• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Ja, møter vi et engelsk lag så skal du nok se at folk stiller.... and the whining continues: "åh, jeg har gått på stadion fast siden jeg var liten, nå hadde jeg tenkt å se favorittlaget mitt...."
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

enavgutta

Sakser inn et innlegg på Doddobloggen som beskriver nissene på stadda og situasjonen meget bra.

Sportsklubben Brann sin promotering av hele UEFA-cupen er intet mindre enn en skandale.

Billettpriser som gaar i alle retninger der man faar rabatter for det ene og det andre, gjoer det noksaa vanskelig for den gjennomsnittlige tilskuer aa faktisk finne ut hva kampene koster. Proevde selv aa finne noe info paa Branns hjemmesider, men det var umulig.

Hvorfor klubben ikke gikk ut og tilboed alle partoutkortinnehavere en billettpakke for begge kampene med rabatt, er uforstaaelig. Da ville nok hoeyst sannsynlig de som gikk paa Hamburg-kampen ogsaa gaatt paa Zagreb-kampen.

Det virker som at Branns markedssjef tror at UEFA-cupen er saa gjev at all promotering er unoedvendig. Faktisk gjorde de det vanskeligere for folk aa faa billetter ved aa kun legge utsalg til Brannbutikken eller Stadion. Helt meningsloest.

De klager paa lite folk, men legger ingenting til rette. Klubben har ikke evnet aa skape noe som helst entusiasme rundt UEFA-cupen, og publikum har derfor uteblitt. Skal man trekke folk til Stadion i november, maa klubben gi folk lyst til aa gaa paa kamp. Legge hindringer i veien ift. billettkjoep, rot med billettpriser, overprisede vanlige billetter og null promotering gav meg lyst til aa se kampen paa tv.

Hadde Brann vaert i Champions League eller spilt mot STORE lag (Chelsea, Bayern Munchen, Barcelona, Milan etc), hadde Brann kunne opptraadt slik de har gjort i aarets to UEFA-cup hjemmekamper. Mot mindre interessante lag, maa entusiasmen skapes.

Der har Brann sviktet, og de har seg selv aa takke. Knut Langelands forsoek paa aa gi bergenserne daarlig samvittighet er bare pinlig. Det er Sportsklubben Brann som sitter med ansvaret, men jeg tviler paa at de forstaar det selv.


ILS2

nummer9

Utrolig enkelt å komme trekkende med det ene eller det andre som unnskyldninger for ikke å gå. Om det hjelper dere å sove om natten, flott det, men de fleste punktene i feks utrdaget fra doddobloggen er bare vissvås.

Billettpriser: Om flere hadde kommet om det var billigere? Regner ikke med at det hadde vært problem å selge biletter til brann - viking for mangedobbelte av 300 på svartebørs, hvorfor er folk villige til å punge ut så mye for "en vanlig seriekamp"? Samtidig var kanskje Brann litt optimistiske og trodde at all oppmerksomheten rundt Brann skulle vare mere enn 3 dager etter endt serie. Når det slo feil kunne de ikke sette ned prisen i etterkant når mange hadde kjøpt billetter til full pris, da hadde det blit ramaskrik...

Pakketilbud på begge billettene: Her er jeg enig.

Promotering: Hvilken promotering tenkes det på? Skal brann begynne å henge opp plakater i byn når de spiller kamp? Har aldri vært nødvendig før... Det langeland peker på er at vi ikke ser frem til europa-kamper slik som vi ser frem til seriekamper. Kan ikke se at promoteringen har vært veldig forskjellig i forhold til vanlig seriekamp.

Billettsalg bare i butikk: Grunnen til dette har vært nevnt av Brann flere ganger, å øke sikkerheten mtp at bortesupportere ikke skal ende blandt hjemmepublikum. Når hamburg var på besøk fyllte de sin bortetribune, så da var det høyst aktuellt. Brann hadde regnet med mange flere supp fra Zagreb også.

