• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

February 03, 2009, 21:39:15 PM #4700 Last Edit: February 03, 2009, 21:45:22 PM by krøvel vellevold
Quote from: benny on February 03, 2009, 18:33:46 PM
-Har liten tro på publikumstallene vil gå nedover eller stagnere. I såfall vil det bare bli midlertidig. Bergensområdet vokser, fortsetter befolkningsutviklingen som nå vil byområdet ha omtrent en halv million innbyggere om 20 år og med bedre infrastruktur som vei og bane vil mange i fremtiden ha kortere reisetid til stadion enn nå.


Blir infrastrukturen bedre? Bor det en halv million i bergensområdet om 20 år (som du påsår), tror jeg neppe det blir LETTERE å komme seg frem... Noen nye motorveier, tunneler og Bybanen hjelper lite. Dessuten tar det 30 år å få realisert vei-/transportplaner i denne byen. Og da bruker man gjerne planene som ble lagt for 30 år siden - og som selvsagt er for dårlige i sin samtid.

Publikumstallene øker ikke i takt med befolkningsøkningen. Mye av befolkningsøkningen skyldes jo innflytting fra andre deler av landet, eller fra andre land. De har gjerne andre favorittlag fra før, og føler lite patriotisme for Brann og Bergen. Ser ikke for meg Stadion fylles opp med polakker og iranere i fremtiden... For øvrig har publikumstallene de siste 50 årene gått opp og ned uavhengig av at befolkningstallet har vært jevnt over stigende hele tiden. F.eks. er ikke snittet pr i dag særlig høyere enn i 1963 eller i 1977, til tross for at innbyggertallet er en god del høyere i regionen nå.

For all del: Tilskuersnittet kan sikkert være enda høyere om 20 år. Men det har vi ingen garantier for.
Legg ned hele klubben!

Ricky

http://fotball.aftenbladet.no/nettmote/article128978.ece

Så mange som 1/3 (!) av sesongkortinnehaverne til Viking valgte å ikke fornye i år.. Kan virke som om prisøkningen pga de to ekstra kampene er blant hovedårsakene til at folk ikke ønsker å forlenge; det blir iallefall fremstilt på den måten.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on February 04, 2009, 00:14:02 AM
http://fotball.aftenbladet.no/nettmote/article128978.ece

Så mange som 1/3 (!) av sesongkortinnehaverne til Viking valgte å ikke fornye i år.. Kan virke som om prisøkningen pga de to ekstra kampene er blant hovedårsakene til at folk ikke ønsker å forlenge; det blir iallefall fremstilt på den måten.


Det skal imidlertid sies at det aldri er noe problem Ã¥ fÃ¥ tak i sitteplassbilletter pÃ¥ Viking Stadion, kanskje med unntak av "Ã¥rets kamp" mot storebror. Derfor er ikke sesongkort noe man "mÃ¥" ha for Ã¥ fÃ¥ sett kampene. Men det er jo klart at vi kommer godt ut i forhold til disse. Hvis Jægers anslag om at ca 1000 blir lagt ut for Ã¥pent salg  er riktig, og at dette i sin tur betyr at 12000 av 13000 fornyet kortet, sÃ¥ kan vi jo si at vi kom veldig mye bedre ut av dette enn de gjorde i Stavanger.

Og de klager sånn over prisene der nede. Men sannheten er jo at snittprisen er lavere hos dem. Langsideprisen tror jeg er noe høyere, men på kortsidene er det til dels langt lavere priser enn hos oss.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2009, 21:39:15 PM
Quote from: benny on February 03, 2009, 18:33:46 PM
-Har liten tro på publikumstallene vil gå nedover eller stagnere. I såfall vil det bare bli midlertidig. Bergensområdet vokser, fortsetter befolkningsutviklingen som nå vil byområdet ha omtrent en halv million innbyggere om 20 år og med bedre infrastruktur som vei og bane vil mange i fremtiden ha kortere reisetid til stadion enn nå.


Blir infrastrukturen bedre? Bor det en halv million i bergensområdet om 20 år (som du påsår), tror jeg neppe det blir LETTERE å komme seg frem... Noen nye motorveier, tunneler og Bybanen hjelper lite. Dessuten tar det 30 år å få realisert vei-/transportplaner i denne byen. Og da bruker man gjerne planene som ble lagt for 30 år siden - og som selvsagt er for dårlige i sin samtid.

