• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

ACHTUNG and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "thesevs"
Quote from: "krøvel vellevold"

Jeg vet det fordi jeg har snakket med Guntveit. Han kunne ikke gi noe eksakt antall, men jeg vet det er snakk om mer enn det du estimerer, og at antall gjenværende billetter dermed også er en god del lavere. Det kommer til å bli utsolgt i god tid før kampen.


Nå kjenner jeg ikke til hvordan Brann arbeider med billettsalget sitt og dette kan være et dumt spm sådan, men vet du (eller noen) hvorfor slike tall ikke er eksakte. I mitt hode er jo dette arbeid utført på en datamaskin, så jeg så for meg at de til enhver tid visste hvor mange billetter de hadde solgt/hadde igjen, uavhengig om billetten er kjøpt i Brannbutikken eller på G-sport. De benytter jo seg av det samme systemet.


Da jeg snakket med ham, visste han ikke noen eksakte tall, og han hadde heller ikke mulighet for å sjekke det der og da.
Legg ned hele klubben!


Ricky

Quote from: "dokken"



� holde tilbake informasjon er vel vanligvis den dårligste måten å drepe all spekulasjon på.

dokken

Dersom Brann hadde solgt billetter på vanlig måte på Narvesen og 7-11, med en begrensning på hvor mange man kunne kjøpe (feks 3), tror jeg man ville oppnådd både langt raskere utsolgt kamp, og at vanlige bergensere kjøpte de aller fleste billettene.

Da kunne man allerede nå sagt: Dessverre, utsolgt! til engelskmenn som tenkte seg over uten billett.

Med det fikse opplegget nå, legger de opp til at kun de aller ivrigste gidder å kjøpe. Mange av dem er norske Everton-supportere, som bruker alle triks i boken for å sikre seg billetter.

Forøvrig synes jeg godt Brann kunne tilbudt større bortefelt til engelskmenn. Bare gøy med 2-3000 Everton-supportere på Stadion.

BBB-Tony

Quote from: "dokken"Dersom Brann hadde solgt billetter på vanlig måte på Narvesen og 7-11, med en begrensning på hvor mange man kunne kjøpe (feks 3), tror jeg man ville oppnådd både langt raskere utsolgt kamp, og at vanlige bergensere kjøpte de aller fleste billettene.

Da kunne man allerede nå sagt: Dessverre, utsolgt! til engelskmenn som tenkte seg over uten billett.

Med det fikse opplegget nå, legger de opp til at kun de aller ivrigste gidder å kjøpe. Mange av dem er norske Everton-supportere, som bruker alle triks i boken for å sikre seg billetter.

Forøvrig synes jeg godt Brann kunne tilbudt større bortefelt til engelskmenn. Bare gøy med 2-3000 Everton-supportere på Stadion.


Hadde Brann tillat å selge billetter på alle Narvesen og 7-11 butikker, så hadde Everton-supportere fått mange flere utsalgsteder de kunne utnytte! Det Brann har gjort er lurt spør du meg, selv om det ikke er optimalt. Tull at det ville blitt mindre Everton-supportere på tribunen om de hadde solgt på flere steder!

Gøy med 2-3000 Everton-supportere?? Er det ikke "gøyere" med 2-3000 flere Brann-supportere på stadion? Selvsagt er det det!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Red Rabitt

Nå lurte jeg fryktelig voldsomt på hvor mange billetter som er igjen! Håper for all del at det stemte det med 14000 bill solgt her hin dagen. Hadde sett frem til fotball fest med fulle tribuner, men begynner å få litt bange anelser her.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

BBB-Tony

Quote from: "Red Rabitt"Nå lurte jeg fryktelig voldsomt på hvor mange billetter som er igjen! Håper for all del at det stemte det med 14000 bill solgt her hin dagen. Hadde sett frem til fotball fest med fulle tribuner, men begynner å få litt bange anelser her.


Tror nok det blir utsolgt. Alltid de som stiller opp og kjøper på kampdagen, men hvor mange som blir kledd i blått i steden for rødt spørs...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dokken

Quote
Gøy med 2-3000 Everton-supportere?? Er det ikke "gøyere" med 2-3000 flere Brann-supportere på stadion? Selvsagt er det det!


