• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: kabelmann on August 13, 2008, 08:14:29 AM
Bjørn Dahl mener i dagens BT at bergenserne må kjenne sin besøkelsestid. Hva med å kjenne sin egen besøkelsestid? Brann har ikke vært i nærheten av noen besøkelsestid hele denne sesongen. Man begynte med å la seg pisse på borte mot Everton. Deretter har man latt seg pisse på i serien og i cupen og i serien igjen - før man lar seg pisse litt på igjen av Ventspils.

Videre selger man sin beste spiller i sommer uten å ha en erstatter klar. Man dummer seg ut på overgangsmarkedet og man dummer seg ut i kontraktsforhandlinger . Man har ordnet seg slik at treneren helst har lyst til å gi seg, man bruker et billettsystem som kun virker på gode dager (ref. alle problemene folk på forumet her har hatt) - og så skjønner man ikke at i sum så går alt dette ut over Branns publikumstekke og folks vilje til å engasjere seg.

Og kom igjen, for sen kampstart? Hvem er vi, Vålerengen?


Brann sin klaging og syting er akkurat som dårlige selgere. De skylder alltid på alt annet enn seg selv  når de ikke klarer og levere. Her må faen meg Dahl se seg i speilet og se på hvilket produkt Brann leverer.

Falkman

Quote from: Belfort on August 13, 2008, 08:18:21 AM
Quote from: kabelmann on August 13, 2008, 08:14:29 AM
Bjørn Dahl mener i dagens BT at bergenserne må kjenne sin besøkelsestid. Hva med å kjenne sin egen besøkelsestid? Brann har ikke vært i nærheten av noen besøkelsestid hele denne sesongen. Man begynte med å la seg pisse på borte mot Everton. Deretter har man latt seg pisse på i serien og i cupen og i serien igjen - før man lar seg pisse litt på igjen av Ventspils.

Videre selger man sin beste spiller i sommer uten å ha en erstatter klar. Man dummer seg ut på overgangsmarkedet og man dummer seg ut i kontraktsforhandlinger . Man har ordnet seg slik at treneren helst har lyst til å gi seg, man bruker et billettsystem som kun virker på gode dager (ref. alle problemene folk på forumet her har hatt) - og så skjønner man ikke at i sum så går alt dette ut over Branns publikumstekke og folks vilje til å engasjere seg.

Og kom igjen, for sen kampstart? Hvem er vi, Vålerengen?


Brann sin klaging og syting er akkurat som dårlige selgere. De skylder alltid på alt annet enn seg selv  når de ikke klarer og levere. Her må faen meg Dahl se seg i speilet og se på hvilket produkt Brann leverer.

Xminator

Det er ikke kampene mot Aalesund og Hamkam som trekker folk. Om Brann hadde lagt ut samtlige billetter en uke før kamp på alle hjemmekamper også i tippeligaen så hadde du sett samme mønsteret. Folk hadde strømmet til klassikerene og begivenhetene (gullkamp, "noe skjer", siste kamp for Kvisvik etc), og holdt seg hjemme mot Bodø/Glimt.

Belfort

Byen burde selvsagt koke i dag. Brann har likevel bestemt seg for at de ikke har så lyst til og bidra til en festdag. Er helt utrolig hvor dårlig man har forvaltet denne enestående muligheten. Man går ikke i harmonien hver torsdag hvis de spiller skjærende falskt!

abe78

August 13, 2008, 09:16:00 AM #4254 Last Edit: August 13, 2008, 09:19:39 AM by abe78
Jeg trodde folk gikk på stadion for å bli underholdt ikke for at det er en plikt? Jeg snakker om folk her, ikke supportere! :)
.og husk!

Belfort

Quote from: abe78 on August 13, 2008, 09:16:00 AM
Jeg trodde folk gikk på stadion for å bli underholdt ikke for at det er en plikt? Jeg snakker om folk her ikke supportere! :)


Selvsagt. Jeg tenker mer på den jevne tilskuer.

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on August 13, 2008, 08:14:29 AMOg kom igjen, for sen kampstart? Hvem er vi, Vålerengen?