Publikumstallene øker ikke i takt med befolkningsøkningen. Mye av befolkningsøkningen skyldes jo innflytting fra andre deler av landet, eller fra andre land. De har gjerne andre favorittlag fra før, og føler lite patriotisme for Brann og Bergen. Ser ikke for meg Stadion fylles opp med polakker og iranere i fremtiden... For øvrig har publikumstallene de siste 50 årene gått opp og ned uavhengig av at befolkningstallet har vært jevnt over stigende hele tiden. F.eks. er ikke snittet pr i dag særlig høyere enn i 1963 eller i 1977, til tross for at innbyggertallet er en god del høyere i regionen nå.

For all del: Tilskuersnittet kan sikkert være enda høyere om 20 år. Men det har vi ingen garantier for.

Spelaren

I mellomtiden fÃ¥r me i Brann         Bataljonen Bergen fortsatt sørge for Ã¥ bidra til at produktet "kamp pÃ¥ Stadion" er sÃ¥pass interessant at fleire tar turen! Mitt bidrag kunne jo vere Ã¥ flytte hem igjen :).
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

February 04, 2009, 21:52:57 PM #4705 Last Edit: February 04, 2009, 22:19:20 PM by krøvel vellevold
Quote from: benny on February 04, 2009, 16:48:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 03, 2009, 21:39:15 PM
Quote from: benny on February 03, 2009, 18:33:46 PM
-Har liten tro på publikumstallene vil gå nedover eller stagnere. I såfall vil det bare bli midlertidig. Bergensområdet vokser, fortsetter befolkningsutviklingen som nå vil byområdet ha omtrent en halv million innbyggere om 20 år og med bedre infrastruktur som vei og bane vil mange i fremtiden ha kortere reisetid til stadion enn nå.


Blir infrastrukturen bedre? Bor det en halv million i bergensområdet om 20 år (som du påsår), tror jeg neppe det blir LETTERE å komme seg frem... Noen nye motorveier, tunneler og Bybanen hjelper lite. Dessuten tar det 30 år å få realisert vei-/transportplaner i denne byen. Og da bruker man gjerne planene som ble lagt for 30 år siden - og som selvsagt er for dårlige i sin samtid.

Publikumstallene øker ikke i takt med befolkningsøkningen. Mye av befolkningsøkningen skyldes jo innflytting fra andre deler av landet, eller fra andre land. De har gjerne andre favorittlag fra før, og føler lite patriotisme for Brann og Bergen. Ser ikke for meg Stadion fylles opp med polakker og iranere i fremtiden... For øvrig har publikumstallene de siste 50 årene gått opp og ned uavhengig av at befolkningstallet har vært jevnt over stigende hele tiden. F.eks. er ikke snittet pr i dag særlig høyere enn i 1963 eller i 1977, til tross for at innbyggertallet er en god del høyere i regionen nå.

For all del: Tilskuersnittet kan sikkert være enda høyere om 20 år. Men det har vi ingen garantier for.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

SSB per oktober 2008. Stavanger+omegn veks prosentvis raskere enn Bergen+omegn, men berre såvidt. Stavangerregionens oljevirksomhet tatt i betraktning, så har den ei begrensa levetid. Veksten er i god ferd med å avta, og all den tid Bergen er over dobbelt så stor som Stavanger, så trur eg me trygt kan fastslå at lillebror forblir lillebror, med mindre det plutseleg skulle bli store oljefunn på norsk sokkel nær Stavanger. Då kunne det bli 100 nervepirrende år...

Neste kapittel i oljeeventyret skriver me utenfor Lofoten, for det er det kun eit spørsmål om tid før me setter igang med leiteboring :) . Då blir det endå meir tyt frå Nord-Norge om kor fantastiske dei er.
GÃ¥ av.

Yngve


krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 04, 2009, 22:21:49 PM
SSB per oktober 2008. Stavanger+omegn veks prosentvis raskere enn Bergen+omegn, men berre såvidt. Stavangerregionens oljevirksomhet tatt i betraktning, så har den ei begrensa levetid. Veksten er i god ferd med å avta, og all den tid Bergen er over dobbelt så stor som Stavanger, så trur eg me trygt kan fastslå at lillebror forblir lillebror, med mindre det plutseleg skulle bli store oljefunn på norsk sokkel nær Stavanger. Då kunne det bli 100 nervepirrende år...

Neste kapittel i oljeeventyret skriver me utenfor Lofoten, for det er det kun eit spørsmål om tid før me setter igang med leiteboring :) . Då blir det endå meir tyt frå Nord-Norge om kor fantastiske dei er.