Jammen disse 2-3000 har jo ikke kjøpt billett ennå! Og spørsmålet er om de kommer til å gjøre det i det hele tatt slik som Brann legger opp billettsalget.

Er stygt redd for at det ikke blir fullt på kampen. Og hvis folk gidder å reise fra England til Bergen i februar for å se kamp, synes jeg egentlig at de fortjener billett.

Er det noen som vet hva som skjer på SPV-tribunen med de plassene som ikke er "vekslet inn" der? Ser ikke ut som om de blir solgt.

I følge everton-forumet er det dessuten fortsatt ledige på Hansa! Mot Hamburg var det også en god del tomme seter der, mens jeg ikke kan huske å ha sett ett ledig sete på Hansa på en seriekamp de siste to-tre sesongene.

P er utsolgt, og det er feltet nærmest borteseksjonen. Tilfeldig? Neppe!

dokken

QuoteTror nok det blir utsolgt. Alltid de som stiller opp og kjøper på kampdagen, men hvor mange som blir kledd i blått i steden for rødt spørs...


Dette stemmer ikke lenger. Nå kjøper nesten alle på forhånd. Mot Hamburg var tilskuertallet nesten det samme som forhåndssalget.

Også den gang tabbet Brann seg ut med å si at det helt sikkert ville bli fullt. Først på kampdagen innså de at det ikke ville skje, og måtte nærmest tigge folk om å møte på brann.no.

Er ikke sikker på om Brann vil tillate at folk kjøper i porten en gang.

BBB-Tony

Quote from: "dokken"
Quote
Gøy med 2-3000 Everton-supportere?? Er det ikke "gøyere" med 2-3000 flere Brann-supportere på stadion? Selvsagt er det det!


Jammen disse 2-3000 har jo ikke kjøpt billett ennå! Og spørsmålet er om de kommer til å gjøre det i det hele tatt slik som Brann legger opp billettsalget.

Er stygt redd for at det ikke blir fullt på kampen. Og hvis folk gidder å reise fra England til Bergen i februar for å se kamp, synes jeg egentlig at de fortjener billett.

Er det noen som vet hva som skjer på SPV-tribunen med de plassene som ikke er "vekslet inn" der? Ser ikke ut som om de blir solgt.

I følge everton-forumet er det dessuten fortsatt ledige på Hansa! Mot Hamburg var det også en god del tomme seter der, mens jeg ikke kan huske å ha sett ett ledig sete på Hansa på en seriekamp de siste to-tre sesongene.

P er utsolgt, og det er feltet nærmest borteseksjonen. Tilfeldig? Neppe!


Tror nok det blir utsolgt. Enda en uke til kamp og mange kjøper billetter på kampdagen om det ikke er utsolgt. De plassene som er ledige på Hansa er de billettene som nye partoutkort-havere har fått tildelt og de som Bataljonen har fått tildelt. Disse billettene er enda ikke blitt lagt ut for salg. De vil bli solgt på fotballpuben i nærmeste tid. Husker ikke riktig hva tidspunktet var. Er det noen plasser på SPV-tribunen som ikke er forhåndskjøpt, så blir de nok solgt på lik linje med alle andre billetter.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "dokken"
QuoteTror nok det blir utsolgt. Alltid de som stiller opp og kjøper på kampdagen, men hvor mange som blir kledd i blått i steden for rødt spørs...


Dette stemmer ikke lenger. Nå kjøper nesten alle på forhånd. Mot Hamburg var tilskuertallet nesten det samme som forhåndssalget.

Også den gang tabbet Brann seg ut med å si at det helt sikkert ville bli fullt. Først på kampdagen innså de at det ikke ville skje, og måtte nærmest tigge folk om å møte på brann.no.

Er ikke sikker på om Brann vil tillate at folk kjøper i porten en gang.


Er det fortsatt billetter igjen på kampdagen, så kommer nok Brann til å selge på stadion. Det er jeg meget sikker på.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Red Rabitt

Quote from: "dokken"
Quote
Gøy med 2-3000 Everton-supportere?? Er det ikke "gøyere" med 2-3000 flere Brann-supportere på stadion? Selvsagt er det det!