En god del av fansen er faktisk folk som bor et stykke fra Bergen, og det er en del barn som går på Stadion også. Når kampen er ferdig over halv elleve, er det mange som ikke er hjemme før i halv tolv/tolvtiden, selv om du bor i Bergen. I hvert fall hvis man reiser kollektivt. Mange skal gjerne opp i 5-/6-tiden neste morgen. Når kampen da går på tv, holder de seg heller hjemme.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: Xminator on August 13, 2008, 09:05:44 AM
Det er ikke kampene mot Aalesund og Hamkam som trekker folk. Om Brann hadde lagt ut samtlige billetter en uke før kamp på alle hjemmekamper også i tippeligaen så hadde du sett samme mønsteret. Folk hadde strømmet til klassikerene og begivenhetene (gullkamp, "noe skjer", siste kamp for Kvisvik etc), og holdt seg hjemme mot Bodø/Glimt.


kanskje du har rett i det..og kanskje ikke. blir i grunn bare spekulasjoner.. det kan  man selvsagt også si om min påstand.  likefullt  mener jeg at jeg har belegg for å hevde at publikum  her  i byen virker mest tilfreds med  at  vi holder oss i vår egen lille plaskedam ( eliteserien), fremfor åpnere farvann ( europacup)

kabelmann

Brann er vant til at kamper markedføres av seg selv gjennom avis og TV, og det gjør det jo til en viss grad - men det er TL-kamper. Derfor gidder ikke Brann bruke penger på litt omfattende annonsering. Kjennskapen til europeisk fotball (så sant det ikke er engelsk fotball) er langt lavere, og jeg er sikker på at det er ganske mange der ute som ikke har peil på hvem O. Marseille er. Heller ikke at de vant Champions League i sin tid. Brann klarer ikke å gi inntrykk av at det er noe stort som skjer i kveld, og da gidder ikke folk å komme.

Det var en nitten år gammel bergensk betongarbeider som ringte inn til P3 i morges. Først mye bla bla før han sa at i dag var en god dag, for Brann skal spille kamp.
- "Mot hvem da", lurte programlederen
- "Nei, mot et eller annet Marsælije"
- "Hæ? Marsælije? Hvor kommer de fra? Er de spansk?"
- "Uhhh... vet ikke. Kanskje? Tror de er franske, men nå ble jeg litt usikker her. Kan være de er spansk..."
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Solgt ca 9000 nå. Klarer vi 10000?
Legg ned hele klubben!

Eivind

Forferdelig pinlig at vi ikke klarer å fylle stadion til randen i en så viktig kamp som denne er.

Men det er ett kjent faktum at store deler av Bergen gjerne ikke er forferdelig fotball interessert, men heller Brann interessert. Jeg merker det bare i min egen omgangskrets. Mange folk på jobben, venner og faktisk familie som har partukort men ikke gidder å gå på denne kampen.

Mannen i gaten virker som ikke forstår viktigheten av denne kampen, de har sannsynligvis knapt hørt om Marseille før og forventer ett braktap for Brann mot ett ukjent fransk (for noen spansk) lag.

Dersom Brann skulle klare underet å gå seirende ut av denne kvalikrunden skal man bare se at det blir ett stormløp for billetter til alle gruppespillkampene. Da pågrunn av at mannen i gaten har fått med seg (les, Rosenborg) at sjæmpions lig er noe virkelig stort. Kvaliken har derimot ikke samme effekt.

Torvanger

Ser at det selges cirka 100 timen, så frem til kl 18 bør man ha rundet 10.000. Frem til 20:45 kommer garantert den obligatoriske billettkøen til å innfinne seg, og man skal ikke se bort fra at det til slutt ender på 12.000 +/-.

abe78

.og husk!

Markmus

Ka du ve?

Joggi Bogga

Kommer han som gren på TV2 i høst?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

SKB1963

Hvor finner dere salgstallene? Jeg summerte opp antall ledige seter på billettluka.no og kom frem til 4854. Da vil det jo si at det er 13000 solgte, eller er jeg på viddene nå?

1908

Står no på billettsalgs siden at det er ca 5700 igjen kl 11.30

SKB1963


kabelmann

Er ikke kapasiteten noe redusert på disse e-cup-kampene?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Breiflabben

Jo. Alle ståplassene foran gamle sitte er vel ikke i bruk.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on August 13, 2008, 10:11:25 AM
Kommer han som gren på TV2 i høst?


Han kommer nok sikkert. Men hva med de snaut 7000 partoutkort-innehaverne som aldri møter opp i e-cupen? Er jo dit fingeren må rettes.. Tror ikke disse menneskene "griner for Brann", akkurat.