Bilettpriser: Er det så mange rabatter på bilettpriser utenom partoutkort, bataljonen og BT-kortet? Skulle vel bare mangle om ikke partoutkort og bataljonen fikk rabatt. BT-abb er det samme på vanlige seriekamper.

Hva står igjen? Pakketilbud? Der håper jeg Brann har lært til neste gang...

Nixon

Greit nok at prisene for noen ble noe høy. Men når det gjelder andre faktorer her må da folk ta litt ansvar selv. Brann kan hverken komme på døren og selge billetter og så komme tilbake på kampdagen og hente folk slik at det blir mest mulig lettvint.

Og apropos billettpriser. De som skrek over seg og ville kappet av seg høyre armen og solgt moren sin fordi de ikke fikk billetter til de siste seriekampene har  jo heller ikke brukt mye penger på Brann. Hverken i serieinnspurten eller på partoutkort den siste uken. Disse burde i alle fall tatt seg råd til en enslig kamp!

Det hele koker ned til at interessen ikke er så stor som vi likte å tro noen uker her i høst.
Rød makt på Hansa

grei

Quote from: "nummer9"Regner ikke med at det hadde vært problem å selge biletter til brann - viking for mangedobbelte av 300 på svartebørs, hvorfor er folk villige til å punge ut så mye for "en vanlig seriekamp"?


Fordi det du kaller en "vanlig" seriekamp tilfeldigvis var en kampen der gullet skulle utdeles til Brann for første gang på 44 år? Et gull som det har vært pratet om i årevis og som førte til fullstending gullfeber omtrent i hele år? Selvfølgelig er billetter til den kampen mer verdt da den er mye mer ettertraktet. En kamp mot et lag de færreste har hørt om og som det dermed ikke ligger spesielt mye prestisje i å slå (i bergensere flest sine øyne) kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Det er klart interessen for en slik kamp er mye lavere - det gjelder både blant de som ble hjemme, og de som stilte på Stadion. Det er jo bare til å sammenligne stemningen. Mot Viking var dt kanskje tidenes beste engasjement og stemning, mot Zagreb var det årsverste og folk sto med hendene i lommen.  

10000 i en slik kamp er ikke bra, men det er heller ikke spesielt dårlig. Det er vel et sted mellom halvannen til dobbelt så mange som det hadde kommet i tilsvarende kamp for noen år siden, hvilket stemmer bra med økningen i publikusoppmøtet ellers.

Vi har lett for å glemme, og vi blir fort bortskjemt. Det er ikke mange årene siden vi var stolte over å være eneste i landet (sammen med RBK) som trakk 10000 i snitt, nå ropes det om skandale fordi vi ikke trekker flere i en turnering der vi ikke har noe særlig tradisjoner.

paf

Alex har som vanlig svar på Langelands påstander:
http://brannbloggen.origo.no/

Nixon

Quote from: "grei"10000 i en slik kamp er ikke bra, men det er heller ikke spesielt dårlig. Det er vel et sted mellom halvannen til dobbelt så mange som det hadde kommet i tilsvarende kamp for noen år siden, hvilket stemmer bra med økningen i publikusoppmøtet ellers.


Isolert sett er det greit nok med tanke på tidligere år. Og hvis man ser på interessen for UEFA-cupen ellers i inn- og utland. Men det er en faktor her som ikke alle andre lag har. Vi har hatt utsolgte kamper i hele år, og interessen i dette gullåret har tilsynelatende vært mye mye større enn det som har fått plass på seriekampene. Det vil si at hvis vi hadde hatt plass til 25.000, noe vi ville hatt i mange kamper i år, ville plutselig ikke 10.000 vært så mye likevel.
Rød makt på Hansa