På den annen side: Får hhv Stavanger/Sola/Sandnes/Randaberg (samlet) og Bergen (alene) samme økning i befolkningen som i 2007 (hhv 4702 og 3126), vil S/S/S/R ha tatt oss igjen i 2029. Fortsetter befolkningen å øke like mye i % som i 2007 (hhv 2,2 og 1,3), vil S/S/S/R ha tatt oss igjen i 2025. Det har jo vært diskutert å slå sammen de fire kommunene. Gjør de det, og befolkningsutviklingen fortsetter på 2007-nivå, kan Stavanger krone seg som Norges nest største by om 16-20 år.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on February 04, 2009, 22:34:17 PM


Det er selvsagt mye større sjanse for at en som er vokst opp i bergensområdet vil gå på Stadion, enn at en som er vokst opp annetsteds vil gjøre det. Ikke minst fordi de gjerne har et annet favorittlag fra før. Og hvor mange % utlendinger går det på Stadion? Overhodet ikke et tall i samsvar med %-andelen utlendinger bosatt her.

NÃ¥r det gjelder Bybanen, sÃ¥ er det meget begrenset hvor mange av Branns tilskuere som vil fÃ¥ nytte av den. Husk pÃ¥ at hvert tog bare har plass til ca 250. Max frekvens er jo hvert 5.minutt - og da er vel alle togsettene i bruk. Ergo vil den i løpet av tyve minutter (og det er lenge Ã¥ vente) kun fÃ¥ unna ca 1000 mennesker hver vei. AltsÃ¥ 2000 totalt. Og hva vil skje nÃ¥r Bybanen kommer? MÃ¥ alle som skal til Ã?sane, Loddefjord, Fyllingen, Nordhordland, Sotra, Askøy, osv. mÃ¥tte ta banen til byn og buss derfra? Skulle ikke forundre meg. 
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

February 04, 2009, 23:49:22 PM #4710 Last Edit: February 04, 2009, 23:55:43 PM by krøvel vellevold
Har tatt en kikk på sesongkortprisene til noen av publikumslagene.

Langside, voksen:

Brann: 3490-3870
RBK: 1800-4350 (max 3950 for dem som hadde s-kort i 2008).
Viking: 3850-4550
AaFK: 2450-4000
FFK: 3600-3900.

Kortside, voksen:

Brann: 3490
RBK: 2450 (1750 for honnør og student)
Viking: 2050-2550
AaFK: 1750-2450
FFK: 2300

Langside, barn:

Brann: 3490-3870
RBK: 1300-4350 (max 3950 for dem som hadde kortet i 2008)
Viking: 3850-4550
AaFK: 1400-4000
FFK: 3600-3900

Kortside, barn:

Brann: 3490
RBK: 1750
Viking: 950-2550
AaFK: 1200-1400
FFK: 1500

1 voksen + 1 barn på familietribune:

Brann: 4060
RBK: 2350
Viking: 2600-3100
AaFK: 2050
FFK: 3800 (ingen spesiell familetribune)

Supporterklubb:

Brann: 1880 (utenom medlemskapet)
RBK: 1300
Viking: 1850
AaFK: 1250 for voksne, 800 for barn.
FFK: 1900

Brann har ingen rabatter for barn utenom gjennom familiebillett på familetribunen. De andre klubbene (og spesielt AaFK) har mange felt med barnerabatt. Brann har (i motsetning til RBK og AaFK) heller ikke rabatt for studenter og honnør.

Brann har ikke de aller dyreste av de dyre billettene. Men vi er sÃ¥ definitivt dem med de dyreste "billigbillettene". Og spesielt altsÃ¥ nÃ¥r det gjelder priser for barn, honnør og studenter (som er de samme som voksne) er vi i særklasse dyrest pÃ¥ Brann Stadion. 

Det med at vi ikke har de dyreste av de dyre, er imidlertid en sannhet med visse modifikasjoner. Tar vi i betrakning at noen tusen pÃ¥ Allmenningen har betalt 4000-18000 for 2-15 Ã¥r bare for retten til Ã¥ kjøpe sesongkort der, sÃ¥ har de i realiteten betalt 4600-5400 for plassen. De andre klubbene har (sÃ¥vidt jeg vet) ikke et tilsvarende opplegg.  I hvert fall ikke i samme skala.

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on February 04, 2009, 22:52:28 PM
På den annen side: Får hhv Stavanger/Sola/Sandnes/Randaberg (samlet) og Bergen (alene) samme økning i befolkningen som i 2007 (hhv 4702 og 3126), vil S/S/S/R ha tatt oss igjen i 2029. Fortsetter befolkningen å øke like mye i % som i 2007 (hhv 2,2 og 1,3), vil S/S/S/R ha tatt oss igjen i 2025. Det har jo vært diskutert å slå sammen de fire kommunene. Gjør de det, og befolkningsutviklingen fortsetter på 2007-nivå, kan Stavanger krone seg som Norges nest største by om 16-20 år.


