• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on March 23, 2009, 21:39:23 PM
Jeg forholdt meg nå til det innlegget jeg svarte på, og der stod det ingenting om å fylle stadion, bare å få flere tilskuere.

Men svaret på dét er nå forsåvidt ganske enkelt det også. Relansér student-/honnørrabatt på BT-tribunen og eventuelle andre felter som er vanskelige å selge.


Hvis de ledige plassene i stor grad blir fylt opp av folk som allerede går på Stadion, så er man jo like langt. Sikkert en god del av dem som er student eller honnør og i dag betaler rundt 300 for billetten som i så fall vil flytte dit hvor de kan få en plass for hundrelappen. Disse menneskene taper man jo penger på.

Og når det gjelder det innlegget du svarte på, så var jo det som del av en debatt om hvordan vi skal fylle de 1900 tomme setene uten å måtte redusere billettinntektene. Det er ingen som spør etter løsninger på hvordan vi skal få LIKE MANGE tilskuere som før - og samtidig beholde billettinntektene som før. Den løsningen har vi naturlig nok i dag...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 23, 2009, 21:34:06 PM
Isolert sett hadde Brann tjent penger på å gi bort de 2000 siste billettene (kiosksalg/effektsalg). Sett over litt flere kamper hadde de derimot tapt penger da "mannen i gaten" hadde lært at bare vi venter så blir det billigere.


Akkurat. Og har man først fått gratisbillett én gang, så blir det lett til at man kun går hvis man får gratisbillett.
Legg ned hele klubben!

TheRock

Dessuten er det et hån mot dem som har betalt billett å gi den vekk til andre.

dudo

Quote from: TheRock on March 23, 2009, 22:12:43 PM
Dessuten er det et hån mot dem som har betalt billett å gi den vekk til andre.


Ikke minst. Jeg hadde blitt litt mer enn småforbannet om de hadde solgt nabosetet for mindre enn det jeg betaler pr kamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on March 23, 2009, 22:04:00 PM
Quote from: Ricky on March 23, 2009, 21:39:23 PM
Jeg forholdt meg nå til det innlegget jeg svarte på, og der stod det ingenting om å fylle stadion, bare å få flere tilskuere.

Men svaret på dét er nå forsåvidt ganske enkelt det også. Relansér student-/honnørrabatt på BT-tribunen og eventuelle andre felter som er vanskelige å selge.


Hvis de ledige plassene i stor grad blir fylt opp av folk som allerede går på Stadion, så er man jo like langt. Sikkert en god del av dem som er student eller honnør og i dag betaler rundt 300 for billetten som i så fall vil flytte dit hvor de kan få en plass for hundrelappen. Disse menneskene taper man jo penger på.


Det ble som sagt bare solgt 1000+ billetter totalt i vanlig løssalg, hvorav mange av dem var rabatterte fra før av (felt F og BT). Hvor mange studenter og pensjonister vil du anslå kjøpte fullprisbilletter i løssalg? Vil tro det var et forholdsvis beskjedent antall.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on March 24, 2009, 00:18:22 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 23, 2009, 22:04:00 PM
Quote from: Ricky on March 23, 2009, 21:39:23 PM
Jeg forholdt meg nå til det innlegget jeg svarte på, og der stod det ingenting om å fylle stadion, bare å få flere tilskuere.

Men svaret på dét er nå forsåvidt ganske enkelt det også. Relansér student-/honnørrabatt på BT-tribunen og eventuelle andre felter som er vanskelige å selge.


Hvis de ledige plassene i stor grad blir fylt opp av folk som allerede går på Stadion, så er man jo like langt. Sikkert en god del av dem som er student eller honnør og i dag betaler rundt 300 for billetten som i så fall vil flytte dit hvor de kan få en plass for hundrelappen. Disse menneskene taper man jo penger på.


Det ble som sagt bare solgt 1000+ billetter totalt i vanlig løssalg, hvorav mange av dem var rabatterte fra før av (felt F og BT). Hvor mange studenter og pensjonister vil du anslå kjøpte fullprisbilletter i løssalg? Vil tro det var et forholdsvis beskjedent antall.


Det ble nå vel strengt tatt solgt 2000+ i vanlig løssalg. Og da har jeg ikke tatt med bortesupporterne. Hvor mange studenter og pensjonister som kjøpte billett i løssalg? Hvorfor er det så interesant? Det interessante må jo være hvor mange studenter og pensjonister som kjøper fullprisbillett eller har fullpris p-kort tilsammen. Hvis disse gruppene kan få enkeltbilletter til kr 100 pr kamp, så velger de gjerne heller det enn et p-kort til 3000. Og da taper man penger på disse, siden de betalte fullpris før. Og hvis de tidligere folketomme områdene med rabatterte billetter i stor grad fylles opp av folk som bare har forflyttet seg fra dyrere plasser (og altså ikke er nye tilskuere), så er man like langt.
Legg ned hele klubben!

mbs

Nå er jo hele arrangementet på brannstadion en liten skandale.
her er noen punkt jeg har postet på vg-debatt og sendt til brann også:

Da er årets første stadionkamp unnagjort, kulden har gått ut av kroppen og både eg og gressteppe trenger reprasjon får vi er klar til neste kamp. (er blitt kraftig forkjøla).