Rune felt F


Ricky




Mannen med gangsynet i orden der oppe i Brann-administrasjonen er som vanlig Bjørn Dahl.. :)
Tror ikke nødvendigvis at det er de helt store justeringene Brann trenger å gjøre prismessig; gjeninnførsel av merkbare familie- og studentrabatter vil nok alene bety en hel del ekstra tilskuere. Det aller viktigste blir nok å se nærmere på selve markedsføringen og ikke minst salgsprosessen. Selv tiden da Brann ønsket salg av billetter i byens bompengeboder virker helprofesjonelt i forhold til opplegget rundt uefa-cupen.

steinbygger

Gleder meg litt til å høre hva de som kritiserer dagens billettpriser har å si når vi evt kommer til CL. Er ingen i bartebyen som klager over 750 kr for en billett til rbk-Chelsea

krøvel vellevold

Quote from: "steinbygger"Gleder meg litt til å høre hva de som kritiserer dagens billettpriser har å si når vi evt kommer til CL. Er ingen i bartebyen som klager over 750 kr for en billett til rbk-Chelsea


CL er et helt annet produkt. Derfor aksepterer folk å betale mer. CL er en mye gjevere turnering, og Chelsea, Valencia og Schalke er en god del mer attraktive motstandere enn Dinamo Zagreb. Det er kun de fire som syns ultras er spennende, som finner Dinamo mer interessant enn de lagene RBK møter i CL.

Dessuten: Er 750 minsteprisen på Lerkendal? Eller er det her snakk om de dyreste billettene?
Legg ned hele klubben!

arntf

Mediumprisen, tror jeg. Jeg ga 1350,- for alle tre hjemmekampene på kjernenfeltet. Altså 450,- per kamp, og det er nok billigste pris.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Ricky

Quote from: "steinbygger"Gleder meg litt til å høre hva de som kritiserer dagens billettpriser har å si når vi evt kommer til CL. Er ingen i bartebyen som klager over 750 kr for en billett til rbk-Chelsea



RBKs billettpriser til årets Champions League:

Billettpakker, sesongkortinnehavere: Voksen kr. 885 - 1.650, barn/honnør kr. 600 - 750.
Billettpakker: Voksen kr. 1.275 - 2.250, barn/honnør kr. 675 - 735.
Rest-/enkeltbilletter: Voksen kr. 425 - 750, barn/honnør kr. 225 - 245.


Sesongkortprisene omregnet til enkeltkamper: 295-550 kr for voksne, og 200-250 kr for barn/honnør.
Noe som gir..
422,50 + 225 = kr 647,50 for en voksen og et barn (gjennomsnittspris) for å se en CL-kamp på Lerkendal
300 + 300 = kr 600 for en voksen og et barn for å se en UEFA-cupkamp på Brann Stadion.

Enkeltbilletter:
587,50 + 235 = kr 822,50 for en voksen og et barn (gjennomsnittspris) for ikke-sesongkortinnehavere å se en CL-kamp på Lerkendal
350 + 350 = kr 700 for å se UEFA-cup i Bergen.

Er ikke så veldig mye dyrere å se CL på Lerkendal enn UEFA-cup på Brann Stadion. Med mindre du da er en enslig voksen uten sesongkort, og vil ha enkeltbilletter på de dyreste plassene midt på langsiden. Men det vil jo i så fall være ditt eget valg.

HansaInferno

Snittprisen for en voksenbillett er 505 kroner, men man må ta med i vurderingen at det er et flertall som har sesongkort der oppe. De med sesongkort betaler i overkant av 400 kr for billetten. Vil ikke si at dette er veldig dyrt, men det kosterselvfølgelig litt.