Jada, men det forutsetter trolig sterk vekst innen oljenæringen. Og det trur eg, basert på min lille erfaring innen dette, at me kan utelukke. Med leiteboring utanfor Lofoten, så trengs det ikkje meir personell i Stavanger, og ihvertfall ikkje i den skala som me har opplevd på 80- og 90-talet.

I tillegg, og no surfer eg litt høgt, så er det rikeleg med næringsareal på Sandsli/Kokstad, og eg veit at fleire aktører både gjennomfører utvidelser der, mens andre vurderer det... Bergen er også ein oljeby, faktisk ;).
GÃ¥ av.

Yes!wehavenobananas

Bergen som har både Kollsnes, Sture og Mongstad i nabolaget skal også ha stempel som oljeby. Noe annet ville vært litt merkelig.

Det eneste som hindrer en frodig vekst av næringslivet i Bergen er elendig infrastruktur, noe vi kommer til å lide under i lang tid. Byer som Stavanger vil nok innen et par tiår gå forbi Bergen i folketall, det samme tror jeg Trondheim vil gjøre.

olebrann3

bare fint at vi har dyreste billettene, de blir solgt likevell og da tjener klubber mer penger og kan dermed satse mer..

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 05, 2009, 09:13:33 AM
Bergen som har både Kollsnes, Sture og Mongstad i nabolaget skal også ha stempel som oljeby. Noe annet ville vært litt merkelig.

Det eneste som hindrer en frodig vekst av næringslivet i Bergen er elendig infrastruktur, noe vi kommer til å lide under i lang tid. Byer som Stavanger vil nok innen et par tiår gå forbi Bergen i folketall, det samme tror jeg Trondheim vil gjøre.


Med den %-vise befolkningsveksten som var i 2007, kommer ikke Trondheim til å gå forbi Bergen før i 2057.

En annen ting er at byene neppe kommer til Ã¥ vokse med like mange % i fremtiden som nÃ¥. Folk flytter jo fra landsbygden til byene. Men til slutt bor det jo "ingen" pÃ¥ landsbygden lenger, og da vil jo tilflyttingen stoppe opp. PÃ¥ den annen side er det jo en mulighet for at innvandringen øker, og disse lager jo flere barn ogsÃ¥. Men det er jo ogsÃ¥ begrenset hvor mange det er plass til. En halv million innbyggere i Bergen kommune; hvor skal de fÃ¥ plass? PÃ¥ Ulriken? 
Legg ned hele klubben!

Christian


Yngve

Og for å gjera samanlikninga heilt komplett må ein ta med omengskommunane til Bergen og. Så om ein tar med Askøy, Sund, Fjell og Os, vert plutseleg tala for Bergen heilt annleis..

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on February 05, 2009, 10:46:56 AM
Og for å gjera samanlikninga heilt komplett må ein ta med omengskommunane til Bergen og. Så om ein tar med Askøy, Sund, Fjell og Os, vert plutseleg tala for Bergen heilt annleis..


Men Bergen kommune blir jo ikke større av å ta med nabokommunene i regnestykket. Sannsynligheten for at noen av disse kommunene blir en del av Bergen, er liten. Det vil bli ramaskrik om Bergen forsyner seg av nabokommunene. I Stavanger er det annerledes. Der er det tett samarbeid mellom kommunene, og jeg tror ikke de er like avvisende til en sammenslåing der nede.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Ok begynte å bli lei avsporingen med Stavanger sitt folketall med tanke på forvaltningsformen som en kommune er. Mange kommuner samarbeider noen ikke osv, vi gjør det i Bergen og de gjør det i Stavanger. Totalt irrelevant for bilettsalget til Brann, da må vi heller snakke om nedslagsfeltet til Brann med tanke på interesse og kjørelengde osv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

benny

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2009, 10:37:10 AM

Med den %-vise befolkningsveksten som var i 2007, kommer ikke Trondheim til å gå forbi Bergen før i 2057.

krøvel vellevold

February 06, 2009, 01:13:05 AM #4720 Last Edit: February 06, 2009, 01:38:03 AM by krøvel vellevold
Quote from: benny on February 05, 2009, 18:01:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2009, 10:37:10 AM

Med den %-vise befolkningsveksten som var i 2007, kommer ikke Trondheim til å gå forbi Bergen før i 2057.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: benny on February 05, 2009, 18:01:04 PM
Det blir vanskelig Ã¥ drive befolkningsfremskrivninger basert pÃ¥ ett Ã¥r. 2007 var ikke noe spesielt godt Ã¥r for Bergen sammenlignet med de andre byene. 2008 var langt bedre i følge SSB og de siste 10 Ã¥r har Bergen hatt større befolkningsvekst enn Trondheim og Stavanger. Ikke i % men i rene tall. 