Her er ankepunktene:

1: På søndag skulle jeg ha med meg 2 gutter på 11 år.
Frydenbø var utsolgt via bataljonen, og via nettet måtte jeg betale 300, kr pr billett, siden jeg bare har patourkort til meg selv og bataljonskort. Hadde jeg hatt brannkortet hadde jeg betalt 160.- men jeg kjøper ikke 2 slikt for å ta med meg sønnen min og nabosønnen.  Resultat de havnet på BT tribunen til 130,- kr billetten, helt ok, men da brukte vi litt for lang tid hjem en søndagskveld, hjemme 2220.

2. Var innom brannbutikken og skulle kjøpe lue, utsolgt. Hva selger mest 20. mars, luer eller t-skjorter. Brann har en varebeholdning på 30 mill og så har de ikke klart å forutse når seriestart er.

3. Kiosken, der har de is kaffe og brus, samt hotdog. Når jeg er på vinterkamp forventer jeg som i skibakken, brushytten og vareggcup buljong og varm kakao.
Har de igjen glemt å sjekke datoen?

4. Brann stadion er ikke utsolgt, men samtidig går Norges 2. eller 3. største fotballturnering av stabelen rundt brann stadion. Ikke 1 person gikk rundt å la opp til salg av billetter på denne turneringen. Direkte svakt av Brann.

5. De hadde flyttet oss på Frydenbø tribuene, jeg trodde det hadde vært noe mønster i flyttingen, men nå står jeg alene rundt folk som ikke synger og folk jeg neppe har mye felles med! Dette ødelegger stemningen.

Dette burde vært minimum av hva arr ansvarlig på stadion burde ha sørget for at ble gjennomført før en kamp. pnkt. 5 kan kanskje unnskyldes


dudo

Bra du sendte det til Guntveit (eller hvem du sendte til). Dette er rett og slett ikke godt nok skal man nå ut til massene - spesielt punkt 2 og 4.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

March 24, 2009, 12:05:07 PM #4958 Last Edit: March 24, 2009, 12:08:49 PM by Ricky
Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2009, 06:57:19 AM
Det ble nå vel strengt tatt solgt 2000+ i vanlig løssalg. Og da har jeg ikke tatt med bortesupporterne.


Trekker vi fra ca 13000 partoutkort fra tilskuertallet på 15201, så er vi jo allerede nede på nesten 2000. Regner med bortesupporterne og ymse frikort-/spesialordninger bringer det samlede løssalget til menigmann ned på 1000-tallet et sted.
(Naturligvis med et stort forbehold om at det faktisk ble solgt ca 13000 partoutkort i år...)

QuoteHvor mange studenter og pensjonister som kjøpte billett i løssalg? Hvorfor er det så interesant? Det interessante må jo være hvor mange studenter og pensjonister som kjøper fullprisbillett eller har fullpris p-kort tilsammen.


Fordi løssalgsbillettene er de eneste fullprisbillettene vi har. Alle andre billetter kommer, i større eller mindre grad, med prisreduksjoner og rabatter.

QuoteHvis disse gruppene kan få enkeltbilletter til kr 100 pr kamp, så velger de gjerne heller det enn et p-kort til 3000. Og da taper man penger på disse, siden de betalte fullpris før. Og hvis de tidligere folketomme områdene med rabatterte billetter i stor grad fylles opp av folk som bare har forflyttet seg fra dyrere plasser (og altså ikke er nye tilskuere), så er man like langt.


Joda, men nå snakker du jo om litt vel større rabatter enn før; selvsagt vil en setepris på 100 kroner raskt tiltrekke seg folk fra andre deler av stadion. Sier vi heller 190 kr, så er vi godt innenfor den rammen på 30-50% rabatt som det ble snakket om tidligere, så blir gjerne tingene litt annerledes.

En student med p-kort på dagens 300-kronersplasser på Hansa og på langsiden betaler i dag 230 kr pr kamp, så det spørs vel om han vil være villig til å gi slipp på partoutkortet sitt for å satse på løssalg og relativt dårlige billetter med et sparepotensial på 30-40 kroner. For alle studentene som holder til på Bataljonsfeltene vil det fortsatt være billigere å kjøpe som Bataljonsmedlem enn som student, og også billettene gjennom BT-abonnement vil fortsatt være rimeligere.
Da sitter vi igjen med de studentene som sitter rundt Altanen eller har leieavtaler på VIP-tribunen. Hvor mange kan dette dreie seg om (og eventuelt, hvor mange av dem gidder løssalg på de dårligste setene for å kunne benytte seg av studentrabatt)?