Men det er ikke noe poeng i å sammenligne UEFA-cupen og CL, det ser vel de fleste, selv om de kanskje ønsker at det skulle vært anerledes.
Breiflabben, baby!

grei

Quote from: "steinbygger"Gleder meg litt til å høre hva de som kritiserer dagens billettpriser har å si når vi evt kommer til CL. Er ingen i bartebyen som klager over 750 kr for en billett til rbk-Chelsea


Det burde de. Stjerner i sikte eller ei, alt over 350 for billigste billett på en slik kamp er et hån mot publikum.

sydnes76

Nå sier jo også Brann at de bør vurdere lavere priser på det produktet vi nettopp har fått tilbudt. Ikke så forferdelig mye å mase om egentlig. Jeg synes og det er dyrt og valgte en av kampene. I evt. CL gruppespill der billettene koster 400-700 kroner, vil jeg nok velge den mest attraktive kampen og se resten på tv med en stor gjeng kompiser. Ikke fordi jeg ikke kan betale, men fordi det går en grense for hvor mye jeg vil pøse ut på fotball. Det viktigste for meg vil alltid være at Brann vinner, uansett om jeg er tilstede eller ikke....

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Man skulle nesten gitt de som stilte opp i går forkjøpsrett til kampene etter nyttår. Hvis vi kommer oss videre da selvsagt...


Tenkte det samme selv. Det hadde vært en fin "belønning".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "nummer9"
Promotering: Hvilken promotering tenkes det på? Skal brann begynne å henge opp plakater i byn når de spiller kamp? Har aldri vært nødvendig før... Det langeland peker på er at vi ikke ser frem til europa-kamper slik som vi ser frem til seriekamper. Kan ikke se at promoteringen har vært veldig forskjellig i forhold til vanlig seriekamp.

Billettsalg bare i butikk: Grunnen til dette har vært nevnt av Brann flere ganger, å øke sikkerheten mtp at bortesupportere ikke skal ende blandt hjemmepublikum. Når hamburg var på besøk fyllte de sin bortetribune, så da var det høyst aktuellt. Brann hadde regnet med mange flere supp fra Zagreb også.



Poenget her er vel at seriekamper vet folk om, det er viktigere for folk å følge med på enn Uefa-cupen. Derfor selger seriekamper seg selv ganske greit, uten noen særlig promotering..
Det er et av problemene, men Brann må også gjøre mer for å opplyse folk om at det faktisk er kamp på stadion igjen.

Ser dette med sikkerheten, men billettene ble vel ikke solgt i annet enn Brann-butikkene, og det sier jo seg selv at når tilgjengeligheten er dårligere, er det færre folk som gidder.
Folk fra utkantstedene som må inn te by`n for å kjøpe billett f.eks..Og det har ikke med sikkerheten å gjøre..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

millermania

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Man skulle nesten gitt de som stilte opp i går forkjøpsrett til kampene etter nyttår. Hvis vi kommer oss videre da selvsagt...


Tenkte det samme selv. Det hadde vært en fin "belønning".


Oss som alltid stiller opp(partout) har jo forkjøsrett...

Yngve

Quote from: "millermania"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Man skulle nesten gitt de som stilte opp i går forkjøpsrett til kampene etter nyttår. Hvis vi kommer oss videre da selvsagt...


Tenkte det samme selv. Det hadde vært en fin "belønning".


Oss som alltid stiller opp(partout) har jo forkjøsrett...


Du ser problemet med den uttalinga? nesten 10 000 på dinamokampen. 12 000 partoukort.. Samma med Suduva, Camarthen og Brügge..

Superjack

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Superjack"Og så skal Brann klare å komme seg videre, og være heldige å trekke f.eks Liverpool i ørtenedelsfinalen.


Pøh! Liverpool skal ikke i noe UEFA-cup i år!:)



Nei, det er kanskje for mye for langt at de skal klare såpass. :)
Brannsupporter.

Klaus_Brann

Quote from: "Yngve"
Quote from: "millermania"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Man skulle nesten gitt de som stilte opp i går forkjøpsrett til kampene etter nyttår. Hvis vi kommer oss videre da selvsagt...


Tenkte det samme selv. Det hadde vært en fin "belønning".


Oss som alltid stiller opp(partout) har jo forkjøsrett...