Jammen disse 2-3000 har jo ikke kjøpt billett ennå! Og spørsmålet er om de kommer til å gjøre det i det hele tatt slik som Brann legger opp billettsalget.

Er stygt redd for at det ikke blir fullt på kampen. Og hvis folk gidder å reise fra England til Bergen i februar for å se kamp, synes jeg egentlig at de fortjener billett.

Er det noen som vet hva som skjer på SPV-tribunen med de plassene som ikke er "vekslet inn" der? Ser ikke ut som om de blir solgt.

I følge everton-forumet er det dessuten fortsatt ledige på Hansa! Mot Hamburg var det også en god del tomme seter der, mens jeg ikke kan huske å ha sett ett ledig sete på Hansa på en seriekamp de siste to-tre sesongene.

P er utsolgt, og det er feltet nærmest borteseksjonen. Tilfeldig? Neppe!


Hvor ser du/de hvor det er ledig?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Herregud for en klaging og syting! Hadde Brann hatt et åpnere billettsalg, hadde det betydd at det ble mye enklere for Everton-fans å skaffe seg billetter til feile tribuner. Da kunne det blitt flere tusen Everton-fans spredt utover, i stedet for kanskje noen hundre. Hadde Brann tilbudt Everton-fansen en bortetribune på flere tusen, så hadde det selvsagt vært gale det også. Stadion kommer etter all sannsynlighet til å bli helt utsolgt, og da er det vel bedre at over 15000 av dem er Brann-fans, enn at kanskje bare 12-13000 er det. Uansett er det jo positivt at Brann setter sine egne supportere over andre lags supportere! Skulle jaggu tatt seg ut om Everton-fansen fikk et svært bortefelt med plass til alle blå som ville på kamp, mens Brann-fansen ikke fikk nok billetter... Så kan man jo si at "jammen nå ser de jo at etterspørselen ikke er så stor, så da kunne jo Everton fått flere", men det går ikke. Og grunnen til det er at det allerede er solgt massevis av billetter på feltene nærmest bortefeltet. Hadde nok blitt klaging om folk hadde blitt flyttet til andre steder enn der de har fått billett, ja...

Og så til dette om at det er "bedre med 3000 Everton-fans enn 3000 tomme seter". Hvorfor det? Er det om å gjøre at bortefansen stiller flest mulig og dermed kan synge oss på ræv? Hvor mye glede har Brann av hjemmebane hvis bortefansen er mange tusen og får Everton-spillerne til å føle at det er DE som har hjemmekamp? Jeg vil ha BRANN-stemning! Bortefansens synging er ulyd!

Uansett var salget passert 14000 for noen dager siden. Da hadde det økt fra ca 11000 (solgte gjennom forkjøpsrett og 900 til Everton) da det "åpne" salget startet. Med andre ord var det solgt ca 3000 i løpet av fredag, lørdag og mandag. (Tror dette tallet var fra mandag). Jeg vil tippe det er solgt minst 15000 nå, og da er det ikke mange plassene igjen. Og i følge Jan Tore Guntveit er det først og fremst vip'ene (ikke vip hvermannsen, men de med losjer) som har sviktet. Disse er med i kapasiteten på 16800 eller hva det er.
Legg ned hele klubben!

dokken

Klart det er bedre med bortefans enn tomme seter. De bidrar til den generelle stemningen på kampen. Mange bortesupportere er jo bare gøy.

Enig med at det hadde vært meningsløst dersom interessen for kampen blant den vanlige bergenser var veldig stor, men synes ikke det er så mye som tyder på det.

Poenget mitt er bare at det er ekstremt pinlig hvis det blir ledige seter på denne kampen. leste tyske medier som undret seg stort over at den nybakte norske seriemesteren ikke fylte sin lille stadion mot HSV.

Fotballkamper skal være utsolgt, spesielt en så stor kamp som dette. Håper du har rett, men er veldig skeptisk til hvordan Brann håndterer dette. Også tidligere har vi opplevd ledige seter på "utsolgte" kamper - spesielt i begynnelsen av sesongen i fjor.