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on March 24, 2009, 12:05:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2009, 06:57:19 AM
Det ble nå vel strengt tatt solgt 2000+ i vanlig løssalg. Og da har jeg ikke tatt med bortesupporterne.


Trekker vi fra ca 13000 partoutkort fra tilskuertallet på 15201, så er vi jo allerede nede på nesten 2000. Regner med bortesupporterne og ymse frikort-/spesialordninger bringer det samlede løssalget til menigmann ned på 1000-tallet et sted.
(Naturligvis med et stort forbehold om at det faktisk ble solgt ca 13000 partoutkort i år...)

QuoteHvor mange studenter og pensjonister som kjøpte billett i løssalg? Hvorfor er det så interesant? Det interessante må jo være hvor mange studenter og pensjonister som kjøper fullprisbillett eller har fullpris p-kort tilsammen.


Fordi løssalgsbillettene er de eneste fullprisbillettene vi har. Alle andre billetter kommer, i større eller mindre grad, med prisreduksjoner og rabatter.

QuoteHvis disse gruppene kan få enkeltbilletter til kr 100 pr kamp, så velger de gjerne heller det enn et p-kort til 3000. Og da taper man penger på disse, siden de betalte fullpris før. Og hvis de tidligere folketomme områdene med rabatterte billetter i stor grad fylles opp av folk som bare har forflyttet seg fra dyrere plasser (og altså ikke er nye tilskuere), så er man like langt.


Joda, men nå snakker du jo om litt vel større rabatter enn før; selvsagt vil en setepris på 100 kroner raskt tiltrekke seg folk fra andre deler av stadion. Sier vi heller 190 kr, så er vi godt innenfor den rammen på 30-50% rabatt som det ble snakket om tidligere, så blir gjerne tingene litt annerledes.

En student med p-kort på dagens 300-kronersplasser på Hansa og på langsiden betaler i dag 230 kr pr kamp, så det spørs vel om han vil være villig til å gi slipp på partoutkortet sitt for å satse på løssalg og relativt dårlige billetter med et sparepotensial på 30-40 kroner. For alle studentene som holder til på Bataljonsfeltene vil det fortsatt være billigere å kjøpe som Bataljonsmedlem enn som student, og også billettene gjennom BT-abonnement vil fortsatt være rimeligere.
Da sitter vi igjen med de studentene som sitter rundt Altanen eller har leieavtaler på VIP-tribunen. Hvor mange kan dette dreie seg om (og eventuelt, hvor mange av dem gidder løssalg på de dårligste setene for å kunne benytte seg av studentrabatt)?
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Settes prisene ned så gir man en ny generasjon mulighet til å etablere seg som supportere. Dagens priser er ment for å tekkes et eldre arbeidende publikum. Når disse begynner å bli lei og ingen presser på for å overta setene så blir det krise.

Selv tok jeg konsekvensen av en vanvittig prisoppgang og sa opp sesongkortet mitt før denne sesongen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Christian

Mitt felt på Frydenbø ble annektert av Bataljonen denne sesongen, så for min del ble det kraftig nedgang i prisen. Fintfint for meg.

Prisoppgangen henger vel sammen med to kamper ekstra, men den debatten er gammel.

300 kroner for enkeltbilletter på nedre Frydenbø høres uansett mykje ut. Det er eg enig i.

krøvel vellevold

Uansett solgte man 15000* av de 15900** sitteplassene som var på det åpne salget. Det er altså ikke særlig mye tilskuere å hente på å sette ned prisene. Til neste kamp (hvis været f.eks. er bedre og varmere) kan det godt være vi selger ut disse 900 vi ikke solgte mot Stabæk. I hvert fall hvis vi spiller ok mot RBK i mellomtiden. Og hvis vi da setter ned prisene til en kamp som ville blitt "utsolgt" med dagens priser, så er jo det et rent tapsprosjekt.

*De resterende tilskuerne var ca 150 Stabæk-fans og ca 50 på ståplass foran Gamle Sitte.

**De resterende plassene er ca 400 på SpV som ikke selges åpent, 400 plasser på ståplass foran Gamle Sitte, og vel 400 plasser på nedre R og S som var forbeholdt Stabæk-fansen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Branns hjemmeåpninger siden toppserien ble samlet i én divisjon i 61/62: Totalt 41 stykker, 10 hadde flere tilskuere enn årets - 30 hadde færre. De årene vi hadde mer enn årets 15201:

17071 vs Skeid i 1963
22150 vs Glimt i 1977
16000 vs MFK i 1978
15783 vs Skeid i 1979
ca 23000 vs Viking i 1996 (19408 offisielt, men det ble beregnet at nærmere 4000 slapp gratis inn da de åpnet portene pga de lange køene før kampstart)
15708 vs Moss i 2001
18642 vs RBK i 2003
15318 vs MFK i 2004
16161 vs Godset i 2007
17119 vs FFK i 2008
Legg ned hele klubben!