Stor-Stavanger økte med 15,2 % i perioden 98-08. Stavanger alene økte med 11,9 %. Bergen økte med 9,9 %, Trondheim økte med 13,3 %. Fortsetter utviklingen fremover slik som den har vært de siste 10 årene, vil innbyggertallene være slik i 2048:

En eventuell sammenslått kommune Stavanger/Sandnes/Sola/Randaberg (som det har vært snakk om) 374 592 innb., Bergen 361 408 innb., Tr.heim 240 256 innb. Stor-Stavanger vil passere oss rundt 2040.

Uansett tviler jeg på at Bergen vil fortsette å øke i samme tempo i mange tiår fremover all den tid infrastrukturen er så elendig og både vei- og kollektivnett er sprengt. Ja, det kommer gjerne noen veiprosjekter og bybaner i fremtiden. Men disse prosjektene er knapt nok gode nok for dagens trafikk. De vil definitivt ikke kunne ta imot trafikken med et innbyggertall som er vesentlig høyere enn i dag. Blir trafikken like tett også i fremtiden, vil både folk og bedrifter flytte til eller velge andre byer der fremkommeligheten er bedre.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Viss du bruker begrepet Stor-Stavanger må det da i aller høyeste grad kunne brukes som Stor-Bergen. Askøy er en naturlig del av dette, Straume osv. Bergen har rundt 350 000 innbyggere, men igjen dette blir bare en definisjonsak på hva som er felles bo og arbeidsområde. Tror vi definitivt kan si at Askøy og Fjell kommune kommer under dette begrepet feks.

Det er klart Bergen kommune har kanskje ikke like stor grad alltid ledig areale. Nabokommunene kan ha areale med like lang avstand fra Sentrum osv.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

storB

I kommuneplanen til Bergen er det områdene rundt de store kjøpesentrene privatboligene skal konsentreres. Dette henger selvsagt også sammen med fremtidige planer på bybanefronten, der den skal knyte sammen alle de store sentrene i Bergen, Oasen,Kleppestø, Sartor osv..Dette for å begrense biltrafikken, samt ønsket om at folk kan kjøre til disse sentrene å parkere bilen der for så å ta bybanen videre.

Og litt info til Krøvel angående den planlagte bybanetrassen fra sentrum og Flesland. Der sier du at den turen er planlagt å ta ca 40 min. og at dagens flybuss er raskere. Det har du helt rett i, men bybanen vil ikke gå samme rute som flybussen, den skal f.eks ikke ligge langs motorveien fra lagunen til flesland, men gå i nedslagsfeltet til den aller største industrien på sandsli og kokstad. Så på bakgrunn av dette er eg usikker på om bybanen på denne strekningen er ment å erstatte dagens buss ordning, men heller være med på å avlaste traffikken i de områdene som har flest arbeidsplasser.

Siste punktet mitt, som faktisk har "litt" relevanse for tråden, er dette med om bybanen kan avlaste traffikken rundt kampdag på stadion. Synest Krøvel estimerer ett ganske realistisk tall på ca 400 passasjerer i kvarteret, kanskje noe høyere. Men tidsrommet dette er aktuelt er ca en halvtime, rundt 1000 passasjerer som skal transporteres vekk i tillegg til at dagens bussordning opprettholdes. Tror dette vil gjøre store utslag i kø problematikken i traffikbildet, ihvertfall halvtimen, 45 min etter kampslutt. Men dette forutsetter jo at noen av taffikantene i f.eks gimleveien FAKTISK parkerer på bystasjonen og BRUKER bybanen aktivt til kamp...

Tror ihvertfall at bybanen på kamdag ikke er med på å svekke lysten til potensielle stadiongåere som har holdningen "kanskje eg går hvis det ikke er for mye stress m å komme til/fra stadion".
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nightfox

I tillegg kan det nevnes at jeg i rushtid har stått i en stappfull flybuss i 1,5-2 timer.. Da er det greit å ha en bybane som blir upåvirket av rush.

krøvel vellevold

Quote from: storB on February 06, 2009, 10:39:16 AMOg litt info til Krøvel angÃ¥ende den planlagte bybanetrassen fra sentrum og Flesland. Der sier du  Siste punktet mitt, som faktisk har "litt" relevanse for trÃ¥den, er dette med om bybanen kan avlaste traffikken rundt kampdag pÃ¥ stadion. Synest Krøvel estimerer ett ganske realistisk tall pÃ¥ ca 400 passasjerer i kvarteret, kanskje noe høyere. Men tidsrommet dette er aktuelt er ca en halvtime, rundt 1000 passasjerer som skal transporteres vekk i tillegg til at dagens bussordning opprettholdes. Tror dette vil gjøre store utslag i kø problematikken i traffikbildet, ihvertfall halvtimen, 45 min etter kampslutt. Men dette forutsetter jo at noen av taffikantene i f.eks gimleveien FAKTISK parkerer pÃ¥ bystasjonen og BRUKER bybanen aktivt til kamp...