Og hvordan vil det ta seg ut for engelskmennene som må se kampen på pub i sentrum, hvis de ser at det er ledige seter? Da hadde jeg blitt passe oppgitt og sur

kabelmann

Jo mindre blått på stadion, jo bedre. Kvoten på 850-900 er absolutt mer enn nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Quote from: "krøvel vellevold"Og i følge Jan Tore Guntveit er det først og fremst vip'ene (ikke vip hvermannsen, men de med losjer) som har sviktet. Disse er med i kapasiteten på 16800 eller hva det er.


Med de prisene Brann gikk ut med på losjene så forstår jeg at bedriftene takket nei.

Gubrask

I følge de i Brannbutikken var det i overkant av 1000 billetter igjen til onsdag..

krøvel vellevold

Quote from: "dokken"Klart det er bedre med bortefans enn tomme seter. De bidrar til den generelle stemningen på kampen. Mange bortesupportere er jo bare gøy.



Man går da ikke på kamp for å høre bortefansen synge! Bortefans lager ULYD! Jo flere bortefans, jo mere ulyd. Vil du virkelig synes det er gøy om vi blir sunget på ræv på vår egen hjemmebane? Tomme seter støtter i det minste ikke motstanderen!

Hvorfor påstår du også at interessen ikke er stor? Med tanke på at det er lagt masse restriksjoner i salget, som f.eks. max en billett pr kjøper, man må ha med ID for eventuelt andre man kjøper til (og som må være familie), og når det kun er et par steder man kan kjøpe billett (noe som gjør det vanskelig for utenbys folk), så er det ikke rart salget går tregt. Men det er seks dager igjen til kamp, og det er altså bare litt over 1000 billetter igjen. På de seks foregående dagene er det altså solgt ca 4000 billetter. Hvorfor skulle vi ikke da kunne selge 1000 de seks siste? (Det vanlige argumentet om at det kun er enkeltplasser igjen, er jo ikke særlig vesentlig denne gang... "Alt" som er solgt er jo også enkeltplasser!) Hadde det vært opp til deg, hadde disse ca 1000 plassene allerede vært fylt opp av Everton-supportere. Nå blir de i stedet fylt opp av 1000 Brann-supportere.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig var det 9500 av 12200 p-kortinnehavere som benyttet seg av forkjøpsretten. Legg til at ikke alle fikk brev om forkjøpsretten, at noen sikkert har kjøpt billett selv om de ikke benyttet seg av forkjøpsretten, at ikke alle har tid og anledning til å gå på kamp (utenbys folk f.eks.), og at sikkert en del bedrifter ikke har spandert på seg billetter til enkeltkamper i tillegg til det p-kortet de allerede har investert i, så er ikke tallet så hakkende gale.

I går var det visstnok ca 1000 billetter igjen, så det blir nok fullt til tross for alle restriksjoner i salget som f.eks. max en bill pr kjøper, ID-registrering, bare to salgssteder (ingen utenfor Bergen og ikke noe nettsalg), osv.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om det er losjebillettene som selges sist slik det antydes av en annen poster så tror jeg ikke det blir helt fult. Disse billettene er relativt høyt priset vil jeg tro.

Om det ikke blir 17000 på kampen, men bare 16000, så vil fortsatt Hansa/BT/Vip-hvermansen og gamle sitte ha nær 100% solgt.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Om det er losjebillettene som selges sist slik det antydes av en annen poster så tror jeg ikke det blir helt fult. Disse billettene er relativt høyt priset vil jeg tro.

Om det ikke blir 17000 på kampen, men bare 16000, så vil fortsatt Hansa/BT/Vip-hvermansen og gamle sitte ha nær 100% solgt.


Ja på losjer var det visst bare 40% dekning for en ukes tid siden.
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Om det er losjebillettene som selges sist slik det antydes av en annen poster så tror jeg ikke det blir helt fult. Disse billettene er relativt høyt priset vil jeg tro.

Om det ikke blir 17000 på kampen, men bare 16000, så vil fortsatt Hansa/BT/Vip-hvermansen og gamle sitte ha nær 100% solgt.


Ja på losjer var det visst bare 40% dekning for en ukes tid siden.