Xminator

Hva var det egentlig som trigget folk så jævlig i 1996?

Nixon

Quote from: Xminator on March 26, 2009, 10:59:57 AMHva var det egentlig som trigget folk så jævlig i 1996?


Vi hadde spilt to bortekamper først med seier mot VIF og uavgjort mot LSK, så optimismen var vel stor. Og så gikk kampen 1. mai. Det er nok minst like viktig.

Og apropos optimisme. Den fikk seg en solid knekk fem dager senere da vi tapte 0-10 for Rosenborg på Lerkendal. Så i neste hjemmekamp kom det bare 9231 tilskuere.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 26, 2009, 10:59:57 AM
Hva var det egentlig som trigget folk så jævlig i 1996?


Det var vel bl.a. T.A. Flos første kamp på Stadion. Det hjalp kanskje litt at den egentlige første hjemmekampen ble utsatt til senere, slik at denne kampen ikke var før i 4.runde. Dermed var vel folk ekstra sultne på å gå på Stadion. Dessuten startet vi sesongen bra, og det var som Nixon sier 1.mai.

Men det kan likevel ikke forklare alt, og pågangen kom fullstendig uventet. Det høyeste oppmøtet på en hjemmeåpning de siste 17 årene hadde vært 13150, og de siste sesongene hadde det lagt på rundt 10000. Det var visst heller ingenting ved interessen på forhånd som tilsa at det skulle bli unormalt mye folk på denne kampen. Husker godt at jeg fnøs av dem som regnet med 12-13000. Vi hadde jo ikke hatt et sånt tall i åpningen på 13 år, og det var altså ingen feber i forkant. Men også Brann forregnet seg. De var ikke forberedt på pågangen i det hele tatt, og da kampen startet var køene flere hundre meter lange. Folk stod i kø langt oppover Gratishaugen. Men i stedet for å utsette kampen slik at man fikk penger fra alle, så bare åpnet man portene og folk strømmet inn. Det var i tillegg kanskje 1000 russ som så kampen fra Gratishaugen.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer


Spelaren

Stod borti Klokkesvingen, husker det var lovlig trangt... Kanskje like greit at kampen var kjedeleg.
Gå av.

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on March 26, 2009, 13:11:11 PM
Quote from: Xminator on March 26, 2009, 10:59:57 AM
Hva var det egentlig som trigget folk så jævlig i 1996?


Det var vel bl.a. T.A. Flos første kamp på Stadion. Det hjalp kanskje litt at den egentlige første hjemmekampen ble utsatt til senere, slik at denne kampen ikke var før i 4.runde. Dermed var vel folk ekstra sultne på å gå på Stadion. Dessuten startet vi sesongen bra, og det var som Nixon sier 1.mai.

Men det kan likevel ikke forklare alt, og pågangen kom fullstendig uventet. Det høyeste oppmøtet på en hjemmeåpning de siste 17 årene hadde vært 13150, og de siste sesongene hadde det lagt på rundt 10000. Det var visst heller ingenting ved interessen på forhånd som tilsa at det skulle bli unormalt mye folk på denne kampen. Husker godt at jeg fnøs av dem som regnet med 12-13000. Vi hadde jo ikke hatt et sånt tall i åpningen på 13 år, og det var altså ingen feber i forkant. Men også Brann forregnet seg. De var ikke forberedt på pågangen i det hele tatt, og da kampen startet var køene flere hundre meter lange. Folk stod i kø langt oppover Gratishaugen. Men i stedet for å utsette kampen slik at man fikk penger fra alle, så bare åpnet man portene og folk strømmet inn. Det var i tillegg kanskje 1000 russ som så kampen fra Gratishaugen.


Flo alene trakk nok en del tusen ekstra. etter en hel vinter med overgangsforviklinger var vel folk interessert i å se om han var verdt millionen vi endte opp med  å betale for ham. mye kan sies (..og har blitt sagt.!!.) om måten han forlot oss på,men at han leverte varene den tiden han  var her, er hevet over tvil. merkelig å tenke på hvordan  ting har forandret seg  på de 13 årene som er gått. det som  den gang var overgangsrekord mellom to norske klubber, får man jo knapt en 2.divisjons-spiller for i dag.

krøvel vellevold

March 28, 2009, 19:01:47 PM #4970 Last Edit: March 28, 2009, 19:03:32 PM by krøvel vellevold
1692 ledige på Hansa/BT/Søndre utenom bortefeltet og ståplass. Legg til et bortefelt på 845, T-feltet på 600 (iflg. brann.no) og anslagsvis 400 ledige seter på SpV. Da er vi oppe i ca 3537 ledige og et salg på ca 13780, regnet ut fra en kapasitet på 17317 som brann.no opererer med. Det er heldigvis to uker igjen.