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on February 06, 2009, 10:28:28 AM
Viss du bruker begrepet Stor-Stavanger må det da i aller høyeste grad kunne brukes som Stor-Bergen.


Grunnen til at jeg tok med tallene for Stor-Stavanger (men ikke Stor-Bergen) er at Stavanger/Sandnes/Randaberg/Sola sysler med planer om sammenslåing, mens Bergens naboer neppe kommer til å bli en del av Bergen. Dermed kan vi om noen tiår risikere at Stavanger er en større kommune enn Bergen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2009, 13:04:52 PMDermed kan vi om noen tiår risikere at Stavanger er en større kommune enn Bergen.


Men det spiller da liten rolle i forhold til billettsalg. Folk bor der de bor i forhold til Stadion uansett.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Heile denne tanken om Stavanger forbi oss i folketall forutsetter sterk vekst i oljenæringa. Det skjer ikkje.
GÃ¥ av.

Christian

Har sjøl hatt den tvilsomme gleden av å erfare trafikken i Forus-området utenfor Stavanger (der all oljeindustrien holder seg) på kroppen. Eg vil ikkje si at infrastruktursituasjonen er så veldig mykje bedre der enn i Bergen.

Forøvrig må eg spørre meg om Krøvel til dagen jobber med dimensjonering av veiprosjekter og trafikkproblematikk, så bombastisk som han slår fast at de planlagte og pågående veiprosjektene i Bergen ikke vil få noe å si...

krøvel vellevold

Quote from: Christian on February 06, 2009, 14:33:44 PM
Har sjøl hatt den tvilsomme gleden av å erfare trafikken i Forus-området utenfor Stavanger (der all oljeindustrien holder seg) på kroppen. Eg vil ikkje si at infrastruktursituasjonen er så veldig mykje bedre der enn i Bergen.

Forøvrig må eg spørre meg om Krøvel til dagen jobber med dimensjonering av veiprosjekter og trafikkproblematikk, så bombastisk som han slår fast at de planlagte og pågående veiprosjektene i Bergen ikke vil få noe å si...
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2009, 13:04:52 PM
Quote from: skuteviken on February 06, 2009, 10:28:28 AM
Viss du bruker begrepet Stor-Stavanger må det da i aller høyeste grad kunne brukes som Stor-Bergen.


Grunnen til at jeg tok med tallene for Stor-Stavanger (men ikke Stor-Bergen) er at Stavanger/Sandnes/Randaberg/Sola sysler med planer om sammenslåing, mens Bergens naboer neppe kommer til å bli en del av Bergen.


Tror ikke jeg vil være så bastant med å si at f.eks Askøy aldri vil bli en del av Bergen. Askøy opplever en formidabel befolkningsvekst, mye grunnet innflyttere fra Bergen i etableringsfasen. Vi har ikke grunnlag for å si at disse ikke en gang i fremtiden ønsker å bli en del av Bergen. Bergensområdet vokser raskest i øykommunene vest for Bergen mye grunnet forholdsvis rimelige boligpriser og mye tilgjengelig areal. Bergen kommune har stort areal på papiret men mye av dette består av fjell som verken er ønskelig eller lett lar seg utnytte til bolig eller næringsformål.

Stavangerområdet har hatt stor vekst de siste årene ja, mye av dette skyldes vekst i oljeindustrien som ikke vil vare evig. Ved nedgang i oljebransjen og lav oljepris rundt årtusenskiftet hadde Stavanger nullvekst i befolkningen.

Når det gjelder infrastruktur er jeg overbevist om at Bergensområdet vil bli kraftig forbedret de neste 10-20 år med motorveier inn i våre nabokommuner og skinnegående kollektivtrafikk på egen trase fra alle de største bydelene.
Bergen er dessuten langt fra den eneste byen i dette landet som sliter med dÃ¥rlig utbygget infrastruktur.  

Spelaren

I verste(beste?) fall får me legge oss sammen og gjøre nokke...
GÃ¥ av.

Ricky

Registrerer forresten at linken til fornyelse av partoutkort fortsatt ligger dominerende plassert på brann.no, og når jeg logget meg på for å teste, så kunne jeg sannelig fortsatt fornye partoutkortet mitt. Avbrøt prosessen når kun selve VISA-betalingen gjenstod.