Brann gikk ut med en pris på 2.250 pr losjeplass og 1.600 på Brannbørsen/Brannstuen. Gikk kan ikke forstå hvilke betalingsvillighet Brann så for seg hos Bedriftene. Vi har f.eks en losje til 12 stk og det er uaktuelt å betale 27.000 for å se denne kampen.

BBB-Tony

Quote from: "dokken"Klart det er bedre med bortefans enn tomme seter. De bidrar til den generelle stemningen på kampen. Mange bortesupportere er jo bare gøy.

Enig med at det hadde vært meningsløst dersom interessen for kampen blant den vanlige bergenser var veldig stor, men synes ikke det er så mye som tyder på det.

Poenget mitt er bare at det er ekstremt pinlig hvis det blir ledige seter på denne kampen. leste tyske medier som undret seg stort over at den nybakte norske seriemesteren ikke fylte sin lille stadion mot HSV.

Fotballkamper skal være utsolgt, spesielt en så stor kamp som dette. Håper du har rett, men er veldig skeptisk til hvordan Brann håndterer dette. Også tidligere har vi opplevd ledige seter på "utsolgte" kamper - spesielt i begynnelsen av sesongen i fjor.

Og hvordan vil det ta seg ut for engelskmennene som må se kampen på pub i sentrum, hvis de ser at det er ledige seter? Da hadde jeg blitt passe oppgitt og sur


De "utsolgte" kampene i serien har vært utsolgt. Brann kan ikke for at de som har kjøpt billett eller har partoutkort ikke møter på kampen. Og er det en gruppe tomme seter er det ofte bedrifter som ikke har anledning til å sende ansatte på kamp den dagen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HeiaBrann!

Quote from: "tonynord"
Quote from: "dokken"Klart det er bedre med bortefans enn tomme seter. De bidrar til den generelle stemningen på kampen. Mange bortesupportere er jo bare gøy.

Enig med at det hadde vært meningsløst dersom interessen for kampen blant den vanlige bergenser var veldig stor, men synes ikke det er så mye som tyder på det.

Poenget mitt er bare at det er ekstremt pinlig hvis det blir ledige seter på denne kampen. leste tyske medier som undret seg stort over at den nybakte norske seriemesteren ikke fylte sin lille stadion mot HSV.

Fotballkamper skal være utsolgt, spesielt en så stor kamp som dette. Håper du har rett, men er veldig skeptisk til hvordan Brann håndterer dette. Også tidligere har vi opplevd ledige seter på "utsolgte" kamper - spesielt i begynnelsen av sesongen i fjor.

Og hvordan vil det ta seg ut for engelskmennene som må se kampen på pub i sentrum, hvis de ser at det er ledige seter? Da hadde jeg blitt passe oppgitt og sur


De "utsolgte" kampene i serien har vært utsolgt. Brann kan ikke for at de som har kjøpt billett eller har partoutkort ikke møter på kampen. Og er det en gruppe tomme seter er det ofte bedrifter som ikke har anledning til å sende ansatte på kamp den dagen.

Det var et par grupper med tomme seter ja, eneste unntak var vell mot Viging...

Nixon

http://www.brann.no/index.php?mapping=268

Vet ikke om denne har vært oppe her før. Men salget til første kamp starter tirsdag 11. mars. Og så går det slag i slag med salg av kun enkeltkamper utover året kan det virke som. Så det blir med andre ord mye stress for de som ikke har partoutkort.
Rød makt på Hansa