RBK - Brann neste helg: ca 5100 ledige, men i tillegg kommer de ledige på Kjernen-tribunen, bortefeltet, vip-tribunene og noen felt til. Det er for øvrig ikke godt å vite hva kapasiteten egentlig er på Lerkendal for tiden. Hvis kapasiteten er 22000 (de har jo hatt nesten dette på 16.mai et par år nå), er det solgt max 16900. Hvis kapasiteten er 21166 (som er tallet rbk.no opererer med), er det solgt max ca 16000. Men i og med at det nok er en del ledige på alle de nevnte felt/tribuner, så er det nok neppe solgt mer enn 15-16000, alt ettersom hva kapasiteten egentlig er. Selv om det er en uke igjen, kan jeg nesten garantere at det ikke blir fullt, og det blir sikkert ikke over 20000 heller.

Viking - Start neste helg: De er litt paranoide nede i Stavanger, og har stengt internettsalget til denne kampen. De er altså livredde for at Start-supportere skal kjøpe billett andre steder enn på bortefeltet. Noen som har hørt om "høyrisikooppgjøret Viking - Start"? Dermed er det ikke mulig å sjekke hvordan de ligger an.

AaFK - LSK neste helg: 878 ledige utenom bortefeltet. Ergo har de ikke passert 10000.
Legg ned hele klubben!

Stian


krøvel vellevold

April 01, 2009, 14:34:35 PM #4972 Last Edit: April 01, 2009, 14:40:27 PM by krøvel vellevold
Det var 726 Brann-supportere i bortesvingen på Komplett.no for to uker siden. Ikke gale det på en mandagskveld etter den elendige oppkjøringen!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on March 28, 2009, 19:01:47 PM
Viking - Start neste helg: De er litt paranoide nede i Stavanger, og har stengt internettsalget til denne kampen. De er altså livredde for at Start-supportere skal kjøpe billett andre steder enn på bortefeltet. Noen som har hørt om "høyrisikooppgjøret Viking - Start"? Dermed er det ikke mulig å sjekke hvordan de ligger an.


Ja, det tar nesten heilt av her på jobben ihvertfall. Busslast på busslast med casuale kolleger planlegger alskens rølp...
Gå av.

SKBrannfan

Quote from: Stian on April 01, 2009, 14:14:57 PM
Brann har endelig skjønt det!! http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7494&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Nå er det bare å få dette ut i media!


Jeg vet at det ikke har så mye med saken å gjøre, men under bildet i artikkelen står det at det er fra 2007. Men hvordan kan det være det når en mann står der i jubileumsdrakta fra 2008?

Nightfox


Tomas

Quote from: SKBrannfan on April 01, 2009, 16:13:01 PM
Quote from: Stian on April 01, 2009, 14:14:57 PM
Brann har endelig skjønt det!! http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7494&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Nå er det bare å få dette ut i media!


Jeg vet at det ikke har så mye med saken å gjøre, men under bildet i artikkelen står det at det er fra 2007. Men hvordan kan det være det når en mann står der i jubileumsdrakta fra 2008?


Observant. Jeg pløyde gjennom saken uten å legge merke til noe som helst!

krøvel vellevold

April 01, 2009, 21:24:03 PM #4977 Last Edit: April 01, 2009, 21:26:02 PM by krøvel vellevold
Brann - TIL om 12 dager: 1603 ledige. Kap. 17317 minus 600 på T minus ca 400 på SpV minus 845 på borte minus 1603 ledige = ca 13849 solgt. Solgt 89 siden lørdag.

RBK - Brann om 4 dager: ca 4000 ledige utenom borte, Kjernen, vip og noen felt til. Hvis kap 22000 betyr dette at max ca 18000 er solgt, men antagelig bare 16-17000. Hvis kap. 21166 betyr dette at max ca 17166 er solgt, men antagelig bare 15-16000. Solgt ca 900 på åpent salg siden lørdag. Blir nok under 20000.

AaFK - LSK til helgen: 758 ledige utenom bortefeltet og vip. Solgt 120 siden lørdag. Antagelig solgt ca 10000.

Viking - Start til helgen: Viking har ikke åpent salg til denne kampen siden de er livredde for at den livsfarlige Start-fansen skal finne på å sette seg andre steder enn på bortetribunen.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: SKBrannfan on April 01, 2009, 16:13:01 PM
Quote from: Stian on April 01, 2009, 14:14:57 PM
Brann har endelig skjønt det!! http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7494&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Nå er det bare å få dette ut i media!