Du ser problemet med den uttalinga? nesten 10 000 på dinamokampen. 12 000 partoukort.. Samma med Suduva, Camarthen og Brügge..


Akkurat.
Dessuten er jeg heller ikke akkurat bombesikker på at "alle" 10.000 var p-kort holdere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

millermania

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Yngve"
Quote from: "millermania"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Man skulle nesten gitt de som stilte opp i går forkjøpsrett til kampene etter nyttår. Hvis vi kommer oss videre da selvsagt...


Tenkte det samme selv. Det hadde vært en fin "belønning".


Oss som alltid stiller opp(partout) har jo forkjøsrett...


Du ser problemet med den uttalinga? nesten 10 000 på dinamokampen. 12 000 partoukort.. Samma med Suduva, Camarthen og Brügge..


Akkurat.
Dessuten er jeg heller ikke akkurat bombesikker på at "alle" 10.000 var p-kort holdere.


Ja, jeg ser poenget ditt, men det jeg mener er at de aller fleste "ivrigste" eller "mest lojale" har partoutkort, og enkelt får billett til de mest eksklusive kampene. I alle fall frem til nå har det vert enkelt å skaffe seg fast plass...At noen partoutkortinnehavere ikke gidder å gå mot mindre attraktive motstandere er selvfølgelig synd og skam, men jeg mener alikevel det er på sin plass med forkjøpsrett.

Ricky

Viking har hatt én god sesong, og kliner til med saftige prisøkninger:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article96193.ece

Tror de kan skrinlegge planene om 30.000 seter nå, ja :)

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Viking har hatt én god sesong, og kliner til med saftige prisøkninger:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article96193.ece

Tror de kan skrinlegge planene om 30.000 seter nå, ja :)


Nå blir denne tråden så rotete at jeg ikke klarer å konsentrere meg. Dette hører da virkelig hjemme i tråden "Vikings billettsalgstråd".
Legg ned hele klubben!

Ricky

Når klarsignalet kommer vil nok innlegg som dette bli postet i den mer relevante Viking-tråden, ja..

SKBMiller

Av det jeg har hørt vil Bataljonen få et antall billetter til hjemmekampen mot Everton. Blir dette noe av?

Kunne noen i BB svart på noen spørsmål rundt dette, som hvor mange billetter dere eventuelt får? hvor mange hvert medlem kan kjøpe og om disse kan bestilles på mail for så og sendes i posten?

Red Rabitt

Noen som har vært i billettluken på stadion og spurt hvor mange ledige billetter det er igjen? Er det fortsatt lange køer? Får inderlig håpe det blir utsolgt denne gangen!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Brannfrelst

Vil nok tro det blir utsolgt til slutt.
Om ikke,ganske fullt.
2.10.07-Gullet kom hem!

Red Rabitt

Hadde jo regnet med det jeg og, men når jeg leser at det er maks 1 billett pr person og at en så langt kun kan kjøpe i Brann butikken blir jeg jo skeptisk. Er utrolig irriterende at det ikke er faste rutiner på sånt, frykten for engelske hooligans ble vel litt for stor.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Christoball

noen som vet om det nytter å reise til stadion nå? akk komt hjem fra jobb, så lurer på om det er flere billetter igjen, etter at alle studentene og grine-mannen har fått sin kvote...

Manx

Quote from: "Christoball"noen som vet om det nytter å reise til stadion nå? akk komt hjem fra jobb, så lurer på om det er flere billetter igjen, etter at alle studentene og grine-mannen har fått sin kvote...


Ja, det skal fremdeles være ledige billetter, men tror folk skal kjappe seg, nå kommer "ferdig på jobb" rushet. kan fort bli utsolgt i dag tror eg..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Candyman

Quote from: "Christoball"noen som vet om det nytter å reise til stadion nå? akk komt hjem fra jobb, så lurer på om det er flere billetter igjen, etter at alle studentene og grine-mannen har fått sin kvote...