The Boss

Everton kampen offisielt utsolgt!
Melder brann.no

thesevs

Quote from: "The Boss"Everton kampen offisielt utsolgt!
Melder brann.no


Totalt 16.200 billetter er solgt av den totale kapasiteten på rundt 16.800, grunnet en sikkerhetsmessig sperring av felt F på BT-tribunen samt plasser i forbindelse med losjer.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Skal bli interessant å se i morgen om RBK klarer å matche dette tallet. De har en like god motstander som oss, italienske lag har selvsagt høy status, og de selger billettene til dels veldig mye billigere enn Brann. Var det ikke 300 eller 350 Brann skulle ha over hele Stadion (utenom Bataljonens felt til 200) for både voksne og barn? RBK kjører billettpriser fra 115 til 295 for voksne, og helt ned til 85 for barn. Dessuten har jo også Brann hatt store restrisksjoner på salget, med kun to salgssteder (og ikke noe nettsalg), kun én billett pr kjøper, ID-registrering, osv. RBK selger billetter åpent på nett. Likevel ligger RBK an til å få et lavere tall enn de 16200 vi får. Dette skulle vel bevise at det bare er pisspreik at det er et særbergensk fenomen med lavere tilskuertall i uefa-cup enn serie, slik en god del (bl.a. Knut Langeland) påstår. Nevnte Langeland brukte da også RBK (som vanlig) som eksempel på publikum som hadde skjønt verdien av e-cup. Da RBK for et par år siden spilte uefa-cup i tilsvarende runde mot Zenit, kom det 11000. Altså ikke noe vesentlig bedre enn det Brann trakk allerede i 1. ordinære runde mot Club Brugge i år.
Legg ned hele klubben!

arntf

Tviler på at vi matcher deres tilskuertall, Krøvel, som er imponerende og setter standarden for oss alle. Men, du bommer nok når du sidestiller Fiorentina og Everton som publikumsmagneter til våre to kamper. I det anglofile Norge (for ikke å si Bergen, med deres engelske supporterkultur) er nok Everton en større magnet enn Fiorentina.

Tipper vi havner et sted mellom 12 000 og 14 000 tilskuere  morgen.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?
Rød makt på Hansa

HeiaBrann!

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?

Noen som snakket om av det var 3500 engelskmenn som hadde funnet veien til Bergen. Ikke vet jeg om alle fikk billett, men de satt godt spredd rundt på hele stadionen!

Brannesen

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?


Ja lurte på det samme. Så nesten ut som det var flere folk der enn det var seter...men uten billett? Det skal vel ikke være mulig!? Var forresten en rett foran meg på frydenbø som jublet hemningsløst da everton scoret det første målet...helt til onkel kom og hentet han :)
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Northside

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?


Ja Gunvteit får kjøre på. Tiltakens hans svikter jo gang på gang...

Hva med å gjøre det enkelt? Gå ut i media og si at alle Everton fans som befinner seg utenfor bortefeltet vil bli kastet ut, for så å kjøre billettsalget nesten som vanlig.
Nå fikk jo Everton fansen sitte på hele stadion og henge opp bannere der det passet de. Eneste dette billettsystemet gjorde var å gjøre det vansligere for Brann sine supportere å skaffe billett...

krøvel vellevold

Quote from: "Northside"
Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?


Ja Gunvteit får kjøre på. Tiltakens hans svikter jo gang på gang...

Hva med å gjøre det enkelt? Gå ut i media og si at alle Everton fans som befinner seg utenfor bortefeltet vil bli kastet ut, for så å kjøre billettsalget nesten som vanlig.
Nå fikk jo Everton fansen sitte på hele stadion og henge opp bannere der det passet de. Eneste dette billettsystemet gjorde var å gjøre det vansligere for Brann sine supportere å skaffe billett...


Jeg ler meg i hjel, Northside! Hva slags Guntveit-tiltak er det som svikter gang på gang? Jeg vet jo at du er bortefansens venn, men dette blir jo bare latterlig. Husker du latterliggjorde Branns strenge inngangskontroll mot Dinamo, fordi de likevel klarte å få inn to bluss. Javel. Men fikk du med deg hvor mange bluss de kastet inn på banen i Rennes? Var sikkert 30-40 stk., og de fikk stoppet kampen en stund der. Hadde det ikke vært for "Guntveit-tiltakene", kunne det samme skjedd i Bergen. I hvert fall ville de fått inn mer enn de to blussene de klarte å smugle inn.