Jeg vet at det ikke har så mye med saken å gjøre, men under bildet i artikkelen står det at det er fra 2007. Men hvordan kan det være det når en mann står der i jubileumsdrakta fra 2008?


Og bak han guttungen er det vel faktisk også et sete som står ubrukt?

krøvel vellevold

Leser at Viking har solgt ca 13000 til søndagens "lokalderby" mot Start. Det er ca 1500 flere enn på samme tid før første hjemmekamp. Men om dette inkluderer de kanskje 500-600-700 som kommer fra Start (mens det sikkert bare var 100 fra Odd i første kamp) er ikke godt å si. De sier de er fornøyd om det kommer over 15000, og jeg tror det vil havne et sted rundt der.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

April 04, 2009, 03:16:25 AM #4980 Last Edit: April 04, 2009, 03:45:46 AM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Kjello

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2009, 03:16:25 AM
RBK - Brann søndag: ca 3000 ledige + det som er ledig på Kjernen, bortefeltet, vip og en del felt til. Det er færre ledige nå halvannet døgn før kamp enn det var et halvt døgn før RBK - VIF. Slik sett er det ut til å komme flere denne gang. På den annen side blir det sikert ikke like mange bortefans som mot VIF. Er litt usikker på hvilken kapasitet jeg skal regne ut fra. Presser man flere folk inn på Kjernen-feltet enn det er seter til? Det er jo seter til 21167, men han har jo hatt nesten 22000 på flere kamper de siste årene. Men med tanke på at det var ca 17600 sist, og jeg rett før kampstart fant at det var ca 2100 ledige seter på billettkartet, Kjernen-feltet visstnok var utsolgt og VIF-fansen vel fylte bra opp på sitt felt, så må det ha vært bortimot 1400 ledige andre steder. Det kan være på vip-tribunene eller på de feltene som ikke er for åpent salg. 1400 høres mye ut. Men hvis kap er 22000, måtte det jo ha vært ca 2300 ledige "andre steder", og det høres ikke realistisk ut. Derfor tror jeg vi skal regne antall ledige ut fra 21167. Og med 3000 "synlige ledige", sikkert 1500 "andre ledige" og at bortefeltet neppe blir fullt det heller, så snakker vi vel om at toppen 16500 er solgt. Da er mitt tips at man ender opp et sted på 18-tallet.


Og her var det mye synsing.
For det første, Klanen fylte i underkant 400 av 800 tildelte plasser. Ifølge dere selv blir dere vel 600. Hele feltet SB som er avholdt til bortefansen stod helt tom.

Kjernenfeltet fylte vel 2000 av nesten 2400 seter.

21 166 seter er antall seter ekskludert presseseter og seter med dårlig sikt. Eller såkalt Net Spectator Capacity som UEFA kaller det.
Inkl presseseter og lignende er kapasiteten 21 620 tilskuere. Når jeg har telt alle felt ekskludert feltet DA har jeg 19 757 seter. Og inkl 1338 VIP-plasser ifølge RBK.no blir det 21 095 seter ekskludert feltet DA. Regner man med at drøyt 100 seter regnes for å ha dårlig sikt så kan det stemme godt at man har drøyt 170 vanlige seter på felt DA. Og at man inkl presseseter kan ha 525 på DA.

De siste årene har man hatt ståplasser på Kjernenfeltet, derfor var kapasiteten i fjor 21 850 tilskuere.

På 16. mai bruker man å gi russen ståfelt. Og da RBK hadde hele 22 330 mot Odd Grenland i 2006 hadde russen fått hele nedre Adressa som ståfelt. De siste to sesongene har derimot ikke pågangen vært så stor på russefeltet og man har fått et mindre felt. Derfor har også kapasiteten vært mindre.

Til syvende og sist så skal kapasiteten i år være 21 620.

krøvel vellevold

April 04, 2009, 18:39:44 PM #4982 Last Edit: April 04, 2009, 18:41:42 PM by krøvel vellevold
Quote from: Kjello on April 04, 2009, 18:10:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2009, 03:16:25 AM
RBK - Brann søndag: ca 3000 ledige + det som er ledig på Kjernen, bortefeltet, vip og en del felt til. Det er færre ledige nå halvannet døgn før kamp enn det var et halvt døgn før RBK - VIF. Slik sett er det ut til å komme flere denne gang. På den annen side blir det sikert ikke like mange bortefans som mot VIF. Er litt usikker på hvilken kapasitet jeg skal regne ut fra. Presser man flere folk inn på Kjernen-feltet enn det er seter til? Det er jo seter til 21167, men han har jo hatt nesten 22000 på flere kamper de siste årene. Men med tanke på at det var ca 17600 sist, og jeg rett før kampstart fant at det var ca 2100 ledige seter på billettkartet, Kjernen-feltet visstnok var utsolgt og VIF-fansen vel fylte bra opp på sitt felt, så må det ha vært bortimot 1400 ledige andre steder. Det kan være på vip-tribunene eller på de feltene som ikke er for åpent salg. 1400 høres mye ut. Men hvis kap er 22000, måtte det jo ha vært ca 2300 ledige "andre steder", og det høres ikke realistisk ut. Derfor tror jeg vi skal regne antall ledige ut fra 21167. Og med 3000 "synlige ledige", sikkert 1500 "andre ledige" og at bortefeltet neppe blir fullt det heller, så snakker vi vel om at toppen 16500 er solgt. Da er mitt tips at man ender opp et sted på 18-tallet.


