Up