SKB1963

Isåfall vil det jo si en kapasitet på 16967. Trekker vi fra ledige seter (5346) har vi nå et salgstall på 11621.

abe78

Så enkelt tviler jeg på at det er. En del seter er lukket uten at de er solgt og en kan derfor ikke bare trekke fra 16967, men et lavere tall. Her kommer Krøvel snart med de harde fakta!
.og husk!

Breiflabben

Problemet vårt nå slik jeg ser det, er at etter de siste år der det har vert vanskelig å få tak i billetter, så har en masse halvintresserte folk med ræven full av gryn, kjøpt partoutkort.
Om de bare får med seg en 4-5 kamper driter de i, fordi hvis det kommer en storkamp ala seriefinalen mot Viking i fjor, så har de billett og slipper betale skjorten på svartebørsen.

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

SKB1963

Quote from: abe78 on August 13, 2008, 11:00:07 AM
Så enkelt tviler jeg på at det er. En del seter er lukket uten at de er solgt og en kan derfor ikke bare trekke fra 16967, men et lavere tall. Her kommer Krøvel snart med de harde fakta!


Er de lukket for salg sitter det vel mest sannsynlig en eller annen på det setet under kamp likevel som forhåpentligvis heier på Brann.

Eivind

Fikk denne SMS fra Brann nå: "Vi trenger DIN støtte på veien til Champions League i storkampen mot Marseille i kveld! Det er fortsatt ledige billetter til salgs."

Flott at man begynner å ta tak 7-8 timer før avspark.

ostraume

Quote from: SKB1963 on August 13, 2008, 10:53:17 AM
Isåfall vil det jo si en kapasitet på 16967. Trekker vi fra ledige seter (5346) har vi nå et salgstall på 11621.


Skrev ikke BT noe om at det var ca 15500 tilgjengelige plasser? I så fall er det nå solgt ca 10 000. Skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

4671 ledige nå (på billettluka)... det går nå i det minste nedover med antall ledige seter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

Selges jo ofte 1-2000 på kampdagen utenfor stadion..

Ewen

Skjønner ikke dette helt. Når vi spilte mot Levski Sofia for noen år siden i 3kvallik runde var jo stadion full og svartebørshandel var stor butikk. Godt muli at kapasiteten var litt lavere på den tiden, men allikevell?

Gepard

Dette har veldig mye med å gjøre at man har oppført seg som nisser i Brann den siste tiden. Når Brann selv gir faen i sine ambisjoner, hvorfor skal ikke da meningmann gjøre det ?

krøvel vellevold

Frydenbø: 2782 av 4053
Søndre: 2175 av 3850 utenom bortefeltet
BT: 1558 av 3897
SpV: 2451 av 3603
Losjer: 269 i går morges. Sikkert ikke noe særlig mer nå.
OM-fansen: 200?

Totalt: 9435.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2008, 12:12:29 PM
Frydenbø: 2782 av 4053

Hvordan teller du her? Inne på billettluka får jeg beskjed om at det er 515 ledige på Frydenbø. På BT får jeg sånn ca 700 fler solgte enn det du har. De andre gidder jeg ikke sjekke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

abe78

Ok, nå må vi jobbe folkens. Send SMS til de du kjenner:

Brann trenger deg i kveld. Sesongen til nå har vært en katastrofe, men det betyr ikke at vi svikter. Støtt by og lag!
.og husk!

kapteinen

I dag satser vi kvalitet og ikke kvantitet på Hansa.Her må vi kjenne vår besøkelsetid og skikkelig kjøre på på tribunen.Rable gal!
Z

smaalanda

Jepp! Tre seter per mann, her skal det rables!
KMO!!!

graset

Ingen vits å komme med unskyldninger, dette er pinlig!
Rbk har jo vært minst like dårlig og allikevel hatt null problem med å fylle opp i CL.
Når det gjelder problemene med billetluka er det  vel bare å laste ned en ny versjon av explorer eller firefox denne gang?
Klarer man ikke det klarer man sikkert ikke finne veien til stadion heller..
Blir det ikke mer enn 10-12 000 fortjener ikke Bergen noe bedre enn vi får nå for tiden..