Nå er det billettsalget til dagens kamp som er en skandale i følge deg. Ja, det var kanskje noen hundre flere Everton-fans der enn det skulle være. De fikk vel 900 plasser, så var de noen hundre på feltet ved siden av bortefeltet, og så var det noen hundre i det åpne hjørnet og på Felt F på BT. De var kanskje 1500 totalt. Men har det noen gang slått deg at hvis det var fritt frem og åpent salg til denne kampen, så ville det vært mye mer enn det? Er ikke i tvil om at de kunne vært sikkert det dobbelte om de bare hadde kunnet forsyne sg. Men som den bortesupporter-entusiasten du er, så hadde vel det bare vært greit, i stedet for at disse billettene gikk til Brann-fans. Legg merke til at Stadion var utsolgt, og det var over 90% Brann-fans. Det hadde ikke vært 90% Brann-fans om DU hadde styrt der oppe. Brann gjorde det eneste riktige. Både for å unngå svartebørs, og for å unngå at billettene i for stor grad havnet hos Everton-fansen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/uefa/article100313.ece

Hvis Northside trodde at det var vanskelig å kjøpe billett til denne kampen så kan fetter Guntveit trøste han med at det skal bli verre. Til CL-kvalikken må alle registrere seg på nettet. Det skal bli gøy...

Men hvor mange engelskmenn var det egentlig på Stadion i dag? Det var jo nesten fullt på det ene feltet på BT, det som etter sigende ikke skulle være solgt. Og det stod mange mellom tribunene. Slapp Brann inn noen billettløse engelskmenn?


Det var neppe stort mer enn 1500 Everton-fans. 900 på bortefeltet, noen hundre på feltet ved siden av og noen hundre på BT's felt F og hjørnet der borte. Hvis noen påstår at de var bortimot 2000, så er det absolutt max! Og det BT-feltet ble vel brukt fordi det var bedre at de stod der enn andre steder.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "arntf". I det anglofile Norge (for ikke å si Bergen, med deres engelske supporterkultur) er nok Everton en større magnet enn Fiorentina.

.


Men billige billetter er nok samtidig en større magnet enn dyre. Og åpent billettsalg er nok en større magnet enn strenge restriksjoner i salget.
Legg ned hele klubben!

Makan

Var jævlig mange blå som stod mellom bt og feltet deres og. Hadde disse egentlig kjøpt billett andre steder på stadion og blitt vist bort dit?? Trodde ståplasser på stadion i Europa var fy-fy. Nok en gang lar vi gjestene bestemme. Ellers var det en helvetes kamp, vi tapte. Fotball kan være svart-hvitt. Så jævla mange som gledet seg til seriestart. Vi e i Europa, Bergens fødeland for faen!

Nixon

Quote from: "Northside"Hva med å gjøre det enkelt? Gå ut i media og si at alle Everton fans som befinner seg utenfor bortefeltet vil bli kastet ut, for så å kjøre billettsalget nesten som vanlig.


Jobber du på Rema? Det enkle er ikke alltid det beste. Og dette blir for enkelt. For ikke å snakke om temmelig naivt. Tror du virkelig at dette vil stoppe bortelaget sine supportere? Stopper det for den saks skyld oss hvis vi får for få billetter til en bortekamp?
Rød makt på Hansa

paf

For øvrig bør det gå greit med billetter hvis vi skulle gå til finalen i UEFA-cupen. I følge UEFA får hvert av deltagerlagene 13.000 billetter, mens 11.000 til "øvrig publikum" legges ut nå. Mer info om billettsalget hos UEFA:
http://www.uefa.com/competitions/uefacup/ticketing/newsid=656806.html

HeiaBrann!

Quote from: "paf"For øvrig bør det gå greit med billetter hvis vi skulle gå til finalen i UEFA-cupen. I følge UEFA får hvert av deltagerlagene 13.000 billetter, mens 11.000 til "øvrig publikum" legges ut nå. Mer info om billettsalget hos UEFA:
http://www.uefa.com/competitions/uefacup/ticketing/newsid=656806.html

Tror jeg venter til etter Liverpool-turen med å bestille... Hehe

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf". I det anglofile Norge (for ikke å si Bergen, med deres engelske supporterkultur) er nok Everton en større magnet enn Fiorentina.

.


Men billige billetter er nok samtidig en større magnet enn dyre. Og åpent billettsalg er nok en større magnet enn strenge restriksjoner i salget.


Mmmm, det har du nok rett i. Med lusne 10 581 tilskuere bommet jeg ihvertfall grovt da jeg gjettet mellom 12 og 14 tusen. Halvfullt, med andre ord.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

KNUDSEN

Quote from: "arntf"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arntf". I det anglofile Norge (for ikke å si Bergen, med deres engelske supporterkultur) er nok Everton en større magnet enn Fiorentina.