Hehe...grinemannen...
Han kjøper ikke billetter lenger, han har funnet en mye billigere metode. Er bare å ta til tårene, så er du på pølse-vip'en sammen med en eller annen pr-kåt sosietet før du vet ord av det.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"Hadde jo regnet med det jeg og, men når jeg leser at det er maks 1 billett pr person og at en så langt kun kan kjøpe i Brann butikken blir jeg jo skeptisk. Er utrolig irriterende at det ikke er faste rutiner på sånt, frykten for engelske hooligans ble vel litt for stor.
Legg ned hele klubben!

peppes

Jamen likevel er det jo litt drøyt at en ikke kan kjøpe mer enn en billett,det hadde jo gjort ting litt enklere. Det er vel strengt tatt ikke så voldsomt mange Everton supportere i Bergen idag for å handle billett, i så tilfelle fortjener de billetten da :P
Vi skal nok klare fint å fylle opp med egne folk

krøvel vellevold

Quote from: "peppes"Jamen likevel er det jo litt drøyt at en ikke kan kjøpe mer enn en billett,det hadde jo gjort ting litt enklere. Det er vel strengt tatt ikke så voldsomt mange Everton supportere i Bergen idag for å handle billett, i så tilfelle fortjener de billetten da :P
Vi skal nok klare fint å fylle opp med egne folk


trenger ikke så mange Everton-supportere til å kjøpe billett, hvis man har Brann-supportere til å kjøpe til seg. Altså en Brann-supporter som kjøper en til seg og en til en Everton-supporter. Enten en han kjenner, eller via svartebørs.
Legg ned hele klubben!


BBB-Tony

Quote from: "meidell"


Er ikke sikkert trøkket blir så stort... Vi var oppom stadion i 2-3 tida, og da var det nesten ingen kø...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dokken

1500 solgt i dag + maks 8-9000 til sesongkort (mitt anslag) + 1000 til Everton

http://fotball.bt.no/uefa/article99277.ece

Med andre ord minst 5000 billetter igjen. Holder sikkert i flere dager, så lenge Brann bare har to utsalgssteder.

Vebjørn

Kor tid er det ope på Stadion i måra for kjøp av billettar?

krøvel vellevold

Quote from: "dokken"1500 solgt i dag + maks 8-9000 til sesongkort (mitt anslag) + 1000 til Everton

http://fotball.bt.no/uefa/article99277.ece

Med andre ord minst 5000 billetter igjen. Holder sikkert i flere dager, så lenge Brann bare har to utsalgssteder.


Antall solgte til p-kort er høyere enn ditt anslag, og antall ledige billetter er tilsvarende lavere.
Legg ned hele klubben!

dudo

Har du noen formening om hvor mange partoutkortbilletter som ble løst ut, krøvel?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corleone

hmm, jeg mener å ha lest at kun 6000 av 12000 billetter er solgt av de som har partoutkort? Kan ikke huske hvor jeg leste dette da :S

Finner kun følgende info vedrørende dette nå:

http://www.origo.no/-/bulletin/show/37938_brann-publikumet-er-en-skam

Vet ikke hvor troverdig denne "kilden" er da.

Hvis det stemmer, er jeg redd for at det kun kommer ca 10-12000 på kampen.
En ting er at man velger å selge kun 1 billett til pr person, men burde ikke Brann vært mer på hugget å markedsført denne kampen?

Vi husker alle hvor få som møtte opp i Uefa cupen nå i høst etter tidenes sesong i serien. Synes jeg ser mye av den samme "latskapen/udugligheten" av Brann nå. Her burde man smi mens jernet er varmt!  Etter Viking kampen var utsolgt burde man gitt tilbud til alle de som ikke fikk billett i Brann butikken om en god pris på den påfølgende Uefa Cup kampen, jeg skal love at de fleste hadde kjøpt billetter på stedet, istedenfor kom man tomhendt hjem.
Brann har en lang vei og gå når det gjelder å markedsføre seg selv/skape interesse rundt kampene.