Atlet Orvanger

Halvfulle tribuner, duskregn, flomlys og ingen forventninger. Og så har det sneket seg inn ett lite håp; kan dette være den ene av 100 kamper der Brann slår OM? Neppe, men.... I en sesong der mye går galt og nedturene har vært mange; ingenting hadde smakt bedre enn en fransk skalp. Tror jeg? Nei. Men det er herlig å kunne gå på stadion uten forventninger, bare med ett ørlite håp.

dudo

Det spratt antall ledige plasser opp med omtrent 500.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: Atlet Orvanger on August 13, 2008, 13:12:29 PM
Halvfulle tribuner, duskregn, flomlys og ingen forventninger. Og så har det sneket seg inn ett lite håp; kan dette være den ene av 100 kamper der Brann slår OM? Neppe, men.... I en sesong der mye går galt og nedturene har vært mange; ingenting hadde smakt bedre enn en fransk skalp. Tror jeg? Nei. Men det er herlig å kunne gå på stadion uten forventninger, bare med ett ørlite håp.


Hva er dette? 1 av 100 kamper? Fikk du med deg at vi slo Brugge og Dinamo Zagreb ifjor? Marseille er, og dette understreker jeg, et lag som er på høyde med begge disse lagene kvalitetsmessig. Hamburg er for eksempel et bedre lag.

Piss lei av denne Marseille-hypen.

Breiflabben

Problemet er vel bare at vi ikke er i nærheten av fjorårsnivået.
På denne tiden i fjor hadde jeg hatt klokketro på seier.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

smaalanda

Marseille er bedre enn både Brugge og Dinamp Zagreb. De ER like gode som Hamburg. Så må vi ikke glemme at Brann er mye dårligere, men jeg skal ikke ødelegge din positive holdning til hva kvelden kan bringe! :)
KMO!!!

Torvanger

Jeg har fulgt Marseille nokså tett på Viasat, og om ikke noe veldig spesielt har skjedd siden forrige sesong, er ikke de et lag jeg vil kalle uovervinnelig. I enkelte kamper var de sågar elendige og i særdeleshet på bortebane.

Det hadde vært en sensasjon om Brann hadde slått ut Barcelona, Inter eller Bayern, Marseille er ikke i nærheten av nivået til disse. BT og andre aviser virker å ha foret folket med en oppfatning av at Marseille befinner seg på en annen planet, og når sulliken Solli er ute og fjaser om at Brann vinner 1 av 10, ja da er det ikke vanskelig å skjønne at flere kaster seg på denne bølgen.

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on August 13, 2008, 12:24:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2008, 12:12:29 PM
Frydenbø: 2782 av 4053

Hvordan teller du her? Inne på billettluka får jeg beskjed om at det er 515 ledige på Frydenbø. På BT får jeg sånn ca 700 fler solgte enn det du har. De andre gidder jeg ikke sjekke.


Du må telle med de ledige plassene på felt som IKKE er åpne for salg.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Aha, jeg trodde disse feltene var utsolgte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

QuotePiss lei av denne Marseille-hypen.


Regner med vi kan bruke denne mot deg etter kampen som lynavleder for eget dårlige humør?

Torvanger

Quote from: Xminator on August 13, 2008, 13:58:10 PM
QuotePiss lei av denne Marseille-hypen.


Regner med vi kan bruke denne mot deg etter kampen som lynavleder for eget dårlige humør?


Kjør på! (må innrømme at jeg ikke henger helt med her, men skitt au)

Torvanger

4200 er vi nede i nå, 1000 unna på 1 time? Stemmer dette Krøvel?

Markmus

Quote from: Torvanger on August 13, 2008, 13:45:00 PM
Det hadde vært en sensasjon om Brann hadde slått ut Barcelona, Inter eller Bayern, Marseille er ikke i nærheten av nivået til disse. BT og andre aviser virker å ha foret folket med en oppfatning av at Marseille befinner seg på en annen planet, og når sulliken Solli er ute og fjaser om at Brann vinner 1 av 10, ja da er det ikke vanskelig å skjønne at flere kaster seg på denne bølgen.

Er vel få som tror Marseille er like gode som Barcelona etc.? Marseille er hakket bedre enn Rennes (som vi kun fikk uavgjort mot takket være Bakke) og har som regel et par poeng mer enn Rennes ved sesongslutt. Kan vi spille bra mot Rennes, så kan vi spille bra mot Marseille også. Formen derimot... Det er uansett ikke noe publikumstrekkende lag vi har trukket.
Ka du ve?

kabelmann

På UEFA Team Ranking 2008 ligger forøvrig Olympique Marseille på 25. plass mens Hamburger, Rennes og Dinamo Zagreb ligger på henholdsvis 39., 97. og 121. plass. Så noe kvalitetsforskjell er det nok.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method3/trank2008.html
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up