SÃ¥ her har man tydeligvis full kontroll.. :p

vebo

Og hvorfor har du ikke gjort det ennå?
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Fikk tilbud om en drittplass pga ombyggingen. Null problem å få bedre plasser i løssalg.

Brannfrelst

Derimot er det ikke null problem å få plass i det hele tatt ved løssalg...
2.10.07-Gullet kom hem!

SKBMiller

Jeg fikk også enn ganske dårlig plass, men jeg fornyet selvsagt. Jeg tror folk er trofaste nok til å fornye, så jeg turde absolutt ikke gamble på at jeg kunne få bedre ved løssalg. Utrolig kjedelig å ikke få nytt kort.

dudo

Det går sikkert en del på ansiennitet om man vil søke flytting når de er ferdig med den siste tribunen òg. Da er man bakerst i køen om man ikke har partoutkort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: Brannfrelst on February 08, 2009, 23:38:54 PM
Derimot er det ikke null problem å få plass i det hele tatt ved løssalg...


Nope, ikke noe særlig. Er jo bare å bla igjennom denne tråden, det.. Den går jo tre sesonger tilbake, og foran så godt som alle kampene går det i innlegg som "8 dager igjen, og det er solgt 14.327. Opp 245 siden i forgårs". Og da har vi (med unntak av høstsesongen 2008) konsekvent deltatt i gullstriden og spilt ganske så attraktiv fotball.

At det er vanskelig å få tak i billetter til Brann-kampene er langt nærmere myte enn fakta.
Med unntak av 16.mai-kampene de siste par årene er det vel i grunnen bare tre ganger jeg kan erindre at det har vært virkelig vrient å få tak i billett til Stadion. Liverpool i 1997, Rosenborg i 2006 (hvor sponsorene kjøpte 2/3 av alle tilgjengelige billetter før det åpne salget startet), og Viking i 2007 når seriegullet skulle deles ut.

BBB-Tony

Quote from: Ricky on February 09, 2009, 02:38:22 AM
Quote from: Brannfrelst on February 08, 2009, 23:38:54 PM
Derimot er det ikke null problem å få plass i det hele tatt ved løssalg...


og Viking i 2007 når seriegullet skulle deles ut.


Det er jo akkurat ved slike anledninger enn kan prise seg lykkelig for at en har sesongkort. Du har helt rett i at det går fint an å få tak i billett til en vanlig kamp, men når det kommer en storkamp eller det er snakk om gull, så tror jeg du, som alle andre, skal slite med å få tak i billetter. Og om en får tak i billetter til slike kamper, så kan det fort ende med de dårligste plassene på Stadion som naturligvis går sist.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Christian

Quote from: krøvel vellevold on February 06, 2009, 16:37:11 PM
Quote from: Christian on February 06, 2009, 14:33:44 PM
Har sjøl hatt den tvilsomme gleden av å erfare trafikken i Forus-området utenfor Stavanger (der all oljeindustrien holder seg) på kroppen. Eg vil ikkje si at infrastruktursituasjonen er så veldig mykje bedre der enn i Bergen.

Forøvrig må eg spørre meg om Krøvel til dagen jobber med dimensjonering av veiprosjekter og trafikkproblematikk, så bombastisk som han slår fast at de planlagte og pågående veiprosjektene i Bergen ikke vil få noe å si...

Jotakk, eg ferdes i bergenstrafikken daglig, riktignok med buss, men er fullt klar over problemet. Poenget mitt va at det ikkje bare er Bergen som har utfordringer på dette punktet. Noe du elegant hopper over når du snakker om hvordan Stor-Stavanger skal vokse så voldsomt.

Ellers er eg òg med på problemet Fjøsanger-Danmarksplass, som riktignok er ekstra stort no under arbeidet med bybanen.

Xminator

Ser frem til en gråtende Ricky på TV før RBK-kampen der det er utrolig urettferdig at han ikke får billett. Hvorpå Krøvel kaller Ricky parttimer og ikke hardcore nok til å fortjene noen billett i utgangspunktet.

krøvel vellevold

Quote from: Christian on February 09, 2009, 08:48:23 AM

Jotakk, eg ferdes i bergenstrafikken daglig, riktignok med buss, men er fullt klar over problemet. Poenget mitt va at det ikkje bare er Bergen som har utfordringer på dette punktet. Noe du elegant hopper over når du snakker om hvordan Stor-Stavanger skal vokse så voldsomt.