Man kan kanskje si at dette ikke burde vært nødvendig her i Bergen med den entusiasmen man har rundt laget, men det er tydlig at Brann må gjøre noe for at folk skal kjøpe billetter til Uefa cup kamper.

Og "kor e de som grein?"

Marek

Quote from: "Corleone"Og "kor e de som grein?"


Denne gangen klarte de å få billett.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3321674.ece

Rørende...
ons Ivar skal hem...

dokken

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dokken"1500 solgt i dag + maks 8-9000 til sesongkort (mitt anslag) + 1000 til Everton

http://fotball.bt.no/uefa/article99277.ece

Med andre ord minst 5000 billetter igjen. Holder sikkert i flere dager, så lenge Brann bare har to utsalgssteder.


Antall solgte til p-kort er høyere enn ditt anslag, og antall ledige billetter er tilsvarende lavere.


Hvordan vet du det? Torsdag formiddag var det 6000. Guntveit sier "betydelig høyere", men 2-3000 ekstra er da betydelig høyere - opptil 50 prosent flere.

Mulig at det har gått noe til sponsorer o.l., men tviler. Hittil har jo VIP-tribunene vært glisne i e-cupen. Bedriftslederne klarer vel ikke å rydde plass i avtaleboken sin til sånne kamper.

Moralen må bli at folk flest sin Brann-interesse er på et nivå der de godt kunne tenke seg å se kamp, men at de ikke gidder hvis det blir for brysomt å skaffe seg billett (ett utsalgssted, en billett pr stk - de fleste vil jo sitte sammen med kjente, salg i arbeidstiden til folk). Kun studenter og arbeisløse som har mulighet til å komme seg til stadion midt på dagen.

Kampen går på TV. Det er ikke slik at Brann er garantert fullt hus, uansett. De må yte et minumum av service.

krøvel vellevold

Quote from: "Corleone"hmm, jeg mener å ha lest at kun 6000 av 12000 billetter er solgt av de som har partoutkort? Kan ikke huske hvor jeg leste dette da :S

Finner kun følgende info vedrørende dette nå:

http://www.origo.no/-/bulletin/show/37938_brann-publikumet-er-en-skam

Vet ikke hvor troverdig denne "kilden" er da.

Hvis det stemmer, er jeg redd for at det kun kommer ca 10-12000 på kampen.
En ting er at man velger å selge kun 1 billett til pr person, men burde ikke Brann vært mer på hugget å markedsført denne kampen?

Vi husker alle hvor få som møtte opp i Uefa cupen nå i høst etter tidenes sesong i serien. Synes jeg ser mye av den samme "latskapen/udugligheten" av Brann nå. Her burde man smi mens jernet er varmt!  Etter Viking kampen var utsolgt burde man gitt tilbud til alle de som ikke fikk billett i Brann butikken om en god pris på den påfølgende Uefa Cup kampen, jeg skal love at de fleste hadde kjøpt billetter på stedet, istedenfor kom man tomhendt hjem.
Brann har en lang vei og gå når det gjelder å markedsføre seg selv/skape interesse rundt kampene.

Man kan kanskje si at dette ikke burde vært nødvendig her i Bergen med den entusiasmen man har rundt laget, men det er tydlig at Brann må gjøre noe for at folk skal kjøpe billetter til Uefa cup kamper.

Og "kor e de som grein?"


Nok en gang: Disse 6000 det var snakk om, var altså tidlig på dagen i går. Da var det fremdeles nesten en hel dag igjen før fristen gikk ut. 6000 var feil allerede i utgangspunktet, fordi det er visse tregheter i oppdateringen av tallet. Dessuten hadde det vært et bra rush utover dagen og kvelden før fristen løp ut. Virker som om folk flest venter med sånt til siste stund. Jeg vet fra Brann-hold at tallet er veldig mye høyere.