Og her var det mye synsing.
For det første, Klanen fylte i underkant 400 av 800 tildelte plasser. Ifølge dere selv blir dere vel 600. Hele feltet SB som er avholdt til bortefansen stod helt tom.

Kjernenfeltet fylte vel 2000 av nesten 2400 seter.

21 166 seter er antall seter ekskludert presseseter og seter med dårlig sikt. Eller såkalt Net Spectator Capacity som UEFA kaller det.
Inkl presseseter og lignende er kapasiteten 21 620 tilskuere. Når jeg har telt alle felt ekskludert feltet DA har jeg 19 757 seter. Og inkl 1338 VIP-plasser ifølge RBK.no blir det 21 095 seter ekskludert feltet DA. Regner man med at drøyt 100 seter regnes for å ha dårlig sikt så kan det stemme godt at man har drøyt 170 vanlige seter på felt DA. Og at man inkl presseseter kan ha 525 på DA.

De siste årene har man hatt ståplasser på Kjernenfeltet, derfor var kapasiteten i fjor 21 850 tilskuere.

På 16. mai bruker man å gi russen ståfelt. Og da RBK hadde hele 22 330 mot Odd Grenland i 2006 hadde russen fått hele nedre Adressa som ståfelt. De siste to sesongene har derimot ikke pågangen vært så stor på russefeltet og man har fått et mindre felt. Derfor har også kapasiteten vært mindre.

Til syvende og sist så skal kapasiteten i år være 21 620.


Hmmm.... det var en del synsing fra deg også...

Når det gjelder Klanen: Var det 400 ledige plasser der, eller ble deler av disse solgt til RBK-fans?
Og det nye Kjernen-feltet: Stopper man på 2400 der, eller tar man inn flere folk på 16.mai f.eks.?

Hvis vi sier 21620 minus 2100 ledige på nettsalget minus 400 ledige på bortefeltet minus 400 ledige på Kjernens felt, så er det 18720. Da må det ha vært ca 1100 ledige på andre felt, vip og presse. Høres ikke usannsynlig ut, for det så ut til å være en god del ledige seter på vip-tribunene.

Forresten trodde jeg at Kjernen fylte opp hele øvre del av den kortsiden mot VIF, siden noen skrev her at det var utsolgt der allerede før helgen.

Legg ned hele klubben!

SKBrannfan

Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor Viking var så livredde for å få startfans andre steder på tribunen enn på bortefeltet.  Det satt flere startfans rundt omkring ellers på stadion uten at det ga noe bråk, og det var heller ikke noe snakk om å holde startsupporterne igjen etter kampslutt slik de pleier å gjøre med oss.

Tror ellers de sa at det var 14900 tilskuere på viking-start idag, men dette er er jeg ikke helt sikker på. Uansett var det en plass mellom 14000-15000.

krøvel vellevold

Quote from: SKBrannfan on April 04, 2009, 18:43:26 PM
Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor Viking var så livredde for å få startfans andre steder på tribunen enn på bortefeltet.  Det satt flere startfans rundt omkring ellers på stadion uten at det ga noe bråk, og det var heller ikke noe snakk om å holde startsupporterne igjen etter kampslutt slik de pleier å gjøre med oss.

Tror ellers de sa at det var 14900 tilskuere på viking-start idag, men dette er er jeg ikke helt sikker på. Uansett var det en plass mellom 14000-15000.


Viking er en av få klubber som oppgir det faktiske antallet fremmøtte. De begynte med det i år. Av det jeg så fra kampen, så det ganske fullt ut. Jeg var overrasket over at det ikke var på 15-tallet et sted. Det er jo over 16000 seter, og det så ikke ut som om det var over 1000 tomme seter. Men vi kunne jo ikke se alle tribunene på tv da...
Legg ned hele klubben!

Kjello

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2009, 18:39:44 PM
Hmmm.... det var en del synsing fra deg også...

Når det gjelder Klanen: Var det 400 ledige plasser der, eller ble deler av disse solgt til RBK-fans?
Og det nye Kjernen-feltet: Stopper man på 2400 der, eller tar man inn flere folk på 16.mai f.eks.?