I Stavanger har de ikke fjell som stenger for trafikkflyten. All trafikken som skal fra en ende av byen til en annen, må ikke gjennom ETT sted.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Regjeringen bevilger penger etter hvordan behovet er. Det er jo klart at Bergen vil få mer penger til forbedring avinfrastruktur enn det Stavanger vil få i fremtiden. At vi er nødt til å bygge ut veinettet samtidig som vi forbedrer kollektivtilbudet er det ingen som helst tvil om.

Når det gjelder snittet på Brann Stadion om 20 år så må jeg få lov til å si at jeg er en av de som ikke bryr meg stort om hva det er. Vi kan ha 10 000 på kampene så lenge de som møter opp er lojale og hardcore fans. Så får de som bare bryr seg på 16.mai og ved andre store anledninger klage på kapasiteten. Jeg har partoutkort og koser meg med det.

Joggi Bogga

Hos betsafe kan du dra nytte av billettkunnskapen din, Krøvel :)

18.00     
Average attendance 2009 - Rosenborg
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 18957
1.65
Under 18957
2.10
18.00    
Average attendance 2009 - Brann
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 16954
1.95
Under 16954
1.75
18.00    
Average attendance 2009 - Viking
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 15379
2.30
Under 15379
1.55
18.00    
Average attendance 2009 - VÃ¥lerenga
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 12700
1.70
Under 12700
2.03
18.00    
Average attendance 2009 - Fredrikstad
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 11523
1.35
Under 11523
2.95
18.00    
Average attendance 2009 - Aalesund
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 10363
1.65
Under 10363
2.10
18.00    
Average attendance 2009 - Lillestrøm
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 8788
2.03
Under 8788
1.70
18.00    
Average attendance 2009 - Molde
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 8203
1.90
Under 8203
1.80
18.00    
Average attendance 2009 - Strømsgodset
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 5915
1.75
Under 5915
1.95
18.00    
Average attendance 2009 - Lyn
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 6643
1.90
Under 6643
1.80
18.00    
Average attendance 2009 - Bodø/Glimt
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 5503
1.75
Under 5503
1.95
18.00    
Average attendance 2009 - Tromsø
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 5482
1.70
Under 5482
2.03
18.00    
Average attendance 2009 - Start
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
Over 11200
1.85
Under 11200
1.85
18.00    
Team to get highest average attendance in their away matches
Vinnerspill Spesial
   
Tippeligaen
   
VÃ¥lerenga
2.25
Rosenborg
3.50
Stabæk
10.00
Brann
11.00
Tromsø
13.00
Lyn
14.00
Lillestrøm
14.00
Fredrikstad
15.00
Viking
18.00
Bodø/Glimt
30.00
Start
30.00
Molde
40.00
Aalesund
40.00
Strømsgodset
50.00
Odd
50.00
Sandefjord
60.00
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2009, 10:19:42 AM
Quote from: Christian on February 09, 2009, 08:48:23 AM

Jotakk, eg ferdes i bergenstrafikken daglig, riktignok med buss, men er fullt klar over problemet. Poenget mitt va at det ikkje bare er Bergen som har utfordringer på dette punktet. Noe du elegant hopper over når du snakker om hvordan Stor-Stavanger skal vokse så voldsomt.




I Stavanger har de ikke fjell som stenger for trafikkflyten. All trafikken som skal fra en ende av byen til en annen, må ikke gjennom ETT sted.


Men trafikken må fortsatt gå på veier. Veier som må bygges. Stavanger har også et veinett som i aller høyeste grad er sprengt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on February 09, 2009, 11:02:25 AM
Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2009, 10:19:42 AM
Quote from: Christian on February 09, 2009, 08:48:23 AM

Jotakk, eg ferdes i bergenstrafikken daglig, riktignok med buss, men er fullt klar over problemet. Poenget mitt va at det ikkje bare er Bergen som har utfordringer på dette punktet. Noe du elegant hopper over når du snakker om hvordan Stor-Stavanger skal vokse så voldsomt.




I Stavanger har de ikke fjell som stenger for trafikkflyten. All trafikken som skal fra en ende av byen til en annen, må ikke gjennom ETT sted.


Men trafikken må fortsatt gå på veier. Veier som må bygges. Stavanger har også et veinett som i aller høyeste grad er sprengt.


Men det er lettere å bygge veier der det ikke er fjell.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on February 09, 2009, 10:26:57 AM
Regjeringen bevilger penger etter hvordan behovet er.


Ja du kan tro!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on February 09, 2009, 11:27:06 AM
Men det er lettere å bygge veier der det ikke er fjell.


Ja, men når det står hus der så foretrekker eg å ha fjell. De kan me lage hull i!
GÃ¥ av.

Go Up