.


Men billige billetter er nok samtidig en større magnet enn dyre. Og åpent billettsalg er nok en større magnet enn strenge restriksjoner i salget.


Mmmm, det har du nok rett i. Med lusne 10 581 tilskuere bommet jeg ihvertfall grovt da jeg gjettet mellom 12 og 14 tusen. Halvfullt, med andre ord.


eller halv tomt, kommer helt på hvordan man ser på det
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Hausberg

ja nå er det ikke lenge til så er vi samlet på goodison folkens, noen som vet hvor mange billetter vi har solgt til dette oppgjøret? på den engelse tråden blir det nevnt at det er solgt 2000 mens guntveit tror på 2500. Noen som vet mer eksakt om dette?
Gleder meg som en unge, vi skal synge dem på ræv:)
itt hjerte står i Brann......

krøvel vellevold

Knut Langeland sa altså i høst at bergenserne ikke har skjønt at e-cup er større enn serie, slik de har skjønt alle andre steder. Bl.a. var Trondheim et sted der de hadde skjønt det, og bergenserne var bare selvopptatte, navlebeskuende og uten peiling på hva skikkelig fotball er for noe. Listen under viser om Langeland hadde rett i det han sa. Her er onsdagens og torsdagens kamper rangert etter oppmøte i forhold til snitt i serien:

Slavia Praha - Tottenham --------------- 263,0%
Aberdeen - Bayern München ----------- 162,8% (Fullt)
Bolton - Atletico Madrid ----------------- 125,6%
Galatasaray - Bayer Leverkusen ------- 122,7%
Zürich - Hamburg ------------------------ 115,1%
Zenit - Villarreal ------------------------- 104,3% (Fullt)
Brann - Everton -------------------------- 94,1% (Fullt)
Rangers - Panathinaikos ---------------- 92,3%
Anderlecht - Bordeaux------------------- 80,0%
AEK - Getafe ----------------------------- 72,8%
PSV - Helsingborg ----------------------- 65,8%
Werder Bremen - Sporting Braga ------ 63,8%
Benfica - Nürnberg ---------------------- 61,9%
Marseille - Spartak Moskva ------------- 61,0%
Sporting - Basel -------------------------- 55,3%
Rosenborg - Fiorentina ------------------ 53,2%

Branns øvrige kamper i de ordinære rundene:

Brann - Club Brugge --------------------- 60,8%
Brann - HSV ------------------------------ 75,6%
Brann - Dinamo -------------------------- 57,8%

Det skal for øvrig sies at Brann har kjørt 300 kroner billetten både mot HSV, Dinamo og Everton. Til kampene mot Dinamo og spesielt mot Everton, var det strenge restriksjoner i billettsalget. RBK sin kamp mot Fiorentina hadde priser helt ned til 115 for voksne og 85 for barn. De dyreste var 295 og altså billigere enn Branns billigste.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Slavia Praha - Tottenham --------------- 263,0%


Og du som mente at Tottenham ikke var attraktive...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"
Slavia Praha - Tottenham --------------- 263,0%


Og du som mente at Tottenham ikke var attraktive...:)


Skal ikke så mye til å klare 263% når man bare har 4233 i snitt i serien. Spesielt hvis Spurs hadde med seg noen tusen.
Legg ned hele klubben!

abe78

Hvor kommer antall ståplasser inn i det regnestykket? Snittet i serien er jo preget av at vi har en 1500 ståplasser. Plasser som ikke kan benyttes i europacup.
.og husk!

Innlandsmax

Må bare igjen berømme dine evner til å innhente og behandle tallmateriale, Krøvel. All ære!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Hvor kommer antall ståplasser inn i det regnestykket? Snittet i serien er jo preget av at vi har en 1500 ståplasser. Plasser som ikke kan benyttes i europacup.


Derfor har jeg da også skrevet "fullt" i statistikken.
Legg ned hele klubben!

Christian

Pakk pent inn og send til Langeland. Skulle gjerne sett han kommentere dette. Løsningen blir vel et eller annet om hvor attraktive engelske lag er osv...

Go Up