Hvis vi sier 21620 minus 2100 ledige på nettsalget minus 400 ledige på bortefeltet minus 400 ledige på Kjernens felt, så er det 18720. Da må det ha vært ca 1100 ledige på andre felt, vip og presse. Høres ikke usannsynlig ut, for det så ut til å være en god del ledige seter på vip-tribunene.

Forresten trodde jeg at Kjernen fylte opp hele øvre del av den kortsiden mot VIF, siden noen skrev her at det var utsolgt der allerede før helgen.

SKBrannfan

Quote from: krøvel vellevold on April 04, 2009, 18:50:56 PM
Quote from: SKBrannfan on April 04, 2009, 18:43:26 PM
Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor Viking var så livredde for å få startfans andre steder på tribunen enn på bortefeltet.  Det satt flere startfans rundt omkring ellers på stadion uten at det ga noe bråk, og det var heller ikke noe snakk om å holde startsupporterne igjen etter kampslutt slik de pleier å gjøre med oss.

Tror ellers de sa at det var 14900 tilskuere på viking-start idag, men dette er er jeg ikke helt sikker på. Uansett var det en plass mellom 14000-15000.


Viking er en av få klubber som oppgir det faktiske antallet fremmøtte. De begynte med det i år. Av det jeg så fra kampen, så det ganske fullt ut. Jeg var overrasket over at det ikke var på 15-tallet et sted. Det er jo over 16000 seter, og det så ikke ut som om det var over 1000 tomme seter. Men vi kunne jo ikke se alle tribunene på tv da...


Hvis jeg ikke tar helt feil så var det flest ledige seter på den tribunen de filmer fra, noe som gir et litt dårlig bilde på akkurat det. Men sånn ellers så er det slik at de åpner portene i starten av andre omgang, slik at da kan hvem som helst komme inn.

krøvel vellevold

RBK - Brann i kveld: ca 2000 ledige på de feltene man kan sjekke. Dvs en nedgang på ca 1000. Før VIF-kampen var det ca 3100 ledige på dette tidspunkt. Hvis vi tipper at det er et par hundre på Kjernen-feltet, at det blir ca 400 ledige på bortefeltet, og ca 1000 ledige på andre felt man ikke kan sjekke (deriblant vip), så er det solgt ca 18000 ut fra en kapasitet på 21620. Jeg tror fremdeles ikke de klarer 20000, og regnet ut fra at salget ligger ca 1100 foran VIF-kampen (kanskje litt mer hvis også salget på Kjernen-feltet og andre felt/vip går bedre denne gang), så ligger det an til rundt 19000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

ca 1200 ledige nå. Selv om alle "usynlige" felt skulle være fullsatt (altså Kjernen-feltet, bortefeltet, vip, og noen andre vanlige felt), så er det ikke solgt mer enn 20400. Men antagelig er det solgt færre. Det blir et sted på 19-tallet.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det ser forøvrig glissent ut i gymsalen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on April 05, 2009, 17:29:33 PMDet ser forøvrig glissent ut i gymsalen.


Teller du med alle som henger i ribbeveggen?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Hehe, nei, de så jeg ikke fra den kameravinkelen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Satser på at 1 poeng i Rhinnanland resulterer i et fullsatt stadion i samederbyet mot Tromsø.

Ricky


PelleB

Blir ikke fullsatt stadion denne sesongen tenker jeg med unntak av 16 mai.
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

krøvel vellevold

April 07, 2009, 00:53:34 AM #4995 Last Edit: April 07, 2009, 00:56:48 AM by krøvel vellevold
1808 ledige til kampen om en uke. (Det tilsvarende tallet en uke før Stabæk-kampen var 1955). I tillegg 413 på bortefeltet, ca 400 på SpV, og ca 600 på ståfeltet foran gamle sitte. Dermed er det i realiteten ca. 3221 ledige. Det betyr at ca 14096 er solgt + bortebilletter.
Legg ned hele klubben!

dudo

Poenget på Lerkendal hjalp nok mye. Isolert sett er det en mindre attraktiv kamp, både pga motstander, og pga at Stabæk-kampen var den første hjemmekampen. Oppsummert: Rottene lurer på om skipet ikke synker likevel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 07, 2009, 01:10:10 AM
Poenget på Lerkendal hjalp nok mye. Isolert sett er det en mindre attraktiv kamp, både pga motstander, og pga at Stabæk-kampen var den første hjemmekampen. Oppsummert: Rottene lurer på om skipet ikke synker likevel.


Dessuten kommer det færre bortesupportere, og det er mange som ikke har kommet seg hjem fra påskeferie enda.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Er dei ikkje heime til måndag klokka seks, så kjem dei aldri heim.. Eg vil kanskje tru at det for like mange er ei perfekt avslutning på ei lang friveke.

Nixon

For ikke å snakke om at mor mer enn gjerne ser at far tar en tur ut etter mange fridager hjemme eller på en trang hytte...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up