Når det er snakk om "alle de som grein"... Hva vet du om dem? Om det så er 500 mennesker på Brann-kamp, så kan "alle de som grein" (dvs. to-tre stykker?) være blant dem. Det kan like gjerne være p-kortfolket (som du selv insinuerer) som svikter. Og han som ble kjent for å grine på tv da han fikk billett til Viking-kampen, er observert på Dinamo-kampen, og han er avfotografert på en eller annen nettavis i dag med Everton-billetter. Så slutt med dette maset om "alle de som grein"!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "dokken"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dokken"1500 solgt i dag + maks 8-9000 til sesongkort (mitt anslag) + 1000 til Everton

http://fotball.bt.no/uefa/article99277.ece

Med andre ord minst 5000 billetter igjen. Holder sikkert i flere dager, så lenge Brann bare har to utsalgssteder.


Antall solgte til p-kort er høyere enn ditt anslag, og antall ledige billetter er tilsvarende lavere.


Hvordan vet du det? Torsdag formiddag var det 6000. Guntveit sier "betydelig høyere", men 2-3000 ekstra er da betydelig høyere - opptil 50 prosent flere.

.


Jeg vet det fordi jeg har snakket med Guntveit. Han kunne ikke gi noe eksakt antall, men jeg vet det er snakk om mer enn det du estimerer, og at antall gjenværende billetter dermed også er en god del lavere. Det kommer til å bli utsolgt i god tid før kampen.
Legg ned hele klubben!

KNUDSEN

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dokken"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dokken"1500 solgt i dag + maks 8-9000 til sesongkort (mitt anslag) + 1000 til Everton

http://fotball.bt.no/uefa/article99277.ece

Med andre ord minst 5000 billetter igjen. Holder sikkert i flere dager, så lenge Brann bare har to utsalgssteder.


Antall solgte til p-kort er høyere enn ditt anslag, og antall ledige billetter er tilsvarende lavere.


Hvordan vet du det? Torsdag formiddag var det 6000. Guntveit sier "betydelig høyere", men 2-3000 ekstra er da betydelig høyere - opptil 50 prosent flere.

.


Jeg vet det fordi jeg har snakket med Guntveit. Han kunne ikke gi noe eksakt antall, men jeg vet det er snakk om mer enn det du estimerer, og at antall gjenværende billetter dermed også er en god del lavere. Det kommer til å bli utsolgt i god tid før kampen.


ingen ting hadde vel vært bedre enn det
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Klaus_Brann

Quote from: "dokken"
Moralen må bli at folk flest sin Brann-interesse er på et nivå der de godt kunne tenke seg å se kamp, men at de ikke gidder hvis det blir for brysomt å skaffe seg billett (ett utsalgssted, en billett pr stk - de fleste vil jo sitte sammen med kjente, salg i arbeidstiden til folk). Kun studenter og arbeisløse som har mulighet til å komme seg til stadion midt på dagen.


Det er rett og slett for lettvint med partoutkort. Kompisen min jeg står med på stadion har prestert å "glemme" å kjøpe billett te kampen.

Man har jo billett vanligvis, og da er det fort gjort. Det er sikkert fler som har dreti seg ut med lignende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"

Jeg vet det fordi jeg har snakket med Guntveit. Han kunne ikke gi noe eksakt antall, men jeg vet det er snakk om mer enn det du estimerer, og at antall gjenværende billetter dermed også er en god del lavere. Det kommer til å bli utsolgt i god tid før kampen.


Nå kjenner jeg ikke til hvordan Brann arbeider med billettsalget sitt og dette kan være et dumt spm sådan, men vet du (eller noen) hvorfor slike tall ikke er eksakte. I mitt hode er jo dette arbeid utført på en datamaskin, så jeg så for meg at de til enhver tid visste hvor mange billetter de hadde solgt/hadde igjen, uavhengig om billetten er kjøpt i Brannbutikken eller på G-sport. De benytter jo seg av det samme systemet.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up